eitaa logo
نبض‌معرفت
1.1هزار دنبال‌کننده
8.7هزار عکس
4.8هزار ویدیو
71 فایل
[﷽] 💠نبض‌معرفت ✅ اخبار بروز و موثق ایران و جهان🌐 ✅ روشنگری سیاسی و رسانه ای📡🔎 ✅ تلاش برای روشن ساختن حقایق💥 #با_ما_بروزباشید انتقادات و پیشنهادات↙️ @shahed_s313 . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .
مشاهده در ایتا
دانلود
▪️مکرر دیدیم که زنان بزرگواری زینب گونه فریاد می‌زنند که فرزندان خود را از دست داده و مفتخرند به این امر؛ و می‌دانند آنچه به دست آورده‌اند بالاتر از جنات نعیم است، چه رسد به متاع ناچیز دنیا. 📅 امام خمینی(ره) | ۲۶ بهمن ۱۳۶۱ 🌺 ولادت با سعادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار مبارک 🌷کانال 👇 🆔 @nabze_marefat
6.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 باز کردن درب حرم‌ مطهر خانم سیده زینب (سلام الله علیها) توسط شهید حاج قاسم سلیمانی. 🌺حضرت زینب(س) : «ما رأیتُ الّا جمیلاً» کسی که تسلیم امر خدا باشد حتی در رنج و مصیبت هم جز زیبایی نمی بیند🍃 🌷کانال 👇 🆔 @nabze_marefat
🔴در سالروز ولادت حضرت زینب کبری(س) و روز پرستار، مقام معظم رهبری به صورت زنده و تلویزیونی با مردم سخن خواهند گفت. 🔹این سخنرانی امروز ساعت ۱۱ از شبکه‌ یک و خبر و رادیو ایران پخش خواهد شد. 🌷کانال 👇 🆔 @nabze_marefat
🌷 علی رحیمی روحانی مبلغ در کشور برزیل:👇 و خیلی باسواد، تصمیمشو گرفته که مسلمون بشه ولی من بهش گفتم بیشتر تحقیق کن که براساس احساسات تصمیم نگیری. جلال و شکوه رهبر انقلاب باعث شده شیفته حضرت آقا بشه، یه روز بهم گفت: شیخ اگه من بیام ایران می تونم از نزدیک آیت الله رو ببینم؟ در برزیل به رهبر ما میگن آیت الله🌱 🌷کانال 👇 🆔 @nabze_marefat
‼️محتوای ضدّ صهیونیستی از کتب درسی عربستان سعودی حذف شد. 💢روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونت نوشت: در کتب درسی عربستان سعودی دیگر چیزی به نام خطر صهیونیسم یا حاکمیت صهیونیستها بر جهان از طریق پول و موادّ مخدر وجود ندارد. 📛دو مفهوم عربستان و صهیونیسم دو قطعه از پازل استکبار جهانی اند.. 🌷کانال 👇 🆔 @nabze_marefat
امام صادق (ع) می فرماید: ♨️ هیچ گاه دوست ندارم یکی از جوانان شما (شیعه) را ملاقات کنم مگر اینکه در یکی از دو حال، شب و روز خود را بگذراند: یا عالم باشد یا طالب علم.» 📚( امالی شیخ طوسی، ص 303) 🌷کانال 👇 🆔 @nabze_marefat
💢پرسش: 🔰چگونه حضرت زینب (سلام الله علیها) «عالمة غیر معلمة» شد؟ ✍️پاسخ: ✅مقام حضرت زینب (سلام الله علیها) فوق تصور ذهن ماست. امام سجاد (علیه السلام) خطاب به او فرمود: «أَنْتِ بِحَمْدِ اللَّهِ عَالِمَةٌ غَیْرُ مُعَلَّمَةٍ فَهِمَةٌ غَیْرُ مُفَهَّمَة» (تو به حمد اللّه داناى بدون آموزش و فهمیده بدون تفهیم هستى) از این سخن در می‌یابیم که حضرت زینب (سلام الله علیها)، دارای علم لدنّی بوده است.(1) 🔹حضرت زینب کبری (سلام الله علیها) بر اساس قانون وراثت جلوه ذخیره های عظیم معنوی چهار شخصیت است؛ یعنی وجود مقدس او، خورشیدی است که از افق گنجینه های شخصیتی چهار خزانه ارزشهای پروردگار مهربان عالم، طالع شده است. ♦️خزینه اول، وجود مبارک امیرمؤمنان (علیه السلام) بوده و خزینه دوم، وجود مبارک فاطمه (سلام الله علیها) است که بنا بر تأویل ائمه طاهرین، راسخان در علم هستند(2) و تأویل قرآن نزد آنهاست: «وَ مَا یَعْلَمُ تَأْوِیلَهُ إِلَّا اللَّهُ وَ الرَّاسِخُونَ فِی الْعِلْمِ یَقُولُونَ آمَنَّا بِهِ کُلٌّ مِنْ عِندِ رَبِّنَا وَ مَا یَذَّکَّرُ إِلَّا أُولُوا الْأَلْبَابِ»(3) 🔸در ارزش ها، مجموعه عناصر شخصیتی امیرمؤمنان و حضرت زهرا ، شخصیت زینب کبری (سلام الله علیها) را تشکیل داده است. دو خزینه دیگر که وجود مقدّس حضرت زینب (سلام الله علیها) را تشکیل میدهد وجود مبارک رسول خدا (صلی الله علیه و اله) است که پدرِ مادر زینب کبری (سلام الله علیها) می­باشد، و دیگری خدیجه کبری (سلام الله علیها) است که مادر مادر زینب کبری (سلام الله علیها) می باشد. بنابر این حضرت زینب (سلام الله علیها) عصاره وجود آنهاست. 📚پی نوشت: 1. طبرسی، احمد بن علی، احتجاج علی اهل اللجاج، مرتضی، 1403ق، مشهد، ج 2 ص 305 2.کلینی، اصول کافی، ترجمه مهدی آیت اللهی، نشر جهان آرا، 1387ش، تهران، ج 1 ص 577 3. حسکانی، عبیدالله بن احمد، شواهد التنزیل لقواعد التفضیل، تحقیق، محمد باقر محمودی، وزارت ارشاد، 1411ق، تهران، ج 2 ص 285 📎 (س) کانال 👇 🆔 @nabze_marefat
🌀 : ❓مراد از صفات (جبار و متکبر)برای خداوند چیست؟ ✅ : ابتدا باید به معنای این واژگان توجه نمود:👇 🔶 = از ماده "جبر"، به معنای "غلبه‌ی" بی‌چون و چرای می‌باشد، چنان که راه هر گونه "نفوذ" دیگری برای غلبه و چیرگی را می‌بندد. از همین رو به پوشش روی جراحت، برای جلوگیری از نفوذ آب یا ...، "جبیره" می‌گویند. 🔶 = از ماده "کبر"، به معنای "کبریایی"، "عظمت"، "بزرگی" و والامقامی می‌باشد. چنان که می‌گوییم: «الله اکبر»، یعنی او بزرگتر (و منزه) از هر گونه وصفی می‌باشد. ✅الف) چون به انسان‌ها امر شده که «جبار و متکبر» نباشید، برخی گمان می‌کنند که این دو حالت، مطلقا بد و مذموم می‌باشند و برای‌شان این سؤال مطرح می‌شود که پس چرا خداوند سبحان، به صراحت خود را "جبار و متکبر" خوانده است. 📖« هُوَ اللَّهُ الَّذِي لا إِلهَ إِلاَّ هُوَ الْمَلِكُ الْقُدُّوسُ السَّلامُ الْمُؤْمِنُ الْمُهَيْمِنُ الْعَزِيزُ الْجَبَّارُ الْمُتَكَبِّرُ سُبْحانَ اللَّهِ عَمَّا يُشْرِكُونَ » (الحشر، 23) : و خدایی است که معبودی جز او نیست، حاکم و مالک اصلی اوست، از هر عیب منزّه است، به کسی یتم نمی‌کند، امنیّت بخش است، مراقب همه چیز است، قدرتمندی شکست‌ناپذیر که با اراده نافذ خود هر امری را اصلاح می‌کند، و شایسته عظمت است؛ خداوند منزّه است از آنچه شریک برای او قرارمی‌دهند! ✅ب) اما باید دقت شود که اولاً بروز هر صفتی در انسان می‌تواند جنبه ممدوح و مذموم داشته باشد، و ثانیاً هر آن چه به انسان‌ها گفته شده نباشید و یا ادعایش را نکنید (چرا که حتماً ادعای کذب است)، ذاتاً بد نیست، بلکه چون اختصاص به خداوند متعال دارد، به بندگانش امر شده که مدعی آن نباشید، مانند ادعای الوهیت، خالقیت، معبودیت، ربوبیت و ... 💠جباریت خداوند سبحان: عالَم هستی را او خلق کرده است، پس مالک هر چیزی اوست ، قَدرها (اندازه‌ها) را او برای هر چیزی وضع کرده است، پس "قادر" خود اوست؛ لذا از یک سو، برای خلقت و ربوبیت، نه از کسی اجازه گرفته، نه مشورت نموده و نه کسی را به کمک و یا وزارت گرفته و می‌گیرد؛ و از سوی دیگر... راه و غلبه‌ای بر اراده‌ی او وجود ندارد. بنابر این "جبار" است. 🔶تمامی مخلوقات، جباریت حق تعالی را در آفاق هستی و وجود خودشان درک می‌کنند، چرا می‌بینند نه خودشان و نه دیگران، خالق، مالک و ربّ چیزی نیستند. جبر مذموم در انسان: 🔸جبر مذموم در انسان، همان "زورگویی" می‌باشد که به ناحق و با ظلم محقق گردد. 🔷مکرر به انسان تأکید شده که "جبّار" مباش؛ یعنی برای تحمیل میل و اراده‌ی خودت، راه رشد و سعادت دیگران را سد مکن و بر آنها با "زور" پنجه‌ی غلبه میفکن، که اولاً تو خالق، مالک و رب نیستی و ثانیاً جبر از ناحیه تو، جز با ظلم، محقق نمی‌گردد. چنان که در قرآن کریم، "جباریت" در مورد والدین، که صاحب حق و حقوق و نیز نزدیک‌ترین‌ها می‌باشند، با صفات "عصیان و شقاومت" همراه شده است. 📖« وَحَنَانًا مِنْ لَدُنَّا وَزَكَاةً وَكَانَ تَقِيًّا * وَبَرًّا بِوَالِدَيْهِ وَلَمْ يَكُنْ جَبَّارًا عَصِيًّا » (مریم علیها السلام، 13 و 14) : [در مورد حضرت یحیی علیه السلام فرمود:] و [نيز] از جانب خود، مهربانى و پاكى [به او داديم‌] و تقواپيشه بود * و با پدر و مادر خود نيك‏رفتار بود و زورگويى نافرمان نبود. 📖« وَجَعَلَنِي مُبَارَكًا أَيْنَ مَا كُنْتُ وَأَوْصَانِي بِالصَّلَاةِ وَالزَّكَاةِ مَا دُمْتُ حَيًّا * وَبَرًّا بِوَالِدَتِي وَلَمْ يَجْعَلْنِي جَبَّارًا شَقِيًّا » (مریم علیهاالسلام، 31 و 32) : [حضرت عیسی علیه السلام فرمودند:] و هر جا كه باشم مرا با بركت‏ ساخته و تا زنده‏‌ام به نماز و زكات سفارش كرده است * و مرا نسبت به مادرم نيكوكار كرده و زورگو و نافرمانم نگردانيده است. 💢جبر ممدوح در انسان: از سویی می‌دانیم که در آدمی هیچ صفتی وجود ندارد، مگر آن که خداوند متعال آن را در خلقتش سرشته باشد؛ از سویی دیگر، می‌دانیم که خداوند متعال، صفت بدی را خلق نمی‌کند و در انسان قرار نمی‌دهد . و از سوی دیگری می‌دانیم که اگر صفتی در انسان نباشد، نمی‌تواند آن را بشناسد؛ پس در انسان باید "جبر و تکبر" باشد تا بفهمد و "جباریت و کبریاییِ" خداوند سبحان، یعنی چه؟ 👇 👌