eitaa logo
آموزه های دینی شامل احکام-اخلاق_اذکارومعارف دین N_Ashrafi
441 دنبال‌کننده
7.7هزار عکس
5.6هزار ویدیو
64 فایل
بیان تفسیر آیه به آیه قرآن -احکام -سخنرانی های کوتاه -بیان احادیث وادعیه ومطالب ارزشمنددیگر @a_s_h_2 کپی مطالب مجاز @n20011
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شکرگزاری نعمت ماه رمضان.mp3
3.64M
▫️ شکرگزاری نعمت ماه رمضان 👤 مرحوم آیةالله ناصری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا در دوران قاعدگی کوتاه کردن مو، رنگ کردن موی سر یا اصلاح صورت اشکال دارد؟🤔
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‌ـ🍃🌸🍃🌸 ‌ـ🌸🍃🌸 ﷽ ‌ـ🍃🌸 ‌ـ🌸‌ ❓استفاده از قرص زیرزبانی که به حلق نمی‌رسه، از زیر زبان جذب بدن می‌شه و انرژی‌زا هم نیست، برای روزه‌دار مشکل داره؟ 📚 همه مراجع (به‌جز مکارم و وحید): نه جانم، خیالت راحت! اگه چیزی از حلق پایین نمی‌ره (آب دهنی که به اون قرص آغشته شده، باید بیرون ریخته بشه)، استفاده از چنین قرصی روزه رو باطل نمی‌کنه. 📚 آیت‌الله مکارم و وحید: فقط درصورتی‌که مجبور شدین، استفاده کنین؛ در این‌صورت هم، روزه رو باید تا افطار ادامه بدین و بعداً قضای روزه رو هم به‌جا بیارین (وحید: احتیاط واجب). 🔺 امام خامنه‌ای، استفتای خصوصی، شماره ۶۶۴۱۸۵؛ العروةالوثقی، اقتباس از فصل «فیما لا بأس للصائم» و فصل «فیما یجب االمساک عنه فی الصوم من المفطرات»، م۴؛ توضیح‌المسائل مراجع، ج۱، م۱۵۸۲؛ مكارم، سایت، استفتائات، روزه، مبطلات روزه؛ احکام روزه، اداره پاسخ‌گویی به سؤالات دینی، آستان قدس رضوی. ⬅️ احکام به زبان خیلی ساده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 دعای مجیر در ایام البیض رمضان 🔵 هر کس دعای مجیر را در «ایام البیض» ماه رمضان ( سیزدهم و چهارهم و پانزدهم ) این ماه بخواند گناهانش هر چند به عدد دانه‌هاى باران و برگ‌هاى درختان و ریگ‌هاى بیابان باشد! آمرزیده میشود. 🌕 با این وجود خواندن آن براى شفاى بیمار، اداى دین، بى نیازى، توانگرى، رفع غم و اندوه سودمند است. 📚 مفاتیح الجنان/اعمال ماه رمضان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 نماز شب سیزدهم‌ ماه رمضان برای عبور از صراط 🔵 پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: 🟡 هر کس در شب سیزدهم ماه رمضان، چهار رکعت نماز بخواند و در هر رکعت یک بار سوره حمد و بیست و پنج بار سوره توحید را قرائت کند، از روی پل صراط مانند برق جهنده عبور می کند. 📚 وسائل الشیعه ج ۵ ص ۱۸۷ 🟢 چه خوب است که این نماز پرفضیلت را به امام عصر ارواحنا فداه هـدیه کنیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سـ🌸ـلام روزتون پراز خیر و برکت💐 🗓 امروز  سه شنبه ☀️  ١۵   فروردین   ١۴٠٢   ه. ش   🌙 ١٣   رمضان    ١۴۴۴  ه.ق 🌲   ۴    آوریل   ٢٠٢٣    ميلادی
تحدیر(تندخوانی)جزء۱۳قرآن‌کریم - <unknown>.mp3
3.89M
💠 تلاوت تحدیر (تندخوانی) 💠 ⚜ ⚜ 📥توسط استاد معتز آقایی ⏲ «در ۳۰ دقیقه یک جزء تلاوت کنید» 📩 به دوستان خود هدیه دهید. 🕋
روز سیزدهم.mp3
9.3M
💠 شرح دعای روز سیزدهم ماه 🔸 مرحوم استاد مجتهدی تهرانی
دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان از منظر آیت الله مکارم شیرازی «اللهُمَّ طَهِّرْنِی‌ فیهِ مِنَ الدَّنَسِ وَالْأَقْذارِ، وَصَبِّرْنی فیهِ عَلی‌ کائناتِ الْأقْدارِ، وَوَفِّقْنی‌ فیهِ لِلتُّقی وَ صُحْبَةِ الْابْرارِ، بِعَوْنِکَ یا قُرَّةَ عَیْنِ الْمَساکین» «خدایا در این ماه‌مرا از پلیدی‌ها و آلودگی‌ها پاک گردان و در برابر مقدّرات شکیبایم کن و بر پرهیزگاری و همنشینی نیکان موفّقم بدار، به یاریت ای روشنی چشم نیازمندان» آیت الله مکارم شیرازی در شرح دعای روز سیزدهم ماه رمضان آورده است: لزوم رفع آلودگی از روح و جان در ماه مبارک رمضان؛ راه‌های تطهیر قلب، ضرورت صبر در برابر قضا و قدر الهی و ترسیم شاخص‌ترین و برترین مصادیق ابرار و نیکان؛ از جمله مهم‌ترین نکات دعای روز سیزدهم ماه مبارک رمضان به شمار می‌آید. ماه رمضان؛ کلیدی در روح و جان همان‌گونه که جسم انسان برای زدودن چرک و آلودگی از بدن، نیاز به شست‌وشو دارد روح آدمی نیز به شست‌وشو نیازمند است تا آلودگیِ گناه‌ را با آن، از خود بزداید. حال اگر کسی به میهمانی و ضیافت الهی می‌رود نیز باید از طریق توبه، استغفار، تقوا و عبودیت، اول خود را شست‌وشو دهد و لباس تمیز بر تن کند، آن‌گاه در میهمانی الهی قدم بگذارد، نه اینکه با لباس آلوده در آن شرکت جوید. این مسأله نشان می‌دهد ماه مبارک رمضان، فرصت طلایی در شست‌وشوی‌ از گناهان‌ و مغفرت و آمرزش الهی است.  به ویژه شب‌های قدر ماه مبارک رمضان‌ که باید به احیا و شب‌زنده داری، توبه، راز و نیاز پرداخت و با جرقه توبه، قلب ظلمت زده‌ را روشن کرد و در سایه این نور و روشنایی از اعمال گذشته دست شست و به سمت خداوند حرکت کرد. این مسألۀ مهم در واقع بازنمایی دقیق روایات است که می‌گوید مردم باید بعد از لغزش‌ها و گناهان فوراً توبه کنند؛ یعنی، با آب توبه آثار آن را از دل و جان بشویند. این‌چنین استغفار در ماه مبارک رمضان، شستن زنگار گناه به شمار می‌آید؛ چرا که قلب بر اثر گناه زنگار می‌گیرد و باید با استغفار زنگار آن را زایل کرد؛ پس از شستشوی‌ زنگار دل با استغفار، قلب آماده حرکت به سوی خدا و توبه به درگاه حضرتش می‌شود. خلاصه این که اوّل شستن زنگار دل، سپس نوشتن نام خدا بر صفحه قلب. طهارت باطنی، عبارت است از پاک کردن نفس از رذائل اخلاقی و برنامه‌های پست و فرومایه و پاک کردن عقل از افکار هلاک کننده و آنچه باعث گمراهی و گمراه کردن است و نیز عبارت است از پاک کردن سرّ درون از نظر به اغیار و پاک کردن تمام اعضاء از کارهائی که عقلاً و شرعاً ناپسند است. در این جهت باید قلب و روح را از گرفتگی و کثافات تطهیر کرد، باید قلب را که مخرج حروف و کلمات است تطهیر کرد، تا حرف و کلمه‌ای به جز در راستای الله خارج نگردد، باید چنان تطهیر کرد که گویا در قلب فقط مقاطع حروف الله جای دارد و بس. از این رو می‌گوییم صورت و وجه دل را از کدورات نفسانی پاک کن تا آبروئی نزد محبوب حاصل کنی، وقتی بنا باشد بدن و لباس از نجاسات پاک باشد، آیا قلب سزاوار پاکی نیست؟ و وقتی قشر و پوسته نزدیک بدن باشد و قشر و پوسته بعید یعنی جامد واجب التطهیر باشد، قلب و درون تطهیرش اوْجب خواهد بود. در برابر قضا و قدر الهی در روایات اسلامی آمده است که اگر انسان در مقابل مصیبت صبور و شکور باشد خداوند به او پاداش می‌دهد و اگر ناشکری و بی‌تابی و جزع کند اجر و پاداشی نخواهد داشت. لذا لازم است انسان جلوی طغیان عواطف را بگیرد و زبان به‌ ناسپاسی نگشاید و بی‌تابی نکند و سخنانی که دلیل بر عدم خشنودی در مقابل مقدرات الهی است نگوید تا از اجر و پاداش الهی برخوردار باشد و شایستگی خود را از نظر خویشتن‌داری اثبات کند. البته ابراز احساسات در اسلام ممنوع نیست، زیرا سرچشمه‌های عاطفی دارد و اسلام هرگز با عواطف مردم مبارزه نکرده است. آنچه ممنوع است بی‌تابی و اظهار ناشکری، حرکات و سخنانی است که دلیل بر شکایت از تقدیرات الهی باشد. مصادیق ابرار و نیکان تأمل در آیات قرآن کریم نشان می‌دهد که منظور از «ابرار» افراد عادی نیستند؛ بلکه در اوج عظمت و قرب به خدا قرار دارند؛ یعنی حضرت علی (ع) و فاطمه (س) و فرزندانش که شاخص‌ترین و برترین مصادیق ابرار و نیکان هستند.
💠 نور (محسن قرائتی)⚡️ وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ عَنْ سَبِيلِ اللَّهِ إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ وَ إِنْ هُمْ إِلَّا يَخْرُصُونَ «انعام آیه 116» و اگر از بيشتر افراد روى زمين اطاعت كنى، تو را از راه خداوند، منحرف و گمراه مى‌كنند. زيرا آنان جز از گمان پيروى نمى‌كنند وآنان، جز به حدس و گمان نمى‌پردازند. جلد 2 - صفحه 539 نکته ها «خَرْص» به معناى تخمين و حدس است. چون بعضى از تخمين‌ها نادرست از آب در مى‌آيد، به معناى دروغ هم آمده است. «1» پیام ها 1- راه هدايت و راه قرآن ملاك است، نه راه مردم و اكثريّت. وَ تَمَّتْ كَلِمَةُ رَبِّكَ‌ ... وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ ... 2- اكثريّت، دليل حقانيّت نيست. ملاك، حقّ است نه عدد، پس در پيمودن راه حقّ از كمى افراد نهراسيد. إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ ... 3- جلب نظر اكثريّت، گاهى به قيمت نابودى و انحراف خود انسان تمام مى‌شود. إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ ... يُضِلُّوكَ‌ (در راه خدا حركت كنيم هر چند خلاف رأى اكثريّت باشد) 4- اكثريّت، چنان جلوه‌اى دارد كه خدا پيامبر را هم از تبعيّت آن بر حذر مى‌دارد. «وَ إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ مَنْ فِي الْأَرْضِ يُضِلُّوكَ» (انبيا بايد تابع وحى باشند، نه آراى مردم) 5- ريشه‌ى ضلالت‌ها، اعتماد به حدس وگمان است. «يُضِلُّوكَ‌- إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَّ» 6- اكثريّتى كه به جاى حقّ، در پى حدس و هوس باشند، قابل پيروى نيستند. إِنْ تُطِعْ أَكْثَرَ ... يُضِلُّوكَ‌ ... يَخْرُصُونَ‌ 7- در انتخاب راه، دليل وبرهان لازم است، نه حدس وگمان. إِنْ يَتَّبِعُونَ إِلَّا الظَّنَ‌ ... يَخْرُصُونَ‌ «1». تفسير نمونه. @n20011🌷💧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا