۰۰• بــسمـاللّٰہالرحمـٰـنالرحیــم •۰۰
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
○◇● یکــْـمینیاتوریستِـــــجــٰادوگـر ●◇○
#بخش_اول
چند تابلو #مینیاتور از استاد #فرشچیان دیدهاید؟ چه تصوّری از هنر مینیاتور در ذهن دارید؟
#من، معنای مینیاتور را هماکنون فهمیدم؛ مینیاتور را #من_و_شما نمیفهمیم. جملاتم #متناقض شد؟ بله! مینیاتور را هم فهمیدهام و هم نمیفهمم...
مینیاتور را حافظِ قلم به دست، روح الامینِ قلمو به دست، کیهان کلهرِ کمانچه به دست، آن سامورایی کاتانا به دست، اسکاتِ دست به دوربین و یاسین حجازی دست به قلم، درک میکنند؛ نه منِ بیهنرِ بیمهارت.
درک مینیاتور از استادان چیرهدستی برمیآید که کاردانان و خبرگان حرفهی خویشند...
اجازه بدهید! گفتم خبرگان و کارشناسان هر رشته، مینیاتور را #درک میکنند؛ نه آنکه قادر به #خلق اثری مینیاتوری باشند.
در این عالم، برخی آنقدر در کار خود حرفهای و زبردستاند که آدم از کارشان حظ کرده، کیفور میشود؛
امّا...
#امّا بعضی متخصّص و کارکشته نیستند، #جادوگر اند؛ آنها کارهایی محیّر العقول انجام میدهند که انگار از انسانْجماعت، برنمیآید. #استاندارد کاری ایشان آنقدر بالاست که مافوق تصورِ بشر، و دستنیافتنی به نظر میرسد. پس "#جادو" تعبیر رسایی از برای کاریست که ایشان میکنند.
زادنِ مینیاتور، کارِ سعدی و فرشچیان و حسین علیزاده و نینجاها و کوبریک و نادر ابراهیمیهاست؛ فکر کنم دیگر نیازی نیست تاکید کنم مینیاتورکاری، کار #من_و_شما...
#بخش_اول
هدایت شده از سید محمدجواد موسویفرد
◽️ پادْکَسْت و مای عقب مانده
پادکست (podcast) نام یک رسانه جدید و پرطرفدار در دنیا و ایران است که از عمر آن در در دنیا حدود ۲۰ سال (۲۰۰۴) میگذرد و نزدیک به ده سال هم هست که وارد ایران شده است.
ظاهرا اولین پادکستها را در ایران امیرعماد میرمیرانی (متخلص به جادی) در حوزه نرم افزار تولید میکرده است.
پادکست به هر نسخه صوتی و ضبط شده با ریکودر گفته نمیشود،
بلکه اصطلاحا پادکست را به مجموعهای سریالی صوتی حول یک یا چند موضوع میگویند و باز هم اصطلاحا به هر قسمت آن اپیسود (تلفظ انگلیسی) یا اپیزود(فرانسوی) میگویند.
چون پادکست یک نوع رادیو صوتی است لذا به کانالهای تولید پادکست رادیو .... گفته میشود.
هم اکنون برنامههایی که کانالهای پادکست (اصطلاحا پادگیر) را در خود جا داده رو به افزایش است. مقداری که من مطلع هستم کَسْت باکس (Castbox) بزرگترین آنهاست (شاید).
متاسفانه فضای پیامرسان عقب مانده و کم خاصیت ایتا باعث یک نوع سیری کاذب یا انجام وظیفه دروغین در اهل ایمان و انقلاب شده است.
دور هم جمع شدهایم و مدام از این گروه به آن گروه پیامهای به اصطلاح بصیرتی فوروارد میکنیم و خیلی هم خوشحالیم که به جهاد تبیین مشغولیم!!
شما را به خدا به خودتان بیایید!
رسانههای جدید را باید در یابیم.
البته که بی مایه فطیر است، بعضی از تولید کنندگان معروف پادکست برای هر اپیسود حدود ۶۰ ساعت وقت میگذارند.
یکی از شاخهای کست باکس حدود یک میلیون و چهارصد هزار دنبال کننده دارد! (برای یک پیام رسان غیر معروف در کشور رقم بالایی است)
و متاسفانه این آقا تفکرات به شدت مسموم و بیان جذاب و گیرا و بسیار پرنفوذی دارد.
مخاطبان پادکست چه کسانی هستند؟
پادکست در شهرهای بزرگتر بیشتر طرفدار دارد، چون نوعا مسافتهای طولانی و معطلی در مترو و اتوبوس و ترافیک بیشتر است و ملت ترجیح میدهند حداقل مشغولیتی با پادکست داشته باشیم.
الحق هم تولید کنندگان موقعیت آن را خوب دریافتهاند و حسابی مشغول کارند!
هدایت شده از هنر تلاوت
دوستان و آشنایان خود را برای شنیدن نوای آسمانی قرآن با بهترین آواها و نغماتِ در دسترس از طریق پیوند زیر به کانال دولت سحر دعوت کنید.
@doulatesahar🌹
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
◽️ پادْکَسْت و مای عقب مانده پادکست (podcast) نام یک رسانه جدید و پرطرفدار در دنیا و ایران است که
آقا سوءتفاهم نشه؛ اگر منظور ایشون #علی_بندری هست، من باهاشون همنظر نیستم...
«نـفـیٖر نِــےْ» | مُحَـمَّد بُرْهـٰان
۰۰• بــسمـاللّٰہالرحمـٰـنالرحیــم •۰۰ ┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄ ○◇● یکــْـمینیاتوریستِـــــجــٰادوگ
۰۰• بــسمـاللّٰہالرحمـٰـنالرحیــم •۰۰
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
○◇● یکــْـمینیاتوریستِـــــجــٰادوگـر ●◇○
#بخش_دوّم (پایانی)
من یک نفر را میشناسم که جادوگرِ جادوگران است؛ استادْ تمامِ مینیاتور. حال، توصیف استادنا الاعظم -#که_نامش_بماند- از کارهای "او" را، زیر انگشتانم #لمس میکنم: «"او" یک مینیاتوریست واقعیست». البته "او"، یک #رئالیست_افراطی هم هست.
برای دیدن تابلوهایی که فرشچیان به رنگِ روغن سروده، نیاز به #ذرّهبین دارید؛ امّا نوآوری و ابداعات "او" را نه با ذرّهبین، که با #میکروسکوپ هم به زحمت میتوانید ببینید. آری "او" در عرصهی فعالیت خود، یک اَبَر مینیاتوریست است.
"او"، استخوان خُرد کرده رزمگاهِ #حکمت است. "او" پیرِ میکده #فلسفه است. "او" یک حکیم است. "او" یک فیلسوف است. تعجب کردید؟! خودمم هم متعجّبم! "او" انسان عجیبیست. "او" شاگرد اوّل مدرسه بوعلی، شهاب الدین، صدرا و محیالدین است.
"او" نامش «مُحَمَّدحسین طباطبایی تبریزی» است. "او" کسیست که به لغت «#علّامه»، هیبت بخشیده. «علّامه» از صدقه سر "او"ست که علامه است. علامه لغت بزرگیست امّا نه به بزرگی "او".
"او" بهسان جادوگری قهّار در عرصه عریض و طویل حکمت، محصولات ناب و متاعهای گرانبهایی را رندانه و مینیاتوری در لابهلای آثار خویش نظیر «#بدایه»، «#نهایه»، «#اصول_فلسفه» و «#المیزان» و #رسالات و #مقاله های فراوان، پنهان کرده...
علّامه، #فرشچیانِ_فلسفه است؛ برای درک ظرافتهای جاساز شده در آثار او، باید میکروسکوپی بسیار قوی در دست داشته باشيد؛ میکروسکوپی چون همو -#که_نامش_بماند.
میناتورکاری، کار من و شما نیست؛ فهم آن هم کارِ ما نیست. امّا بازهم میشود به تابلو «پنجمین روز آفرینش» خیره شد، چیزی از آن نفهمید، امّا حظیط و سرمست شد از آن همه هنر و زیبایی.
میشود «نهایه» را چهار-پنج بار کلاس رفت، صوتِ این استاد و آن استاد را استماع کرد، ولی باز با هر بار خواندنِ مدخل، نکاتی نغز و کامکار صید کرد.
امید است روزی، توفیق دو زانو نشستن محضر علّامه و استفاده از آثار او، درک درست اندیشههای او، و فهم ظرافتهای مینیاتوری کار او، برای یکایک طالبان و عاشقان فکر و #حکمت حاصل شود.
والسلام، والحمدللّه علی التمام
به تاریخ ۱۴۰۲/۰۹/۳۰
۰۲:۵۴ بامداد
#محمد_برهان
جان کلام رو #تولستوی در یه پاراگراف گفته؛ ادبیات داستانی و از اون غلیظتر سینما، هزارتوی روابطی هستن که مفهوم، محتوا یا ایده یا هرچی که اسمشو میزارید، در قالب اون ریخته میشه و #غیرمستقیم توضیح داده میشه.
تولستوی در اینجا، #دراماتیزه کردن رو به شکلی کاملا رسا اما با زبان ساده، تبیین کرده.
ماها معمولا در ارائه محتواهامون اقتضا #درام رو رعایت نمیکنیم؛ اینکه بلد نیستیم هیچی، اصن اینکارا رو #چُسکلاس روشنفکری میدونیم (بَبَخشیدا).
تصویر از کتاب "کریستوفر نولان، هزارتوی روابط"، صفحه ۱
● #اوپنهایمر، استاندارد فیلمهای #بیوگرافی رو تغییر داد؛ بیوگرافیترین بیوگرافی که تا الآن دیده بودم "شبکه اجتماعی" دیوید #فینچر بود، اما #نُــــوْلان همهچیز رو عوض کرد.
● از این فیلم به بعد، کار بیوگرافیسازهایی مثل #اسکورسیزی خیلی سخت میشه؛ چون الآن فهمیدیم میشه یه بیوگرافی رو، اینجوری هم ساخت.
بیشتر #توضیح خواهم داد...
#masterpiece
#Oppenheimer
#Christopher_Nolan
#Cillian_Murphy
#معرفی_فیلم
7.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آخرِ رقصِ قلم مرثیه ای در غم توست
واژه ها، ثانیه ها، در به درِ ماتم توست
تو غزل گونه ترین حالت اشعار منی
شعر من حال و هوایش همه در عالم توست
می نویسم همه شب از دل لامذهبِ خویش
دفترم صحنه ی عشق است و قلم پرچم توست
گرچه محروم از آغوش تو گشتم همه عمر
در دلم هست هوایت، نفسم همدم توست
شاعری خون به دلم در پسِ این قافیه ها
وزن شعرم همه سنگینی بارِ غم توست
#آداب
#هادی_نجاری