eitaa logo
مؤسسه معنویت تمدن‌‌‌ساز
421 دنبال‌کننده
309 عکس
116 ویدیو
7 فایل
پایگاه اطلاع‌رسانی "مؤسسه معنویت تمدن‌ساز" تحت اشراف حجت‌الاسلام امین شمشیری 🌐 https://mtsaz.ir 💠 ارتباط با مدیر(کلهری): 🆔 @hessamkalhori ☎️ شماره مؤسسه: 📞 02532938044 کانال دیگر ما: 🆔 eitaa.com/revaghemarefat_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀 وصال حبیب چون تافت بر دل من پرتو جمال حبیب بدید دیده جان حسن بر کمال حبیب چه التفات به لذات کائنات کند کسی که یافت دمی لذت وصال حبیب بدام و دانه عالم کجا فرود آید دلی که گشت گرفتار زلف و خال حبیب خیال ملک دو عالم نیاورد بخیال سری که نیست دمی خاای از خیال حبیب حبیب را نتوان یافت در دو کَون مثال اگر چه هر دو جهان هست بر مثال حبیب درون من نه چنان از حبیب مملو شد که گر حبیب در آید بود مجال حبیب بدانصفت دل و جان از حبیب پر شده است که از حبیب ندارم نظر بحال حبیب چه احتیاج بود دیده را به حسن برون چو در درون متجلی شود جمال حبیب ز مشرق دلت چه کرد طلوع هزار بدر برفت از نظر هلال حبیب 📖 ديوان كامل شمس مغربى؛ ص ۷۵. 📚 شمس الدين محمد تبريزى مغربى؛ ديوان كامل؛ چ۱، زوار، ۱۳۵۸ه.ش. ✨ مؤسسه معنویت تمدن‌ساز 🆔 @mtsaz_ir
مؤسسه معنویت تمدن‌‌‌ساز
🌀 اهمیت پرداختن به نفس 🔰 انسان موجودی دو بُعدی یا دو ساحتی است. یک ساحت وجودی‌اش جسم و بدن اوست و س
🌀 نفس یا روح؟ 🖇 گفته شد که انسان موجودی دوبعدی است که اساس او نفس اوست و این جهت باید عوامل سلامت بخش و بیماری‌زای آن را بشناسد تا در مراحل بعدی زندگی خود در برزخ و قیامت گرفتار نشود. تنها انسان‌های مادی‌گرا و دارای تفکرات حس‌گرایی هستند که تمام تلاش خود را معطوف به توجه به بدن کرده و از ساحت روحانی خود غافل هستند. 🔰 ما یک بدن داریم که با انعقاد نطفه ایجاد می‌شود و شروع به رشد کردن می‌کند و وارد رشد نباتی و حیوانی و... می‌شود و از طرفی دیگر یک نفس یا همان روح داریم که این دو یکی هستند؛ بنابراین ما موجودی دو ساحتی هستیم. ✨ قرآن هم به این حقیقت اشاره می‌کند که انسان ابتدا نطفه و بعد عَلَقَة و بعد مُضْغَة است. یعنی ابتدا نطفه است و بعد خون بسته و بعد گوشت می‌شود و یا به تعبیری دیگر نطفه و بعد خون بسته و بعد استخوان و بعد بر آن استخوان گوشت می‌پوشاند و بعد حدوداً در چهارماهگی روح را در او می‌دمد و بعد این طفل به دنیا می‌آید و رشد می‌کند و بزرگ می‌شود و در یک سِنی هم جسمش می‌میرد و با مرگ، روح یا نفس او به برزخ می‌رود و آن روح و نفس نامیرا هست و هیچ‌وقت نمی‌میرد. • ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ مِنْ مُضْغَةٍ مُخَلَّقَةٍ. • ثُمَّ خَلَقْنَا النُّطْفَةَ عَلَقَةً فَخَلَقْنَا الْعَلَقَةَ مُضْغَةً فَخَلَقْنَا الْمُضْغَةَ عِظَامًا فَكَسَوْنَا الْعِظَامَ لَحْمًا ثُمَّ أَنشَأْنَاهُ خَلْقًا آخَرَ فَتَبَارَكَ اللَّهُ أَحْسَنُ الْخَالِقِينَ. • هُوَ الَّذِي خَلَقَكُمْ مِنْ تُرَابٍ ثُمَّ مِنْ نُطْفَةٍ ثُمَّ مِنْ عَلَقَةٍ ثُمَّ يُخْرِجُكُمْ طِفْلًا ثُمَّ لِتَبْلُغُوا أَشُدَّكُمْ ثُمَّ لِتَكُونُوا شُيُوخًا وَ مِنكُمْ مَنْ يُتَوَفَّىٰ مِنْ قَبْلُ وَ لِتَبْلُغُوا أَجَلًا مُسَمًّى وَ لَعَلَّكُمْ تَعْقِلُونَ. • أَ لَمْ يَكُ نُطْفَةً مِنْ مَنِيٍّ يُمْنَىٰ | ثُمَّ كَانَ عَلَقَةً فَخَلَقَ فَسَوَّىٰ. ⁉️ تا اینجا متوجه شدیم که ما دو ساحتِ میرا و نامیرا داریم. ولی هنوز جواب سؤال را متوجه نشدیم که آن ساحت نامیرا اسمش نفس است یا روح؟ و اینکه چرا در قرآن و روایات همیشه از روح به نیکی یاد شده است اما از نفس عمدتاً به بدی. اگر ما دوساحتی هستیم پس چرا با سه واژه روبرو هستیم؟ جسم، نفس و روح. ‼️ توضیح مطلب این است که ما یک ساحت جسمانی داریم و یک ساحت روحانی یا مجرد. مجرد به معنای بریده شدۀ از ماده است. یعنی آن ساحتِ دوم که اصل و حقیقت ما است غیرمادی است. حالا می‌خواهیم بحث کنیم که از این ساحتِ غیرمادی چرا تعبیر به نفس یا روح شده است. 📏 این ساحت مجرد و غیرمادی یک حدِ پایین دارد که اسمش نفس است و یک حد بالا و صعودی دارد که اسمش روح است. از نظر بزرگان فلسفه و عرفان، نفس جسمانیه الحدوث و روحانیه البقاء است. یعنی حقیقتی است که از نطفه شروع می‌شود و در ادامه با اشتداد وجودی به موجودی مجرد تبدیل می‌شود و پس از آن نیز قابلیت استکمال وجودی دارد. 🔗 ادامه دارد... 🔖 برگرفته از سلسله جلسات نفس‌شناسی حجت‌الاسلام شمشیری 🏷 🔆 مؤسسه معنویت تمدن‌ساز 🆔 @mtsaz_ir
مؤسسه معنویت تمدن‌‌‌ساز
💠 مسخ شدنِ انسان معیوب 📌 اگر خصايص اخلاقى و روانى يک انسان خصايص و اخلاقىِ‏ يک درنده بود، خصايص و ا
💠 حاضر شدن اعمال در معاد 🍃 معاد روزی است که هر کس متن کار خوب یا بد خود را حاضر شده می‌یابد؛ نه مصادیق خیر و سوء را؛ و آرزو می‌کند بین او و کارهای بدش فاصله‌ای طولانی باشد. 🍃 حضور «اعمال» دلیلی بر تجسّم اعمال است و این شبهه که «عمل در دنیا نابود شده و احضار آن ممکن نیست، پس ناگزیر پاداش عمل یا نامه عمل دیده می‌شود» ناتمام است، زیرا روح عمل یعنی اهداف و نیت‌ها در روح آدمی محفوظ است و هرگز نابود نمی‌شود. 🍃 آنچه نابود می‌شود بدنه عمل است که نقشی ندارد، چنان که برخاستنی که برای احترام یا به قصد اهانت باشد از میان می‌رود؛ ولی آن احترام یا اهانت می‌ماند. 📖 آیت‌الله جوادی آملی؛ تسنیم؛ ج۱۳، ص۶۸۳ 🏷 🔅مؤسسه معنویت تمدن‌ساز 🆔 @mtsaz_ir
يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ.mp3
1.47M
يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ﴿۱۵﴾ إِنْ يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَيَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِيدٍ﴿۱۶﴾ وَمَا ذَٰلِكَ عَلَى اللَّهِ بِعَزِيزٍ﴿۱۷﴾ وَلَا تَزِرُ وَازِرَةٌ وِزْرَ أُخْرَىٰ ۚ وَإِنْ تَدْعُ مُثْقَلَةٌ إِلَىٰ حِمْلِهَا لَا يُحْمَلْ مِنْهُ شَيْءٌ وَلَوْ كَانَ ذَا قُرْبَىٰ ۗ إِنَّمَا تُنْذِرُ الَّذِينَ يَخْشَوْنَ رَبَّهُمْ بِالْغَيْبِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ ۚ وَمَنْ تَزَكَّىٰ فَإِنَّمَا يَتَزَكَّىٰ لِنَفْسِهِ ۚ وَإِلَى اللَّهِ الْمَصِيرُ﴿۱۸﴾ 💠ای مردم! شمایید نیازمندان به خدا، و فقط خدا بی‌نیاز و ستوده است. | اگر بخواهید شما را از بین می‌برد و آفریده تازه‌ای می آورد. | و این کار بر خدا دشوار نیست | و هیچ سنگین‌باری بار گناه دیگری را برنمی‌دارد، و اگر سنگین باری دعوت کند که از بارش بردارند، چیزی از بار گناهش برداشته نمی‌شود، گرچه [دعوت‌شونده] از نزدیکان و خویشان باشد. تو فقط کسانی را بیم می‌دهی که در نهان از پروردگارشان می‌ترسند و نماز را برپا می‌دارند؛ و هر کس [از آلودگی ها] پاک شود به سود خود پاک می‌شود، و بازگشت فقط به سوی خداست. 📖 سوره مبارکه فاطر؛ آیات ۱۵-۱۸. 🏷 🔅مؤسسه معنویت تمدن ساز 🆔 @mtsaz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از فروغ توحید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 در من بدمی من زنده شوم 🩸بهترین تقاضا از خدا در عالَم، شهادت است. ✨ حضرت استاد آیت‌الله علی فروغی سلمه‌الله‌ 🏷 ◦◦◉🌼 ۩فروغ توحید۩ 🌼◉◦◦ 🔆 @forooghetohid
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 اثر مراقبۀ روزانه 👤 حجت‌الاسلام شمشیری 🏷 🔅مؤسسه معنویت تمدن ساز 🆔 @mtsaz_ir
🔅مؤسسه معنویت تمدن ساز 🆔 @mtsaz_ir
فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ.mp3
606.3K
فَلَمْ تَقْتُلُوهُمْ وَ لَٰكِنَّ اللَّهَ قَتَلَهُمْ ۚ وَ مَا رَمَيْتَ إِذْ رَمَيْتَ وَ لَٰكِنَّ اللَّهَ رَمَىٰ ۚ وَ لِيُبْلِيَ الْمُؤْمِنِينَ مِنْهُ بَلَاءً حَسَنًا ۚ إِنَّ اللَّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ﴿۱۷﴾ 📌 [به کشتن دشمنان بر خود مبالید] شما آنان را نکشتید، بلکه خدا آنان را کشت. [ای پیامبر!] هنگامی که به سوی دشمنان تیر پرتاب کردی، تو پرتاب نکردی، بلکه خدا پرتاب کرد [تا آنان را هلاک کند] و مؤمنان را از سوی خود به آزمایشی نیکو بیازماید؛ زیرا خدا شنوا و داناست. 📖 سوره مبارکه انفال؛ آیه۱۷. 🏷 🔅مؤسسه معنویت تمدن ساز 🆔 @mtsaz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مؤسسه معنویت تمدن‌‌‌ساز
🌀 نفس یا روح؟ 🖇 گفته شد که انسان موجودی دوبعدی است که اساس او نفس اوست و این جهت باید عوامل سلامت
🌀 چاره‌ای جز مبارزه با نفس نیست 🔰 خلقتِ نفس به‌گونه‌ای است که با وجود مزاحمت‌های او در درون و شیطانْ در بیرون از وجودِ انسان، کمال معنا پیدا می‌کند. یعنی کمال بدون موانع، بی‌معناست. 🔍 از این جهت در روایات اهل‌بیت علیهم‌السلام همواره توصیه به مبارزه با نفس شده است و هیچگاه توصیه به سازش با آن دیده نمی‌شود. 📌 برخی تعابیر روایی به این نحو است. 🛡 ۱. غلبه بر نفس ● رسول‌اللهِ صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلم: الشَّدِیدُ مَنْ غَلَبَ نَفْسَهُ؛ توانمند کسی است که بر نفس خویش چیره شده باشد. 🛡 ۲. کشتن نفس ● امام علی‌علیه‌السلام:قد أحیا عَقلَهُ و أماتَ نَفسَهُ؛ همانا خرد خویش را زنده گردانْد و نفس خود را میراند. ● کشتن نفس و میراندن آن به چه معناست؟ ● استاد مطهری رضوان‌الله‌‌تعالی‌علیه در باب میراندن نفس می‌گوید: ● کشتن نفس و نفس کشی یک تعبیر رایج و شایعی شده. ولی توجه دقیق در کلمات بزرگان می‌رساند که مقصود آنها از کشتن نفس شکنجه‌دادن و زجردادن تا حدی که قوای نفس به کلی تحلیل برود نیست، بلکه مقصودشان موت نسبی است؛ یعنی تکامل، همان طوری که مولوی مراتب موت و حیات را در اشعار معروف خود بیان می‌کند و می‌گوید: از جمادی مردم و نامی شدم از نما مردم ز حیوان سر زدم. 🛡 ۳. جهاد با نفس ● روایاتش فراوان است برای نمونه: اجعَلْ نفسَکَ عَدُوّا تُجاهِدُهُ؛ نفْس خود را دشمنی دان که با آن جهاد می‌کنی. 🛡 ۴. تأدیب نفس؛ ● تَوَلَّوا مِن أنفُسِکُم تأدیب‌ها وَ اعدِلوا بِها عَن ضَرَاوَةِ عاداتِها؛ ای مردم! تربیت نفس‌های خود را به عهده گیرید و آنها را از آزمندی و ولع عادت‌هایشان باز دارید. 🛡 ۵. مربی‌گری نفس ● مُعَلِّمُ نَفْسِهِ وَ مؤدب‌ها، أَحَقُّ بِالْإِجْلَالِ مِنْ مُعَلِّمِ النَّاسِ وَ مُؤَدِّبِهِمْ؛ کسی که آموزگار و ادب‌کننده خویش است، سزاوارتر به تعظیم است، از آنکه آموزگار و ادب‌کننده مردم است. 🛡 ۶. معرفت نفس ● معرفةُ النفسِ اَنْفَعُ المعارف؛ شناخت نفس سودمندترین شناخت‌هاست. ● مَن عرف نفسه فقد عرف ربه؛ کسی که نفس خودش را شناخت، پروردگار خودش را می‌شناسد. ● غایَةُ المَعرِفَةِ أن یَعرِفَ المَرءُ نَفسَهُ؛ نهایت معرفت این است که آدمی خود را بشناسد. 🛡 ۷. مُخالَفَةُ النَّفسِ ● فَقَالَ یَا رَسُولَ اللَّهِ کَیْفَ الطَّرِیقُ إِلَی مُوَافَقَةِ الْحَقِّ قَالَ مُخَالَفَةُ النَّفْس؛ ای رسول خدا! راه سازگاری با حق چگونه است؟ فرمود: ناسازگاری با نفْس. 🛡 ۸. ریاضَة النَّفْسِ ● الشَّریعَة ریاضَة النَّفْسِ؛ شریعت، ریاضت نفس است. 🛡 ۹. عداوت با نفس ● وَ اجْعَلْ نَفْسَکَ عَدُوّاً تُجَاهِدُهُ. 🛡 ۱۰. طبابت نفس ● إِنَّکَ قَدْ جُعِلْتَ طَبِیبَ نَفْسِکَ. 🛡 ۱۱. عادت‌زدایی از نفس ● وَ اعْدِلُوا بِهَا عَنْ ضَرَاوَةِ عَادَاتِهَا؛ نفس‌هایتان را را از آزمندی و ولع عادت‌هایشان باز دارید. 🛡 ۱۲. ذم و سرزنش نفس ● أَبَا الْحَسَنِ علیه‌السلام یَقُولُ إِنَّ رَجُلًا فِی بَنِی إِسْرَائِیلَ عَبَدَ اللَّهَ أَرْبَعِینَ سَنَةً ثُمَّ قَرَّبَ قُرْبَاناً فَلَمْ یُقْبَلْ مِنْهُ فَقَالَ لِنَفْسِهِ مَا أُتِیتُ إِلَّا مِنْکِ وَ مَا الذَّنْبُ إِلَّا لَکِ قَالَ فَأَوْحَی اللَّهُ تَبَارَکَ وَ تَعَالَی إِلَیْهِ ذَمُّکَ لِنَفْسِکَ أَفْضَلُ مِنْ عِبَادَتِکَ أَرْبَعِینَ سَنَةً؛ مردی در بنی‌اسرائیل چـهـل سـال عـبادت خدا کرد و سپس قربانی نمود و از او پذیرفته نشد، با خود گفت: این وضع از خودت پیش آمد و غیر از تو گناهکار نیست. امـام فـرمـود: خدای تبارک‌وتعالی به او وحی نمود که نکوهشی که از خود کردی از عبادت چهل سال بهتر بود. 🛡 ۱۳. خشم گرفتن بر نفس ● رَسُولُ اللَّهِ صلی الله علیه و آله مَنْ مَقَتَ نَفْسَهُ دُونَ مَقْتِ النَّاسِ آمَنَهُ اللَّهُ مِنْ فَزَعِ یَوْمِ الْقِیَامَةِ؛ هر کس به جای خشم گرفتن بر مردم بر نفْس خویش خشم گیرد، خداوند او را از وحشت روز قیامت در امان دارد. 🛡 ۱۴. و... ⛓ بنابراین برای رستگاری چاره‌ای جز مبارزه با نفس و مخالفت با آن نیست. 🔗 ادامه دارد... 🔖 برگرفته از سلسله جلسات نفس‌شناسی حجت‌الاسلام شمشیری 🏷 🔆 مؤسسه معنویت تمدن‌ساز 🆔 @mtsaz_ir
مؤسسه معنویت تمدن‌‌‌ساز
🟢 رابطۀ عمل و هدایت 📌 اگر انسان به وظیفهٔ خود عمل کند، هدایت‌های خدا در پی آن می‌آید. کلمه، اگر کلم
🟢 بشر به محبّت زنده است 💐 بشر به محبّت زنده است و چون محبّت و عشق را از او بگيرند، مرده‏اى است متحرّک. اين محبّت است که وى را به حرکت و سکون دعوت مى‌کند. 💐 محبّت است که جذب و دفع در امور را به او آموزش مى‌دهد. و در واقع، ريشه همه محبّت‌ها، محبّت فطرى به محبوب حقيقى است؛ که: ✨ و بَعَثَهُمْ فى سَبيلِ مَحَبَّتِهِ؛ و مخلوقات را در راه عشق به خود و محبّتش بر انگيخت. ⚠️ ولى او نمى‌فهمد که اين عشق و محبّت را بايد کجا به کار زند که صد در صد براى او نفع داشته باشد. ‼️ به کار انداختن محبّت در غير طريق محبوب حقيقى و غير آنان که محبّت ايشان، عين محبّت حقّ است، زيانى است عظيم. 📖 آیت‌الله علی سعادت‌پرور رضوان‌الله‌تعالی‌علیه؛ جمال آفتاب و آفتاب هر نظر؛ ج۵، ص ۸۹ و ۹۰. 🏷 🔅مؤسسه معنویت تمدن‌ساز 🆔 @mtsaz_ir
وَلَمَّا بَرَزُوا لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُوا رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا.mp3
1.44M
وَلَمَّا بَرَزُوا لِجَالُوتَ وَجُنُودِهِ قَالُوا رَبَّنَا أَفْرِغْ عَلَيْنَا صَبْرًا وَثَبِّتْ أَقْدَامَنَا وَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ﴿۲۵۰﴾ فَهَزَمُوهُمْ بِإِذْنِ اللَّهِ وَقَتَلَ دَاوُودُ جَالُوتَ وَآتَاهُ اللَّهُ الْمُلْكَ وَالْحِكْمَةَ وَعَلَّمَهُ مِمَّا يَشَاءُ ۗ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَفَسَدَتِ الْأَرْضُ وَلَٰكِنَّ اللَّهَ ذُو فَضْلٍ عَلَى الْعَالَمِينَ﴿۲۵۱﴾ تِلْكَ آيَاتُ اللَّهِ نَتْلُوهَا عَلَيْكَ بِالْحَقِّ ۚ وَإِنَّكَ لَمِنَ الْمُرْسَلِينَ﴿۲۵۲﴾ 📌 و چون [طالوت و اهل ایمان] برای جنگ با جالوت و سپاهیانش ظاهر شدند، گفتند: پروردگارا! بر ما صبر و شکیبایی فرو ریز، و گام‌هایمان را استوار ساز، و ما را بر گروه کافران پیروز گردان. | پس آنان را به توفیق خدا شکست دادند. و داود [جوان مؤمن نیرومندی که در سپاه طالوت بود] جالوت را کشت، و خدا او را فرمانروایی و حکمت داد، و از آنچه می‌خواست به او آموخت. و اگر خدا [تجاوز و ستم] برخی از مردم را به وسیله برخی دیگر دفع نمی‌کرد، قطعاً زمین را فساد فرا می‌گرفت؛ ولی خدا نسبت به جهانیان دارای فضل و احسان است. | این [داستان‌ها و حادثه‌های واقعی] نشانه‌های [توحید، ربوبیّت و قدرت] خداست که به حقّ و راستی بر تو می‌خوانیم و یقیناً تو از فرستادگانی. 📖 سوره مبارکه بقره؛ آیات ۲۵۰-۲۵۲. 🏷 🔅مؤسسه معنویت تمدن ساز 🆔 @mtsaz_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مؤسسه معنویت تمدن‌‌‌ساز
🟢 رابطه خداوند با مخلوقات از منظر عرفان 📌 دیدگاه سوم موردپسند عارفان الهی است. آنان بر این باورند ک
🟠 اعمال ظاهری به‌تنهایی کافی نیست 📌خودخواهی همان منیت و انانیت انسان و دارای شئون و شعبی است. اهل سلوک بر این باورند که خروج از خودخواهی و منیت با تمام شعب آن صرفا با انجام اعمال ظاهری ممکن نیست. در وجوب انجام اعمال ظاهری و ضرورت آن جای بحث و شک نیست اما این‌گونه نیست که صرفا با اکتفا به اعمال ظاهری بتوان به اصلاح خود پرداخت. 📌 علامه طباطبایی‌ رضوان‌الله‌تعالی‌علیه رعایت شریعت و احکام ظاهری را مرحله عمومى تقوا دانسته و برای نیل به باطن دین، طریقت و دستورات سلوکی را لازم می‌دانند. به عقیدۀ ایشان افرادی که صرفا به ظواهر شریعت اکتفا کرده و دست به سلوک نزده‌اند، کوچک‌ترین قدمی در معرفت حقایق برنداشته‌اند. 📗 🔅مؤسسه معنویت تمدن‌ساز 🆔 @mtsaz_ir
28.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
پاسخ به شبهات اعتقادی 🎞 پرسش ۱۱: آیا روایت «البلاءُ مُوَكَّلٌ بالمنطق» مؤید آموزه‌های مثبت‌اندیشی است؟ ✨ استاد امین شمشیری ⏳۵ دقیقه و ۲۶ ثانیه 📥 لینک دانلود و مطالعه کتاب واکاوی جریان مثبت‌اندیشی 🏷 🏷 🏷 ⚪️ وب‌سایت تخصصی رِواق معرفت 🌐 وب‌گاه | آپارات | ایتا 🆔 @revaghemarefat_ir