🔴 خانه خریدن امام زمان برای مستاجر تهرانی
🔵 نامش کریم بود، سید کریم محمودی، شغلش کفاشی بود، در گوشه ای از بازار تهران حجره ی پینه دوزی داشت، جورَش با مولا جور بود، میگفتند علمای اهل معنای آنروزِ تهران مولا هر شب جمعه سَری به حجره اش میزنند و احوالش را میپرسند
🔹 مستاجر بود، درآمدِ بخور و نمیری داشت، صاحبخانه جوابش کرد، مهلت داد به او تا ده روز بعد تخلیه کند خانه را، کریم اما همان روز تصمیم گرفت خالی کند خانه را تا غصبی نباشد، پول چندانی هم نداشت برای اجاره ی خانه، ریخت اسباب و اثاثیه اش را کنار خیابان با عیال و بچه ها ایستاده بود کنار لوازمش، مولا آمدند سراغش، سلام و احوالپرسی،فرمودند به کریم پینه دوز، کریم ناراحت نباش، اجدادِ ما هم همگی طعم غربت را چشیده اند، کریم که با دیدن رفیقِ صمیمی اش خوشحال شده بود بذله گوئی اش گُل کرد و گفت :درست است طعم غریبی را چشیده اند اجداد بزرگوارتان، اما طعم مستاجری را که نچشیده اند آقاجان، مولا تبسمی کردند به کریم...
🔹یکی از بازاریان معتمد تهران شب خواب امام زمان ارواحنافداه را دید، فرمودند مولا در عالم رویا، حاجی فلانی فردا صبح می روی به این آدرس، فلان خانه را می خری و میزنی بنام سید کریم
🔹 پیرمرد بازاری صبح فردا رفت به آن نشانی، در زد، گفت به صاحب خانه، میخواهم خانه ات را بخرم، صاحبخانه این را که شنید بغضش ترکید، با گریه گفت به پیرمرد بازاری گره ای افتاده بود در زندگی ام که جز با فروش این خانه باز نمی شد، دیشب تا صبح امام زمانم را صدا میزدم...
🔺 اما آقاجان! ای کاش ما هم مثل سید کریم و آن مرد خانه دار می توانستیم چشمان زهرایی تان را زیارت کنیم،هرچند روزگار ما روزگار غیبت امام زمان مان است، اگرچه وجود مبارک تان برای ما حاضر و غائب ندارد و همه ی عالم در تسخیر نگاه مهربان شماست...
نشسته باز خیالت کنارِ من اما
دلم برای خودت تنگ می شود چه کنم!؟
📚برداشتی آزاد از تشرفات سید کریم محمودی ملقب به کریم پینه دوز
در طب سنتی، در خصوص خواص و مزاج گلابی شیرین آمده است که :
مزاج آن گرم و تر است.
نشاط آور و مقوی قلب و معده است و دستگاه هاضمه را تقویت میکند.
گلابی شیرین ملین است، باعث تأمین رطوبت بدن و رفع یبوست میشود.
باعث افزایش نشاط و شادابی میشود.
از بروز بیماریهای عصبی جلوگیری میکند.
به تأمین رطوبت مغز کمک میکند.
در رفع تشنگی، تنگی نفس و سوزش مثانه مؤثر است.
خوردن گلابی با معده خالی و نوشیدن آب بعد از خوردن آن برای بدن مضر میباشد.
@n20011🍐
⭕️پرسش:
چرا سگ با این همه فایده نجس هست⁉️
✍️ پاسخ:
نجاست سگ يک مساله فقهي است که روايات زيادي براي آن وارد شده و اجماع فقها هم بر نجاست آن وجود دارد.
محکم ترين دليل در عمل به احکام ⬅️ تسلیم و تعبّد➡️ به سخنان خداوند حکیم است که توسط پيامبر، ابلاغ شده است اگر چه ما دليل واقعي آن حکم را ندانيم.
♦️در مورد فلسفه واقعي اين حکم بايد گفت: فلسفه بسياري از احکام الهي به صورت روشن در آیات و روایات، بيان نشده(مانند عدد رکعات نمازهاي پنجگانه) اما مسلمان چون اعتقاد و باور به خداوند و علم و حکمت او دارد و چون احکام الهي را داراي مصلحت و مفسده واقعي(دنيوي يا اخروي، فردي يا اجتماعي، جسمي يا روحي)، می داند بدان ها عامل است هر چند این مصالح و مفاسد را با علم اندک، کشف و فهم نکند.
🔸 نکات :
1️⃣ طهارت و نجاست، ارزش مخلوقات و حقوق آنها را کم يا زياد نمي کند. حيوانات، همگي مخلوق حق تعالي هستند، بنا بر اين هرکدام، در حد و اندازه خود، از حقوقي برخوردارند.
شريعت، هرگونه آزار حيوانات و از جمله سگ را ممنوع نموده و حفظ جانشان را لازم شمرده است تا آنجا که حتي در صورت کمبود آب براي شرب حيواني مانند سگ، نبايد با آن وضو گرفت. بلکه بايد تيمم کرد و حيوان را سيراب نمود. رعايت حقوق سگ يا هر موجود ديگري به معني عدم آزار، رسيدگي به آب و غذا و مانند اين امور است. ولی اينکه حيوان، مونس يا همبازي انسان باشد يا توسط انسان نوازش شود، فايده اي به حال حيوان ندارد تا جزو حقوق حيوان باشد.
2️⃣ مفيد و وفادار بودن، ارتباطي با نجاست ندارد، همان طور که خون نجس، ضرورت حيات است. سگ حيواني است وفادار و در طول تاريخ منافع زيادي براي انسان داشته است. اما مفيد بودن ربطي به طهارت و نجاست ندارد. مثلا با وجودي که زندگي ما به خون وابسته است، در عين حال نجس هم هست. بنا بر اين نجاست به معني بيفايده بودن نخواهد بود همان طور که نجس بودن هرگز به معني نفي حقوق نبود.
3️⃣ امکان دارد اعلام نجاست برای این حیوان، از جهت بهداشت فردی باشد که مانع سرایت بعضی بیماری ها از سگ به انسان شود؛ و یا بعضی جنبه های روانی بوده تا انسان به این حیوان علاقه مفرط پیدا نکند، تا جائی که سگ خود را بهتر از همسر، فرزند، خانواده و دوست و رفیق بداند؛ یعنی آنچه که امروزه متأسفانه در بعضی جوامع ملاحظه می کنیم.
#مختصریدرمورد زندگی امام باقر علیه السلام🔰
امام محمد باقر (ع) فرزند امام سجاد (ع) و حضرت فاطمه ام عبدالله دختر امام حسن (ع) ملقب به باقرالعلوم (شکافنده علوم) در روز سه شنبه سال ۵۷ هجری قمری در مدینه دیده به جهان گشود و در سال ۹۵ هجری قمری بعد از شهادت پدر بزرگوارشان امام سجاد (ع) و در سن ۳۸ سالگی و به مدت ۱۹ سال به امامت رسیدند.
القاب امام محمد باقر (ع)
شاکر، هادی، باقر، امین، شبیه، سیدان، هادی (الهدایةالکبری، ص ۲۳۷؛ دلائل الامامة، ص ۹۴؛ کشف الغمّه، ج ۲، ص ۳۱۸؛ المناقب، ج ۴، ص)، صادقان (همان، ص ۱۸۵؛ مجمع الرّجال، ج ۷، ص ۱۹۵)، احد هما (جامع المقال، ص ۱۸۵) از القاب حضرت و کنیه معروف ایشان «ابوجعفر» است.
امام محمد باقر (ع) در کربلا چند ساله بود؟
قیام امام حسین (ع) در محرم سال ۶۰ هجری قمری در کربلا به وقوع پیوست؛ امام باقر (ع) در این ماجرای غم انگیز کودکی سه ساله بودند که همراه پدر بزرگوارشان امام سجاد (ع) و پدر بزرگ گرامی شان امام حسین (ع) در روز عاشورا در کربلا حضور داشتند و شاهد وقایع تلخ شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان بودند.
امام باقر (ع) از کودکان و اسراء در کنار امام سجاد(ع) و حضرت زینب (س) بودند و نقش بسیار مهمی در روایت قیام امام حسین (ع) داشتند.
ایشان نوه مشترک دو امام شیعیان امام حسن مجتبی (ع) و امام حسین (ع) بودند و به همین دلیل به لقب هاشمی، علوی و فاطمی داشتند.
مدت امامت امام محمد باقر (ع) همزمان با پنج خلیفه ولید بن عبدالملک (۸۶-۹۶ق)،سلیمان بن عبدالملک (۹۶-۹۹ق)،عمر بن عبدالعزیز (۹۹-۱۰۱ق) یزید بن عبدالملک (۱۰۱-۱۰۵ق)،هشام بن عبدالملک ۱۰۵-۱۲۵ق بود و سرانجام در هفتم ذی الحجه سال ۱۱۴ هجری قمری به دست هشام بن عبدالملک و به روایتی ابراهیم بن ولید به شهادت رسیدند.
شهادت امام باقر (ع) در دوران خلافت هشام بن عبد الملک رخ داده است؛ خلافت هشام از سال ۱۰۵ تا سال ۱۲۵ هجری قمری بوده است و آخرین سالی که مورخان در شهادت امام باقر (ع) نقل کردهاند، سال ۱۱۸هجری قمری است.
امام باقر (ع) وصیت کرده بود در لباسی که در آن نماز میخواند دفن شود که در نهایت در قبرستان بقیع، کنار مرقد پدرش امام سجاد (ع) و عموی پدرش امام حسن (ع) دفن شد.
@n20011♣️
مداحی آنلاین - چشام پر از اشکه دلم مسافر شد - محمود کریمی.mp3
6.58M
🔳 #شهادت_امام_محمد_باقر(ع)
🌴چشام پر از اشکه دلم مسافر شد
🌴عالم عزاداره امام باقر شد
🎤 #محمود_کریمی
⏯ #زمینه
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره بقره - آیهی ۲۸۴
لِلَّهِ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ وَإِنْ تُبْدُوا مَا فِي أَنْفُسِكُمْ أَوْ تُخْفُوهُ يُحَاسِبْكُمْ بِهِ اللَّهُ ۖ فَيَغْفِرُ لِمَنْ يَشَاءُ وَيُعَذِّبُ مَنْ يَشَاءُ ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ
آنچه در آسمانها و زمین است همه ملک خداست و اگر آنچه در دل دارید آشکار و یا مخفی کنید همه را خدا در محاسبه شما خواهد آورد، آن گاه هر که را خواهد ببخشد و هر که را خواهد عذاب کند، و خدا بر هر چیز تواناست.
علامه طباطبائى در تفسیر المیزان مى فرماید: حالات قلبى انسان دو نوع است: گاهى خطور است که بدون اختیار چیزى به ذهن مى آید و انسان هیچگونه تصمیمى بر آن نمى گیرد که آن خطور گناه نیست، چون به دست ما نیست. امّا آن حالات روحى که سرچشمه اعمال بد انسان مى شود و در عمق روان ما پایگاه دارد، مورد مؤاخذه قرار مى گیرد.
ممکن است مراد آیه از کیفر حالات باطنى انسان، گناهانى باشد که ذاتاً جنبه درونى دارد و عمل قلب است، مانند کفر و کتمان حقّ، نه مواردى که مقدّمه گناه بیرونى است.
انسان، در برابر روحیّات، حالات و انگیزه هایش مسئول است و این مطلب مکرّر در قرآن آمده است. از آن جمله:
* «یؤاخذکم بماکسبت قلوبکم» خداوند شما را به آنچه دلهاى شما کسب نموده است مؤاخذه مى کند.
* «فانّه اثم قلبه» براستى که کتمان کننده، دل او گناهکار است.
* «انّالسّمع و البصر والفؤاد کلّ اولئک کان عنه مسئولاً» همانا گوش و چشم و دل، هر کدام مورد سؤال هستند.
* «انّ الّذین یحبّون ان تشیع الفاحشة فى الّذین امنوا لهم عذابٌ ألیمٌ فى الدّنیا والأخرة» علاقه قبلى به شیوع گناه و فساد در میان مؤمنان، سبب عذاب دنیا و آخرت است.
حضرت على (ع) مى فرمایند: مردم بر اساس افکار ونیّات خود مجازات می شوند.
پیام ها
۱- خداوند، هم مالک مطلق است؛ «للّه ما فى السموات و ما فى الارض» و هم عالم مطلق؛ «ان تبدوا...اوتخفوه» و هم قادر مطلق. «واللّه على کلّ شىء قدیر»
۲- از کوزه همان برون تراود که در اوست. اعمال انسانها نشانگر طرز تفکّر و اعتقادات درونى آنهاست. «تبدوا ما فى انفسکم»
۳- مربّى باید مردم را میان بیم وامید نگه دارد. «یغفر، یعذّب»
منبع: پایگاه درس هایی از قرآن
@n20011🌹💧
مداحی آنلاین - قاتل تو زخم غصه های کربلا شد - محمود کریمی.mp3
8.22M
🔳 #شهادت_امام_محمد_باقر(ع)
🌴قاتل تو زخم غصه های کربلا شد
🌴قاتل تو آتیشی که تو حرم بپا شد
🎤 #محمود_کریمی
⏯ #زمینه
قديمی ها توی #كاسه آب ميخوردن، درسته؟🤔
محققان متوجه شدند كه علت سردرد ها ی ميگرنی كه شايع شده بين مردم، آب خوردن با #ليوان و يا #بطری هست. به دو دليل مهم:👇🏼
1️⃣ اولين دليل خيلی مهم: 👈🏼شما وقتی با ليوان يا بطری آب ميخوريد سرتون رو به عقب بر ميگردونيد، ولی وقتی با كاسه آب ميخوريد، سرتون پايين ميمونه و برای انتقال آب به دهان، كاسه رو كج ميكنيد. همين الان امتحان كنيد لطفا!!
☝️🏼 در روش با ليوان و بطری، آب وارد دهان ميشه و همونطور كه ميدونيد داخل دهان باقی مانده ی غذاهای قبلی هست و حتی ميكروب هم تشكيل شده بعضا. اين آب با اين مواد قاطی ميشه و با يك نفس كشيدن هنگام آب خوردن ميره توی سينوس ها! و باعث عفونت و سردردهای شديد میشه 🤕
2️⃣ دومين دليل اينه كه سطح #ليوان تنگه و هنگام نفس كشيدن، نفستون وارد ليوان ميشه كه اصلا خوب نيست، ❌با #كاسه، نفستون قشنگ از لبه پهن كاسه خارج ميشه.
در حقیقت دی اکسید کربن خون که باید با هر بار نفس کشیدن از دهان خارج شود، متاسفانه وارد لیوان شده مجددأ به بدن و خون برمیگردد.و بدن را بیمار میکند.🤒
#نکته : در زمان های قديم اينگونه سردردها و ميگرن وجود نداشت يا خيلی كم بوده و علت شايعش بخاطر همين سبك زندگيمونه.☝️🏼
لطفا با كاسه آب بنوشيد...😊
🔹 سوال #شرعی شماره ۲۸
➖ آیا نماز را تند بخوانیم اما درست ، قبول است یا نه ؟
✅ پاسخ :
✍ انسان باید نماز را به صورت صحیح بخواند . اگر تند خواندن باعث شود که انسان واجبات نماز و قرائت را رعایت نکند ، نمازش اشکال پیدا می کند .
👈 بنابراین تند خواندن تا وقتی که نماز را با اشکال مواجه نکند ، ایرادی ندارد .
✍ البته تند خواندن نماز کار پسندیده ای نیست . انسان اگر آثار و برکات نماز را بداند و توجه کند که در مقابل خداوند ایستاده است ، نماز خود را با آرامش می خواند .