eitaa logo
نفحات الانس
4.3هزار دنبال‌کننده
661 عکس
352 ویدیو
3 فایل
ادرس در پیام رسانهای مختلف https://takl.ink/Ostad_sepidnameh ادمین موسسه صدرا جهت ثبت نام در دروس تخصصی @sadra45 ادمین پاسخگو به سوالات و پیشنهادات @YaTahoor
مشاهده در ایتا
دانلود
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشارت از حجت 28.mp3
45.26M
🌺((و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین))🌺 کتاب شریف ((بشارت ازحضرت حجت علیه السلام, مجموعه بیانات و اشارات ایت الله بهجت قدس سره, پیرامون حضرت ولی عصر)) ۲۸ ۱۴۰۳/۱/۶ زمان فایل: ۳۱:۲۵دقیقه
کتاب بشارت ازحضرت حجت علیه السلام صفحه ۷۱ ❤️
کتاب بشارت ازحضرت حجت علیه السلام صفحه ۷۲ ❤️
کتاب بشارت ازحضرت حجت علیه السلام صفحه ۷۳ ❤️
کتاب بشارت ازحضرت حجت علیه السلام صفحه ۷۴ ❤️ https://eitaa.com/nafahat256
❤️شرح کتاب بشارت از حجت در آداب ارتباط با امام زمان علیه السلام موضوع جلسه28 💥ضرورت مراقبه 💥حرکت باطنی سبب اتصال به امام 💥 توصیه های ایت الله بهجت قدس سره ❤️دستور العمل امروز: خود را در محضر امام بدانیم چرا که او میبیند و میداند و به احوال ما ناظر است https://eitaa.com/nafahat256
.✨بسم‌الله الرحمن الرحیم✨ ✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨ خلاصه بشارت از حجت 💠دستورالعمل سوم«مراقبه» 🔹عمل به واجبات و ترک محرمات نیاز به مراقبت پیوسته دارد و بدون مراقبت دائمی امکان‌پذیر نیست. 🔸 آیت الله بهجت درباره ضرورت مراقبه می‌فرمود: ترک معصیت دائمی و علی الدوام متوقف بر مراقبه و تذکر علی الدوام است.در اثر محاسبه و مراقبه عیب کار آشکار می‌گردد.باید انسان مراقب اعمالش باشد تا نتایج آثار خوب و بد آنها را ببیند. 🔹نکته بسیار مهمی که ما معمولاً از آن غفلت می‌کنیم بحث مراقبه است 🔸 مراقبه یعنی انسان خودش را بپاد. همانطور که یک شخص از اموال گرانبهای خودش مراقبت می‌کند و حواسش به آنها هست،ما هم باید به همین صورت مراقب قلب و باطن خودمان باشیم. 🔹وقتی سخنی،یا خیالی می‌خواهد از قلبمان خارج شود باید آن را بررسی کنیم ببینیم که آیا این سخن یا خیال به ضرر باطن و آخرت ماست یا به نفعش است. 🔸اگر کسی ملتزم به مراقبه باشد می‌تواند به جایی برسد که آثار رفتارهای روحی خودش را در قلب خودش مشاهده کند. 🔹مثلاً این نمازی که خواند نورش را در درون خودش می‌بیند. که این‌ها استمرار می‌خواهد 🔸وقتی روز خود را محاسبه کردیم و نواقصمان را دیدیم،بعد از آن تصمیم بگیریم که دیگر آن نواقص را انجام ندهیم این می‌شود مراقبه. 🔹هنگامی که انسان نواقصش برطرف شد یک شباهت و سنخیتی با آن موجود کامل نظام هستی پیدا می‌کند و این می‌شود یک قدم به سمت حضرت رفتن. ✨حرکت باطنی است که انسان را به امام زمان می‌رساند نه حرکت ظاهری✨ 🔸اینکه شخصی مثل علی بن مهزیار بعد از ۲۰ سال،با این همه مسافرت‌ها و زیارت‌ها به لقای حضرت رسیدند، ما می پنداریم که به دلیل سفرهای زیارتی ظاهری بوده، بلکه ایشان بعد از ۲۰ سال آن روح و جانش مسیری را طی کرد که آن قابلیت را داشت که با حضرت ملاقات کند. 🔹حرکت باطنی که انجام شود،اگرچه ما به هیچ سفری هم نرویم و درون منزلمان باشیم ،باز به لقاء امام می‌رسیم. 🔸امام(ع) فرمود:اگر شما خودتان را اصلاح کنید ما خودمان به سراغ شما می‌آییم.و این دلالت می‌کند بر اینکه انسان باید باطنا رشد کند. 🔹در قرآن فرمود:از رجس و پلیدی هجرت کن.هجرت از رجز و پلیدی چیست؟ پذیرفتن خطا بودن رفتارها که این خودش مسیری را طی کردن است 🔸ما رفتار بد خودمان را نمی‌پذیریم و برایش عذر تراشی می‌کنیم.این سبب می‌شود آن نقص باقی بماند و هیچگاه حل نشود 🔹عمده حرکت و تحول باطن است. تغییر رفتار و کردار و جبران نواقص با مراقبه میسر می‌شوند 🔸مراقبه مراتبی دارد و مرتبه بالاتر آن،مراقبه نسبت به احساس حضور در محضر خداوند است. 🔹حالت حضور یعنی ما خودمان را در محضر خدا و امام زمان (ع)حاضر بکنی. یعنی حس کنیم دارند ما را رصد می‌کنند که واقعاً می‌کنند.فقط باید این حس حضور به ما دست دهد.همه اولیایی که به مقامات رسیدند از طریق مداومت بر حال حضور بوده است. 🔸علت اصلی اینکه رفتارهای ناشایست از ما صادر می‌شود این است که ما خودمان را در محضر امام نمی‌بینیم. 🔹تحولات باطنی چگونه به دست می‌آیند؟بر اساس محاسبه و مراقبه .یعنی ما خودمان را بپاییم,نواقصمان را دیدیم،بپذیریم. و درصدد علاجشان برآیم. 🔸توسل و تضرع خیلی با اهمیت است و نباید قطع شود.اما با اهمیت‌تر از توسل،رفع نواقص است.چون وقتی انسان نواقصش را رفع کرد سنخیتی ایجاد می‌شود. 🔹قلبی که مشغول به خیالات باطل شود کدر و چرکین می‌شود و قدرت تشخیصش را از دست می‌دهد. متوجه نمی‌شود که با امام ارتباط دارد یا ندارد 🔸اگر ما ذهنمان را همیشه متمرکز در حضرت کنیم که ایشان همین حالا دارد من را می‌بیند و سخنانم را می‌شنود،در این حالت ذهن و قلب ما متوجه امام می‌شود و امام که مرکز قدرت نظام است،مرکز علم است، به همین صورت قلب ما پر از نور امام می‌شود. 🔹مشکل از قلب ماست نه از امام. امام مانند خورشیدی است که دائماً در حال نورافکنی است.اما این چشم‌های ماست که نابینا شده و نمی‌بیند. 🔸امام زمان (ع)قطب نظام هستی است.ما برای اینکه به ایشان برسیم،سنخیت نوری قوی میخواهد. 🔹ارتباط قلبی با امام به سادگی برقرار می‌شود.اما آن حد اعلای آن،که ارتباط مستقیم با حضرت است با محاسبه و مراقبه برقرار می‌شود. 🔸خداوند در قرآن می‌فرماید:کسی که از خانه خودش خارج شود به سمت خدا و رسول هجرت کند ،سپس مرگ او را دریابد،همانا اجر او بر خداست. 🔹مقصود از خانه می‌شود این بدن خاکی و مذمت‌هایی که دارد. هر کسی عزمش را جذم کند و از این خاکدان رها شود به سمت خدا و رسول،اگر در این مسیر بمیرد،اجر او بر خداست.( مردن در تفسیر انفسی به معنای تحول عمیق است)
.قسمت دوم بشارت ازحجت جلسه ۲۸ 💠مقصود از هجرت👈🏻 هجرت از عادت‌های ناشایست از بدن.اجرش با الله است. الله مظهرش انسان کامل است یعنی مستقیماً اجرش را از امام می‌گیرد.بالاترین اجر این است که ارتباطش با امام برقرار شود. 🔹سفر خیلی احکام دارد و سفر انفسی هم همینطور است. انسان باید پشت کند به شهر عادت‌هایش و رو کند به شهر مقصد که امام زمان(ع) است‌ 🔸 انسان هنگامی که سفر می‌کند باید منزل خودش را فراموش کند.ما تا پشت نکنیم به شهر عادت‌های ناشایست،به ما مسافر نمی‌گوید، احکام سفر بر ما مترتب نمی‌شود. 🔹در روش تربیتی آیت الله بهجت مهمترین وظیفه مومن التزام به واجبات و ترک محرمات است ایشان می‌فرمود: 🔸مرحوم بیدآبادی و بزرگان دیگر برای اسلام زحمات بسیار کشیدند. و هر کدام از راه خاصی افراد را به سوی خدا می‌بردند.ولی من راهم این است که دستورالعمل فقط در یک چیز جمع شده.در یک کلمه خیلی کوچک،و آن ترک گناه است.ولی فکر نکن ترک گناه چیز ساده‌ای است. گاهی خیلی مشکل است.تمام دستورات خودشان بعداً می‌آید. 🔹خیلی‌ها به دنبال استاد و ذکرهای خاصند.آیت الله بهجت استاد کامل بودند.ایشان می‌فرماید:اگر شما عزم جدی بر ترک گناه داشته باشید دستوراتی برایت می‌آید. قلب انسان می‌تواند با ارواح مقدسه اتصال برقرار کند و از آنجا دستوراتی دریافت کند. 🔸در قرآن می‌فرماید:فالهمها فجورها و تقواها قلب انسان محل الهامات است فجور، تقوا، کار زشت و نیک را می‌فهمد و این فهم را از عالم ملکوت گرفته است. 🔹ترک گناه مثل چشمه‌ای است که همه چیز را خود به دنبال دارد.شما گناه را ترک کنید دستورات بعدی و عبادات دیگر خود به خود به سمت شما می‌آید. 🔸انسان می‌تواند در منزل خودش نشسته و شرایط تقوا را فراهم کند.و گناه را کاملاً ترک کند،باطنش کاملاً زلال می‌شود. زلال که شد،انوار ملکوتی لحظه به لحظه بر این عالم می‌تابند،بر قلب ایشان هم می‌تابند. 🔹همه چیز به این مطلب نیازمند است اما این مطلب به چیزی نیاز ندارد .نیز می فرمود: 🔸هیچ ذکری بالاتر از ذکر عملی نیس. هیچ ذکر عملی بالاتر از ترک معصیت در اعتقادات و عملیات نیست. 🔹معصیت اعتقادات،یعنی عقاید کج نباید داشته باشیم. کج برداشته شوند ما باید مسیر علمی را طی کنیم. ✨عملیات👈🏻 یعنی معاصی عملی ✨ 🔸ظاهر این است که ترک معصیت هیچگاه بدون مراقبه دائمیه صورت نمی‌گیرد. 🔹دعا برای تعجیل فرج یکی از مهمترین وظایف مومنان است و اگر با شرایطش، یعنی ترک معاصی و انجام واجبات همراه باشد،در تعجیل فرج اثرگذار است. 🔸آیت الله بهجت فرمود :روایت دارد که در آخرالزمان همه هلاک می‌شوند به جز کسی که برای فرج دعا می‌کند. 🔹یکی از کارهایی که در طول روز باید انجام دهیم یک دعایی برای امام زمان(ع) داشته باشیم و مثلاً ملتزم باشیم به دعای اللهم کن لولیک .اما نباید به صورت عادی بخوانیمش، و قلب غافل باشد. 🔸اگر این دعا را درست بخوانیم،اقا برای ما دعا می‌کند و گرفتاری‌ها زدوده می‌شود.. 🔹اگر برای امام دعا کنی,یعنی داری برای تمام نظام هستی دعا می‌کنی.امام هم برای شما دعا می‌کند. 🔸آخر قنوت هم بگویید :فبلغه منا تحیة و سلاما، قسمتی از دعای ندبه،یعنی از جانب من یک سلامی به امام برسان و این خیلی تاثیر دارد 🔹می فرمود: حضرت غایب دارای بالاترین علوم است و اسم اعظم بیش از همه در نزد خود آن حضرت است. با این همه به هر کس که در خواب یا بیداری به حضورش مشرف شده فرموده است: برای من دعا کنید. 🔸این خیلی برای ما زشت است که امام بگویند برای من دعا کنید و ما اطاعت امر نکنیم 🔹سعی کنیم به هر مکان مقدسی می‌رویم و شرایط استجابت دعا برای ما فراهم شد برای امام دعا کنیم و نیتمان همین باشد و یک ایثار و از خود گذشتگی داشته باشیم که خواسته‌های خودمان را نگوییم. دعا کردیم یقین داشته باشیم که ما مورد توجه ما قرار می‌گیریم. 🔸تاثیر این دعا تنها تعجیل در ظهور حضرت نیست و تحقق فرج شخصی و گشایش امور برای دعا کننده هم موثر است. 🔹 می‌فرمود حتی اگر با دعا برای ظهور حضرت به مصالحی فرج عام حاصل نشود،قطعاً برای خود دعا کننده فرج شخصی حاصل می‌گردد. 🔸انسان باید در دعا متمرکز شود و در قلبش این حالت ایجاد شود که واقعاً استجابت را بخواهد 🔹استاد فاطمی‌نیا رضوان الله علیه می‌فرماید: اگر یک شخصی با جانش بگوید ایاک نعبد و ایاک نستعین, و روی آب حرکت کرد شما تعجب نکنید .و بالاترش اگر با جانش سوره حمد را بخواند و میتی را زنده کند این جای شک ندارد. 🔸امام صادق(ع) فرمودند :اگر شیعیان ما اموات را زنده کردند شما تعجب نکنید 🔹اگر ما با تمام جانمان دعای فرج را خواندیم و دعا برای امام زمان کردیم،اگر ظهور واقع نشد،برای شخص ما واقع می‌شود. و فرج شخصی به این معناست که ما به امام می‌رسیم. 🔸اگر کسی به امام رسید دیگر باکی ندارد که چه هنگام بمیرد و چون به کمال رسیده مرگ هم هیچ دلهره آور برایش نیست ✨ و الحمدلله رب العالمین✨ ✨ اللهم سلم و تمم✨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹یک اصل مهم (ببینید و نشر دهید❤️) 🌱° ⚘️ 💿 نکات شرح کتاب بشارت از حجت https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
❗️فرقه یمانی (احمدالحسن بصری) ۱ در این سری پیامها قصد داریم پیرامون احمد اسماعیل صالح اسلمی بصری (۱۹۶۸م) معروف به احمد الحسن یمانی یکی ازجریان های نوظهور در مسیر مهدویت صحبت کنیم. ⚠️احمد الحسن خود را وصی و سفیر و پنجمین فرزند با واسطه مهدی (ع) می داند و ادعاهای بیشماری کرده است. 🔸احمد بصری بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه در رشته شهرسازی در سال ۱۹۹۲ میلادی تا سال ۱۹۹۹ میلادی در خلا اطلاعاتی به سر برد و هیچ سندی از زندگی او در این ایام در دست نیست. در سال ۱۹۹۹ مدت کوتاهی را در حوزه آیت الله صدر در نجف گذراند و با فردی به نام حیدر مشتت در حوزه علمیه آشنا شد. 🔺یکسال پس از آن ادعای خود را با حیدر مشتت در میان گذاشته و او (حیدر مشتت)‌ را در سِمَت یمانیت و وزارت دوازدهم قرار داد. پس از آن با زیر سوال بردن نیابت عامه علما و ادعای فساد مالی و ناکارآمدی دروس در حوزه ها هر دو از تحصیل در حوزه علمیه انصراف داده مقدمات تفرقه افکنی در حوزه را آغاز کردند. 🔥 در پیام های بعدی بیشتر به معرفی این فرد و نظریه هایش و همچنین نقد عقاید این فرقه می پردازیم. منبع: درسنامه نقد و بررسی جریان احمد الحسن بصری 🇮🇷علمی فرهنگی موسسه صدرا 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
هدایت شده از خبر فوری سراسری
رفقا سلام‌ صبح بخیر و آرزوی قبولی طاعات هر روز چندین پیام دریافت میکنم در خصوص واریز پول به حساب اشخاص و گروههای جهادی برای کمک به غزه. من نظرم رو بارها گفتم مطمئن ترین راه برای کمک به مردم غزه از طریق صفحه پرداخت سایت دفتر رهبری هست و لاغیر! صفحه پرداخت رو براتون میگذارم👇👇 https://www.leader.ir/fa/monies
عزیزانی که قصد کمک به مردم غزه را دارند از طریق سایت رهبر معظم اقدام کنند متن فوق از کانال خبر سراسری هست که مورد تاییده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 اطلاعیه درس بشارت از حجت پیرامون شناخت و اُنس با امام زمان ﷺ ❤️کلاس ان شاالله فردا شب ساعت(21/30) برگزار می شود ○ورود به کانال دروس رایگان و آنلاین (نفحات الاُنس)👇 https://eitaa.com/nafahat256
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشارت از حجت 29.mp3
38.16M
🌺((و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین))🌺 کتاب شریف ((بشارت ازحضرت حجت علیه السلام, مجموعه بیانات و اشارات ایت الله بهجت قدس سره, پیرامون حضرت ولی عصر)) ۲۹ ۱۴۰۳/۱/۷ زمان فایل: ۳۱:۴۷دقیقه
کتاب بشارت ازحضرت حجت علیه السلام صفحه ۷۴ ❤️ https://eitaa.com/nafahat256
کتاب بشارت ازحضرت حجت علیه السلام صفحه ۷۵ ❤️ https://eitaa.com/nafahat256
کتاب بشارت ازحضرت حجت علیه السلام صفحه ۷۶ ❤️ https://eitaa.com/nafahat256
❤️شرح کتاب بشارت از حجت در آداب ارتباط با امام زمان علیه السلام موضوع جلسه29 💥ضرورت دعا برای امام 💥دید منفی و دید مثبت در نفرین و دعا 💥 توصیه های ایت الله بهجت قدس سره ❤️دستور العمل امروز: دعای اللهم کن الولیک هنگام پخش اذان و هنگام اشک بر امام حسین علیه السلام قرائت شود https://eitaa.com/nafahat256
.
.
❗️ فاسدی که بر علیه فساد قیام کرده است 🔺با توجه به آنچه در پیام پیشین گفته شد احمدالحسن دلیل بیان ادعاهای خود را دیدن امام عصر در رویا و مطلع شدن از این وقایع بیان می کند. در سال ۲۰۰۵ میلادی با بروز اختلاف بین احمدالحسن و حیدر مشتت احمدالحسن در تناقضی آشکار خود را به صورت توامان وصی امام و یمانی موعود معرفی کرد. 🔴جریان احمدالحسن مانند بسیاری از فرق انحرافی پیش از آنکه یک فرقه دینی باشد یک جنبش سیاسی است که هدف آن ایجاد اختلاف و فتنه و انحراف در کشورهای اسلامی شیعه بوده و به علاوه درصدد است با تخریب جایگاه علما و ناکارامد جلوه دادن علوم دینی حوزه های علیمه و تبدیل نیابت عامه فقیه به نیابت خاصه خود مردم را از فقها جدا کرده و زمینه را برای فروپاشی حوزه های علمیه فراهم نماید. ☑️این جریان دارای نقشه راه و سناریویی از پیش تعیین شده است که آن را از دعوت ها و تفکرات انحرافی دیگر متمایز می کند. برای اثبات این حرف دو نکته اساسی اشاره می کنیم: ۱.هدف قرار دادن مسائل ضروری و مسلم در مذهب تشیع مانند تغییر مفهوم دایره عصمت، مصادره مهدویت و ... ۲.تکفیر شیعیانی که با دعوت احمدبصری مخالفت دارند( او تمام مخالفین خود را ناصبی و نجس و تصاحب مالشان را جایز می داند) منبع:درسنامه نقد و بررسی جریان احمد بصری 🇮🇷علمی فرهنگی موسسه صدرا 🇮🇷 https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8