eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
435 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.7هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
CQACAgQAAx0CVBp6RAACEJhgVtmR9MUiMc0WeZo3v3xmrn5j_wACqAcAAi3ysFN0OwZvLyChIh4E.mp3
5.37M
🌸 من حرم لازمم دلم تنگ است روزگارم ببین بهم خورده 💠کربلایی محمدحسین پویانفر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨❧🔆✧﷽✧🔆❧✨ 🔻اعمال شب نیمه شعبان ⓵ غسل ⓶ احیاء این شب به دعاو ⓷ زیارت امام حسین علیه السلام ⓸ قرائت دعای مخصوص این شب 🔖 اللَّهُمَّ بِحَقِّ لَیلَتِنَا هَذِهِ وَ مَولُودِهَا وَ حُجَّتِکَ وَ مَوعُودِهَا الَّتِی قَرَنتَ إِلَى فَضلِهَا فَضلًا فَتَمَّت کَلِمَتُکَ صِدقاً وَ عَدلًا لَا مُبَدِّلَ لِکَلِمَاتِکَ وَ لَا مُعَقِّبَ لِآیَاتِکَ نُورُکَ المُتَأَلِّقُ وَ ضِیَاؤُکَ المُشرِقُ وَ العَلَمُ النُّورُ فِی طَخیَاءِ الدَّیجُورِ الغَائِبُ المَستُورُ جَلَّ مَولِدُهُ وَ کَرُمَ مَحتِدُهُ وَ المَلَائِکَةُ شُهَّدُهُ [شهدائه‏] وَ اللَّهُ نَاصِرُهُ وَ مُؤَیِّدُهُ إِذَا آنَ مِیعَادُهُ وَ المَلَائِکَةُ أَمدَادُهُ سَیفُ اللَّهِ الَّذِی لَا یَنبُو وَ نُورُهُ الَّذِی لَا یَخبُو وَ ذُو الحِلمِ الَّذِی لَا یَصبُو مَدَارُ الدَّهرِ وَ نَوَامِیسُ العَصرِ وَ وُلَاةُ الأَمرِ وَ المُنَزَّلُ عَلَیهِمُ‏ الذِّکرُ وَ مَا یَنزِلُ فِی لَیلَةِ القَدرِ وَ أَصحَابُ الحَشرِ وَ النَّشرِ تَرَاجِمَةُ وَحیِهِ وَ وُلَاةُ أَمرِهِ وَ نَهیِهِ اللَّهُمَّ فَصَلِّ عَلَى خَاتِمِهِم وَ قَائِمِهِم المَستُورِ عَن عَوَامِلِهِم [عوالمهم‏] وَ أَدرِک بِنَا أَیَّامَهُ وَ ظُهُورَهُ وَ قِیَامَهُ وَ اجعَلنَا مِن أَنصَارِهِ وَ اقرِن ثَارَنَا بِثَارِهِ وَ اکتُبنَا فِی أَعوَانِهِ وَ خُلَصَائِهِ وَ أَحیِنَا فِی دَولَتِهِ نَاعِمِینَ وَ بِصُحبَتِهِ غَانِمِینَ وَ بِحَقِّهِ قَائِمِینَ وَ مِنَ السُّوءِ سَالِمِینَ یَا أَرحَمَ الرَّاحِمِینَ‏ وَ الحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ العالَمِینَ‏ وَ صَلَّى اللَّهُ عَلَى مُحَمَّدٍ خَاتَمِ النَّبِیِّینَ وَ المُرسَلِینَ وَ عَلَى أَهلِ بَیتِهِ الصَّادِقِینَ وَ عِترَتِهِ النَّاطِقِینَ وَ العَن جَمِیعَ الظَّالِمِینَ وَ احکُم بَینَنَا وَ بَینَهُم یَا أَحکَمَ الحَاکِمِینَ. 📔 و ادعیه مخصوص که در مفاتیح الجنان ، بخش اعمال شب آمده است. ⓹ صلوات شعبانیه ⓺ قرائت دعای کمیل ⓻ دورکعت نماز : بعدازنماز عشاء رکعت اول : حمد + سوره کافرون رکعت دوم : حمد + سوره توحید ودرپایان ، بعدازنماز : اذکار اربعه 🔅 صد مرتبه سبحان الله 🔅 صد مرتبه الحمد الله 🔅 صد مرتبه الله اکبر 🔅 صد مرتبه لا اله الا الله ودعای مخصوص قرائت گردد ⓼ نماز ┄═🌼💠🌷💠🦋💠🌸 @n20011✨🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مداحی آنلاین - أين البقية؟ - حاج نزار قطری.mp3
8.79M
🌸 (عج) 💐أين البقية؟ 💐أللَّهُمَّ کُنْ لِوَلِیِّکَ الْحجّه بن الحسن 🎤 👏 👌بسیار دلنشین
سخنرانی حجت‌ الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره بقره - آیه‌ی ۱۷۱ وَ مَثَلُ الَّذِينَ كَفَرُوا كَمَثَلِ الَّذِي يَنْعِقُ بِما لا يَسْمَعُ إِلَّا دُعاءً وَ نِداءً صُمٌّ بُكْمٌ عُمْيٌ فَهُمْ لا يَعْقِلُونَ‌ و مَثل كافران، چنان است كه كسى به حيوانى كه جز صدايى (از نزديك) ويا ندايى (از دور) نمى‌شنود بانگ زند، اينان كران، لالان و كورانند و از اينروست كه نمى‌انديشند. «دعا» به معناى خواندن از نزدیک و «نداء» براى خواندن از راه دور است. در این آیه دو تشبیه است: یکى تشبیه دعوت کننده ‏ى حقّ، به چوپان. و دیگرى تشبیه کافران، به حیواناتى که از کلام چوپان چیزى جز فریاد نمى‏ فهمند. یعنى اى پیامبر! مثال تو در دعوت این قومِ بى‏ایمان به سوى حقّ و شکستن سدهاى تقلید کورکورانه، همچون کسى است که گوسفندان و حیوانات را براى نجات از خطر صدا مى‏ زند و آنها این پیام را درک نمى‏ کنند. زیرا چشم و گوش دل آنها بسته شده و در واقع کرو لال و نابینا هستند. پیام ها ۱- ارزش چشم و گوش و زبان، به آن است که مقدّمه‏ ى تعقّل باشد، و گرنه حیوانات نیز چشم و گوش دارند. «صم بکم عمى فهم لایعقلون» ۲- راه شناخت، پرسیدن، گوش کردن و دیدن همراه با تفکّر است. «صم بکم عمى فهم لایعقلون» ۳- اشخاص بى‏ تفاوت در برابر دعوت حقّ، پنج صفت تحقیرآمیز دارند: مثل حیوانند، کورند، کرند، لالند و بى‏عقلند. «مثل الّذین کفروا... فهم لایعقلون» منبع: پایگاه درس هایی از قرآن @n20011💧✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امام زمان (عج)✨✨✨ امام مهدی (عج) دوازدهمین امام شیعیان در روز ۱۵ شعبان سال ۲۵۵ یا ۲۵۶ هجری قمری در شهر سامرا که در آن زمان پایتخت خلافت معتصم عباسی بود به دنیا آمد. داستان تولد امام زمان (عج) کمی پیچیده بود و ایشان در حالی به دنیا آمد که مادر ایشان، نرجس خاتون به طور معجزه واری هیچ نشانی از بارداری در خود نداشت و همین باعث شد که دست مأموران خلیفه عباسی به ایشان نرسد. دوران کودکی امام زمان (عج) هم در خفا و پنهانی سپری شد و تنها تعداد معدودی از یاران نزدیک امام حسن عسکری (ع) از وجود ایشان باخبر بودند. امامت امام زمان (عج) زمانی که معتصم عباسی امام حسن عسکری (ع) را مسموم کرد امام مهدی (عج) پنج سال بیشتر نداشت و امامت ایشان از همین سن خردسالی آغاز شد. غیبت صغری خلیفه عباسی در صدد بر آمده بود تا اگر فرزندی از امام حسن عسکری (ع) وجود دارد بکشد و به خیال خودش ریشه امامت را نابود کند. اما خواست خدا بر زنده ماندن ایشان بود و به همین دلیل در سال ۲۶۰ هجری قمری دوران غیبت صغری برای امام زمان (عج) آغاز شد. این غیبت تا سال ۳۲۹ هجری قمری ادامه پیدا کرد و در این مدت ۷۰ سال، امام زمان (عج) از طریق چهار نائب خود به امور مردم رسیدگی می‌کرد. این چهار نفر (نواب اربعه) عبارت بودند از: عثمان بن سعید عمروی (سال ۲۶۵ از دنیا رفت) محمد بن عثمان عمروی (سال ۳۰۴ از دنیا رفت) حسین بن روح نوبختی (سال ۳۲۶ از دنیا رفت) علی بن محمد سمر (سال ۳۲۹ از دنیا رفت) شیعیان امام زمان را در طول دوران غیبت صغری «ناحیه مقدسه» نام گذاشته بودند. غیبت کبری دوران غیبت کبری از سال ۳۲۹ هجری قمری شروع شد و تا زمانی ادامه خواهد یافت که خداوند مصلحت بداند. در این دوران امام زمان نائب خاصی را معرفی نکردند و اداره امور مردم بر عهده نائبان عام ایشان است. دوران حکومت امام زمان (عج) بر اساس روایات امام زمان (عج) پس از ظهور خود بر اساس احکام اسلامی حکومت واحد جهانی را تشکیل خواهند داد و جهان را پر از عدل و داد خواهند کرد. در این زمان تعداد یاران امام زمان ۳۱۳ نفر خواهد بود. امام صادق (ع) در این باره فرمود: «قیام کننده از ما منصور به رعب و مؤید به نصر است. زمین از براى او در نور دیده شود و گنج‌های پنهان را براى او آشکار کند. سلطنت و حکومت او شرق و غرب را فرا خواهد گرفت و خداوند منان، به دست او دین خود را بر همه دین‌ها غالب گرداند، اگر چه مشرکان را خوش نیاید. در روى زمین هیچ خرابى باقى نماند، مگر این که آبادش کند و روح اللَّه، عیسى بن مریم از آسمان نازل شده و بر او اقتدا کند و پشت سرش نماز بخواند.» @n20011🌹💧
حجت‌ الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره بقره - آیه‌ی ۱۷۲ يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا كُلُوا مِنْ طَيِّباتِ ما رَزَقْناكُمْ وَ اشْكُرُوا لِلَّهِ إِنْ كُنْتُمْ إِيَّاهُ تَعْبُدُونَ‌ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از نعمت‌هاى پاكيزه‌اى كه به شما روزى داده‌ايم بخوريد و شكر خدارا به جاى آوريد. اگر فقط او را پرستش مى‌كنيد از رسول خدا (ص) نقل شده است که خداوند مى‏ فرماید: من مردم را خلق مى‏ کنم، امّا آنان غیر مرا مى‏ پرستند. من به آنان روزى مى‏ دهم، امّا آنان شکر دیگرى را مى‏ نمایند. قرآن، هرگاه بنا دارد انسان را از کارى منع کند، ابتدا راه هاى مباح آنرا مطرح کرده و سپس موارد نهى را بیان مى ‏کند. چون مى ‏خواهد در آیات بعد، مردم را از یک سرى خوردنى، منع و نهى کند، در این آیه راه هاى حلال را بازگو نموده است. شکر مراحلى دارد. گاهى با زبان است و گاهى با عمل. شکر واقعى آن است که نعمت‏ ها در راهى مصرف شود که خداوند مقرر نموده است. هدف اصلى از آفرینش نعمت‏ هاى طبیعى، مؤمنان هستند. در سه آیه قبل فرمود: اى مردم! از آنچه در زمین است بخورید. در این آیه مى‏ فرماید: اى مؤمنان! از نعمت‏ هاى دلپسندى که براى شما روزى کرده ‏ام بخورید. شاید در این اختلاف تعبیر، رمزى باشد و آن اینکه هدف اصلى، رزق‏رسانى به مؤمنان است، ولى دیگر مردم هم در کنار آنها به ره‏ مى ‏برند. همانگونه که هدف اصلىِ باغبان از آبیارى، رشد گل ها ودرختانِ میوه است، گرچه علف‏ هاى هرز وتیغ ها نیز به نوایى مى ‏رسند. از هرکس توقّع خاصّى است. از مردم عادّى، توقّع آن است که پس از خوردن، دنبال گناه و وسوسه‏ هاى شیطان و فساد نروند؛ «یا ایّها النّاس کلوا... ولا تَتّبعوا خُطوات الشّیطان» ولى از اهل ایمان این توقّع است که پس از خوردن، به دنبال عمل صالح و شکرگزارى باشند. «یا ایّها الّذین آمنوا کلوا... واشکروا» و «یا ایّها الرّسل کلوا... واعملوا صالحاً» پیام ها ۱- خودسازى و زهد و تقوى، منافاتى با بهره‏ گیرى از طیّبات ندارد. «یا ایّها الّذین آمنوا کلوا من طیبات» ۲- در مکتب اسلام، مادّیات مقدّمه‏ى معنویات است. «کلوا، واشکروا، تعبدون» ۳- اسلام در تغذیه، به بهداشت توجّه دارد. «طیّبات ما رزقناکم» ۴- قبل از تأمین زندگى مردم ومحبّت به آنان، توقّعى نداشته باشید. «کلوا... واشکروا» ۵ - شکر، نشانه‏ ى خداپرستى و توحید ناب است. اگر انسان رزق را نتیجه فکر اقتصادى، تلاش، مدیریّت، سرمایه و اعتبارات خود بداند، براى خداوند سهمى قایل نخواهد بود تا او را شکر کند. «واشکروا للّه ان کنتم ایّاه تعبدون» ۶- شکر، نمونه روشن عبادت است. «واشکروا للّه... تعبدون» ۷- شکر خداوند، واجب است. «کلوا... واشکروا لِلّه» ۸ - خداپرست، آنچه را خدا حلال شمرده، از پیش خود حرام نمى‏ کند. «کلوا... ان کنتم ایّاه تعبدون» منبع: پایگاه درس هایی از قرآن @n20011🌹💧