eitaa logo
نفحات الانس
4.3هزار دنبال‌کننده
645 عکس
342 ویدیو
3 فایل
ادرس در پیام رسانهای مختلف https://takl.ink/Ostad_sepidnameh ادمین موسسه صدرا جهت ثبت نام در دروس تخصصی @sadra45 ادمین پاسخگو به سوالات و پیشنهادات @YaTahoor
مشاهده در ایتا
دانلود
بشارت از حجت10_2_1.mp3
46.3M
🌺((و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین))🌺 کتاب شریف ((بشارت ازحضرت حجت علیه السلام, مجموعه بیانات و اشارات ایت الله بهجت قدس سره, پیرامون حضرت ولی عصر)) ۱۰ انتظار و ارتباط با امام ملاقات با امام زمان علیه السلام وهم و عقل در موضوع ملاقات با امام از ملاقات با امام سبب فرو رفتن در تاریکی می شود ۱۴۰۲/۱۲/۱۵ زمان فایل: ۳۸:۳۴دقیقه 🌺🌺🌺فایل برش خورده به دلیل مناسب سازی برای نوجوانان
مناسب سازی برای نوجوانان
❤️پیامهای دریافتی بسیار زیادن و عزیزان از تغییرات زیادی که در دیدگاهشون ایجادشده مطالب فراوانی بیان کردن, ان شاالله سعی میشه روزی یک پیام در کانال منعکس کنیم تعداد را کم کردیم تا روال کانال بهم نخوره
📢 اطلاعیه درس بشارت از حجت پیرامون شناخت و اُنس با امام زمان ﷺ ❤️ان شاالله امروز ساعت شش 6 سیزدهمین جلسه این درس بصورت آنلاین در کانال نفحات الاُنس برگزار خواهد شد. ○ورود به کانال دروس رایگان و آنلاین (نفحات الاُنس)👇 https://eitaa.com/nafahat256
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشارت۱۲-MP3MusicAmplifier.mp3
43.26M
🌺((و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین))🌺 کتاب شریف ((بشارت ازحضرت حجت علیه السلام, مجموعه بیانات و اشارات ایت الله بهجت قدس سره, پیرامون حضرت ولی عصر)) ۱۲ ۱۴۰۲/۱۲/۱۷ زمان فایل: ۴۵:۰۳دقیقه
❤️شرح کتاب بشارت از حجت در آداب ارتباط با امام زمان ارواحنا فداه ☘موضوع جلسه 12 💥معنای جمع و جمعیت 💥جمعیت حقیقی و اعتباری 💥امام زمان اسم جامع خداوند است 💥تشکیل جمع و گروه برای یافتن راهی برای رضایت امام زمان ❤️دستورالعمل امروز: برگزاری جلسه برای یافتن راهی برای کسب رضایت امام https://eitaa.com/nafahat256
✨بسم‌الله الرحمن الرحیم✨ ✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨ خلاصه بشارت از حجت 💠آیت الله بهجت قدس سره نه تنها زندگی اش وقف اهل بیت و به ویژه امام عصر ارواحنا فدا بود به دیگران هم توصیه میکرد که در این راه بکوشند و راهی برای ارتباط با حضرت و کسب رضایت ایشان بیابند. 🔸در اینجا نکته این است ما علاوه بر اینکه باید در راستای رضای امام زمان(ع) حرکت کنیم،باید دیگران را تشویق کنیم که در این مسیر حرکت کنند.این خودش باعث ارتقای معنوی خود ما میشود. 🔹میفرمایند باید مجالسی تشکیل دهیم و با رفقا و دوستان بنشینیم و مذاکره کنیم که از چه راهی میشود به حضرت رسید ایشان خیلی تأکید به رابطه دارند،که ما هم میتوانیم با امام رابطه داشته‌ باشیم 🔸هر گاه در ذهن و قلب ما همچین عقیده ای ایجاد بشه که به یک خواسته ای به هیچ عنوان نمیتوانیم برسیم،باطن ما از آن خواسته دست میکشد و حالت حسرت برایش ایجاد میشود.حسرت موجب سکون و اندوه میشود. 🔹چرا قیامت را یوم الحسرت مینامند؟ چون در آنجا انسان میل به ارتقایش از بین میرود و قدرت ارتقای معنوی پیدا نمیکند و به جایش یک اندوه جانسوزی در قلبش ایجاد میشود که در قرآن از آن اندوه جانسوز به عنوان آتش یاد میکند. 🔸موضوع بحث امروز در مورد جمعیت می‌باشد که جمع چه آثاری دارد؟ 🔹راغب اصفهانی از واژه پژوهان مطرح جهان اسلام است,واژه ی جمع را اینطور معنا میکند: جمع به معنای ضمیمه کردن چیزی ست با نزدیک کردن بعضی از بعض.یعنی قطعاتی را ما نزدیک هم بکنیم تا اینکه یک جمعی به وجود بیاید. 🔸در این فراز ایشان یک نکته ی لطیفی را بیان میکند: از واژه ی بعض و بعض دارد استفاده میکند.یعنی پاره و پاره. 🔹دو پاره را هنگامی به کار می‌گیرند که یک حقیقتی باشد که آن حقیقت از هم جدا جدا شده.و آن اجزای جدا شده وقتی کنار هم قرار میگیرند و یک مجموعه ی واحد را میسازند،به این جمع میگویند.مثل کنار هم قرار گرفتن اجزای پازل 🔸نه اینکه اجزای مختلف و متفرق کنار هم قرار بگیرند،و وقتی کنار هم قرار گرفتند یک جمع را بسازند.به این جمع نمی‌گویند.مثل جمع کیف و مداد و دفتر با هم. 🔹پس بعضهم من بعض یعنی،یک حقیقت است که پاره پاره شده. حالا که برخی از پاره ها را بر برخی دیگر نزدیک کردی،این را جمع کردی و شده یک مجموعه.و اینها وقتی کنار هم قرار میگیرند میشوند یکی. 🔸هنگامی که خورشید و ماه جمع میشنود:این هم معنای دیگری از جمع است.یعنی دو موجود در یک زمان و در یک مکان کنار هم قرار میگیرند و این معنا پایین تر از معنای اول است.چون دو حقیقت جدا از هم کنار هم قرار گرفتند. 🔹یا اینکه فرمود:جمع مالا و عدده.آن شخص را دیدی که اهل دنیا بود؟ان شخص مال را جمع کرد و متعددش کرد.این از سنخ اول است.چون اموال از یک سنخ اند. 🔸مثلا اموال و دارایی های را کنار هم قرار داده و در نهایت میگوید مال من.این جمع ها اعتباری اند و ما میتوانیم خدشه در آن وارد کنیم. 🔹تمام واژه های حقیقی قرآن وقتی وارد عالم دنیا میشوند،اعتباری میشوند.دلیلش ضعیف بودن عالم طبیعت و ماده است. جمعیت واحد بین موجودات مادی برقرار نمیشود. 🔸در آیه ۹۹ سوره کهف:فجمعناهم جمعا:آنها را جمع کردیم،جمع کردنی.این در مورد قیامت است 🔹ذلک یوم مجموع له الناس:قیامت روزیست که مردم برای او جمع میشوند. یکی از وجوه نامگذاری هفتمین روز هفته به جمعه همین است.گویا در آن روز خاص دو نوع جمعیت ایجاد میشود. 🔸یکی جمعیت ظاهری ست که نماز جماعت و اینهاست.یکی جمعیت باطنی ست که این روز خاص یک ارتباطی با حقایق عالم دارد. 🔹مقدمه ی بعدی این است که امام زمان ارواحنا فدا،ایشان باید شناخته شوند که امام زمان چه حقیقتی ست؟ در یک کلام ساده بگوییم،امام زمان(ع) جلوه ی تمام نمای الهی ست. 🔸اینکه خدا را بخواهیم تنزلش بدهیم و در یک موجودی خداوند تعالی تمام اسما و صفاتش جلوه کند،میشود امام زمان. به همین جهت امام زمان (ع)چشم بینای خداوند است.گوش ایشان گوش الهی است.وقتی ایشان میشوند و میبیند،خدا شنیده و دیده است. وقتی دست به دست امام دهیم،دست امام دست خداست.یدالله. 🔹تمام موجودات نظام هستی تصاویری از کمالات الهی اند و انسان کامل تصویر جامع ای از خداوند است و نمیشود تفکیک اش داد. 🔸ارتباط با امام زمان(ع) به نحوی ارتباط با خداوند است.نه اینکه او خداوند است. بر این اساس در سوره فتح میفرماید: یدالله که جماعا. دست خدا با جماعت است. 🔹مقصود از جماعت در اینجا چیست؟ جماعت یک معنای حقیقی و یک معنای اعتباری دارد. 🔸هرگاه افراد متعددی کنار هم جمع شوند برای رسیدن به یک خواسته واحد وتمام تمرکز و توجه شأن در جهت رسیدن به همان خواسته باشد. 🔹انسان ها دوبعد دارند.و یکی بعد مادیشان است که به هیچ عنوان یکی نمی‌شوند.راه ندارد جسمشان بشود یک جسم واحد.اما راه دارد روحشان بشود یک روح.روح غیر مادی است و مجرد است.
قسمت دوم بشارت ازحجت جلسه ۱۲ 💠حضرت علامه حسن زاده در کتاب هزار و یک نکته میفرمایند:وقتی یک شخصی متمرکز میشود در شخص دیگر،یعنی تمام توجه شما متمرکز شود به یک شخصی( طوری که تمرکز، تمرکز باشد نه اینکه به همه چیز اندیشه کنیم و به ایشان هم اندیشه کنیم)من شما میشود یک من.شما بگویید من و او بگوید من،یکی است. چون ارواحتان متمرکز در یک نقطه است و اتحاد وجودی ایجاد میشود.. 🔸وقتی خواسته ها یکی باشد و در این خواسته جدیت اعمال شود،در این صورت تمام آن افراد،ان ده نفر میشوند یک نفر و آن مجموعه واحد ساخته میشود. 🔹چون این افراد متعدد اند و هر کدام از این افراد دارای کمال خاص به خودش و یک نقصی است،به همین جهت کمالات که کنار هم قرار میگیرند،این مجموعه ای که از توجه متمرکز اینها ساخته شده یک مجموعه ی کامل است.نقص ندارد. 🔹وقتی نقص نداشته باشد آن اسم جامع الهی که الله باشد و انسان کامل باشد,قدرتی را به این جمع افاضه میکند،چون این جمع دیگه شایستگی دریافت قدرت را دارد. 🔸هر فیضی که از عالم معنا می اید،این فیض نازل میشود از انسان کامل ولی منوط بر این است که یک دریافت کننده ای باشد. اگر دریافت کننده باشد و شرایط نداشته باشد،فیض نازل میشود ولی دریافتی محقق نمی‌شود. 🔹ما باید شرایط دریافت فیض را فراهم کنیم.یکی از راه ها این است که من خودم را ضمیمه کنم به افراد متعددی که خواسته من را دارند،کمالات ما در همدیگر ادغام میشود و یک صورت واحد جمعیه ای به وجود می اید که شرایط دریافت فیض را دارد،که در این صورت دست انسان کامل افاضه میشود به این صورت جمعیه و اینها نورانی میشوند و را ه رسیدن به خواسته در قلبشان نمایان میشود.و این امام است که دارد آموزش میدهد. 🔸روایت: خداوند وقتی می‌خواهد به یک شهری عذاب نازل کند،به دلیل اینکه کسانی در این شهر هستند که نماز شب میخوانند،عذاب را از کسانی که نماز شب نمیخوانند منصرف میکند.. 🔹خداوند وقتی می‌خواهد بر یک شهری عذاب جمعی نازل کند،صورت جمعی آن شهر را نگاه می‌کند.و فردی نگاه نمی‌کند. آن صورت جمعی ست که لیاقت دارد با انسان کامل ارتباط بگیرد. 🔸اگر خود ما به حدی قوی شویم که تمام کمالات را در حد خودمان داشته باشیم،ما میشویم یک جمعیت. 🔹بعد شما در نماز برایت سوال پیش میآید که چرا میگوییم ایاک نعبد و ایاک نستعین؟ما تنها تو را عبادت میکنیم و تنها از تو یاری میجوییم؟چون ما تبدیل به یک جمعیت شدیم. 🔸یعنی شما قوای متعددی داری( شامه،حاسه،واهمه،خیال)همه شان شدند یکی و متمرکز در ارتباط با خداوند شدند.حالا شما ما شدی. 🔹اشخاصی که محبتی بینشان هست میگویند ما. ایاک نعبد یعنی عقل انسان می‌شود رهبر و بقیه قوا و جوارح میشوند مأمون.و در تمام وجود انسان یک نماز جماعتی بر پا میشود. 🔸انسان کامل مظهر الله است.وقتی ما جامع شویم با الله ارتباط میگیریم. 🔹حال ما که قوی نیستیم.آیت الله بهجت میفرماید: باید مجالسی تشکیل دهیم.چون همه کنار هم قرار گرفته و کامل میشوند. باید توجه به آن بعد مشترک کنیم.این میشود جمعیت واحد. 🔸ما در اعتقاد یکی هستیم و امام زمان(ع)را میخواهیم.به اختلاف نظر ها نباید توجه کرد.اختلاف سبب شکافته شدن جمعیت میشود. 🔹دو حالت است برای اینکه ما راهی را بیابیم تا با امام زمان ارتباط بگیریم:۱) خودمان قوی شویم و سعه ی وجودی پیدا کنیم،به حدی که خودمان کاملیم.در حد خودمان و کوتاهی نداریم.هرچه فهمیدیم درست است انجامش میدهیم،امام زمان به قلب ما القا میکند که راه رسیدن تو به من این است. 🔸حال من همچین قدرتی ندارم و نفس ام خیلی بازی در می اورد،با دوستانی که دغدغه رسیدن به امام را دارند با هم جمع شوید و مذاکره کنید،به یکباره چون همه شدند یکی،در قلبشان یک چیزی می افتد.همان کار را بکنیم امام راضی میشود.این را یقین داشته باشیم امام راضی شود رابطه برقرار میشود. 🔹این فقط اختصاص به مسلمان ها ندارد، اشخاص شیطان صفت که هدف نابودی جامعه دارند،یک جمعی را تشکیل میدهند،اتاق فکر دارند،صورت جمعیت مذموم برایشان پیش میاید،در این صورت شیاطین جذب آن جمع میشود و القائات نابی میکند به آنها برای ضربه زدن که عقل جن هم به آن نمیرسد. 🔸در حقیقت باطن اهل کفر یکی نمیشود،گرچه خواسته هایشان یکی باشد،به صورت مقطعی خواسته شان یکی میشود و صورت جمعی برایشان به وجود می‌آید اما اینها در ذات از هم متفرق اند. 🔹آن یگانگی و یکپارچگی فقط برای اهل ایمان ایجاد میشود.چون اهل ایمان به سمت عقل اند و عقل یکی است.و اینها به سمت حس توجه دارند. در قرآن فرمود:هل ائنبکم علی من تنزل الشیاطین؟تنزل علی کل افواک اثیم 🔸میخواهید به شما خبر دهم شیطان ها بر چه قلب هایی نازل میشوند؟بر قلب های دروغگوی گناه پیشه. 🔹اینها وقتی وارد جهنم میشوند:کلما دخلت امه لعنت اختها.ان امت هایی که در دوزخ هستند لعنتشان میکنند. اینها همدیگر را دفع میکنند.چون باطنشان متفرق است. ✨الحمدلله رب العالمین✨ ✨اللهم سلّم و تمم✨
تفسیر 315.mp3
46.82M
۳۱۵ اسرائیل اذکروانعمتی التی انعمت علیکم واوفوا بعهدی اوف بعهدکم وایای فارهبون(۴۰) 🕕زمان فایل: ۳۹:۰۰ 🗓۱۴۰۲/۱۲/۱۶
عزیزان این فایل تفسیر دیروز هست که بحث امام زمان مرتبطه استاد توصیه کردن که بزرگوارانی که پیگیر مطالبن بشنون❤️❤️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌷زیباترین مخلوق هر کسی اهل طهارت شد و توفیق دیدار آن ذات قدسی را یافت... ⚘️ 💿 نکاتی از شرح نجم الثاقب و بشارت حجت https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8
💚بالاترین سعادت انسان وصال انسان کامل حضرت بقیة ﷲ اعظم (ارواحناله فداه)است. که باید درهمین مدت عمر، در همین دنیا محقق شود. 🍃بزرگترین مانع دیدار حضرت این است که بپنداریم لایق دیدار ایشان نیستیم در حالیکه هم لیاقت هست، هم دیـر شده است و باید هر چه زودتر این دیدار محقّق شود. ⚘️ https://eitaa.com/joinchat/3599434177C350f0ba83f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📢 اطلاعیه درس بشارت از حجت پیرامون شناخت و اُنس با امام زمان ﷺ ❤️ان شاالله امروز ساعت شش 6 سیزدهمین جلسه این درس بصورت آنلاین در کانال نفحات الاُنس برگزار خواهد شد. ○ورود به کانال دروس رایگان و آنلاین (نفحات الاُنس)👇 https://eitaa.com/nafahat256
❤️صفحه تدریس شده از کتاب بشارت از حجت ج13
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بشارت از حجت13-MP3MusicAmplifier.mp3
43.42M
🌺((و نرید ان نمن علی الذین استضعفوا فی الارض ونجعلهم ائمه ونجعلهم الوارثین))🌺 کتاب شریف ((بشارت ازحضرت حجت علیه السلام, مجموعه بیانات و اشارات ایت الله بهجت قدس سره, پیرامون حضرت ولی عصر)) ۱۳ ۱۴۰۲/۱۲/۱۸ زمان فایل: ۳۶:۱۱دقیقه
❤️شرح کتاب بشارت از حجت در آداب ارتباط با امام زمان علیه السلام موضوع جلسه 💥چگونه مورد عنایت امام علیه السلام قرار بگیریم 💥محبت پل اتصال به امام 💥محبت سبب جذب و ترس سبب دفع می شود 💥تلاش های فرهنگی به نیت جلب رضایت امام ❤️دستور العمل امروز/به اندازه توان تلاش در جهت هدایت خود و دیگران https://eitaa.com/nafahat256
.✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ ✨اللهم بارک لمولانا صاحب الزمان✨ «بشارت از حضرت حجت» 💠وقتی باطن به یک حقیقتی وصل باشد، ظاهر هم نمودی از باطن می‌شود. 🔶وقتی شخصی در پی یک هدف خاصی باشد و در آن حرکت جدی باشد ذهنش را به آن هدف معطوف می‌کند. معلوم است که تمام حرکات و سکناتش گام‌هایی در جهت رسیدن به آن می‌باشد. وقتی افراد با وی مواجه می‌شوند رایحه‌ای یا نمودی از آن هدف را در او می‌بینند. 🔹حالا اگر انسان در پی امام زمانش باشد یعنی ذهنش در حضرت متمرکز شود و در طول روز نیت کارهایش برای رسیدن به امام باشد ایشان به حدی در هدفش غرق می‌شود که حرکات و سکناتش یک جلوه‌هایی از امام می‌شود و مردم با دیدن این فرد یک توجه و یادآوری نسبت به امام برایشان ایجاد می‌شود. 🔹نسبت به امام باید رابطه محبتی داشته باشیم نه رابطه خوف. 🔸محبت ارتباط دهنده قلوب با امام است و ترس جدا کننده است .محبت نیروی جاذبه ایجاد می‌کند و ترس نیروی دافعه ایجاد می‌کند. 🔹اگر امام را به مانند پدری سختگیر ببینیم محبت ما نسبت به حضرت به جوشش در نمی‌آید. 🔸تمام حرکات انسان مطلقاً بر اساس محبت است یعنی اگر به هدفی محبت نداشته باشیم به سمتش گام برنمی‌داریم حتی آن حرکاتی که به ظاهر بر اساس ترس هستند ریشه‌اش محبت است. 🔹یکی از راه‌ها برای اینکه متوجه بشویم آیا تا حالا امام زمان را درست شناختیم رابطه روحی ما با حضرت است اگر حالت محبت هر چند کم به حضرت داریم رابطه ما درست است اگر حالت خوف و یا حالت بی‌تفاوت نسبت به حضرت داریم معلوم است امام را خوب نشناختیم. 🔸همه انسان‌ها به دنبال کمال هستند و همیشه یک چیز بالاتر را می‌خواهند یعنی نباید در معنویات در یک حدی قانع شویم باید بالاتر را بخواهیم. 🔹امام در زمان غیبت به شیعیان و محبان محبت می‌کند. 🔸 امام یک دید عمومی به کل نظام هستی دارد و ایشان واسطه فیض هستند.گاهی امام به اشخاصی دید خاص دارد و از آنها مراقبت ویژه می‌کند و برکات خاصی را در زندگی‌شان نمایان می‌کند و آنها را به سمت خودش بالا می‌کشد این‌ها کسانی هستند که در قلبشان به امام محبت دارند. 🔹محبت در قلوب تمام افراد هست مهم توجه به آن محبت است. اگر ما به محبت در قلبمان توجه نکنیم این محبت ضعیف می‌شود و اگر توجه بکنیم آن محبت قوی می‌شود. 🔸برای کم کردن محبت‌های دنیوی در قلبمان می‌توانیم ۴۰ روز با خودمان شرط ببندیم ۴۰ روز به محبوبم هیچ فکری نمی‌کنم. همین که محبوب وارد ذهنش شد سریع ذهنش را منصرف کند و به امور دیگری بیندیشد بعد از ۴۰ روز محبتش به طور چشمگیری کاهش پیدا می‌کند دیگر ذهنش درگیرش نیست دیگر او را در خوابش نمی‌بیند. 🔹یکی از عرفا جمله بسیار زیبایی درباره امام زمان گفته بود ایشان در اوصاف ظاهری امام زمان یک نکته‌ای می‌گفتند. می‌گفتند «این شخص را وقتی می‌بینید نزدیک است قصد بکنید او را بخورید» یعنی انقدر جذبه زیاد هست که انسان دوست دارد در امام حل شود و یا او را در خودش حل بکند. 🔸یکی از راه‌های کسب رضایت حضرت این است که دیگران را به اندازه توانمان بیدار کنیم . 🔸اگر کارهایی را انجام دادیم ولی روحیات ما مثبت نشد، نماز ما قوی نشد، قطع بدانیم آن عمل ارتقایی نبود در جهت نفسمان بود. امکان ندارد انسان عمل مثبتی انجام بدهد و روحیاتش منفی بشود. 🔹کارهای فرهنگی به نیت اینکه من مردم را به یاد امام زمان می‌اندازم انجام شود در این صورت اثرات مثبت آن را می‌بیند خیالات پراکنده‌اش جهت دهی می‌شوند حضور قلب در نمازش قوی شده حالات معنوی در درونش ایجاد شده که این‌ها اثرات نگاه امام است. 🔸نوشتن این جمله روی تابلو و در مقابل چشمان دیگران قرار بگیرد: اگر ما نیز به اندازه توان خود به هدایت مردم تلاش و کوشش کنیم آیا امکان دارد مورد عنایت چشم بینای خدا یعنی امام زمان نباشیم. 🔹دستور امروز: ما چطور می‌توانیم مردم را هدایت کنیم؟ به اندازه توانمان کار فرهنگی انجام بدهیم و یاد حضرت را در دل‌ها زنده کنیم. ✨والحمدلله رب العالمین ✨ ✨اللهم سلّم و تمم ✨
.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕋 قبله ی ظاهری و قبله باطنی 🔹کعبه قبله‌ظاهری 🔹امام قبله‌ی‌باطنی ⚘️ 💿 نکات سیرمعرفتی https://eitaa.com/joinchat/2620915901C0f4873ffd8