🌸مهربان تر از هزاران مادر
حضرت آیت الله مصباح(ره):
🔹در ميان زنهای عالم، معلوم نيست که چند تا مثل حضرت معصومه(سلام الله علیها) وجود داشته باشد و چه قدر اين خانم نسبت به دوستانش مهربان است؛ از هزاران مادر مهربانتر؛ اما ما زورمان می آيد که يک سلامی عرض کنيم! اين ناسپاسی نسبت به نعمت خدا محروميت هم به دنبالش خواهد داشت.
🔹اگر می خواهيم اين ارتباط برقرار شود جدی بگيريم؛ [لا اقل] به اندازه يک مادر مهربان که سر ما را نوازش می کند اين اندازه مقام برای حضرت معصومه قائل باشيم؛ هر وقت کارمان گير می کند، غمی، غصهای، گرفتاری ای داريم بگوييم: مادر! آمديم شما ما را دريابيد؛ اگر درنيافتند آن وقت گله کنید!
🗓 ۱۳۹۳-۱۰-۱۸
🌴اراده قوی(حسین ممبینی)
@EradehGhavi
6.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 "برتری یک سلام به حضرت معصومه (سلام الله علیها) از هزار دستورالعمل اخلاقی"
#دقایقی_پای_کرسی_اخلاق
🔸 قسمتی از بیانات استاد فقیهی در جلسه درس اخلاق
🆔 @KHAMENEI_QOM
💠 چقدر شبیه ما شده اند!
مردم غزه را میگویم
که زیر بمباران و موشک بارانِ دشمن تا دندان مسلح
هنوز هم می توانند در میانِ اشک و درد
زندگی کنند و بخندند!
درست شبیه ۸ سالی که ما در میان بمباران و جنگ و هجوم دشمن
در عین مظلومیت و غربت و تنهایی
روی پای خود ماندیم
شهید دادیم
از کودک و زن و مرد و جوان و...
ولی ماندیم پای عهدِ پیر خمین
در میان انبوهی از نامردی و خیانت و دشمنیِ همه زورگویان و خبیث های دنیا
تک و تنها و با دستانی خالی
و با ایمانی پر و صبری لبریز
ماندیم و ماندیم و پیروز این نبرد شدیم.
روزگاری مظلوم بودیم اینک اما حامی مظلوم!
♻️ غزه امروز چقدر شبیه ماست
شبیه رنج ها و اشک ها و مظلومیت ها و پیروزی نهایی ما
شاید برای همین است که ما بهتر از هرکسی
حال مردم غزه را می فهمیم
این زمانه نیز بگذرد!
بگذرد این روزگار تلخ تر از زهر
بار دگر روزگار چون شکر آید
#طوفان_الاقصی
#غزه_مقاوم
#صبر_جهاد_پیروزی
✍ احمدی پرتو
💠 #حدیث_روز
🔸امام صادق علیه السلام: إنَّ لَنا حَرَما و هُوَ بَلَدَةُ قُمَّ و سَتُدفَنُ فيهَا امْرَأةٌ مِن أولادِي تُسَمّى فاطِمَةَ ، فَمَن زارَها وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ ؛
🔹 ما را حرمى است و آن «قم» است، و به زودى بانويى از فرزندان من به نام فاطمه در آن دفن خواهد شد. هر كس او را زيارت كند، بهشت بر او واجب شود .
📚 بحار الأنوار ج ۶۰ ص ۲۱۶
💠 #حدیث روز 💠
🌀 جایگاه حضرت فاطمه معصومه (سلام الله علیها)
🔻 امام جواد عليه السلام:
مَن زارَ قَبرَ عَمَّتي بِقُمَّ، فَلَهُ الجَنَّةُ
⬅️ هر كس قبر عمّه ام (حضرت معصومه عليهاالسلام) را در قم زيارت كند، بهشت پاداش اوست.
📚 كامل الزيارات، ص ۵۳۶
•┈┈••✾••┈┈•
نشست استاد بهجت پور mp3-mc.mp3
40.78M
🎙صوت نشست علمی بررسی شبهات در باب قرائت حفص از عاصم و تغییر یا تحریف قرآن
🔹 استاد #بهجتپور
🕔 چهارشنبه ۳ آبانماه ۱۴۰۲
🌐 @kalamcenter
🌐 @tabiin_ir
🔰🔰🔰🔰🔰🔰
🌐 کانال مرکز تخصصی تفسیر تنزیلی و موسسه تمهید
---------------------------------
💠 @mtamhid
---------------------------------
#اطلاعیه
💥 همه مومنین در سراسر کشور، برای نجات مظلومین غزه و پیروزی رزمندگان اسلام، امشب هر کدوم از ما 100 مرتبه آیه شریفه "امن یجیب" رو با توجه عمیق قرائت کنیم.
⭕️ امَّن یُّجیبُ المُضطَرَّ اِذا دَعاهُ وَ یَکشِفُ السُّوءَ
🔶 کیست آن کسی که مضطرین و گرفتاران را هنگامی که او را میخوانند اجابت میکند و گرفتاری او را برطرف میکند؟
سوره نمل آیه 62
#انتشار_عمومی
⭕️🔺⭕️🔺⭕️🔺⭕️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴غزه الان😭😭
اینجا زنان و کودکان زندگی میکنند و این بمب ها بر سر آنها فرود می آید...
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
حجتالاسلام محمدتقی احمدی پرتو بیان کرد:
دفاع قرآن از امنیت جنسی زنان
https://iqna.ir/00HWyx
حجتالاسلام محمدتقی احمدی پرتو بیان کرد:
دفاع قرآن از امنیت جنسی زنان
پژوهشگر حوزه خانواده و تربیت تأکید کرد: قرآن، امنیت جنسی زنان را در قالب انحصار مشروعیت رفتار جنسی و در ساختار ازدواج و کانون خانواده مطرح کرده و این در حالی است که بردگی جنسی و صنعت روسپیگری به عنوان بخشی از حقوق زنان در اسناد بینالمللی تحت عنوان برابری جنسیتی و عدم تبعیض و استفاده از حق سلامت به تصویر کشیده شده است.
محمدتقی احمدی پرتوبه گزارش ایکنا، حجتالاسلام و المسلمین محمدتقی احمدی پرتو، پژوهشگر حوزه خانواده و تربیت، ششم آبان ماه در نشست علمی «مقایسه تطبیقی رویکرد قرآن و اسناد بینالمللی در تأمین امنیت جنسی و جنسیتی زنان» که در ذیل همایش ملی زن، خانواده و امنیت و نشست هماندیشی اساتید مجتمع قرآن و حدیث جامعه المصطفی برگزار شد، گفت: براساس حوادث سال قبل، هجمه جهانی علیه کشور رقم خورد زیرا ما ادبیات علمی متناسب با بحث امنیت جنسی و جنسیتی زنان را تولید و به گفتمان تبدیل نکردهایم.
حجتالاسلام احمدی پرتو بیان کرد: وقتی بحث سند ۲۰۳۰ مطرح شد، یکی از اشکالات جدی رهبر انقلاب این بود که خود ما در این موضوعات دارای ادبیات و گفتمان هستیم لذا نباید منفعل عمل کنیم.
وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بارها تصریح نمودهاند که در مسئله حقوق زن ما باید از کشورهای دیگر طلبکار باشیم، اظهار کرد: متأسفانه فضای رسانهای طوری شده است که گویی ما بدهکار هستیم و به نظر بنده وجود خلأ ادبیات علمی از عوامل مهم آن است.
وی با بیان اینکه غربیها حدود ۷۰ تا ۸۰ سال است که بحث زن را از طریق تولید اسناد بینالمللی وارد ادبیات علمی و گفتمان عمومی کردهاند، افزود: به چالش کشیدن ادبیات و گفتمان آنان یکی از کارهای مهمی است که باید انجام شود؛ از این رو بررسی اسناد مرتبط با زنان در فضای بینالمللی که از دهههای ۴۰ و ۵۰ میلادی به بعد تصویب شده است، ضروری است.
این پژوهشگر حوزه خانواده و تربیت افزود: تفکیک بین جنس و جنسیت و از بین بردن تمایزهای جنسی و جنسیتی زنان و مردان به عنوان یکی ازمهمترین سازههای فمنیستی، ابزار اصلی تئوریزهکردن گفتمان مشابهسازی در نقشها، حقوق و مسئولیتها است که ذیل اصل عدم تبعیض بین زن و مرد در اسناد بینالمللی مطرح شده است.
دفاع قرآن از حق حیات زنان
احمدی پرتو با اشاره به رویکرد قرآن در تأمین امنیت جنسیتی و جنسی زنان ضمن اشاره به اهمیت امنیت برای انسانها، گفت: قرآن کریم امنیت به جنس زن را به خوبی مورد توجه قرار داده است که نخستین بُعد آن حق حیات به عنوان حق اساسی و اولیه همه انسانها است؛ قرآن در بین انبوهی از مسائل سیاسی و اجتماعی که در جامعه جاهلی معاصر نزول و فرهنگ غالب آن زنان وجود داشت به مسئله زن به عنوان یکی از اولین موضوعات پرداخت و در سوره تکویر که هفتمین سوره به ترتیب نزول است، جامعه جاهلی را وارد یک چالش کرد و فرمود: «بای ذنب قتلت». خیلی از تفاسیر مصداق این آیه را به سنت جاهلی دخترکشی مرتبط کردهاند. بنابراین اولین دفاع اسلام از زنان، امنیت زندگی و زیستی آنان است.
وی با اشاره به امنیت انتساب نسلی، اظهار کرد: سنت غلطی به نام عدم انتساب فرزندان به مادر در دوره جاهلی وجود داشت و حتی پیامبر وقتی فرزند پسری نداشت، ایشان را ابتر دانستند زیرا معتقد بودند انتقال نسل از طرف دختر صورت نمیگیرد. ولی قرآن کریم در سوره کوثر که پانزدهمین سوره در سیر نزول قرآن است، بر امنیت انتساب نسلی تاکید کرده و حضرت زهرا(س)، وسیله بقای نسل پیامبر عنوان شده است. همچنین حوزه دیگری که قرآن بر آن تأکید دارد، حقوق زن را در ساختار خانواده و در نقش مادری و همسری و فرزندی و... تعریف کرده است؛ این در حالی است که رویکردهای غربی زن را به صورت فردگرایی و جدا از خانواده تعریف کرده است.
پژوهشگر خانواده و تربیت با بیان اینکه قرآن در سوره بقره و در بحث شیردادن به فرزند و مطالب پیرامونی آن، دستورات متعددی برای تأمین امنیت زنان را مطرح کرده است، اظهار کرد: تأمین امنیت مالی و اقتصادی زن هم در قالب نفقه، مهریه و ارث مورد توجه قرآن کریم قرار گرفته است. در اسلام، زن در عین اینکه حق کسب درآمد و تولید ثروت دارد ولی وظیفهای در تأمین اقتصاد خانه ندارد و شوهر باید مخارج را تأمین کند، در حالی که در غرب این مسائل وجود ندارد.
تأکید قرآن بر کنشگری صحیح اجتماعی زنان
وی با بیان اینکه اسلام با اینکه جامعه انسانی مطلوب را غیر مختلط معرفی کرده است با این حال حضور اجتماعی زنان را با رعایت حدود و شرایطی پذیرفته است و باز این توصیهها هم برای تأمین امنیت خود زنان است، اضافه کرد: با وجودی که زنان در دوره جاهلی کمترین نقش اجتماعی را داشتند ولی قرآن نمونههایی از زنان موفق را مطرح کرده است؛ داستان حضرت مریم(س)، داستان حضرت آسیه و مادر موسی و...