eitaa logo
لبیک یا مهدی(عج)
143 دنبال‌کننده
8.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
27 فایل
لینک کانال خودمون👇👇👇 eitaa.com/mwyfga و اشتراک با ادمین اصلی کانال👇👇 https://eitaa.com/Hdhffbc
مشاهده در ایتا
دانلود
🍀تقویممان پراست ازروزهای مختلف؛ کار،همسر،مادر،پرستارو‌... دریغ ازیک روزانتظار 🥀 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔹️هرروزباسخنان عرشی علامه حسن زاده آملی 🥀 🥀
دوره‌ۍ آمـوزش مجـازۍ 📱 امــر به معــروف و نهــی از منڪـر (عمومـی،تکمیـلی،کاربـردی،بصیـرتی،تربیـت مربـی) با تدریس استاد توانمند کشوری 🌟 🌟 🗓طول‌ دوره : ۲۵ روز ⏰ با صرف روزی : ۱۵ دقیقه 🔔شروع دوره : ۱۵ ام هرمـاه ثبـت نام با ارســال ڪلمـه‌ۍ معــروف به👇🏼 @vajeb123 در یڪی از پیام رسانهاۍ 🌼ایتا 🌼گپ 🌼آی‌گپ 🌼سروش 🌼روبیکا 🌼بله🌼 هزینه‌ۍ دوره در ازاۍ👇🏼 ✨ارائه محتوای آموزشی ✨بهره مندی ازپشتیبان آموزشی ✨ارائه گواهی الکترونیکی معتبر ✨عضویت در باشگاه کاربران ✨شرکت در جلسات آنلاین استاد ✨اپلیکیشن(برنامه کاربردی) رایگان آموزشی ✨دریافت فایل کتاب دوره فقط 0⃣5⃣ هزار تومان و طرح 👇🏼 فقط ارائه‌ۍ محتواۍ آموزشی 💥گواهی به عنـوان دوره ضمـن خدمـت در ادارات قابل پذیـرش است. 🥀 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چگونه علاقه ام را به امام زمان بیشتر کنم؟ 🍀 دستورالعمل مشترک آیت الله بهجت و آیت الله اراکی رحمة الله 🎥 🥀 🥀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 عمل نامبارک 🔸 پیامبر صلی الله و علیه و آله: بدان! راستگویی برکت آور و دروغگویی نامبارک است. تحف العقول/ص14 @amamzadeh
پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم): هر کس به نام من نامیده شود و به مبارک بودن من برای خودش اعتقاد داشته باشد، برکت به سوی او خواهد آمد و تا قیامت باقی خواهد ماند. 📚 مکارم الأخلاق/ج1/ص65/ح67
💠 🔸 امام حسن(علیه السلام): شستن دست قبل از غذا، فقر را از بین می‌برد و بعد از غذا، ناراحتی و دردها را. 📚 دانشنامه میزان الحکمه/ج4/ح2243
💠 🔹 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله: هرگاه وارد خانه خود شدید، سلام کنید؛ چرا که سلام می آورد. 📚 علل الشرایع/ج2/ص583/ح23
آیا کفار و گناه‌‌کاران در قبر با مار و عقرب عذاب می‌شوند؟! پرسش در برخی احادیث در مورد عذاب قبر کفار و گناه‌کاران به مار و عقرب اشاره شده است. مثلا در مورد گناه زنا از پیامبر(ص) نقل شده است: هر کس با زنی زنا کند و بدون توبه و با اصرار بر آن بمیرد، خداوند سی‌صد در به روی او در قبر می‌گشاید که از آن درها مارها و عقرب‌ها و اژدرهای آتشین بیرون می‌آیند و تا روز قیامت خواهد سوخت و ... . همین طور برخی دیگر از گناهان. حتی در برخی کتب مربوط به داستان‌های عالم پس از مرگ و قبر به عذاب افراد با مار و عقرب برمی‌خوریم. سؤال این است که تا جایی که من اطلاع دارم عذاب برزخ عذاب روح است نه جسم. چطور عذاب یک تکه گوشت مرده که روحی در آن وجود ندارد با مار و عقرب یا هر چیز دیگر معنا پیدا می‌کند؟ پاسخ اجمالی 1. در منابع روایی از پیامبر اکرم(ص) نقل شده است: «هر کس با زنى مسلمان، یا یهودى، یا مسیحی، یا زردشتی، آزاد یا بنده زنا کند و توبه نکند و بر آن اصرار داشته باشد و بمیرد، خداوند سی‌صد درب در قبر او باز می‌کند که مار و عقرب‏ و اژدهاى دوزخى از آن در آیند؛ و او تا روز قیامت در قبر بسوزد و چون قیامت شود و او از قبرش بر خیزد، مردم از بوی گند او در آزار باشند و از بوی بد او را بشناسند و بدانند در دنیا چه کاره بوده است و در نهایت دستور دهند تا او را به دوزخ افکنند.[1]‏ در ارتباط با این حدیث و احادیث مشابه باید گفت: 1. منظور از عالم قبر، عالم برزخ است، و منظور از آن، قبر مادی و حفره‌ای که مرده را در آن می‌گذارند نیست، هر چند بی‌ارتباط با آن نیست و به نوعی با هم ارتباط دارند. 2. روح انسان هیچ‌گاه بدون بدن نیست؛ نهایت این‌که در هر موطن و مرتبه‌‌ای، بدن مناسب همان مرحله را دارد. در این دنیا از بدن مادی که مناسب با این دنیا است برخوردار است، و در عالم برزخ با بدن مناسب عالم برزخ؛ یعنی بدن مثالی محشور است. توضیح این‌که موجودات عالم برزخ، مادی نیستند، اما در عین حال از برخی ویژگی‌های مادیات بی‌بهره نیستند؛[2] مثلاً دارای شکل، صورت، زمان و مکان و ... هستند و حالات متفاوتی؛ مانند سختی، راحتی، شادی و نگرانی و ... را می‌توانند درک کنند.[3] 3. همان‌گونه که انسان با بدن برزخی و مثالی در عالم قبر و برزخ زندگی می‌کند، موجودات آن عالم - مار، اژدها و عقرب- نیز با وجود مثالی خود در آن عالم وجود دارند؛ نه با بدن مادی. بنابراین انسان در برزخ، نه روح بدون جسم است و نه جسم بدون روح، بلکه روح انسان با جسم برزخی، یا در نعمت‌های برزخی متنعم است و یا با عذاب‌های برزخی معذب است.[4] [1] . ابن بابویه، محمد بن على، الأمالی (للصدوق)،مجلس 66، ص 427، تهران، کتابچى، چاپ ششم، 1376ش. [2]. طباطبائی، محمد حسین، انسان از آغاز تا انجام، ترجمه و تعلیقات، لاریجانی آملی، صادق، ص 77 – 78، انتشارات الزهرا. [3]. قاسمی،‌ علی محمد، برزخ؛ پژوهشی قرآنی و روایی، ص 16، قم، مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی، چاپ اول. [4]. ر. ک: پاسخ 3891