eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
442 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.6هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
تفسیر نور (محسن قرائتی) وَ قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَئِنِ اتَّبَعْتُمْ شُعَيْباً إِنَّكُمْ إِذاً لَخاسِرُونَ « اعراف آیه 90» سران و اشراف قوم شعيب كه كفر ورزيدند، گفتند: اگر از شعيب پيروى كنيد، قطعاً زيانكار خواهيد بود. فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دارِهِمْ جاثِمِينَ «اعراف آیه91» پس (به كيفر عنادشان) زمين‌لرزه شديدى آنان را فراگرفت، پس شب را به صبح آوردند، در حالى كه در خانه‌هاى خود به زانو در افتادند (و مردند). نکته ها شايد از اين‌كه در اين آيه كلمه‌ى «رجفة»، در آيه‌ى 94 سوره‌ى هود كلمه‌ى «صيحة» و در آيه‌ى 189 سوره شعراء، عبارت‌ «عَذابُ يَوْمِ الظُّلَّةِ» بكار رفته، استفاده شود كه زلزله همراه با صيحه و ابر تيره بوده است. «1» ممكن است مراد از «رجفه» همان اضطراب و لرزش اندام باشد كه از ترس حاصل مى‌شود، نه زمين لرزه. چنانكه در آيه‌ى 78 گذشت، «جاثم» به كسى گفته مى‌شود كه به‌رو بر زمين افتاده و يا به زانو افتاده و توان برخاستن ندارد. پیام ها 1- طبقه‌ى اشراف، غالباً مخالف پيامبران بوده‌اند. «وَ قالَ الْمَلَأُ» 2- يكى از شيوه‌هاى كفّار براى بازداشتن مردم از پيروى انبيا، (هنگامى كه ببينند آنان از ايمانشان دست برنمى‌دارند،) تهديد مادّى و اقتصادى است. «إِنَّكُمْ إِذاً لَخاسِرُونَ» آرى، محروميّت از درآمدهايى كه از طريق كم‌فروشى به دست مى‌آيد، از ديد كافران خسارت است! «1». تفسير نمونه. تفسير نور(10جلدى)، ج‌3، ص: 119 @n20011💧🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️مَحرم و مَحرم تر ، نامَحرم و نامَحرم تر🤨 ⭕️حدود و روابط میان زن و مرد محرم و نامحرم🙄 ⁉️تفاوت بین نامحرم ها چگونه است؟ آیا فرقی بین نامحرم فامیل و غریبه است؟ 💠 ┄┄┅┅•➰🍃🌸🍃➰•┅┅┄┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💬پرسش: در هنگام کشیدن مسح پا از سر انگشتان، آیا باید از بالاتر ناخن شروع به کشیدن مسح کرد یا از ابتدای ناخن کافی است؟پاسخ: 🔹 آیت‌الله خامنه‌ای: جلو انگشت پا که هنگام سجده روی زمین قرار میگیرد، جزء محدوده واجب مسح پا نیست. اگر در مسح پا، از سر انگشتان مسح نشود یا قسمتی از روی پا مسح نشود، وضو باطل است ولی اگر شک داشته باشد که آیا هنگام مسح، از سر انگشتان پا مسح می‌کرده است یا نه، وضویش صحیح است.  🔹آیت‌الله سیستانی: مسح مقداری از نوک انگشت پا که نزدیک ناخن است و عرفاً جزء روی پا محسوب می‌شود، واجب است و مسح مقداری از آن که عرفاً جزء روی پا شمرده نمی‌شود، لازم نیست و در صورت شک، بنابر احتیاط لازم مقدار مشکوک را مسح نماید. 🔹آیت‌الله مکارم: بنابراحتیاط واجب باید قسمت نرمی سر انگشت پا نیز مسح شود.                             📚 منابع: رساله آموزشی رهبر معظم انقلاب، جلد۱، درس ۱۳، توضیح المسائل جامع سیستانی، جلد۱، مسئله ۲۷۷، استفتائات سایت آیت‌الله مکارم استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈•
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 هشام می گوید از امام صادق (علیه السّلام) پرسیدم : ❓ کسی که خودش به واسطۀ بیماری یا مشکلی نتواند به زیارت امام حسین (علیه السّلام) برود و در عوض شخصی دیگر را روانه کند (هزینه‌هایش را بدهد) چه اجری دارد؟ 🖌 امام صادق (علیه‌السلام) فرمودند : 1⃣ به ازای هر درهمى که خرج کند ، خداوند همانند کوه اُحد برایش حسنه می‌نویسد. 2⃣ چندین برابر آنچه هزینه کرده را در همین دنیا به او برمی‌گرداند. 3⃣ بلاهایى را که فرود آمده تا به او برسد ، از او می‌گردانَد و از وى دور می‌کند و مالش حفظ می‌‏شود. 📚 کامل الزیارت ، ص ۱۲۹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1495_1539899990.mp3
11.71M
(🏴)همراه با مداحی های ویژه پیاده روی👣 اربعین ۲۱ دوباره نوکرا جمع میشیم 🎙کربلایی سیدرضا نریمانی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠 حضرت امام حسین علیه السلام💫 جناب حجه الاسلام و المسلمين آقاي مولوي دامت بركاته نقل فرمود : در قندهار حسينيه ايست از اجداد ما كه در آنجا اقامه عزاي حضرت سيدالشهداء(ع ) بر پا مي باشد . دختر عموي مادرم بنام (عالم تاب ) كه عمه مرحوم حاج شيخ محمد طاهر قندهاري بود با اينكه به مكتب نرفته بود و درسي هم نخوانده و نمي توانست خط بخواند . بواسطه صفاي عقيده اي كه داشت وضو مي گرفت و يك صلوات مي فرستاد و دست روي سطر قرآن مجيد گذارده و آنرا تلاوت مي كرد و براي هر سطري صلوات مي فرستاد و آنرا مي خواند و باين ترتيب قرآن را مي خواند و الان هم چنين است . اين زن پسري دارد بنام عبدالرو ف كه در بچگي در سينه و پشت او كاملا بر آمدگي (قوز) داشت و من خود بارها مشاهده كرده بودم كه در حسينيه مزبور شب عاشوراء براي عزاداري بچه چهار ساله خودش را همراه مي آورد . پدر و مادرش آرزوي مرگش را داشتند چون هم خودش و هم آنان ناراحت بودند . پس از پايان عزاداري گردنش را بمنبر مي بندند و مي گويند يا حسين از خدا بخواه كه اين بچه را تا فردا يا مرگ يا شفاي ده . ما خواب بوديم كه ناگهان از صداي غرش همه بيدار شديم ديديم بدن بچه مي لرزد و بلند مي شود و مي افتد و نعره مي زند ما پريشان شديم . مادر به عالم تاب گفت : بچه را به خانه رسان كه آنجا بميرد تا پدرش كه عصبانيست اعتراض نكند مادر بچه را در بر گرفت از شدت لرزش بچه مادر هم مي لرزيد تا اينكه منزلش رفتم لرزش بچه تا سه چهار روز ادامه داشت پس از اين لرزشهاي متوالي گوشتهاي زيادتي آب شد و سينه و پشت او صاف گرديد بطوريكه هيچ اثري از بر آمدگي نماند . چندي قبل كه بزيارت باتفاق مادرش بعراق آمده بود او را ملاقات كردم جوان رشيد و بلندقدي شده بود . (29) حسين جان گر تهي دستم بدل مهر ترا دارم ندارم صبر و آرامي چو در عشقت گرفتارم گداي كوي تو دارد مقام بي نيازي را من اين سرمايه جاويد را از دست مگذارم نبودم بر حذر آني ز دام صيل نفساني كنون با نفس سركش همچو خصمي گرم و پيكارم شب تاريك و ره باريك و من گمراه و سر گردان تو مصباح الهدي هستي فروزان كن شب تارم پليديها ز دريا مي شود پاكيزه و بي غش اگر آلوده ام درياي رحمت چون تويي دارم گلي بي خار و روح افزا اگر مهرت هست بر دلها منم آن عاشق زاري كه پاي گلبنت خارم تويي يكتا گل گلزار هستي باغبان حيدر فداي آن گل و آن باغبان و خاك گلزارم ندارم توشه راهي به غير از عشق جانكاهي بروز حشر اين ره توشه را سوي تو مي آرم بسويت آمدم اي هادي گم گشتگان رحمي كمر خم گشته از عصيان و هم سنگيني بارم توسل بر شه خوبان مراد حامدست امروز كه فردا او شفيع و من سيه روي گنه كارم منبع.کتاب كرامات الحسينية(معجزات حضرت سيدالشهداء عليه السلام بعد از شهادت)
سـ🌸ـلام روزتون پراز خیر و برکت 🌸 🗓 امروز  دوشنبه ☀️  ٣٠   مرداد   ١۴٠٢   ه. ش 🌙  ۴   صفر    ١۴۴۵  ه.ق  🌲 ٢١    آگوست   ٢٠٢٣    ميلادی
💠 اثنی عشری (حسینی شاه عبدالعظیمی)💫 فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُوا فِي دارِهِمْ جاثِمِينَ (اعراف آیه 91) فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ: پس فرا گرفت ايشان را زلزله، فَأَصْبَحُوا فِي دارِهِمْ جاثِمِينَ‌: پس گشتند در خانه‌هاى خود به زمين افتادگان به جسدهاى بى‌ارواح. و اينكه در سوره هود فرموده: فاخذتهم الصيحة، منافى اين نيست، جلد 4 صفحه 141 زيرا مراد صيحه عظيمه منكره است كه به جهت عظم صوت آن، زمين به لرزه درآيد و همه هلاك شدند. و يا صيحه، مقدمه زلزله بود، چه مقرر شده كه زلزله بى‌صياح و رياح متصور نشود. و در منهج- مروى است كه جبرئيل عليه السّلام فريادى نمود، زلزله در شهر ايشان افتاد، و همه به لرزه درآمدند. و از ابى عبد اللّه عليه السّلام مروى است كه بعضى به زلزله هلاك شدند، و برخى به صيحه. «1» در تفسير شيخ أبو الفتوح رازى رحمه اللّه از ابن عباس نقل است كه خداى تعالى درى از درهاى جهنم بر آنها بگشاد و حرارتى بر ايشان فرستاد كه نفسهاى آنها منقطع شد، هر چند در سردابها رفتند فايده نبخشيد. و حق تعالى ابرى فرستاد و در او بادى خوش بود، ايشان سردى باد ديدند به سايه ابر شتافتند، تمام مردم زن و مرد و بزرگ و كوچك به بيابان رفتند و به زير ابر مجتمع شدند. أبو العالية گفت: آن ابر بالاى شهر در آمد و ايشان در منازل بودند، چون ابر بر همه شهر سايه افكند و همه جمع گرديدند، به امر الهى زمين متزلزل، و آتش به سر ايشان فرو ريخت. تمام هلاك شدند، فذلك قوله: فاخذهم عذاب يوم الظّلّة، فاصبحوا فى دارهم جاثمين؛ «2» حاصل آنكه به عذاب الهى هلاك شدند و افتادند بر زمين اجساد بدون روح. @n20011💧🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا