eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
459 دنبال‌کننده
7هزار عکس
5هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
سـ🍁ــلام روزتون پراز خیر و برکت 💐 امروز پنجشنبه ☀️ ٢٢ مهر ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ٧ ربیع الاول ١۴۴٣ ه.ق 🌲 ١۴ اکتبر ٢٠٢١ ميلادى
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع سوره آل عمران - آیه ۸۹-۸۷ أُولئِکَ جَزَآؤُهُمْ أَنَّ عَلَیْهِمْ لَعْنَةَ اللَّهِ وَالْمَلَئِکَةِ وَالْنَّاسِ أَجْمَعِینَ‏ خَالِدِینَ فِیهَا لَا یُخَفَّفُ عَنْهُمُ الْعَذابُ وَلَا هُمْ یُنظَرُونَ‏ إِلَّا الَّذِینَ تَابُواْ مِنْ بَعْدِ ذَلِکَ وَأَصْلَحُواْ فَإِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَّحِیمٌ‏ ترجمه آنان (که با آن همه دلایل روشن وسابقه‏ ى ایمان، مرتدّ شدند،) کیفرشان آن است که لعنت خدا و فرشتگان و عموم مردم بر آنان باشد.( آل عمران آیه ۸۷) آنها همواره مورد لعن (خدا وفرشتگان ومردم) هستند، نه عذاب از آنان کاسته شود و نه به آنها مهلت داده شود.( آل عمران آیه ۸۸) مگر کسانى که پس از آن، (از کفر و ارتداد) توبه نمایند و (کردار و افکار خود را) اصلاح نمایند، که همانا خداوند آمرزنده و مهربان است.( آل عمران آیه ۸۹) شاید نفرین تمام مردم حتّى کفّار، به افراد مرتدّ، بدان جهت باشد که وجدان‏ هاى آگاه و فطرت‏ هاى سالم، این اعراض و کفر آگاهانه را محکوم مى ‏کند. شاید هم از آن رو باشد که شعاعِ کفرِ آگاهانه، به نسل ها و عصرها سرایت کرده و افراد زیادى را در آتش خود مى‏ سوزاند. مشابه این لعنت خدا و فرشتگان و مردم را در آیه‏ ۱۵۹ سوره بقره نسبت به دانشمندانى که حقایق را کتمان مى‏ کنند، مى‏ خوانیم. بنابراین گناه عالمى که کتمان حق کند و مرتدّى که آگاهانه دست از ایمان بردارد، یکسان است. پیام ها ملائکه در برابر افکار و اعمال زشت انسان، واکنش نشان مى‏ دهند. «علیهم لعنة اللّه و الملائکة...» مردم باید در برابر افراد مرتدّ و منحرف، عکس العمل نشان بدهند. «علیهم لعنة... الناس» علم و آگاهى در مقدار و کیفیّت عذاب الهى مؤثر است. «شهدوا انّ الرّسول حقّ و وجائهم البیّنات... لایخفّف عنهم العذاب و لاهم ینظرون» راه توبه، بر همگان حتّى از دین برگشتگان باز است. «کفروا بعد ایمانهم... الاّ الّذین تابوا و اصلحوا» نشانه‏ توبه واقعى، اصلاح مفاسد است. «تابوا... و اصلحوا» خداوند نه تنها توبه را مى‏ پذیرد و گناهان را مى‏ بخشد، بلکه توبه کننده را نیز دوست مى ‏دارد و مورد رحمت قرار مى ‏دهد. «غفور رحیم» اگر شخص کافرى مسلمان شود، قانونِ «الاسلامُ یَجُبّ ما قَبْله» تمام گذشته‏ ها را پاک مى‏ کند، ولى اگر مرتدّى توبه کند و بار دیگر مسلمان شود، باید همه‏ وظایف بجا مانده را جبران کند و افکار و اعمال خود را اصلاح نماید، و نمازها و روزه‏ هاى ترک شده را قضا کرده و بجاى آورد. پیام ها ۱- راه توبه، بر همگان حتّى از دین برگشتگان باز است. «کفروا بعد ایمانهم... الاّ الّذین تابوا و اصلحوا» ۲- نشانه ‏ى توبه واقعى، اصلاح مفاسد است. «تابوا... و اصلحوا» ۳- خداوند نه تنها توبه را مى‏پذیرد و گناهان را مى‏بخشد، بلکه توبه کننده را نیز دوست مى‏دارد و مورد رحمت قرار مى‏دهد. «غفور رحیم» منبع: پایگاه درس هایی از قرآن @n20011💧
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
باز هم پنجشنبه و جمعه ای دیگر از راه رسید یادی کنیم از اموات ودرگذشتگان خاک پدران و مادران و همسران و فرزندان و دیگر عزیزان آسمانی با خواندن فاتحه و صلوات و دادن خیرات به نیابت از آنان هر چند اندک @n20011😭
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در آستانه شب و روز جمعه شب زیارتی ابا عبدالله الحسین علیه السلام قرار داریم دلت را راهی کربلا حرم مطهر و با صفای امام حسین علیه السلام کن و با توجه و خلوص نیت بگو السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام بدان که امام حسین علیه السلام پاسخی بهتر به سلامت خواهد داد. @n20011🖐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حسن عسکری علیه السلام حضرت امام حسن عسکري عليه ‏السلام يازدهمين پيشواي شيعه است؛ رهبري که در عمر کوتاه خويش، مدتي را در پادگاني در سامرا، به همراه پدر بزرگوارش امام هادي عليه‏السلام، تحت مراقبت شديد دستگاه استبداد خلفاي بني ‏عباس قرار داشت و بعد از شهادت پدر بزرگوارش، همچنان اين حالت ادامه يافت. ايشان بارها به زندان جبّاران زمان گرفتار شد و سرانجام نيز در نهايت مظلومي به شهادت رسيد. ‏ها و کنيه ‏ها در کتاب‏ هاي تاريخي براي حضرت عسکري عليه‏السلام کنيه ‏ها و لقب‏هاي مختلفي آورده‏ اند. برخي از کنيه‏ هاي آن حضرت عبارت است: ابن الرضا، ابوالخلف، ابوعبداللّه‏، ابو محمد، ابو محمد العسکري و ابوالحسن، برخي از لقب‏هاي حضرت نيز بدين قرار است: الحسن الخالص، الحسن العسکري، الخالص، السّراج، الشافي، الصّامت و العالم. در منابع تاريخي و روايي، براي مادر والامقام امام حسن عسکري عليه ‏السلام چند نام بيان شده که عبارت است از: حُديث، حُدَيثه، سليل، سمانه و سوسن. سوسن به دليل ويژگي‏هاي والاي اخلاقي، به مرحله‏ اي از شايستگي رسيد که به خانه امام هادي عليه‏ السلام راه پيدا کرد. زماني که او به محضر امام هادي عليه ‏السلام رسيد، آن حضرت در ستايشش فرمود: «خداوند (از دامن و نسل سوسن) حجت الهي بر خلق خود (مهدي موعود عليه‏السلام ) را موهبت مي‏کند. او زمين را از عدل و داد پر مي‏کند، همان‏طور که از ستم پر شده است». برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بلاغ @n20011💧💧💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نگاه پدر نخستين کسي که هماره همراه حضرت عسکري عليه ‏السلام بوده و آن‏گونه که بايد به شخصيت وي پي برد، پدر بزرگوارش امام هادي عليه ‏السلام بود. امام هادي عليه‏السلام فرزندش حسن عليه ‏السلام را اين‏گونه معرفي مي‏کند: «ابو محمد، خوش ‏قريحه‏ ترين فرد خاندان محمد صلي ‏الله ‏عليه‏ و‏آله‏ وسلم بوده و استدلال و برهانش استوارترين است. او بزرگ‏ترين فرزند من و جانشين من است و سلسله امامت و احکام آن به او مي‏رسد». طلحه شافعي محمدبن طلحه مي‏گويد: «بدان که در مناقب آن حضرت [امام عسکري عليه ‏السلام [همين بس که خداوند او را فضيلتي برجسته و مزيتي بزرگ عنايت کرد و آن را يکي از صفات جاودان او مقرر داشت که گذشت روزگاران، گفت ‏وگو در اين ‏باره را کهنه نمي‏کند و زبان‏ها ياد و تکرارش را به فراموشي نمي‏ سپارد و آن اين است که: مهدي [امام دوازدهم](عج) از نسل او به وجود مي‏ آيد و فرزند اوست و به وي نسبت دارد و پاره تن آن بزرگوار است». صبّاغ مالکي ابن صباغ مالکي در توصيف امام حسن عسکري عليه ‏السلام مي‏گويد: «مناقب و فضايل سرورمان ابومحمد حسن عسکري عليه ‏السلام، بر آقايي و آقازاده بودن او دلالت دارد و کسي در امامت او شک و ترديد نمي‏کند. بدان که اگر نيکي فروختني و داراي فروشنده بود، آن حضرت تنها خريدار آن مي ‏بود. وي يگانه بي‏ همتاي روزگار خود، انساني بي ‏نظير، سرآمد دوران و پيشواي اهل زمان خود بود». مفيد شيخ مفيد درباره بزرگواري امام حسن عسکري عليه‏السلام مي‏نويسد: «ابو محمد حسن بن علي عليه‏ السلام به دليل صفات برجسته و برتري بر معاصران، پس از پدرش علي بن محمد عليه‏ السلام، امام و پيشوا بود. وي از نظر دانش، زهد، کمال عقل، عصمت، شجاعت، کَرَم، بخشش و عبادت فراوان، در پيشگاه خدا مقام بلندي داشت که سبب امامت و پيشوايي، و در خور رياست وي بود». برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی بلاغ @n20011🌴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فضيلت‏ ها پيشواي يازدهم همانند پدرانش به همه خوبي‏ها آراسته و از همه بدي‏ها پيراسته بود. او چنان در قله شکوهمند کمال و فضيلت قرار داشت که نه تنها دوستان و پيروانش او را ستوده ‏اند، بلکه دشمنان کينه ‏توز و سرسخت، به ستايش او پرداخته ‏اند. احمد بن عبيداللّه‏ بن خاقان، که پدرش از مهره‏ هاي مهم دستگاه عباس و از وزيران آن به شمار مي ‏رفت و خود نيز از مخالفان بود، مي‏گويد: «من در سامرا مردي را در ميان علويان، همانند حسن بن علي نديدم و نشناختم. وي از نظر وقار، عفاف، بزرگواري و بخشندگي، در ميان علويان، فرماندهان ارشد نظامي، وزيران و همه مردم، نمونه و الگو بود و با هر کس سخن مي‏ گفت، ستوده مي ‏شد و به نيکي از او ياد مي‏گرديد». ‏ آفريني حکومت بني‏ عباس، امام عسکري عليه‏ السلام را نزد شخصي به نام علي بن نارمش، يکي از عناصر جنايتکار و از دشمنان سرسخت آل ابي‏طالب زنداني کرد. سران بني‏ عباس به او گفتند: «ابو محمد ابن الرضا را تا توان داري، آزار و اذيت ده و او را به قتل برسان». از زنداني کردن حضرت چند روزي نگذشت، تا اينکه ديدند علي بن نارمش با آن همه دشمني، در برابر امام سر به زير افکنده و آنچنان بزرگي حضرت عسکري عليه ‏السلام در او تأثير نهاده که به ايشان نگاه نمي‏کند. وقتي امام عسکري عليه ‏السلام از اين زندان خلاص شد، علي بن نارمش چنان دچار تحول روحي و معنوي گرديد که ديدگاهش درباره حضرت تغيير کرد و در گروه شايستگان قرار گرفت. بر گرفته از پایگاه اطلاع رسانی بلاغ @n20011😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جانگداز امام حسن عسكرى(ع) ‏معتمد عباسى كه همواره از محبوبيت و نفوذ معنوى امام در جامعه نگران بود، چون ديد توجه مردم به امام روز بروز بيشتر مى‏شود و زندان و اختناق و مراقبت تاثير معكوس دارد، سرانجام به همان شيوه مزورانه ديرينه متوسل شد و امام را پنهانى مسموم ساخت. دانشمند نامدار جهان تشيع، «طبرسى‏» ، مى‏ نويسد: بسيارى از دانشمندان ما گفته ‏اند: امام عسكرى-عليه السلام-بر اثر مسموميت‏ به شهادت رسيد، چنانكه پدرش و جدش و همه امامان، با شهادت از دنيا رفته‏ اند. (1) «كفعمى‏» ، دانشمند معروف شيعه، مى ‏گويد: او را «معتمد» مسموم ساخت (2) و «محمد بن جرير بن رستم‏» ، از دانشمندان شيعى در قرن چهارم، معتقد است كه: امام عسكرى-عليه السلام-در اثر مسموميت ‏به درجه شهادت رسيد. (3) يكى از نشانه‏ هاى شهادت امام توسط دربار عباسى، تحركها و تلاشهاى فوق العاده ‏اى بود كه معتمد عباسى در روزهاى مسموميت و شهادت امام، براى عادى جلوه دادن مرگ آن حضرت از خود نشان داد. «ابن صباغ مالكى‏» ، يكى از دانشمندان اهل سنت، از قول «عبيد الله بن خاقان‏» ، يكى از درباريان عباسى (كه از احترام او نسبت‏ به امام ياد كرديم) مى‏ نويسد: «... هنگام در گذشت ابو محمد حسن بن على عسكرى-عليه السلام-معتمد، خليفه عباسى حال مخصوصى پيدا كرد كه ما از آن‏ شگفت زده شديم و فكر نمى‏ كرديم چنين حالى در او (كه خليفه وقت‏ بود و قدرت را در دست داشت) ديده شود. وقتى «ابو محمد» (امام عسكرى) رنجور شد، پنج نفر از اطرافيان خاص خليفه كه همه از فقيهان دربارى بودند، به خانه او گسيل شدند. معتمد به آنان دستور داد در خانه ابو محمد بمانند و هر چه روى مى‏ دهد به او گزارش كنند، نيز عده ‏اى را به عنوان پرستار فرستاد تا ملازم او باشند، و همچنين به «قاضى بن بختيار» فرمان داد ده نفر از معتمدين را انتخاب كند و به خانه ابو محمد بفرستد و آنان هر صبح و شام نزد او بروند و حال او را زير نظر بگيرند. دو يا سه روز بعد به خليفه خبر دادند حال ابو محمد سخت‏ تر شده و بعيد است‏ بهتر شود. خليفه دستور داد شب و روز ملازم خانه او باشند و آنان پيوسته ملازم خانه آن بزرگوار بودند تا پس از چند روزى رحلت فرمود. وقتى خبر درگذشت آن حضرت پخش شد، سامراء به حركت در آمد و سراپا فرياد و ناله گرديد و بازارها تعطيل و مغازه‏ ها بسته شد. بنى هاشم، ديوانيان، امراى لشكر، قاضيان شهر، شعرا، شهود و گواهان و ساير مردم براى شركت در مراسم تشييع حركت كردند، سامراء در آن روز يادآور صحنه قيامت‏ بود! پی نوشت ها: 1) اعلام الورى، الطبعة الثالثة، دار الكتب الاسلامية، ص 367. 2) حاج شيخ عباس قمى، الانوار البهية، مشهد، كتابفروشى جعفرى، ص 162. 3) دلائل الامامة، نجف، منشورات المكتبة الحيدرية، 1383 ه. ق، ص 223. @n20011😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔳 (ع) 🌴هوای سامره دارد دل هوایی من 🌴بده برات سفر جان مادرت زهرا 🎤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙حاج مهدی سماواتی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خرمالو ادرار آور: این میوه بسیار غنی از کلسیم و پتاسیم است. آنهایی که مبتلا به مشکلات کلیوی هستند باید هر روز یک میوه خرمالو مصرف کنند چون به کاهش حفظ آب کمک می کند. خرمالو برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا: بسیاری از مشکلات التهابی، عفونت، سرماخوردگی و آنفولانزا را می‌توان با مصرف منظم خرمالو پیشگیری کرد. به خاطر این است که میوه خرمالو شامل مقدار غنی ویتامین ث است که بدن را برای مبارزه با این عفونت‌ها مصون می‌کند. خرمالو برای پاکسازی و سلامت کبد: پاکسازی بدن بسیار مهم است و خرمالو به طور موثر این کار را انجام می‌دهد. این میوه حاوی مقدار بالایی آنتی‌اکسیدان است که می‌تواند سموم بدن، به ویژه کبد را پاکسازی و سلامتی کبد، را حفظ کند. رادیکال‌های آزاد با کمک این آنتی‌اکسیدان‌ها از بدن جدا می‌شوند. خرمالو برای کنترل فشار خون: خرمالو برای کنترل فشار خون بالا و در نتیجه جلوگیری از بیماری‌ها موثر است. مقدار بالای پتاسیم این میوه به عنوان گشادکننده عروق عمل می‌کند و در نتیجه جریان خون در بدن را افزایش می‌دهد. بنابراین فشار خون کاهش می‌یابد. خرمالو برای درمان یبوست: آنهایی که به یبوست مبتلا هستند، می‌توانند به شدت از خرمالو بهره‌مند شوند. این میوه دارای مقدار بسیار غنی فیبر محلول در آب است. به عنوان ملین طبیعی عمل می کند و در نتیجه، آنها که مشکلات شکمی دارند می‌توانند خرمالو بخورند. خرمالو برای سلامت قلب: با فشار خون خوب، تعدادی از بیماری‌های قلبی عروقی کنترل می‌شوند. سطح فشار خون پایین به حفظ سیستم قلبی عروقی کمک می‌کند و در نتیجه از بیماری‌های قلبی جلوگیری می کند. علاوه بر حفظ فشار خون، خرمالو حاوی تانین است از این رو، اگر این میوه با معده خالی خورده شود، منجر به اسهال می شود. همچنین باید در مقدار محدودی مصرف شود. - کسانی که فشار خون پایین دارند نباید این میوه را بخورند چون می‌تواند فشار خون را کاهش دهد و منجر به بیماری‌های مرتبط با فشار خون پایین شود. - مقدار قند این میوه واقعا بالا است و از این رو، کسانی که از دیابت دارند باید از خوردن آن اجتناب کنند. - بسیاری از مردم اشتباه می‌کنند که معتقدند خوردن میوه با پوست منجر به تاثیرات مفید خواهد شد. در مقابل، واقعیت این است که بیشتر تانیک اسید در پوست میوه متمرکز است. در نتیجه، پوست آن هرگز نباید خورده شود؛ در غیر این صورت، منجر به تشکیل سنگ در معده می‌شود. - اگر دچار اضافه وزن هستید در خوردن خرمالو زیاده‌روی نکنید. - کسانی که اختلالات روده‌ای دارند یا عمل جراحی روده انجام داده‌اند یا به بیماری‌ھای قلبی و سل مبتلا ھستند باید در خوردن خرمالو احتیاط کنند. میوه نیز به جلوگیری از بیماری‌های قلبی با محتوای فیبر محلول در آب بالا کمک می‌کند. @n20011🍑