تقواى عمومى، تقواى ملت، غیر از تقواى خصوصى یکایک افراد است.
💠تقواى عمومى، یعنى همین که وقتى امام اشاره می کردند، ناگهان همه ى جامعه به حرکت در می آمد .
این ملت را باتقوا می گوییم. معنایش این نیست که حالا اگر یکایک افراد را در میزان پرهیزگارى و تقوا بگذاریم، آنها را یک پرهیزکار کامل ببینیم. نه، اکثراً سرخالى و کسرى دارند.
🔹 مجموعه، یک مجموعه ى مؤمن و متقى است که البته براى یک ملت، خیلى هم افتخار است اما یکایک ما باید به فکر خودمان باشیم.
این نکته را در همین جا عرض بکنم که اگر گفته می شود ملت، ملت باتقوا و مؤمن و مخلصى است، هیچیک از آحاد ملت حق ندارد این را به حساب خودش بگذارد و بگوید من که جزو این ملتم، این ملت هم که ملت باتقوا و بااخلاصى است، پس من باتقوا و بااخلاصم!
❗️نخیر، "عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ" ؛ خودت را باش. خودتان را به تنهایى در میزان بگذارید.
همه هم می توانند و هیچکس نیست که نتواند اجمالًا وزن خودش را بفهمد.
🔦البته آدم خودش نمی تواند دقت هایش را بکند و یک بزرگتر و استاد و مربى لازم است، تا تشخیص بدهد.
(29/ 06/ 1369) سخنرانى در دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامى و رؤساى دفاتر نمایندگى ولى فقیه در این نهاد
#مضمار
#محل_تمرین
#تقوا
#تشکیلات
#حرکت_جمعی
______________________
💠 تشکیلات اسلامی
Rasoli-shahadatamamreza (7)_1395-9-9-13-16.mp3
6.16M
#حاج_مهدی_رسولی
🎼 دلم هواتو کرده ...
#امام_رضاع💚
#التماس_دعا
اَللَّـهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِم ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد،
خدا لعنت كن نخستين ستمكاري را كه به حق محمّد و خاندان محمّد ستم كرد،
وَآخِرَ تابِع لَهُ عَلي ذلِكَ،اَللَّـهُمَّ الْعَنِ الْعِصابَةَ الَّتي جاهَدَتِ الْحُسَيْنَ
، و آخرين كسي را كه در اين ستم از او پيروي نمود.خدايا لعنت كن جمعيتي را كه با حسين پيكار كردند،
وَشايَعَتْ وَبايَعَتْ وَتابَعَتْ عَلي قَتْلِهِ، اَللّهُمَّ الْعَنْهُمْ جَميعاً
. و همراهي نمودند و پيمان بستند،و پيروي كردند بر كشتن آن حضرت،خدايا همه آنان را لعنت كن،
اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا اَبا عَبْدِ اللهِ، وَعَلَي الاَْرْواحِ الَّتي حَلَّتْ بِفِنآئِكَ،
سلام بر تو اي ابا عبد اللّه،
و بر جانهايي كه به درگاهت فرود آمدند،
عَلَيْكَ مِنّي سَلامُ اللهِ ]اَبَداً[ ما بَقيتُ وَبَقِيَ اللَّيْلُ وَالنَّهارُ،
سلام خدا از جانب من بر تو باد هميشه تا هستم و تا شب و روز باقي است
وَلا جَعَلَهُ اللهُ آخِرَ الْعَهْدِ مِنّي لِزِيارَتِكُمْ،
و خدا زيارت شما آخرين زيارت از سوي من قرار ندهد،
اَلسَّلامُ عَلَي الْحُسَيْنِ،
وَعَلي عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ،
وَعَلي اَوْلادِ الْحُسَيْنِ،
وَعَلي اَصْحابِ الْحُسَيْنِ.
⚜
✅چهار حکایت کوتاه اما تاثیر گذار:
1-از کاسبی پرسیدند:
چگونه در این کوچه پرت و بی عابر کسب روزی میکنی؟!
گفت: آن خدایی که فرشته مرگش مرا در هر سوراخی که باشم پیدا میکند،
چگونه فرشته روزی اش مرا گم میکند.
✨✨✨
2-پسری بااخلاق و نیک سیرت اما فقیر به خواستگاری دختری میرود،
پدر دختر گفت:
تو فقیری و دخترم طاقت رنج و سختی ندارد، پس من به تو دختر نمیدهم!
پسری پولدار اما بدکردار به خواستگاری همان دختر میرود،
پدر دختر با ازدواج موافقت میکند و در مورد اخلاق پسر میگوید:
ان شاءالله خدا او را هدایت میکند!
دخترگفت: پدرجان مگر خدایی که هدایت میکند با خدایی که روزی میدهد فرق دارد؟!
✨✨✨
3-از حاتم طایی پرسیدند: بخشنده تر از خود دیده ای؟
گفت: آری مردی که دارایی اش تنها دو گوسفند بود، یکی را شب برایم ذبح کرد. از طعم جگرش تعریف کردم، صبح فردا جگر گوسفند دوم را نیز برایم کباب کرد.
گفتند: تو چه کردی؟
گفت: پانصد گوسفند به او هدیه دادم.
گفتند: پس تو بخشنده تری؟
گفت: نه!
چون او هرچه داشت به من داد اما من اندکی از آنچه داشتم به او دادم.
✨✨✨
4-عارفی را گفتند: خداوند را چگونه میبینی؟
گفت: آنگونه که همیشه میتواند مچم را بگیرد اما دستم را میگیرد
┄┄┅─ 💚✵─┅┄
نشانه هاى فهم
امام علی بن موسی الرضا علیه السلام:
« إِنَّ مِنْ عَلاماتِ الْفِقْهِ: أَلْحِلْمُ وَ الْعِلْمُ، وَ الصَّمْتُ بابٌ مِنْ أَبْوابِ الْحِكْمَةِ إِنَّ الصَّمْتَ يَكْسِبُ الَْمحَبَّةَ، إِنَّهُ دَليلٌ عَلى كُلِّ خَيْر ».
از نشانه هاى دين فهمى، حلم و علم است، و خاموشى درى از درهاى حكمت است. خاموشى و سكوت، دوستىآور و راهنماى هر كار خيرى است.
سه ويژگى برجسته مؤمن
امام علی بن موسی الرضا علیه السلام:
لا يَكُونُ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِنًا حَتّى تَكُونَ فيهِ ثَلاثُ خِصال:1ـ سُنَّةٌ مِنْ رَبِّهِ. 2ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ نَبِيِّهِ. 3ـ وَ سُنَّةٌ مِنْ وَلِيِّهِ. فَأَمَّا السُّنَّةُ مِنْ رَبِّهِ فَكِتْمانُ سِرِّهِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ نَبِيِّهِ فَمُداراةُ النّاسِ. وَ أَمَّا السُّنَّةُ مِنْ وَلِيِّهِ فَالصَّبْرُ فِى الْبَأْساءِ وَ الضَّرّاءِ.
مؤمن، مؤمن واقعى نيست، مگر آن كه سه خصلت در او باشد:سنّتى از پروردگارش و سنّتى از پيامبرش و سنّتى از امامش. امّا سنّت پروردگارش، پوشاندن راز خود است،امّا سنّت پيغمبرش، مدارا و نرم رفتارى با مردم است،امّا سنّت امامش، صبر كردن در زمان تنگدستى و پريشان حالى است.