عرفان های نوظهور
دعوت به مناظره و مباهله
پیروان احمد الحسن بصری، مدعی دروغین یمانی، مخالفین خویش را به مناظره و گفتگوی علمی، فراخوانده اند، لکن غافل از اینکه، شخص موسس این جریان، احمد اسماعیل بصری، ناتوان از پاسخ به برخی از مسائل پیش و پا افتاده علمی و فقهی می باشد.
به عنوان نمونه به ماجرای درخواست گفتگو و مناظره یکی از مراجع قم با وی، چنین است:
"خبر احمد الحسن بصری به یکی از مراجع مقیم در قم، میرسد. ایشان، در ابتدا، فکر می کنند که احمد الحسن، جوانی است که امر، بر او، مشتبه شده است. آن مرجع، تصمیم می گیرند وی را آگاه کرده که احمد الحسن، به مرگ جاهلی از دنیا نرود. ... در ادامه، آن مرجع،در مییابد که قضیه فراتر از مشتبه شدن امر است و این شخص با تاسیس فرقه و جریان، در پی گمراهی و اضلال است.این عالم عظیم الشان، میفرماید:، خب بگویید کجا هستیدمن به حضور شما، بیایم. احمد الحسن در پاسخ، می گوید: شما میخواهی آدرس مرا پیدا کرده و مرا به قتل برسانید. آن مرجع، مجددا میفرمایند: که یک کشور سومی پیدا کنید تا در آنجا با هم مناظره کنیم ولی احمد الحسن،کناره گیری می کند.آن مرجع در نهایت، میفرماید: من ۴۰ جلد کتاب در فقه نوشتهام، شما اشکالات کتاب مرا بگویید، مگر شما امام سیزدهم، نیستید و عصمت، ندارید؟! احمد الحسن در پاسخ، جمله مضحکی بیان می کند: من وقت خواندن کتاب شما را ندارم. درحالیکه اگر بر فرض محال، احمد الحسن، عصمت داشت با علم الهی، سریعاً باید میگفت در جلد فلان، صفحه فلان، مشکل دارد." بنابراین، ادعای واهی و پوچ مناظره و گفتگو، به همین سادگی، رنگ باخت.
منبع:
https://www.porseman.com/article/%D9%86%D9%82%D8%AF-%D8%AC%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%A7%D9%84%D8%AD%D8%B3%D9%86-%D8%A8%D8%B5%D8%B1%DB%8C%D8%8C-%D9%85%D8%AF%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%B1%D9%88%D8%BA%DB%8C%D9%86-%D9%85%D9%87%D8%AF%D9%88%DB%8C%D8%AA/161202
عرفان های نوظهور
✍تناسخ در نگاه اسلام
تناسخ، واژه ای عربی است که از ریشه نَسخْ گرفته شده است. نسخ، به معنای ازاله، ابطال و نقل می باشد. [3] و "تناسخ؛ یعنی انتقال نفس انسان از بدنی به بدن دیگر، پس از متلاشی شدن بدن اول که این انتقال بدون حصول فاصله میان آن دو صورت می گیرد".[4]
#تناسخ در #هندوئیسم
رواج دو عقیده مهم و اساسی تناسخ یا انتقال ارواح و علت و معلول تناسخ در جامعه هند، به تدریج دو رکن اساسی فلسفه هندوئیسم قرار گرفت که کلیه مکاتب شش گانه هندو آن را پذیرفته و شالوده افکار فلسفی خود را بر آن بنا نهادند. عقیده به تناسخ یا انتقال ارواح در میان هندوها سِمساره "samsara" نام دارد و اصل علت و معلولی تناسخ نیز به قانون کارما ﴿karma﴾ مشهور است.
هشام بن حکم نقل می کند: روزی در محضر امام صادق علیه السلام نشسته بودیم که #زندیقی ﴿کافری﴾ از ایشان پرسید: نظر شما در مورد مکتب کسانی که به بازگشت ارواح عقیده دارند، چیست و این افراد چه دلیلی بر عقیده خود دارند؟
حضرت علیه السلام در پاسخ فرمودند: "پیروان این عقیده گمراه هستند و تمام ادیان الهی و احکام دینی را نادیده گرفته و گمان کرده اند که بهشت و جهنمی وجود ندارد و رستاخیز و قیامتی در کار نیست. اگر از آنان در مورد عقیده شان دلیلی خواسته شود، حیران می مانند و هیچ دلیلی برای ارائه ندارند".[21]
[3]. ابنمنظور، لسان العرب، ج 3، ص 61 .
[4]. یوسف خیاط و ندیم مرعشی، الملحقات بلسان العرب، المصطلاحات العلمیه و الفنیه، ج 2، ص 153.
[21]. بحارالانوار، ج 4، ص 320.
لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید ❤
@n_erfanha
🔹استخاره خیالی صفوان
یکی از روایاتی که اتباع احمدبصری بارها در توجیه اعتقادات باطلشان به آن استناد می کنند ، روایتی است که شیخ طوسی رحمت الله علیه در کتاب الغیبة چنین آورده است:
از علی بن معاذ روایت شده که گفت به صفوان بن یحیی گفتم چطور بر امامت علی بن موسی الرضا علیه السلام مطمئن شدی ⁉️گفت نماز گزارده و خدا را خواندم و استخاره کردم و براو مطمئن شدم
📚الغیبه،ص۶۱،ح۶۱
اتباع بارها این روایت را با هیاهو نقل کرده اند و حتی بعضا مدعی هستند که امام رضا علیه السلام ایمان صفوان از روی استخاره را پذیرفته آن را تایید کرده ‼️
🗞الطریق الی الدعوه الیمانیه،ص۶۴_۶۵
در اینجا این افراد مرتکب تحریفی بیشرمانه شده اند زیرا روایت مورد نظر از اکاذیب فرقه واقفیه است،نه از روایات شیعه که شیخ طوسی رحمت الله علیه آن را بیان کرده است.
شیخ طوسی در کتابش بخشی را به روایات واقفی ها و بررسی برخی از آنها اختصاص داده و گفته است:
👈آنچه که واقفی ها روایت کرده اند، همه اش اخبار آحاد ای است که حجتی تقویتش نمی کند و نمی توان ادعای علم به صحت آن را کرد و راویان آن مورد طعن هستند وبه سخن آنها اعتمادی نمی شود و پس از همه اینها باید روایات آنها را تاویل کرد.
ما برخی از آنچه که روایت کردند را بیان کرده و سخن صحیح در آن را تبیین میکنیم از جمله اینها اخباری است که ابو محمد علی بن احمد علوی موسوی در کتاب نصره الله الواقفه گفته است.
📚الغیبه،ص۴۳
چهل روایت را _روایات شماره ۲۵ تا ۶۴_ از روایات کتاب موسوی بیان میکند که روایت استخاره دروغین شماره ۶۱ است، ایشان پس از درج این روایت می نویسد؛
👈در این خبر فقط سرزنش فردی است که تقلید کرده است! اگر همین عمل صحیح باشد هیچ دلیل و حجتی بر دیگران نیست. علاوه بر این، فردی که این مطلب از او بیان شده، به دلیل مکان، فصل، زهد و دینش فوق چنان جایگاهی است،چگونه درست است که در مسئله علمی به دشمنش بگوید که به استخاره قائل شده است⁉️
مگر اینکه درباره آن شخص معتقد به بلاهت و غفلتی باشد که او را از دایره تکلیف بیرون ببرد؛ در این صورت معارضه و بحث ساقط است،
📚الغیبه،ص۶۲
شیخ طوسی پس از اتمام آن چهل روایت جعلی واقفی ها می فرماید:
👈 از امور عجیب این است که [واقفی ها] به وسیله حکایاتی از افرادی مجهول به بزرگان دین و علم طعنه بزنند و به این نیز قانع نشده و آنها را دلیل بر فساد مذهب قرار دهند، همانا این تعصبی آشکار و رویگردانی از حق است و اگر نبود که شخصی از بزرگان مخالفان ما که منسوب به علم و دارای شهرت است این اخبار را نیاورده بود، حتی بیان آنها صحیح نبود زیرا کل آنها ضعیف است و افرادی که اعتماد به سخنانشان نیست آن را نقل کرده اند.
پس اولین دلیل بر بطلان آنها این است که _چنان که آشکار خواهیم کرد گوینده ی آن مورد اعتماد نیست، اگر کسی که در باب غیبت به این اخبار استناد کرده عرصه بر او تنگ نمیشود و از اعتراض عاجز نبود، هرگز به این خرافات متوسل نمی شد که خودش هم به بطلان آنها معتقد است.
📚الغیبه،ص۶۳
🔍بنابراین، این روایت از دروغ های واقفی ها بوده که شیخ طوسی آن را بیان و به شدیدترین وجهی رد و تضعیف کرده است جز آن که اتباع احمدبصری تمام سخنان شیخ طوسی را حذف کرده و روایت دروغین واقفه را علم کرده اند.تا به فریب دیگران و اثبات و توجیح دروغ امامشان بپردازند.
❗️به کجا چنین شتابان❗️
#مدعی_دروغین
#استخاره_خیالی
#احمد_اسرائیل
لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید ❤
@n_erfanha
8.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✍️ مقام معظم رهبری: مراقب باشید! جای جلاد و شهید را عوض نکنند...
🚨هشدار_توجه!
معرفی حسین موسوی؛ عضو سابق سازمان منافقین و مبلغ فرقه احمدالحسن، توسط مهدی خزعلی به عنوان پژوهشگر مهدویت!!!
#حسین_موسوی
#مهدی_خزعلی
#سازمان_منافقین
#مبلغ_احمدالحسن
@n_erfanha
عرفان های نوظهور
یک عالم برتر از هزار هزار عابد
مرحوم علامه مجلسی از کتابهای "احتجاج" و تفسیر منسوب به امام حسن عسکری علیه السلام نقل می کند که ایشان از قول جد بزرگوار خود حضرت امام کاظم علیه السلام فرمودند:
یک عالم دین شناس که با تعلیم نیازمندیهای دینی ایتام ما آنان را نجات می دهد همان یتیمانی که محروم از حضور ما و دیدن ما هستند چنین عالمی بیش از هزار عابد باعث سختی و ناراحتی ابلیس است چون همت عابد مصرف خودش است و این عالم در کنار نفس خود به نفوس مردان و زنان از بندگان خدا نیز اهتمام دارد تا ایشان را از دست ابلیس و پیروانش نجات دهد این عالم از هزار هزار مرد عابد و هزار هزار زن عابد در نزد خداوند برتر است.
بحارالانوار، ج2، ص5
مرزداران مرزهای ایمان
علمای شیعه ما مرزداران هستند که بر مرزهای ایمان مردم و در برابر ابلیس و پیروانش به مرزداری می پردازند آنها را از هجوم به ضعفای شیعه باز می دارند و شیعه را از تسلط ابلیس و یاران ناپاکش محفوظ و مصون نگه می دارند آگاه باشید آنکس از شیعیان که چنین وظیفه ای را به عهده می گیرد هزار هزار مرتبه برتر از مجاهدین است که با (دشمنان آن روزگار اسلام) روم و ترک و خزر جهاد می کنند چون او از دین محبان ما دفاع می کند و دیگری از بدنهای ایشان.
بحارالانوار، ج2، ص57
ناخدایان کشتی قلبها
بعد از غیبة قائم ما اگر علمایی نبودند که مردم را به سوی او دعوت و راهنمایی کنند و از دین اسلام با اقامه ی حجتهای خداوند دفاع کنند و بندگان ضعیف خدا را از دامهای ابلیس و نوکرانش و از تورهای دشمنان اهل بیت نجات دهند هیچکس باقی نمی ماند مگر آنکه مرتد از دین شده است. اما این علماء زمام قلوب ضعفای شیعه را محکم گرفته اند آن سان که ناخدای کشتی نگهدار سکان آن است ایشان برترینها در نزد خداوند عزوجل هستند.
بحارالانوار، ج2، ص6
لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید ❤
@n_erfanha
عرفان های نوظهور
✅ادب و فرقه احمد الحسن
حسن خلق، عبارت است از خوش رویی، خوش رفتاری، حُسن معاشرت و برخورد پسندیده با دیگران. امام صادق علیهالسلام درباره خوش رویی می فرماید:
تُلَیِّنُ جانِبَکَ وَ تُطَیِّبُ کَلامَکَ وَ تَلْقی اَخاکَ بِبَشْرٍ حَسَنٍ.
حسن خلق آن است که برخوردت را نرم و سخنت را پاکیزه و برادرت را با خوش رویی دیدار کنی.
دین مقدس اسلام، همواره پیروان خود را به نرم خویی و ملایمت در رفتار با دیگران دعوت می کند و آنان را از درشتی و تندخویی بازمی دارد. قرآن کریم در ستایش پیامبر می فرماید:
«اِنَّکَ لَعَلی خُلُقٍ عَظیمٍ؛ به درستی که تو به اخلاق پسندیده و بزرگی آراسته شدی».(قلم: 4)
حسن خلق و گشاده رویی از برجسته ترین صفت هایی است که در معاشرت های احتماعی، موجب جلب محبت می شود و در اثربخشی سخن فرد بر دیگران، اثری شگفت انگیز دارد. از این رو، خدای مهربان، پیامبران و سفیران خود را از میان انسان های عطوف و نرم خو برگزید تا بتوانند بهتر در مردم اثر بگذارند و آنان را به آیین الهی جذب کنند. این مردان بزرگ، برای تحقق بخشیدن به اهداف الهی، با بهره مندی از حُسن خلق و شرح صدر، چنان با ملایمت و گشاده رویی با مردم رفتار می کردند که نه تنها هر انسان حقیقت جویی را به آسانی شیفته خود می ساختند و او را از زلال هدایت سیراب می کردند، بلکه گاهی دشمنان را نیز شرمنده و دگرگون می کردند.
بسیار رخ می داد که افراد، با قصد دشمنی و آزار دادن پیامبر خدا به حضور ایشان می رسیدند،👈👈👈 ولی نه تنها به ایشان اهانت نمی کردند، بلکه اخلاق نیک پیامبر اسلام سبب می شد مخالفین با کمال صمیمیت، اسلام را می پذیرفتند و از آن پس، رسول اکرم محبوب و مراد آنان می شد.
🌼بدیهی است که خوش رفتاری مؤمنان با یکدیگر، یکی از ارزش های والای اخلاقی به شمار می رود.
لطفاً کانال را به دیگران معرفی فرمایید❤
@n_erfanha