eitaa logo
کانال شخصی (علی حاتمی )
354 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
2.5هزار ویدیو
706 فایل
بسمه تعالی ((کانال ارائه محتوای تبلیغی و طرحهای ویژه و نمونه فعالیتهای مفید مبلغین )) فضلای عزیزمطالب مهم تبلیغی و طرح ویژه را به بنده ارسال بفرمائید علی حاتمی @alihatami69
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مطالب ناب در منبر
🔷🔶 1️⃣ عَنِ الْعَبَّاسِ بْنِ هِلَالٍ قَالَ: سَمِعْتُ أَبَا الْحَسَنِ عَلِيَّ بْنَ مُوسَى الرِّضَا علیه السلام يَقُولُ: مَنْ تَصَدَّقَ فِي شَعْبَانَ بِصَدَقَةٍ وَلَوْ بِشِقِّ تَمْرَةٍ حَرَّمَ الله جَسَدَهُ عَلَى النَّارِ. 📝 هرکس در شعبان صدقه‌ای دهد، هرچند به اندازه نصف یک خرما، خداوند آتش را بر بدنش حرام می‌سازد. 📚 بحارالأنوار، ج۹۷، ص۷۲، به نقل از عیون اخبارالرضا علیه‌السلام 2️⃣ عَنْ دَاوُدَ الرَّقِّيِّ قَالَ: سَأَلْتُ أَبَاعَبْدِالله علیه‌السلام: مَا أَفْضَلُ مَا يُفْعَلُ فِيهِ؟ قَالَ: الصَّدَقَةُ وَالِاسْتِغْفَارُ، وَمَنْ تَصَدَّقَ بِصَدَقَةٍ فِي شَعْبَانَ، رَبَّاهَا الله تَعَالَى كَمَا يُرَبِّي أَحَدُكُمْ فَصِيلَهُ حَتَّى يُوَافِيَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَقَدْ صَارَتْ مِثْلَ أُحُدٍ. 📝داوود رقّی می گوید: به حضرت صادق سلام الله علیه عرض کردم: برترین عمل در ماه شعبان چیست؟ فرمود: صدقه و استغفار. هرکس در ماه شعبان صدقه دهد، خداوند متعال آن را پرورش می دهد، همانگونه که شما بچه شتر را پرورش می دهید، تا آنکه روز قیامت آن را به او باز می گرداند درحالی که به اندازه کوه احد شده است. 📚 وسائل‏ الشيعة، ج۱۰، ص۵۱۱ به نقل از اقبال الاعمال 🔆 کانال 🆔 @matalebe_nab_dar_menbar
هدایت شده از 📚 احکام زندگی
📃 (بعضی از) فرق های نماز و روزه❗️ نماز و روزه ضمن داشتن مشترکات فراوان، فرق هایی نیز دارند👇: 1⃣ ترک نماز، ندارد، بر خلاف روزه واجب و برخی از روزه های واجب دیگر که کفّاره 💴 دارد. 2⃣ اگر کسی 👤 بر گردن دارد، میتواند مستحبی ✨ بخواند 🗣 ولی اگر روزه واجب بدهکار باشد، نمیتواند ❌ روزه مستحبی بگیرد. 3⃣ غسل 🚿 ⚰ در صورتی که واجب شده باشد، برای خواندن 🗣 نماز لازم است، ولی برای لازم نیست . 📚 منبع : کتاب " ص 251" 📣 معرفی کتابِ بالا👆: https://eitaa.com/ahkamezendegi110/633 🔴 🔴 🔴 🔴 🔴 📝 جهت خرید این کتاب و مشاوره کلیک کنید : 👇 🆔 @toobik110 📋 لیست همه کتاب‌ها:👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/1590100079C0d1781248b 🔗 برای عضویت در کانال "احکام زندگی" کلیک کنید 👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/150339685Cdb44f6ad8d ☎️ 09191597189
قصد کردم که ده روز در شهری بمانم، اما در این مدت تصمیم دارم به اماکن تفریحی پیرامون آن شهر نیز بروم. نماز و روزه‌ام چه حکمی خواهد داشت؟ پرسش من در ماه رمضان به شهری سفر کردم که قصد کردم در آن‌جا بیش از ده روز بمانم، ولی می‌خواهم به اماکن تفریحی که در خارج شهر است نیز بروم، آیا می‌توانم در آنجا روزه بگیرم؟ پاسخ اجمالی مراجع عظام تقلید در این زمینه می‌گویند: مسافری که قصد دارد ده روز در محلی بماند، اگر بخواهد به بیرون از آن محل رفت و آمد داشته باشد، در فرض‌های ذیل نمازش کامل و روزه‌اش صحیح است: الف) پس از قصد اقامت ده روز و پس از خواندن یک نماز چهار رکعتی، تصمیم گرفته باشد به بیرون از آن منطقه (به فاصله کمتر از 22.5 کیلومتر) رفت و آمد داشته باشد.[1] ب) از ابتدا قصد داشته که در بین ده روز به اطراف محل اقامتش برود، اما جایی که می‌خواهد برود، عرفاً بخشی از همان منطقه اقامتی او شمرده می‌شود.[2] ج) از ابتدا قصد داشته که در بین ده روز به جایی برود که عُرفاً بخشی از محل اقامتش نیست و فاصله‌اش کمتر از مسافت شرعی است، که در این صورت اگر مقدار زمان یا تعداد رفت و آمدش به اندازه‌ای نشود که عرفاً منافی با قصد اقامتش باشد، نماز او تمام و روزه‌اش صحیح است. البته در تفسیر و تعیین این مقدار عرفی، مراجع تقلید نظرات متفاوتی به شرح ذیل ارائه نموده‌اند:[3] 1. آیات عظام امام خمینی، خویی، تبریزی، وحید، فاضل و نوری: (بیش از دو ساعت طول نکشد)؛ آیات عظام امام خمینی و نوری: (و فقط برای یک مرتبه باشد). 2. آیت الله خامنه‌ای: (مجموع ساعات خروج از شش، هفت ساعت بیشتر نشود). 3. آیت الله سیستانی: (یک روز یا یک شب، کامل نشود و در صورت تکرار طوری نباشد که عرفاً بگویند در دو جا اقامت دارد). 4. آیت الله اراکی: (در همان روز برگردد). 5. آیت الله بهجت: (چنانچه بیشتر روز را در محلّ اقامت باشد، نمازش تمام است). 6. آیت الله زنجانی: (همین‌که خوابگاهش در محل اقامت باشد کافی است و لازم نیست تصمیم داشته باشد در روز یا اوایل شب به محل اقامت برگردد، هر چند هر روز به خارج از محل برود). 7. آیت الله مکارم: (اگر رفتن به آن مکان طوری است که خودش مسافرت محسوب می‌شود باید تمام ده روز را شکسته بخواند). 8. آیات عظام گلپایگانی و صافی: (اگر از اوّل قصد بیرون رفتن از آن محلّ را داشته باشد، نمازش شکسته است، هر چند به حدّ ترخّص نرسد). شایان ذکر است، نظر آیت الله هادوی تهرانی درباره این پرسش، چنین است: چون از ابتدا می‌دانستید که چنین سفرهایی برایتان پیش خواهد آمد، در صورتی که این سفرها بیش از دو یا سه ساعت در روز نباشد و فاصلۀ محل اقامت شما تا آن اماکن کمتر از نصف مسافت شرعی یعنی 350 کیلومتر باشد، روزه صحیح است. لینک به سایت استفتائات [1]. امام خمینى، سید روح اللّٰه،
سلام علیکم جوانی سید ویلچری معلول فاقد پدر و مادر برای داروهای فوق نیاز به سیصد هزار تومن دارند دوستان جهادی یاعلی به شماره زیر واریز گردد 6037997123611452 محمدرضا بزرگی قبل از واریز اطلاع بدید تا مبلغ بیش از حد واریز نگردد
هدایت شده از به سوی خدا
♦️باطن برزخی زن بی حجاب نقل شده است از آقای محمود نکوگویان،فرزند جناب شیخ رجبعلی خیاط: که یکی از دوستان پدرم می گفت: (حدود سال ۱۳۳۵) یک روز با جناب شیخ به جایی می رفتیم. یک دفعه من دیدم جناب شیخ ، با تعجب و حیرت، به زنی (بی حجاب) که موی بلند و لباس شیکی داشت، نگاه میکند! از ذهنم گذشت که جناب شیخ به ما می گوید چشمتان را از نامحرم برگردانید و حالا خودش این طور نگاه میکند!جناب شیخ فکر مرا فهمید! گفت: تو هم می خواهی ببینی که من چه می بینم؟ ببین! من نگاه کردم. دیدم همین طور از بدن آن زن ، مثل سُرب گداخته ، آتش و سُرب مُذاب به زمین می ریزد و آتش او به کسانی که چشم هایشان به دنبال اوست، سرایت می کند. 📕کتاب کیمیای محبت ،ص۱۲۳ و ۱۲۴ ✨✨✨✨✨✨✨✨
هدایت شده از فرهیختگان مهدوی
✨ 🔴 تشرف جعفر بن زهدری و شفای پای او عبدالرحمن قبايقي مي گويد: شـيخ جعفر بن زهدري ، به فلج مبتلا شد، به طوري كه قادر نبود از جا برخيزد. مادربزرگش بعد از فـوت پـدر شـيخ ، به انواع معالجات متوسل شد، ولي هيچ فايده اي نديد. اطباي بغداد را آوردند. مدت مديدي معالجه كردند، باز هم سودي نبخشيد، لذا به مادر بزرگش گفتند: شيخ را به مقام و قـبه حضرت صاحب الامر (ع ) در حله ببر وبخوابان شايد حق تعالي او را از اين بلا رهايي بخشد و بـلـكـه حضرت صاحب الامر(ع ) از آن جا عبور نمايند و به او نظر مرحمتي فرمايند و به اين شكل ، مرضش خوب شود. مادر بزرگ شيخ جعفر بن زهدري ، به اين موضوع توجه كرد و او را به آن مكان شريف برد. در آن جا حضرت صاحب الامر (ع ) شيخ را از جايش بلند كردند و فلج را از او مرتفع نمودند. عبدالرحمان قبايقي (ناقل قضيه ) مي گويد: بعد از شنيدن اين معجزه ، ميان من و او رفاقتي ايجاد شد، به طوري كه نزديك بود ازشدت ارتباط هـيچ گاه از يكديگر جدا نشويم . او خانه اي داشت كه در آن جا،شخصيتهاي حله و جوانان و اولاد بزرگان شهر جمع مي شدند. مـن خـودم قـضيه را از شيخ جعفر پرسيدم . او گفت : من مفلوج بودم و اطباء از معالجه مرض من نـاتـوان شـدنـد. و بقيه جريان را نقل كرد تا به اين جا رسيد كه حضرت حجت (ع ) در آن حالي كه جده ام مرا در مقام خوابانيده بود به من فرمودند: برخيز. عرض كردم : مولاي من ، چند سال است كه قدرت برخاستن را ندارم . فرمودند: برخيز به اذن خدا. و مرا در برخاستن كمك كردند. وقـتـي بـلـنـد شدم ، اثر فلج را در خود نديدم و مردم هجوم آوردند و نزديك بود مرابكشند. براي تبرك ، لباسهايم را تكه تكه كرده و بردند و به جاي آن لباسهاي خود را به تن من پوشانيدند. بعد هم به خانه خود رفتم و لباسهايشان را براي خودشان ،فرستادم كمال الدين ج 2، ص 193 https://eitaa.com/joinchat/944635965Cd8ee3de55e
1_3894925105.pdf
162.7K
📈 احکام نموداری بیماران و روزه داری
♨️جایگاه روحانیت پس از آشوب‌های اخیر از نظر ضدانقلاب ✍امیرحسین ثابتی 🔻اعلام برائت مورخان و نظریه پردازان مطرح دنیا از شورش هرزه‌ها برای حفظ آبروی علمی خود 🔻دیروز گلدستون، امروز آبراهامیان، فردا؟ چند روز بعد از مصاحبه تاریخی جک گلدستون علیه "شورش زن، زندگی، آزادی" که پرسشهای جدی را نسبت به وقوع انقلاب در ایران مطرح کرد و گفت: "اگر کسی فکر کند همین‌که اعتراض کند و خشمش را نشان بدهد اوضاع دگرگون می‌شود خوش‌باوری است" این بار پرفسور آبراهامیان استاد تاریخ دانشگاه‌های آکسفورد، پرینستون و باروک که کتابهایش جزو کتب مورد علاقه جریان روشنفکری در ایران است آب پاکی را روی دست اپوزیسیون ریخته و ضمن تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی پابرجا خواهد ماند، حتی حاضر نشده نام انقلاب را برای ناآرامی های اخیر به کار ببرد و آن را "شورش" توصیف کرده. وی این تحولات را صرفا چندپارگی‌های اجتماعی دانسته و حتی وارد میدان شدن فردی مثل رضاپهلوی را هم به ضرر جریان اپوزیسیون تحلیل کرده ظاهرا با گذشت ۶ماه از ناآرامی‌های اخیر که بیشتر از آنکه ریشه در داخل داشته باشد حاصل یک جریان مهندسی شده تحمیلی از خارج از کشور بود، حالا یکی یکی اندیشمندان علوم سیاسی مختلف که هیچکدام شان هم سمپات جمهوری اسلامی نیستند با اعلام برائت از این شورش، درصدد حفظ آبروی علمی خود هستند زیرا به خوبی میدانند که مواضع آنها درباره این اتفاقات در تاریخ ثبت خواهد شد و هر نوع سخن هیجانی و غیرواقع بینانه، اعتبار علمی و تئوریک آنها را به شدت مخدوش خواهد کرد. شاید حتی اگر امروز سید جواد طباطبایی نیز در قید حیات بود از اظهار نظر عجولانه قبلی اش که این شورش های کور را انقلاب ملی!توصیف کرده بود برائت می جست چون هر فرد آگاه و واقع بینی از همان ابتدا میفهمید نام انقلاب برای این شورش کور که ریشه اش نیز توطئه خارجی بود، چقدر مضحک و خیال پردازانه است 🔻اهم سخنان آبراهامیان با یورونیوز در مورد اعتراضات در ایران یا آنطور که من آنها را شورش می‌نامم، انتظارات اغراق‌آمیز یا خوش‌بینانه‌ای ایجاد شد که این شورش‌ها به انقلاب منجر می‌شود. انقلاب به فرآیندی گفته می‌شود که یک قیام عمومی از پایین صورت گرفته و رژیم را سرنگون می‌کند. با این توصیف‌ها آنچه در سال ۱۹۷۹ در ایران رخ داد یک انقلاب واقعی بود. مردمی که در خیابان‌های ایران حضور داشتند امیدوار بودند که همان اتفاقات سال ۱۹۷۹ بار دیگر رخ دهد اما مسئله این است که حکومت شاه هیچ مشروعیتی نداشت و این مشکل اصلی رژیم او بود ... هنوز جمهوری اسلامی مشروعیت دارد. 🔻ما هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه رژیم به سمت فروپاشی برود، نداریم من فکر می‌کنم حضور شاهزاده جوان یا هر چیز دیگری که می‌توان اسمش را گذاشت به عنوان رهبر، باعث تضعیف اعتراضات و تقویت رژیم خواهد شد. چرا که مردم خواهند پرسید اعتبار دموکراتیک و سکولار او از کجا آمده؟ خبرنگار که ظاهرا از پاسخهای آبراهامیان تعجب کرده میپرسد: "گروهی از مخالفان جمهوری اسلامی معتقدند که آرام شدن نسبی اعتراضات در یک روند انقلابی عادی است. ممکن است مردم خشمگین دوباره پس از مدتی به خیابان‌ها بازگردند و روند سقوط جمهوری اسلامی را تسریع بخشند. آیا می‌توان شرایط امروز را با مقطعی پیش از انقلاب ۵۷ مقایسه کرد؟" اما پاسخ جالب آبراهامیان: "خیر چون همچنان مسئله مشروعیت است. شاه در ۲۸مرداد مجبور شد از نیروهای خارجی برای ادامه حکومت خود استفاده کند در نتیجه دیگر نمیتوانست از مشروعیت سخن بگوید. اما در مورد جمهوری اسلامی هنوز بخشی از مردم مشروعیت رژیم را قبول دارند ضمن اینکه هیچ نشانه‌ای مبنی بر ریزش در سپاه پاسداران وجود ندارد." 🔻خبرنگار با سماجت بیشتری از آبراهامیان میپرسد: "شما به مشروعیت مذهبی در ایران اشاره کردید اما در جنبش اخیر ما شاهد بودیم که اتفاقا حملاتی به روحانیون صورت گرفت. از عمامه پراکنی گرفته تا حملات لفظی وفیزیکی. آیا این به معنی پایان تقدس روحانیت در ایران مدرن نیست؟" 🔻اما بازهم پاسخ جالب آبراهامیان: "خیر. اینطور فکرنمیکنم. این قبلا هم بوده. ۲۰سال قبل هم مثلا بعضی تاکسی‌ها در خیابان روحانیون را سوار نمیکردند همواره شاخصهایی در تاریخ بوده که این نگاه نسبت به روحانیون وجود داشته. از صادق هدایت نمیتوانید کسی را ضد روحانیت‌تر پیدا کنید یا مثلا کسروی. 🔻با این حال هنوز رابطه‌ای بین بخشی از جوامع محلی وروحانیت وجود دارد که جایگاه روحانیت را محترم میشمارند وفکر نمیکنم این از بین برود" ✍وای به حال حضرات آیاتی که در آشوب اخیر به جمهوری اسلامی بد گفتند و نفهمی سیاسی خود را پای انقلاب نوشتند. 🔻بدا به حال طلابی که در آن وقت از طلبه شدن و معمم شدن خود پشیمان شدند و در راه امام زمان عج الله تعالی فرجه تردید پیدا کردند. 🔻خوشا به حال آنانکه بصیرت داشتند و سعادتمند بودند کسانی که با شهادت رفتند. ♨️بزرگترین کانال خبری طلاب ♨️ @khabarehowzeh