eitaa logo
میزان العلم
112 دنبال‌کننده
189 عکس
145 ویدیو
3 فایل
بسم الله الرحمن الرحیم باسلام خدمت فرهیختگان معزز ان شاءالله برداشت‌های کاربردی و زمینه ساز تمدن پیشرفته اسلامی از ثقلین (کتاب الله و احادیث رسول الله و عترت طاهرین) با شما بزرگواران به اشتراک گذاشته خواهد شد. ارتباط با ادمین @myzan_124
مشاهده در ایتا
دانلود
ارزش کار.mp3
1.91M
👌اهمیت کار در دوران نوجوانی و جوانی ❌مشکل آموزش و پرورش ما ♦️خدا نکنه مادری به طرفداری از پسرش از پدر پول بگیرد 😱زندگی انگل وار را کنار بذار حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان میزان العلم https://eitaa.com/myzan124
✅باید منت نماز و روزه و عبادات سخت رو بکشیم... 👌دین هیچ خواسته ای از تو ندارد بلکه چون تو نیاز داری به یک سری اعمال و رفتارها، دستور به نماز و عبادات داده... 📗نسخه طبیب بر اساس نیاز توست وگرنه انجام دادن آن چه سودی به طبیب میرسونه؟... ۞ يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنْتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ ۖ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ (سوره فاطر آیه 15) گر جمله ی ماسواش کافر گردد بر دامن کبریاش ننشیند گرد میزان العلم https://eitaa.com/myzan124
هدایت شده از مدرسه در خانه
6.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🛑 مهمترین قانون مدرسۀ پیامبر(ص) 🔻چرا اکثر بچه‌های مدرسۀ پیامبر اکرم(ص) خراب شدند؟ 👈 برگرفته از جلسات «تربیتِ تقوا محور در خانواده، مسجد و مدرسه» در فاطمیۀ بزرگ تهران، جلسۀ دوم هیئت محبین مولا امیرالمؤمنین(ع) تلگرام | بله | سروش | روبیکا | آپارات | اینستاگرام | سایت @Panahian_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️از همینجاها و با رعایت همین چیزهای کوچیک ولی مهم میرسی به جایی که میشی یار امام زمان علیه السلام ❌هشدار: با رعایت نکردن و سر سری گرفتن همین چیزهایی که شاید خیلی به چشم نمیاد، میشه به جایی رسید که مقابل امام زمان علیه السلام وایستی... امام حسین (علیه‌السّلام) در خطبه روز عاشورا به مردمی که به جنگ او آمده بودند فرمود: فقد ملئت بطونکم من الحرام و طبع علی قلوبکم: شکمهای شما از مال حرام پر شده و بر دلهایتان مهر گمراهی زده شده است. پ ن: اینکه میلیارد میلیارد میخورن و میبرن باعث سقوط تو نشه... پ ن دیگر: در اداره ها و شرکت‌ها مراقب استفاده شخصی از اموال به ظاهر کوچک باشید. خودکار، کاغذ و... یادمون باشه👈شمع بیت المال را علی علیه السلام برای انجام کار شخصی خاموش کرد و برای همیشه ی تاریخ، عدل ماندگار شد... میزان العلم https://eitaa.com/myzan124
✅کسانی که پیگیر ایجاد تمدن اسلامی هستند، همین را می‌گوید.. 🔶برای رشد و پیشرفت جامعه، باید سراغ قانون خدا (قرآن و روایات) برویم... 📗الا یعلم من خلق و هو اللطیف الخبیر (سوره ملک 14) آیا آن کسی که موجودات را آفریده از حال آنها آگاه نیست؟! در حالی که او (از اسرار دقیق) باخبر و آگاه است! میزان العلم https://eitaa.com/myzan124
حتی در امثال دانشگاه امام صادق علیه‌السلام که انقلابی ها در آن درس می‌خوانند کتابی را پیدا نمی‌کنید که در را به صورت تفصیلی شرح داده باشد. می‌دانید چرا ۴۴ سال است که اختیارات اجتماعی داریم ولی دولت اسلامی نداریم؟ زیرا نیروهای انقلابی با فراغ بال با از استفاده می‌کنند. پی‌نوشت: نیروهای انقلابی در حاکمیت در مسائل فردی دارند ولی در مسایل اجتماعی، دارند و در نظامات اجتماعی همچون اقتصاد، شهرسازی ، سلامت و... پذیرفته‌اند.
هدایت شده از مینا فروزش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
متوجه حرف های این خانم اگر شدی بدان که یک پله از نظر جهان شناسی رشد کرده ای @mina_foroozesh
✅ *نماز استغفار* مرحوم طبرسی در کتاب مکارم الاخلاق حدیثی از رسول خدا صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم نقل کرده است: «هرگاه در زندگی‌ات دچار تنگی معیشت و کارت به سستی گرایید، حاجتت را به خدا عرضه کن و نماز استغفار را ترک نکن.» کیفیت نماز استغفار بدین گونه است: در هر رکعت، یک بار حمد، و یک بار سوره قدر خوانده شود بعد از خواندن این دو سوره، 15 بار گفته شود: «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ» سپس در رکوع، 10 بار گفته شود: «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ» بعد از بلند شدن از رکوع، 10 بار گفته شود: «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ» در هر دو سجده، 10 بار گفته شود: «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ» بعد از هر دو سجده، 10 گفته شود: «أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ» ملاحظه می‌شود که این نماز مشابه نماز جعفر طیار است؛ البته لازم به ذکر است: *در این نماز بر خلاف نماز جعفر طیار، باید ذکر رکوع و سجده گفته شود و نمی‌توان به استغفار اکتفا کرد.* ________ 📝 عَنِ النَّبِيِّ ص أَنَّهُ قَالَ إِذَا رَأَيْتَ فِي مَعَاشِكَ ضِيقاً وَ فِي أَمْرِكَ الْتِيَاثاً فَأَنْزِلْ حَاجَتَكَ بِاللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا تَدَعْ صَلَاةَ الِاسْتِغْفَارِ وَ هِيَ رَكْعَتَانِ تَفْتَتِحُ الصَّلَاةَ وَ تَقْرَأُ الْحَمْدَ وَ إِنَّا أَنْزَلْنَاهُ مَرَّةً وَاحِدَةً فِي كُلِّ رَكْعَةٍ ثُمَّ تَقُولُ بَعْدَ الْقِرَاءَةِ أَسْتَغْفِرُ اللَّهَ خَمْسَ عَشْرَةَ مَرَّةً ثُمَّ تَرْكَعُ فَتَقُولُهَا عَشْراً عَلَى هَيْئَةِ صَلَاةِ جَعْفَرٍ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ يُصْلِحُ اللَّهُ لَكَ شَأْنَكَ كُلَّه‏ 📌 طبرسی، حسن بن فضل. ۱۳۷۰. مکارم الأخلاق. ۱ ج. قم: الشريف الرضي. ص 328 @karimi_bayan_ahkam میزان العلم https://eitaa.com/myzan124
🌹السلام علیک یا حسن بن علی ایها المجتبی🌹 مردی خدمت امام حسن علیه السّلام رسید و اظهار فقر و پریشانی خویش نمود و این دو بیت شعر را خواند: لمْ یبْق لی شی ءٌ یُباعُ بِدِرْهمٍ یکْفیک منْظرُ حالتی عنْ مُخْبِری اِلاّ بقایا ماءِ وجْهٍ صُنْتُهُ الاّ یُباع وقدْ وجدْتُک مُشْتری (برای من چیزی که به یک درهم بفروشم باقی نمانده و چهره من برای خبر دادن از حالم کافیست. تنها چیزی که باقی مانده ته مانده ی آبروئی است که بنای فروش نداشتم ولی شما را مشتری آن یافتم) حضرت امام حسن علیه السّلام خزانه دار خویش را طلبید و فرمود: چه مقدار مال نزد تو است؟ عرض کرد: دوازده هزار درهم. فرمود: بده آن را به این مرد فقیر و من از او خجالت می‌کشم؟ عرض کرد: دیگر چیزی از برای خرج خانه باقی نماند! فرمود: تو او را به فقیر بده و حُسن ظنّ به خدا داشته باش (به خدا خوشبین باش) حق تعالی جبران می‌فرماید. آن مال را به آن مرد داد و حضرت او را طلبید و عذر خواهی نمود و فرمود: ما حق تو را ندادیم لکن به قدر آنچه بود دادیم و این دو شعر در جواب شعرهای او فرمود: عاجلْتنا فاتاک وابِلُ بِرِّنا طلاًّ ولوْ امْهلْتنا لمْ تُمْطر فخُذِ الْقلیل وکُنْ کانّک لمْ تبِعْ ما صُنْتهُ وکانّنا لمْ نشْترِ (سرزده آمدی و وقتی رسیدی که باران شدید احسان و نیکی ما از شدت افتاده و اگر مهلت داده بودی اینگونه نازل نمی‌شد،‌ این مقدار را گر چه کم است دریافت کن و فرض کن آبروئی را که تا بحال حفظ کرده ای نفروخته ای و فرض کن ما نیز چیزی نخریده ایم) میزان العلم https://eitaa.com/myzan124
🌟روزه تمرین اربابی خدا بر انسان🌟 آیت الله حائری شیرازی: «وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَیءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الْأَمْوَالِ وَالْأَنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَ بَشِّرِ الصَّابِرین» قطعا همۀ شما را با چیزی از ترس، گرسنگی، زیان مالی، جانی و فرزندان آزمایش می‏كنیم و بشارت ده به استقامت كنندگان! بقره؛ 155 ماه رمضان «جوع» است. گرسنگی «جوع» است. تشنگی «جوع» است. الآن که روزه‌اید فکر آب خوردن هم نمی‌کنید. نتیجه‎اش چه می‌شود؟ چند روز قبل که روزه نبودی، تو در خدمت شکمت بودی. شکم می‌گفت تشنه و گرسنه‌ام و آب و غذایش می‌دادی. اما الآن که روزه‌ای او می‌گوید گرسنه‌ام، تو می‌گویی صبر کن! «فرمانده» تو هستی نه شکمت. می‌گویی تا غروب هیچ چیزی به تو نمی‌دهم. همۀ اینها در حالی است که انسان روزه را انتخاب نکرده بلکه خداوند گفته است که روزه بگیر. نتیجه این است که «خودت» را در اختیار ارادۀ خدا قرار می‌دهی. تحت ولایت خدا قرار می‌گیری و بندۀ خدا می‌شوی. @haerishirazi میزان العلم https://eitaa.com/myzan124
. 🕌 ثواب برای اذان گفتن: مَنْ أَذَّنَ مُحْتَسِباً يُرِيدُ بِذَلِكَ وَجْهَ اَللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ أَعْطَاهُ اَللَّهُ ثَوَابَ أَرْبَعِينَ أَلْفَ شَهِيدٍ وَ أَرْبَعِينَ أَلْفَ صِدِّيقٍ وَ يَدْخُلُ فِي شَفَاعَتِهِ أَرْبَعُونَ أَلْفَ مُسِيءٍ مِنْ أُمَّتِي إِلَى اَلْجَنَّةِ هركس بقصد قربت بگويد و تنها رضاى خدا را طلب كند، خداوند ثواب ، و به او عطا فرمايد، و به شفاعت او چهل هزار تن از امت من كه گنهكار باشند بسوى بهشت روند. (من لا يحضره الفقيه، جلد ۴، صفحه ۳) @haerishirazi
هدایت شده از بسلام آمنين
۷ فروردین ۱۴٠۳/ سال چهارم دستان بسته خدا در آموزه های رشته مدیریت! تاکنون در چند یادداشت به این مسئله پرداخته ایم که ارتباط ما با قرآن عظیم قطع است و بریده. ما قرآن را کتابی مربوط به گذشته می دانیم و شخصیت های هدایت و ضلالت مطرح در قرآن را، های تاریخ گذشته. این است که نه از انبیاء علیهم السلام و موضع گیری شان راه امروزمان را روشن می کنیم، نه دشمنان پیامبران و حرفهایشان را کماکان زنده و در جریان می دانیم. شرح دلایل این مصیبت معرفتی در این مقال نمی گنجد اما می توان گفت: به رسمیت نشناختن قرآن و سنت به عنوان یک ، در رفع تمامی نیازهای انسان و نپرسیدن مسائل و مشکلات زندگی از قرآن، نتیجه این نگاه است. از باب نمونه: مهم ترین عرصه حیات انسان، راه و روش و علومی است که بر اساس آن، زندگی را می کند و پیش می برد. یکی از نمودهای مبنا نبودن قرآن در زندگی ما این است که تصمیم گیری مدیران جامعه، از حزب اللهی و انقلابی تا توسعه گرا و سکولار، بر اساس مجموعه کتابها و نگاه های یکسانی در رشته های مختلف است. عرصه های متنوع دانش مدیریت کنونی در یک موضوع بنیادین اشتراک دارند و آنهم عدم توجه به جایگاه مدیریتی خداوند متعال در عالم و تاثیر آن در سرنوشت انسان است. مبنای عمل یک مدیر حزب اللهی همان کتابهایی است که مبنای کار مدیر ضد دین و ملحد است. شاید تنها تفاوتش این باشد که مدیر انقلابی در ابتدای کار بسم الله هم می گوید! بیشتر به آپارتمان ام الفسادی می ماند که مسمای به یک نام مذهبی هم شده. نتیجه این رویکرد این است که حضرت باری تعالی در برنامه ریزی های یک مدیر هیچ نقشی ندارد و این است همان نگاه های مثلا علمی ذاتا مسموم! حذف نرم و بنیادین خداوند متعال از اداره زندگی بشر، همان امتداد نگاه است که با لباس و این بار در کتابهای رشته مدیریت ظاهر شده: وَ قالَتِ الْيَهُودُ يَدُ اللَّـهِ مَغْلُولَةٌ (۶۴ مائده). اما مبنای اصلی نگاه مدیریتی صحیح زندگی انسان که در قرآن ارائه شده، توجه به اَبَر مسئله ی است(۲۱ حجر). امری که دانش مدیریت کنونی فرسنگها با فهمش فاصله دارد. تقدیری که از طرف خداوند متعال به صورت سالیانه برای انسان رقم می خورد و آغازش از است(سوره قدر/ طلاق۱۲/ دخان ۱تا۶). تقدیر الهی حداقل چهار عرصه مهم برای انسان دارد: حیات و ممات(۵۶ یونس)، فقر و غنا(۲۶ آل عمران)، عزت و ذلت(۲۶ آل عمران) و سعادت و شقاوت. مناسک حاکم بر تقدیر و نسبت آن با اختیار انسان، همچنین نوع ارتباط بین تقدیر و شب قدر با نظم و نظامات اجتماعی از مهم ترین موضوعات مطرح در زندگی انسان بر اساس صراط مستقیم قرآن است. مطالعه بیشتر: ارکان ثلاثه مدیریت اسلامی @besalamen_amenin