eitaa logo
اندیشکده مستعدان
1.2هزار دنبال‌کننده
540 عکس
87 ویدیو
41 فایل
📝 بررسی مسائل روز جامعه با رویکرد حل مسأله در کارگروه های: فقه رسانه/فقه پزشکی/فقه اطلاعات/فقه سیاست/فقه تقنین/فقه اقتصاد/و.... 🔻اندیشکده مستعدان اجتهاد تحت اشراف استاد میرهاشم حسینی 📮ارتباط با ادمین👇 @yasinnoorahan
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️ سلسله یادداشت های غدیریه ⬅️ حلقه دوم « و حدیث غدیر » ✅ البانی کیست؟ 🔰 ناصر الدین البانی یکی از عالمان سلفی و متعصب قرن بیستم اهل سنت است که در حقیقت از شاگردان فکری مکتب ابن تیمیه به حساب می آید و به همین جهت مخالفان و موافقان زیادی از علمای اهل سنت دارد. 🔰 یکی از کتاب های معروف وی « سلسله الاحادیث الصحیحه فی الاسلام» است. مقبولیت زیادی نزد علمای وهابیت دارد به طوری که برخی از آنان گفته اند البانی، تکرار دوباره ی عالمان بزرگی چون ابن حجر عسقلانی و ابن کثیر در عصر حاضر است. ✅ بیان البانی درباره ی حدیث غدیر 🔰 ابن تیمیه از معدود کسانی است که حدیث غدیر را انکار کرده است. البانی بعد از ذکر حدیث غدیر چنین می گوید: « و جمله القول ان حدیث الترجمه حدیث صحیح بشطریه، بل الاول منه متواتر عنه صلی الله علیه و آله و سلم کما ظهر لمن تتبع اسانیده و طرقه و ما ذکرت منها کفایه» معنای عبارت این است« حاصل کلام این است که حدیث غدیر، هر دو جزئش صحیح است (منظور «من کنت مولاه فعلی مولاه» و « اللهم وال من والاه و عاد من عاداه» می باشد.) بلکه جزء اول آن به صورت متواتر از پیامبر (ص) نقل شده است و این مساله برای کسی که اسناد و طرق حدیث غدیر را بررسی نموده است آشکار است و همین مقدار طرقی که خودم ذکر کردم نیز کفایت می کند» (ج4، ص 343) 🔰 جالب آن است که البانی بعد از این بیان به نظر ابن تیمیه می پردازد و آن را این چنین مورد نقد قرار می دهد: «... اننی رایت شیخ الاسلام بن تیمیه قد ضعف الشطر الاول من الحدیث و اما الشطر الاخر فزعم انه کذب و هذا من مبالغته الناتجه فی تقدیری من تسرعه فی تضعیف الاحادیث قبل ان یجمع طرقها و یدقق النظر فیها و الله المستعان» مضمون کلام وی این است: « ابن تیمیه گفته است جزء اول حدیث ضعیف است و جزء دوم آن کذب است. و این بیان ابن تیمیه مبالغه آمیز و ناشی از شتاب زدگی وی در تضعیف احادیث است قبل از آن که به طرق روایت بپردازد و در آن دقت نظر نماید.» 🔰 البانی بار دیگر به نظر ابن تیمیه می پردازد و رد حدیث غدیر توسط ابن تیمیه را ناشی از شتاب زدگی و زیاده روی ابن تیمیه در اشکال کردن بر شیعیان می داند: « فلا ادری بعد ذلک وجه تکذیبه للحدیث الا التسرع و المبالغه فی الرد علی الشیعه» 🔰 البته به نظر می آید استاد از شاگرد در این زمینه زیرک تر بوده است. ابن تیمیه می داند اگر حدیث غدیر را بپذیرد نمی تواند منکر دلالت آن بر خلافت و ولایت امیرالمومنین (ع) شود. و لذا از ابتدا می خواهد آن را به نحوی از سر باز کند. اما شاگرد مکتبی وی که نمی تواند اسناد و طرق حدیث غدیر را نادیده بگیرد، می خواهد با پذیرش حدیث غدیر به تحریف معنوی آن روی بیاورد و مولا را دوست معنا کند!! اما این روشی است که احمد بن حنبل هم می دانست با شکست مواجه می شود و لذا از خیر این تحریف گذشته بود. توضیح ماجرا بماند برای حلقه ای دیگر 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔖پیوست اول- تصویر شناسنامه کتاب سلسله الاحادیث الصحیحه از البانی 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔖پیوست دوم- تصویر متن کتاب ج۴ ص ۳۴۳ 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مسابقه « بزرگداشت غدیر »: مهلت ارسال آثار: تا دو روز دیگر منتظر ارسال آثار شما هستیم. توضیح مسابقه: اینجا 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
❇️ سلسله یادداشت های غدیریه ⬅️ حلقه سوم و آخر « و حدیث غدیر » ✅ احمد بن حنبل کیست؟ 🔰 احمد بن حنبل از بزرگترین فقهای اهل سنت است که در قرن دوم و سوم می زیسته است و امامت و مرجعیت فرقه ی حنابله از اهل سنت به وی ختم می شود. 🔰 وهابیت به پیروی از سلفیه، احمد بن حنبل را به عنوان پیشوای خود برگزیده اند. وی در جمع آوری و حفظ روایات تلاش فراوانی نمود و به همین جهت اهل سنت وی را « امام المحدثین» خوانده اند. 🔰 وی به ظواهر آیات و روایات تمسک می کرد و با هرگونه روش تاویلی برای آیات و روایات مخالف بود. ✅ مواجهه ی احمد بن حنبل با حدیث غدیر 🔰 یکی از بزرگان حنابله احمد بن محمد خلال است که از علمای قرن دوم و اوایل قرن سوم می باشد. همت وی جمع آوری آثار احمد بن حنبل بوده و برای این منظور سفرهای فراوانی داشته است و به همین جهت وی را شیخ مذهب حنبلی نامیده اند. 🔰 یکی از کتاب های معروف خلال «السنه» می باشد. وی در این کتاب روایتی را از فردی با کنیه ی «ابوطالب» از احمد بن حنبل نقل کرده است: « اخبرنی زکریا بن یحیی ان اباطالب حدثهم انه سال اباعبدالله عن قول النبی ص لعلی من کنت مولاه فعلی مولاه ما وجهه؟ قال: لا تکلم فی هذا دع الحدیث کما جاء» «ابوطالب (احمد بن حمید مشکانی) از ابوعبدالله (کنیه ی احمد بن حنبل است) درباره ی قول پیامبر (ص) درباره ی علی (ع) سوال کرد که معنای « من کنت مولاه فعلی مولاه» چیست؟ احمد بن حنبل در پاسخ گفت: در این باره سخن نگو و این حدیث را به همان صورت که نقل شده واگذار»!! (ج2 ص 346-347) 🔰 جالب تر این است که یکی دیگر از شاگردان احمد بن حنبل به نام مروذی نیز، از احمد بن حنبل درباره ی حدیث « انت منی بمنزله هارون من موسی» توضیح خواست و احمد در جواب وی گفت : «اسکت عن هذا لا تسال ذا، الخبر کما جاء» «نسبت به این حدیث سکوت کن و سوال نکن. روایت همان است که نقل شده است.» 🔰 به وضوح روشن است که احمد بن حنبل نمی تواند روایت غدیر را به معنایی دیگر غیر از ولی و سرپرست معنا کند، چرا که این کار خلاف مسلک و مرام وی در برخورد با آیات و روایات است و از طرفی هم نمی تواند حدیث را رد کند و در صدور آن اشکال نماید. لذا بهترین کار را سکوت سوال کننده می داند. 🔰 به راستی اگر معنای حدیث صرفا دوستی و محبت بود، احمد بن حنبل دستور به سکوت و رها کردن حدیث می داد؟ 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔖پیوست اول- تصویر جلد کتاب «السنه» 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔖پیوست دوم- تصویر مطالب یادداشت از کتاب «السنه» 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔖پیوست سوم- تصویر مطالب یادداشت از کتاب « السنه» 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
❇️ محتواهای تولیدی کانال برای غدیر ⬅️ مسابقه «بزرگداشت غدیر»: اینجا را کلیک کنید ⬅️ یادداشت اول- ذهبی و حدیث غدیر: اینجا را کلیک کنید ⬅️ یادداشت دوم- البانی و حدیث غدیر: اینجا را کلیک کنید ⬅️ یادداشت سوم- احمد بن حنبل و حدیث غدیر: اینجا را کلیک کنید 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✳️ مسابقه ی «بزرگداشت غدیر» به مناسبت عید بزرگ غدیر، اندیشکده ی مستعدان برگزار می گند. ⬅️ مسابقه ی « » به همراه تبرکی غدیر به برندگان ✅ تولید یک متن ادبی یا یادداشت درباره غدیر یا اثبات ولایت امیرالمومنین علی علیه السلام ✅ بیان یکی از فضائل مولی در قالب فیلم یا پادکست ✅ خواندن شعر در مدح مولی و حادثه غدیر به صورت دکلمه در قالب فیلم یا پادکست ✅ مطرح کردن یک شبهه و جواب آن درباره ولایت مولی یا حادثه غدیر در قالب فیلم یا پادکست یا یادداشت علمی ☺️تبرکی غدیر: ⬅️ سه نفر اول: هر کدام مبلغ 500 هزار تومان ⬅️ پنج نفر اول: انتشار اثر در کانال 🔻آثار خود را تا روز شنبه 17 تیر ماه ساعت 23 به ادمین کانال ارسال بفرمایید👇 @adgomnam 🔴 اطلاعات تکمیلی و اسامی برندگان در کانال اندیشکده مستعدان 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
🔸شرایط تکمیلی مسابقه کانال اندیشکده مستعدان ✅ حداقل تعداد کلمات یادداشت ۲۰۰ کلمه و حداکثر ۵۰۰ کلمه باشد. ✅ فیلم با فرمت mp4 باشد. ✅ حجم فیلم حداکثر ۳۰ مگ و مدت آن حداکثر ۴ دقیقه باشد. ✅ پادکست با فرمت mp3 باشد. ✅ حجم پادکست حداکثر ۳۰ مگ و مدت آن حداکثر ۵ دقیقه باشد. ✅ اسامی برندگان روز یک شنبه ۱۸ تیر در کانال اندیشکده مستعدان منتشر می شود. 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
سلسله نشست های علمی اندیشکده 👈 «نشست دوم» 💠موضوع نشست: چرا فقط یک فقیه می تواند نظام اقتصادی مطلوب طراحی کند؟ 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین حسین اثنی‌عشری مدیر دفتر فقه معاصر ⏰زمان: یکشنبه ۱۸ تیر 1402 ساعت ۱۷ 📌مکان: خیابان صفائیه، کوچه 21، ساختمان بیت الزهراء سلام الله علیها ⬅️ به دلیل ظرفیت محدود، شرکت حضوری در نشست مختص اعضای اندیشکده است. ✅ اعضای کانال و سایر علاقه مندان می توانند از طریق اسکای روم به صورت مجازی در نشست شرکت کنند. لینک نشست به زودی در کانال بارگذاری خواهد شد. 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
سلسله نشست های علمی اندیشکده 👈 «نشست دوم» 💠موضوع نشست: چرا فقط یک فقیه می تواند نظام اقتصادی مطلوب طراحی کند؟ 🎙ارائه دهنده: حجت الاسلام والمسلمین حسین اثنی‌عشری مدیر دفتر فقه معاصر ⏰زمان: یکشنبه ۱۸ تیر 1402 ساعت ۱۷ ⬅️ به دلیل ظرفیت محدود، شرکت حضوری در نشست، مختص اعضای اندیشکده است. ✅ لینک حضور مجازی در اسکای روم http://skyroom.online/ch/moslehoun/moslehoun_plus پس از ورود گزینه ی « ورود مهمان » را بزنید و وارد شوید. 📎لینک دعوت به کانال اندیشکده مستعدان https://eitaa.com/joinchat/1079706013Ceed9a368e3 ❇️ عضو کانال اندیشکده مستعدان شوید
شعر خوانی کمال‌زارع.mp3
10.35M
1⃣ نفر اول مسابقه 🔸حجت الاسلام کمال زارع شاعر: احمد علوی
متن ادبی عيد غدیر .pdf
39.1K
2⃣ نفر دوم مسابقه 🔸 جناب آقای حسن فتح الله زاده
3⃣ نفر سوم مسابقه 🔸 سرکار خانم رضایت بسم رب العلی هان ای اهل جهان ! فانی بودید و باقی شدید ممات بودید و حیات شدید نهال بوديد و شجره شديد خفته بودید و بیدار شدید برخیزید و هلهله کنید به نام نامدار خیبر، امیر صف شکن امیر المؤمنین، مصداق آن شق القمر! آن یَل فداکار لیله المبیت بنگر که دحوالارض اینجاست! به وقت هجده ذی الحجه در مقابل صد و بیست و یک هزار کوکب بر روی آن آبگیر غدیر! هلال ماهی هویدا شده است که در فروغ خود بر شمس تابان فزونی گرفته آری! مولود کعبه قیامت کرده است که راز رسوایی ابلیس برملا کرده است اینجا شاید برای آن رانده شده رمی جمره ای دیگر پس از حجه الوداع باشد دست های مشت شده علیه او حال با دستان پسر بنت اسد گره خورده اند ... حال در این روضه ی رضوان دنیوی آتش حسد را کیست که خاموش سازد ؟ الّا ایزد که آتش بر خلیل فروکش ساخته سال سائل من عذاب واقع! آنگاه که بر نعمان بن حارث سنگ های سجّیلی باریدن کردند و جامه ی ننگ را بر سفیانی ها پوشاندند باید دانست که عاقبت حسد هلاکت بود و فضاحت! و شنیدم که در آن صحرا قدح بیعت زنان گداخته شده من می دانم شرح ماوقع را خورشید برای بیعت با علی حلول کرده بود در آن ظرف آب و چنان در عشق حیدر کرار ذوب شد که تمام جام ها را شاید به آتش کشید و آنگاه که دانستم علی با حق است‌ و حق با علی است باور کردم که صراط مستقیم تنها علی است و دانستم که علی جان پیامبر بود هنگامی که دشمن از مباهله گریزان بود... پس سلام بر آیه ی ولایت آنگاه که در رکوع نازل شد و جهان در حیرت فرو رفت ...
4⃣ نفر چهارم مسابقه 🔸 جناب آقای امیر رضا ملکی ♦️«بسمه تعالی شأنه» 🔻پیش از مطالعه متن زیر، برای سلامتی و طول عمر مقام معظم رهبری صلواتی بفرستید. 🔸بیایید یک اتفاق فرضی را با هم تصور کنیم. فرض کنید مقام معظم رهبری فردا سخنرانی دارند، ولی با تمام سخنرانی های قبلی ایشان متفاوت است. 🔸ایشان دستور دادند که هنگام سخنرانی ایشان، تمام شبکه ها باید برنامه های خود را قطع کرده و سخنرانی ایشان را از ابتدا تا انتها به طور زنده پخش کنند. 🔸همچنین ساعت 8 شب را برای سخنرانی انتخاب کردند، تا اکثر مردم بتوانند به طور زنده سخنرانی را بشنوند. 🔸ساعت 8 شب فردا فرا میرسد. یک سوال اساسی، ذهن همه مردم را به خود مشغول کرده است: «مگر چه مسئله مهمی قرار است بیان شود؟!» 🔸سخنرانی آغاز میشود. علاوه بر ایشان، شخص دیگری نیز کنارشان نشسته است. ابتدا به مدت 20 دقیقه، حمد و ثنای الهی را بجا آورده و از نعمات خدای تعالی به ملت ایران میگویند. از زحمات معصومین علیهم السلام برای حفظ دین گرفته، تا خون های ریخته شده برای انقلاب، همه را یک به یک بیان میکنند. به تمام فتنه ها و دشمنی های مستکبرین از ابتدای انقلاب اشاره میکنند. 40 دقیقه از سخنرانی گذشته است. سپس ایشان از سختی های ایام رهبری میگویند. از منافقینی که کاری جز سنگ انداختن در راه انقلاب نداشتند، تا دوستانی که بخاطر کم بصیرتی مسیر انقلاب را کند کردند. 🔸یک ساعت از سخنرانی گذشته، اما سوال مردم، پاسخ داده نشده است. ایشان بعد از همه این مطالب، میفرمایند: «مردم عزیز ایران، در تمام مدت رهبری خود، از هیچ خدمتی به شما کوتاهی نکردم. اما مطلب امروز، از همه مطالب گذشته مهمتر است. اگر این مطلب را نگویم، احساس میکنم رسالت خود را انجام نداده ام.» سپس دست کسی که کنارشان نشسته است را بالا گرفته و میفرمایند: «تمام کسانی که تحت ولایت من هستند، بدانند که از این به بعد باید تحت ولایت ایشان باشند.» سپس از صفات و فضایل آن شخص گفته و در آخر میفرمایند: «تمام کسانی که صحبت من را شنیدند، باید به تمام کسانی که نشنیدند، برسانند.» 🔸سخنرانی بعد از 2 ساعت به اتمام میرسد. سوال مردم پاسخ داده شده است. همه کسانی که سخنرانی شنیدند، چنین فهمیدند که ایشان تکلیف رهبری و حکومت جامعه پس از خودشان را مشخص کردند. 🔸اگر فردای سخنرانی، کسی به شما بگوید «منظور ایشان فقط این بود که با فلانی، دوستی و رفاقت داشته باشید» خنده تان نمیگیرد؟! به او نمیگویید این همه دم و تشکیلات و تاکید و حساسیت روی زمان سخنرانی و چگونگی پخش، فقط برای اینکه بگویند با فلانی دوست باشید؟! 🔹غدیر نیز همین است. در آخرین سال عمر پیامبر، در مکانی که همه کاروانهای حج از آنجا عبور میکنند، در طی یک سخنرانی چند ساعته، با تاکیدات فراوان، آیا هدف رسول اکرم این بود که به مردم بگویند با علی دوست باشید؟! 🔹اگر کسی غدیر را درست تصور کند، تنها برداشتی که میکند این است که هدف پیامبر اکرم، مشخص کردن «تکلیف حکومت و زمامداری جامعه پس از خودشان» بود، نه صرف درخواست دوستی با مولا امیرالمومنین علیه السلام. و السلام علی من اتبع الهدی▪️
5⃣ نفر پنجم مسابقه غدیر 🔸 جناب آقای یاسین نوراهان بسم الله الرحمن الرحیم مرزها از بین نرود! تذکری در باب استدلال برای ولایت امیرالمومنین علیه السلام نزد مخاطب شیعه عوام 【روی لینک ها کلیک کرده و کتب را مطالعه و کلیپ ها را مشاهده نمایید】 وجوب محبت امیرالمومنین علیه السلام، متابعت ایشان و حتی بیان ولایت به معنای خاصی که شیعه معتقد است، آنچنان در کلمات نبوی تکرار شده است که اهل سنت به هیچ وجه نمیتوانند آن را نادیده انگارند. این اعتراف ها در کتب معتبر آنان کم و بیش دیده می شود، مرحوم علامه عسکری اعلی الله مقامه الشریف در کتاب ولایت علی علیه السلام در قرآن و سنت پیامبر صلی الله علیه و آله، مفصل به این مسئله پرداخته اند. برخی علمای منصف تر معاصر آنان نیز از بیان چنین نکاتی اباء ندارند؛ از جمله مشهورترین آنان که بعضا با شور فراوان به بیان حقایق میپردازند میتوان به شیخ علی جمعه، شیخ طارق یوسف، نادی البدری و شیخ حسن الجنانی اشاره نمود. طبیعتا این اعتراف ها یکی از جذاب ترین مقوله ها برای کسانی است که دغدغه مقابله فکری با اهل سنت را دارند؛ زیرا بدون شک اعتراف خصم در مناظره را میتوان استدلال اعلی خواند. با این حال به نظر می رسد نباید از یک نکته مهم غافل ماند، آن هم ذهنیت عوامانه در این خصوص است؛ نشر چنین مطالبی، بدون بیان مقدمات ممکن است در مخاطبی که اطلاعات کامل ندارد چنین القاء کند که اساسا مشکل شیعه و اهل تسنن، ولایت امیرالمومنین علیه السلام نیست! بلکه مشکل غلو شیعه و کارهای احیانا نستجیر بالله خلاف شرع شیعیان است؛ یعنی شخص چنین تحلیل میکند که خب اهل سنت هم ولایت را قبول دارند، پس شیعه گری که آنان قبول ندارند، همان منش غالیانه است که اتفاقا اهل بیت علیهم السلام نیز از آن ها برحذر داشته اند. مخصوصا اینکه برخی رفتارهای اشتباه در محافل شیعی؛ از جمله دوری از قرآن، برخی اعمال خلاف عقل و شرع و ادبیات ضد توحیدی در برخی اشعار و آثار، این تفکر را تقویت میکند. همین ها سبب شده برخی از سخنوران آنان، جرئت کرده و در بین بیان فضائل امیرالمومنین علیه السلام و حتی اعتراف به غدیر، اصل تشیع را با استفاده از نقاط ضعف، با بی انصافی تضعیف کنند. پاسخ این اشکالات واضح است و مسلما مهمترین اختلاف شیعیان با اهل سنت ولایت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام است؛ از همین رو آنان اگر بر فرض مشکل علمی داشته باشند، مشکلشان باور نداشتن خطا و فسق برخی صحابه است و لذا حتی اگر به حق ولایت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام هم اعتراف کنند، بازهم به خاطر آنچه رخ داد، دیگران را صاحب حق ثانوی میدانند؛ اما این مسئله برای همگان روشن نیست و نادیده گرفتن عدم توجه مخاطب به این نکات، خلاف احتیاطی است که باید در نشر عقاید به کار برده شود. کوتاه سخن اینکه محققان نباید از تشیع عوامانه و اطلاعات مخاطب غفلت کنند و مطالب خامی را در اختیارشان بگذارند که سبب تحلیل غلط شوند که یکی از مصادیق آن، نشر اعتراف های اهل سنت درباره واقعه غدیر و جانشینی مسلم امیرالمومنین علیه السلام است، البته تاکید میشود اگر توضیح مناسب به مخاطب ارائه شود، استفاده از این اعتراف ها نه تنها خطرساز نیست؛ بلکه فرصتی است برای تکمیل استدلال.
6⃣ نفر ششم مسابقه 🔸 جناب آقای سید محمد حسینی امام علی جان.. تو را خواندم و جوابم دادی از سرِ لطف، مهربانی، عطوفت، رحمت و بزرگواری؛ و وقتی دیدم که اینگونه عارفانه به قرب به تو نزدیک شدم ؛ فهمیدم شیرینی صحبت با تو آرزوی هزار ساله را در دلم زنده ساخت؛ و باعث شد که در دعایم بگویم .. "خدایا سیم دلم همیشه وصل خودش باشد و همچنین به عشق عرفانی خودت پروردگارا وصل حال شوم؛ چرا که آرامش روح و جسم با توسل به درگاه تو و بارگاه ملکوتی امیر مؤمنان، برقرار است..." اینگونه خالصانه آرزوی برآورده شدن حاجت می کنم؛ چرا که میدانم نظر لطفت بر دستهایی که رو به دعا بلند است ، اجابت حاجت می کند... ای امیر مؤمنان "علیها السلام" ای جان پناه تنهایی های من.. هر روز و شب در فکرو خیال آنم که در قلب خودم صحن و سرایی بسازم ؛ تا خود را در جوار حرمت ببینم ؛ میدانم که با یاد تو حریم قلبها علوی میشود ؛ همانا که در محضر حضرت عشق دلدادگی رواست.. و این اتفاق مبارک یعنی باور راسخ قلبی را به قلبم روا ساختم تا بتوانم در قلبم خدمتگزار تو باشم؛ چرا که با تمرین و تکرر اخلاص در مکتب علویون، پاک نیتی ام را اراده می کنم ؛ به خاطر همین است که باور و ایمان قلبی ام را به دست خودت دادم وگویی من بااین باور خالصانه خویش به رسم دلدادگی به حضور در محضر شریف نائل آمده ام؛ که همانا دلدادگی در محضر امام معصوم یک موهبت از جانب پروردگار عالم است؛ و با اشتیاق ارادتمندی، نام تو را بر زبانم جاری میسازم تا یادم آرد که به چه امام بزرگواری ارادت دارم...