کتاب صعود چهل ساله.pdf
15.73M
📈 کتاب صعود چهلساله، مروری بر دستاوردهای چهلسالهی انقلاب اسلامی و مقایسه آن با دوران طاغوت بر اساس آمارهای بینالمللی
مهدی تقدسی
📈 کتاب صعود چهلساله، مروری بر دستاوردهای چهلسالهی انقلاب اسلامی و مقایسه آن با دوران طاغوت بر اسا
✍ این دستاوردها و پیشرفتها را بگذارید در کنار عملکرد نامناسب برخی مسئولین و برخی مردم، نفوذ، جنگ، تحریمها و فشار حداکثری امریکا و کشورهای غربی در تمام سالهای بعد انقلاب ...
این جاست که پی میبریم انقلاب اسلامی ایران و جمهوری اسلامی و در رأس آن، ولایت فقیه، چه بستر و ساختار و سیستم قدرتمندی ایجاد کرده که با این همه ورودیهای نامناسب، این خروجیها را تولید نموده است. انشاءالله روزی فرا رسد که با ورودیهای مناسب، خروجیهای بسیار بهتری حاصل شود.
شرکت ما در راهپیمایی فردا و حمایت از انقلاب اسلامی، این سیستم را برای ایجاد تحول در راستای پیشرفت بیشتر و خدمت به مردم و مأیوس نمودن دشمنان ایران اسلامی برای مقابله با آن، قدرتمندتر خواهد ساخت و این باقیات صالحات برای ما خواهد ماند انشاءالله. بنابراین حتی اگر انتقادی هم به بعضی عملکردها وجود دارد، دلیل درستی برای بیاعتنایی و پشت کردن به انقلاب اسلامی نیست.
یادم هست که در زمان کنکور خودم (آزمون ورودی ۱۳۸۵) که مثل امسال در حدود ۱۰ اسفند ۱۳۸۴ برگزار شد، با یک کتاب سیگنال در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردم و در حین راهپیمایی، مشغول مطالعه و حل تستهای درس سیگنال بودم!
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تصاویر هوایی از راهپیمایی ۲۲ بهمن در تهران
✍ در شرایطی که همه جبهه باطل با تمام قوا و دست در دست هم برای گسستن دلهای این مردم از نظام اسلامی، دندان تیز کرده بودند و با وجود این همه مشکلاتی که گریبانگیر این مردم است، انسان هر جور محاسبه میکنه، نمیتونه با محاسبات مادی، جمعیت عظیم و دهها میلیونی و کمنظیر راهپیمایی امروز رو توجیه کنه. واقعاً دست اراده الهی در هدایت دلهای این مردم مشهوده. اینجاست که این جمله از سخنان رهبر معظم انقلاب خودنمایی میکنه:
«بنده میدانم که خدای متعال اراده فرموده است که این ملّت را به متعالیترین درجات برساند و بدانید که انشاءالله ملّت ایران به برکت اسلام، به برکت نظام اسلامی، بدون تردید به عالیترین درجاتِ یک ملّت در حدّواندازهی ملّت ایران خواهد رسید و بدانید که توطئهی دشمن، خرابکاری دشمن، حملهی دشمن، ضربهی دشمن هیچ اثری نخواهد داشت و به معنای واقعیِ کلمه، دشمن هیچ غلطی نخواهد توانست بکند.» ۱۳۹۶/۱۰/۱۹
#فضای_حقیقی
💠 داستان بشر حافی و امام موسی کاظم علیه السلام
بشر حافى یکى از اشراف زادگان بود که شبانهروز به عیاشى و فسق و فجور اشتغال داشت. خانهاش مرکز عیش و نوش و رقص و غنا و فساد بود که صداى آن از بیرون شنیده مىشد. روزى از روزها که در خانه اش محفل و مجلس گناه برپا بود، کنیزش با ظرف خاکروبه، درب منزل آمد تا آن را خالى کند که در این هنگام حضرت موسى ابن جعفر (ع ) از درب آن خانه عبور کرد و صداى ساز و رقص به گوشش رسید. از کنیز پرسید: صاحب این خانه بنده است یا آزاد؟ کنیز جواب داد: البته که آزاد و آقا است. امام (ع ) فرمود: راست گفتى؛ زیرا اگر بنده بود از مولاى خود مىترسید و این چنین در معصیت گستاخ نمىشد. کنیز به داخل منزل برگشت.
بشر که بر سفره شراب نشسته بود از کنیز پرسید: چرا دیر آمدى؟ کنیز داستان سؤال مرد ناشناس و جواب خودش را نقل کرد. بشر پرسید: آن مرد در نهایت چه گفت؟ کنیز جواب داد: آخرین سخن آن مرد این بود: راست گفتى، اگر صاحب خانه آزاد نبود (و خودش را بنده خدا مىدانست) از مولاى خود مىترسید و در معصیت این چنین گستاخ نبود.
سخن کوتاه حضرت موسى بن جعفر(ع ) همانند تیر بر دل او نشست و مانند جرقه آتشى قلبش را نورانى و دگرگون ساخت. سفره شراب را ترک کرد و با پاى برهنه بیرون دوید تا خود را به مرد ناشناس برساند. دوان دوان خودش را به موسى بن جعفر(ع ) رسانید و عرض کرد: آقاى من! از خدا و از شما معذرت مىخواهم. آرى من بنده خدا بوده و هستم، لیکن بندگى خودم را فراموش کرده بودم. بدین جهت، چنین گستاخانه معصیت مىکردم. ولى اکنون به بندگى خود پى بردم و از اعمال گذشتهام توبه مىکنم . آیا توبهام قبول است؟ حضرت فرمود: آرى خدا توبهات را قبول مىکند. از گناهان خود خارج شو و معصیت را براى همیشه ترک کن.
آرى بشر حافى توبه کرد و در سلک عابدان و زاهدان و اولیاى خدا در آمد ...
منبع
◾️ تسلیت به مناسبت شهادت امام موسی کاظم علیه السلام
.
💠 هُوَ الَّذِي أَرْسَلَ رَسُولَهُ بِالْهُدَىٰ وَدِينِ الْحَقِّ لِيُظْهِرَهُ عَلَى الدِّينِ كُلِّهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ
🔹او کسی است که رسولش را با هدایت و آیین حق فرستاد، تا آن را بر همه آیینها غالب گرداند، هر چند مشرکان کراهت داشته باشند!
▫️سوره توبه آیه 33
🔸به امید روزی که تحقق این وعده الهی و غلبه اسلام واقعى در کل دنيا را شاهد باشیم.
🌸 عید مبعث مبارک 🌸
.
❇️✳️✳️❇️
🧑💻 کلاس آنلاین تحلیل سؤالات سیگنال آزمون ارشد ۱۴۰۱، انشاءالله پنجشنبه ۴ اسفندماه ساعت ۱۹ به صورت رایگان برگزار خواهد شد.
ℹ️ کسب اطلاعات بیشتر 👇👇👇
☎️ 02188464780
☎️ 02188466935
مهدی تقدسی
❇️✳️✳️❇️ 🧑💻 کلاس آنلاین تحلیل سؤالات سیگنال آزمون ارشد ۱۴۰۱، انشاءالله پنجشنبه ۴ اسفندماه ساعت ۱۹
📎 فیلم تحلیل سؤالات سیگنال آزمون ارشد ۱۴۰۱ در آپارات نصیر:
https://aparat.com/v/y0gfX
امام سجاد علیه السلام:
به وسیله عقل ناقص و نظریه هاى باطل، و مقایسات فاسد و بى اساس نمىتوان احکام و مسائل دین را به دست آورد، بنابراین تنها وسیله رسیدن به احکام واقعى دین، تسلیم محض مىباشد، پس هرکس در مقابل ما اهل بیت تسلیم باشد از هر انحرافى در امان است و هر که به وسیله ما هدایت یابد خوشبخت خواهد بود، و شخصى که با قیاس و نظریات شخصى خود بخواهد دین اسلام را دریابد، هلاک مىگردد.
مستدرک الوسائل، ج 17، ص 262، ح 25
🌸 ولادت امام زین العابدین علیه السلام مبارک باد 🌸
مهدی تقدسی
پاسخ 👇
«عقل» تعاریف مختلفی داره. در بعضی موارد، به مجموعه آگاهیها و دانش انسان، عقل گفته میشه. گاهی اوقات به قدرت فکر و اندیشه انسان در گزارهسازیهای منطقی، عقل گفته میشه. و گاهی اوقات هم به نیروی نفسانی انسان در هدایت او و ...
به هر حال فرض کنید ما عقل رو به معنی قدرت فکر و اندیشه انسان با توجه به اطلاعات و دانشی که در اختیار داره، در نظر بگیریم. با این تعریف، «عقل» حجته و همه اعتقادات باید ذیل عقل قابل باور و اثباتپذیر باشند. از اعتقاد به خداوند و صفات او گرفته تا جزئیترین احکام دین. اما چگونه؟!
عقل در مورد گزارههای منطقی بسته به اطلاعات و دانشی که در اختیار داره، سه نوع نتیجه میتونه ارائه کنه:
۱. فلان گزاره درست است.
۲. فلان گزاره نادرست است.
۳. فلان گزاره ممکن است درست یا نادرست باشد. (یعنی با اطلاعات و دانشی که عقل در اختیار داره، خودش نتیجه میگیره که فلان گزاره رو نمیتواند درک کند و در مورد صحت یا عدم صحت آن نمیتواند نظر دهد).
اون جاهایی که گفته میشه عقل انسان ناقصه در مورد حالت سوم هست. به این معنی که عقل انسان نمیتونه در مورد اون گزاره اظهار نظر قطعی بکنه. و البته خود این رو هم عقل تشخیص میده و چیزی خارج عقل نیست.
مثلا فرض کنید دین دستور داده که در غسل، ابتدا باید سر و گردن شسته بشه و سپس طرف راست بدن و در نهایت طرف چپ بدن. خب حالا عقل انسان در مورد این گزاره چی میگه. عقل، ظاهرا دلیل این حکم رو نمیدونه بنابراین نه میتونه صحتشو اثبات کنه نه میتونه رد کنه. یعنی جزو حالت سوم قرار میگیره. اما از اونجایی که عقل، وجود خدا و حکمت و علم مطلق او و صداقت پیامبر و ائمه رو اثبات میکنه، پس میپذیره که حتما دلیلی برای این حکم وجود داره و این حکم رو تایید میکنه. بنابراین در اینجا به دلیل ناقص بودن اطلاعات و دانش ما نسبت به جسم و روح انسان و از طرف دیگر اعتماد به حکمت و علم مطلق خداوند، باید حرف پیامبر و ائمه رو بپذیریم. در واقع اینجا هم خود عقل داره نتیجه میگیره نه چیز دیگه.
حالا فرض کنید کسی ادعا کنه که عقل میگه هدف غسل، پاکیزگی جسم انسانه که با شستن حاصل میشه، بنابراین هیچ فرقی تو ترتیب غسل وجود نداره و به هر ترتیبی شسته بشه کافیه. پاسخش چی میشه؟! پاسخ اینه که اولا حتی اگر این حکم رو بخوایم به صورت مادی تحلیل کنیم، علم و دانش انسان نسبت به جسم خودش ناقصه و هیچکس نمیتونه اثبات کنه که رعایت ترتیب در غسل، هیچ تاثیری در جسم انسان نداره و اینکه کسی ادعا کنه که این موضوع (ترتیب در غسل) مهم نیست، صرفا یک ادعای حسیه و قابل اثبات عقلی و متطقی نیست. ثانیا غسل فقط برای پاکیزگی جسم نیست (چراکه وقتی آب نیست باید تیمم کرد). بلکه میتونه برای پاکیزگی روح انسان باشه. علم و دانش انسان از روح بسیار اندکه و بنابراین عقل انسان نمیتونه درک کنه و تشخیص بده همین احکام به ظاهر ساده چه تاثیری در روح انسان میتونه داشته باشه. بنابراین کسی نمیتونه با عقل و منطق، این حکم رو رد کنه. پس عقل انسان میگه در این موارد باید تعبدی عمل کنید یعنی تسلیم محض خدا و ائمه باشید، چون ما قبلش خدا و حکمتش و علم مطلقش رو با عقل اثبات کردیم. یعنی اینم باز عقل میگه نه چیز دیگه.
در خیلی از احکام شرعی ممکنه ما فلسفه کلی احکام رو بدونیم اما دلیل خیلی از جزئیات رو نمیدونیم، ولی میدونیم که قطعا دلیلی داشته که خدا اونطور دستور داده. پس عقل میگه بپذیر!
کلا اسلام دین عقلانیته و همه چیزش کاملا به طور مستقیم یا غیرمستقیم (مانند مثالی که در مورد غسل زدم) با عقل قابل پذیرش و اثباته.