eitaa logo
اندیشکده مستعدان
1.3هزار دنبال‌کننده
640 عکس
99 ویدیو
47 فایل
📝 بررسی مسائل روز جامعه با رویکرد حل مسأله در کارگروه های: فقه رسانه/فقه پزشکی/فقه اطلاعات/فقه سیاست/فقه تقنین/فقه اقتصاد/و.... 🔻اندیشکده مستعدان اجتهاد تحت اشراف استاد میرهاشم حسینی 📮ارتباط با ادمین👇 @yasinnoorahan
مشاهده در ایتا
دانلود
تفکیکبازیکنانویرایش21خرداد_960840.pdf
2.42M
🔰تازه های نشر 🎮 شاخص‌ترین اطلاعات تفکیک بازیکنان ایرانی منتشر شد. 👥در این گزارش اطلاعات نسبتاً جامعی از بازیکنان ایرانی بر مبنای شاخص‌های جمعیت شناختی، رفتاری، مصرف و جغرافیا ارائه شده است. 🔎 الگوی مصرف بازی‌ها، سبک‌ها و شخصیت‌های مورد علاقه، میزان بازی روزانه، میزان هزینه‌کرد در این گزارش مورد واکاوی قرار گرفته است. 📆این کتابچه سال ۱۴۰۳ منتشر شده است. ▫️این گزارش و مشابه های آن میتواند پایه ای برای تحلیل های مختلف فرهنگی اجتماعی قرار بگیرند. ⬅️ برای مشاهده سایر آثار نگاه کنید: 📲تحقیقات دایرک | مرکز تحقیقات بازیهای دیجیتال (دایرک) https://direc.ircg.ir/category/gamestudies/ 🔰لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
گزارش بازی در سال 1400.pdf
3.17M
🎮 آمار game در ایران که حرف های زیادی دارد ... ▫️این گزارش میتواند پایه ای برای تحلیل های مختلف فرهنگی اجتماعی قرار بگیرد. 💢 باز نشر به مناسبت دوره آشنایی با موضوع شناسی بازی های رایانه ای 👇 https://eitaa.com/mstdnjthd/1181 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔰صدور انقلاب در بیانات رهبر معظم انقلاب حفظه الله ما انقلاب را امروز نمی‌خواهیم کنیم. انقلاب، یک‌بار می‌شود؛ و شد! این‌که می‌بینید امروز در سرتاسر دنیا، گرایش و ایمان اسلامی زنده شده است؛ این‌که می‌بینید ملتها در شمال آفریقا و در خاورمیانه و در شرق و غرب کشورهای اسلامی بیدار شده‌اند؛ این‌که می‌بینید جوانان مسلمان در کشورهای گوناگون به زیباییهای دین و قرآن روآورنده‌اند، همه حاکی از این است که انقلاب اسلامی در اوّلِ وقوع خود شده است. ما که نمی‌خواهیم بعد از گذشت چهارده سال، تازه به فکر انقلاب باشیم! یک بار انقلاب می‌شود و آن هم شد. وقتی که انقلاب، پیروز شد و خبر و جذّابیت آن، دنیا را پرکرد، کاری که باید بشود شد. همان کاری که شما از آن ناراضی هستید؛ همان کاری که به خاطر آن زنجیر می‌جوید و همان کاری که به خاطر آن خشمناک می‌شوید، شده و کار از کار گذشته است! شما هم هیچ کاری نمی‌توانید بکنید و هیچ کس دیگری هم نمی‌تواند کاری بکند. کار از کار گذشته است! ۱۳۷۲/۰۱/۰۴ 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
🔰روایت یک‌دیدار 🌀شهید صفی‌الدین به زبان فارسی آمیخته با عربی از دلتنگی‌هایش برای قم و حوزه گفت و گفت که دلش برای خیابان‌های قم و اطراف حرم و البته چهارمردان تنگ شده است ... ____________ برای دیدار با سید هاشم صفی‌الدین از قبل برخی هماهنگی های امنیتی انجام شده است. دیدار در یکی از ساختمان‌های حزب‌الله در ضاحیه است. مهمانان که نماز مغرب را در مکان دیگری اقامه کرده‌اند به یکی از مناطق تاریک و خلوت جنوب بیروت میرسند. شیخ حسن بغدادی که هماهنگی‌ها را انجام داده تاکید می کند سریعا وارد ساختمان شویم. در یکی از طبقات سیدهاشم در انتظار این گروه از مهمانان خاص است؛ اساتید و فضلای حوزه علمیه قم که به همت معاونت بین‌الملل برای سفری علمی – تبلغی عازم سوریه و لبنان شده اند. قبل از ورورد به جلسه همه موبایل‌ها جمع آوری میشود و چندبار تاکید می کنند هیچ وسیله‌ای داخل اتاق جلسه برده نشود. طبیعتا دوربین عکاسی که قبلا چک شده مستثنی است. در اتاق تصاویری از رهبر معظم انقلاب، سید عباس موسوی و شیخ راغب حرب به چشم می خورد.
سید هاشم ابتدا با این عبارت به همه خوش‌آمد می‌گوید: «اهلا و سهلا بکم فی بلدکم لبنان! به شما در کشور خودتان لبنان خوش‌آمد می‌گویم». سخنانش را با اهمیت معارف اهل‌بیت آغاز می‌کند و می‌گوید: 💢«آنچه امام خمینی با انقلاب ایران انجام داد این بود که گنجها و معارف اهل‌بیت را میان مردم آورد. می گوید امروز صدای تشیع در جهان شنیده می‌شود و مردم از ما معارف اهل‌بیت را میخواهند و این به خاطر جهاد علما است». در کلماتش عشق به امام و رهبری موج میزند و از امام خمینی به "فقیه قائد و عارف" و از رهبر انقلاب به "سماحة القائد و قائدنا" تعبیر می‌کند. سید هاشم گفت: «لولا توجیهات سماحة القائد المسدد لَما واصلنا. اگر هدایت های رهبریِ استوار نبود نمی‌توانستیم به راه ادامه دهیم». ادامه می دهد: «امروز تمام افتخار ما هویت طلبگی ما است مانند رهبر انقلاب». فضای فتنه را یکسال بود پشت سرگذاشته بودیم اما هنوز سخنان تاریخی رهبر انقلاب در خطبه نماز جمعه خرداد ۸۸ در ذهنش بود. گفت: «در آن خطبه همه ما گریه کردیم». سید هاشم قدرت اصلی حزب‌الله را ایمان دانست و گفت: «ما امروز موشک‌های [....] را داریم ولی قدرت ما ایمان الهی و این است که از چیزی نمی‌ترسیم». حرف به سمت قم و حوزه می رود. سید هاشم که مدتی در ایران هم بوده است می گوید: 🔅«ان‌شاءالله نور قم، جهان را دربرخواهد گرفت». این حرف را هنوز با تن صدایش در خاطر دارم که به زبان فارسی آمیخته با عربی از دلتنگی هایش برای قم و حوزه گفت و گفت که دلش برای خیابان‌های قم و اطراف حرم و البته چهارمردان تنگ شده است ... اواسط جلسه ناگهان شیخ حسن بغدادی به سمت‌ام می‌آید. به آرامی و با فارسی شکسته در گوشم می‌گوید همه چیزهایی که گفته شد ننویسی! سید هاشم از همه چیز گفت؛ از برنامه‌ها و توان نظامی حزب‌الله ، از علاقه به رهبر انقلاب، از جایگاه مهم حزب‌الله در منطقه، فعالیت های سیاسی و حوزوی و ... طبعا دیدار با شخصیتی چون سید هاشم که شیخ حسن بغدادی ابتدای جلسه او را نفر دوم حزب‌الله معرفی کرد برای مهمانان مغتنم بود و سئوالات مختلفی هم از او پرسیده شد. اما در میان جواب‌ها یک جمله برجسته‌تر بود:  📌«مبنای فکری حزب‌الله تلاش برای بسترسازی ظهور است». جلسه بیشتر از معمول طول کشیده و هم او احتمالا برنامه‌های دیگری داشت و هم مهمانان باید عازم محل استراحت می‌شدند تا صبح فردا به دیدار سید جعفر مرتضی عاملی مورخ شهیر لبنانی بروند. نیروهای حفاظتی دم در ایستاده‌اند. تاکید می‌کنند همه با هم خارج نشوید. چند نفر چند نفر به سمت ماشین‌ها می‌رویم و خاطره شیرین دیدار با مردی که علم و عمل، شجاعت و درایت را آمیخته بود در ذهن‌مان به یادگار می‌ماند. ----------------------- ✍به قلم مرتضی سعیدی نجفی 💠دیدار گروه بین‌الملل خبرگزاری حوزه با شهید صفی الدین، ۱۳۸۹ 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
🔰آشنایی با علم حقوق ✍به قلم حجت الاسلام و المسلمین 4️⃣ یادداشت چهارم: ویژگی های قانون حقوقی 🔹هر قانون حقوقی، دارای ویژگی هایی است، مانند: ▪️عمومیت و شمول: قانون حقوقی، اختصاص به موارد خاص ندارد و جزئی نیست. ▪️پیرامون رفتار اجتماعی انسان: این ویژگی، به چهار ویژگی خورد تحلیل میشود: اولاً در مورد انسان است، نه سایر موجودات. ثانیاً در مورد رفتارهای انسان است، نه احساسات و عواطف و انگیزه ها. ثالثاً در مورد رفتارهای اختیاری انسان است، نه رفتارهای غیراختیاری. (1) رابعاً در مورد رفتارهای اختیاری اجتماعی انسان است، نه رفتارهای فردی. ▪️دستوری بودن: قوانین، از سنخ بایدها و نبایدها هستند و توصیفی نیستند. ▪️الزامی بودن: قانون حقوقی، الزامی است و در صورت عدم رعایت آن، این امکان وجود دارد که بتوان شخص را وادار به مراعات آن کرد. ▪️برخورداری از ضمانت اجرایی بیرونی (حکومتی): هر قانون حقوقی، پشتوانه ای مانند حکومت و دولت دارد که اجرای آن را تضمین کرده است و ملتزم شده است که با عدم رعایت آن، مقابله کند. 📚پاورقی: 1. با توجه داشت که «اختیاری بودن» ویژگی قوانینی است که بیانگر تکلیف هستند. اما اگر قانونی، بیانگر حقوق بود، لزومی ندارد که صاحب آن مختار باشد؛ مانند حقوقی که برای جنین یا اموات وضع میشود، در حالیکه مختار نیستند. 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
🔰آشنایی با علم حقوق ✍به قلم حجت الاسلام و المسلمین 5️⃣ یادداشت پنجم: رابطه حقوق با دین و لزوم دینی بودن حقوق 🔹در مواجهه با سوالِ «آیا نظام حقوقی باید دینی باشد؟» دو گونه پاسخ وجود دارد که مکاتب حقوقی را به حقوق غیر دینی و سکولار و حقوق دینی و الهی تقسیم میکند. ▪️حقوق غیر دینی، گاهی صرفاً لزوم دینی بودن حقوق را نفی میکنند (مانند برخی تقریرهای نظام های حقوقی طبیعی). اما گاهی علاوه بر آن، بر نفی نقش دین در حقوق اصرار میکنند (مانند نظام حقوقی سوسیالیستی). ▪️نظام های حقوقی دینی نیز دو رویکرد به دینی بودن حقوق دارند: رویکرد اول این است که سعی میکند تمام یا اکثر قواعد خود را از دین گرفته باشد؛ مانند نظام حقوقی اسلام. رویکرد دوم این است که باید قواعد کلی و مبانی اصلی، برآمده از دین باشد یا با آن تعارض نداشته باشد؛ مانند نظام حقوقی مسیحی. 🔹با درنظر گرفتن مبانی خداشناسی، لزوم دینی بودن حقوق از دیدگاه اسلام روشن است. چرا که قانونگذار: اولاً باید دارای صلاحیت علمی و اخلاقی باشد و از خطا و اشتباه مصون باشد. منظور از صلاحیت علمی، این است که به تمام ابعاد وجودی انسان و نیازهای او و تمام زوایای عالم خلقت آگاه باشد. منظور از صلاحیت اخلاقی، این است که ذی نفع نبوده و در معرض اتهام نباشد، وگرنه برخی قوانین را به نفع خود و اطرافیانش وضع میکند. همچنین باید از خطا و اشتباه، نسیان، غفلت و ... مصون باشد. ثانیاً قانونگذار باید حق قانونگذاری داشته باشد. صرف اجتماع شروط فوق در یک شخص، ایجاد حق قانونگذاری نمیکند. ⬅️ تنها موجودی که در عالم، همه شرایط فوق را دارد، خدای تعالی است. در نتیجه حق قانونگذاری در تمام شئون زندگی بشر، اولا و بالذات با اوست و نظام حقوقی باید نهایت سعی خود را بکند تا تمام قوانین کلی و جزئی خود، مبتنی بر دستورات الهی باشد. 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
💢 دوره علمی پویش دانایی ⬅️ سلسله جلسات کاربست فقه و اصول در مسائل نوپدید اندیشکده مستعدان به میزبانی حوزه علمیه آیت الله مجتهدی رحمه الله برگزار میکند: «جلسه سوم» 💠 موضوع: کارگاه حل مسئله فقهی با تطبیق بر موضوع محاربه 🎙مدرس: حجت الاسلام و المسلمین امیررضا ملکی 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
هدایت شده از ایران همدل
8.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 حجت‌الاسلام والمسلمین میرهاشم حسینی، تولیت حوزه علمیه آیت‌الله مجتهدی و حوزه علمیه آیت‌الله حق‌شناس به پویش پیوست ▫️"در این جهاد مالی، بهترین و مطمئن‌ترین جایی که میشود این کار انجام شود، پویش ایران همدل است که دفتر نشر آثار رهبر انقلاب آن را شروع کرده‌اند." 🔹۱-جهت کمک نقدی به مردم مظلوم فلسطین و لبنان از طریق زیر می توانید اقدام کنید؛ شماره کارت:
6037998200000007
شماره شبا:
Ir320210000001000160000526
کد دستوری: * پرداخت مستقیم در KHAMENEI.IR 🔸۲- برای اهدای طلا و جواهرات ارسال عدد ٢ به
3000222
🔹۳- کمک‌هزینهٔ سرپرستی از خانواده های آواره لبنانی و فلسطینی ارسال عدد ۳ به
3000222

📣 راوی همدلی باش: 👇 @iranehamdel_contact
🔰نقدی بر یک دلیل تشیع سکونی از سید علی صدر حسینی ✍به قلم استاد اندیشکده مستعدان، حجت الاسلام و المسلمین ⬅️ استاد سید علی صدر حسینی در کتاب الفوائد الرجالیة سه دلیل بر تشیع سکونی اقامه کرده است او در دلیل سوم می نویسد: صراحت اشاره و عدم تقیه از سکونی علاوه بر تصریح سکونی به کنیه حضرت (چون عامه به حضرت جعفر می گویند) در حدیث اسم دختر سکونی: 🔹عَلِيُّ بْنُ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ جُمْهُورٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ فَضَالَةَ بْنِ أَيُّوبَ عَنِ السَّكُونِيِّ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع وَ أَنَا مَغْمُومٌ مَكْرُوبٌ فَقَالَ لِي يَا سَكُونِيُّ مِمَّا غَمُّكَ قُلْتُ وُلِدَتْ لِي ابْنَةٌ فَقَالَ يَا سَكُونِيُّ عَلَى الْأَرْضِ ثِقْلُهَا وَ عَلَى اللَّهِ رِزْقُهَا تَعِيشُ فِي غَيْرِ أَجَلِكَ وَ تَأْكُلُ مِنْ غَيْرِ رِزْقِكَ فَسَرَّى وَ اللَّهِ عَنِّي‏ فَقَالَ لِي مَا سَمَّيْتَهَا قُلْتُ فَاطِمَةَ قَالَ آهِ آهِ‏ ثُمَّ وَضَعَ يَدَهُ عَلَى جَبْهَتِهِ فَقَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص حَقُّ الْوَلَدِ عَلَى وَالِدِهِ إِذَا كَانَ ذَكَراً أَنْ يَسْتَفْرِهَ أُمَّهُ‏ وَ يَسْتَحْسِنَ اسْمَهُ وَ يُعَلِّمَهُ كِتَابَ اللَّهِ وَ يُطَهِّرَهُ وَ يُعَلِّمَهُ السِّبَاحَةَ وَ إِذَا كَانَتْ أُنْثَى أَنْ يَسْتَفْرِهَ أُمَّهَا وَ يَسْتَحْسِنَ اسْمَهَا وَ يُعَلِّمَهَا سُورَةَ النُّورِ وَ لَا يُعَلِّمَهَا سُورَةَ يُوسُفَ وَ لَا يُنْزِلَهَا الْغُرَفَ وَ يُعَجِّلَ سَرَاحَهَا إِلَى بَيْتِ زَوْجِهَا أَمَّا إِذَا سَمَّيْتَهَا فَاطِمَةَ فَلَا تَسُبَّهَا وَ لَا تَلْعَنْهَا وَ لَا تَضْرِبْهَا. (الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏6 ؛ ص48) ⬅️ ایشان در ادامه می نویسد: و معلوم است عدم تقیه امام از سکونی در این حدیث که اشاره به ظلمی دارد که از ظالمین و طغیانگران بر سیده نساء عالمین سلام الله علیها رخ داده نشانه تشیع اوست. (الفوائد الرجالیة / الفائده الثامنة و العشرون / التحقیق فی حال السکونی و التدقیق فی حدیثه صص 9-268) 💢باید گفت این دلیل به هیچ عنوان دلالت بر تشیع جناب سکونی ندارد؛ چرا که محتوای روایت احترام به اسم حضرت فاطمه سلام الله علیها است و هیچ اشاره ای به قضیه هجوم برای سکونی ندارد (اگرچه شاید مقصود امام باشد) اهل بیت علیهم السلام و مخصوصا امام صادق علیه السلام نسبت به اسامی دیگر هم این مطالب را می فرمودند به عنوان نمونه روایت زیر را درباره نام محمد ببینید که همان دستور را می دهند: مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ سِنَانٍ عَنْ أَبِي هَارُونَ مَوْلَى آلِ جَعْدَةَ قَالَ: كُنْتُ جَلِيساً لِأَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع بِالْمَدِينَةِ فَفَقَدَنِي أَيَّاماً ثُمَّ إِنِّي جِئْتُ إِلَيْهِ فَقَالَ لِي لَمْ أَرَكَ مُنْذُ أَيَّامٍ يَا أَبَا هَارُونَ فَقُلْتُ وُلِدَ لِي غُلَامٌ فَقَالَ بَارَكَ اللَّهُ فِيهِ فَمَا سَمَّيْتَهُ قُلْتُ سَمَّيْتُهُ مُحَمَّداً قَالَ فَأَقْبَلَ بِخَدِّهِ نَحْوَ الْأَرْضِ وَ هُوَ يَقُولُ مُحَمَّدٌ مُحَمَّدٌ مُحَمَّدٌ حَتَّى كَادَ يَلْصَقُ خَدُّهُ بِالْأَرْضِ ثُمَّ قَالَ بِنَفْسِي وَ بِوُلْدِي وَ بِأَهْلِي وَ بِأَبَوَيَّ وَ بِأَهْلِ الْأَرْضِ كُلِّهِمْ جَمِيعاً الْفِدَاءُ لِرَسُولِ اللَّهِ ص لَا تَسُبَّهُ وَ لَا تَضْرِبْهُ‏ وَ لَا تُسِئْ إِلَيْهِ وَ اعْلَمْ أَنَّهُ لَيْسَ فِي الْأَرْضِ دَارٌ فِيهَا اسْمُ مُحَمَّدٍ إِلَّا وَ هِيَ تُقَدَّسُ كُلَّ يَوْمٍ ثُمَّ قَالَ لِي عَقَقْتَ عَنْهُ قَالَ فَأَمْسَكْتُ قَالَ وَ قَدْ رَآنِي حَيْثُ أَمْسَكْتُ ظَنَّ أَنِّي لَمْ أَفْعَلْ فَقَالَ يَا مُصَادِفُ ادْنُ مِنِّي فَوَ اللَّهِ مَا عَلِمْتُ مَا قَالَ لَهُ إِلَّا أَنِّي ظَنَنْتُ أَنَّهُ قَدْ أَمَرَ لِي بِشَيْ‏ءٍ فَذَهَبْتُ لِأَقُومَ فَقَالَ لِي كَمَا أَنْتَ يَا أَبَا هَارُونَ‏ فَجَاءَنِي مُصَادِفٌ بِثَلَاثَةِ دَنَانِيرَ فَوَضَعَهَا فِي يَدِي فَقَالَ يَا أَبَا هَارُونَ اذْهَبْ فَاشْتَرِ كَبْشَيْنِ وَ اسْتَسْمِنْهُمَا وَ اذْبَحْهُمَا وَ كُلْ وَ أَطْعِمْ. (الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏6 ؛ ص39) از جمله در روایات متعددی سفارش به احترام به نام اهل بیت علیهم السلام شده است مانند روایت زیر که دستور می دهد به کسی که نام محمد دارد رو ترش نکنیم: (17) وَ بِإِسْنَادِهِ قَالَ قَالَ رَسُولُ اللَّهِ ص‏ إِذَا سَمَّيْتُمُ الْوَلَدَ مُحَمَّداً فَأَكْرِمُوهُ- وَ أَوْسِعُوا لَهُ فِي الْمَجَالِسِ‏ وَ لَا تُقَبِّحُوا لَهُ‏ وَجْهاً (صحيفة الإمام الرضا عليه السلام ؛ ص44) 🔰لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3
هدایت شده از هیأت زوارالزهراء(س)
🚩 روایت مظلومیت لبنان ▫️حجت الاسلام رضا کریمی ▫️چهارشنبه ۹ آبان ماه،ساعت ۲۰ 🔗پخش زنده از اسکای روم https://www.skyroom.online/ch/moslehoun/event 💌 @zovvaralzahra
🔰ضرورت یا فوائد خداشناسی؟! ✍به قلم حجت الاسلام و المسلمین اثبات و شناخت خداوند متعال ریشه‌ای ترین مسئله کلامی است که پس از بی مهری دنیای مدرن به آن، اهمیت مضاعف یافته است. این نوشتار درصدد بازبینی نحوه ورود به بحث خداشناسی با توجه به اقتضائات فضای علمی فرهنگی رایج دنیاست. ⬅️در غالب کتب کلامی شیعه برای ورود به بحث، از عنوان ضرورت خداشناسی استفاده و استدلال های وجوب شکر منعم و دفع ضرر محتمل بیان گشته است. لکن از آنجا که علم در دنیای مدرن، به جای تقدس ذاتی با نظریاتی چون میزان کارایی، منفعت و... ارزش سنجی می شود روش های سابق نمی تواند انسان های دنیای مدرن را برای تن دادن به امور متقاعد کند؛ لذا برای ترغیب مخاطب جهت ورود به هر بحثی می‌توان بیان فوائد آن را جایگزین اثبات ضرورت نمود. 📌اگر فوائد فردی و اجتماعی خداشناسی از جمله آرامش حقیقی، نظم اجتماعی خود بنیاد، معناداری زندگی، درمان معضلات روحی روانی و... به خوبی تبیین شود انسان های بیشتری برای اکتساب آن منافع وارد میدان خواهند شد. امروزه حتی برخی جوامع لیبرال نیز جهت کسب منافع مادی!!!، به انواع معنویت های خودساخته روی آورده اند لذا فرصت بی بدیلی جهت تبلیغ دین الهی به عنوان نسخه جامع و بی نقص که همه فوائد مذکور را حقیقتا به دنبال دارد پیش روی دغدغه مندان قرار گرفته است. 🖇پ.ن: نگارنده ضرورت بحث خداشناسی از طریق عقل عملی را اثبات‌پذیر می داند و نوشته فوق را صرفا پیشنهادی جهت افزایش احتمال وصول به مطلوب با توجه به فضای رایج جوامع مدرن طرح نموده است. 🔰لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3