7.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸تنها با تو خوبه حالم ...😔🍁
@nabzqalam
41.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 سه ساعت گفتوگوی صریح دانشجویان و رئیس مجلس
🔸دانشجویان ؛ ما به حکم رهبرس مجلس را انقلابی می دانیم
@nabzqalam
🔸تشییع مرحوم شیخ آیت الله حسن صانعی
عکس های بیشتر👇
https://www.jamaran.news/fa/tiny/news-1601529
#نبض_قلم👈#عضوشوید
@nabzqalam
🔸گفتم که به پیری رِسمُ و توبه کنم
آن قدر جوان مُرد و یکی پیر نشد...
✨همین الان توبه کنیم....
#آیت الله مجتهدی تهرانی
#سیاست_بندگی
@nabzqalam
هدایت شده از KHAMENEI.IR
پیام رهبر انقلاب در پی جسارت به ساحت قرآن مجید در سوئد:
اشد مجازات برای عامل جسارت به ساحت قرآن مجید مورد اتفاق همه علمای اسلام است
حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد را حادثهای تلخ و توطئهآمیز و خطر آفرین خواندند و تاکید کردند: اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد باید عامل جنایت را به دستگاههای قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد.
متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جسارت به ساحت مقدس قرآن مجید در سوئد، حادثهای تلخ و توطئهآمیز و خطرآفرین است. اشد مجازات برای عامل این جنایت مورد اتفاق همه علمای اسلام است، دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملتهای مسلمان و بسیاری از دولتهای آنان را به سوی خود جلب کرده است.
وظیفه آن دولت آن است که عامل جنایت را به دستگاههای قضایی کشورهای اسلامی تحویل دهد. توطئهگران پشت صحنه نیز بدانند که حرمت و شوکت قرآن کریم روز به روز افزونتر و انوار هدایت آن درخشانتر خواهد شد، امثال این توطئه و عاملان آن، حقیرتر از آنند که بتوانند جلوگیر این درخشش روزافزون باشند. والله غالبٌ علی اَمرِه
سیدعلی خامنهای
۳۱ تیرماه ۱۴۰۲
نبض قلم | علی امیری
🔸فیلمی غیر اخلاقی منتسب به یک مدیر استانی منتشر شده این فیلم مبهم است اما معاندین مثل بقیه اتفاقات #
اطلاعیۀ ادارۀ ارشاد گیلان دربارۀ وقایع اخیر
🔹بلافاصله پس از ایجاد شائبۀ خطای مدیر سابق این مجموعه، با دستور وزیر ارشاد، نمایندۀ ویژۀ وزیر در استان حاضر و تمام ابعاد این موضوع با حضور دستگاههای امنیتی و قضایی با دقت بررسی شد.
🔹برای ایجاد فضای مناسب و تحقیقات بیشتر و انجام بیخلل خدمات و فعالیتهای مستمر فرهنگی هنری، سرپرست جدیدی برای اداره کل تعیین شده است.
🔹همۀ اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه بدانند که رویۀ دولت انقلابی این است که حتی شائبۀ فساد را هم برنمیتابد و با یقین به اینکه دستگاه مرجع برای قضاوت نهایی قوهقضاییه است و بدون هیچگونه پیشداوری و تخریب حیثیت و آبروی افراد، این پرونده را که دارای ابهامات بسیار است، برای بررسیهای بیشتر و رسیدگیهای دقیق به دستگاه قضا ارجاع داده تا حقیقت را کشف و در مورد آن قضاوت کند.
@nabzqalam
حسین انصاریان: سرزنش کردن گنهکاران و انتشار گناهِ آنها حرام است/ علنی کردن گناهِ گنهکاران از آن گناه سنگینتر است و عذاب سختی دارد
حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه:
🔹ما باید بدانیم که سرزنش کردن گنهکاران و انتشار گناهِ گنهکاران حرام است و قرآن مجید میفرماید علنی کردن گناهِ گنهکاران از آن گناه سنگینتر است و عذاب سختی دارد؛ همچنین در سوره نور آمده است کسانی که گناهان دیگران را پخش میکنند در قیامت دچار عذابی دردناک میشوند.
🔹برخورد ما با هرکس، از جمله گنهکاران باید محبتآمیز و نیکو باشد و به آنها تلخی و سختی نشان ندهیم. در قرآن نیز به ما دستور داده شده که با همه حتی کافران، مسیحیان، یهودیان، زرتشتیان و... با زبان نیک و محبتآمیز سخن بگویید در نتیجه ما باید هنر محبتکردن داشته باشیم.
#دیدگاه
#نبض_قلم👈#عضوشوید
@nabzqalam
🔴 اقتدارگرایی چیست؟
🔶 «اقتدارگرایی» یا «اتوریتانیسم» اصطلاحی است که از واژه فرانسوی «اتوریته» به معنی قدرت و آمریت گرفته شده و منظور از آن نوعی از حکومت است که در آن قدرت در دست گروه معدودی متمرکز شده است. این مفهوم معمولاً مخالف فردگرایی و دموکراسی است.
🔹 به بیان ساده تر حکومت های اتوریته به آن دسته از حکومت های دیکتاتوری اطلاق می شود که گروهی به نام یک حزب سیاسی مانند حزب بعث عراق، یا یک دار و دسته نظامی نظیر حکومت ژنرال ها در آرژانتین و حکومت سرهنگان در یونان، آزادی های فردی و حقوق اجتماعی مردم را از میان برده و به شیوه استبدادی بر آنها فرمانروایی می کنند.
#اقتدارگرایی
#اتوریته
#آموزش_سیاسی
@nabzqalam
💡فناوری هیئت در نسبت با مشارکت بانوان بی حجاب
🖊مهدی افراز
🔷 "از لاک جیغ تا خدا" عنوان برنامه ای بود که از سال 93 تولید و روی آنتن صداوسیما پخش می شد، محتوای عمده اش مروری بر نحوه تحول و سپس گرایش صدها نفر از دختران جوان به حجاب بود. چند سال پیش از تهیه کننده زحمت کش این برنامه در مورد زمینه اصلی تغییر رفتار این بانوان سوال کردم، با صراحت و با استناد به روایت سوژه ها، در 90 درصد موارد؛ دو عامل محوری را اسباب گرایش این دختران به حجاب می دانست.
🔶این دو عامل نه مطالعه کتاب نظام حقوق زن در اسلام استاد مطهری، نه مشاهده مستند ایکسونامی و انقلاب جنسی، نه آشنایی با فتاوای مراجع در حوزه پوشش، نه شرکت در جلسات الگوی زن سوم در دانشگاه، نه حضور در جلسات مشاوره سبک زندگی کانون فرهنگی مساجد، نه توصیه ها و خواهش های خانوادگی، بلکه "حضور در هیئت امام حسین ع" و "شرکت در کاروان های راهیان نور" به عنوان دو عامل منحصربفردی بوده اند که اسباب گرایش این افراد را به حجاب فراهم آورده اند. بسترهایی که لزوما هیچ دلالت مستقیمی به موضوع حجاب ندارند ولی مشخصا موجب تغییر شدید در سبک پوشش این افراد شده اند.
🔷در این دو فناوری اجتماعی چه محرّک مشترکی برای تحول در سبک پوشش وجود دارد؟ این دو فناوری در کدام نقطه تاثیر وارد نظام حساسیت انسان می شوند؟ به نظر می رسد کانونی ترین نقطه ای که از رهگذر حضور و مشارکت در این الگوها مورد اصابت قرار گرفته است؛ مقوله تحول در معنای زندگی یا به زبان بهتر "تحول در معنای حیات" این افراد است.
🔶وجه کارکردی مشترک هیئت و کاروان راهیان نور، ملاقات با جنبه قدسی انسان یعنی شهید است. شهید صراطی است که در کرانه اش من برتر، من جذاب، من استعلایی و من جاودانه انسان ایستاده است، شهید نمودی از معنای متفاوتِ انسان و پهنه ای برای ورود بشر به جهانی است که موطن وجودی اوست. سیدالشهدا ع در کسوت سیادت و در قله آن استقرار یافته و سایر شهدا در دامنه آن. این ملاقات انسان را نه ذهناً که وجوداً در دوراهی من انسانی- من حیوانی، من ملکوتی – من ناسوتی، من مافوق – من مادون، من باقی– من هالک قرار میدهد. انسان در این دو فناوری با خود برترش مواجه و رسیدن به آن را تمنّا می کند.
ادامه 🔽🔽
🔷این مواجهه چه اثری بر انتخاب نوع پوشش دارد؟ وقتی سقف استقرار انسان در ساحت طبیعت و جسمیت خود باشد، تمام توجهش به "نازل ترین بعد وجودی اش" یعنی بدن خواهد بود. اگر این التماس در بستر یک جامعه بازاری با صورت سرمایه داری هم محقق شود که يَغْشَاهُ مَوْجٌ مِنْ فَوْقِهِ مَوْجٌ شده و بدن را به مثابه یک کالا وارد میدان تولید – توزیع – مصرف خواهد کرد. ملاقات با شهید، معنای زندگی انسان و غایت بودنش را بر سر دوراهی قرار داده و افق هایش را جابجا می کند، وقتی این دگرگونی رقم خورد رویکرد انسان در تعامل با درون و بیرون خویش از جمله بدن هم تغییر خواهد کرد و نتیجه اش تغییر در سبک مدیریت بدن و پوشش است.
🔶حال با در نظر داشتن چنین استعدادی در این فناوری ها و در زمانه ای که با کمبود الگوهای معنابخش به زندگی شهروندان برای ارتقای سبک پوشش مواجه هستیم، آیا ایجاد ممانعت از حضور بانوان بی حجاب در این مراسمات هوشمندانه است؟
🔷پاسخ به این پرسش دشوار ولی تامل در آن لازم است. اگر سیر تطور تصوّف و مناسکش در ایران را در پنج قرن گذشته مورد بازخوانی قرار دهیم، احیاناً ملاک های روشن تری برای قضاوت خواهیم داشت. مناسک متصوفانه از زمانی که به بهانه های مختلف دامان خود را از تقید به شریعت و فقه خالی کردند همزمان از جوهره و اثربخشی خود خارج شده و رفته رفته در جامعه ایران به انزوا کشیده شدند. در واقع مناسک معنوی به عنوان یک فناوری اجتماعی، ذات و جوهره شان به آداب و شرایطی گره خورده است که چارچوب آن در شریعت مشخص شده و هرزمان که از محدوده آن خارج شود دچار انقلاب در ذات خواهند شد حتی اگر صورت و فرم خود را نیز حفظ کرده باشند. تأثیر و دخالت در قلوب که کارویژه اساسی این فناوری هاست امری است که تدبیر آن لزوما در اختیار صاحب شریعت است که تاکید دارد؛ أَنَّ اللَّهَ يَحُولُ بَيْنَ الْمَرْءِ وَ قَلْبِه، پس تقید به شریعت شرط تأثیر این مناسک است و اساساً تشیع از رهگذر ایجاد همگرایی میان شریعت و طریقت توانست پاسدار واقعی حقیقت و مسیری برای دستیابی انسان به آن باقی بماند.
🔶اگر ایجاد تحول در قلوب عموم جامعه من جمله بانوان بی حجاب را کارکرد هیئت بدانیم، در این دوره باید تلاش کنیم که به هر هنر و ابتکاری بستر را برای "حضور مؤثر" این افراد مهیا نمائیم اما حضور مؤثر لازمه اش در وجه جمع میان جوهره و کارکرد است. لذا اگر توانستیم با ابتکاراتی زمینه حضور این بانوان را در ضمن تقید به حداقل های فقهی فراهم آوریم موفق شدیم این محافل را در ضمن کارآمدی بسط دهیم، اما در صورت تزاحم و عدم توفیق در ایجاد شرایط، عقل به حفظ جوهره و ذات این فناوری ها یعنی "حراست از موجودیت متشرعانه هیئت" حکم خواهد کرد، عقلانیتی که در موضوع کیفیت ورود بانوان به حرم های اهل بیت نیز در ادوار مختلف کارآمدی خود را نشان داده است...
#دیدگاه
#نبض_قلم👈#عضوشوید
@nabzqalam
هدایت شده از دَردیجات | سید مهدی هاشمی
🔴 ذوالنوری، نایب رئیس مجلس درخصوص عزل مدیرکل گیلان: اگر واقعیت داشته باشد جرم آنهایی که فحشا را منتشر کردهاند بسیار #سنگینتر از کسانی است که فحشا کردهاند
🔹 ویدئویی را عدهای پخش کردند که نه چهره طرف و نه مکان آن قابل شناسایی آنچنانی است
🔹 نایب رئیس مجلس در تذکر نماینده خرم آباد در خصوص مسائل رخ داده در گیلان ضمن تأکید بر تمرکز دشمن برای هدف قرار دادن و از بین بردن حیا و عفت گفت: نباید جلوتر از قانون و شرع حرکت کنید، دستگاههای ذیربط وظیفه دارند که مسئله را بررسی کنند./خانه ملت
✅ پ.ن؛ آقای ذوالنوری ای کاش شما هم مانند بقیه سکوت می کردید و این گونه پازل رسانه های معاند را تکمیل نمی کردید
نمیدانم چرا این قدر با افکار عمومی و فضای رسانه بیگانه هستید که این گونه در جایگاه هیئت رئیسه با بدترین شکل ممکن در این موضوع ورود کردید!!
الان چرا باید انتشار دهنده در صدر اولویت اظهار نظر شما باشد !
🔸متاسفانه باید گفت این رویکرد در مجلس و برخی نهادهای دیگر نهادینه شده است؛
بجای برخورد قاطع با نمایندگان شاسی بلند سوار
نماینده ای که این رانت را افشا کرد نقره داغ شد و هنوز هم در حال تاوان دادن است
🔸تعدادی از سوت زن های انقلابی فساد اقتصادی مانند داود مدرسی یان به جرم تشویش اذهان در راهرو دادگاه ها هستند!
🔸 اشاعه فحشا محکوم است ولی نه به اندازه ارتکاب فحشای یک مسئول ارشاد !!(در فرض صحت)
و بیان آن از تریبون مجلس که این شبهه را ایجاد کند که بله باز هم دنبال پنهان کاری و ماستمالی فساد مسئولین هستند و این بی اعتمادی عمیق تر شود...
✍#علی_امیری
@nabzqalam