eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
441 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.6هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز هم پنجشنبه و جمعه ای دیگر از راه رسید یادی کنیم از اموات و در گذشتگان خاک پدران و مادران و دیگر عزیزان آسمانی با خواندن فاتحه و صلوات ودادن خیرات به نیابت از آنان هر چند که اندک باشد. @n20011😭
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
45.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در آستانه شب و روز جمعه شب زیارتی ابا عبدالله الحسین علیه السلام قرار داریم دلت را راهی کربلا حرم مطهر و با صفای امام حسین علیه السلام کن و با توجه وخلوص نیت بگو السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام بدان که با این سلام باعث خشنودی خدا و پیامبر اکرم صلوات الله علیه و امیر المومنین علی علیه السلام و مادرش فاطمه زهرا سلام الله علیها شده ای وهم شفاعت امام حسین علیه السلام را شامل حالت نموده ای @n20011🖐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(سلام الله علیها) از نگاه امام - عسکرى(ع)🔰🔰🔰 امام حسن عسکرى(علیه السلام) از امام على(علیه السلام) از رسول خدا(صلی الله علیه و آله) نقل مى کند: «آن هنگام که خداوند آدم و حوا را آفرید، آنان در بهشت به خود مباهات مى کردند. آدم به حوا گفت: خداوند هیچ مخلوقى بهتر از ما نیافریده است. خداوند به جبرئیل فرمود: این دو بنده ام را به فردوس برین ببر، زمانى که وارد فردوس شدند؛ چشمانشان به بانویى افتاد که جامه اى زیبا از جامه هاى بهشتى در برداشت و تاجى نورانى بر سرگذاشته و دو گوشواره درخشان به گوشش آویخته بود و بهشت از پرتو نور چهره اش درخشان بود. حضرت آدم به جبرئیل گفت: حبیبم جبرئیل! این بانو که از زیبایى چهره اش بهشت نورانى گشته؛ کیست؟ گفت: او فاطمه دختر محمد(صلی الله علیه و آله)، پیامبرى از نسل تو است که در آخرالزمان خواهد آمد. گفت: این تاجى که برسردارد چیست؟ پاسخ داد: شوهرش على بن ابیطالب(علیه السلام) است. گفت: این دو گشواره که بر دو گوش او است چیست؟ پاسخ داد: دو فرزندش حسن و حسین(علیه السلام) مى باشند. آدم گفت: حبیبم! آیا اینان پیش از من آفریده شده اند؟ گفت: بلى؛ اینان در علم مکنون خداوند چهارهزار سال پیش از آن که تو آفریده شوى، وجود داشتند».(۱) منبع: لسان المیزان، ج 3، ص 346 @n20011🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا به هنگام حمله دشمنان به خانه اهل بیت (ع)، حضرت زهرا (س) پشت درب خانه رفت؟ چرا امام علی (ع) در را باز نکرد؟ پاسخ در مورد این که چرا حضرت زهرا سلام الله علیها در آن لحظات به پشت در رفتند، باید نکته مهمی را در نظر داشته باشیم و آن موقعیت خاص حضرت زهرا سلام الله علیها است. قداست و موقعیت معنوی خاص حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها به گونه­ ای بوده است که دقیقا می­توان گفت نظیر موقعیت خاص رسول خدا(ص) در میان مردم بوده است و رسول خدا (ص) در موقعیت­های مختلف و با طرق متعدد جایگاه معنوی این بانوی بزرگ اسلام را برای مردم بیان نموده است، به گونه­ ای که حتی فردی مثل یزید لعنت الله علیه که قاتل فرزند فاطمه سلام الله علیها است، در مجلس شام حضرت فاطمه را با قداست و عظمت یاد می­کند و امروز نیز در جهان اسلام فرد مسلمانی را پیدا نمی­کنید که معرفت به عظمت و قداست آن بانو نداشته باشد، با اینکه در طول تاریخ غالب مؤلفین کتب حدیثی و تاریخی چندان علاقه ­ای به نشر فضائل اهل بیت نداشته­ اند. خلاصه این که، زبان و قلم از بیان عظمت بانوئی که رسول گرامی اسلام(ص) در برابر او خم می­شده و دستانش را بوسه می­ زدند، عاجز و ناتوان است. حال با توجه به این موقعیت عظیم حضرت فاطمه(س) در میان مسلمین، قطعاً هیچ مسلمانی اصلاً به ذهنش خطور نمی­کرد که یک مسلمان به خودش جرأت بدهد کوچکترین اهانتی نسبت به آن حضرت روا دارد و از این جهت حضرت زهرا سلام الله علیها به پشت در آمدند تا: 1- با جایگاه و شخصیت و منطق قوی خود آنها را از خانه دور کنند. 2- حمایت خود از حضرت علی(ع) را اعلام نمایند که مردم بدانند علی علیه السلام دارای چنان جایگاهی است که شخصیت با عظمت و با قداستی مانند حضرت زهرا(س) با تمام وجود از او حمایت می کند. و این در واقع اتمام حجت بوده است بر آن افراد، و اگر خود حضرت علی(ع) به پشت در می رفتند، ظالمین به اهل بیت رسول الله(ع) با جرأت بیشتر به خانه حمله می­کردند و قهراً در پی سوزاندن در، امیرالمومنین (ع) دستگیر گشته و مسئله تمام می­شده است، و بعد­ها می­ گفتند: دختر رسول اسلام (ص) فاطمه زهرا (س) نیز با امیر المؤمنین موافق نبود و اگر او از علی (ع) دفاع می­کرد ما از علی (ع) دست بر می­داشتیم. اما حضرت فاطمه(س) برای اینکه قاطع­ترین حجت­های الهی را بر آنها اقامه کند، به گونه ­ای که در پیشگاه خداوند متعال و پیامبر (ص) بلکه در پیشگاه تاریخ و مسلمانان هیچ عذری نداشته باشند، شخصاً به قیام برخواستند تا یک طرف حجت­های الهی را بر علیه آنها تمام نمایند و از طرفی نهایت خباثت درونی و پلیدی درونی دشمنان را برای همیشه در تاریخ و برای همه جهانیان، آشکار نمایند. منبع: پایگاه حوزه @n20011💜
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
دعای کمیل+روضه۩سماواتی.mp3
22.87M
🕋 دعای کمیل +روضه‌حضرت زهرا(س) 🎤 با صدای حاج مهدی سماواتی
سـ❄️ـلام روزتون پراز خیر و برکت 💐 امروز جمعه ☀️ ١٧ دی ١۴٠٠ ه. ش 🌙 ۴ جمادی الثانی ١۴۴٣ ه.ق 🌲 ٧ ژانویه ٢٠٢٢ ميلادى
سخنرانی حجت الاسلام محسن قرائتی با موضوع سوره آل عمران - آیه ۱۷۲ أَلَّذِینَ اسْتَجَابُواْ لِلَّهِ وَالْرَّسُولِ مِن بَعْدِ مَآ أَصَابَهُمُ الْقَرْحُ لِلَّذِینَ أَحْسَنُواْ مِنْهُمْ وَاتَّقَوْاْ أَجْرٌ عَظِیمٌ ترجمه آنان که دعوت خدا و رسول را (براى شرکتِ دوباره در جهاد علیه کفّار) پذیرفتند، با آنکه جراحاتى به آنان رسیده بود، براى نیکوکاران و پرهیزکارانِ آنها، پاداش بزرگى است. کفّار قریش، پس از پیروزى در احد به سوى مکّه بازگشتند. در بین راه به این فکر افتادند که چه بهتر است به مدینه بازگردیم و باقیمانده مسلمانان را نیز از بین ببریم، تا کار اسلام یکسره شود. این خبر به پیامبر رسید. آن حضرت فرمان بسیج داد و فرمود: شرکت کنندگان در احد حرکت کنند. مسلمانان آماده شدند. ابوسفیان وقتى از بسیج عمومى مسلمانان آگاه شد، گمان کرد که لشکر تازه نفسى مهیّا شده است تا شیرینى پیروزى احد را بر کام آنان تلخ کند، لذا از حمله‏ مجدّد منصرف شد و به سرعت به طرف مکّه حرکت نمود. در تاریخ مى‏ خوانیم که در جنگ احد حضرت على (ع) بیش از شصت زخم و جراحت برداشت، ولى لحظه ‏اى دست از یارى پیامبر برنداشت. در تفسیر کنزالدقائق آمده است که این آیه درباره‏ى حضرت على (ع) و نه نفر دیگر نازل شده است. پیام ها ۱- مؤمنان واقعى، در سخت‏ترین شرایط نیز دست از یارى اسلام برنمى ‏دارند. «استجابوا... من بعد ما اصابهم القرح» ۲- شرکت مجروحان در جبهه، مایه‏ تشویق و تقویت روحیّه افراد سالم است. «استجابوا... من بعد ما اصابهم القرح» ۳- اطاعت از رسول خدا، همچون اطاعت از خداست. «استجابوا للَّه و الرّسول» ۴- شرکت مجروحان در جبهه، نشانه‏ وفادارى و عشق و معرفت کامل آنان به مکتب و رهبر و هدف است. «من بعد ما اصابهم القرح» ۵ - گاهى شرایط جنگ به گونه‏ اى است که حتّى مجروحان نیز باید حاضر شوند. «استجابوا... من بعد ما اصابهم القرح» ۶- هرچه عمل دشوارتر باشد، قابل ستایش بیشترى است. «استجابوا... من بعد ما اصابهم القرح» ۷- حضور در جبهه و مجروح شدن، اگر همراه با تقوى نباشد بى‏ ارزش است. «للذین احسنوا منهم واتّقوا» ۸ - برخى از اصحاب پیامبر که در جبهه هم شرکت کرده‏ اند، از سلامت فکر و تقوى دور شدند. «للذین احسنوا منهم واتّقوا» ۹- رزمنده ‏اى قابل ستایش است که: الف: از جنگ خسته نشود. «استجابوا... من بعد ما اصابهم القرح» ب: اهل کار نیک باشد. «للذین احسنوا منهم» ج: از فرمان خدا و رسول تخلّف نکند. «واتّقوا» منبع: پایگاه درس هایی از قرآن @n20011🌷💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🍃🌸🍃 🔰 مى نويسند سلطانى بر سر سفره خود نشسته غذا مى خورد، مرغى از هوا آمد و ميان سفره نشست و آن مرغ بريان كرده كه جلو سلطان گذارده بودند برداشت و رفت، سلطان متحير شد، با اركان و لشكرش سوار شدند كه آن مرغ را صيد و شكار كنند. دنبال مرغ رفتند تا ميان صحرا رسيدند، يك مرتبه ديدند آن مرغ پشت كوهى رفت، سلطان با وزراء و لشكرش بالاى كوه رفتند و ديدند پشت كوه مردى را به چهار ميخ كشيده اند و آن مرغ بر سر آن مرد نشسته و گوشت ها را با منقار و چنگال خود پاره مى كند و به دهان آن مرد مى گذارد تا وقتى كه سير شد، پس برخواست و رفت و منقارش را پر از آب كرد و آورد و در دهان آن مرد ريخت و پرواز كرد و رفت. سلطان با همراهانش بالاى سر آن مرد آمدند و دست و پايش را گشودند و از حال او پرسيدند؟ گفت: من مرد تاجرى بودم، جمعى از دزدان بر سر من ريختند و مال التجاره و اموال مرا بردند و مرا به اين حالت اينجا بستند، اين مرغ روزى دو مرتبه به همين حالت مى آيد، چيزى براى من مى آورد و مرا سير مى كند و مى رود، پادشاه متنبه شد و ترك سلطنت كرد و رفت در گوشه اى مشغول عبادت شد. نام كتاب: قصص الله يا داستان هايى از خدا نام مؤلف: شهيد احمد ميرخلف زاده و قاسم ميرخلف زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 🔰حکم لاک زدن انگشتان پا ❓پرسش: 👇👇👇👇👇 🔻 آيا بانوان مى توانند همه انگشتان پاى خود را لاك بزنند و در هنگام وضو تنها يك انگشت كوچك پا را براى مسح بدون لاك ، نگه دارند؟ ❗️ پاسخ: 👇👇👇👇 ❇️همه مراجع بجز( آيت الله مكارم شيرازی) : 🔺آرى، مقدار واجب مسح، تنها از سر يكى از انگشتان پا (هرچند انگشت كوچک پا) است1⃣ ❇️آيت الله مكارم شيرازی :‌ 🔺 در انگشتان پا اگر يك انگشت (جز ) خالى از لاك باشد و بر روى آن مسح بكشند، صحیح است2⃣ ✅ تذکر: 👇👇 ❌اين جواب مربوط به قسمت وضو است. در غسل نبايد بر هيچ یک از اعضا مانعی وجود داشته باشد. 📚 منابع: 👇👇👇 1⃣توضيح المسائل مراجع، م ۲۵۲؛ آیت الله وحيد، توضيح المسائل، م ۲۵۸؛ آیت الله نورى، توضيح المسائل، م ۲۵۳ و آیت الله خامنه اى، س ۱۱۱. 2⃣احکام ویژه ( ۶۰۰ مسئله كثير الابتلاء- رساله آيت الله مكارم شيرازی)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا