eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
457 دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
5.1هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نمایشگاه خیر کثیر ایام فاطمیه زنجان موکب احباب الرضا گروه مادر بی نشان هیات رزمندگان اسلام 💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
منبعی از ویتامین و مواد معدنی ارده کنجد مقادیر فراوانی ویتامین و مواد معدنی ضروری را درخود جای داده است که برای سلامتی بدن فواید بی‌شماری دارند. میزان بالا مس موجود در ارده می‌تواند خطر ابتلا به کمبود مس را از بین ببرد و حافظ سلامت استخوان‌ها و عصب‌های بدن باشد. همچنین آهن موجود در ارده کنجد به افزایش گلبول‌های قرمز خون کمک می‌کند و باعث پیشگیری و درمان کم خونی یا آنمی می‌شود. با مصرف ارده خطر ابتلا به استرس کاسته می‌شود و مغز عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهد. این موارد به دلیل وجود ویتامین B در آن است. مطالعات نشان داده که لیگنان‌های موجود در ارده خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و سرطان را تا میزان چشمگیری کاهش می‌دهد. منبع بی‌پایان آنتی‌اکسیدان‌ به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های فراوان در ارده کنجد، این ماده می‌تواند مانع بروز بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان و دیابت نوع 2 شود. دوران یائسگی بانوان ارده مقدار قابل توجهی فیتواستروژن دارد که رفتاری مانند استروژن از خود نشان می‌دهند. این ماده با بهبود تعادل هورمون‌ها در زنان یائسه موجب می‌شوند خطر ابتلا به پوکی استخوان و سرطان کاهش پیدا کند. در برخی از مطالعات دیده شده که افزایش فیتواستروژن‌ها به شدت علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، تغییرات خلقی، کاهش میل جنسی و ضعف استخوان‌ها را کاهش می‌دهند. توانایی آنتی‌باکتریال ارده به دلیل داشتن قابلیت‌‌های موجود در کنجد، خواص آنتی‌اکسیدانی دارد. به همین دلیل می‌تواند خواص ضدباکتری داشته باشد. در حقیقت مردم تعدادی از کشورهای اروپای مرکزی و خاورمیانه، روغن ارده کنجد را به عنوان داروی خانگی برای درمان زخم پای دیابتی استفاده می‌کنند. @n20011🔷
سـ❄️ـلام روزتون پراز خیر و برکت 💐 امروز یکشنبه ☀️ ١٢ دی ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ٢٨ جمادی الاول ١۴۴٣ ه.ق 🌲 ٢ ژانویه ٢٠٢٢ ميلادى 🌸🍃
نور (محسن قرائتی) وَ لِيَعْلَمَ الَّذِينَ نافَقُوا وَ قِيلَ لَهُمْ تَعالَوْا قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا قالُوا لَوْ نَعْلَمُ قِتالًا لَاتَّبَعْناكُمْ هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمانِ يَقُولُونَ بِأَفْواهِهِمْ ما لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما يَكْتُمُونَ‌ و چهره‌ى منافقان معلوم شود، (كسانى كه چون) به آنها گفته شد: بياييد شما (هم مثل ديگران) در راه خدا بجنگيد و يا (لااقل از حريم خود) دفاع كنيد، گفتند: اگر (فنون) جنگى را مى‌دانستيم، حتماً از شما پيروى مى‌كرديم. آنها در آن روز، به كفر نزديك‌تر بودند تا به ايمان. با دهانشان چيزى مى‌گويند كه در دلشان نيست و خداوند به آنچه كتمان مى‌كنند، آگاه‌تر است.( آل عمران آیه ۱۶۷) نکته ها براى جمله‌ى‌ «لَوْ نَعْلَمُ قِتالًا» سه معنا شده است: الف: حركت شما به سوى احد براى جنگ در خارج از شهر، جنگ برابر نيست، بلكه يك نوع خودكشى است و لذا ما اين را جنگ نمى‌دانيم و شركت نمى‌كنيم. ب: ما اگر فنون نظامى مى‌دانستيم شركت مى‌كرديم. ج: ما يقين داريم كه جنگى رخ نخواهد داد ولذا شركت در جبهه ضرورتى ندارد. پیام ها 1- جبهه‌ى جنگ، چهره منافقان را افشا مى‌كند. «وَ لِيَعْلَمَ الَّذِينَ نافَقُوا» 2- رهبر بايد مردم را براى مقابله با دشمن بسيج كند. «تَعالَوْا قاتِلُوا» 3- جهاد، گاهى ابتدايى و براى برداشتن طاغوت‌هاست و گاهى دفاعى و براى حفظ جان و مال مسلمانان است. «قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا» 4- انگيزه‌ها و درجات و ارزش آنها متفاوت است. «قاتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَوِ ادْفَعُوا» جلد 1 - صفحه 646 5- دفاع از وطن و جان خود و ديگران، يك ارزش است. «أَوِ ادْفَعُوا» 6- منافقان، موضع‌گيرى‌هاى خودشان را توجيه مى‌كنند. «لَوْ نَعْلَمُ قِتالًا لَاتَّبَعْناكُمْ» 7- سر باز زدن از جبهه، نشانه‌ى كفر است. «هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمانِ» 8- ايمان انسان در شرايط و زمان‌هاى مختلف فرق مى‌كند. «هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمانِ» 9- همه‌ى اصحاب پيامبر صلى الله عليه و آله عادل نبودند. «هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ مِنْهُمْ لِلْإِيمانِ» 10- خداوند در باره‌ى منافقان، هم تهديد مى‌كند و هم افشاگرى. «هُمْ لِلْكُفْرِ يَوْمَئِذٍ أَقْرَبُ ... يَقُولُونَ بِأَفْواهِهِمْ ما لَيْسَ فِي قُلُوبِهِمْ» 11- آنچه در احد براى همه كشف شد، گوشه‌اى از نفاق بود، بخش بيشترش را خدا مى‌داند. «وَ اللَّهُ أَعْلَمُ بِما يَكْتُمُونَ» @n20011🌷💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 یاد انگشتر تو شده داغ ما... 🔻روضه خانگی منزل سردار سلیمانی 💡 روضه‌های کوتاهِ کاملِ خانگی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اگر عمداً قنوت نخواند قضا ندارد] مسأله : اگر عمداً قنوت نخواند قضا ندارد و اگر فراموش کند و پیش از آن که به اندازه رکوع خم شود یادش بیاید، مستحب است بایستد و بخواند و اگر در رکوع یادش بیاید، مستحب است بعد از رکوع قضا کند و اگر در سجده یادش بیاید، مستحب است بعد از سلام نماز، قضا نماید. (بهجت:) و احتمال دارد، هر جای نماز که یادش آمد بتواند قنوت را به جا آورد. توضیح المسائل مراجع مطابق با فتاوای سیزده نفر از مراجع معظم تقلید/ متن اصلی از رساله امام خمینی و مُحشی حضرات آیات: سیستانی، صافی گلپایگانی، مکارم شیرازی، نوری همدانی، شبیری زنجانی، بهجت،فاضل، اراکی، خویی، گلپایگانی، تبریزی. کانال احکام استاد صالحی💎 •┈┈••✾••┈┈• @amirsalehi110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(سلام الله علیها) از نگاه امام موسى کاظم(علیه السلام) 🔰🔰🔰 امام کاظم(علیه السلام) مى فرماید: «همانا فاطمه، صدیقه و شهیده است».(۱) سلیمان جعفر مى گوید از امام کاظم(علیه السلام) شنیدم که فرمودند: «در خانه اى که اسم محمد یا على، حسن، حسین، جعفر و عبدالله، و از زنان فاطمه باشد؛ فقر و تنگدستى وارد نخواهد شد».(۲) (۱). مرآة العقول، ج 5، ص 315. (۲). سفینه البحار، ج4، ص 295. @n20011🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👌👌👌 اول اینکه چرا حضرت صدیقه سلام الله علیها انقد زود ازدواج کردند؟ البته سن ازدواج حضرت مورد اختلاف است ولی ما کمترین سنی که نقل شده است را در نظر میگیریم. (9سالگی) در اینجا باید به چند نکته توجه داشت: 1. در زمانی که حضرت زهرا سلام الله علیها با حضرت علی علیه السلام ازدواج کردند، سن ازدواج در عرف جامعۀ عرب همین بوده و غیر از حضرت زهرا سلام الله علیها بقیۀ زنان عرب نیز در همین سن و یا 1 الی 2 سال بیشتر ازدواج میکردند. 2. حضرت صدیقۀ طاهره سلام الله علیها، برای ازدواج و پذیرش این مسوولیت کاملا آماده بودند و به بلوغ جسمی و فکری و اجتماعی مورد نیاز رسیده بودند و از لحاظ شرعی هیچ ایرادی بر ایشان وارد نیست. علاوه بر اینها داشتن پدری نمونه همچون سول خدا صلی الله علیه و آله بر فضیلت های ایشان افزوده و باعث میشد تا ایشان با تمام بانوان جهان متفاوت باشند و ازدواج ایشان نیز متفاوت با بقیه باشد. 3. قال النبي صلوات الله عليه :إِنَّ الْأَبْكَارَ بِمَنْزِلَةِ الثَّمَرِ عَلَى الشَّجَرِ إِذَا أَدْرَكَ ثِمَارُهَا فَلَمْ تُجْتَنَ أَفْسَدَتْهُ الشَّمْسُ وَ نَثَرَتْهُ الرِّيَاح.(1) دوشيزگان مانند ميوه بر درخت هستند زماني که برسند بايد آنان را چيد وگرنه حرارت خورشيد و وزش بادها تباهشان مي کند. امثال روایت بالا بسیار داریم که دلالت بر ازدواج زود هنگام پسران و دختران میکنند و دقیقا طبق همین سنت حضرت زهرا سلام الله علیها در سنین پایین ازدواج کردند. سوال دوم این است که، در علم پزشکی ثابت شده است، سن پایین ازدواج و بارداری های پی در پی احتمال مرگ مادر و جنین را بالا میبرد، حال با توجه به این نکته آیا میتوان مرگ حضرت زهرا سلام الله علیها و حضرت محسن رو به این دلیل نسبت داد؟ خدا در قرآن می‌فرماید: « الله نور السّماوات و الارض، مثل نوره کمشکوة فیها مصباح، المصباح فی زجاجة، الزجاجة کانّها کوکب درّی...»(2) ؛ خدا نور آسمان‌ها و زمین است. وصف نور خداوند همانند چراغدانی است که در آن چراغی پرفروغ باشد. آن چراغ در حبابی قرار گیرد، حبابی شفّاف و درخشنده، همچون اختری فروزان ... . «حافظ ابن مغازلی شافعی» در کتاب مناقب از «علی بن جعفر» آورده است که گفت: من از حضرت کاظم علیه السلام در مورد تفسیر آیه شریفه پرسیدم که؛ «کمشکوة فیها مصباح» چه پیام و مفهومی دارد؟ آن حضرت فرمود: منظور از واژه «مشکوة» دخت پیامبر، «فاطمه» است و واژه «مصباح» دو نور دیده‌اش حسن و حسین هستند. آنگاه از «کانّها کوکب دریّ» پرسیدم که فرمود: فاطمه در میان زنان گیتی بسان اختری نورافشان است. سپس از «یکاد زیتها یضیء» پرسیدم که فرمود: او در دانش و بینش چنان است که چیزی نمانده است که همه علوم و دانش‌ها، از او سرچشمه بگیرد. و نیز از پیامبر آورده‌اند که فرمود: «... و نور ابنتی فاطمة من نور الله...» ؛ نور دخت گرانمایه‌ام فاطمه از نور خداست.(3) از روایت بالا میتوان به عظمت حضرت زهرا سلام الله علیه پی برد و فهمید که ایشان ما فوق بشر بوده و قوانینی که برای آدمهای عادی است برای آن حضرت صدق نمیکند. دختری کم سن و سال که همۀ علوم از او سرچشمه میگیرد نمیتواند همانند مابقی انسانها باشد. فلذا نظریه ای که بیان شد لزوما برای ایشان نیست. از طرفی تاریخ نیز علت شهادت ایشان را گواهی میدهد. هم در منابع اهل تسنن و هم در منابع شیعه میتوان به این ماجرا پی برد. مسعودی در قسمتی از کتاب خود آورده است: «فَوَجهُوا اِلی مَنْزلِهِ فَهَجَمُوا عَلَیْهِ وَ اَحْرَقُوا بابَهُ... وَ ضَغَطُوا سَیدَةَ النساءِ بِالْبابِ حَتی اَسْقَطَتْ مُحْسِنا ؛ پس (عمر و همراهان) به خانه علی علیه السلام رو کرده و هجوم بردند، خانه آن حضرت را به آتش کشیدند؛ با در به پهلوی سیده زنان عالم زدند؛ چنان که محسن را سقط نمود . »(4) صفدی یکی دیگر از علمای اهل سنت می‏گوید: «اِن عُمَرَ ضَرَبَ بَطْنَ فاطِمَةَ یَوْمَ الْبَیْعَةِ حَتی اَلْقَتْ اَلْمُحْسِنَ مِنْ بَطْنِها ، به راستی عمر آن چنان فاطمه علیهاالسلام را در روز بیعت زد که محسن را سقط نمود . »(5) به این ترتیب بسیار واضح و مبرهن است که علت شهادت حضرت صدیقۀ طاره سلام الله علیها چه بوده است. منبع: 1_ وسائل الشیعة ج ‏20 باب استحباب تعجیل تزویج البنت عند بلوغها و تحصینها بالزوج ص 61 2_ سورۀ نور، آیۀ 35 3_ بحارالانوار، ج 15، ص10 4_ اثبات الوصیة، مسعودی، (چاپ بیروت) ص153 و در برخی چاپها ص 23 ـ 24 5_ الوافی بالوفیات، صفدی، ج5، ص347 ر.ک: سفینة البحار، شیخ عباس قمی، ج2، ص292 @n20011🌱
سـ❄️ـلام روزتون پراز خیر و برکت 💐 امروز دوشنبه ☀️ ١٣ دی ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ٢٩ جمادی الاول ١۴۴٣ ه.ق 🌲 ٣ ژانویه ٢٠٢٢ ميلادى 🌺🍃
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع تفسیر سوره آل عمران - آیه ۱۶۸ الَّذِینَ قَالُواْ لإِخْوَنِهِمْ وَقَعَدُواْ لَوْ أَطَاعُونَا مَا قُتِلُواْ قُلْ فَادْرَءُواْ عَنْ أَنْفُسِکُمُ الْمَوْتَ إِنْ کُنْتُمْ صَادِقِینَ‏ ترجمه منافقان کسانى هستند که (بعد از پایان جنگ اُحد، دست به تبلیغات یأس آور زده و در حالى که خود از جنگ سر باز زده و در خانه ‏هاى) خود نشسته ‏اند و در حقّ برادران خود گفتند: اگر از ما پیروى مى‏کردند کشته نمی ‏شدند. به آنان بگو: اگر راست می ‏گویید، مرگ را از خودتان باز دارید. ۱- منافقان به هنگام حرکت مردم به جبهه‏ ها، در خانه‏ ها مى‏ نشینند. «و قعدوا» ۲- منافقان، روحیه‏ خانواده‏ هاى شهدا را تضعیف مى‏ کنند. «لو اطاعونا ما قتلوا» ۳- منافقان، خود را رهبر فکرى دیگران مى‏ دانند. «لو اطاعونا» ۴- در جهان‏‌ بینى منافقان، اصالت با زندگى مادّى و رفاه است. «و قعدوا لو اطاعونا ما قتلوا» ۵ - ایمان به مقدّر بودن مرگ، سبب شجاعت و پذیرش رفتن به جبهه است و در بینش منافقان، شهادت و سعادت اُخروى جایگاه ندارد. «لو اطاعونا ما قتلوا» ۶- باید با تبلیغات سوء منافقان برخورد کرد. «قل فادرؤا عن انفسکم الموت» ۷- انسان نمى ‏تواند مرگ را از خود دفع کند. «فادرؤا عن انفسکم الموت» ۸ - مرگ به دست خداست، جبهه یا خانه در مرگ نقش اصلى را ندارند. «فادرؤا عن انفسکم الموت و ان کنتم صادقین» منبع: پایگاه درس هایی از قرآن @n20011💧🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا