eitaa logo
نقد فرقه های صوفیه
280 دنبال‌کننده
151 عکس
12 ویدیو
4 فایل
ارسال سوال،پیشنهاد،انتقاد از طریق آیدی زیر: 👇👇👇 @Ertebat_soofiyeh
مشاهده در ایتا
دانلود
☘نقد فرقه‌های صوفیه☘ ✅ صوفیان به بزرگ خود می‌گویند. 🔺آنها قطب را صاحب کرامت و برترین اولیاء دانسته و معتقدند او انسان کامل است. اما برخی تعاریف دیگری از قطب ارائه کرده و گفته‌اند: 🔺«اولیاء به گمنامی زندگی می‌کنند و گمنام می‌میرند و به گفته از ایشان چهار هزار هستند که "مکتومانند" و یکدیگر را نمی‌شناسند و در همه حال خود را از خلق خدا پنهان هستند. 🔺به عقیده صوفیه، نظام دنیا بر اولیاء استوار است و بزرگترین اولیاء "قطب" یا "غوث" نامیده می‌شود. قطب بزرگ‌ترین وقت و حاکم بر اولیاء است و هر وقت اراده کند، در فاصله یک چشم بر هم زدن، همه اولیاء از اطراف و اکناف دنیا گرد او جمع می‌شوند.» 📚 تاریخ تصوف در اسلام، ص 219 🔸بنا بر تعریفی که برخی از صوفیه از قطب کرده‌اند، آیا این تعریف بر قطب فرقه‌های مختلف صوفیه حمل می‌شود و کدام‌یک از ایشان مصداق چنین تعریفی هستند؟  @n_tasavof
🌺🌺🌺پست ویژه🌺🌺🌺 ⭕️ چهل پیشنهاد برای اینکه همه در تبلیغ شریک باشیم 🔸1- یک خانواده می تواند با دیدار از اقوام و سادات مبلّغ غدیر باشد. 🔸2- یک کاسب می تواند با تخفیف ویژه در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸3- یک راننده تاکسی می تواند با پذیرایی شکلات در ماشینش مبلّغ غدیر باشد. 🔸4- یک مادر بزرگ می تواند با گفتن قصه های غدیری برای نوه هایش مبلّغ غدیر باشد. 🔸5- یک امام جماعت مسجد می تواند با صحبت پیرامون غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸6- یک نمازگزار مسجد می تواند با پذیرایی از نمازگزاران مبلّغ غدیر باشد. 🔸7- یک مادر می تواند با آماده کردن بهترین لباس های فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸8- یک مادر می تواند با پختن غذای مورد علاقه فرزندانش در غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸9- یک مادر می تواند با پخش سرودهای شاد در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸10- یک مادر می تواند با گذشتن از خطاهای فرزندش به مناسبت غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸11- یک پدر می تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش مبلّغ غدیر باشد. 🔸12- یک پدر بزرگ می تواند با ارسال پیام برای نوه هایش مبلّغ غدیر باشد. 🔸13- یک مادربزرگ می تواند با دادن نذری در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸14- یک دانش آموز می تواند با تزئین کلاس مدرسه اش مبلّغ غدیر باشد. 🔸15- یک دانشجو می تواند با هدیه کتاب و سی دی مرتبط با غدیر به اساتید و دوستان و نزدیکانش مبلّغ غدیر باشد. 🔸16- یک معلم می تواند با برگزاری مسابقات مرتبط با غدیر در کلاسش مبلّغ غدیر باشد. 🔸17- یک مدیرِ مدرسه می تواند با مسابقه تزئینات بین کلاس ها مبلّغ غدیر باشد. 🔸18- یک پدر می تواند با تهیه هدیه برای فرزندانش در روز غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸19- یک دانش آموز می تواند با تهیه روزنامه دیواری با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸20- یک دانش آموزمی تواند با آماده کردن دکلمه و قرائت در مجالس مبلّغ غدیر باشد. 🔸21- یک استادِ دانشگاه می تواند با اختصاص دادن بخشی از کلاسش به غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸22- یک هیأت می تواند با برگزاری مراسم جشن با شکوه مبلّغ غدیر باشد. 🔸23- یک هیأت می تواند با دیدار از سالمندان و اهداء هدیه مبلّغ غدیر باشد. 🔸24- یک هیأت می تواند با ایجاد ایستگاه صلواتی مبلّغ غدیر باشد. 🔸25- یک دانش آموز می تواند با توزیع یک پاکت شکلات مبلّغ غدیر باشد. 🔸26- یک پدر می تواند با خرید لباسِ نو برای خانواده اش مبلّغ غدیر باشد. 🔸27- یک دانش آموز می تواند با اجرای مصاحبه با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد. @n_tasavof 🔸28- یک فرد می تواند با عیدی روز غدیر به رفتگر محله اش مبلّغ غدیر باشد. 🔸29- یک فرد می تواند با دادن هدیه به همسایگان محله اش مبلّغ غدیر باشد. 🔸30- یک فرد می تواند با پخش یک جعبه شیرینی میان همسایه ها مبلغ غدیر باشد. 🔸31- یک فرد می تواند با تزئین ماشینِ خود در ایام غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸32- یک فرد می تواند با تزئین درب منزل یا آپارتمان خود مبلّغ غدیر باشد. 🔸33- یک فرد می تواند با دیدار از بیماران در بیمارستان در روز غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸34- یک فرد می تواند با ترویج آداب غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸35- یک فرد می تواند تهیه و گردآوری جدول با موضوع غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸36- یک فرد می تواند با طراحی کارت پستال با موضوع غدیر و پیام آن مبلّغ غدیر باشد. 🔸37- یک فرد می تواند با ترویج فرهنگ عیدی دادن میان اقوام مبلّغ غدیر باشد. 🔸38- یک مادر می تواند با پخش سرودهای غدیری در منزل مبلّغ غدیر باشد. 🔸39- یک فرد می تواند با یک لبخند و شادباش غدیر مبلّغ غدیر باشد. 🔸40- یک فرد می تواند با خواندن خطبه برادری میان دوستانش مبلّغ غدیر باشد. ... و کارهای فراوان دیگر .
✍️ حمایت صوفیه از مخالفین غدیر تا به امروز! ⭕️ در حالی سران صوفیه، از صوفیان طبقات نخستین به عنوان شاگردان و ملازمان ائمه اطهار (علیهم‌السلام) نام می‌برند که نه تنها پیرو مذهب تشیع نبوده‌اند، بلکه از پیروان مکتب بنی‌امیه و مخالفین غدیر به شمار می‌رفته‌اند. ↩️ تا اینکه در قرن هشتم تصوف، وارد حوزه تشیع شد. اما بازهم صوفیان شیعه نیز به‌مانند بزرگان سنی مذهب خود، دست ارادت از مخالفین غدیر نکشیدند. کما اینکه صفی علیشاه با اینکه از خلافت ابوبکر ایراد گرفته است، اما در کتاب خود می‌نویسد: «ما انکار فضیلت ابوبکر (رضی‌الله‌عنه) را نداریم.» 📚 (صفی علی‌شاه، اسرارالمعارف و میزان المعرفه، ص 56) 🔶 درواقع در بسیاری از اشعار و سخنان دیگر اقطاب صوفیه نیز این‌چنین سخنانی به‌وفور مشاهده می‌شود. چنانچه سلطان‌علی گنابادی می‌گوید: «دعوت باطنی و علم لدنی با علی بوده و دعوت ظاهری سلطنت و جهاد با خلفای ثلاثه بوده.» 📚(حجت بلاغی، مقامات العرفا، ص 157) 🔵 این چنین صوفیه نشان داده‌اند که قائل به مرزبندی مشخصی با مخالفین غدیر نبوده‌اند و برای آنان شأن و منزلت و جایگاهی نیز قائل شده‌اند. 📚پی‌نوشت: ▪️اصفهانی، محمدحسن (صفی علیشاه)، اسرار المعارف و میزان المعرفه، نشر اقبال، تهران، 1360 ▪️بلاغی، حجت علی (حجت علی شاه)، مقامات العرفا، انتشارات مظاهری، تهران، 1371 💢 کانال نقد تصوف 💢 🆔 @n_tasavof
🍁.…نقد فرقه‌های صوفیه.…🍁 💐🌹عید غدیر، عیدالله الأکبر بر همه‌ی روشن‌ضمیران و پاک‌سرشتان جهان مبارک‌باد.🌹💐 ✅ اعتراف به مخالفت صریح خلفا بر علیه شیعه! ◀️ قطب گنابادی بر خلاف عقیده‌ی ، خلفای اهل سنت را مخالف تفکر شیعه‌گری معرفی کرد. ⏪ وی می‌گوید؛ همیشه در طی تاریخ بین دو تفکر شیعی و سنی مخالفت‌های فراوانی بوده است و همواره خلفا به طرق مختلف درصدد از بین بردن فکر شیعی بوده‌اند و طرفداران این فکر را آزار می‌دادند. بدین طریق عده‌ای از شیعیان برای آنکه شناخته نشوند و برای آنکه بتوانند به افکار و عقاید خودشان سر و صورتی بدهند و دیگران را نیز ارشاد کنند، مجبور به گوشه‌گیری و زهد شدند که به زهاد شهرت یافتند و سپس نام دیگری در تاریخ اسلام یافتند که آن نام صوفی بود و کم کم کلمه تصوف رایج شد! @n_tasavof 📚 تابنده نورعلی، آشنایی با عرفان و تصوف، حقیقت، تهران، 1383، صص 7 و 8 ✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️✔️ لازم بذکر است تابنده سعی کرده از آب گل‌آلود، به نفع صوفیه ماهی بگیرد، وإلا تحلیل غلط وی بر خلاف شکل‌گیری تاریخ تصوف در اسلام بوده، که از قرن دوم و از بین اهل سنت آغاز شده است. 📚 کیوان قزوینی عباسعلی، استوارنامه، به اهتمام محمود عباسی، راه نیکان، 1387،  ص22
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁.…نقد فرقه‌های صوفیه.…🍁 💐🌹عید غدیر، عیدالله الأکبر بر همه‌ی روشن‌ ضمیران و پاک‌ سرشتان جهان مبارکباد.🌹💐 ⭕️ کانال نقد فرقه‌های صوفیه @n_tasavof
🌺نقد فرقه‌های صوفیه🌺 پدر شهید حدادیان در جشن «دکترسلام»: 🔹پسرم متولد سال ۱۳۷۴ بود و ایشان زمانی که می خواستند به دنیا بیایند سه قلو بودند دو قولش فوت کرد و ایشان ماندند. 🔹شب حادثه فرزندم را به اندازه یک ربع اسیر گرفتند. 🔹روی صحبتم با مسئولین فرهنگی است فکر کنند با توجه به حادثه ای که ۴ شهید داد در رابطه با این شهدا چه کرده اند؟ @n_tasavof
🌺نقدفرقه‌های صوفیه🌺 🔺 یکی از سران طریقت در جهت القاء مرتبه و طریق ایمان بودن اینگونه آورده است که «هر کس این بیعت را (نزد قطب ) کرده باشد امامت امام دوازدهم را قبول کرده است، آن وقت مذهبش دارای حقیقت است، اگر نکرده باشد البته همین برحسب صورت اولیه مسلمان است، احکام اسلامی بر او جاری است». 📚 جذبی، هبه الله، رساله جذبیه، انتشارات رضوی، ص72 🔺 این بدان معناست که برای احدی معرفت به امام عصر (عج) حاصل نمی‌شود مگر اینکه به قطب زمان خودش ایمان و تشرف پیدا کرده باشد! که یقینا این مفهوم در هیچ یک از روایات و آیات قرآن قابل اثبات نیست و بدعتی است آشکار! @n_tasavof
🌺نقدفرقه‌های صوفیه🌺 🔺نخستین کسى که علنا در دولت با درافتاد و عقاید خرافى آنها را به باد انتقاد گرفت، عالم عظیم الشّأن ملّا استاد اجازه بود که شیخ‌الاسلام قم بوده، و از محدّثین نامور بشمار مى‌آمده. 🔺اصلا شیرازى ولى در قم سکونت داشته چنان که خود می‌گوید نخست بى‌علاقه به صوفیه نبوده، ولى بعدها که پى به فساد مشرب آنها می‌برد، سرسختانه به مبارزه با آنان قیام می‌کند، آن‌هم در دولت صفویه که صوفیان به یاد آن شارب می‌جوند! 🔺ملّا محمدطاهر کتاب‌هایى چند در ردّ صوفیه نوشته که از جمله «ملاذ الاخیار» بعربى، و «تحفة الاخیار» بفارسى سلیس و پر مغز است. 📚 دوانی علی، مهدى موعود (ترجمه جلد سیزدهم بحارالانوار)، دار الکتب الاسلامیه، تهران، 1378، چاپ 28، ص 127 @n_tasavof
🌺نقدفرقه‌های صوفیه🌺 🔺عموم محققان معاصر معتقدند که متأثر از تعالیم بوده و در مباحث خداى ناشناختنى (غیب الغیوب)، و مراد، ولایت و انسان کامل و گرایش‌هاى گنوسى از آنان بهره برده است. دکتر زرین‌کوب مى‌گوید: 🔺«درست است که عقاید و مذاهب غیراسلامى، اندک اندک و در طى قرن‌هاى دراز در تصوف اسلامى بیش و کم تأثیر بخشیده است، لیکن قسمت عمده‌اى از نفوذ این عقاید را باید تأثیر غیرمستقیم آنها و در واقع فقط نتیجه ارتباط مستقیم و مستمرّ صوفیه با فرقه‌هاى مختلف چون غلات، معتزله، قرامطه، باطنیه و امثال آنها دانست که مکرّر پیروانشان در طى قرون به تصوف مى پیوسته‌اند. یا با متصوفه ارتباط و معاشرت داشته‌اند» 📚 زرین‌کوب عبدالحسین، تصوف ایرانی در منظر تاریخی آن، ترجمه کیوانی مجدالدین، تهران، سخن، 1383، صص 76 @n_tasavof
🌺نقدفرقه‌های صوفیه🌺 🔺 دیدگاه در مورد پیامبر اکرم(ص) 🔺 معروف به در مورد پیامبر اکرم(ص) می‌گوید: «البته(پیامبر) مربی داشت که او را از نقص به کمال رسانید و مربی آن حضرت باید کامل باشد لهذا از پستان شیر خورد و در تربیت ابی‌طالب بود و سال‌ها خدمت ابی‌طالب نمود که وقت بود»!!! 💢 اقطاب فاسد صوفیه، پیامبر اسلام را دارای نقص میدانند که نیاز به تربیت مربی در قالب مراد و مریدی بوده است! @n_tasavof 📚گنابادی، ملاعلی، صالحیه، ص 201
🍀نقد فرقه‌های صوفیه🍀 🔶 مخالف و موافق سماع از بین بزرگان مسلک؛ ✅ ، صوفی شهیر در مخالفت با می‌نویسد؛ «ای نفس! به جهت این اعمال از خدا حیا نمی‌کنی؟ تو در طول شب و در حال سماع در تسخیر و قبضه بودی و بازیچه دست او! با این‌همه، تو ذوق می‌کردی و لذت می‌بردی... از همه بدتر و از هر مصیبتی بزرگ‌تر و از هر فاجعه‌ای سنگین‌تر و از هر دردی جانکاه‌تر این‌که در این حال ادعا می‌کردی که من باخدا و در خدا بودم و به خدا برخاستم و در خدا شطحیات بر زبان راندم.» 📚 ابن عربی، محی‌الدین، رساله روح‌القدس فی محاسبه النفس ذیل بحث سماع، ص 36 ✅ اما کسی که باید او را ستاره سماع معرفی کرد این سد را شکست و به خاطر افراط شدیدش در سماع آن را به هر جای ممکن کشاند و مجلس سماع خود را در کوچه و بازار و خانه امیران برپا می‌کرد! 📚 افلاکی، شمس‌الدین احمد، مناقب العارفین، ص 99 @n_tasavof
📚ابراهیم ادهم از بزرگان صوفیه است که در بین علمای اهل سنت جایگاه ویژه‌ای دارد. جامی درباره ابراهیم ادهم می‌گوید: ابراهیم با سفیان ثوری و فضیل بن عیاض هم‌صحبت بوده است‌.[1] عطار نیز او را از اصحاب ابوحنیفه می‌داند.[2] هجویری نیز درباره ابراهیم می‌گوید: «ابراهیم با امام اعظم ابوحنیفه نیز اختلاط داشت و علم از وی آموخته بود، حدیث هم از وی روایت کرده است و این‌همه نشان می‌دهد که وی در مذهب اهل سنت بوده است». @n_tasavof 🗞پی‌نوشت: [1]. سلمی، ابو عبدالرحمن، طبقات الصوفیه، ج 1، ص 27 [2]. عطار نیشابوری، فریدالدین، تذکره الاولیاء، ص 88 [3]. هجویری، ابوالحسن علی بن عثمان، کشف‌المحجوب، ص 128
◾️"أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ(ع)"◾️ ⚫️نورعلی تابنده، لعن و سلام را در زمان حال را بدون اجر می‌داند:😳 ⚫️وی می‌گوید؛ 🔻«اگر ميان شيعيان رسم بود كه هروقت آب مى‌خوردند، بگويند: سلام بر لب تشنه حسين! براى اين بوده كه از نوشيدن آب، امام حسين و يارانشان را محروم كردند. @n_tasavof 🔻 اثر اين كار در دوران بنى اميّه بسيار مشهود بود؛ چرا كه به ياد شيعه مى‌آورد كه حاكمان جور با اولياى دين چه كردند. 🔻 امّا آيا اكنون كه ما از روى عادت و تقليدِ صرفْ مثلاً هنگام نوشيدن يک ليوان آب خنک يا شربت در تابستان چنين مى‌گوييم، همين اثر را دارد؟ 🔻در صدر تاريخ شيعه، اينقدر محيط، خفقان‌آور بود كه شيعيان مى‌ترسيدند بلند بگويند: «سلام‌اللّه على الحسين»، امّا حالا كه گفتن «سلام اللّه على الحسين» و ذكر «لعنه اللّه على قاتل الحسين» آنقدر عادى شده كه حتّى براى برخى محلّ درآمد شده و به كار و پيشه‌ی آنان تبديل شده، ديگر اين كار اجرى ندارد.»!😱 📚 آزمايش، مصطفی، عرفان ایران، تهران، انتشارات حقيقت، 1380، شماره‌ی37 🔴 طبق گزارشات تاریخی، 🔺اولاً جو حاکم بر جامعه در زمان امام صادق (ع)، به خاطر انقراض دولت بنی‌امیه و ابتدای شکل گیری دولت بنی‌عباس، خیلی خفقان نبوده و بر عکس زمان خوبی بود تا حضرت به‌راحتی، سخنان و فرمایشات خود را به مردم رسانده وحتی کلاس درس دایر کرده و شاگردان بی‌شماری را پرورش کنند، که اگر این چنین نبود حتما از برپایی مجالس حضرت جلوگیری می‌کردند. 🔺 ثانیاً مصیبت شهادت امام حسین (ع) آنقدر عظیم است که بنا بر فرموده امام رضا (ع) این اندوه و گریه، تا روز جزاء، میراث عاشقان است و محدود به زمان خاصی نیست. @n_tasavof 🔺 ثالثاً مجالس عزاداری امام حسین (ع) به نحو مرسوم، از زمان ائمه طاهرین (ع) تا امروز که همیشه با اندوه و اشک و بیان مصائب، همراه بوده، به نحوی که احساسات و عواطف انسان ها را برانگیزد، بهترین شیوه برای زنده نگه داشتن این مجالس است. 🔺 رابعاً این وعده‌ی بهشت برای گریه کردن و اشک ریختن در سوگ امام حسين (ع) و اجرهای فراوان دیگر، از قبیل بخشش گناهان، محبوب ترين قطرات اشك در پيشگاه خدا و... که در روایات آمده، مزد و اجر خون امام حسین (ع) است نه مزد اشک عزادار، که برای بعضی افراد قابل هضم نبوده و این شبهات و اشکالات را مطرح می‌کنند. 📚 ابن بابويه(شیخ صدوق)، محمد بن على، أمالی، تهران، نشر کتابچی، 1376ش، ص128
.…نقد فرقه‌های صوفیه.… 🔵 سران تصوف همواره خود را انسان‌هایی باطن گرا و علما و فقها را ظاهرگرا و قشری معرفی می‌کنند کما اینکه صوفیه شرع را نزد فقها و حقیقت را نزد خود می‌دانند. ⚫️ اما صوفیه امر ولایت را نیز به‌ظاهر و باطن تقسیم کردند و با تقسیم ولایت حضرت علی (علیه‌السلام) به ولایت ظاهری و باطنی، ادامه‌دهنده تفکر بنی‌امیه در این امر بوده‌اند. @n_tasavof 🔘 چراکه با این تقسیم، درواقع راه را برای خود هموارتر کردند و خود را در عصر غیبت امام، عهده‌دار امر باطن ولایت معرفی کردند. 🔴 چنانکه ملاعلی گنابادی (قطب دوم) می‌گوید: «دعوت باطنی و علم لدنی با علی بوده و دعوت ظاهری سلطنت و جهاد با خلفای ثلاثه بوده است.»😳 📚 (حجت بلاغی، مقامات العرفا، ص157) 
◾️"أعظَمَ اللهُ اجورَنا بمُصابِنا بِالحُسَینِ، وَ جَعَلَنا و ایّاکُم مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ مَع وَلیّهِ الامامِ المَهدیِّ مِن آلِ مُحَمَّدٍ(ع)"◾️ ▪️ امام صادق (علیه‌السلام) فرمود:▪️ «مَن بَکی أَو أَبکی أَو تَباکی فی مُصیبةِ الحُسَین حُرِّمَت جَسَدَهُ علیَ النَّار و وَجَبَت لَهُ الجَنَّه. هرکس در مصیبت امام حسین (ع) بگرید یا بگریاند و یا خود را به حالت گریه بزند، جسدش بر آتش حرام شده و بهشت بر او واجب می‌گردد.» 📚 مجلسى، محمد باقر بن محمد تقى، بحار الأنوار، بيروت، دار إحياء التراث العربی،1403 ق، ج44، ص 308 ⚫️ نگاه پست صوفیان مدعی تشیّع به عزاداری! 🔴 تابنده؛ گریه کردن زشت است!😳 🔻 مجذوب علیشاه قطب گنابادیه می‌گوید؛ 🔻 گریه کردن برای حضرت سیدالشهدا (ع) در زمان حال را، جلوه‌ای زشت برای شیعه و دور از شأن ائمّه‌اطهار می‌داند: @n_tasavof 🔻 «اگر به اقتضاى زمان و مكان، و در ايّامى كه شيعه مظلوم و گمنام بود، گريه كردن به تكلّف يا تظاهر به آن، يكى از شعائر بود، اكنون كه به اقتضاى زمان جديد، نه شيعه مظلوم است و نه گمنام، اين شعار كه متأسّفانه صورت زشتى به خود گرفته ــ به‌نحوى كه موجب وَهن شيعه و تحقير آن خصوصاً از جانب برخى اهل سنّت، شده ــ بايد اصلاح گردد. 🔻 بايد آنچه را كه موافق حيثيّت و شأن ائمّه اطهار (ع) است انجام داد و خلاف آن را ترک كرد.» 📚 آزمايش، مصطفی، عرفان ایران، تهران، انتشارات حقيقت، 1380، شماره‌ی37
.…نقد فرقه‌های صوفیه.… ✅ وهذا یومٌ تبرکَت بهِ بنو اُمیّه... ⭕️ ابن عربی، روزه‌ گرفتن در روز عاشورا پرفضیلت است!😡 @n_tasavof
✅ محمدعلی کرمانشاهی دریافت معارف و اسرار توسط شاهدبازی را از انحرافاتی می‌داند که توسط ابوعبدالله کرام، قطب فرقه کرامیه، رایج شد. @n_tasavof نامبرده قائل به اباحه‌گری در تمام اعمال بود و می‌گفت: ❌ «تمام گناهان از زنا، لواط، استمنا، شهادت به دروغ و بازی با پسران، خواه آشکار و خواه پنهان بر شما رواست، الا شرب خمر چه علانیه و پنهان، زیرا آبروی مردم را می‌ریزد، پس جمله کبائر را بر شما حلال کردم.» 📚 خیراتیه، ج 1، ص 27 💢 بدین‌سبب زیبارویان زیادی به این فرقه روی آوردند، به گمان اینکه بدون عبادت و تنها با شاهدبازی، واصل‌شده و صاحب معارف و اسرار می‌شوند! 
🍁.…نقد فرقه‌های صوفیه.…🍁 ⭕️ چرا حلول که بطلانش از کسی پوشیده نیست، از ارکان تصوف قرار داده شده است؟ حلول عبارت است از اختصاص چیزی به چیزی، آن‌گونه که اشاره به یکی از آن دو عین اشاره به دیگری باشد و آنچه حلول کند را "حالّ" و آنچه در آن حلول کنند را "محلّ" نامند. ❌ گروهی از صوفیه گمان می‌کنند که خدای متعال در آدمی حلول می‌کند و معتقدند که حق‌تعالی در پیامبران و امامان حلول کرده است.😳 📚 هاشم معروف الحسنی، تصوف و تشیع، مترجم محمدصادق عارف، صص 330 تا 333 @n_tasavof 👈 بر همین اساس بزرگان صوفیه مانند منصور حلاج، بایزید و دیگران ادعای "انا الحق" و "انا الله" نموده‌اند.☹️ 📚 عطار نیشابوری فریدالدین، تذکره الاولیاء، ج 1، ص 160 عطار نیشابوری بدون هیچ‌گونه ملاحظه‌ای گفته است: منم الله در عین کمالم منم الله در عین وصالم منم الله خود در خود بدیدم به خود گفتم کلام حق شنیدم
.…نقد فرقه‌های صوفیه.… ✅صوفیان نخستین تا قرن چهارم توجهی به مساله کرامت نداشتند و کرامات را فقط بعنوان گواهی برای یقین قلبی در سیر و سلوک تلقی می‌کردند. @n_tasavof 💢اما وقتی که صوفیه به شخص محوری روی آورد و توجه به اولیاء در میان صوفیه به مساله‌ای اساسی مطرح شد، انحرافات مبنایی ایشان کلید خورد و توجه ویژه به کرامات اولیاء از جمله انحرافات اساسی صوفیه شمرده شد. 📚عارف و صوفی چه می گویند؟، ص 122 @Ertebat_soofiyeh راه ارتباطی؛
✅ رهبر انقلاب: ✍ فاطمه زهرا سلام‌الله‌علیها مثل یک مادر، مثل یک مشاور، مثل یک پرستار برای پیامبر بوده است. آن‌جا بوده که گفتند فاطمه «امّ ابیها» -مادر پدرش- است. ♨️ @n_tasavof 👈 🔷 @andisheyehbartar 👈
🔺تداوم اغشاشگری #دراويش_گنابادی در ندامتگاه 🔻وقتی تعصب و افراط با ماهيت افراد ‌عجين گردد، طبيعتاً مجالی برای خودسازی و اصلاح باقی نمی‌ماند؛ چنانچه در اغتشاشگران فاجعه #گلستان_هفتم می‌بينيم ♨️ @n_tasavof 👈 🔷 @andisheyehbartar 👈
🔺 سوال شده است: 🔸«در این دوره که مساله تقریبت مذاهب یکی از مسائل روز هست، چرا باید صوفیه رو نقد کرد؟» 🔺 در پاسخ باید گفت: 🔸 ، مذهب نیست که بخواهیم همانند مذاهب فقهی به آن نگاه کنیم. بلکه در اصل، با نقد کردن به وحدت امت اسلامی کمک می‌کنیم. 🔸زیرا صوفیه بعنوان انحرافی در دین و در مقابل ائمه معصومین (ع) پدید آمد. 🔸متاسفانه اصل برخورد تصوف با اسلام در پس قشنگی‌های اینگونه موضوعات که قصه‌ای بیش نیست، پنهان نگاه داشته شده است، که موجب می‌شود کمتر به علت و انگیزه چنین ساخته‌هایی که نتیجه‌اش تضعیف اسلام و القاء سستی در مسلمانی است، توجه گردد. 📚 رویشگاه تصوف، صص 92 و 93 🔺برای نمونه: نقل کرده‌اند که را دیدند: 🔸«چوبی در دست داشت که هر دو سر آن آتش گرفته بود. گفتند چه خواهی کرد؟ گفت میروم تا با یک سر این دوزخ را بسوزانم و به یک سر بهشت را تا خلق از خدا بترسند.» 📚 تذکره الاولیاء، ص 539 ♨️ @n_tasavof 👈 🔷 @andisheyehbartar 👈 آدرس پیج اینستاگرام👇👇👇 https://instagram.com/sufie121?utm_source=ig_profile_share&igshid=10x9ryxin3h8j
🔺اختلافات درون‌فرقه‌ای و انتساب آن به عناصر خارجی؛ سياست هميشگی فرار از واقعيت ✍قد علم كردن عناصر افشاگر و آلترناتيو در فرقه گنابادی،‌ اين‌روزها به يكی از چالش‌های جدی جريان مزبور تبديل شده و به جای بررسی ريشه‌ها و پيامدها، ساده‌ترين راه، يعنی فرار را برگزيده و با برنتابيدن انتقادات، هجمه‌ها را متوجه دشمن فرضی -ادعايی- بيرونی می‌نمايند ❓اما اين سياست تا كجا می‌تواند پاسخگو باشد؟ افزايش شمار منتقدان درونی و حمايت دراويش از ايشان،‌چه معنايی می‌تواند داشته باشد؟ آيا بايد منتظر چالش‌هايی تازه در ميان دراويش گنابادی باشيم؟ ♨️ @n_tasavof 👈 🔷 @andisheyehbartar 👈
❌ نمونه‌ای دیگر از تفسیر به رأی صوفیانه😕 ⛔️ در تفسیر «غرائب القرآن» صوفی معروف «نظام الدین نیشابوری» که معاصر با ابن حجر عسقلانی متعصب نیز بوده است، بعد از ذکر تفسیر هر قسمت از آیات، بحثی تحت عنوان «تأویل» می‌بینیم که روشن‌ترین مصداق تفسیر به رأی است!😳 ⭕️ مثلا در ذیل آیات مربوط به مبارزه موسی با ساحران می‌گوید:🤔 @n_tasavof «منظور از اژدها (ثعبان) در این داستان همان اژدهای نفس است، زیرا هر چیز را به خود اضافه کنی و محل حاجات خویش قرار دهی اژدهاست همان طور که موسی عصا را به خود اضافه کرد و گفت: «هی عصای؛ این عصای من است» و لذا به او گفته شد، «القاها یا موسی؛ این عصای نفس را بیفکن».😨😬 📚 تفسیر غرائب القرآن که در حاشیه تفسیر طبری آمده است، جلد 9، صفحه 42 و ♨️ @n_tasavof 👈 🔷 @andisheyehbartar 👈52
🔺نخستین کسى که علنا در دولت با درافتاد و عقاید خرافى آنها را به باد انتقاد گرفت، عالم عظیم الشّأن ملّا استاد اجازه بود که شیخ‌الاسلام قم بوده، و از محدّثین نامور بشمار مى‌آمده. 🔺اصلا شیرازى ولى در قم سکونت داشته چنان که خود می‌گوید نخست بى‌علاقه به صوفیه نبوده، ولى بعدها که پى به فساد مشرب آنها می‌برد، سرسختانه به مبارزه با آنان قیام می‌کند، آن‌هم در دولت صفویه که صوفیان به یاد آن شارب می‌جوند! 🔺ملّا محمدطاهر کتاب‌هایى چند در ردّ صوفیه نوشته که از جمله «ملاذ الاخیار» بعربى، و «تحفة الاخیار» بفارسى سلیس و پر مغز است. 📚 دوانی علی، مهدى موعود (ترجمه جلد سیزدهم بحارالانوار)، دار الکتب الاسلامیه، تهران، 1378، چاپ 28، ص 127 ♨️ @n_tasavof 👈 🔷 @andisheyehbartar 👈52