✳️پروردگارا ! به محمد و آل محمد، ما را از قرآن جدا مکن.
✳️پروردگارا ! جامعهی ما را جامعهی قرآنی قرار بده؛ زندگی ما را با قرآن، و مرگ ما را در راه قرآن قرار بده.
✳️پروردگارا ! به محمد و آل محمد، قرآن را در قیامت شفیع ما قرار بده.
✳️پروردگارا ! دست ما را از قرآن و از اهلبیت - که دو ثقل بزرگی هستند که پیغمبر در میان ما باقی گذاشته است - کوتاه مفرما.
✳️پروردگارا ! قرآن را از ما راضی کن؛ اهلبیت پیغمبر و ولیعصر (ارواحنا فداه) را از ما راضی بفرما.
✳️پروردگارا ! ما را در انجام وظائفمان موفق بگردان.
چکيده نويسي
#چکيده نويسي يک مقاله ميتواند به چند روش انجام گيرد.
✳️چکیده مؤلف: در اين نوع از چکيده نويسي، مؤلف با توجه به تمام محتواي مقاله، تيترها و ميان تيترها ي آن، شمايي علمي ازکل مقاله ترسيم مي کند که مشتمل بر محتواي اصلي مقاله، نتايج مهم آن و همه آن چيزي است که مؤلف به خاطر آن به نوشتن اين مقاله پرداخته است. مخاطب با مطالعه چکيده مؤلف بايد از محتواي اصلي مقاله، هدف و نتايج آن آگاه شود.
✳️چکيده توسط ديگري: با حذف مطالب زايد به ترتيبي که کلمات و عبارات اصلي متن و مفاهيم محوري نويسنده تا حد امکان حفظ شود.
اين روش بيش تر در کوتاه کردن مقالات و سخنرانيها براي درج در روزنامه ها يا نشر در ساير وسايل ارتباط جمعي به کار مي رود.
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
#منابع و #مأخذ:
1. اعتبار علمي مقاله به مستند و مستدل بودن آن است،
2. ارائه فهرست كاملي از مراجع مقاله با رعايت اصل امانتداري و اخلاق پژوهشي مورد انتظار است.
3. البته سبك¬هاي استناددهی در كتاب¬ها و مقالات متنوع است.
4. معمولاً «راهنماي نويسندگان» در مجله يا جشنواره علمي در عمل به چگونگي ارجاعات پيروي مي¬شود
5. . اما ارجاع در پايان مقاله، ارجاع در #پاورقي و ارجاع در متن، سه شيوه¬ي عمده استناد است
6. كه شيوه اخير (ارجاع درون متن) به علت سهولت، سرعت، ايجاد تمركز ذهني براي خواننده و رواج جهاني آن، بر دو شيوه قبلي برتري دارد.
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
7. در این روش نام صاحب اثر، تاريخ انتشار و شماره جلد و صفحه را مي¬آورند. مانند : (مطهري، 1382، ج 3، ص 150) امّا نام اثر نمي¬آيد.
8. درباره مشخصات كتابشناختي منابع تحقيق (كتاب¬نامه) كه در پايان مقاله مي¬آيد، هماهنگ¬ترين روش، همسويي با روش ارجاع نويسي در بدنه¬ي اصلي مقاله است كه در پي مي¬آيد.
9. البته همانگونه که پیش¬تر اشاره شد نبايد در ارجاعات و نقل قول¬ها افراط كرد، در آن صورت مقاله به مجموعه يادداشت¬ها و تحليل¬هاي ديگران تبديل شده و از ارزش علمي آن كاسته مي¬شود.
10. همچنین در چگونگی ارجاعات باید مطابق سلیقه و درخواست محلی که برای آنها مقاله تهیه می¬شود، عمل نمود.
ارجاعات #پاورقی و منابع به روش زیر انجام می¬گیرد:
💢الف) زيرنويس (پاروقي) #توصيفي
1. توضيحات اضافي يا اصطلاحي كه نمي¬توان براي حفظ انسجام متن آن را درون متن آورد، مي¬تواند زير صفحه با مشخص كردن شماره بيايد.
2. توضيحات بايد حتي الامكان خلاصه باشد.
3. ترجمه آيات و روايات در متن فارسي بيايد و در صورت نياز مي¬توان متن عربي را در پاورقي آورد.
4. كلمه¬هاي بيگانه در داخل متن حتماً بايد به فارسي نوشته شود و در صورت لزوم معادل خارجي آنها در پاورقي بيايد. اينها در مورد اصطلاحات تخصصي يا نام اشخاص است.
5. در موارد ضروري كه بايد کلمه خارجي در متن بيايد بايد در كنار صورت فارسي و داخل پرانتز نوشته شود
6. توجه كنيم درهر متن يكبار معادل انگليسي آوردن آن واژه كفايت مي¬كند.
.
ب) ارجاع در #منابع
1️⃣.محقق بايد در پايان #مقاله، فهرستي از منابع و مآخذي كه در متن به آنها استناد كرده است را به ترتيب حروف الفباي نام خانوادگي بياورد.
2️⃣تنها منابعي مي¬آيد كه در متن از آنها استفاده شده است.
3️⃣در ذكر منبع حداقل پنج دسته اطلاعات، ضروري به نظر مي¬رسد:
👈 1- نام خانوادگي و نام مؤلف يا مؤلفان
👈 2- تاريخ انتشار اثر
👈3- عنوان اثر
👈4- نام شهر
👈 5- نام ناشر. (البته اگر كتاب تجديد چاپ شده باشد، شماره چاپ آن هم مي¬آيد)
4️⃣جداسازي اين اطلاعات با نقطه و جداسازي اجزاي مختلف هر يك با #ويرگول (،) است
✳️مانند:
👈الف) در تك مؤلف
جوادي، آملي، عبدالله (1372). هدايت در قرآن (چاپ سوم). تهران: مركز نشر فرهنگي رجاء.
👈ب) در ارجاع منابع از دو مؤلف يا بيشتر به شكل زير مي¬آيد
سرمد، زهره؛ بازرگان، عباس؛ حجازي، زهره (1379). روشهاي تحقيق در علوم رفتاري (چاپ سوم). تهران: نشر آگاه
👈ج) آثار داراي مترجم به شكل زير مي¬آيد
صدرالدين شيرازي، محمد (1375). شواهد الربوبيه، ترجمه جواد مصلح. چاپ دوم. تهران: انتشارات سروش
د)آثار با عنوان سازمان¬ها و نهادها
مركز اسناد و مدارك علمي. وزارت آموزش و پرورش (1362). واژه¬نامه فارسي – انگليسي. تهران: نشر مؤلف
ه)آثار به جاي مؤلف ويراستار يا چند نفر گردآوردنده يا مجموعه مقالات به شكل زير:
شفيعآبادي، عبدالله (گردآورنده) (1374). مجموعه مقالات جنگ رواني. تهران: انتشارات سمت.
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
.
#در_چنین_روزی
#کلام_آقا
تاریخ: 1386/05/02
پیام تسلیت در پی درگذشت آیتالله حاج میرزا عبدالکریم حق شناس
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت #عالم_ربانی و اخلاقی مرحوم آیت الله آقای حاج میرزا عبدالکریم حق شناس رحمة الله علیه را به بازماندگان محترم و ارادتمندان ایشان تسلیت عرض میکنم.
این روحانی پرهیزکار و پاک نهاد بخاطر تربیت جوانهای مؤمن و معرفت جوی در طول دهها سال، حق بزرگی بر گردن همه ی مشتاقان معارف اسلامی دارد و امید است برکات ناشی از نفس پاک و مؤثر ایشان همواره مستدام گردد.
خداوند روح مطهر او را با اولیائش محشور فرماید.
سیدعلی خامنهای
2/مرداد/1386
آیتالله حاج میرزا عبدالکریم حق شناس افزون بر زبان عربی به زبانهای فرانسه و انگلیسی هم مسلط بود و اجازه #اجتهادش را از سید ابوالقاسم خویی، سید محمد حجت، شیخ عبدالنبی عراقی و محمدعلی شاهآبادی دریافت کرد
خودآموز پایان نامه و مقاله نویسی
آیتالله حاج میرزا عبدالکریم حق شناس افزون بر زبان عربی به زبانهای فرانسه و انگلیسی هم مسلط بود و ا
در اوايل دوران درس وتحصيل، به ناراحتي سينه دچار شده بودم، حتي گاه از سينهام خون مي آمد. سل، مرض خطرناك آن دوران بود، و بيماري من احتمال سل داشت، و دكتر و دارو تأثير نميكرد. يك روز تمام ذخيره هاي خود را كه از كار برايم باقي مانده بود، (حقوق، روزي يك ريال مي شد؛ نيمي از آن را خرج و نيم ديگر را ذخيره مي كردم) صدقه دادم. شب هنگام در عالم رؤيا حضرت ولي عصر عجلا... تعالي فرجه را زيارت كردم، و به ايشان التجا بردم. دست مبارك را بر سينهام كشيد، و فرمود: اين مريضي چيزي نيست ، مهم مرضهاي اخلاقي آدم است، و اشاره به قلب مي فرمود. بيماري سينه بهبود يافت.
آیتالله حاج میرزا عبدالکریم حق شناس از مادر بزرگوارشان به نیکی ياد می کردند، و براي او طلب مغفرت داشتند، و خود را وامدار ايشان میدانستند. میفرمودند: «مادرم #سواد #نوشتن و خواندن نداشت؛ اما به خوبی #قرآن و مفاتيح را میخواند، و حتي آيات مبارکۀ قرآن را در ميان كلمات ديگر تشخيص میداد. او اين فهم وشناخت را به خوابي كه از امام امیرالمؤمنین عليهالسلام ديده بود، مربوط میدانست. در آن رؤيا ايشان حضرت وصي (عليهالصلوه والسلام) را ديده بود كه به او دو قرص نان میدهند. يكي از آنها را شيطان میرباید؛ اما او موفق میشود كه ديگري را #حفظ كرده و بخورد. بعد از اين كه صبح از خواب برخاسته بود، ديگر میتوانست قرآن را بشناسد، و بخواند.»
https://eitaa.com/myganj
🙏لطفا شما نیز 👈معرف کانال 👆باشید
استاد حسن اسلام پور کریمی:
سلام علیکم
آقایانی که آمادگی دارند مربی روش تحقیق یا تدریس یا تحصیل شوند و با نگرشی جدید و جامع به آموزش این مهارتها اقدام کنند می توانند به مؤسسه مطالعات راهبردی اسلام مستقر در داخل حیاط مصلی قم مراجعه کنند. آنجا مصاحبه می گیرند و بعد از گزینش و برگزاری دوره، مربی می شوید.