فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🌐#تیزر
💠سیونهمین دوره مسابقات بینالمللی قـرآنکـریـم جمهوریاسلامیایران
🔰ایران، تهران، سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی
🕐 ۲۹ بهمن لغایت ۴ اسفند ۱۴۰۱
📺پخش زنده از شبکه قرآنومعارف سیما
🌸 یککتاب ، یکاُمت 🌸
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
تلاوت استاد غلامنژاد (Trimmed) (Trimmed).mp3
15.02M
#تلاوت_جدید
🎙تلاوتی بسیار زیبا و شنیدنی از
قاری ممتاز و بینالمللی کشورمان
استاد مـهـدی غـلامنـژاد
📖سوره مبارکه احـزاب، آیات ۳۸ الیٰ ۴۸ ، سوره مبارکه عـلـق، آیات ۱ الیٰ ۱۴
و سوره مبارکه کـوثـر
🗓۲۸ بهمن ۱۴۰۱ _ محفلانسباقرآن بهمناسبت عید بزرگ مبعث حضرت رسول صلّیاللّٰهعلیهوآلهوسلّم
🛣شهر جدید پـرنـد - استان تهران
🎧بشنوید و لذّت ببرید...👌🏻
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
4_507651510750937983.mp3
5.92M
📒#آموزش_تجوید
❇️استاد سیدمحسن موسویبلده
📌جلسه هفدهم
🔖موضوع: ادغـام و انواع آن
⏱مدتزمان : ۱۲:۲۰
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🖼#فوتو_کلیپ
❇️قطعهتلاوتی زیبا و آرامشبخش از استاد بزرگ، شیخ عبدالباسط محمد عبدالصمد
📖آیات ابتدایی سوره مبارکه بـلـد
⏲مدت زمان : ۰۰:۴۸
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
تفکری 8 (Trimmed).mp3
8.72M
🗣#آموزش_صوتوصداسازی
❇️استاد تـفـکّـری
📌جلسه هشتم
⏱مدت زمان : ۱۲:۰۶
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥#فیلم
#مقطع_تلاوت
❇️قطعهتلاوتی بسیار زیـبـا و فـنّی از قاری بینالمللی کشورمان استاد محمدرضا پورزرگری
📖سوره مبارکه آلعمران ، آیه ۶۱ (آیه مباهله ، آیهای در وصف بزرگی و فضیلت اهلبیت علیهمالسلام)
⏰مدتزمان : ۱:۱۵
❇️حلول ماه #شعبانالمعظم مبارکباد❇️
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼🎼
❇️ درس ششم ❇️
💠آشنایی با مقامات
🔴قسمت پنجم
🎼 مقام صـبـا
🔶معنای لغوی :
صبا، به معنی نسیم صبحگاه و نام آهنگی از آهنگهای موسیقی است.
🔷گستردگی و پیشینه :
این مقام در عراق به منصوری معروف است. چرا که برخی آن را به منصور خلیفه عباسی، و به قولی دیگر، منصور زلزال (همزمان دولت عباسی) نسبت میدهند.
🔶کیفیت آهنگ :
صبا، مجموعهای از آهنگهای حزین میباشد، و گذشتهای را به تصویر میکشد که انسان آن را از دست داده و از جمله مقامهای محزون و دلنشین است که زیبایی و روح خاصی به قرائت میدهد.
پردهی صوتی مناسبی که برای این مقام میتوان درنظر گرفت، متوسّط و اوج است که باعثِ نِمود بیشتر الحان آن میشود.
روند آن کاملاً لطیف، ملایم و روان است و هرنوع تکلّف در اجرای آن از تأثیراتش میکاهد.
این مقام بسیار حزین، رسا و اثرگذار است و پیچیدگی کمتری نسبت به سایر مقامها دارد.
🔷تطبیق این مقام با مضامین آیات :
آیاتی که حالت «خوف، خشوع، توبه، انابه، مغفرت، ندامت، استغاثه، سوز، اندوه، حسرت، تضرّع، درد و رنج مظلوم و احوالات قیامت و... » دارند و همچنین آیاتی که درباره «مشرکین، کفار و اصحاب شمال، معاد» صحبت می کنند و همچنین آیات «عبرت، سرانجام گنهکاران و آیات جهنم و عذاب» را میتوان با این مقام تلاوت نمود.
🔶تأثیرات :
استفاده از نغمات این مقام با عنایت به معنا و مفهوم، حال و هوای ملکوتی و روحانی را بر شنونده حاکم میسازد. این مقام حزن زائدالوصفی در انسان ایجاد مینماید و حالت هشدار و بیدارباش دارد.
برخی گوشههای آن تأثیر شدیدی در قاری به وجود میآورد و حالت خوف و اندوه ایجاد می کند و انسان را دعوت به کنکاش در گذشته مینماید مینماید و توجه به بازگشت و توبه می دهد.
اساتید لحن گفتهاند، هرکس میل بازگشت در او بیشتر باشد، این مقام را محزونتر و بهتر ایجاد میکند.
🔷جایگاه اجرا :
صبا مقام ثابت بسیاری از قراء در تلاوت است. اکثر قراء آن را با مقامهای حجاز، عجم و چهارگاه در تجانس میدانند و معمولاً پس از بیات و حجاز آن را اجرا مینمایند.
🔶گوشهها و نغمههای فرعی :
مشهورترین و مهمترین نغمههای فرعی مقام صبا، «عجمصبا»، «تقطیع» ، «عـشیران» و «صبا زمزم» هستند.
بعضی قراء پس از اجرای این مقام و مراحل اول و دوم آن، در مرحلهٔ سوم از «عجم»، به جای جوابِالجواب استفاده مینمایند.
قسمت اعظم زیرشاخهٔ تقطیع «رمل» میباشد که در مقام سهگاه و صبا از آن استفاده میشود.
درمورد «عجم»، عدّهای معتقدند که این مقام به صورت مستقل وجود ندارد و فقط در حد همین زیرشاخه است و برخی دیگر آن را یک مقام مستقل دانستهاند و آن را جدای از این زیرشاخه میدانند. (توضیحات بیشتر در آینده إنشاءاللّٰه)
🔷برترین قاریان در اجرای مقام صبا :
از استاد مصطفی اسماعیل و استاد عبدالباسط میتوان به عنوان اساتیدی که در اجرای این مقام و عجم آن، مهارت فوقالعادهای دارند نام برد.
همچنین اساتیدی چون منشاوی، شعبان صیاد، محمد رفعت، حصّان، کامل یوسف، سیّد متولّی عبدالعال و شحات انور را میتوان نام برد.
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
🎤#نمونه_تلاوت 👆🏻👆🏻👆🏻
دو قطعهتلاوت در مقام صـبـا با صدای استاد شحات :
1⃣قطعه اوّل ◀️ قرارِ صـبـا
2⃣قطعه دوم ◀️ ️جوابِ صـبـا
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📟#کلیپ_آموزشی
🎼مقام صـبـا با صدای چند تن از اساتید مطرح مصری
1⃣استاد شحات محمد انور
2⃣استاد عبدالباسط محمد عبدالصمد
3⃣استاد محمد صدّیق منشاوی
4⃣استاد محمود علی البناء
5⃣استاد سیدمتولّی عبدالعال
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
ترتیل صبا (Trimmed).mp3
1.78M
🎙#ترتیل_آموزشی
✳️ترتیلخوانی مقام «صـبـا» توسط استاد محمدحسین سبزعلی
📖سوره مبارکه لقمان
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
🎤#نمونه_تلاوت 👆🏻👆🏻👆🏻
دو قطعهتلاوت تحقیق آموزشی در مقام صـبـا با صدای استاد رحیم خاکی :
1⃣قطعه اوّل ◀️ قرارِ صـبـا
2⃣قطعه دوم ◀️ ️جوابِ صـبـا
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
اذان پورزرگری - صبا (Trimmed).mp3
4.67M
#اذان
🕌یک اذان زیبا و روحانی با صدای قاری بینالمللی کشورمان، استاد محمدرضا پورزرگری
🎶 از معدود اذانهایی که در مقام «صـبـا» اجرا شده است.
⏰مدتزمان: ۶:۲۸
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞#درس_کلیپ
#تلفظ_ده_حرف_ویژه
🔳آموزش تصویری تلفّظ ۱۰ حرف ویژه
✳️توسط استاد موسویبلده
♦️قسمت سوم: حرف ذال (ذ)
⏰مدتزمان: ۲:۳۴
؛*┄┄┄┅═✧❁💠🌹💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti
4_507651510750939118.mp3
12.2M
🔸#آموزش_ترتیلخوانی
❇️استاد احمد ابوالقاسمی
📌جلسه هشتم
⏱مدت زمان : ۲۵:۲۴
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
کانـال قـرآنـی نـغـمـههـای بـهـشـتـی
🆔 @Naghmehaye_Beheshti