eitaa logo
نقد علی اکبر رائفی پور
1.8هزار دنبال‌کننده
254 عکس
157 ویدیو
2 فایل
نقد و بررسی توهمات یک شومن مذهبی 🔸️گروه نقد و نظرات https://eitaa.com/joinchat/4210753847Cb57e129398 مدیر: @borhanian
مشاهده در ایتا
دانلود
📌سینه‌چاک 🔸️در پاسخ پورمسعود که از نوچه‌های دلباخته رائفی‌پور و ماله‌کش حضرت استاد است عرض می‌کنم: ۱. آنچه تا امروز از سخنان رائفی‌پور رصد کردیم ما را به این نتیجه رساند که او فردی عامی و بی‌سواد و بسیار سطحی و ژورنالیست است. ۲. اثبات غیرنخبه بودن هوادارانش نیاز به یک تحقیق آزمایشگاهی کوچک دارد. عده‌ای را گیر بیاورید و نقدهای ما را به آنها برسانید. اگر دفاع علمی کردند و جواب مستند و منطقی آوردند نخبه هستند و اگر هوچی‌گری و شلوغ‌کاری و برچسب‌زنی کردند و به خدا و قبر و قیامت حواله‌تان دادند بی‌سوادِ تابعِ چشم‌بسته استاد! ۳. دفاع از یک فرد یا عقیده، کار فرقه‌ای نیست بلکه توجیه و ماست‌مالی اشتباهات و طفره از پاسخگویی و فرار از مناظره و نپذیرفتن خطاهای فراوان رائفی‌پور و غلو درباره اوست که علامت فرقه‌بودن جریان رائفی‌پور است. ۴. درباره هتاک بودن هم فقط یک نمونه از ادبیات لمپنی و چاله‌میدانی پورمسعود آوردم تا مصداق آفتاب آمد دلیل آفتاب باشد! @naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌اعجاز ساواک! 🔸️اقبال لاهوری در سال ۱۹۳۸(برابر با ۱۳۱۷ شمسی) وفات کرده یعنی ۳ سال قبل از حکومت پهلوی دوم و ۱۸ سال قبل از تشکیل ساواک در ایران! ولی نگران نباشید؛ وقتی استاد بفرمایند ساواک، مانع سفر اقبال به ایران شده حتماً درسته و خروارها تحقیق و پژوهش پشت این حرف است! حالا شما خودت را متخصص جغرافیا و فرهنگ پاکستان معرفی کن ولی حتی تاریخ تشکیل ساواک و مرگ اقبال لاهوری را بلد نباش، مهم نیست چون مطمئنی هیچکس از مخاطبانت هم مانند خودت اهل مطالعه و تحقیق نیستند! @naghde_tavahhomaat
📌کمچه! 🔸جناب رائفی پور! اشکالات شما یکی و ده‌تا و صدتا نیست که بشود با توییت‌زدن، آنها را لاپوشانی کرد. اولاً خودتان خوب میدانید که اصطلاح «زمان شاه» در اذهان عموم مردم و حتی در کتب و مقالات، به سلطنت محمدرضاپهلوی انصراف دارد نه رضاخان. پیشنهاد میکنم لااقل عبارت «زمان شاه» را در کانال خودتان(masaf) بزنید ببینید چند پست بالا می‌آید. حالا خواننده باید درباره یک یک پستهای کانالتان بپرسد منظورتان زمان رضاشاه است یا محمدرضا؟! ثانیاً ما از شما می‌پذیریم که سهواللسان بوده است و کلمه ساواک، اشتباهی از زبانتان صادر شده است. قبول! ولی شنونده از کجا بفهمد مقصودتان از کلمه شاه، رضاخان بوده است؟ سلاطین قاجار هم شاه بودند و شاید اقبال لاهوری در دوران «احمدشاه» یا «محمدعلی‌شاه» از ورود به ایران منع شده است! پس ملاحظه میکنید با شاه‌دانستن رضاخان، مشکلتان حل نمی‌شود. ثالثاً سوال اصلی که در نقد اولم نپرسیدم این است: بر اساس کدام «سند تاریخی»، همان «دستگاه امنیتی شاه»، مانع حضور اقبال در ایران شد؟ لطفاً یک سند بیاورید تا مخاطبتان سودمندی و کارکرد آنهمه کارگروه‌های تخصصی داخل موسسه مصاف را به چشم ببیند. رابعاً ابتدائیات عقلانی مباحثه آنست که در موضوعی که «تخصص» نداریم سخن نگوییم و اگر حرفی منتشر کردیم مستدل و مستند باشد. حیات طیبه شما سرشار از سخنان بی‌سند و بی‌اساس و بی‌مدرک است که هیچگاه نه خودتان و نه اطرافیانتان نتوانستند شواهد صدق آنرا ارائه بدهند. پس لااقل مراعات بفرمایید! @naghde_tavahhomaat
📌از مقلد تا محقق فرقهاست! 🔸مریدان حضرت استاد فرمایش کردند منتقدان، پول می‌گیرند تا «بی‌شرف» باشند. اینکه اینها تهمت و حرام مسلّم است به کنار. اما چرا؟ چون کار ما افشای بی‌سوادی و حماقت رائفی‌پور است.چون رسالت ما بیان رسوایی‌های علمی و دانشی اوست. لذا عصبانیت مریدان بجا و طبیعی است. ما نزاع شرافت را به خردمندان واگذار می‌کنیم اما چون برای دفاع از رائفی‌پور از رهبری مایه گذاشتند ناچارم چند نکته عرض کنم: ۱. الحمدلله فیلم سخنان رهبری در کنگره اقبال (در ۱۹ اسفند ۱۳۶۴) موجود است(اینجا) ایشان هیچ اشاره‌ای نکردند که رژیم پهلوی مانع از حضور اقبال در ایران شد. حالا رائفی‌پور از کجای سخنان رهبری چنین برداشتی کرده است احتمالاً با ابجد صغیر و کبیر و استعداد کشف مرموزات چیزهایی استنباط فرمودند. ۲. رهبری گفتند در زمان شاه «سیاست‌هایی حاکم بود که اقبال را به هیچ عنوان نمی‌توانست تحمل کند» در حالیکه کتابهای اقبال همگی قبل از انقلاب منتشر شد و حتی برخی، سه بار تجدید چاپ گردید. مضافاً که در سال ۱۳۴۹ کنگره‌ای برای اقبال لاهوری در حسینیه ارشاد برگزار شد. بعلاوه کتابهای متعددی درباره اقبال و اندیشه‌های او در قبل از انقلاب چاپ و منتشر شده است مانند اقبال، متفکر و شاعر اسلام از محمد مقتدری (چاپ ۱۳۲۶) و دانای راز از احمد احمدی بیرجندی(چاپ ۱۳۴۹) و سرود اقبال از فخرالدین حجازی(چاپ ۱۳۵۴) ۳. رهبری همچنین گفتند از اقبال به ایران دعوت نشد. در حالیکه در سال ۱۳۱۳ (سلطنت رضاشاه) از اقبال برای حضور در کنگره فردوسی دعوت به عمل آمد. 💡در پایان به مریدان ناپخته جناب استاد توصیه می‌کنم سر مبارک را از لاک تقلید بیرون بیاورید و با ورود به فضای کتاب و مطالعه، جهان جدیدی را تجربه کنید. ضرر نخواهید کرد! @naghde_tavahhomaat
📌معلم 🔸️به احترام مقام معلم، چند کلمه‌ای به این برادر یا خواهر محترم عرض می‌کنم: ۱. عباراتی نظیر «عددی نیستید» و «به گرد پای او نمی‌رسید» و « به او حسادت می‌کنید» با عرض پوزش شعار است و هر کسی میتواند آنها را بیان کند. بهتر بود جنابعالی که حرفه تعلیم و آموزش به فرزندان این سرزمین را تقبل کردید در پاسخ صدها نقد و اشکال و سوال ما، سخنی منطقی و علمی ارائه می‌کردید چون همین نحوه واکنش شما جسارتاً مصداق «شامورتی‌بازی» است. ۲. عدد‌بودن یا نبودن را فقط و فقط «قدرت منطق» انسان تعیین می کند نه «منطق قدرت» او.  هر کس برای سخنش استدلال داشته باشد یقیناً عددی است حتی اگر رائفی‌پور باشد و هر کس برای مدعایش دلیلی نداشته باشد قطعاً عددی نیست حتی اگر مرجع تقلید باشد. بلندبودن صدا یا کثرت هواداران یا تحقیر منتقد یا برچسب‌زدن به مخالفان، هیچکدام دلیل صدق و حقانیت سخن کسی نیست. ۳. اگر کسی سخنرانی‌های رائفی‌پور را گوش کرده باشد یا لااقل مطالب کانال ما را با دقت خوانده باشد متوجه می‌شود تنها چیزی که رائفی‌پور نخورده است «دود چراغ» است. لذا رائفی‌پور در میان نخبگان و محافل علمی جایگاهی ندارد که کسی به حال او غبطه بخورد یا محسود واقع شود. ۴. بی‌سواد بی‌سواد است و رائفی‌پور یقیناً مصداق آن است. اما احمق: در روایت است که احمق سه نشانه دارد یکی از آنها ورود در همه کارها بدون تامل و تفکر است(شرح آقاجمال خوانساری بر غرر الحکم، ج۳ ص ۳۰۳) یک نگاهی  به سخنرانی‌های ایشان بیندازید ببینید در چه موضوعی حرف نزدند. در واقع بجای اینکه از تخصص او سوال کنیم باید پرسید رائفی‌پور در چه چیزی تخصص ندارد؟! ۵. اما درباره شجاع: اگر شجاعت آنست که به منتقدان فحاشی کرده و تهمت بزنید آنها را مزدور بنامید و تعهدی به پاسخگویی در برابر انتقادات نداشته باشید و همه مخالفین و منتقدان رائفی‌پور را دشمن او بدانید ما قطعاً شجاع نیستیم و چنین خصلتی در اسلام، شجاعت نیست و نام دیگری دارد. ما سالها با موسسه مصاف بصورت کتبی و شفاهی مرتبط بودیم. ولی حتی یکبار حاضر نشدند نقدهای ما را بشنوند و گفتگو کنند. علتش روشن بود. چون پاسخی برای نقدها نداشتند و قبول گفتگو و مناظره، فقط یک رسوایی بزرگ به بار می‌آورد. 🔹️با آرزوی توفیق 🌾 @naghde_tavahhomaat
📌الگو 🔹️ ایشان مدعی بود با آنکه مرید رائفی‌پور است اهل مطالعه است. البته شاهد صدق ادعایشان عکس چند کتاب بود و نمی‌دانم عکس کتاب، چه دلالتی بر اهل مطالعه بودن دارد. بماند... سپس فرمودند بیش از هزار ساعت سخنرانی رائفی‌پور را گوش داده است و ما هم سوال ساده‌ای از ایشان پرسیدیم که سه نقد اساسی به استادت را ذکر کن. طبیعتاً اگر کسی شب و روز با کتاب و اهل تحقیق و پژوهش باشد باید بتواند فی‌البداهه لااقل چند نقد جدی به رائفی‌پور مطرح کند. پاسخ ایشان در خور توجه است. 💡این فقط یک نمونه از ده‌ها پیامی است که طی این دو سال به بنده ارسال شده است. الگویی که بکار بردم آنست که در مواجهه با هواداران، فقط کافیست از آنان بخواهید اشکالات و نقدها و نقص‌های رهبران خود را بگویند. اگر با پاسخی مشابه پاسخ این کاربر مواجه شدید بدانید با یک فرقه طرف هستید. @naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 مسعود و علی‌اکبر! 🔸️یکی، جمع و ضرب ساده ریاضی نمی‌داند و دیگری، روخوانی عربی. ولی هر دو، هزاران نفر پیشمرگ و جان‌فدا دارند که اگر ادعای نبوت کنند از او می‌پذیرند. یکی باعث مرگ جسم هزاران نفر شد و دیگری باعث مرگ فکری هزاران نفر. مدعی سخنرانی در همه ابعاد اسلام، حتی عبارت عربی را نمی‌تواند درست بخواند[ کلمات: القِدْر، سَبَقَتْهُ العين، المُعَوِّذتين] و مشتی داستان می‌بافد تا مخاطب عامی را پای تریبون، میخکوب کند. از پنج دقیقه بعد، مریدان حضرت استاد وارد می‌شوند و تمام قواعد زبان عربی و اصول تاریخ‌پژوهی و علم حدیث را نابود خواهند کرد تا ثابت کنند رائفی‌پور اشتباه نکرده است! قانون فرقه‌ها همین است: تبعیت رهروانِ کم‌سواد از رهبرانِ کم‌سوادتر @naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌 جناب رائفی‌پور! اولاً در روایات، سخن از پرچم یمانی است نه پرچم یمن. ثانیاً معنای رایة، لزوماً پرچم پارچه‌ای نیست و مقصود، محتوای دعوت افراد است. ثالثاً علت هدایتگربودن پرچم یمانی هم دعوت او به امام مهدی است نه حکاکی چهار تا عبارت روی پارچه. 🔹️بارها گفتم و هزار بار دیگر هم خواهم گفت که رائفی‌پور صلاحیت ندارد در حوزه مباحث دینی سخن بگوید و سخنرانی‌های او در حوزه اعتقادات، حرام است و ترویج او نیز قطعاً مصداق ترویج ولنگاری معرفتی است. به همه کسانی هم که هنوز دلبسته این شخص هستند هشدار می‌دهم آخرت و اعتقادات و دین و باورهای خود را از متخصص دین‌شناس بگیرید نه از بی‌سوادان درس‌ناخوانده‌ای چون علی‌اکبر رائفی‌پور که حتی از فهم درست یک روایت ساده هم عاجز و درمانده است. @naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حرف دل 🔸سال ۱۳۹۷، رائفی‌پور برای سخنرانی به دانشگاه تربیت مدرس دعوت می‌شود ولی با ممانعت رئیس دانشکده و مسئولین وقت مواجه می‌شود. اینکه این کار، چقدر درست و اخلاقی است محل بحث من نیست اما سخنی که مسئول مربوطه خطاب به رائفی‌پور گفت «حق محض و محض حق» است. رائفی‌پور نه «تخصص» در مسائل دینی دارد و نه به دنبال آموختن «بحثهای تخصصی» است لذا از عرضه مباحث خود در «محافل علمی و آکادمیک حوزوی و دانشگاهی» در حوزه «الهیات»، به شدت طفره می‌رود و تاکنون دیده نشده است که برای ارائه بحثهای دینی خود (اعم از تفسیر قرآن و حدیث و تاریخ اسلام و مهدویت و...) در مراکز تخصصی و در حضور اساتید و اهل فن، اعلام آمادگی کرده باشد. از این رو، سود و منفعت او در این است که موضوعات دینی خود را در حضور «دانشجویان بی‌اطلاع» ارائه بدهد که کسی را یارای «اعتراض و نقد و به چالش کشیدن او» در مجلس نباشد. این نکته، درباره دیگر موضوعات مطروحه در سخنرانی‌های رائفی‌پور هم صادق است ولی به علت اهمیت مسائل اعتقادی و دین‌شناسی، روی این جهت تاکید کردم. @naghde_tavahhomaat
📌لم تقولون ما لاتفعلون 🔸️این پست در تاریخ ۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ از طرف ادمین کانال مریدان رائفی‌پور و در پی انتشار کلیپی از او و برداشت توهین به فوتبالیست‌ها منتشر شد. در این بیانیه، چند نکته حائز اهمیت است: ۱. ادمین معتقد است غیرمتخصص نباید در مسائلی که تخصص ندارد نظر بدهد و این امر، بدیهی است. ۲. ادمین معتقد است فوتبالیست‌ها نباید در حوزه‌های غیرتخصصی‌شان ورود کنند. ۳. ادمین معتقد است این قاعده، در همه دنیا و با هر منطق فکری، مقبول و مورد تایید است. 💡حال خوب است سرلشکر سپاه سایبری رائفی‌پور فقط به دو سوال ساده پاسخ بدهد: ۱. تخصص رائفی‌پور دقیقاً چیست و در چه حوزه‌هایی متخصص است؟ چون تقریباً موضوعی نیست که ایشان درباره آن سخنرانی نداشته باشد. لذا تبیین حیطه تخصص رائفی‌پور ضروری است. ۲. پس از آنکه حیطه تخصص رائفی‌پور مشخص شد شواهد و مستندات تخصص ایشان در آن حوزه‌ها را به عموم مردم نشان بدهند. 🔹️به امید تفکر و انصاف @naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تعهد 🔸️یکی از خصلت‌های فرقه رائفی‌پوریسم افتراء به افراد، بدون ارائه سند و مدرک و بیّنه است. این رذیله، در مریدان و هواداران رائفی‌پور هم به وفور دیده شده و طبیعتاً، نظام فکری و تربیتی رئیس موسسه مصاف است که آنان را چنین بار آورده است. رائفی‌پور بارها نسبت‌هایی به کسانی داده که هیچ سندی برای آن نیاورده. مشکل او و همفکرانش عدم تعهد نسبت به گفته‌های خود و بی‌توجهی نسبت به ضوابط اخلاقی است. البته آنان همواره برای مستند کردن ادعاهای خود به برخی صفحات اینترنتی یا اخبار زرد و دست چندم استناد میکنند ولی روشن است چنین مستنداتی در دادگاه عقل و اخلاق و وجدان و شرع، مقبول نیست. رائفی‌پور اگر از افکار عمومی شرم نمی‌کند خوب است اندکی به خدا و برزخ و قیامت، فکر کند شاید در کنترل زبانش مفید باشد و هر چه را شنید، بازگو نکند. @naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌یاوه 🔸️ حرفهای بی‌سند، فاقد شواهد علمی، ضدعلم، بدون حتی یک رفرنس به کتاب یا مقاله و در یک کلام، یک مُشت لاطائلات برای سرگرم‌کردن مخاطب. 💡هگزاگونال درست است نه هگزونال. استاد بزرگ ما حتی تلفظ درست واژگان را هم نمی‌داند. @naghde_tavahhomaat