eitaa logo
نفحات الانس
4.4هزار دنبال‌کننده
508 عکس
238 ویدیو
3 فایل
ادرس در پیام رسانهای مختلف https://takl.ink/Ostad_sepidnameh ادمین موسسه صدرا جهت ثبت نام در دروس تخصصی @sadra45 ادمین پاسخگو به سوالات و پیشنهادات @yaraoof1001
مشاهده در ایتا
دانلود
✨بسم‌الله الرحمن الرحیم✨ خلاصه نجم الثاقب جلسه ۵۲ 💠بحث پیرامون یکی از اسامی حضرت حجت(ع)که نام شریف احمد بود،احمد به معنای بسیار ستایش شده می‌باشد 🔸هر خیر و کمالی را که ما مشاهده میکنیم،معدن اش انسان کامل است. 🔹کمالاتی که از افراد بشر میبینیم همه از انسان کامل است.و هر کسی به نسبت خودش دارد یک کمالی از ایشان نشان میدهد. 🔸همه انسان ها دارای صفت کمالی هستند.حالا یک شخصی کمتر و یک شخصی بیشتر کمالات را داراست.ان صفت در اصل از امام است. 🔹احمد بودن امام زمان(ع)بالفعل است. هم اینک دارد حمد میشود و تمام افراد بشر دارند ثانیه به ثانیه امام را حمد میگویند. 🔹گاهی اوقات حمد لسانی و زبانی است.گاهی اوقات به صورت حالی و وصفی است👈🏻مثلاً یک حالت ستایشی در درون ما نسبت به مخاطبمان ایجاد می‌شود گرچه به زبان نیاوریم،این ستایش باطنی است و پیگیری اش کنیم،به امام عصر می‌رسیم گرچه انسان نداند. 🔸شما نظام وجود را ملاحظه کنید،میبینید سرشار از کمالات است. تمام حرکاتی که می‌بینید، نیروی محرکه اش محبت است . 💥مثلا:شما یک آهویی می‌بینید که از درنده‌ای در حال گریز است.اهل حجاب می‌گویند آهو ترسیده و نیروی محرکه اش ترس است.ابن عربی می‌فرماید:اهل باطن اینطور نگاه نمی‌کنند و می‌گویند این آهو به دلیل حب بقاست که فرار می‌کند و محبت است که او را فرار می‌دهد. 🔹محبت همیشه نسبت به کمال است نه نقص.هیچ موجودی به نقص علاقمند نیست.هر موجودی محبتی در درون وجودش پیدا می‌شود که متعلق این محبت یک صفت کمالی است. 🔸افرادی که به سمت دشت و جنگل و دریا حرکت می‌کنند،اینها را دارای کمالاتی دیدند و کمال است که آنها را جذب می‌کند.که میگویند عجب درخت زیبایی یا عجب دریای قشنگی. این‌ها ناخواسته لب به ستایش امام می‌گشایند گرچه نمی‌دانند. دائم الوصلیم اما بی‌خبر در پی اصلیم اما بی‌خبر 🔹هر حقیقتی که در این عالم می‌بینیم دارای یک منبع و معدن است که منبعش انسان کامل است. 🔸نکته: اینکه حالات روحانی که انسان در طول روز می‌چشد این حالات مدام در حال تغییر است. حضرت رسول(ص)فرمودند کار به فواق ناقه تغییر می‌کند فواق ناقه: دوشیدن شیر است که شخص زمانی پستان شیر را پایین می‌آورد تا شیر جاری شود و دوباره این کار را تکرار میکند تا شیر جاری شود،این فاصله زمانی خیلی اندک را فواق ناقه میگویند. میفرماید انسان یک لحظه می‌تواند حالاتش دگرگون شود. 🔹انسان حالات روحانی اش تابع توجهاتش است. مثلاً یک شخصی فیلمی نگاه می‌کند،این فیلم لحظات مختلفی دارد گاهی صحنه غمگین می‌شود بیننده اشکش جاری می‌شود،صحنه عوض شد می‌خندد،صحنه عوض شد حالت ترس به او دست می‌دهد،صحنه دیگر حالت اضطراب به او دست میدهد. به همین جهت فرمودند انسان نباید هر نوع فیلمی ببیند. 🔸ابن سینا در عقاید خودشان نوشتند:من با خودم عهد بستم داستان سرایی(رمان) را نخوانم رمان منبعث از قوه خیال است و آن شخصی که داستان می‌نویسد خیالات خودش را به ما تزریق می‌کند. 🔹داستان دو قسم است:۱)داستان‌های خیالی۲)داستان‌های واقعی . داستان‌های واقعی را باید خواند چون تجربه ایجاد می‌کند و انسان از آن درس می‌گیرد. 🔸اما داستان‌هایی که حاصل تخیلات یک نویسنده‌ است را نباید انسان بخواند.چون طبق آن خیالات حالات روانی ما تغییر پیدا می‌کند و این سبب می‌شود نفس از حالت اعتدال خارج می‌شود. 🔹وقتی ما به امری توجه می‌کنیم حالات روانی ما طبق آن چیزی که به آن توجه کردیم تغییر پیدا می‌کند. 🔸ما نسبت به اطرافیان خود دو نوع دیدگاه می‌توانیم داشته باشیم ۱)یکی دیدگاه سوءظن ۲)دیگر دیدگاه حسن ظن 🔹اگر ما توجهمان را درصفات منفی اطرافیان خود متمرکز کنیم،در این حالت باطن ما هم منفی می‌شود. و منفی باطن ما را از حالت ستایشگری خارج می‌کند.و وقتی انسان از حالت ستایشگری خارج شود ارتباطش با امام عصر قطع می‌شود. 🔸وقتی ما صفات کمالی را زباناً یا باطنا ستایش می‌کنیم آن صفت یک شعاعی از انوار امام زمان(ع)بود که باطن ما داشت در حقیقت امام را ستایش می‌کرد اما خودمان متوجه نبودیم.و یک توجه باطنی و سری با امام برای ما ایجاد می‌شود. 🔹وقتی ما صفات منفی را در نظر می‌گیریم،باطن ما دارد نقص را مشاهده می‌کند و شروع می‌کند به نکوهش کردن.نکوهش حالت دافعه ایجاد می‌کند و نفس انسان را از حقیقت نظام هستی دور می‌کند و موجب می‌شود حالت مذمومی در نفس ایجاد شود که نفس را ضیق و تنگ می‌کند. 🔸کمالات وسیع کننده است و نواقص محدود کننده است نقص وجود نیست،عدم است. و موجب محدودیت و ضیق شدن نفس می‌شود. 🔹چرا جهنمی‌ها در جهنم در فشار قرار می‌گیرند؟ جهنم اینطور نیست که یک دشت وسیع پر از آتش باشد که شخص در هرجایی از ان خواست قرار بگیرد و بسوزد. جهنم به این صورت است که شما یک میخ پولادین را در پولاد فرو می‌کنید.چنان نوکش در فشار قرار می‌گیرد. می‌فرمایند دلیلش تنگی نفس خود انسان است، به همین دلیل مکان‌های وسیع هم برای این اشخاص تنگ می‌شود.
قسمت دوم نجم الثاقب جلسه ۵۲ 💠وقتی انسان از کمالات دور می‌شود باطنش در فشار قرار می‌گیرد و تنگ می‌شود جهنم دورترین مکان نسبت به امام عصر است حضرت امیر(ع)در مورد جهنم فرمودند:دارٌ لَیس فیها رحمتهٌ.جهنم عالمی است که هیچ رحمتی در او نیست. و ما ارسلناک الا رحمةللعالمین. یعنی در آنجا ظهورات انسان کامل را به صورت کمالی نمی‌بینید. در دنیا است که انسان می‌تواند بگوید مستغاث بک یبن الحسن.در آنجا ارتباط و انسان کامل قطع می‌شود. 🔸استاد جوادی حفظ الله می‌فرمایند: برخی از افراد احقابی در دوزخ میسوزند.هر حاقبی ۸۰ سال است. ۸۰ سال به حساب اخروی یک روزش می‌شود هزار سال.که ضربش کنیم چند میلیون سال می‌شود. 🔹علتش این است که این شخص در دنیا از امام دور بوده و فقط منفی‌ها را می‌دید.مثبت‌ها را نمی‌دید. این شخص ارتباطش را با امام قطع کرد. این شخص از لحاظ باطنی قبیح المنظر است،صورتش زشت است. 🔸قاعده نظام هستی این نبود که این شخص به صورت ناقص الخلقه متولد شود.چون خداوند احسن الخلق را ایجاد می‌کند. 🔹در قرآن انسان را پرهیز داد از اینکه سوءظن داشته باشد اجْتَنِبُوا کَثِیراً مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ اثم در فارسی یعنی گناه.معنای عربی آن وسیع تر است و اثم به معنای اعمالی است که حرکت انسانی را متوقف می‌کند. 🔸به گناه می‌گویند ذنب.چون دنباله‌دار است.اینطور نیست شخصی غیبتی کند تمام شود،این عمل در چرخه ی تولید قرار می‌گیرد و عقوبت دارد. در سوء ظن،اثم هست.یعنی حرکت ارتقایی ات را متوقف می‌کند و دیگر نمی‌توانی رشد کنی. 🔹اگر شخصی به شما بدی کرد شما باید آن صفت کمالی اش را جستجو کنید.و آن را لحاظ کنید تا باطنت وارد ستایش شود.که وقتی وارد ستایش شد دارد امام را ستایش می‌کند. 🔸حضرت عیسی در مسیری با همراهان خود می‌رفتند،تا اینکه به یک مزبله‌ای می‌رسند،که یک سگی در آنجا مرده و بوی تعفنش همه جا را گرفته بود.آقا این سگ را نگاه می‌کند و می‌گوید عجب دندان‌های زیبایی. 🔹اولیای خدا نواقص را نگاه نمی‌کنند و فقط کمالات را نگاه می‌کنند چون کمالات ظهور دهنده تجلیات خداوند است و این‌ها می‌خواهند خدا را ببینند. نقص یعنی حد و حد یعنی عدم.وقتی نقص میبینی،یعنی هیچ چیز را می‌خواهی در نظر بگیری و باطنت خالی می‌شود. 🔸اگر انسان وارد این دستورالعمل شد و فقط کمالات را نگاه کرد،در این صورت خودش احمد میشود. 🔹وقتی شما یک شخصی را ستایش می‌کنید انعکاسی از کمالات او در درون شما ایجاد می‌شود 🔸انسان به هر چیزی توجه کند با آن متحد می‌شود و شما در آن زمان نمودی می‌شوید از کمالات و زیبایی‌ها و ذاتاً در حال حمد خودتان قرار می‌گیرید. 🔹ارتباط با انسان کامل نیازمند به سنخیت است وقتی ایشان احمد است کسی می‌تواند به ملاقاتش رود که خودش هم احمد باشد 🔸زمینه اینکه انسان احمد شود این است که کمالات را ببیند نه نواقص 🔹همه دارند ستایش می‌گویند,اما استمرار در ستایش برای یک فرد نیست.و اکثری حالت منفیات را بیشتر می‌بینند. حال انسان زمانی خوب می‌شود که انوار و کمالات را ببیند،چون کمالات موجب ستایش می‌شود و ستایش انبساط و ارتباط با منبع نظام هستی ایجاد می‌کند و همینطور این شخص گسترده و گسترده‌تر می‌شود. 🔸شخصی که منفیات را می‌بیند باطنش از کمالات تهی می‌شود و این باطن ضعیف می‌شود و حالت نورانیتش از بین می‌رود. 🔹توجه به نواقص استرس التهاب و اضطراب و ترس ایجاد می‌کند و حالات معنوی انسان را از بین می‌برد که این یکی از خطرات است.حضور قلب را از بین می‌برد و پراکندگی ایجاد می‌کند که این خودش دور کننده انسان از آن منبع فیاض نظام هستی است. 🔸این اسمی که حضرت بقیه الله ارواحنا فدا به نام احمد دارند این یک نشانه است که می‌گوید می‌خواهید به سمت ما بیایید به کمالات توجه کنید. وقتی شما یه کمالی را به دست آوردید چه بخواهید چه نخواهید شما ستایش شده هستید و می‌شوید آینه‌ای که دارد آن منبع فیاض نظام هستی را نشان می‌دهد. 🌀در روایات داریم فرمودند :با اشخاصی مجالست کنید که دیدن آنها شما را به یاد خدا می‌اندازد و این را برای عوام گفتند. دیدن آنها شما را به یا امام زمان(ع)می اندازد.این را برای خواص گفتند. چون عوام،انسان کامل را از خدا جدا می‌دانند.می‌گویند یا خدا یا انسان کامل. اما خواص می‌دانند که انسان کامل تارو پود وجودش اسماء الهی هست. 🔸یک شخصی که خیلی خوش رفتار است این شخص در مقابل امام قطره‌ایست در مقابل اقیانوس بی‌نهایت. 🌀جمع بندی؛ ما در عالمی زندگی می‌کنیم که زیبایی‌های سرشاری داریم و این زیبایی‌ها حدودی دارند.کسی که به حد توجه کند خودش محدود می‌شود و کسی که به زیبایی توجه کند خودش زیبا می‌شود. 🔸انسان کامل زیبایی نظام هستی است کسی که به این زیبایی‌ها توجه کند در حقیقت دارد به آن حقیقت نظام هستی توجه می‌کند. ✨والحمدلله رب العالمین ✨
روح قدسی .mp3
3.66M
✨روح امام زمان ﷺ روح قدسی است روح قدسی یکی از خصایصش این است که اگر میلیونها موجود به او توجه کنند، او همزمان به تک تک آنها توجّه خاصّ می کند .... 👌ادامه این مبحث را در جلسه ۱۹ شرح نجم الثاقب دنبال بفرمایید. 🎙 ⚘️استادسپیدنامه https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
❤️اطلاعیه ان شاالله امشب راس ساعت ۲۱و۴۵ دقیقه بصورت انلاین جلسه 53نجم الثاقب پیرامون شناخت امام زمان علیه السلام برگزار می شود علاقه مندان وارد لینک زیر شوند https://eitaa.com/nafahat256
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
النجم الثاقب53.mp3
31.66M
🌺((من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه))اگرکسی بمیرد وامام زمان خود رانشناسدبه مرگ جاهلیت مرده است🌺 کتاب شریف نجم الثاقب از جناب محدث نوری پنجاه و سوم و تبری سبب محبت می شود به امام سبب زیبایی باطن و قطع ارتباط سبب زشتی آن می شود شدن به مقام احمد ۱۴۰۲/۱۱/۲۴ زمان فایل: ۳۲:۵۸ دقیقه
❤️جلسه 53النجم الثاقب در شرح احوالات امام عصر عجل الله تعالی فرجه موضوع 💥تولی و تبری سبب محبت می شود 💥توجه به امام سبب زیبایی باطن و قطع ارتباط سبب زشتی آن می شود 💥نائل شدن به مقام احمد https://eitaa.com/nafahat256
✨بسم‌الله الرحمن الرحیم ✨ خلاصه نجم‌الثاقب جلسه 💠محبت به امام زمان(ع)نیازمند به دو عامل است:۱) تبری۲)تولّی. دو نیروی مثبت اند و ارتقا دهنده(جاذبه و دافعه). 🔹راه ندارد ادعای محبت یک شخصی را داشته باشید اما نسبت به اطرافیانش تبری و تولی ای پیش نیاد. یعنی نسبت به دشمنانش تبری و نسبت به دوستانش تولی. 🔸ما در واقعه کربلا ظهور تام تبری و تولی را میبینیم.که هم نیروی جاذبه هست و هم نیروی دافعه. 🔹جامعه کنونی،اختلاط در آن بسیار فراوان است و میبینیم همه به دو جبهه تقسیم شدند:حق و باطل. که جبهه ی باطل بسیار ظهور پیدا کرده است. 💥که یک نمونه 👈🏻شرکت دیجی کالا.که روش اش دشمنی با اهل بیت(ع) است.که به ساحت قدسی ایشان بخصوص حضرت زهرا (ع) جسارت میکند.مثلا کفش های تولید کردند که نام مبارک خانم را روی این کفش ها گذاشتند و از این موارد..... وظیفه ی ما تحریم همچین شرکت هایی است. 🔸این شرکت دشمنی ست که دارد نسبت به امام زمان(ع) دشمنی میکند‌. روا نیست با این شرکت ها معامله کرد و تقویتشان کرد. 🔹و هر کسی باید به وظیفه ی خودش عمل کند،و افراد خانواده را از این جریان آگاه کند.نسبت به اهل بیت نباید بیخیال بود بیطرف در این عالم وجود ندارد: انسان یا یزیدی ست یا حسینی. ▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ 🌀بحث پیرامون نام مبارک احمد بود در جلسه گذشته گفتیم انسان حالات باطنی‌اش حاصل توجهات نفسانی اش است. 🔸مثلاً در قوه خیال خودمان به صورت ترشی توجه کنیم می‌بینیم آب زیر زبان جاری می‌شود. 🔹انسان دو توجه می‌تواند داشته باشد:۱)توجه منفی۲)توجه مثبت. توجه منفی موجب منفی شدن باطن می‌شود. 🔸توجه به رذایل و رفتارهای یک شخص و یا به ابعاد منفی خودمان به صورت افراطی موجب می‌شود انسان به سمت بدبینی ناامیدی،افسردگی و عدم جذم و عزم رود و سست و فشل می‌شود. در سیر و سلوک اینطور نباید باشد،یک شخصی مدام به عیب‌های خودش توجه کند. 🔹توجه بیشتر باید به سمت نعمت‌های الهی باشد تا حالت شکرگزاری ایجاد شود اگر ما فقط نواقص را ببینیم در این صورت حالت کفران ایجاد می‌شود و انسان افسرده می‌شود 🔸درستش این است که انسان با توجه به نعمت‌های الهی و بر اساس آن دریافت‌های الهی و قدرت معنوی که خداوند به او داده,بیاید نواقصش را خورد خورد درست کند. 🔹اشخاصی که کمالات زندگی را مشاهده می‌کنند انسان‌های سهل گیری هستند. کسی که سهلگیر باشد نظام هستی هم به او سهل می‌گیرد 🔹انسان سختگیر کسی است که نسبت به مسائل خیلی تیز و شکننده برخورد می‌کند و از کنار مسائل به راحتی عبور نمی‌کند.این شخص چون سختگیر است نظام هستی هم به او سخت‌گیری می‌کند 🔸کسانی که نواقص را می‌بینند نمی‌توانند با احمد ارتباط بگیرند.چون احمد کمالات و زیبایی‌ها و داشته‌هاست و شخصی که به نواقص توجه می‌کند نمی‌تواند با یک امر وجودی در ارتباط باشد. 🔹انسان بدون اتصال به امام مانند یک نهریست که این نهر از آن منبع قطع شده. این نهر بعد از مدتی تبدیل به مرداب می‌شود و زشتی هایش آشکار میشود،گندیده و فاسد می‌شود. اما وقتی نهر به منبع متصل باشد همیشه زلال است و همه قصد دارند از آن بنوشند.انسان‌ها جذبش می‌شوند. 🔸انسان به نفسه بدون اتصال به امام یک موجود زشت است. 🔹جناب ملاصدرا فرمودند:انسان جسمانیةالحدوث است.از همان ابتدای خلقت اش از ماده ساخته شده،از همان نطفه،موجود سافل پست.که حضرت امیر(ع)فرمود:تعجب می‌کنم از انسان که چرا متکبر است؟در اول آبی گندیده بود و در آخر لاشه‌ای گندیده و در وسط ظرفی از نجاسات. این اشاره‌ایست به بعد مادی و سافل انسان بدون اتصال به منبع غیب. 🔸اما آیا انسان فقط این است؟ نه.انسان اگر آن بُعد ملکوتی اش لحاظ شود.حضرت امیر علی(ع) فرمود:که شیطان از باطن آدم غافل بود,که اگر باطن آدم را می‌دید که چه باطن ملکوتی دارد قهرا سجده می‌کرد.اما او خاک را دید و گفت من از آتشم و درخشانم.و او او تاریک است.من از او برترم.
قسمت دوم نجم‌الثاقب جلسه ۵۳ 💠ما تا زمانی متصل به امام باشیم باطناً زیبا هستیم اما وقتی اتصالمان قطع شود در بعد ملکوتی زشت می‌شویم. 🔸در قرآن می فرماید: فَدَلَّاهُمَا بِغُرُورٍ ۚ فَلَمَّا ذَاقَا الشَّجَرَةَ بَدَتْ لَهُمَا سَوْآتُهُمَا وَطَفِقَا يَخْصِفَانِ عَلَيْهِمَا مِنْ وَرَقِ الْجَنَّةِ ۖيَنْزِعُ عَنْهُمَا لِبَاسَهُمَا لِيُرِيَهُمَا سَوْآتِهِمَا ۗ. شیطان سراغ آدم رفت و قصد کرد لباس را از تن آدم در بیاورد برای اینکه زشتی‌های او را به او بنمایاند و تحقیرش کند. 🔹اما خداوند می‌خواهد زشتی‌های انسان نهان شوند و زیبایی‌هایش آشکار شوند ✨حزب الله به سمت زیبا شدن است و حزب طاغوت به سمت زشت شدن است 🔸شیطان برای اینکه زشتی‌های ما را آشکار کند لازم است ما را از منبع زیبایی‌ها قطع کند. همینطور به سمت عالم طبیعت روان شویم.ماده جایگاه همه زشتی‌هاست چون اتصال به عالم غیب ندارد. 🔹همین که اتصال ما از امام قطع شد آن حالت کمالی ما از بین می‌رود و حالت‌های زشتی آشکار می‌شوند. در این صورت انسان به زشتی‌های خودش آگاه می‌شود مثلاً می‌بیند حسادتش،حرصش،شهوت و غضبش جلوه کردند. 🔸احمد به کسی می‌گویند که وقتی به او توجه می‌کنی حالاتت مثبت می‌شود و زمانی توجه ات را از او برمی‌داری تمام حالات مثبت را از دست می‌دهی و تبدیل به حالات منفی می‌شود. 🔹یکی از بزرگان سه شبانه روز ریاضت خیلی سنگینی را در حرم امام رضا(ع)متحمل شدند.که به یکباره حالتی بهشان دست داد که باطن را دیدند.و دیدند مردم برخی صورت‌های حیوانی دارند و امام روی ضریح مثل یک تختی نشسته و دست می‌کشد روی سر مردم و همه را تبدیل به انسان می‌کند.این اشخاص از حرم که دور می‌شدند دوباره شکلشان برمی‌گشت. چون تا زمانی که در حرم بودند،توجه به امام داشتند و باطنشان زیبا می‌شد.وقتی از حرم خارج می‌شدند توجه می‌کردند به چیزهایی که نباید توجه کنند و دوباره زشتی‌هایشان آشکار می‌شد. 🔸هدف شیطان این است که در ما حالت زشت ایجاد کند و انسان را بی‌آبرو کند. 🔹وعلم آدم اسماء کلها_ ما به آدم اسماء را تماماً آموزش دادیم و علوم را در درون او نهادینه کردیم،که کمالات در درون او آشکار شود 🔸توسل به امام رشد دهنده تمام کمالات وجودی انسان است و قطع توسل موجب رشد کردن تمام مفاسد اخلاقی میشود. 🔹افرادی که در مسیر علمی هستند اما با امام ارتباطی ندارند،اینها از افراد عادی خیلی گزنده‌تر می‌شوند،و خطرشان از انسان‌های عادی خیلی بیشتر است. 🔸انسان اگر ارتباطش با امام قطع شود کثرت عبادات و علوم برایش مضر است. چون این‌ها موجب و غرور وعجب و ریا می‌شود. 🔹اما اگر اتصال حقیقی با امام باشد هر چقدر عبادت بکنی به ضعف وجودی خودت که عدم منیت است پی می‌بری. اینکه من هیچ چیز نیستم و همه چیز امام است بیشتر پی می‌بری. و هر چقدر علوم بیشتری به دست بیاوری به نیستی خود بیشتر پی می‌بری. 🔸انسان خودبینی‌اش به جایی می‌رسد که در مقابل امام می‌ایستد مانند ابن ملجم. عبادت خودش را با عبادت امیرالمومنین(ع)می‌سنجید و می‌دید از لحاظ ظاهری شبیه همند.و به خودش همچین اجازه داد که بر فرق مولا شمشیر بکشد. امام را جسد دید در صورتی که او الله بود. 🔹بدون توسل به امام مسیر بی‌راهه است و انسان به جای اینکه در دامن امام قرار بگیرد در دامن شیطان قرار می‌گیرد و خودش هم نمی‌داند. 🔸انسان باید خیلی مراقب باشد.به گمان اینکه دارد خودسازی می‌کند شیطان سازی نکند.و این افراد قدرت تشخیص ندارند و حرف حق را نمی‌پذیرند و توجیهش می‌کنند. 🔹چرا قدرت تشخیص ندارند؟چون امام نور است و هر چقدر نزدیک نور شوی تشخیص ات بیشتر می‌شود و در مقابل از نور فاصله بگیری تشخیص ات ضعیف‌تر می‌شود. 🔸اشخاصی هستند که حتی لای قرآن را باز نمی‌کنند و می‌گویند مسیر علمی در اولویت است.این‌ها یک طرف قضیه را گرفتند. 🔹حَفِظتَ شَیئاً وَ غَابت عَنکَ أشیـَاءُ یک چیزهایی را گرفتی و چیزهایی را از دست دادی و امان از دست این افرادی که همیشه حق به جانبند خطا هم می‌کنند باز هم حق به جانبند. 🌀جمع بندی: اسم امام احمد است یعنی بسیار ستایش شده و بسیار با کمال و معدن کمالات. هر گاه توجه کردی به ایشان،خودت زیبا می‌شوی وهر گاه غافل شدی از ایشان می‌بینی که خیالاتت چقدر زشت اند.خیالات حیوانی،کینه و کدورت،شهوات. و لجنزاری در باطن انسان ایجاد می‌شود.چون ارتباطش از امام قطع شده. 🔸ما از طریق قوه خیال می‌توانیم زشتی و زیبایی خودمان را بفهمیم. 🔹قوه خیال تلویزیون باطن انسان است و باطن را نمایان میکند ✨اگر قوه خیال انسان نور را نشان داد،اشک را جاری کرد، قلب را متصل کرد این باطن زیباست. ✨ اما اگر لشکری از شهوات آمدند و خیالات هرز امدند،مشخص است باطن حیوان شده است 🔸کسانی که دائماً در محضر امامند،می‌دانند که کوچک‌ترین بی‌توجهی به امام در قیامت تبدیل به دریاهایی از تاریکی می‌شود. ✨والحمدلله رب العالمین✨
🌹اطلاعیه عزیزان برای دسترسی راحتتر به فایلهای النجم الثاقب در شرح احوالات امام عصر اروحنا فدا وارد لینک زیر شوید https://eitaa.com/najmoalsagheb313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ♨️ پرونده دیجی‌کالا در مرحله تحقیقات مقدماتی سخنگوی قوه قضائیه: 🔹اتهام مدیرعامل دیجی کالا مبنی بر توهین مقدسات است که قرار قانونی از نوع وثیقه برای ایشان صادر شد و با صدور قرار قبولی وثیقه ایشان آزاد شدند. اکنون پرونده ایشان در مرحله تحقیقات مقدماتی است. 📌 خبر فوری سراسری @fori_sarasari
💥در فایل اخیر استاد اشاره ای به جریان دیجی کالا داشتند فایل اخیر را گوش دهید
✨توسل و توجّه به امام زمان علیه السلام باطن انسان را زیبا و نورانی می کند و دوری از ایشان موجب تاریکی و تیرگی قلب و باطن انسان خواهد شد. ⚘️ 💿شرح کتاب نجم الثاقب ۵۳ https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
علت دعواهای زیاد در منزل... ⚘️استاد سپیدنامه https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
❤️اطلاعیه ان شاالله فردا راس ساعت شش ربع صبح بصورت انلاین جلسه،54نجم الثاقب پیرامون شناخت امام زمان علیه السلام برگزار می شود علاقه مندان وارد لینک زیر شوند https://eitaa.com/nafahat256
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
النجم الثاقب54.mp3
37.78M
🌺((من مات ولم یعرف امام زمانه مات میته جاهلیه))اگرکسی بمیرد وامام زمان خود رانشناسدبه مرگ جاهلیت مرده است🌺 کتاب شریف نجم الثاقب از جناب محدث نوری پنجاه و چهارم نامیدن امام زمان علیه السلام به (اصل) سراب بودن امور دنیویی و حقیقت بودن انسان کامل استقلالی به امور دنیوی موجب خسران زندگی دنیوی شرکت کردن در انتخابات ۱۴۰۲/۱۱/۲۸ زمان فایل: ۳۹:۲۱دقیقه
❤️جلسه 54النجم الثاقب در شرح احوالات امام عصر عجل الله تعالی فرجه موضوع 💥علت نامیدن امام زمان علیه السلام به (اصل) 💥در سراب بودن امور دنیویی و حقیقت بودن انسان کامل 💥توجه استقلالی به امور دنیوی موجب خسران زندگی دنیوی 💥ضرورت شرکت کردن در انتخابات https://eitaa.com/nafahat256
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان نجم الثاقب ،جلسه 💠 انسان ،برای نزدیک شدن به حضرت ،باید علاوه بر اینکه معرفت آموزی می کند ،در وادی عمل هم درست رفتار کند،که محبت انسان به وسیله ی اعمالش ،نسبت به آن محبوب شدت پیدا می کند. 🔸در مورد انتخابات که بحث روز است چند تدکر اعلام میشود: 🔹بحث های سیاسی کشور از جمله انتخابات ،روی سرنوشت خود شخص هم اثر دارد و فقط بحث سیاسی صرف نیست. 🔸 انتخابات روی تک تک افرادی که مکلف هستند که در این انتخابات شرکت کنند، تاثیر گذار است. چون انسان تمام اعمالی که انجام می دهد ،روی سرنوشتش اثر دارد. 🔹اعمال دو قسمند: ۱- اعمال فردی👈 که همان نماز و روزه و خمس و... هستند. ۲- اعمال جمعی و اجتماعی👈 عمل فرد است نسبت به جامعه. 🔸انسان باید در نظر داشته باشد که وظیفه ی اجتماعی خودش را انجام دهد و در انتخابات شرکت کند و آن چیزی که آن همه خون و شهید برایش دادیم را تقویت کنیم که همان حکومت اسلامی است، که ان شاءالله جامعه ،حرکتش رو به بهبود برود. 🔹 بحث در مورد اسامی حضرت عج بوده: ✨ یکی دیگر از نامهایی که در کتاب نجم الثاقب برای حضرت اثبات می کند 《اصل》 است. 🔸میفرمایند: اصل هر شیئ، قاعده و سنگ بنای آن است.و برداشتنی نیست. 🔹در بحثهای معرفتی گفته میشود که: اگر همه ی نظام هستی را در نظر بگیری، همه شان، تصاویری در آینه هستند. یعنی صور مرآتی. 🔸انسان در مواجهه با اینه می تواند دو دیدگاه داشته باشد: ۱- به خود اینه توجه می کند که در این صورت از صاحب صورت غافل و دور میشود. ۲- یا به تصویر درون آینه توجه می کند و به صاحب صورت پی میبرد. 🔹ما انسانها هم در نظام وجود ،دو دیدگاه داریم: ۱- اکثری افراد به مسائل مادی توجه ویژه دارند ،مثل شعل و زن و فرزند و رئیس اداره و... ۲- یا به منبع و اصل نظام هستی که انسان کامل است. 🔸آن چیزی که قلبی باشد مد نظر است و راهنمای انسان در سرنوشت است. 🔹انسان باید باطنش را بررسی کند و ببیند ،دنیا را بیشتر باور دارد یا آخرت را؟ میبیند که خیلی از مسائل دنیوی برایش اصل شده و آخرت را مانند سراب می داند. 🔸زبان چندان اهمیت ندارد ،مهم اینست که قلب ما چه چیزی را پذیرفته است. 🔹اگر هر چیزی از امور اخروی و غیبی و اسرار را با دنیا بسنجیم👈 مشخص است که ما دنیا را به عنوان معیار پذیرفتیم. 🔸منبع و اصل نظام هستی 👈 انسان کامل است. و مابقی موجودات، سایه هایی از انسان کاملند. 🔹نمیشود که چیزی را ،ذهن انسان به عنوان اصل بپذیرد و همزمان امام را هم اصل بداند، نمیشود، اینها از هم جدا هستند. 🔸هرچقدر ما درگیر امام باشیم، به همان میزان ،قلب ما هم مشغول اوست. 🔹انسان کامل، همه کاره است و کارهای الهی انجام میدهد. یعنی👈 تمام حقوقهایی که به اشخاص میدهند از ناحیه ی امام زمان است . 🔸رزاق واقعی را باید خدا بدانیم که با توجه امام زمان ،رزقها به ما میرسد، نه رئیس اداره. 🔹انسان باید دیدگاهش را نسبت به امام زمان درست کند، امام زمان(ع) را باید به عنوان اصل بپذیرد ،نه مردم را. 🔸رضایت مردم در صورتی مهم است که👈 در جهت رضایت امام زمان(ع) باشد. 🔹 رفتارهای انسان ، تابع👈 نوع اصلی است که در قلبش تعریف شده ،که اگر نوع اصل ما، دنیوی و خیالی باشد، تمام رفتارهایمان خیالیست و به سمت سراب جلو می رویم. 🔸رفتارهای انسانهای دنیوی و اخروی شبیه هم است، ولی نیتهایشان فرق می کند. 🔹هر فعالیت و حرکتی که در جهت رسیدن به اصل و حقیقت نظام هستی نباشد👈 در قیامت به صورت خسارت و حسرتهای جبران ناپذیر جلوه می کند. ✨(اللهم سلم و تمم)✨
هدایت شده از ✏️موسسه صدرا🇮🇷
27.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🕊کلید درجات اُخروی و راه آسمانی شدن ... ⚘️ 💿 شرح کتاب نجم الثاقب ۴۹ https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
🌹اطلاعیه عزیزان برای دسترسی راحتتر به فایلهای النجم الثاقب در شرح احوالات امام عصر اروحنا فدا وارد لینک زیر شوید https://eitaa.com/najmoalsagheb313
❤️اطلاعیه ان شاالله فردا راس ساعت شش و ربع صبح بصورت انلاین جلسه،55نجم الثاقب پیرامون شناخت امام زمان علیه السلام برگزار می شود علاقه مندان وارد لینک زیر شوند https://eitaa.com/nafahat256
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا