#خاطره_ارسالی
🌱سلام من یه خانم ۴۴ ساله هستم و دو تا فرزند دارم، من یه مدت بود حدود سه سال اصلا دوست نداشتم برم بیرون چون وقتی میرفتم حرص میخوردم، به خاطر این همه بیحجابی وبیخیالی مردم.
همش میگفتم خدایا منجی مارو برسون دیگه آخه این جمله رو که آخر الزمان گناه زیاد میشه رو زیاد شنیده بودم وخلاصه سرتونو درد نیارم تا اینکه یه روز یه تبلیغ امر به معروف استاد تقوی رو تو یکی از کانالها دیدم با خودم گفتم مگه امر به معروف هم یاد گرفتنیه؟؟!
خب بزار ببینم چی میگه؟ رایگانم که هست🙄 اولین جلسه ی آنلاین استاد رو که گوش دادم دو دستی زدم تو سرم وگفتم خاک تو سرم استاد داره منو میگه که مرتب دعا و مفاتیح و مستحبات و... ولی خبری از امر به معروف کردنم نیست!
واجب فراموش شده! وای خدا من تا حالا خواب بودم خلاصه از اون روز یه آدم دیگه شدم مثل یه آدم تشنه که به آب رسیده و مشتاقانه فیلم وصوت ها رو چندین بارگوش میدادم، الان هم دوره غلطهای رایج رو گذروندم و بگم اصلا به هر بهونه ای میخوام برم بیرون و با زبان خوش تذکر بدم😊
خلاصه... البته به تو چه های زیادی ام شنیدم، تازه یه پیج هم زدم تو فضای مجازی دارم کلیپها رو نشر میدم👌 هر روز به شوق فعالیت جدید میرم سراغ گوشی وحالا خدا رو هزاران بار شکر میکنم که چشمم رو باز کرد و همیشه دعا گوی استاد تقوی بزرگوار و فعالان موسسه احیای تمدن موعود هستم🌹
🌺نمونه #خاطره شماره 44
مسابقه#آنگاه_باتفاوت_شدم
#تذکر_همیشه_تاثیر_دارد
⭕برای مشاهده سایر خاطرات
روی هشتگ👈 #خاطره_ارسالی
بزنید.
🆔️@aamerin_ir
نظر مراجع عظام درباره خوردن #کشمش در غذا
🔹آیت الله #خامنه_ای
❓ اگر كشمش را در روغن سرخ كنيم پاک است يا نجس؟ اگر نجس است طريقه صحيح پخت عدس پلو چيست؟ در مورد خرما چطور؟
ج) در هر دو مورد پاک است.
🔹آیت الله #مکارم_شیرازی
❓اگر مویز یا کشمش در غذا بریزند و بجوشد چه حکمی دارد؟
پاسخ :هرگاه مويز و كشمش را در غذا بريزند و بجوشد، به طورى كه آب به داخل آن نفوذ كند و آب داخلش نيز بجوشد حرام میشود امّا نجس نيست و میتوان آنها را جدا كرد و غذا را خورد. ولى در حال سرخ كردن و دم كردن در برنج و امثال آن مانعى ندارد. و در مورد خرما نيز اگر آب آن در غذا وارد شود و بجوشد و مستهلك شود مانعى ندارد. ولى اگر مقدار آن به قدرى باشد كه بجوشد ولى مستهلك نشود نمىتوان آن را خورد.
آیت الله #سیستانی
❓خوردن کشمش سرخ کرده جایز است؟
پاسخ: جایز است
@n2001🌹
1. قلم مطهر 6.12.97.mp3
10.71M
#میلاد_حضرت_زهرا
( سلام الله علیها )
با نفس گرم مداح اهلبیت (ع)
_حیدرزاده
در بهار ازادی جای شهدا خالی ست
🥀🌹🥀🌹✅
#تفسیر نور (محسن قرائتی)💧
وَ قالُوا اتَّخَذَ اللَّهُ وَلَداً سُبْحانَهُ بَلْ لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ
و (برخى از اهل كتاب و مشركان) گفتند: خداوند فرزندى براى خود اختيار كرده است. منزّه است او، بلكه آنچه در آسمانها و زمين است از آن اوست و همه در برابر او فرمانبرند.(بقره آیه ۱۱۶)
نکته ها
اهل كتاب و مشركان، هركدام به نوعى براى خداوند فرزندى مىپنداشتند؛ يهوديان
«1». آلعمران، 191.
«2». بقره، 177.
«3». حج، 40.
جلد 1 - صفحه 188
مىگفت: عُزَير فرزند خداست. «وَ قالَتِ الْيَهُودُ عُزَيْرٌ ابْنُ اللَّهِ» «1» مسيحيان نيز حضرت عيسى را فرزند خدا معرّفى مىكردند، «وَ قالَتِ النَّصارى الْمَسِيحُ ابْنُ اللَّهِ» «2» و مشركان، فرشتگان را فرزندان خدا مىدانستند. «يَجْعَلُونَ لِلَّهِ الْبَناتِ» «3» اين آيه ردّى است بر اين توهّم غلط ونابجا، وذات خداوند را از چنين نسبتىهايى منزّه مىداند.
خدا را با خود مقايسه نكنيم. اگر انسان نياز به فرزند دارد بخاطر موارد ذيل است:
1. عمرش محدود است و ميل به بقاى خويش و نسل خويش دارد.
2. قدرتش محدود است و به معاون و كمك كننده نياز دارد.
3. نيازمند محبّت و عاطفه است و لازم است مونسى داشته باشد.
ولى خداوند از همهى اين كمبودها و نيازها منزّه است، بلكه هرچه در آسمانها و زمين است، همه در برابر او متواضعند.
پیام ها
1- خدايى كه همه آسمانها و زمين در برابر او تسليم هستند، چه كمبودى دارد تا از طريق فرزند گرفتن آنرا جبران كند؟! «بَلْ لَهُ ما فِي السَّماواتِ»
2- خشوع وتواضع، در برابر كسى سزاوار است كه تمام هستى از آن اوست، نه بتها و طاغوتهايى كه از آفريدن حتّى يك مگس نيز عاجزند و قدرت نفع و ضررى ندارند. «كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ»
@n20011💧
✳️کسب روزی حلال، همان اطاعت از خداوند است
💠 حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مدظله العالی :
🔹 در مورد نکوهش افرادی که برداشت نا صحیح از آیۀ ﴿ومَن يَتَّقِ اللهَ يَجعَل لَهُ مَخرَجاً ٭ ويَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ )داشتند، مرقوم داشته اند:
🔷 امام صادق (سلام الله علیه) ميفرمايد: چون این آيهٴ فرود آمد، گروهي از اصحاب رسول خدا(صلوات الله علیه) با برداشتي نادرست از آيه، از كار دست كشيده، به عبادت و دعا پرداختند. چون اين خبر به پيامبر(صلوات الله علیه) رسيد آن حضرت فرمود: من دشمن دارم كسي را كه دهانش را به دعا بگشايد و بگويد: روزيم ده؛ ولي كار و کسب را رها كند.
🔷محمد بن منكدر ميگويد: روزي يكي از بزرگان قريش (امام محمد بن علي بن الحسين سلام الله علیه) را ديدم كه در پي كسب مال دنيا بود. به او گفتم: اگر هم اكنون اجل تو فرا رسد چه ميكني؟ گفت: من در حال اطاعت خدا هستم، زيرا به اين وسيله نياز خود و خانوادهام را تأمين ميکنم و از تو و مردم بينياز ميشوم.
📚مفاتیح الحیاه حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی مدظله العالی
💠 @shefavahajat
*┅═✧❁﷽❁✧═┅*
🔆روایت کمتر شنیده شده از#یادگار_امام درباره ی #ورود_تاریخی حضرت امام به کشور
وقتی شاه از ایران رفت، خود امام به این فکر افتادند که به ایران بیایند و از طرفی، آمریکا و ایرانی های مقیم آمریکا اصرار داشتند که آقا به ایران نیایند!
در جمع به این نتیجه رسیدیم که این عده ای که در ایران فشار می آورند که امام نیاید دارای روحیاتی هستند که می خواهند قصه را به بختیار تمام کنند!
امام تصمیم گرفتند که بیایند، یک هفته قبل از آمدن امام به ایران، ایشان اعلام کردند که به ایران می آیم، به دنبال این خبر، بختیار فرودگاه را بست و گفت تا دو روز بسته است!
امام گفتند من روز سوم می روم! دوباره فرودگاه را بست! دوباره امام گفتند به محض اینکه باز شد می رویم! نکته ی مهم این است که در این بازی هیچ وقت امام بازنده نمی شد، چون فرودگاه نمی توانست برای همیشه بسته بماند و هر موقع که باز می شد همان روز، روز ورود امام به ایران بود...
بالاخره هم همینطور شد، ما بلیط تهیه کردیم، در حدود ۵۰ نفر ایرانی بودیم و ۱۵۰ خبرنگار خارجی با ما بودند که آمدیم ایران، در ایران قرار شد که من اول از هواپیما پیاده شوم و وضع سالن را ببینم که چه جوری است، آمدم پایین و دیدم و بعد برگشتم داخل هواپیما و به همراه امام پیاده شدیم.
یکی از نکات بسیار حائز اهمیت، این آرامش درون هواپیما بود، هیچگونه تشویشی وجود نداشت، امام حتی همان شب قبل از پرواز، نماز شب و نماز صبح خود را نیز به جا آوردند و استراحت مختصری هم کردند تا اینکه سوار هواپیما شدیم و به ایران رسیدیم.
همه معتقد بودند به اینکه امام نباید به بهشت زهرا(س) بروند، چونکه راه بهشت زهرا(س) خیلی شلوغ است ما میگفتیم اگر برویم به میان مردم عادی چه میشود؟ ولی امام گفتند: خیر! من باید به بهشت زهرا(س) بروم.
(باید یادآور شوم که طرح رفتن به بهشت زهرا را خود امام در پاریس مطرح کردند)
با وجود اصرار مستقبلین، ما برای منصرف کردن امام عازم بهشت زهرا(س) شدیم، چون امام خودشان چنین تصمیمی داشتند به علت زیاد بودن تعداد ماشینهای همراه در بین راه فقط چند بار مردم متوجه اتومبیلی که امام در آن قرار داشت شدند که ریختند و خیلی خطرناک شد، داخل ماشین فقط من و راننده همراه امام بودیم، در جلوی بهشت زهرا(س) شلوغ شد و مردم ریختند.
با ماشین به سوی بهشت زهرا(س) می رفتیم و وضع طوری شد که ماشین حرکت عادی نداشت تا اینکه اصلا موتور ماشین سوخت و از آن پس فشار جمعیت بود که اتومبیل را به هر جهت می برد. حتی یک بار نزدیک بود ماشین توی جوی آب بیفتد!
همین حین هلیکوپتر آمد و امام و من سوار هلیکوپتر شدیم و از آنجا در نزدیکی قطعه ی۱۷ پیاده شدیم.
امام فاصله ی هلیکوپتر تا روی کرسی خطابه را راحت طی کردند، امام صحبت خودشان را ایراد کردند که همه می دانید و بعد با آمبولانس از در بهشت زهرا(س) خارج شدند و ماشین به دست راست پیچید، پس از طی مسافت در جاده به طرف قم باز به سمت راست پیچید و به داخل بیابان رفت و با سرعت زیادی جلو رفت، هلیکوپتر ما هم روی آمبولانس حرکت می کرد.
سریع خود را به آنجا رساندیم و امام را که از آمبولانس پیاده شده بود، سوار کردیم و تا جمعیت برسد از روی زمین بلند شدیم.
مسأله ای که در این حال برای ما مطرح شد این بود که حالا کجا برویم؟ آیا به فرودگاه برویم؟ تصمیم بر این شد و رفتیم فرودگاه، ولی دیدیم هنوز جمعیت در فرودگاه و میدان آزادی موج می زند.
بنا شد برویم جلوی بیمارستان امام خمینی(ره)، توی هلیکوپتر از امام پرسیدم حالتان چطور است؟ گفتند هیچ خوب نیست در نتیجه ی فشار جمعیت امام حالشان بد شده بود، وقتی که هلیکوپتر در محوطه ی بیمارستان فرو آمد، کارکنان بیمارستان به خیال اینکه بیماری آورده اند به طرف هلیکوپتر دویدندو در این بین با امام رو به رو شدند که چنان حالی شده بودند که نمی دانستند چه بکنند.
یکی از دکترهای بیمارستان ماشین خودش را که یک پژو بود آورد و ما داخل آن نشستیم و رفتیم، یک ماشین جیپ هم که از خود دکترها و کارکنان بیمارستان بود به عنوان محافظ آمدند،
از ماشین دکتر پیاده شدیم و با ماشین آقای ناطق نوری به منزل دختر آقای پسندیده رفتیم، شب هم از آنجا به مدرسه ی رفاه رفتیم که ساعت ۱۰ شب بود، امام خیلی خسته شده بودند، این، قضیه ی ورود امام از پاریس به تهران بود.
در اینجا لازم است یک بار دیگر یاد آوری کنم که تصمیم آمدن به تهران را فقط خود امام گرفتند و این در حالی بود که تقریبا همه مخالفت می کردند، امام گفتند «نه» ما باید برویم ایران و این چیزی بود که حتی از تهران هم به ما فشار آورده می شد، یعنی همه می ترسیدند که قصه چه می شود ولی امام خودشان آمدند...🇮🇷
منبع : فصلنامه پانزده خرداد، شماره ۲، صفحه۳۱۶
@n20011💞
اگر به اندازه کافی مایعات مصرف نکنید، چشم ها نیز به میزان کافی اشک تولید نمیکنند !👁
اگر چشم های تان میسوزد، مصرف آب را بیشتر کنید چون احتمال اینکه بدن تان دچار بی آبی شده باشد، زیاد است.
@n20011😭
ShabMiladHazratZahra1396[04].mp3
7.79M
💠 چه شاده قلبِ پیغمبر، رسیده سوره کوثر (سرود)
🎙بانوای : #حاجمیثممطیعی
🌸 ویژه ولادت حضرت #زهرا (س)
❤️
🕊🕊@n20011
#تفسیر نور (محسن قرائتی)💧
بَدِيعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ إِذا قَضى أَمْراً فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ
پديد آورنده آسمانها وزمين اوست وهنگامى كه فرمان (وجود) چيزى را صادر كند، فقط مىگويد: باش! پس (فوراً) موجود مىشود.(بقره آیه ۱۱۷)
«1». توبه، 30.
«2». توبه، 30.
«3». نحل، 57.
جلد 1 - صفحه 189
نکته ها
او نه تنها مالك همهى موجودات است، بلكه خالق آنها نيز هست، آن هم بطور بديع و بدون نقشه قبلى. پس او چه نيازى به فرزند دارد؟!
هرگاه وجود چيزى را اراده كند، به او مىگويد: باش! وفوراً خلق مىشود.
به تعبير امام رضا عليه السلام: «فارادة الله الفعل لا غير ذلك يقول له كن فيكون بلا لفظ و لا نطق و لا همة و لا تفكر» خداوند در كار خويش حتّى نيازمند گفتن كلمه «كُن» نيست، ارادهى او همان و آفريدن همان. «1»
در اين چند آيه، با قدرت الهى آشنا شديم:
- «لِلَّهِ الْمَشْرِقُ وَ الْمَغْرِبُ» مشرق و مغرب براى اوست.
- «لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» آسمانها وزمين براى اوست.
- «كُلٌّ لَهُ قانِتُونَ» همه براى او متواضع وفرمان بردار هستند.
- «بَدِيعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ» پديد آورنده ابتكارى آسمانها وزمين اوست.
- «كُنْ فَيَكُونُ» به فرمان او هر چيز موجود مىشود.
همانگونه كه خداوند در يك آن مىآفريند، در مقام قهّاريّت نيز مىتواند در يك آن همه چيز را از بين ببرد. چنانكه در آيه 19 سوره ابراهيم مىفرمايد: «إِنْ يَشَأْ يُذْهِبْكُمْ وَ يَأْتِ بِخَلْقٍ جَدِيدٍ»
ايمان به چنين قدرتى، كه وجود و عدم همه چيز بدست اوست، به انسان توانايى فوقالعاده مىدهد و او را از يأس و نااميدى باز مىدارد.
پیام ها
1- آفرينش خداوند، همواره بديع وابتكارى است. «بَدِيعُ»
2- خداوند مىتواند در يك لحظه همه هستى را بيافريند؛ «كُنْ فَيَكُونُ» هرچند حكمتش اقتضا مىكند كه سلسله علل در كار باشد وبه تدريج خلق شوند.
«1». كافى، ج 1، ص 109.
تفسير نور(10جلدى)، ج1، ص: 190
@n20011💧