eitaa logo
لبیک یا مهدی(عج)
143 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
27 فایل
لینک کانال خودمون👇👇👇 eitaa.com/mwyfga و اشتراک با ادمین اصلی کانال👇👇 https://eitaa.com/Hdhffbc
مشاهده در ایتا
دانلود
خوشبخت فقط کاشی بین الحرمین:) @mwyfga
خدایا‌ازاین‌زاویه‌دیدارو‌کی‌میدے؟! _ @mwyfga
خوشا ب رفاقت هایی ک پایانشان ختم بهشت میشود سرباز مثل @mwyfga
از عناوینِ جهان نوکری ات ما را بس! 💚🌿 @mwyfga
"يا من يعطي الكثير بالقليل" تو با همه فرق دارى چشم پوشى مى كنى از عبادت هاى كم و كوتاهِ من و در عوض نعمت هاى بى شمارت را به من هديه مى كنى... درست مثل محبت اهل بيت كه از ازل در وجودم نقش بسته اى كاش كمى بيشتر قدر مى دانستم... @mwyfga
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
در کربلا، کنار ضریح تو یا حسین با معرفت کسی ست که یاد حسن کند سرباز مثل @mwyfga
-¦💭⁦⁦⁦¦- ⇜ •• ♥️ محبّـت تو گُلے است، مِحنـت و بـلا ، خارِ آن آن کدامـ دل است ؟ که نیست گرفتـارِ آن ... @mwyfga
⸤♥️🌿⸣ خوشا به حال خیالـے کہ در حرم ماندھ... وهرچہ‌خاطره دارد از آن حرم است✨:)! 🧡¦↫ 'ع' 🌱¦↫ @mwyfga
مثلا‌دریـا‌روبرایِ‌کشتـیِ‌نجات‌دوست‌دارمـ ؛ من‌پرِ‌پرواز‌روتابیـام‌به‌کربلادوست‌دارم🕊((: 🤍' قشنگه‌نه؟! مثلا‌شبا‌یه‌کࢪبلا‌داشته‌باشے‌ یه‌حسین‌داشته‌باشے که‌یادت‌بیوفته‌از‌دوریش‌عکس‌بریزے @mwyfga
سلام امام زمانم .. گفتم شبی به مولا بردی دلم زدستم من منتظر براهت شب تا سحر نشستم گفتا چه کار بهتر از انتظار جانان من راه وصل خود را بر روی تو نبستم اللّهُمّ عَجّلْ لِوَلیّکَ الفَرج @mwyfga
❣ 📖 السَّلامُ عَلَيْكَ يا بَضْعَةَ رَسُولِ الله صَلَّى الله عَلَيْهِ وَآلِهِ... سلام بر تو ای مولایی که همچون مادرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، پاره ی تن آخرین پیامبری. سلام بر تو و بر روزی که به انتقام فرزندان رسول الله صلی الله علیه وآله قیام خواهی کرد. 📚 صحیفه مهدیه، زیارت حضرت بقیة الله ارواحنا فداه در سختیها @mwyfga
ای آمد و رفت دل ما سمت تو رایج ما حاجت محضیم و شما باب حوائج @mwyfga
ــــ🌺 روزمان را با نورانیتِ و ، نورانی کنیم 🌺ــــ 🌟 قال اللّهُ تَبارکَ و تَعالی فِی کِتابِه : أَفَمَن كَانَ عَلَى بَيِّنَةٍ مِّن رَّبِّهِ كَمَن زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ وَاتَّبَعُوا أَهْوَاءهُمْ.(سوره مبارکه محمد آیه ۱۴)♨️ 🌟 پس آيا كسى كه بر دليل روشنى از طرف پروردگارش است، همچون كسى است كه بدى كردارش در نظرش آراسته شده و از هوس هايش پيروى كرده است؟♨️ 🌟 امیرالمؤمنین علی (عليه السلام) : تاجُ الرّجُلِ عَفافُهُ، و زَينُهُ إنصافُهُ.(غررالحكم حدیث ۴۴۹۵)♨️ 🌟 تاج مرد، عزّت نفس اوست و زيورش انصاف او.♨️ کـــــــــــپی : ازاد ✅
یک حادثه‌ی اتفاقی نیست ، بلکه حاصل یک سبک زندگیست ... 🌹امروز با شهید رشید اسدی لک‌لر همراه میشویم : 🤒 شمـا مـریـض بـودی 🔰همـسرم ، عزیـزم! می‌خـواهم مـرا حـلال کنـی. آن موقـع کـه بنـده بـه جبهـه می‌آمـدم ، شـما مـریض بـودی و بنـده نتوانسـتم پیـش شـما بمـانم ؛ یعـنی وظـیفه شـرعی بـود کـه بـه جبـهه بیـایم. خلاصـه امـیدوارم خـداوند بـزرگ بـه شـما شـفا عنایـت فرمـاید و مـرا ببخشـید کـه نتوانـستم بـرای شـما همسـر خـوبی باشـم. 🗣 قسمتی از وصیت‌نامه شهید رشید اسدی لک‌لر کـــــــــــــپی : آزاد ✅
چطوره
🌸͜͡🌱』 🦋 در دستورهاۍدینے آمده است ڪہ اگر مرتڪب‌شُدید، فوراً انجام دهید تا آن گناه را جبران ڪند.... !💫🌱]
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎈 فیـلم کـوتاه 🎈 🌹 تقدیم به تمام شهدا و جانبازان ، مخصوصا شهدای مدافعان حرم و مدافعان امنیت کشور ، که جان شیرینشان را بین ما و دشمنان این آب و خاک حائل و مانع کرده‌اند... 👌 اگه تو خونه کودک و نوجوان داربد میتونید این فیلما نشونش بدید. کپــــــــــی : آزاد ✅
﷽ 🇮🇷🇮🇷      📍 قسمت ۲ از ۱۸ 📍 ☄☄ 🔙 برخی از اساتید ، گذشته ی انقلاب اسلامی را و آینده ی آن را حضرت بقیة الله العظم (ارواحنافداه) میدانند.  این سخنی بسیار درست است ولی در یک نگاه وسیع تر میتوان انقلاب اسلامی را حرکت تاریخی الهی در راستای تحقق عده ی الهی مبنی بر جانشینی خدا بر زمین دانست. 👈 بنابراین برای درک بهتر جایگاه انقلاب اسلامی باید نیم نگاهی به تا به امروز بیاندازیم تا مسیر اهداف و روشن تر گردد. 📖 قرآن کریم آغاز زندگی بشر را در زمین عصرِ «» نامیده است. در ابتدای زندگی انسان بر زمین و پس از هبوط حضرت آدم و حوا و پیدایش نسل بشر ، انسان ها زندگی میکردند و اختلاف چندانی نداشتند ولی این وضع خیلی زود به هم ریخت و انسان دچار گردید. خداوند متعال از طریق رسولانی چون حضرت نوح و ادریس (علیهم السلام) را به عنوان مبنای یک زندگی سالم و برای  جلوگیری از اختلاف بر انسان ها عرضه داشت ولی اختلاف ادامه پیدا کرد و رفته رفته در مسیر بشر ، یعنی یکی راه انبیای الهی و دیگری راه شیطان رجیم ، باز شد. 🔀 این دومسیر تا انتهای تاریخ وجود خواهد داشت و پس از جنگ نهایی خیر و شر و یعنی امام زمان ارواحنافداه بر ابلیس و یارانش ، امّت واحده تشکیل خواهد شد. 🔪 شاید بتوان گفت آغاز دو دستگی در مسیر تاریخی بشر ، به تاریخ برمی گردد. هنگامی که قربانی به درگاه خداوند سبحان پذیرفته و قربانی پذیرفته نشد و حسادت قابیل سبب گشت که دستش به خون برادرش آلوده گردد. قابیل پس از ارتکاب این قتل با همسرش گریخت و در در سرزمینی پست ساکن شدند و این سرآغاز ایجاد دو مسیر شد : مسیر قابیلیان () و بازماندگان هابیلیان () 🌷 اللهم عجل لولیک الفرج 🌷 Ⓜ️ اختصاصی کانال دلدادگی کـــــــــــپی : آزاد ✅
💠امام هادی علیه السلام: إنَّ اَللَّهَ جَعَلَ اَلدُّنْيَا دَارَ بَلْوَى وَ اَلْآخِرَةَ دَارَ عُقْبَى وَ جَعَلَ بَلْوَى اَلدُّنْيَا لِثَوَابِ اَلْآخِرَةِ سَبَباً وَ ثَوَابَ اَلْآخِرَةِ مِنْ بَلْوَى اَلدُّنْيَا عِوَضاً خداوند، دنیا را سرای بلا و آزمایش و آخرت را سرای ابدی قرار داده است و گرفتاری دنیا را سبب پاداش آخرت ساخته و ثواب آخرت را عوض بلای دنیا قرار داده است. تحف العقول ج1 ص483
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴احساس تکلیف خمینی کبیر مرحبا به دکتر انوشه عزیز👌☺️😊 جواب ربع پهلوی اینه😄 این از جنس همان امیرالمومنین علی(ع) است👌 امام برای احساس وظیفه یعنی اجرای تکلیف الهی آمده بود نه برای خودش برای مادیات دنیایی برای خودش که احساسی از احساس های دنیایی داشته باشد او برای عمل برای رضای خدا آمده بود برای این مردم....
🔴شرط جمهوری اسلامی ایران برای ادامه مذاکره با عربستان 🔹دکتر رئیسی: ایران آمادگی دارد مذاکره با عربستان را تا رسیدن به نتیجه ادامه دهد، آن‌که سعودی‌ها هم در فضای و ، حاضر به ادامه مذاکرات باشند.
رستمی.: 💝قرار عاشقی مهــدی عج❤️ 🌼دل ها همه منتظر برای فرج اسـت 🌼در نای بنفشه ها نـوای فــرج است* 🌼ذکری که حجاب غیب از او میگیرد 🌼ای عاشــق منتظر،دعـای فـرج است اِلهي عَظُمَ الْبَلاءُ ، وَبَرِحَ الْخَفاءُ ، وَانْكَشَفَ الْغِطاءُ ، وَانْقَطَعَ الرَّجاءُ وَضاقَتِ الاْرْضُ ، وَمُنِعَتِ السَّماءُ واَنْتَ الْمُسْتَعانُ ، وَاِلَيْكَ الْمُشْتَكى ، وَعَلَيْكَ الْمُعَوَّلُ فِي الشِّدَّةِ والرَّخاءِ ؛ اَللّـهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد ، اُولِي الاْمْرِ الَّذينَ فَرَضْتَ عَلَيْناطاعَتَهُمْ ، وَعَرَّفْتَنا بِذلِكَ مَنْزِلَتَهُم فَفَرِّجْ عَنا بِحَقِّهِمْ فَرَجاً عاجِلاً قَريباً كَلَمْحِ الْبَصَرِ اَوْ هُوَ اَقْرَبُ يا مُحَمَّدُ يا عَلِيُّ يا عَلِيُّ يا مُحَمَّدُ اِكْفِياني فَاِنَّكُما كافِيانِ ، وَانْصُراني فَاِنَّكُما ناصِرانِ ؛ يا مَوْلانا يا صاحِبَ الزَّمانِ ؛ الْغَوْثَ الْغَوْثَ الْغَوْثَ ، اَدْرِكْني اَدْرِكْني اَدْرِكْني ، السّاعَةَ السّاعَةَ السّاعَةَ ، الْعَجَلَ الْعَجَلَ الْعَجَل ؛ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ ، بِحَقِّ مُحَمَّد وَآلِهِ الطّاهِرينَ ❣دعا برای سلامتی صاحب لحظه ها❣_* *اَللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِه في هذِهِ السَّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَة وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِداً وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْنا حَتّى تُسْكِنَهُ اَرْضَكَ طَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طویلا.* *_⛅️ اللهُمّ عَجّلْ لِوَلیّکَ الفَرج ⛅️_️* 💚🤍💚🤍💚
97.03.21_M_Navvab.mp3
8.03M
سی شیوه امر بمعروف✅✅✅
🌷۳ پاداش نمازشب درقرآن: 🌷۱.مقام پسندیده: وَمِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَكَ عَسَىٰٓ أَنْ يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَحْمُودًا: 🌷 پاسی از شب را از خواب برخیز، و قرآن و نمازبخوان! این یك وظیفه اضافی برای توست؛ امید است پروردگارت تو را به مقامی در خور ستایش برانگیزد! 🌷۲.پاداشی که چشمهاراخیره میکند: فَلَا تَعْلَمُ نَفْسٌ مَآ أُخْفِيَ لَهُمْ مِنْ قُرَّةِ أَعْيُنٍ جَزَآءً بِمَا كَانُوا يَعْمَلُونَ.۱۷ سجده 🌷هیچ كس نمی‌داند چه پاداشهای مهمّی كه مایه روشنی چشمهاست برای اهل نمارشب پنهان شده، 🌷۳. خداراضیت میکند: وَمِنْ آنَآءِ اللَّيْلِ فَسَبِّحْ وَأَطْرَافَ النَّهَارِ لَعَلَّكَ تَرْضَىٰ.۱۳۰ طه 🌷و قسمتی از شب و اطراف روز پروردگارت را تسبیح گوی؛ باشد كه از الطاف الهی خشنود شوی *✅ طریقه خواندن نماز شب* نماز شب يازده‌ ركعت است: چهار تا دو ركعت (مثل نماز صبح) به نيت نماز شب و يك نماز دو ركعت به نيت نماز شَفْعْ و يك نماز يك ركعتي به نيت نماز وَتْر نيت: دو ركعت نماز شب مي‌خوانم قُربة اِلي الله - در ركعت اول: يك بار سوره حمد + يك بار سوره قل هو الله احد + ركوع + سجده - در ركعت دوم: يك بار سوره حمد + يك بار سوره قل هو الله احد + قنوت + ركوع + سجده + تشهد + سلام. (نماز شبي كه در قست بالا آمده است را چهار بار تكرار كنيد كه جمعاً هشت ركعت نماز شب مي‌شود). نماز شفع: نيت: دو ركعت نماز شَفْعْ مي‌خوانم قُربة اِلي الله - در ركعت اول: يك بار سوره حمد + يك بار سوره قل هو‌ الله احد + يك بار سوره قل اعوذ برب الناس + ركوع + سجده. - در ركعت دوم: يك بار سوره حمد + يك بار سوره قل‌ هو الله احد + يك بار سوره قل اعوذ برب الفلق + قنوت + ركوع + سجده + تشهد + سلام. نماز وتر: نيت: يك ركعت نماز وَتْر مي‌خوانم قُربة اِلي الله - در ركعت اول: يك بار سوره حمد + سه بار سوره قل هو الله احد + يك بار سوره قل اعوذ برب الفلق + يك بار سوره قل اعوذ برب الناس - در قنوت: خواندن كامل قنوت + در حاليكه دستهايتان در حالت قنوت است، (با انگشتان دست راست يا با تسبيح) چهل بار بگوييد ( اَللّهُمَّ اِغْفِر لِلْمومِنينَ وَ اَلْمومِناتْ وَ اَلْمُسلِمينَ وَ اَلْمُسلِماتْ ) «خدايا ببخش جميع مؤمنين مرد و مؤمنين زن را». و بعد از آن هفتاد بار بگوييد ( اَسْتَغْفِرُ اللهَ رَبي وَ اَتُوبُ اِلَيه) «آمرزش مي‌طلبم از خدايي كه پروردگارم است و بسويش باز مي‌گردم». سپس هفت بار بگوييد (هذا مَقامُ الْعائِذِ بِكَ مِنَ اَلْنار) «اين است مقام كسي كه از آتش قيامت به تو پناه مي‌برد». سپس سيصد مرتبه بگوييد ( اَلْعَفو ) «ببخش». + و سپس يك بار بگوييد ( رَبّ اغْفِرْلى وَ ارْحَمْنى وَ تُبْ عَلىََّ اِنَّكَ اَنْتَ التّوابُ اَلْغَفُورُ الرّحيم ) «پروردگارا ببخش مرا و رحم كن به من و توبه مرا بپذير به راستي كه تو، توبه پذيرنده، بخشنده و مهرباني». + ركوع + سجد + تشهد + سلام + (پايان نماز) + تسبيحات فاطمة زهرا (س) (تسبيحات حضرت زهرا (سلام الله عليها): (34 مرتبه، الله اكبر، 33 مرتبه، الحمد لله و 33 مرتبه، سبحان الله) در حديثي آمده: خواندن تسبيحات فاطمه زهرا (سلام الله عليها) از هزار ركعت نماز مستحب، نزد خداوند بهتر 🌴🌿🌴🌿🌴🌿🌴🌿🌴
قال الإمام عليّ عليه السلام: جودُ الرَّجُلِ يُحَبِّبُهُ إلى أضدادِهِ، وبُخلُهُ يُبَغِّضُهُ إلى أولادِهِ حضرت علی علیه السلام می فرمایند: بخشندگىِ انسان، او را محبوب مخالفانش مى كند و بُخلش او را منفور فرزندانش مى سازد. غرر الحكم : ۴۷۲۹
📝خدا رحمت کند مرحوم آقای فلسفی را، ایشان نقل می کرد: رفتم در اَندرونیِ آیت الله بروجردی دیدم آقای بروجردی آستین هایش را بالا زده کنار حوض دارد راه می رود می خواهد وضو بگیرد. دیدم مثل ابر بهار گریه می کند . خیلی بَکّاء بوده سریع اشکهایش می آمد. عرض کردم آقا چرا گریه می فرمایید؟ چی شده؟ فرمودند فلسفی !نیم ساعت دارم فکر می کنم دیدم در تمام دوران عمرم یک کار برای خدا انجام ندادم. آقای بروجردی فرمود. ما فکر می کنیم . 🔷شیخ رجبعلی خیاط یک حاجتی داشته یک شب بهش گفته بودند یک ثواب پیش ما داری اگر می خواهی این ثواب را ازت می گیریم این حاجت را بر آورده می کنیم . آن ثوابت این است که تو حمد و سوره ی یک بچه ای را درست کردی. این برای خدا بود. این را ازت قبول کردیم. استاد هاشمی نژاد
قال على (علیه السلام): «یا کُمَیْلُ! اِنَّ هذِهِ الْقُلُوبَ اَوْعِیَةٌ، فَخَیْرُها اَوْعاها، فَاحْفَظْ عَنّى ما اَقُولُ لَکَ، اَلنّاسُ ثَلاثَةٌ: فَعالِمٌ رَبّانِىٌّ، وَ مُتَعَلِّمٌ عَلى سَبیلِ نَجاة، وَ هَمَجٌ رَعاعٌ اَتْباعُ کُلِّ ناعِق، یَمیلُونَ مَعَ کُلِّ ریح، لَمْ یَسْتَضیئُوا بِنُورِ الْعِلْمِ، وَ لَمْ یَلْجَئُوا اِلى رُکْن وَ ثیق»; «اى کمیل! این دل ها همانند ظرف هاست; بهترین آن ها، ظرفى است که قدرت حفظ و نگهدارى و گنجایش بیش ترى داشته باشد، بنابراین آنچه براى تو مى گویم حفظ کن. مردم سه گروهند: اوّل علماى ربّانى، دوم دانش طلبانى که در راه نجات دنبال تحصیل علم هستند، و سوم احمقان بى سر و پا که دنبال هر صدایى مى روند (و پاى هر پرچمى سینه مى زنند) و با هر بادى حرکت مى کنند! همان ها که با نور علم روشن نشده اند و به ستون محکمى تکیه نکرده اند»(1). شرح و تفسیر محتواى این روایت مهمّ است; زیرا هر قدر فهم و درک مخاطب بالاتر باشد، گوینده حکیم و عالمى چون امیرمؤمنان (علیه السلام) مطالب والاترى بیان مى کند. و از آن جا که مخاطب در این حدیث کمیل بن زیاد است، که از اصحاب خاص و محرم أسرار آن حضرت مى باشد، روایت اهمیّت خاصّى دارد. «یا کُمَیْلُ! اِنَّ هذِهِ الْقُلُوبَ اَوْعِیَةٌ، فَخَیْرُها اَوْعاها»; حضرت در اوّلین جمله دل هاى انسان ها را تشبیه به ظرف هایى کرده است، و روشن است که بهترین آن ها، ظرفى است که گنجایش بیش تر و قدرت حفظ و نگهدارى بهترى داشته باشد. بنابراین قلب و دلى بهترین دل ها است که گنجایش بیش ترى براى علم و معرفت داشته باشد. از جمله آغازین حدیث نکته مهمّى روشن مى شود و آن این که: فیض خداوند همانند همه صفاتش بى نهایت و نامحدود است، پس چرا بهره انسان ها از فیض خدا متفاوت است؟ پاسخ این پرسش با دقّت در جمله اوّل حدیث، که قابلیّت ها متفاوت است، روشن مى شود. ظرف هایى که انسان ها براى جمع آورى معرفت و استفاده از فیض الهى آورده اند متفاوت مى باشد، بدین جهت بهره آن ها متفاوت است، باران رحمت الهى از آسمان بر همه سرزمین ها نازل مى شود، امّا بهره همه زمین ها یکسان نیست; بلکه هر زمینى به اندازه استعداد و وسعتش از باران بهره مى گیرد. پس همان گونه که این جا مشکل از ناحیه باران نیست، بلکه از ناحیه زمین هاست، آن جا هم مشکل از ناحیه فیض خداوند نیست، بلکه مشکل از ناحیه ظرفیّت ما انسان هاست. حضرت على (علیه السلام) پس از این که کمیل بن زیاد را به این نکته مهمّ توجّه مى دهد، مى فرماید: «اَلنّاسُ ثَلاثَةٌ»; مردم سه دسته اند; یعنى تمام انسان ها در یکى از این سه دسته جاى دارند و دسته چهارمى وجود ندارد، باید دقّت کنیم که در کدام دسته قرار داریم. 1ـ «فَعالِمٌ رَبّانِىٌّ»; دسته اوّل علماى ربّانى هستند، دانشمندانى که کار تربیت مردم را بر عهده گرفته اند و همچون خورشید تابان با نور علم خویش به تربیت نفوس مى پردازند، نه عالمى که خاموش است و در گوشه اى خزیده است; آرى، عالمى که در وسط جامعه و قلب اجتماع به هدایت خلق مى پردازد. اگر جزء این گروه باشیم چه افتخارى از آن بالاتر، که انسان بر جایگاه پیامبران تکیه زند!. 2ـ «وَ مُتَعَلِّمٌ عَلى سَبیلِ نَجاة»; دسته دوم دانش طلبانى هستند که در برابر دانشمندان زانو بر زمین زده اند، تا با استفاده از نور علم آن ها نجات یابند. تفاوت گروه اوّل و دوم همانند تفاوت ماه و خورشید است! خورشید خود منبع تولید نور است; امّا ماه نور تولید نمى کند، ولى از نور خورشید استفاده مى کند و آن را منعکس مى نماید تا دیگران هم استفاده کنند. کسانى که در این گروه هستند نیز انسان هاى خوشبختى هستند و مى توانند با سعى و تلاش در زمره گروه اوّل قرار گیرند و به تربیت انسان هاى آماده بپردازند. 3ـ «وَ هَمَجٌ رَعاعٌ»; دسته سوم از مردم ـ که متأسّفانه تعداد آن ها کم نیست ـ افراد احمق، نادان، بى هدف و بى برنامه هستند، که نه خود داراى نور هدایت هستند و نه از نور هادیان جامعه استفاده مى کنند! حضرت برخلاف دو گروه اوّل که به بیان جمله کوتاهى درباره آن ها قناعت کرد، به شرح حال این گروه مى پردازد و چهره آن ها را کاملا روشن مى نماید، بدین جهت چهار ویژگى آن ها را به شرح زیر بیان مى کند: الف) «اَتْباعُ کُلِّ ناعِق»; این ها استقلال فکرى ندارند و به دنبال هر صدایى حرکت مى کنند، امروز پاى پرچم این گروه سینه مى زنند و فردا که این گروه در موقعیّت بدى قرار گیرند بر ضدّ آن ها شعار سر مى دهند! دلخوش کردن به حمایت و طرفدارى چنین انسان هایى کمال سادگى است. نه زنده باد گفتن آن ها مایه تقویت است و نه مرده باد گفتنشان مایه تزلزل و ضعف مى باشد. ب) «یَمیلُونَ مَعَ کُلِّ ریح»; انسان هاى ضعیف الاراده اى که جزء دسته سوم هستند از خود وزنى ندارند. بدین جهت قادر بر حفظ خود در برابر طوفان هاى اجتماعى نمى باشند، بلکه به همراه هر بادى از هر سویى به حرکت درمى آیند، و حتّى