eitaa logo
نقد مشهورات زیر نظر استاد قربانپور
723 دنبال‌کننده
69 عکس
31 ویدیو
6 فایل
نقد درستهای غلط
مشاهده در ایتا
دانلود
بهترین به معروف و از منکر حجاب تقویت جنسی مردان است. مردی که از افتاده از مدیریت و عاجز می شود. https://eitaa.com/naghdemashhorat
جامعه ی که مردانش نباشند زنانش شعار سر می دهند. https://eitaa.com/naghdemashhorat
جهان در حال جابجایی هوش با هوش است. دیگر صبر انسان از افکار خودش به پایان رسیده و دیگر هوش خود را ندارد. پایان کفر با هوش واقعی. https://eitaa.com/naghdemashhorat
زنان عاشق مردان هستند و مردان عاشق زنان افسوس که نه باقیمانده و نه https://eitaa.com/naghdemashhorat
به جامعه القاء شد زن عاشق , و جمال است ولی هیچکس به مردان نگفت مردی که از نظر است در بین هم خریدار ندارد. مرد باید باشد آنگاه خواهید دید زنان چگونه مطیع می شوند. https://eitaa.com/naghdemashhorat
تجربه اجرای نگاه فقهی کتاب زن در اسلام شهید نشان داد زن در بستر اجتماعی در مردان مستغرق گشته است و امروز اثری از زنانگی باقی نمانده است. زن اجتماعی مرد بی و است. https://eitaa.com/naghdemashhorat
توسعه ی هوش مغایرت دارد با قانون از جمعیت. معلوم می شود مسئولین خودشان هم درک درستی از خود ندارند و هر آنچه که نظام کارشناسی حقنه کند مصوب می شود. بدا به حال که خود را به این مسئولین سپرده‌اند . https://eitaa.com/naghdemashhorat
ابتدا وعده ی بهتر با کمتر دادند از تعداد کاسته شد بعد با کمبود نیروی روبرو شدند به جای اقرار به هوش مصنوعی را جایگزین انسان کردند و روزی اثرات این تصمیم غلط را خواهند دید.!! به نظر شما در آینده چه چیز جایگزین هوش مصنوعی خواهد شد؟؟ https://eitaa.com/naghdemashhorat
غرب ابتدا با وعده ی انسان بشر را فریفت و آن را شیفته خود کرد بعد متوجه شد انسان خدا پندار قابل نیست. تصمیم گرفت این انسان خدا پندار را از اریکه پایین بکشد, هوش مصنوعی را خلق کرد تا توازن قدرت پیدا کند. https://eitaa.com/naghdemashhorat
مصنوعی یک است. به شرط آنکه قرار نباشد کشور و باشی. توسعه هوش مصنوعی یعنی اقدام علیه و ملی کشور‌. https://eitaa.com/naghdemashhorat
اعتماد به نظام توسط ورود به است که امکان خروج از آن نیست. https://eitaa.com/naghdemashhorat
39.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آیا کارشناسان طب اسلامی متوهم هستند ؟؟ متولیان سلامت جامعه و مردم چون دیدبانی آگاه مسئولیت صیانت از سلامتی مردم را بر عهده دارند و از تهمتها و افترای مغرضان بیمی ندارند https://eitaa.com/naghdemashhorat
تاریخ فمیسم در ادیان فمنیسم سوغات شیطان به بشریت است شاید عده ی زیادی فکر کنند فمنیسم سوغات غرب به مسلمانان است ولی با بررسی دقیق مشخص می شود اولین جریان فمنیستی دنیا در زمان حضرت نوح علیه السلام شکل گرفته باشد. مبتنی بر روایات اولین زنانی که هنجارهای اجتماعی زمان خود را تغییر داده اند حدود هفتصد زنی بودند که با پوشیدن لباسهای رنگی و آرایش خود در جمع مردان حضور میافتند و الگوهای رفتاری جدیدی را پایه گذاری کرده‌اند و از جانب خدا با تنبیه روبرو شدند و سیکل قاعدگی شان دچار تغییر شد. و اسناد تاریخی نشان میدهد قبل از بعثت پیامبر نیر زنان روسپی پرچم قرمز بر سر خانه ها نصب کرده و ابایی از تبلیغ فاحشگی خود نداشتند. ولی شدت افکار فمنیستی در حهان از زمان جنگهای جهانی افزایشی می شود . کشته شدن تعداد زیادی از مردان بواسطه ی جنگهای فراگیر ورود زنان را برای کسب درآمد به عرصه های اقتصادی افزایش می دهد . توانمند شدن اقتصادی زنان و کم شدن فرصت ازدواج و گره خوردن منافع نظام سرمایه داری با اشتغال و آزادی زنان شرایط مناسبی برای توسعه ی فمنیسم را در جهان فراهم می سازد . باید دانست معمولا جریانهای انحرافی اجتماعی در دل حوادث و موضوعات اجتماعی شکل می گیرد، بطور کلی اتفاقات پیرامون ما هم فرصت هستند و هم تهدید وای معمولا شیطان این اتفاقات را برای خود تبدیل به فرصت میسازد . ولی آنچه باید مورد توجه قرار گیرد نظام تربیتی در خانواده است که باید مورد توجه قرار گیرد و والدین باید بدانند مه فرزندان خود را باید تربیت کنند که بدانند اساس احترام به همسر مبتنی بر امر الهی است و اگر اقتصاد زن از مرد استقلال یافت مجوزی برای نفی مدیریت مردان در جامعه و خانواده نیست. و حفظ خانواده و توازن رفتاری فرزندان مبتنی بر این امر محقق می شود‌ خانواده ی تراز با رعایت این اصول شکل می گیرد. https://eitaa.com/naghdemashhorat
روزی که فاتحه ی اقثصاد اسلامی خوانده شد! ‌ جلسه مهمی در تاریخ تشیع در حال برگزاری است که تاثیر شگرفی در آینده ایران و فقه شیعه دارد. موضوع جلسه بررسی فقهی مسئله ی بانک و بیمه از منظر فقه تشیع است. پای مهمترین ساختارهای اقتصادی مدرنیته در کشور باز شده است ولی هنوز ماهیتش برای علمای شیعه کاملا مشخص نیست. ابتدا پای بانکهای خارجی و‌ کم کم بانکهای ایرانی ،هنوز فقها در حد کفایت به این مباحث نپرداخته اند. علمای سنتی بدلیل اینکه از هر آنچه که از کفرسنان می آمد ،پرهیز داشتند به مباحث عاریتی روی خوش نشان نمیدادند . ولی حالا قرار بود دو تن از مشهورترین علمای روشنفکر باب جدیدی را در منش برخورد با مسائل مستحدثه باز کنند، شهید مطهری و شهید بهشتی از سخنرانان شاخص این جلسه هستند ابتدا شهید بهشتی نظر خود را در مورد بانک و بیمه و ربا از منظر فقه شیعه ارایه می کند و دلایلی برای پذیرش بانک و بیمه از متظر اقتصاد اسلامی ارایه می کند.اولین بررسیهای بانک و بیمه از منظر فقه شیعی در حال تغییر رویکرد حوزه ها در رابطه با اقتصاد سکولار توسط شهید بهشتی ارایه می شود و باب جدیدی را در فقه شیعه باز می کند ولی این همه ی اتفاق نیست و نوبت به شهید مطهری می رسد و‌ او با نقد آراء شهید بهشتی سخنان خود را آغاز می کند. بی پروایی مطهری در نقد آراء شهید بهشتی بر هیجان جلسه می افزاید و جلوه ی تازه از بانکداری و بیمه به سبک اسلامی می گشاید. آرائی که امکان سرعت گیری تسلط بانک ها و بیمه ها را بر نظام اقتصادی کشور هموار می کند. شهید مطهری و شهید بهشتی مسیر حضور مدرنیته و اقتصاد لیبرال را به کشور ریل گذاری می کنند. حالا دیگر به استناد استدلالهای فقهی مطهری و بهشتی امکان جولان لیبرالها در مقابل حوزه ی سنتی امکان پذیر می شود. حال قطار مدرنیته با سرعت بالا از روی اقتصاد اسلامی رد خواهد شد شاید آن شب شهیدان مطهری و بهشتی شادمان به بستر رفته باشند، زیرا می اندیشیدند که اسلام را از فهم و برداشتهای متحجرانه ی مراجع سنتی نجات داده اند.بسیاری از روشنفکران آنها را تایید و تشویق می کردند. علمای حوزه چه سنتی و چه روشنفکر تجربه دقیقی از بانک و بیمه نداشتند و فقط مبتنی بر یکسرری نظریه های دانشگاهی بانک و بیمه را نقد می کردند. نمی دانم ولی تصور می کنم شهیدان مطهری و بهشتی اگر امروز عواقب آن استدلالها را می دیدند دهها مقاله بر علیه فهم فقهی خود منتشر می کردند. والعاقبه للمتقین https://eitaa.com/naghdemashhorat
حزب جمهوری پیشقراوال آرزوهای امام امام باور داشت با برداشت‌های شهید مطهری می توان تشکیل حکومت اسلامی داد ؛و مابین دین و مدرنیته آشتی برقرار کرد. امام خمینی و اعضاء حزب جمهوری معتقد بودند مدرنیته در ذات خود مشکل ندارد ولی این حاکمان هستند که از مدرنیته به شکل ناصحیح استفاده می کنند و اگر بتوانند هدایت لوکوموتیو مدرنیته را به دست دینداران بسپارند مدرنیته به خدمت دین خواهد آمد؛ و هم دنیای ما آباد خواهد شد و هم آخرتمان. ولی آنها تصور نمی کردند که راننده ی لوکوموتیو نیست که مسیر مدرنیته را تعیین می کند بلکه هر لوکوموتیو بر ریلی حرکت می کند که از قبل ساخته و طراحی شده است و قابل تغییر نیست و هدایتگری لوکوموتیو مدرنیته به سوی بهشت بیشتر یک رویاست تا واقعیت . وقتی شاه رفت و قدرت به دست انقلابیون افتاد ؛روشنفکرانی که دین را برای دنیای خود می خواستند گوی سبقت را از اعضاء حزب جمهوری ربودند و بر فرمان لوکوموتیو دست یافتند . از ابتدا هم امام خمینی دوست نداشت روحانیت سکان این قطار را به عهده بگیرد چون قرار نبود همه ی شئون حکومت از دین استخراج شود بلکه قرار بود کار به اهل خبره واگذار شود و روحانیتی که توان اداره ی کشور را داشته باشد وجود نداشت؛ به همین دلیل چاره ی کار در اعتماد به کارشناسان متعهد بود . این باور به یک سوال جدی در جامعه تبدیل شد، که کار را باید به متخصص سپرد یا فرد متعهد؟؟ دعوا بر سر این سوال غلط سالها ذهن نخبگان را درگیر کرده بود و باعث می شد چینش نیروها در دل ادارات و سازمانها بر اساس پاسخ به این سوال دچار تحول شود. ولی امام فقیهی متعهد به شریعت بود و به جد اصرار داشت باید دین در کشور اجرا شود ولی او می فهمید این ساختارها نه تنها امکان اجرای دین را ندارند بلکه واقعیتی ضد دینی دارند بنابراین اصرار داشت این ساختارها تغییر کند و دست روی تغییر دانشگاه ها و بانکها گذاشت ولی او نمی دانست که در بین همراهانش اراده ای برای انجام اینکار وجود ندارد؛و اساسا آنها دچار شیقتگی نسبت به مدرنیته هستند . از سوی امام اصرار و از سوی مسئولین بی تفاوتی و وعده دادن برای تغییرات مدنظر امام به آینده . امام خیلی زود فهمیده بود که لوکوموتیو انقلاب بر ریلی در حال حرکت است که مقصدش مدنظر خدا و پیامبرش نیست ولی کسی گوشش بدهکار حرفهای او نبود و شروع جنگ هم فرصت را برای عاشقان سینه چاک مدرنیته ایجاد نمود که بتوانند بهانه بیاورند فعلا برای تغییر ریل گذاری باید مصالح کشور را در نظر گرفت و انشاالله در آینده اینکار انجام خواهد شد. کم کم لوکوموتیو ران همه ی انقلاب را به سمتی می برد که ناکجاآباد بود عده ی از روحانیون حزب جمهوری متوجه موضوع شدند و سعی در تغییر شرایط داشتند ولی آنها هیچگاه فرصت پیدا نکردند تا اشتباه خود را جبران کنند انفجار در ساختمان حزب جمهوری و انواع ترورها, افراد متعهد به شریعت را حذف می کرد و روشنفکران با قدرت بیشتری مسیر انقلاب را منحرف می کردند. https://eitaa.com/naghdemashhorat
می توان چون یک آمریکایی زندگی کرد ولی مسلمان مرد ؟؟ تقابل جریان روشنفکری با دین حداقلی یا حداکتری!؟؟ در طول تاریخ اسلام قرائتهای متفاوتی از دین ارایه گردیده است که در جاذبه و دافعه طیفها و‌ گروههای مختلف نقش بسزایی داشته است. قرائتهای را که می توان به دو دسته ی دین حداقلی و حداکثری تقسیم کرد . هر چند که این طیف در طول تاریخ به شدت دچار رفت و آمد از سیر نزولی به صعودی و بلعکس در جریان بوده است. حتی در برداشت از دین در یک زمان هم می توان این تفاوت در آرا و برداشت از دین را یافت. ولی در طول تاریخ جریان روشنفکری به دو دسته برون و درون دینی قابل تقسیم است‌. که در این مطلب روشنفکران درون دینی مورد نظر هستند که می توان آنها را هم به دو دسته تقسیم کرد .روشنفکران درون دینی که برداشت حداقلی از دین دارند و روشنفکرانی که برداشت حداکثری از دین دارند.(نقد جریان روشنفکری فارغ از اینکه فرد حوزوی است یا دانشگاهی مورد نظر است.دلیل چنین نگرشی وجود روشنفکران بیشمار با لباس روحانیت در حوزه ها و وجود بنیادگرایان بیشمار در دانشگاه است). جریان روشنفکری بر اساس همین باور در مورد قرائتهای متفاوتی که از دین مطرح شده است جهت گیری کرده است بنابراین نباید همیشه جریان روشنفکری در مقابل جریان دینی تلقی کرد. بطور نمونه روشنفکران زیادی آیت الله خمینی را در قرائت متفاوتی که از دین ارایه کرده بود همراهی کردند و نقش زیادی در تغییر حکومت ایفا نمودند جریانی که به راهکار های حداکثری تری نسبت به حضور دین در جامعه قایل بود از ایده های نوتر امام خمینی استقبال چشمگیری می کند و تبدیل می شوند به مبلغان جریانی که امروز تعبیر به مردمسالاری دینی است.(هر چند ممکن است افرادی اراده کنند که خود آیت الله خمینی تحت تاثیر ارتباطات خود با جریان روشنفکری و متاثر شدن از افکار آنها پایه گذار این نوع قرائت از دین شده است) ولی نمی توان جذب روشنفکران را پیرامون امام خمینی انکار کرد. ویژگی بارزی که از افکار امام می توان نتیجه گرفت این مطلب است که امام راهکاری برای پیوند دین و مدرنیته را ارایه می کند که در زمان خویش بدیع به نظر می آمد ،که در ظاهر به نظر تلقی جدیدی از دین حداکثری و‌ حداقلی بود. تا به حال درههای دین به سوی جریان کفر و الحاد بسته بود و مراجع سلف سفت و سخت از این مرزها صیانت می کردند ولی امام خمینی توانسته بود روزنه ی برای حریان روشنفکری ایجاد کند که هم می توان دیندار بود و‌ هم از لدت مدرن شدن بهره برد . دینداری به سبک مدرنیته ، آرمان شهر جریان روشنفکری بود که می توانستی مثل یک آمریکایی زندگی کنید و شب با وجدان دینی سر به بالین بگذاری و خواب بهشت و سیر در عالم حوریان کنی.. آشتی دنیای مدرن با دین رویاهای جریان روشنفکری را به حقیقتی قابل دست یافتن تبدیل کرده بود. وحدت واقعی و وصف ناپذیر حوزه و دانشگاه در حال شکل گیری بود و آیت الله خمینی به شکل یک منجی ظهور کرده بود تا روحانیت و مراجع متحجر را در جای خوبش بنشاند. ولی واقیعت روی تازه ی از مدل اسلام امام خمینی را برای همه ی طیفهای فکری جامعه روشن می کرد. بعد از روی کار آمدن حکومت معلوم شد فهم امام خمینی از اسلام و‌ جریان روشنفکری تعارضات زیادی دارد. امام خمینی مدرنیته ررا برای پیشبرد اسلام می خواست ولی حریان روشنفکری اسلام را برای توسعه مدرنیته. اذامه دارد.... https://eitaa.com/naghdemashhorat
✍مشکلات را باید حوزه حل کند یا دانشگاه؟؟ هر روز بیش از بیش مشکلات رخ می نماید بی تردید روابط انسانی و رفع و رجوع مشکلات این روابط و حل این مشکلات نیازمند یک نظام تمدنی است. در واقع جنگ پیامبران و اهل بیت با سران زر و زور و تزویر جنگ بر سر چگونگی حل مشکلات جامعه ی بشری بوده است. چاره حل مشکلات رابطه ی مستقیم دارد با نوع جهان بینی و تعریفی که از جهان و قوانین حاکم بر آن ارایه می گردد. جهان بینی فاقد خدا یا دایر بر وجود خدا تنها فهم حداقلی از توحید است. این جهان بینی خدا را فقط ناظری بی جهت و بی تاثیر بر اداره ی امورات دنیا معرفی می کند خدایی که هستی را خلق کرده و ناظری است که بشر را در این جهان رها ساخته تا او خود مبتنی بر تجربیات و تلاشهای خود مشکلات پیش روی خود را شناسایی ، تحلیل و در حد توان و مقتضیات زمان و مکان و شرایط حل می کند. این بشر در سیر مسیر تدریجی تکامل راه می پیماید و هر آنچه می کند یا نمی کند فاقد نظامی منطقی برای سنجش درستی یا نادرستی مسیری است که او طی کرده است و دقیقا معلوم نیست خدایی که این بشر را در دل این جهان با استعدادهای شناخته و ناشناخته او را رها کرده است چگونه می تواند عادلانه و منصفانه و از سر رحمت و مهربانی او را بر ترازوی بنشاند که معیار سنجش آن برای بشر به خوبی تبیین نگردیده است. تگرشی دیگر معتقد است اساس توحید و عدل و معاد در منطق نبوت و امامت معنا می یابد. انسانی که نه تعریفی درست و مطمئن از خدا ، انسان ، جهان و روابط بین آنها دارد و نه شناخت درستی از نیازها و استعدادها چگونه می تواند مورد سنجش قرار گیرد!؟ در واقع کار خدا و انبیاء و امامان دادن شناخت و مبانی شناخت و چگونگی روابط حاکم بر هستی و تعیین جایگاه انسان در هستی و شناساندن او به خودش که قسمت اعظم این شناخت که با مقایسه ی او با پیامبران و اهل بیت بدست می آید و همچنین چگونگی بهره گیری از موجودات و اشیاء پیرامونش بدون اینکه نه خود آسیب ببیند و نه سایر موجودات و هم خود به تعالی برسد و هم سایر موجودات مورد نظر است. این نوع نگرش به عالم اداره ی جهان را ذیل یک نظام تمدنی فاقد اشتباه و خطا و دایر بر علومی امکان پذیر می داند که همه ی جنبه های حاکم بر هستی را مدنظر قرار دهد و بشر را از سرگشتگی و تحیر نجات می بخشد. اساس حل مشکلات با این فهم از از دین دیگر برای حل مشکلات نه دست به سوی حوزه دراز می کند و نه دانشگاه . که امروز فهمیدیم تا زمانی که حوزه و دانشگاه نگرش خود را نسبت به عالم تغییر ندهد نه تنها توانایی حل مشکلات را ندارند که خود موسس مشکلات هستند. آنچه راه حل قطعی و نهایی و بی خطای مشکلات است بی تردید امام معصومی است که حاکم و دانا به همه ی قوانین هستی است و حتی اراده ی او خود جزء ی از قوانین حاکم بر هستی است. قوانین بر او تسلط ندارند بلکه او بر قوانین تسلط دارد. ادامه دارد... https://eitaa.com/naghdemashhorat
🏨کاش سفارت آمریکا در ایران تسخیر نمی شد؟ 🏥وقتی سفارت آمریکا توسط دانشجویان خط امام تسخیر شد فکر کردیم پای آمریکا را از این کشور بریده ایم و شرش را برای همیشه از سر این ملت کوتاه کرده ایم. ولی متاسفانه تجربه ثابت کرد که آمریکا اکثر وزارتخانه ها و نهادهای حکومت را تبدیل به سفارتخانه ی خود کرده است. و همه ی سیاستهای خود را با دستورالعملها و لابخه های و آیین نامه های مجموعه های حکومت ابلاغ و اجرا می کند. 🏛حال به جای سفارتخانه ی آمریکا باید اسناد لانه ی جاسوسی و خیانت به ملت و کشور را در اتاقها و بایگانی این وزارتخانه ها و سازمانها و نهادها جستجو کرد‌. همه ی آن جاسوسیها و خیانتها به شکلی کاملا حرفه ی به شکل کاملا قانونی با تاییدیه مجلس و شورای نگهبان و با پشتوانه ی رای ملت و با سرمایه های ملت و با کار جهادی و بی وقفه در حال اجرا است. اینجا ایران نیست ، اینجا حیات خلوت سیاستهای گلوبالیستی نظام سرمایه داری است.. و هرکس این خیانتها را بفهمد و بگوید ضد علم و فاقد فهم مصالح این سرزمین است. و آنانکه همراهی می کنند و تایید و تشویق ولابت مدار و با بصیرت. https://eitaa.com/naghdemashhorat
👩‍❤️‍👨حکایت ازدواج من در کودکی کودک که بودم به خانه ی هر دوست و فامیل و آشنا که می رفتیم یا به خانه یمان می آمدند اگر دختر داشتند مادرم سریع دختر آنان را برایم لقمه می گرفت و می گفت دختر گلم عروس من میشی و دخترها سرخ و سفید می شدند و سر به زیر می انداختند و سکوت می کردند و من قند در دلم آب میشد که یک دختر دیگر هم صاحب شدم و در تنهایی به عروسان خود می اندیشیدم و سرمست از این همه عیال و فرزندی که از این نوعروسان خواهم داشت از خوشحالی دلم ضعف می رقت. گذر زمان ما و این نوعروسان را بزرگتر کرد و کم کم کارت عروسی ، حنابندان ، پاتختی عروسانم به در خانه میامد و دانه دانه مرغان از قغس می پریدند و مادری که همین عروسان را برایم لقمه گرفته بود برای هر کدام هدیه ی تهیه می کرد و در مراسم عروسیشان شرکت می کرد و شاد و‌ خندان بود و اصرار داشت من هم با خود ببرند و گاهی با اصرارشان می رفتم و عروسان خود را بدرقه می کردم و هر روز دستم از عروسها خالی تر میشد. کار به جایی رسید دیدم دیگر عروسی در بساطم نیست و همه ی تخیلاتم رنگ باخته و وقت سربازی و بعدش کار رسید و بعدش هم به در هر خانه‌ای که می رفتم ، خبری از جواب مثبت نبود و هیچکس حاضر نیود عروس مادرم شود. کودکی دنیایی شیرینی بود پر از عروس . https://eitaa.com/naghdemashhorat
حکایت عجیبی دارد این ریال. بدون رمزش که در حال سقوط است و از دسترس ما خارج،حالا از این به بعد رمز دار هم خواهد شد. جیب ما از بدون رمزش خالی است وای به روزی که رمز دار هم شود. قرار است فقط رمزش را به آقازادها بدهند. خیالم راحت شد ما که آقازاده نیستیم و با آقازاده ها هم قهر. https://eitaa.com/naghdemashhorat
روزگار عجیب حزب اللهی ها بسیار موجودات عجیبی هستند عکس فحشا و فساد مردان و زنان را در شهرهای‌ خود برای هم می فرستند و‌ چشم چرانی می کنند و برای هم وا اسفاه می فرستند. انتشار فساد را هم مصداق امر به معروف و نهی از منکر می دانند. دختران محجبه هم با دیدن این تصاویر بیشتر از قبل احساس جا ماندن از قافله ی زیبایی در ذهنشان ایجاد می شود. عجیب مردمی هستیم !!! https://eitaa.com/naghdemashhorat
🏨عید در بیمارستان🏨4 تازه بخش آروم شده بود ولی مادرم هنوز درد داشت منتظر بودم پزشک بیاد مادرم رو ببینه. تو فکر بودم که یهو پرستارا اومدن گفتن همراهای بیمار بخش رو ترک کنند تا پزشک بخش بیاد برای دیدن مریضها. تعجب کردم بیرون رفتن ما چه ربطی به اومدن پزشک داره،رفتم پرستاری گفتم خانم برای چی ما بریم بیرون آخه من می خوام پزشک مادرم رو ببینم برام توضیح بده مشکل مادرم چیه، این حق منه پزشک مادرم رو بشناسم.بی تفاوت گفت این قانون بخشه به ما مربوط نمی شه همراه بیمار موقع ویزیت دکتر نباید تو بخش باشه!باعصبانیت گفتم این چه قانونه مسخره ای هست که اجازه نمی ده من پزشک مادرم رو ببینم؟گفت اگر شکایت دارید برید پیش سوپر وایزر ! بلاخره مجبورم کردن از بخش بیرون برم نزدیک دو ساعته تو حیاط بیمارستان دارم راه میرم تا معاینه دکتر تو بخش تموم بشه که بلاخره اجازه دادن همراها برگردن تو بخش. مادرم هنوز درد داشت از پرستار پرسیدم دکتر چی گفت؟گفتش دکتر یه سری آزمایش نوشته با یه سری آرام بخش .گفتم دکتر رو چجوری می تونم ببینم؟گفت الان که رفته تو درمانگاه مریض می بینه .بعدشم میره ، اگر می خوای دکتر رو ببینی، برید مطبش .گفتم آخه این چه وضعیه من مادرم رو آوردم بیمارستان ولی باید دکتر رو تو مطبش ببینم.با عصبانیت گفت آقای محترم من خیلی کار دارم سرم شلوغه هر شکایتی دارید برو پیش سوپروایزر. رفتم پیش تخت مادرم اسم پزشک رو بالای سرش نوشته بودن یه کارتکس فلزی هم زیر تخت آویزون بود برش داشتم یه نگاهی کردم چیزی سر در نیاوردم.نزدیک 15ساعت تو بیمارستان بودم ولی هنوز هیچی معلوم نبود و کسی پاسخی نمی داد انگار من تو اینجا هیچ حقوقی نداشتم وبیمار هیچ حقوقی نداره... ادامه دارد... بنده خدا حسن قربانپور -بیمارستان @naghdemashhorat