eitaa logo
📡 نبرد اراده ها✒
713 دنبال‌کننده
13.6هزار عکس
7.9هزار ویدیو
67 فایل
ایستگاه مطالب اجتماعی،سیاسی ایران،منطقه و جهان
مشاهده در ایتا
دانلود
📡🖋 🔻"حذف عامدانه" یا "اشاره در لفافه"؟! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. رهبر انقلاب در سخنرانی امروز خویش، با وجود همۀ برجستگی‌های روانی و گستردگی‌های رسانه‌ایِ حادثۀ درگذشت مهسا امینی و شکل‌گیری موج اغتشاش‌ها در برخی از شهرها، حتّی "کمترین اشاره"‌ای نیز به این واقعه نداشتند! چرا؟ بسیاری از ما انتظار داشتیم که در این باره، سخنی و خطی و جهتی از ایشان بشنویم و موضع ایشان را بدانیم، امّا تا پایان سخنرانی، ایشان به این مسأله نپرداختند. این "حذف آگاهانه" به چه دلیل بوده است؟ ۲. فرضیۀ اوّل این است که ایشان بر این باور هستند که مسأله از "مجرای قانونی" در حال پیگیری هست و نیازی به موضع‌گیری ایشان نیست. یعنی از یک سو، مسأله در درون حاکمیّت از طریق نهادهای قانونی، در حال رسیدگی است و باید در انتظار نشست تا نتایج، مشخص شوند و از فضای ابهام، خارج شویم. از سوی دیگر، در خیابان‌ها نیز نیروهای نظامی و امنیتی در حال مواجهه با جریان آشوب و اغتشاش هستند. بنابراین، باید همین مسیر "امتداد" یابد. ۳. فرضیۀ دوّم این است که رهبر انقلاب، موضع‌گیری آشکارِ خود را متوقف بر "مشخص‌شدن نتیجۀ تحقیقات" دربارۀ این مرگ کرده‌اند و نمی‌خواهند "پیشاپیش"، سخنی بگویند که به "روند طبیعی و تخصصی تحقیقات"، ناخواسته جهت بدهد یا بهانه‌ای در اختیار جریان رواییِ دشمن قرار بگیرد تا مدّعی شوند که تحقیقات به گونه‌ای رقم خواهد خورد که ایشان به صورت پیشینی، مطرح کرده است. ۴. امّا فرضیۀ سوّم بر این تصوّر تکیه دارد که از نظر ایشان، مسأله در "حد"ی نیست که "ایشان" به آن وارد شود و ورود مسئولانِ لایه‌های فروتر، کافی است. به‌بیان‌دیگر، لازم نیست همۀ سطوح حاکمیّت، درگیر مسأله شوند و آشکارا و علنی دربارۀ آن موضع‌گیری کنند، چراکه در این صورت، جبهۀ رواییِ دشمن القاء خواهد کرد که مسأله، بسیار "بزرگ" و "جدّی" انگاشته شده و نظام جمهوری اسلامی، خود را در برابر آن ناچار به واکنش دیده است. گاهی ندیدن و نگفتن ونپرداختن، بر کوچکی و کم‌اهمّیّت دلالت دارد و در مقابل، مطرح‌کردن به برجستگیِ هرچه بیشتر آن خواهد انجامید. ۵. فرضیۀ چهارم که جالب است، این است که ایشان در قالب "استعارۀ دفاع مقدّس"، به صورت غیرمستقیم به این مسأله پرداختند و و رویکرد کلّی و اساسی و خویش را عرضه داشتند، از جمله اوّلاً، در جایی‌که "دوگانۀ مقاومت/ تسلیم" را مطرح و راه پیشرفت را مقاومت دانستند؛ ثانیاً در آنجا که به تعیین‌کنندگی "روایت حقیقت" پرداختند و "روایت‌های مخدوش و غلط و دروغ" را ملامت نمودند، ثالثاً، در آن جمله که به آفت "خضوع و خودکمتربینی در میدان فرهنگی در برابر دشمن" اشاره کردند. این درس‌آموخته‌های دفاع مقدس باید در امروز و اکنون ما نیز به‌کار گرفته شوند تا به همان فتوحات و توفیقات دست یابیم. ۶. البتّه این مواجهۀ رهبر انقلاب، به‌طور ضروری، "قابل‌اقتباس" برای ما نیست؛ یعنی نباید نتیجه گرفت که چون ایشان در این "مورد خاص"، چنین کردند، و ما نیز باید همین منطق را به کار ببندیم. ازآنجاکه "موقعیّت‌های اجتماعی" در زمینۀ اصل و نوع "موضع‌گیری‌ها" مؤثّر هست و نباید "برداشت یکسان و یکنواخت" از کنشگری داشت و برای همه، یک "الگو و قالب واحد" را توصیه کرد، در اینجا ما باید به وظیفۀ قطعی و حتمی خود که دفاع از "نظام جمهوری اسلامی" و "کلّیّت عملکرد نیروی انتظامی" و "حجاب الزامی و قانونی" است، عمل نماییم و آشکارا و صریح، با "جریان غیرانقلابی" و "نیروهای معتقد به اسلام رحمانی"، مرزبندی کنیم. 🖋📡 پاتوق جهادگران جهاد تبیین قرارگاه رسانه ای سیاسی اجتماعی نبرد اراده ها 🔸ایتا https://eitaa.com/nabardeeradahha 🔸واتساپ https://chat.whatsapp.com/IhwnkzsycJj8Wn9kPvGAGh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ای سرزمین خوبان، از جان گذشتن آسان اما گذشتن از تو هرگز نمی‌توانم این پاره پاره جانم، هر تکه استخوانم جانم فدای نامت، ایران جاودانم 🌐 کانال سیاسی ، اجتماعی و سواد رسانه‌ای 🖋 نبرد اراده ها📡 لینک عضویت 👇 🔸 در ایتا https://eitaa.com/nabardeeradahha 🔸 در واتساپ https://chat.whatsapp.com/IhwnkzsycJj8Wn9kPvGAGh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷پیشرفت بانوان ایرانی بعد از انقلاب 🌐 کانال سیاسی ، اجتماعی و سواد رسانه‌ای 🖋 نبرد اراده ها📡 لینک عضویت 👇 🔸 در ایتا https://eitaa.com/nabardeeradahha 🔸 در واتساپ https://chat.whatsapp.com/IhwnkzsycJj8Wn9kPvGAGh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شما ملت دیوونه‌اید! ایران 🇮🇷 کشور عاشقان است و نه کشور عاقلان(عاقل به معنای آمریکایی) 🌐 کانال سیاسی ، اجتماعی و سواد رسانه‌ای 🖋 نبرد اراده ها📡 لینک عضویت 👇 🔸 در ایتا https://eitaa.com/nabardeeradahha 🔸 در واتساپ https://chat.whatsapp.com/IhwnkzsycJj8Wn9kPvGAGh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از بچه‌های نیروی انتظامی متشکریم 🇮🇷 خداقوت عزیزان 🇮🇷 🌐 کانال سیاسی ، اجتماعی و سواد رسانه‌ای 🖋 نبرد اراده ها📡 لینک عضویت 👇 🔸 در ایتا https://eitaa.com/nabardeeradahha 🔸 در واتساپ https://chat.whatsapp.com/IhwnkzsycJj8Wn9kPvGAGh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گذری و نظری بر پیاده‌روی اربعین در قاب فیلم(۵) فیلم با موبایل شخصی/۱۴۰۱/۶/۲۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گذری و نظری بر پیاده‌روی اربعین در قاب فیلم(۶) فیلم با موبایل شخصی/۱۴۰۱/۶/۲۱
📡🖋 چه کسانی سلبریتی ها را بزرگ می‌کنند و چرا؟ 🔹جمهوری اسلامی را زیاد متهم می کنند که به علم بها نمی دهد و به موارد دیگر می پردازد. اما، بررسی ها نشان می دهد که کشور ما تحت تاثیر وضعیت دنیا قرار گرفته که اوضاع اینگونه برداشت می شود 🔸میزان دستمزد طول عمر یک استاد دانشگاه در کشور ما و سایر کشورهای دنیا، به طور متوسط، از قرارداد یک ساله یک بازیکن یا مربی فوتبال مثل آقای علی کریمی بسیار کمتر است اما این مختص ایران نیست. در همه دنیا وضع همین است 🔹درآمد سالیانه یک استادیار دانشگاه در انگلستان، حدود ۴۵۰۰۰ (چهل و پنج هزار) پوند در سال است. میانگین درآمد یک بازیکن فوتبال در لیگ این کشور (معروف به لیگ جزیره) ۵۰۰۰۰ (پنجاه هزار) پوند در هفته، یا به عبارت دیگر ۲۷۰۰۰۰۰ (دو میلیون و هفتصدهزار) پوند در سال است! 🔸پس در انگلستان هم اگر کسی دنبال توپ بدود، عاقبت مالی بسیار بهتری دارد تا اینکه دنبال کتاب بدود! درآمد طول عمر استاد دانشگاه در انگلستان هم به گرد پای درآمد سالانه فوتبالیست نمیرسد! پس به یک معنا یک اتهام آشکار است که در کشور ما به علم بها داده نمی شود و در کشورهای غربی بها داده می شود! 🔹این، بها دادن و آن بها ندادن به نفع کیست؟ به نفع کسانی که افکار دنیا را می خواهند مدیریت کنند. طبیعتا کسی که همه عمر دنبال توپ بوده، زیاد فرصت نداشته دنبال فکر و بحث و مطالعه و کتاب برود. به طور میانگین می گویم و این نباید جسارت به کسانی که هر دو را دنبال کرده اند، قلمداد شود. 🔸مردم هم که بر مبنای علایق ساختگی مثل فوتبال که هر روز و هر شب از رسانه می بینند افراد را دنبال می کنند. صفحات اینستاگرام لیونل مسی و رونالدو و ... علی کریمی و ... دنبال کنندگان میلیونی دارد ولی دانشمندان احتمالا غیر از چند دوست و رفیق خودشان دنبال کننده خاصی ندارند! ویکیپدیا هم به سلبریتی جماعت بها می دهد. مثلا صفحه روانشناس مشهور بروس فردریک اسکینر، به ۵۹ زبان ترجمه شده، و صفحه لیونل مسی به ۱۵۴ زبان! 🔹صفحه ویکیپدیای علی کریمی ۳۴ زبان دارد و صفحه پروفسور سمیعی ۱۱ زبان! ابن سینا با آن ابهت، ۱۳۹ زبان را به خود اختصاص داده، یعنی از جناب مسی و رونالدو کمتر! 🔻 خب، سوال از ویکیپدیای صهیونیستی: لیونل مسی چه خدمتی به بشریت کرده است؟ ابن سینا با دنیا چه کرده است؟ نکته اصلی بحث اینجاست: 🔹این تبلیغ برای سلبریتی ها بی دلیل نیست. بالاخره نظام سرمایه داری که برای اینها خرج می کند و اینهمه تبلیغ می کند و از قِبل این تبلیغات اینها درآمدهای میلیاردی کسب می کنند، نباید روزی از آنها استفاده کند؟ 🔸آن روز چه زمانی است؟ شرایطی مثل الان جامعه ما باید عده ای جاهل بر افکار جامعه سوار شوند تا جهل فراگیر شود و بتوان بر آنان سلطه پیدا کرد. 🌐 کانال سیاسی ، اجتماعی و سواد رسانه‌ای 🖋 نبرد اراده ها📡 لینک عضویت 👇 🔸 در ایتا https://eitaa.com/nabardeeradahha 🔸 در واتساپ https://chat.whatsapp.com/IhwnkzsycJj8Wn9kPvGAGh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
من چادری نیستم ولی...
📡🖋 سهم ما در این آَشوب‌ها چقدر است؟ 🔹چند روز است که حال و هوای قلب و جان ما مادران و پدران طوفانی شده است. با نگاه به قد و بالای نوجوانان و جوانان خود، هر لحظه در این فکر فرو می‌رویم که سهم ما در این آشوب و ناامنی چقدر است؟ 🔸 چرا و چگونه آن زمان که فهمیدیم «فضای مجازی بیگانه» یله و رها است‌‌؛ دلبندان خود را ساعت‌ها در فضای مجازی بیگانه رها کردیم، شاید به این «بهانه» که نمی‌توانیم او را قانع کنیم تا از جذابیت‌های فریبنده این فضا دل بکند؟ و یا به بهانه حضور در کلاس درس و مدرسه و یا... 🔹آیا اگر فرزندمان تقاضای مصرف مشروبات الکلی و یا مواد مخدر داشته باشد نیز، به همین آسانی در اختیارش قرار می‌دهیم؟ آیا به راحتی او را در قمارخانه‌ها، رها می‌ساختیم؟ 🔸به راستی چه فرقی بین این «قتلگاه مجازی ولنگار»، با آن فضاهای سراسر مستی و شهوت؟ مگر نه این است که «خوراک روح» به اندازه غذای جسم، بلکه هزاران بار بیشتر در تعیین سعادت وشقاوت انسان مؤثر است؟! پس چرا سالهاست پاره‌های جگرمان را در معرض این «سلاح‌های شیمیایی» قرار دادیم؛ که اگر ما هم مقصر نبودیم، امروز شاهد حضور چشمگیر نوجوانان و جوانانِ فریب خوردهٔ دهه هشتادی و دهه نودی در این فتنهٔ از پیش برنامه ریزی شده نبودیم؟! 🔹منصفانه می‌گویم، بیایید کنار این همه «مطالبه‌گری» برای حفظ امنیت و کنترل اوضاع آشوب زده از مسئولین نظام و مأموران امنیت کشور، تلنگری به خود بزنیم و سهم خود را در شکل‌گیری و هدایت این آشوب بیابیم و برای نجات از آن قدمی برداریم؛ با «حذف و خروج از پلتفرم های بیگانه» و «پیوستن به فضای کنترل شده داخلی»، سهم خود را در برگرداندن امنیت روح و روان وجان فرزندانمان بپردازیم. یقین کنیم شاید این بار فرصت آخر باشد تا... ✍آمنه عسکری منفرد 🌐 کانال سیاسی ، اجتماعی و سواد رسانه‌ای 🖋 نبرد اراده ها📡 لینک عضویت 👇 🔸 در ایتا https://eitaa.com/nabardeeradahha 🔸 در واتساپ https://chat.whatsapp.com/IhwnkzsycJj8Wn9kPvGAGh
یک اقدام قابل تقدیر از رئیس جمهور 🔹در سفر رئیس‌جمهور به نیویورک، او دیداری با مدیران ارشد رسانه‌های آمریکا داشت. رئیس‌جمهور در این دیدار پس از درخواست رسانه‌های آمریکایی برای سفر به ایران، اعلام کرد مانعی برای سفر روزنامه‌نگاران آمریکایی به ایران وجود ندارد اما در انعکاس اخبار باید صداقت داشته باشند. 🔹 از نکات جالب این دیدار این بود که نشریه نیویورک تایمز به این نشست دعوت نشد. 🔹 پس از طرح سوالی بابت چرایی دعوت‌نشدن نیویورک تایمز، یکی از مقامات ایرانی حاضر در نشست درباره عدم حضور یکی از خبرنگاران نیویورک تایمز در نشست خبری گفت که دلیل این عدم حضور، انتشار گزارش کذب هفته قبل این نشریه درباره سلامتی رهبر معظم انقلاب بود که اعتبار رسانه‌اش و خود را نیز زیر سوال برد و چنانچه اشتباه خود را بپذیرد، مانعی برای حضورش نخواهیم داشت. 🌐 کانال سیاسی ، اجتماعی و سواد رسانه‌ای 🖋 نبرد اراده ها📡 لینک عضویت 👇 🔸 در ایتا https://eitaa.com/nabardeeradahha 🔸 در واتساپ https://chat.whatsapp.com/IhwnkzsycJj8Wn9kPvGAGh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 به مناسبت ایام رحلت پیامبر اعظم دوره مدینه، فصل دوم دوران بیست‌وسه ساله رسالت پیغمبر است. سیزده سال در مکه، فصل اوّل بود - که مقدمه فصل دوم محسوب می‌شود - و تقریباً ده سال هم دوران مدینه پیغمبر است که دوران شالوده‌ریزی نظام اسلامی و ساختن یک الگو و نمونه از حاکمیّت اسلام برای همه زمانها و دورانهای تاریخ انسان و همه مکانهاست. البته این الگو، یک الگوی کامل است و مثل آن را دیگر در هیچ دورانی سراغ نداریم؛ لیکن با نگاه به این الگوی کامل، می‌شود شاخص‌ها را شناخت. این شاخص‌ها برای افراد بشر و مسلمان‌ها علامت‌هایی است که باید به وسیله آنها نسبت به نظامها و انسانها قضاوت کنند. هدف پیغمبر از هجرت به مدینه این بود که با محیط ظالمانه و طاغوتی و فاسد سیاسی و اقتصادی و اجتماعی‌ای که آن روز در سرتاسر دنیا حاکم بود، مبارزه کند و هدف، فقط مبارزه با کفّار مکه نبود؛ مسأله، مسأله جهانی بود. پیامبر اکرم این هدف را دنبال می‌کرد که هرجا زمینه مساعد بود، بذر اندیشه و عقیده را بپاشد؛ با این امید که در زمان مساعد، این بذر سبز خواهد شد. هدف این بود که پیام آزادی و بیداری و خوشبختی انسان به همه دل‌ها برسد. این جز با ایجاد یک نظام نمونه و الگو امکان‌پذیر نبود؛ لذا پیغمبر به مدینه آمد تا این نظام نمونه را به وجود آورد. این‌که چقدر بتوانند آن را ادامه دهند و بعدی‌ها چقدر بتوانند خودشان را به آن نزدیک کنند، بسته به همّت آنهاست. پیغمبر نمونه را می‌سازد و به همه بشریت و تاریخ ارائه می‌کند. نظامی که پیغمبر ساخت، شاخص‌های گوناگونی دارد که در بین آنها هفت شاخص از همه مهمتر و برجسته تر است: ۱. شاخص اوّل، ایمان و معنویّت است. انگیزه و موتور پیشبرنده حقیقی در نظام نبوی، ایمانی است که از سرچشمه دل و فکر مردم میجوشد و دست و بازو و پا و وجود آنها را در جهت صحیح به حرکت در میآورد. پس شاخص اوّل، دمیدن و تقویت روح ایمان و معنویت و دادن اعتقاد و اندیشه درست به افراد است، که پیغمبر این را از مکه شروع کرد و در مدینه پرچمش را با قدرت بالا برد. ۲. شاخص دوم، قسط و عدل است. اساس کار بر عدالت و قسط و رساندن هر حقّی به حقدار - بدون هیچ ملاحظه - است. ۳. شاخص سوم، علم و معرفت است. در نظام نبوی، پایه همه چیز، دانستن و شناختن و آگاهی و بیداری است. کسی را کورکورانه به سمتی حرکت نمی‌دهند؛ مردم را با آگاهی و معرفت و قدرتِ تشخیص، به نیروی فعّال - نه نیروی منفعل - بدل می‌کنند. ۴. شاخص چهارم، صفا و اخوّت است. در نظام نبوی، درگیریهای برخاسته از انگیزه‌های خرافی، شخصی، سودطلبی و منفعت‌طلبی مبغوض است و با آن مبارزه میشود. فضا، فضای صمیمیّت و اخوّت و برادری و همدلی است. ۵. شاخص پنجم، صلاح اخلاقی و رفتاری است. انسانها را تزکیه و از مفاسد و رذائل اخلاقی، پیراسته و پاک می‌کند؛ انسانِ با اخلاق و مزکّی می‌سازد؛ «و یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة». تزکیه، یکی از آن پایه‌های اصلی است؛ یعنی پیغمبر روی یکایک افراد، کار تربیتی و انسان‌سازی می‌کرد. ۶. شاخص ششم، اقتدار و عزّت است. جامعه و نظام نبوی، توسریخور، وابسته، دنباله‌رو و دست حاجت به سوی این و آن درازکن نیست؛ عزیز و مقتدر و تصمیم‌گیر است؛ صلاح خود را که شناخت، برای تأمین آن تلاش می‌کند و کار خود را پیش می‌برد. ۷. شاخص هفتم، کار و حرکت و پیشرفتِ دائمی است. توقّف در نظام نبوی وجود ندارد؛ به طور مرتّب، حرکت، کار و پیشرفت است. اتفاق نمیافتد که یک زمان بگویند: دیگر تمام شد؛ حال بنشینیم استراحت کنیم! این وجود ندارد. البته این کار، کارِ لذّت‌آور و شادیبخشی است؛ کار خستگی‌آور و کسل‌کننده و ملول‌کننده و به تعب‌آورنده‌ای نیست؛ کاری است که به انسان نشاط و نیرو و شوق می‌دهد. بیانات در خطبه‌های نماز جمعه تهران ۱۳۸۰/۰۲/۲۸ @t_manzome_f_r ▪️مجموعه تبیین منظومه فکری رهبری
🔰دور باطل و فقر واژه ها در لیبرالیسم ایرانی دکتر موسی نجفی : ✅لیبرال های وطنی در پوشش اصلاحات در مقابل نظام دینی که مدام به استبداد و انحصار متهمش می کنند یک مشکل و بن بست تئوریک دارند و آن این است که در فلسفه لیبرال از انقلاب به معنای براندازی و ساختارشکنی خبری نیست ، آنان از یک طرف ، مزایای قوه مجریه و دولت را خواهانند و از طرفی فاقد "نظریه انقلاب" هستند لذا جبرا به اصطلاح روغن ریخته را نذر امامزاده می کنند ؛ ژست مخالف و قهر می گیرند ولی همیشه در سهم خواهی و استفاده از مزایای دولتی پیشتاز و حریص هستند۰ وقتی هر دو راهی برای آنها بن بست باشد ( نه توانایی انقلاب مردمی و نه کنار رفتن از قدرت ) لاجرم پشت شعار و ایده رفورم یا همان اصلاحات قرار می گیرند، در این میانه هم حالت نه قهر و نه آشتی یا همان طلبکار بودن را ادامه می دهند ، فرصت طلبانه میخواهند شریک امکانات نظام شده و با سیاست یک بام و دو هوا ، فقدان و محال بودن توانایی نظریه انقلاب را زیرکانه پنهان و یا بهتر بگوییم معامله کنند۰ به نظر می رسد لیبرالیسم برانداز ایرانی فاقد مبانی نظری منطقی و روشن برای توصیف یک نظام دینی شیعه که تقریبا شبیه هیچ نظام سیاسی در جهان نیست ، می باشد ۰ این عجز فلسفی در لیبرالیسم دینی و فقر واژه ها در مورد لیبرالیسم سکولار نیز قابل تسری است ۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥گوشه‌هایی از اعترافات دستگیرشدگان اعضای آموزش دیده حزب دموکرات کردستان توسط وزارت اطلاعات 🔹وقتی جریان ناآرامی‌های اخیر بخصوص در غرب کشور به تروریستهای کومله، پ‌ک‌ک، پژاک، دموکراتها ختم می‌شود 🔹فریب دادن، تهییج، تخریب و کشته سازی ۴ کلید واژه تروریستها در سوءاستفاده از تجمعات اعتراضی و ناآرامی‎ها در کشور است. ✅eitaa.com/safir_channel ایتا ✅ sapp.ir/safir_channel سروش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️ من اگر الآن توی این وضعیت، حرف بزنم و دفاع کنم، برام بد میشه ❗️ 👈 دقیقاً از کی می‌ترسی الآن؟ 🔴به پویش بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13