eitaa logo
کانال نقد الحاد
353 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
997 ویدیو
556 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
ازدواج_و_طلاقهای_امام_حسن_ع_محبوبیت_حسنین_ع.mp3
3.58M
🔈 آیا امام حسن (ع) ازدواج و طلاق های زیادی داشته؟ آمارها تا چه حد درست است؟ بخش اول نکته جدید و ناگفته‌ای درباره علت برخی از ازدواجها و طلاقهای امام حسن (ع) نکته جدیدی درباره تاریخ اسلام و مقایسه محبوبیت حسنین (ع) در قیاس با محبوبیت امیرالمؤمنین (ع) ماجرای زنان موهوبه " امرأةً مؤمنةً وهبت نفسها للنبي " که عموما زناشویی با پیامبر (ص) نداشتند ولی نامشان در فهرست همسران ایشان بود - این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید ☑️ @naghdeelhad
6.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مراسمات اونا vs مراسمات ما کسی به این جشن‌ها و رسومات مسخره الکی خوشی های بی هدف که پر از اسرافه نقد میکنه؟ فقط اربعین مشکل داره؟ نمیرید از تناقض... ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
#حکم_ارتداد_و_فلسفه_آن 🔹ﻣﺮﺗﺪ ‏» ﯾﻌﻨﻰ ﮐﺴﻰ ﮐﻪ ﺍﺳﻼﻡ ﺭﺍ ﭘﺬﯾﺮﻓﺘﻪ ﻭ ﺳﭙﺲ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎﺯ ﮔﺸﺘﻪ است‏ ﻣﺮﺗﺪ ﺑﺮ ﺩﻭ ﻗﺴ
2 🔹کسانی که حکم اسلام را درباره ی مرتد به دور از آزادی می دانند به مرتد از دیدگاه یک فرد می نگرند که فرد باید آزاد باشد ولی هرگاه محل این فرد را در ضمن حقوق جامعه بنگریم، نوعی خیانت به جامعه و سبب سلب حقوق جامعه میگردد و در چنین جایی باید فرد، فدای مصالح عمومی گردد. بازگشت یک فرد از دین بسان تغییر عقیده در یک فرضیه ی علمی نیست، فرض کنید گالیله روزگاری زمین را ساکن می دانست ولی بعدا بدلایلی به حرکت زمین معتقد شد. این بازگشت از عقیده ی دیرین ضرر به جایی نمی رساند و اگر جلو این نوع دگر اندیشیها را بگیریم علم از پویایی می ایستد و نظر همین. مطلب، بازگشت یک فرد است از عقیده ی دینی ولی در محیط کتابخانه. این نوع ارتداد محکوم به حکمی نیست 🔹سخن در جایی است که فرد مرتد پس از جدایی از گروه دینداران کم کم به سمت مخالفان دین و اپوزیسیون می رود و از این طریق گروهی را تضعیف و گروه دیگر را تقویت می کند چیزی نمیگذرد که مخالفان دین از این فرد بعنوان ابزار بهره می گیرند ارتداد های امروز با بکار گرفتن ادبیات خاص، عقاید دینی را مورد هتاکی قرار داده و در نتیجه پیروان آنها را تحقیر و بی شخصیت می کنند آیا معنی آزادی عقیده این است که فرد به هر علتی به توده های عظیم انسانها اهانت کند و در سایه اصل آزادی عقیده به آزادیهای دیگران احترام نگذارد؟ 🔹ارتدادهای امروز یک ارتداد ساده ای نیست که فردی کتابی را خوانده و شبهه هایی برایش پیدا شده است بلکه غالبا قدرتهای بزرگ از این افراد بعنوان وسیله ای برای تفرقه افکنی و ایجاد جبهه ی روانی داخلی برای ملتها استفاده نموده و آنها را پیشقراول حملات نظامی و اشغالگرایی های متجاوزانه قرار می دهند 🔹غالبا ارتدادهای امروز در پوشش تبلیغات خارجی قرار گرفته و هرگز اجازه نمی دهند در فضای علمی و فکری محض و به دور از خیال و بهره برداری سیاسی مشکلات آنان، حل و فصل شود 🔹 برای مثال امروزه در غالب نقاط جهان مظلومان و ستمدیدگان با سر نیزه مستبدان کشته شده و روی زمین با خون پاک مظلومان رنگین است با وجود این دولتها و افرادی که از فتوای امام درباره ی سلمان رشدی انتقاد می کردند یکبار هم درباره ی آن خونریزیها سخنی نگفتند و انتقادی نکردند این گواه آن است مساله مساله شخص سلمان رشدی نیست بلکه بخاطر آن است که از ارتداد بهره ی سیاسی ببرند و مسلمانان را به گروه هایی تقسیم کنند تا در سایه ی ضعف و تفرقه ها بر آنها حکومت کنند ☑️ @naghdeelhad
12.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 بررسی نظریه تکامل (نئوداروینیسم)(۵) ⬅️ آیا نظریه تکامل، با باور های دینیِ یه انسان مؤمن ناسازگاره؟ ⬅️ آیا تصادف در انتخاب طبیعی، با اصلِ علیت ناسازگاره؟! ✍ این بحث از زوایای مختلف ادامه داره... 📚 ☑️ @naghdeelhad
کانال نقد الحاد
. ✋ تکرار مکررات، بس کن! ✍️ پاسخ هایی اجمالی به کتاب «نقد قرآن دکتر سها» (قسمت ششم) ۶. بى‌نظمى ای
. 🤚تکرار مکررات، بس کن! (قسمت هفتم) ✍️ پاسخ‌هایی اجمالی به «نقد قرآن دکتر سها» ۷. دقیق نبودن نویسنده «نقد قرآن» در هنرآفرینى دیگرى مى‌گوید: مثلاً مطلبى را در آیه به طور کلى گفته و چند سال بعد متوجه شده که کلیت آیه قبل نادرست بوده بنابراین در آیه دیگرى آن را تخصیص زده است. در بسیارى موارد هم بى‌دقتى‌ها اصلاح نشده؛ براى مثال گفته است: «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً » یعنى قطعاً به دنبال هر سختى آسانى وجود دارد. این جمله به صورت کلى در تمام موارد صادق نیست. 📙پاسخ: باز متأسفانه بر اثر محدود بودن اطلاعات او از یک مسأله اساسى غافل شده؛ همان چیزى که در تمام دنیا معمول است: قوانینى را به صورت کلى مى‌نویسند و تصویب مى‌کنند بعد به سبب شرایطى که پیش مى‌آید و با موضوعات جدیدى روبه‌رو مى‌شوند، تبصره‌ها و استثنائاتى براى آن قائل مى‌شوند. حکم کلى گذشته در زمان خود صحیح بوده و تبصره و استثنا نیز در زمان خود لازم بوده است. در قرآن احکامى نازل شده مثل حکم روزه، مى‌فرماید: «یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیَامُ کَمَا کُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ » سپس استثنائاتى لازم بوده که در همان زمان یا زمان بعد به آن زده شده. در چند آیه بعد از آن مى‌فرماید: «فَمَنْ کَانَ مِنْکُمْ مَرِیضاً أَوْ عَلَى سَفَرٍ فَعِدَّهٌ مِنْ أَیَّامٍ أُخَرَ» کسى‌که بیمار یا مسافر باشد روزه نمى‌گیرد و آن را در زمان دیگرى قضا مى‌کند. آن قانون کلى و این استثناء همه حساب شده است چه مشکلى دارد؟ آیا این کار دلیل نهایت دقت است یا دقیق نبودن؟! یا این‌که نماز جماعت به طور کلى تشریع شده است، به سبب شرایط جنگى استثنائى به نام نماز خوف دارد که در قرآن مطرح شده است. در مسأله مشروبات الکلى به خاطر آلودگى زیاد جامعه جاهلى قرآن آن را در سه مرحله تحریم کرده: تحریم ملایم، تحریم متوسط و تحریم شدید؛ تا از نظر اجرایى کاملاً قابل قبول باشد. اینها همه عین دقت و فصاحت و بلاغت و همه جا نگرى است. از سوى دیگر یک سلسله احکام کلى داریم که به آنها «احکام غالبى» گفته مى‌شود. منظور از احکام غالبى این است که در اکثر موارد ثابت است، هر چند موارد کمى از آن خارج است. در کلمات شعرا و فصحا نیز احکام غالبى فراوان دیده مى‌شود مثلا شاعر مى‌گوید: مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد. ممکن است گاه کسى کار کند و به مزد خود هم نرسد، آیا آن جمله غلط بوده است؟ نه، بلکه منظور این است که در غالب موارد مزد در برابر کار داده مى‌شود. یا این‌که شاعر دیگرى مى‌گوید: در نومیدى بسى امید است. یا مى‌گوید: از مکافات عمل غافل مشو. یا این‌که مى‌گویند: خواستن توانستن است. اینها احکام غالبى است. آیه شریفه «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ یُسْراً» نیز همین گونه است، غالباً با سختى‌ها آسانى‌هایى است هر چند ممکن است در بعضى از موارد نباشد. ☑️ @naghdeelhad
🔷 نام: «دکتر لاریشیا هاکینز» شغل سابق: استاد علوم سیاسی «کالج ویتن»آمریکا 🔹 دلیل اخراج از دانشگاه:پوشیدن حجاب. 👈 خانم دکتر هاکینز مسیحی هستند و برای اعتراض به تبعيض علیه مسلمانان در آمریکا چند روز با حجاب در دانشگاه حاضر شدند. توی فرانسه اگر جلوی درب مدرسه پلیس بایستد تا مطمئن شود دختران مسلمان با لباس عبا (لباس بلند) به مدرسه نمی روند خیلی هم نایس و متمدنانه است!! ولی توی ایران اگر پلیس برای رعایت پوشش شرعی و اخلاقی اقدام کند، زور و اجبار و... است! اینجاست که مسئولین واداده جمهوری اسلامی باید ببینند و یاد بگیرند و برای اجرای احکام اسلام منتظر چراغ سبز و تایید کسی نباشند. 🔹 پ ن: یعنی وقتی غربی ها حرف از آزادی میزنن و برای زنان ایرانی نسخه ولنگاری میپیچن باید این اخبار سلب آزادی در کشورشون رو طومار کنیم و فرو کنیم تو حلقشون... ☑️ @naghdeelhad
💠 امپراتوری ایران و به عدم ثبات اوضاع، تعصب شدید موبدان، بی‌عدالتی، ظلم بی‌حد بزرگان و دولتیان بر مردم، تحمیل مالیات‌ها و عوارض گزاف بر رعیت، پیدا شدن بحران‌های اقتصادی بر اثر جنگ‌های طولانی ایران و روم، شکستن سدهای دجله و فرات و شعب آن و شیوع بیماری‌های خانمان برانداز چون وبا و طاعون، اختلاف شدید طبقاتی، تفرقه بین مردم بواسطه اعتقاد به مذاهب و فرق گوناگون چون زردشتی، عیسوی، بودایی، مانوی، مزدکی، زروانی وغیره و امثال این‌ها... چنان نظم اجتماعی ساسانی را به هم زده و اوضاع را آشفته کرده بود که همهء مردم به ستوه آمده بودند و همه‌کس ناراضی به نظر میرسید و فرج و روزگار بهتری از خدا میخواستند. 📚منبع: محمدجواد مشکور؛ ایران در عهد باستان؛ ص۴۷۲ ☑️ @naghdeelhad
Ozre_Taghsir.pdf
2.12M
💌کتاب عذرخواهی به پیشگاه محمد و قرآن ✍🏻 جان دیون پورت به تهمت هایی که کلیسا به حضرت محمد(ص) زده و ذهن اروپاییها را با آن تخریب کرده اند، پاسخ میدهد و از پیامبر(ص) عذرخواهی میکند😊🌹 میدانیم که اکثر شبهاتی که به شخصیت رسول خدا وارد میشود از جانب مسیحیان میباشد، مطالعه این مقاله خالی از لطف نیست چرا که نقد دیدگاه آنان (مسیحیان) در مورد شخصیت والای پیامبر اسلام (ص) را شخصی از جنس خودشان پاسخ میدهد ☑️ @naghdeelhad
⛔️شبهه لیست کامل زنان حضرت محمد « ص » : 1 - خدیجه دختر خویلد 2 - سوده دختر زمعه بن قیس 3 - عایشه دختر ابوبکر که در سن 9 سالگی و با مهریه چهارصد درهم . 4 - ام سلمه دختر امیه 5 - حفصه دختر عمر بن الخطاب ❇️ پاسخ همسران پیامبر! 🔻۱. پیامبر تا ٢٥ سالگی مجرد است و به گواهی تمام اسناد و متون تاریخی در کل این ٢٥ سال دوران نوجوانی و جوانی در نهایت پاکدامنی و قداست زندگی می‌کند. گویی در این دوران وی رهبانیّت اختیار کرده است. 🔻۲. پیامبر در ٢٥ سالگی با «خدیجه» ازدواج می‌کند و تا وفات وی، ٢٥ سال، تنها همسر پیامبر، خدیجه است. اینک پیامبر ٥٠ ساله می‌باشد. 🔻۳. پیامبر تا ٣ سال در سوگ حضرت خدیجه است و همسری اختیار نمی‌کند، اینک پیامبر ٥٣ ساله است. 🔻۴. پیامبر در ٥٣ سالگی با «سوده بنت‌زمعه‌بن‌قیس» که ٥٠ ساله، شوی‌مرده و بدون‌سرپرست است، ازدواج می‌کند و تا ٣ سال تنها همسر پیامبر سوده می‌باشد. 🔻۵. اینک رسول خدا ٥٦ ساله است. وی فقط هفت‌سال دیگر در این دنیای خاکی خواهد بود. 🔻۶. پیامبر در هفت‌سال آخر حیات خود ١١ همسر دیگر برمی‌گزیند که تعدادی از آنان به دلیل کهولتِ سن فوت می‌کنند. 🔻۷. تمامی پرسش‌هایی که در مورد همسران پیامبر مطرح است در مورد همین هفت‌سال آخر زندگی پیامبر است. ☑️ چند نکته در مورد این هفت‌سال: 🔹-یکم: این هفت‌سال از پر مشغله‌ترین دوران حیات پیامبر است. مشکلات داخلی مدینه، چون اختلاف‌های اوس و خزرج، مهاجر و انصار، یهودیان داخل مدینه با مسلمین از یک طرف، و تربیت مردم تازه مسلمان این شهر، یکی از صدها مشکلات پیامبر در این هفت‌سال است. در شرایطی که مدینه هر لحظه در معرض هجوم قبایل اطراف است، لاجرم پیامبر و یارانش مدام در حال آماده‌باش جنگی‌اند. 🔹دوم: تعدادی از این زنان، شوی‌مرده و یا بی‌سرپرست هستند که از مکّه یا شهرهای دیگر به مدینه پناهنده، و یا فرستاده شده‌اند. لذا در مدینه از حمایت اقوام خود نیز بی‌بهره‌اند. سوده بنت‌زمعه، زینب بنت‌خزیمة، ‌ام‌سلمه، ماریه قبطیه این‌چنین‌اند. 🔹سوم: مابقی این زنان، دختران سران قبایل ذی نفوذی بودند که پیامبر با این ازدواج‌ها، هوشمندانه روابط خصمانۀ آن‌ها را تلطیف نمود و با کمترین خونریزی، صلح و سازش را با آنان برقرار نمود. عایشه و حفصه، دختران دو تن از بانفوذترین مهاجران از مکّه یعنی ابوبکر و عمر بودند. رمله، دختر بزرگترین دشمن پیامبر یعنی ابوسفیان بود. زینب بنت‌جحش، از بنی‌مخزوم یکی از پرنفوذترین طوایف قریش بود. ریحانه و صفیه، دختران سران دو قبیلۀ یهودی بودند. جویریه، دختر یکی از سران قبیله خزاعه بود که بعد از آن وصلت، خزاعه یکی از متحدین استراتژیک مسلمانان شدند. 🔹چهارم: در این هفت‌سال که پیامبر حکومت شهر مدینه را دارد و سال به سال از لحاظ سیاسی قوی‌تر می‌شود، بزرگان انصار (ساکنان اصلی مدینه) حاضر بودند که جوان‌ترین و زیباترین دختران خود را به عقد پیامبر درآورند. ولی در میان این ١١ همسر، هیچ زن انصاری دیده نمی‌شود، چرا که در مورد زنان انصار هیچ‌یک از دو دلیل اجتماعی و سیاسی پیش گفته وجود ندارد. ✅ بنابراین ازدواج‌های ١١ گانۀ پیامبر در این مدّت نه تنها رنگی از لذّت‌جویی ندارد، بلکه ایثاری شگرف از این روح متعالی است که حتی از خصوصی‌ترین و شخصی‌ترین امور زندگی خود، یعنی زناشویی، در خدمت اهداف انسانی و الهی خود می‌گذرد. ✍️علی طبیعت پور بیاییم یکبار به مطالب ضد اسلامی در فضای مجازی به دیده تردید بنگریم و با تحقیق درستی اعتقادات خودمان را اثبات بکنیم ☑️ @naghdeelhad
20.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌آیا پیامبر اکرم(ص) - نعوذبالله- هوسباز و شهوتران بوده اند؟ 👌کامل ترین پاسخ موجود در فضای مجازی در خصوص شبهه تعدد همسران پیامبر ❓آیا ارزش نداره یه ربع از وقتمون رو اختصاص بدیم و یه بار برای همیشه پاسخش رو یاد بگیریم 👌 با دیدن این ویدیو و هم رسانی آن به دیگران گامی در جهت مقابله با خرافات منتشر شده توسط جاهلان در جامعه را برداریم. ☑️ @naghdeelhad
1_375087417.mp3
4.82M
🔈 آیا امام حسن (ع) واقعا ازدواج و طلاق های زیادی داشته؟ بخش دوم آیا اختلاف بین سادات حسنی با بنی عباس در رواج روایات مربطو به طلّاق یا مطلاق بودن امام مجتبی (ع) اثر داشته است؟ نکته‌های جالب درباره آمارهای دیگر همچون تعداد زخم‌های پیکر امام حسین (ع) یا آمار کشته‌های جنگ جمل یا شمار کشته‌های یهود بنی‌قریظه... فایل قسمت اول - این صوت ها را گوش دهید زیرا بر اطلاعات دینی و تاریخیتان می افزاید و شما را در بحث های عامیانه مجهز میکند؛ همچنین برای آگاهی عموم منتشر کنید ☑️ @naghdeelhad