📌پنجهبوکس
🔸آقای دکتر پرویز امینی یک انتقاد خیلی کوچک(و البته به حق) از رائفیپور کرد آنهم بدون ذکر نام. ولی گویا استاد، تاب از کف دادند و یک انشای بلندبالا( و البته پرت و پلا) برای لِهکردن آقای امینی نوشتند که حتی یک کلمهاش، پاسخ به نقد دکتر امینی نیست و فایدهاش شلوغکردن فضا برای فریب ذهن مخاطب و پرتکردن حواس مریدان است!
💡جناب رائفیپور! شمایی که تا این حد در برابر انتقادات، بیتاب و خشمگین میشوید از کجا معلوم فردا که نامزدهای شما وارد مجلس شدند گوش شنوا برای شنیدن نقدها داشته باشند و مانند امروز شما، با پنجهبوکس به منتقدان حمله نکنند؟
@naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌دستبوسی منتقد
🔸️شعارها زیبا، عبارات قشنگ، حرفها منطقی؛ ولی عمل، کاملاً عکس ادعاها. چرا لشکر سایبری جناب رائفیپور که مدعی هستند با سخنرانیهای ایشان مسلمان و متدین و مذهبی شدند تا این حد خلاف مرام استادشان عمل میکنند برای حمله به منتقدان و توهین و تهمت و افترا به آنان شوق و ذوق دارند و گویا از سوی باریتعالی وعده ثواب به آنان داده شده. من رازش را میدانم. زیرا خود رائفیپور هم به این حرفها باور و ایمان ندارد و صرفاً ویترینی است برای کسب شهرت و جذب مخاطب. شاهدش؟ اینکه نه به منتقدانش جواب علمی داده نه از آنها تشکر کرده و نه اشتباهاتش را پذیرفته.
#آفت_بیسوادی
@naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌هُوَئِه
🔸کارکرد ضمائر در ادبیات عرب روشن است و هر طلبهای این نکات را در سال اول طلبگی و در بدو ورود به حوزه میخواند. هر کس حتی اگر صرف و نحو عربی هم نداند و فقط یکبار قرآن را خوانده باشد میبیند هو به معنای یک انسان نیست و برای هر حقیقتی بکار میرود[مثلا برای خونحیض: بقره، ۲۲۲؛ برای عذابالهی: حجر، ۵۰؛ و حتی برای خود غذا: بقره، ۶۱] اما اگر میبینید علیاکبر رائفیپور، مدیر موسسه مصاف، سخنران در همه علوم بشری و نظریهپرداز در همه مسائل جهان و حومه، چنین مطلب علمی سادهای را نمیداند اصلاً تعجب نکنید چون ما با یک فرد عادی مواجه نیستیم بلکه با لیدر یک فرقه پوک مواجهیم که سطح سواد و دانش و آگاهی و اطلاعات دینی او همین اندازه است و با خود عهد بسته مروج ابتذال علمی و جهالتمرکب باشد. حال خود متوجه خواهید شد میزان علم و دانش و سواد مریدان و لشکر سایبری چنین شخصی چقدر است!
#آفت_بیسوادی
@naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌ضمانت قرآن!
🔸️آقای رائفیپور یا واقعاً معنای ضمانت اجرا را نمیداند یا سعی دارد مخاطب کماطلاع خود را فریب بدهد. آنچه که ایشان ذکر کرده هیچگونه ضمانت اجرایی نیست و اصلاً بار حقوقی ندارد. اینکه نامزدهای مورد تاییدتان جلوی دوربین قسم بخورند که به خواستههای مصاف، پایبند باشند و بعد انجام ندهند چه کاری میتوان انجام داد؟ هیچ. اینکه شما او را افشا کنید و اصلا آبرویش را ببرید نامش ضمانت اجرا نیست. ضمانت اجرا یک قوه قاهره است که میتواند فرد متخلف را مجبور به رعایت قانون کند. مانند آنچه در قوانین بانکی و رانندگی هست. اگر کسی خلافی خودرویش را پرداخت نکند نمیتواند ماشین خود را بفروشد. اگر چک شما برگشت خورد میتوانند شما را جلب کنند. ضمانت اجرا اینهاست جناب رائفیپور نه اینکه بیایید در برنامه ثریا و حرفهای خودتان را بزنید و افشاگری کنید و آن نماینده هم کار خودش را بکند.
#آفت_بیسوادی
@naghde_tavahhomaat
📌پوپولیسم و حرف مفت!
🔸هری فرانکفورت در این کتاب تعریفی برای حرف مفت ارائه میدهد که با دروغگویی متفاوت است. وقتی کسی دروغ میگوید، گزارهای را به صورت کذب بیان میکند. اما حرف مفتزن اصلاً کاری به ارتباط یا عدم ارتباط حرفش با واقعیت ندارد. این بیتفاوتی نسبت به چگونگی واقعیت امور است که حرف مفت را حرف مفت میکند. نویسنده توصیه جالبی را به نقل از یک رمان بیان میکند: هیچوقت دروغ نگو، وقتی که میتوانی کارت را با حرف مفتزدن پیش ببری. این حرف طنزآمیز تکیه بر این واقعیت دارد که ما انسانها معمولاً حرف مفت را بیش از دروغ تحمل میکنیم. در انتهای کتاب، دلایل رواج حرف مفت مطرح شده است که یکی از موارد جالبش رواج دموکراسی است. در دنیای مردمسالار، این اعتقاد رایج است که شهروندان مسئولیت دارند درباره هرچیزی، یا دست کم هر چیزی که به ادارهی امور کشور ربط دارد، عقیدهای داشته باشند. نتیجهاش میشود همین وضعیتی که در تاکسیها، جمعهای خانوادگی و گروههای فامیلی در ایران خودمان شاهدش هستیم. همه صاحبنظر اقتصاد و روابط بینالملل و تاریخ و فرهنگ و همهچیز هستند. بدون اینکه به تحقیقات اصیل در این حوزهها توجهی کنند.
@naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌دُز شربت!
🔸مجری می پرسد مهمترین نقدی که به شما شده است و درست بوده چیست؟ پاسخ رائفی پور: دُز شربت باید اندازه باشد! باز می پرسد تعدادشان زیاد است؟ پاسخ رائفی پور: شاید 14- 15 تا باشد که هی تکرار می شود [و الا من اشتباهی نداشتم!]
💡این کلیپ را چند بار ببینید تا به سطح مکّاری و حیله گری رائفی پور پی ببرید و کسانی که مانند کبک، سرشان را زیر برف کرده اند بفهمند وقتی می گوییم «فرقه مصاف» دقیقاً از چه صحبت میکنیم و شواهدمان چیست. کسی که علناً و به صراحت ابایی ندارد از اشتباه رهبری سخن بگوید، ولی حاضر نیست اعتراف کند خودش اشتباه کرده بدون تحقیق و مطالعه، حرفهایی زده است که دروغ و تهمت بوده است یا حرفهای بی سند زده است و همه نقدهای به خودش را فقط در میزان «دُز» شور و حرارت لحنش یا کمیت مطالب میداند!
ای ننگ بر تو و آن موسسه کذایی و آن سپاه سایبری ماله کش تو که نه حاضری خطای خودت را بپذیری و نه حاضری اینهمه اشتباه و خطا و دروغ و افترای صادر از دهانت را گردن بگیری و نه حاضری حتی به انتقادات گوش بدهی.
#آفت_بیسوادی
@naghde_tavahhomaat
📌پرسش و شفافیت
🔸هر بار که پستی را منتشر میکنیم برخی مریدان و دوستداران و علاقمندان رائفی پور از من می پرسند «با چه انگیزه ای او را تخریب میکنید؟» اینکه چرا «نقد و سنجش ادعاهای» رائفی پور را تخریب میدانند واقعاً جای سوال است و البته برای من هم اهمیتی ندارد چون اولین پاسخی که به این پرسش می دهم آنست که چون رائفی پور را دوست دارند هر پرسش و نقد و بیان اشکال و خطای علمی را «تخریب» او می دانند. اما آنچه مورد غفلت مریدان علی اکبر رائفی پور واقع شده است آنست که نقد، همیشه منجر به شفافیت می شود و فرقی هم ندارد نیت ناقد چیست و به چه انگیزه ای نقد میکند. وقتی پرسشهایی را از شخص خاصی بپرسید در واقع از او میخواهید درباره آنها «شفافیت» به خرج بدهد تا پرسشگران از ابهام بیرون آیند. اگر می پرسیم مدرک و منبع فلان حرف شما چیست در واقع طالب مستند ادعای شماییم چون شفافیت درباره آن ادعای مشخص در آن سخنرانی شما هستیم. اگر گفتیم فلان ادعای شما به لحاظ حقوقی یا تاریخی یا قرآنی یا فقهی، اشکال دارد یعنی از شما خواستیم درباره آن ادعای خودتان «شفاف سازی» کنید و به مخاطبتان توضیح بدهید بر چه اساس و منطقی آن حرف را زدید تا مشخص شود حق با شماست یا با ناقد شما. اما سوگمندانه در این سالهای بسیار که بنده با موسسه مصاف بصورت کتبی و شفاهی، مکرر در تماس و ارتباط بودم هیچگونه اعلام آمادگی یا استقبال از نقدهای علمی ما به مدعاهای رائفی پور صورت نگرفت و این گواه خوبی است که رائفی پور یا اصلاً به شفافیت اعتقادی ندارد و شعارهای امروزین او صرفاً یک بازی سیاسی و نمایش رسانه ای است و یا اینکه شفافیت را فقط برای حوزه سیاست قبول دارد و اگر پای مسائل دینی و تاریخی و فقهی و قرآنی و نقد فیلم و... به میان آید اعتقادی به شفافیت ندارد و هر چه او گفت باید دربست مقبول واقع شود. پس مریدان گرامی جناب رائفی پور بدانند و آگاه باشند تمام هویت این کانال، از ابتدای تاسیس آن تا کنون، در پی شفافیت از ادعاها و سخنان رائفی پور بوده است و بس. یعنی دقیقاً چیزی که مطلوب و مقبول خود رئیس موسسه مصاف است.
@naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌حسن روحانی، وندی شرمن و مصلحت نظام!
🔸سخنان بالا متعلق به اردیبهشت ۱۳۹۷ در دانشگاه صنعتی قم است که بحث پیرامون مدرک دکتری حسن روحانی(ریاست جمهور) بالا گرفته بود. آنجا رائفیپور مدعی میشود بخاطر جایگاه آقای روحانی، که «نماد هویت ملی» است پرداختن به این مساله به صلاح و مصلحت نیست چون دشمن سوءاستفاده میکند و باید فعلاً سکوت کرد و «اختلافات داخلی» را کنار گذاشت!
💡بسوزد پدر سیاست که فقط پنج سال بعد رائفیپور پرچمدار شفافیت شده و آبروی هر چه مسئول است برده و مسائل مالی مجلس شورای اسلامی را ( که به تعبیر رهبر فقید ایران، در راس امور است) افشا میکند و درباره اقامت فرزند رئیس مجلس(که اگر هم تخلف باشد به خودش مربوط است نه به پدرش) بیپروا توییت میزند و ابداً نه در فکر وندی شرمن است نه دغدغه اختلافات داخلی را دارد و نه هویت ملی برایش ذرهای اهمیت دارد! آیا میتوان باور کرد شعارهای رائفیپور، مبتنی بر یک نظام فکری منسجم و استوار است و نه بر پایه شرایط زمانه و نون به نرخ روزخوردن؟!
@naghde_tavahhomaat
📌هشت خان رستم!
بند اول: شوخی محسوب میکنم.
بند دوم: با هم مشترکیم.
بند سوم: حتی اگر دلار هم گرفته باشیم بالاخره سوالات و نقدهای ما جواب ندارد؟
بند چهارم: حالا که با مغزت آشنا شدی به نقدهای ما جواب بدید.
بند پنجم: بله خیلی مانده تا در نشر اراجیف به رائفیپور برسیم.
بند ششم: خودش که گفته دیگران تحقیق کردند و من فقط بازگو کردم.
بند هفتم: رسالت روشنفکری، مبارزه با جهل و حماقت است.
بند هشتم: اگر رائفیپور جای خود دارد سه تا از اشکالات اساسی او را نام ببرید.
پایدار باشید🪻
@naghde_tavahhomaat
📌این بار فرق میکند!
🔸دوستان گفتند چرا بعد از انتخابات، پست نگذاشتید. هم منتظر بودم نتایج نهایی اعلام شود و هم چند روز حال جسمی مساعدی نداشتم.
باری.... اگر فقط به منتخبین تهران نگاه کنیم متاسفانه فقط چهارده نفر در دور اول به مجلس رفتند و روشن است هیچکدام از این افراد، در لیست اختصاصی رائفیپور (جبهه صبح ایران) نیستند. البته طبیعی است خیلی از این آراء، از لیست سی نفره رائفیپور جمع شده است ولی چون تفکیک رایها بر اساس لیستها ممکن نیست هیچکس نمیداند بیشتر رای آقای نبویان از لیست رائفیپور است یا لیست حمید رسائی. در نتیجه، باید گفت مردم، به افراد اختصاصی لیست رائفیپور رای ندادند.
@naghde_tavahhomaat
نقد علی اکبر رائفی پور
📌ضمانت قرآن! 🔸️آقای رائفیپور یا واقعاً معنای ضمانت اجرا را نمیداند یا سعی دارد مخاطب کماطلاع خود
📌جناب رائفیپور! یک پرسش هم داشتم:
شما بیان کردید از کسانی حمایت میکنید که جلوی دوربین، سوگند به قرآن بخورند و تعهدات شما را بپذیرند اما گویا برخی افراد لیست شما چنین سوگندی نخوردند. محض نمونه هیچ فیلمی از سوگند آقایان ثابتی و رسایی و کوچکزاده ندیدیم.
💡لطفاً شفافسازی کنید!
@naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌انجیر و زیتون
🔸اولاً این روایتی که علامه همهچیزدان میخواند در منابع اهلسنت آمده و ثانیاً سخن معصوم نیست و از ابنعباس است و ثالثاً خود اهلسنت این روایت را از احادیث دروغ میدانند. از بیسوادی این جوان پرادعا همین بس که در ادامه حدیث (که تفسیر سوره تین است) چنین آمده است: مراد از الا الذين آمنوا و عملوا الصالحات، ابوبكر و عمر و مراد از فلهم اجر غيرممنون، عثمان است. کدام فرد محقق و درسخواندهای است که به چنین نقل بی سر و پایی استناد کند؟! آن همه تیمهای تخصصی! که رائفیپور مدعی است در مصاف دارد تا این حد ناآگاه و نادان بودند که اشکالات این حدیث را به او نگفتند؟! حالا این جوان درسناخوانده و استادندیده میخواهد از یک روایت جعلی، استراتژی جهاد و دیپلماسی بیرون بکشد و یک عده مخاطب بیاطلاع را استحمار کند تا او را دینشناس بزرگ قرن ۲۱ بدانند.
#آفت_بیسوادی
@naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌خالیبند شهر، بیسواد شهر
🔸رائفیپور و موسسه مصاف و مریدان جاننثار استاد، آنقدر که درباره سیاست و سیاستمداران، حساسیت دارند نسبت به دین و دیانت، حساس نیستند. مطالبهگری را در عالم سیاست، ضروری میدانند ولی وقتی ما از رائفیپور درباره اشتباهات فراوانش در حوزه دین، مطالبهگری میکنیم متهم به تخریب او میشویم. او مدعی است درباره نمایندگان بدقول، حداقل «کار رسانهای» خواهد کرد و آبرویشان را خواهد برد. چرا کار رسانهای او و بردن آبروی مسئولان بدعهد، کار خوبی است ولی اگر ما بخاطر ضربههایی که رائفیپور به دین و معارف دین زده است و جوانان زیادی را با فکرهای بسته، مرید خود کرده آبروی او را ببریم میشود تخریب استاد؟!
امیرالمومنین که برای یک مفسد اقتصادی، مجازات تشهیر در نظر گرفت درباره کسی که بدون تخصص دینی، وارد این عرصه شود چه مجازاتی در نظر میگرفت؟
#آفت_بیسوادی
@naghde_tavahhomaat
📌پول، آمپول و فرقه مصاف
🔸نقل است که احسان طبری، لیدر حزب توده در ایران، پس از آنکه در تلویزیون سخنانی را گفت، شایع شد که به او آمپولهایی تزریق شده است تا چنین اعترافاتی کند. خبر که به احسان طبری رسید گفت فرض کنیم که آمپول، من را به حرف میآورد استدلالهای من را که آمپول درست نمیکند.
💡حکایت این روزهای مریدان رائفیپور است که چند روز یکبار تشریف میآورند و میپرسند چقدر پول گرفتی که استاد را تخریب کنی؟! به این دوستان [به سبک پیر و مرادشان] عرض میکنم اولاً هر کجا کشف کردید پولی گرفتم برای خودتان بردارید. ثانیاً شما جماعت مصافی که مدعی هستید با سخنرانیهای رائفیپور متدین شدید چرا اینقدر اهل تهمت و توهین و فحاشی و بهتان زدن هستید؟ مطمئنید رائفیپور شما را به دین و آیین درستی هدایت کرده؟ ثالثاً فرض کنید من پول گرفتم، نقدهای من را جواب بدهید تا لااقل آبروی استادتان را حفظ کرده باشید. رابعاً میشود اینطور هم پرسید که شما جماعت مصافی، چقدر پول گرفتید که اشتباهات و سوتیهای رائفیپور را مالهکشی کنید؟
#آفت_بیسوادی
@naghde_tavahhomaat
📌تخریب یا نقد
🔹️ چه تفاوتی میان این دو مفهوم وجود دارد؟ چه زمانی میتوان گفت در حال نقد کسی هستیم یا در حال تخریب او؟ به نظر میرسد مرز میان تخریب و نقد بسیار باریک است اما میتوان ملاکهایی برای تمایز آن دو ذکر کرد:
۱. غرض اصلی در تخریب، امری غیرعلمی است مانند اغراض سیاسی، منافع شخصی و خانوادگی، رسیدن به قدرت، کنارزدن رقیب و... اما در نقد، غرض از نشر مطلب، بیان یک اشکال علمی به دیگری است.
۲. در تخریب، منتظر و متوقع پاسخ از طرف مقابل نیستیم بلکه با نشر مطلب، مقصود، حاصل است. اما در نقد، ناقد توقع دارد به سوالات و اشکالات او پاسخ داده شود تا صحت یا سقم نقدها آشکار شود.
۳. در تخریب، میتوان از مطالب غیرمستند و فاقد استدلال استفاده کرد و اصول اخلاقی را زیر پا گذاشت و به هر تهمت و شایعه حرف بیپایه و اساسی متوسل شد اما در نقد صرفاً بر اساس اصول علمی و نشر مطالب مستند و مستدل سخن گفته میشود.
۴. در تخریب، به دنبال رسیدن به هدف دیگری نیستیم و صرف مخدوششدن چهره شخص در نظر مخاطب، هدف اصلی است. اما در نقد، غرض از نشر مطالب، آگاهیبخشی، روشنگری، دفاع از دین، جلوگیری از تحریف و... میباشد
۵. در نقد، ابتدا اشکالات و نواقص را به طرف مقابل میدهیم چون قصد اصلاح وجود دارد اما در تخریب، چنین چیزی معمولاً رخ نمیدهد.
💡شاید ملاکهای دیگری هم بتوان اضافه کرد اما همین مقدار کفایت میکند تا روشن شود مطالب ما نقد است یا تخریب و ادعاهای رائفیپور(مانند فاسد بودن اکثریت سلبریتیها و ادعای فساد مالی فرزند قالیباف یا ...) چقدر با موازین اخلاق و شرع، سازگار است!
@naghde_tavahhomaat
📌مصاف، ارز دیجیتال!
🔹️این رشتهتوییت جای تحقیق و تفحص فراوان دارد تا نسبت موسسه مصاف و صرافی ارز دیجیتال روشن شود. من هیچگونه داوری ندارم و فقط از آقای رائفیپور میخواهم در راستای همان شعارهای شفافیت خودشان، درباره این موضوع، و مطالب مطرح شده در این توییت، بطور روشن و صریح، توضیح بدهند. پیشاپیش از تکرار این کلیشه که من مسئولیتی در نظام ندارم و مکلف به شفافیت نیستم پرهیز کنید.
@naghde_tavahhomaat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌تله خدا
🔸️خبر مالی مربوط به آقای صدیقی طبعاً افکار عمومی را به خود مشغول کرده است. اینکه واقعاً حقیقت ماجرا چیست و چه کسی یا کسانی مقصرند و سهم آقای صدیقی در این قضیه چقدر است باید در یک تحقیق و بررسی قضایی دقیق، مشخص شود. اما اینکه فقط چهار روز بعد از نشر خبر و بدون هیچگونه بررسی و تحقیق و تفحص و شفافسازی، اینگونه طعنهآمیز مطلب منتشر کنید و با هشتگ معروف، این کار را رانت و فساد بدانید و تلویحاً آقای صدیقی را محاکمه صحرایی کنید با دین و اخلاق و وجدان نه، با حرفهای خودت چقدر سازگاره آقای رائفیپور؟ اگر کسی همین کار را با خودت و مجموعه شما میکرد الان لشکر سایبری شمشیر بهدست تو چه میکردند؟
@naghde_tavahhomaat
📌 چه افرادی؟ چه موسساتی؟ فقط دولتیها یا همه موسسات ثبت شده در جمهوری اسلامی؟ فقط افراد صاحب منصب و مسئولیت یا هر کسی که درآمد دارد؟ عبارات شما که کلی است و شامل همه موارد بالا میشود. گفتم بپرسم یکوقت فردا نفرمایید همه جز خودم و موسسه خودم منظورم بود!
💡اگر استثناء ندارد و شامل شما هم میشود محبت کنید درباره مصاف، هیات مدیره، اساسنامه، میزان درآمد، مخارج موسسه و باقی موارد، شفافسازی کنید.
@naghde_tavahhomaat