eitaa logo
نبرد اندیشه ها
746 دنبال‌کننده
32 عکس
55 ویدیو
256 فایل
@Henaras_of_132 ادمین نبرد اندیشه ها مجله‌ای چند رسانه‌ای از صوت و تصویر مناظرات و نشست ها و ارائه اساتید مختلف علوم انسانی. ⛔استفاده از محتوای کانال بدون ذکر منبع جایز نیست. ما را به دوستان فرهیخته خود معرفی کنید. https://eitaa.com/nabardA
مشاهده در ایتا
دانلود
1_9313760763.m4a
36.66M
🎧نسبت معنویت‌های نوظهور با معنویت اسلامی ارائه‌دهندگان: 👤شادی از منظر ابن عربی و سلیگمن؛ دکتر هادی وکیلی 👤بررسی انتقادی «ذهن‌آگاهی» در مقایسه با «حضور قلب»؛ دکتر احمد شاکرنژاد 👤مقایسه «عشق معنوی» در معنویت پست‌مدرن و عرفان اسلامی؛ دکتر بهزاد حمیدیه 👤معنویت سکوت؛ دکتر اسماعیل سلیمانی 👤بازخوانی رویکردهای مواجهه با معنویت‌ها در ایران معاصر با تاکید بر رویکرد مقایسه‌ای؛ دکتر محمد حسن یعقوبیان __________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
1_7249638031.m4a
22.65M
♦️همایش «الهیات خدمت» با موضوع: مراقبت معنوی 🎙ارائه دهنده : دکتر علیرضا ایرج پور ▪️ استاد تمام پرستاری دانشگاه علوم پزشکی اصفهان 📒دبیر علمی  نشست: دکتر سیدروح‌الله موسوی‌زاده 🗒مجری: پژوهشکده اخلاق و معنویت __________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5906968212674711371.mp3
14.6M
نشست علمی 💰۱۳مگابایت 📝موضوع: نقد کلی نظریه عقلانیت و معنویت استاد مصطفی ملکیان 🎙استاد داوود عرفانی فر ______ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
⬅️درباره پروژه معنویت مصطفی ملکیان ♦️دکتر جواد گلی، ▪️مشکلات عمده جوامع اسلامی که موجب شده آنها از جهت شادی ظاهری در رده‌های پایین جدول قرار بگیرند، چند عامل دارد: عامل نخست شرایط نامساعد اقتصادی و اجتماعی و سیاسی است که ده‌ها سال است استعمارگران غربی و مستبدان وابسته به آنها در جهان اسلام ایجاد کرده‌اند. ▪️ادعای این که کشورهای اسکاندیناوی شادترین مردم دنیا هستند با توجه به شواهدی مخدوش است: مردان فنلاندی حدود 5 برابر ایران خودکشی می‌کنند، زنان آنها 2.5 برابر زنان ایران خودکشی می‌کنند و چهار برابر ایران مردان و زنانش خودکشی می‌کند، با این حال شادترین کشور دنیا اعلام شده است! ▪️چگونه می‌توان باور کرد مردمی که برای نجات از افسردگی بیشترین مصرف قرص‌های ضد افسردگی در جهان را دارند، شادترین مردم جهان هستند و آرامش دارند.
نتایج این مطالعه نشان داد که دانشمندان واقعا علاقه به متافیزیک و معنویت دارند. وقتی از آنها سوال شد که آیا خود را فردی معنویت گرا میبینید؟ 👈🏼👈🏼 حدود 66 درصد از دانشمندان علوم طبیعی و 69 درصد از دانشمندان علوم اجتماعی پاسخ دادند که به متافیزیک معتقد هستند و خود را فردی معنویت گرا میبینند 👉🏼👉🏼 survey reveals that academic scientists are actually quite interested in spirituality. When asked “to what extent do you consider yourself a spiritual person?” about 66 percent of the natural scientists and about 69 percent of the social scientists describe themselves as spiritual. ژورنال sega 🔥 http://journals.sagepub.com/doi/abs/10.1525/ctx.2008.7.1.12 دانشگاه پنسیلوانیا 🔥 http://citeseerx.ist.psu.edu/viewdoc/download?doi=10.1.1.172.2145&rep=rep1&type=pdf
ا 👈 نبود هدف و معنا در زندگی آتئیست ها  🔵بیخداییی و ناباوری اثرات بسیار نامطلوبی برای فرد و اجتماع در پی دارد ، بطور مثال یک آتئیست از نبود معنا و هدف در زندگی خود رنج میبرد. یک اتئیست فکر میکند که تصادفی ساخته شده است و فرق زیادی با یک حیوان ندارد و سرانجام نیست و نابود میشود. ما این ادعای خود را با منابع اکادمیک پشتیبانی میکنیم 1️⃣ افرادغیرمذهبی دلایل کمتری برای زندگی کردن دارند !!این یافته به خوبی نشان می دهد که انسانها با آتئیست شدن زندگی برایشان بی معنی می شود !! no religious affiliation perceived fewer reasons for living, particularly fewer moral objections to suicide. پاپ مد https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15569904 2️⃣ افراد دیندار هدف بزرگتری نسبت به آتئیست ها دارند!! افراد مذهبی شادتر از کسانی هستند که در زندگیشان معنویت ندارند. مطالعات همچنین نشان میدهند که دلیل شادتر بودن افراد مذهبی این است که آن ها نسبت به افراد غیر مذهبی, در زندگیشان بیشتر احساس هدف دارند. افراد مذهبی به نظر میرسد که هدف بزرگتری در زندگیشان دارند که دلیل شادتر بودن آنهاست Religious people are happier than those without spirituality in their life.... The study also suggests that the reason for this is that religious people are happier because they have more of a sense of purpose in their lives than non-religious people.... Religious people seem to have a greater purpose in life, which is why they are happier دانشگاه وارویک http://www2.warwick.ac.uk/newsandevents/pressreleases/ne100000008548 3️⃣ دین یک ابزار برای برای کمک به بقای انسان بوده است  که به نوع بشر کمک میکند که ❗️ هدف و نظم ❗️ را در محیط پیچیده و آشوبناک اطرافش پیدا کند. I theorize that religion is a survival tool to help human beings to find purpose and order in the complex and chaotic environment we inhabit. دانشگاه ویسکانسین http://dc.uwm.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1004&context=rsso 4️⃣ محققان کشف کرده اند!! دینداری  و معنای عمیق زندگی رابطه مثبت دارند!! یعنی هر چقدر دین دارتر باشیم ، زندگی ما پر معنی تر و بالاتر است!! Meaning of life has a significant negative correlation with anxiety and a significant positive correlation with mental health and religiosity ژورنال اشپرینگر https://link.springer.com/article/10.1007%2Fs10943-013-9781-3 ✅ همانطور که مشاهده کردید ، آتئیست ها بشدت زندگی پوچی دارند ، و فکر میکنند که بی ارزش هستند
هدایت شده از نبرد اندیشه ها
🌴🌴🌴 🌴🌴 🌴 🌹 سلام و احترام خدمت اعضای جدید به کانال "نبرد اندیشه ها" در پیام رسان ایرانی ایتا خوش آمدید. 🤝امیدواریم که با طرح انتقادات و پیشنهادات سازنده شما به خدمت رسانی هرچه بهتر و بیشتر برای اهل علم شرفیاب شویم.
سلام بر دوستان اهل علم ✅ در کنار الطاف و ابراز محبت های متعدد دوستان بعضی عزیزان هم پیام دادن و درباره کیفیت صوت ها نکاتی داشتند که امیدواریم بتونیم با بهترین کیفیت صوت ها رو ارائه بدیم، اما ذکر نکاتی ضروریه؛ ۱_بعضی صوت ها اساسا با کیفیت پایین ضبط شدن ۲_بسیاری از صوت ها حجم اینترنت زیادی داشتن که برای کاهش هزینه اینترنت عزیزان حجمشون رو کم کردیم که قدری باعث کم شدن کیفیت صدا می شد. ۳_پخش کننده هایی که قابلیت افزایش صدا و کیفیتش رو دارن نصب کنید نسخه های کم حجمی هم وجود داره. 🍎آیدی خادم کانال (ادمین) @Henaras_of_132 نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان https://eitaa.com/nabardA
یوپ لامیر و منش جنسی ابن‌سینا 🔻 👳🏻‍♂ «یوپ‌لامیر» ابن‌سینا‌پژوه و مستشرق هلندی است که رشته اقتصادش را رها کرد و به پژوهش در فلسفه و منطق فیلسوفانی چون و و در دانشگاه مصر و لبنان پرداخت و نیز در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶ در تهران در منطقه درکه ساکن بود و به تحقیق در نسخ خطی موجود در کتابخانه‌های ایران اشتغال داشت. او کتابی منتشر کرد به نام (شهوت ابن‌سینا) تا نشان دهد که افسانه‌ی علاقه‌ی ابن‌سینا به شهوترانی و صیغه کردن افراطی زنان برساختی ناشی از تهمت‌های دشمنان او بوده است؛ 😳 چندان که گفتند این فیلسوف و طبیب در اثر کثرت شهوترانی با زنان به بیماری قولنج مبتلا شد و در اصفهان درگذشت. قائلان و باورمندان این دیدگاه در نسخ کهن کم نیستند تا جایی که خاورشناسانی چون گوستاو لوبون و جان‌مک‌‌گینیس و گلمان و سهیل افنان نیز حرف‌های آن‌ها را تکرار کرده‌اند. به تمسخر بیتی درباره‌ی ابن‌سینا ساخت که: و لم یشف ما نابه بالشفا و لم ينج من موته بالنجاة يعني: نه كتاب شفايش وي را از قولنج شفا داد و نه کتاب نجاتش از مرگ نجاتش بخشید. اما لامیر که به زبان عربی و فارسی مسلط است نخست با بررسی نسخه‌هایی از زندگی ابن‌سینا که به شاگردش ابوعبیدجوزجانی فیزیکدان و فیلسوف دیکته کرده، دریافت که بخش‌هایی از جملات آن کتاب تقطیع شده تا این عبارت زیر را نتیجه گیرند: (ویشتغل بالمجامعة کثیرا فأثر فی مزاجه… حتی صار امره فی السنه… اصاب الشیخ قولنج) با صرف‌نظر از نقطه‌چین‌های عبارت بالا ابتلای بوعلی به قولنج در اثر افراط در شهوت و مجامعت با زنان بوده. این عبارت به صورت تقطیع شده‌ی فوق در نسخی چون «تتمه الصوان الحکمه» بیهقی و «وفیات‌الاعیان» ابن‌خلکان و همچنین «نزهه الارواح» شهرزوری و  ابن القفطی و ابن ابی‌اصیبه از جوزجانی روایت شده که قولنج حکیم معلول کثرت شهوت‌رانی وی عنوان شده است. بعدها مستشرق معروف «گلمان» با اعتماد و اتکای به این نسخه‌ها همین حرف را تکرار می‌کند و در میان دیگر خاورشناسان چون یک اپیدمی تکثیر می‌شود. ✅ لامیر ابتدا با تحقیق در رساله‌ی خود شیخ بنام (رسالة في‌القولنج) درمی‌یابد که ابن‌سینا چهار نوع قولنج را شناسایی و برای آن ۶۰ عامل ابتلا را معرفی کرده که شهوت و مجامعت با زنان جزو هیچکدام آن‌ها نبوده است. ❇️ در ادامه لامیر در اثنای تحقیقات خود به نسخه‌ای از املای جوزجانی که در دانشگاه استانبول نگهداری می‌شود دست پیدا می‌کند که تا حدی مشکل برایش حل می‌شود و مشخص می‌شود مولفان نامبرده در بالا از عبارت یادشده با نقطه‌چین کلماتی را حذف کرده‌اند تا قولنج شیخ را به عامل شهوترانی او‌ نسبت دهند. در نتیجه لامیر با توجه به قدمت این نسخه درمی‌یابد نظر شیخ و دیدگاه جوزجانی به هیچ وجه قولنج را مرتبط با کثرت رابطه جنسی معرفی نکرده‌اند. و این شیطنت دشمنان شیخ در تقطیع کلام جوزجانی بوده که به چنین تصوری دامن زده است. ⁉️ اما بدخواهان ابن‌سینا که بوده‌اند که دست به حذف و تحریف عبارات او زده‌اند؟ مشخص است که بعد از کتاب (تهافت‌الفلاسفه) ، متکلمان پس از او به دیده‌ی یک مرتد در ابن‌سینا نظر می‌کردند، و برای تثبیت این ارتداد نیاز به نسخه‌ی زندگینامه داشتند تا شیخ‌الرئیس را شراب‌خوار و آوازخوان و عشق‌باز و شهوتران جلوه دهند؛ این توصیفات از هرزگی، ارتداد او را استوارتر جلوه می‌داد. و برای رسیدن به چنین  هدفی نیاز داشتند (از «فقیل» تا «حقها» در عبارت شیخ ، یک تقریر کامل) را حذف کنند که پرفسور لامیر توانست این غش و حذف را در نسخه استانبول از کتاب کشف و افشا کند. ✴️ این اثر «یوپ لامیر» توسط مترجم و پژوهنده افغانستانی عتیق اروند به فارسی برگردانده شده است. که از لینک زیر قابل دریافت است 👇👇👇👇 https://gozaare.com/%d8%b4%d9%87%d9%88%d8%aa-%d8%a7%d8%a8%d9%86%d8%b3%db%8c%d9%86%d8%a7/#_ftnref7 _____________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
هدایت شده از نبرد اندیشه ها
سلام بر دوستان اهل علم ✅ در کنار الطاف و ابراز محبت های متعدد دوستان بعضی عزیزان هم پیام دادن و درباره کیفیت صوت ها نکاتی داشتند که امیدواریم بتونیم با بهترین کیفیت صوت ها رو ارائه بدیم، اما ذکر نکاتی ضروریه؛ ۱_بعضی صوت ها اساسا با کیفیت پایین ضبط شدن ۲_بسیاری از صوت ها حجم اینترنت زیادی داشتن که برای کاهش هزینه اینترنت عزیزان حجمشون رو کم کردیم که قدری باعث کم شدن کیفیت صدا می شد. ۳_پخش کننده هایی که قابلیت افزایش صدا و کیفیتش رو دارن نصب کنید نسخه های کم حجمی هم وجود داره. 🍎آیدی خادم کانال (ادمین) @Henaras_of_132 نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان https://eitaa.com/nabardA
4_5906968212674711371.mp3
14.6M
🎧نشست علمی 📝موضوع: نقد کلی نظریه عقلانیت و معنویت استاد "مصطفی ملکیان" 🎙استاد داوود عرفانی فر ______ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
4_6050730036611255213.mp3
11.18M
📌نکاتی درباره شیخ اشراق در بیان استاد " 💰۱۰ مگابایت ✅ 00:36 نوآوری های منطقی 2:20 حکومات دهگانه شیخ اشراق در مغالطات ✅ نوآوری های فلسفی؛ ۱. نور و ظلمت 4:50 ۲. نورالانور، انوار قاهره و انوار اسپهبدیه 5:40 ۳. توسعه در علم حضوری 8:08 ۴. مثال افلاطونی و مثال معلق 10:00 ۵. عقول طولی و عرضی 12:00 ✅ افکاری که روی دیگران اثر نگذاشته است. ۱. جن و ملک 15:40 ۲. تناسخ 16:25 ۳.اکوار و ادوار 17:23 ✅ نکاتی چند؛ 1⃣ 18:45 رابطه حکمت اشراق با عرفان 2⃣ 20:15 شارحان حکمت اشراق 3⃣ 21:25 رابطه حکمت اشراق با فهلویون و رواقیون 4⃣ 22:25 زبان شیخ اشراق 5⃣ 26:25 ریاضت و تقوا راه اصلی است. 6⃣ 27:40 ویژگی های قلمی شیخ اشراق. 7⃣ 29:50 نکات شخصیتی شیخ اشراق. ________________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
20120618233403-9087-167.pdf
339.9K
📚عرفان خواجه/دکتر منصور پهلوان 📄چکیده : یکی از دانشمندان بزرگ اسلامی که در رشته های مختلف علوم متداول صاحب نظر بوده ‘ خواجه نصیرالدین طوسی – قدس سره – است . این دانشمند والا مقام در منطق و ریاضیات و فلسفه و کلام و هیأت و نجوم و اخلاق و عرفان نظری تألیفات ارزشمندی دارد که وی را در میان مؤلفان و دانشمندان اسلامی ممتاز ساخته است . باوجود این خواجه در زمینه های عملی همچون سیر و سلوک و تخلق به اخلاق و ملکات عالیه و دارا بودن مقامات و طی منازل نیز ممتاز بوده است و تألیفات ارزشمند وی در این باب همچون رسائل ((اوصاف الاشراف)) و ((آغاز وانجام )) و ((شرح انماط ثلاثه اشارات و تنبیهات)) بر این مدعا دلالت دارد وکسی که این مراحل را طی نکرده باشد نمی تواند بدین زیبایی و دقت به توصیف آنها بپردازد . بعد عرفانی شخصیت طوسی در میان دانشمندان غربی نیز مسلم و مورد توجه بوده است. __________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
خلوتگه خورشید،خدادادی.pdf
4.46M
📖کتاب  درآمدی برمبانی عرفان اسلامی به قلم دکتر محمد خدادادی ____________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5989866140958985546.mp3
15.51M
🖥وبینار 💰۱۴مگابایت 📖 مبحث: ضرورت احیاء فلسفه وعرفان در حوزه های علمیه ▫️استاد  🗓 ۶مردادماه ۱۴۰۱ __________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5971887545296885079.mp3
16.72M
🎧بشنوید 💰۱۵مگابایت نشست علمی بررسی ارتباط نهضت احیای تصوف در ایرانِ دورهٔ زندیه و اوایل قاجاریه با مکتب عرفانی_اخلاقی نجف. ارائه‌: شهرام صحرایی نقد: محمد سوری دبیر:احسان جندقی _________________ ✍برخی نکات برجسته بحث: ✍در دوره صفویه تصوف دچار رکود و نوعی زوال شد و برخی ایران را ترک کردند. ✍دوره قاجار دوره تجدید تصوف است. ✍اخلاقی بودن و صوفی بودن یکی نیست، اجتهاد بعض عرفا باعث شده بعضی ها تصوف را به یه مکتب اخلاقی تقلیل و تعریف نمایند ✍احساس خطر از قدرت سیاسی گرفتن صوفیه و تدبیر پادشاهان بری جلوگیری. ✍فقهای عربی از کشورها می آمدند که آن روح عرفانی ایرانی را نداشتند و رفتار دراویش را "خلاف شرع" می فهمیدند. ✍بعضی ها رو به اردبیل نماز می خواندند. ✍مکتب اخلاقی عرفانی نجف ابایی ندارد از اینکه نسبت هایی بین او و تصوف هست ✍سلاطین صوفیه خودشون رو ملوک عالم جان و مشایخ رو سلاطین عالم معنی می دانستند ____________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
مصاحبه نگاه آفتاب.pdf
3.13M
📖مناظره مکتوب 🤔درنگی در چیستی عشق عرفانی از نگاه مولوی 👥کاوه بهبهانی & محمد جواد اعتمادی ________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
خلود دوزخ.pdf
1.72M
📘خلود دوزخ محمد رضا نکونام 🤔بررسی و تحلیل آرای شماری از اندیشمندان ، و که به نفی مسألهٔ می‌پردازند. نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5888863546837570457.mp3
21.92M
🎧بشنوید تخصصی🪔عرفان وجودی و نسبت آن با کتاب و سنت 💰۲۰ مگابایت 🎙ارائه: علیرضا قائمی نیا 💬  نقد و پرسش و پاسخ‌ جمعی از کارشناسان ✍️ دبیرعلمی: محمدجواد رودگر عرفان وجودی مفهومی در مقابل عرفان متافیزیکی __________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
هدایت شده از نبرد اندیشه ها
سلام روز بخیر تشکر صمیمانه از اعضای فرهیخته "نبرد اندیشه ها" که با ارسال پیام های محبت آمیز و ارائه انتقادات و پیشنهادات مفید حامی و باعث دلگرمی ما هستند.🍎 خادم کانال @Henaras_of_132 نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مروری بر زندگی آیت الله 🔰درگذشت آیت الله فقیه، استاد اخلاق و از بزرگان مکتب تفکیک در مشهد (۱۴۱۰ق) 💢میرزا جوادآقا تهرانی  (۱۲۸۳-۱۳۶۸ش) فقیه، استاد اخلاق و معارف اسلامی و نماینده مروم خراسان در مجلس خبرگان قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بود. 🔹او در سال ۱۲۸۳ش در تهران به دنیا آمد و پس از طی دوره دبیرستان جهت آموزش تحصیلات حوزوی عازم قم شد و پس از چند سال جهت تکمیل دروس عازم نجف اشرف گردید و پس از دو سال به ایران بازگشت و در مشهد مقدس ساکن گردید. 🔸وی در مشهد از درس شیخ هاشم قزوینی و میرزا مهدی اصفهانی بهره مند گردید و به تدریس معارف اعتقادی و اخلاقی مشغول شد. 🌀او علاوه بر تدریس به فعالیتهای اجتماعی و سیاسی اهتمام ورزید. اولین درمانگاه خیریه مشهد و نخستین صندوق قرض الحسنه ایران به اهتمام وی راه اندازی شده است. ⚡️ او قبل از انقلاب با نهضت امام خمینی همراه بود و بعد از انقلاب هم همواره مدافع انقلاب بود و دفعات متعدد در جمع رزمندگان حصور پیدا کرد. 🍁وی از منتقدان فلسفه و عرفان و معتقد به جداسازی معارف قران و حدیث از عرفان و فلسفه بود و دورس فلسفه را هم به شیوه انتقادی تدریس می کرد ☄از ایشان آثاری برجای مانده که میزان المطالب، عارف و صوفی چه می‌گویند؟، فلسفه بشری و اسلامی، در نقد مکتب کمونیسم و ماتریالیسم و بررسی در پیرامون اسلام، در نقد آرای احمد کسروی از آن جمله اند. ◾️وی سرانجام در سحرگاه سه شنبه ۲ آبان ۱۳۶۸ش (۲۳ ربیع الاول ۱۴۱۰ق) درگذشت و طبق وصیت خود، در بهشت رضای مشهد دفن شد.
انا لله و انا الیه راجعون ______ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
محمدکوثری وسَقط‌العَباس! - ‹یاس‌فاطمی›_642.mp3
1.9M
و سقط العباس ...😭 مرحوم نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA
4_5929203331380548390.mp3
27.9M
نقد نظریه یکسان انگاری عرفان با نگاه هنری به الهیات و دین 🎙ارائه کننده: 🔸دکتر علی شیروانی، دانشیار  پژوهشگاه حوزه و دانشگاه؛ 🎙ناقدین:‌ 🔸دکتر قاسم کاکایی، استاد دانشگاه شیراز 🔸دکتر نرجس رودگر، استادیار جامعه المصطفی العالمیه 🎙دبیر علمی: 🔸دکتر محمدهادی توکلی _______________ نبرد اندیشه ها رسانه فرهیختگان 🏮https://eitaa.com/nabardA