eitaa logo
کانال امام جماعت های دانشگاه های استان تهران
282 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
1.5هزار ویدیو
995 فایل
این کانال درجهت اطلاع رسانی برنامه ها و نیز هم افزایی دفاتر دانشگاه های استان تهران با اشتراک گزاری محتواهای مورد نیاز درحوزه اقامه نماز ایجاد شده است
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕در حاشیه مرگ عجایب نظام سیاسی انگلیس را بهتر بشناسیم!! ◀️خبر فوت ملکه ۹۶ ساله انگلیس اذهان عمومی را به سمت این کشور برد که به عنوان یک ایرانی که سالها به صورت غیر مستقیم زیر نظر این کشور بوده و هنوز هم نفوذ استعماری آن وجود دارد، لازمست اطلاعاتی از این کشور داشته باشیم. 1️⃣ابتدا اینکه نام رسمی انگلیس بریتانیا می باشد و آنها خود را بریتانیای کبیر می دانند و حتی بر در سفارت این کشور در ایران هم ثبت شده، علت اینست که بریتانیا از ۴ کشور انگلیس، اسکاتلند، ایرلند شمالی و ولز تشکیل شده است که بعضی از آنها به شدت دنبال استقلال هستند. 2️⃣انگلستان بزرگترین استعمارگر جهان بوده و همچنان در راس اتحادیه کشورهای مستعمره خود بنام مشترک المنافع قرار دارد که شامل ۵۳ کشور می باشد و هم اکنون در ۱۶ کشور جهان از جمله استرالیا و کانادا رئیس حاکمیت و کشور پادشاه انگلیس بوده و باید ایشان حکم نخست وزیر را صادر نماید. 3️⃣ انگلستان علی رغم همه ادعای دموکراسی دارای نظام سیاسی پادشاهی بوده و نه تنها پادشاه، بلکه بسیاری از دیگر مقامات به صورت موروثی انتخاب شده و سیستم پادشاهی بسیار بارز و مشخص می باشد. مثلا مجلسی در انگلیس وجود دارد بنام لردها یا اعیان که همگی از ثروتمندان بوده و توسط مردم انتخاب نمی شوند. 4️⃣ جالبه بدانید که شعار اصلی انگلیس خدا و حق من نام داشته و سرود ملی این کشور خدانگهدار پادشاه باد نام دارد و دقیقا تقویت کننده نظام پادشاهی و مردم انگلیس و ۱۵ کشور دیگر با آن برای سلامتی ملکه و پادشاه دعا می کنند. 5️⃣ رئیس اصلی حاکمیت انگلیس پادشاه و ملکه بوده که هر چند می گویند دارای مقامی تشریفاتی است اما صدور حکم و قسم خوردن ۱۶ نخست وزیر جهان به او، فرمانده کل نیروهای مسلح انگلیس بودن، صدور حکم حدودا ۷۰۰ نماینده مجلس، ریاست کلیسای انگلیس، امضای مصوبات مجلس، دریافت روزانه گزارشات کشور، امتیازات ویژه ای چون اجازه رانندگی بدون گواهینامه و پلاک و خودرو ثبت شده، اعطای القاب و عناوین پادشاهی، داشتن ثروت شخصی که همیشه جزو ثروتمندان جهان بوده و املاک پادشاهی مورد استفاده او و خانواده اش که بیش از ۶ میلیارد پوند ارزش دارد. 6️⃣ مجلس اعیان انگلیس که وظیفه بررسی و ارائه پیشنهاد و حتی تعلیق یکساله قوانین مجلس عوام را مردمی انگلیس را دارد با داشتن حدودا 800 عضو تا ۲۳ سال قبل همگی موروثی و انتصابی بودن و جانشین پدر یا از طرف فردی منصوب می شدند که هم اکنون حدود ۱۰۰ نماینده مجلس موروثی بوده و ۲۶ روحانی مسیحی نیز از سوی کلیسا انتخاب می شوند، و بقیه اعضا به پیشنهاد نخست وزیر و حکم ملکه نماینده شده و مردم دخالتی در انتخاب ندارند. 7️⃣ ملکه الیزابت دوم که تازه از دنیا رفت ۹۶ سال سن داشته و همچنان پادشاه انگلیس، او همزمان با کودتای ۲۸ مرداد و سرنگونی دکتر مصدق حاکم انگلیس شد و رکوددارترین حاکم جهان با ۷۰ سال حکومت را در اختیار داشته و فرزندش چالرز سوم به عنوان پادشاه جدید ۷۳ سال سن دارد
پیشنهاد برای این روز ها مستند رمز و راز ملکه: https://www.doctv.ir/program/150326
مجاهد جهاد تبیین.سه راهبرد کاروان حسینی 2 اربعین 1401 .pdf
293.1K
🔴 مجاهد جهاد تبیین 🔴 ✅ سه راهبرد کاروان حسینی ۲ ✅ اربعین حسینی ۱۴۰۱ ♦️نگارنده : حجه الاسلام بیگدلو ✅ با نشر مطالب، اهلبیت ع را یاری کنیم. ✅ منبر: ۳۵۷ ۱۴۰۱/۶/۱۸ http://eitaa.com/joinchat/3946119185Cc42a0286aa
🛑یادداشتی در باره فلسفه و اهمیت حامیم 🔻حلقه‌های میانی؛ از نظریه تا عمل به گزارش مرکز ماوا،به نقل از خبرگزاری فارس و با توجه به برگزاری دوره توانمند سازی دانشجویان فعال فرهنگی سیاسی دانشگاه‌های سراسر کشور طرح حامیم حجت الاسلام کرمی در یادداشتی با موضوع حلقه‌های میانی نوشت: حلقه‌های میانی؛ از نظریه تا عمل. با گذشت سه سال از طرح نظریه «حلقه‌های میانی» درباب «رابطه حاکمیت و مردم» در خردادماه 98 توسط رهبر معظم انقلاب (مدّظلّه) و مرور فعالیت‌های صورت گرفته در باب این نظریه راهبردی، با وجود حرکت‌های تبیینی فاخر حول این نظریه، هنوز ابعاد اجتماعی و کاربردی آن کمتر مورد توجه مجموعه‌های فرهنگی کشور بوده است. با درک این مهم و با توجه به ظرفیت بالای جوانان مؤمن و انقلابی دانشگاه های کشور، مجموعه نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، طرح ملی «حامیم» را در تابستان 1401 با هدف توانمندسازی نیروهای مؤمن و انقلابی در سراسر کشور به اجرا در آورد. حلقه‌های میانی، نقطه وصل مردم با حاکمیت اند هدف اصلی این نظریه، بسط حکمرانی و افزایش سرمایه اجتماعی نظام و واقعیت دادن به مردم‌سالاری دینی است. در این نگاه، حلقه‌های مردمی یا همان واسطان میان حاکمیت و مردم، صرفاً به فعالیت های جهادی و خیریه اکتفا نمی کنند، بلکه با رویکرد مسئله شناسی وحل مساله و با تدوین نقشه جامع مسائل پیش روی خود، به دیده بانی پیشرفت ملّی و منطقه ای خود می پردازند. در یک نگاه کلی، حلقه های میانی در گام دوم انقلاب را ادامه در لینک زیر 🔗 www.nahad.ir/ZzUkq
هدایت شده از فیش منبر و مرثیه
سخنرانی های مکتوب ♦️اربعین و عدد چهل /استاد قرائتی 👇 https://eitaa.com/fishemenbar/13191 ♦️رابطه اربعین و عاقبت به شری /استاد فاطمی نیا👇 https://eitaa.com/fishemenbar/13189 ♦️آموزه های زیارتنامه اربعین/آیت الله جوادی آملی 👇 https://eitaa.com/fishemenbar/13187 ♦️ویژگی های امام حسین علیه السلام در زیارت اربعین👇 https://eitaa.com/fishemenbar/13185 ♦️اربعین ستون ولایت /آیت الله جوادی آملی 👇 https://eitaa.com/fishemenbar/13183 ♦️اربعین رسواکننده جهالت ها و ضلالت های جامعه/استاد حسینی قمی 👇 https://eitaa.com/fishemenbar/13181 ♦️شرح زیارت اربعین /استاد ماندگاری 👇 https://eitaa.com/fishemenbar/13179 ♦️اربعین روز پاسداشت ایثار و فداکاری/استاد رفیعی 👇 https://eitaa.com/fishemenbar/13177 ♦️اربعین و عوامل تاثیرگذار در بیداری و هدایت جامعه /استاد مومنی 👇 https://eitaa.com/fishemenbar/13195
🔰 مراسم عزاداری هیئت‌های دانشجویی به مناسبت اربعین حسینی با حضور رهبر انقلاب برگزار خواهد شد 🔻 هم‌زمان با اربعین شهادت حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و یاران باوفای ایشان، مراسم عزاداری جمعی از هیئت‌های دانشجویی سراسر کشور، صبح شنبه ۲۶ شهریورماه ۱۴۰۱ در حسینیه‌ی امام خمینی(ره) در حضور حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار می‌شود. 👈🏻 در این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مسعود عالی سخنرانی خواهد کرد و آقای میثم مطیعی به ذکر مصیبت اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌پردازد. 💻 Farsi.Khamenei.ir
نامه.pdf
284.8K
🛑 نامه هیاتهای دانشجویی کشور به رهبر معظم انقلاب در آستانه دیدار اربعینی....👆👆
سخنان رهبر انقلاب در مراسم عزاداری دانشجویان به‌مناسبت اربعین حسینی علیه‌السلام 🔻در اربعین سید و سالار شهیدان، حسینیه امام خمینی(ره) میزبان هیئت‌های دانشجویی بود و دانشجویان عزادار در حضور رهبر انقلاب اسلامی همنوا با زائران کربلای معلّی یکپارچه ندای «لبیک یا حسین» سر دادند. 🔻مراسم اربعین که پرچم بلند حضرت سیدالشهداء است امسال با شکوه‌تر و معظّم‌تر از هر دوره دیگری در تاریخ برگزار شد. 🔻این حرکت با هیچ سیاست و تدبیر بشری قابل تحقق نیست و این دست خدا است که با این جلوه عظیم بشارت می‌دهد راه پیش روی ما روشن و پیمودنی است. 🔻هیئت‌ها هم باید یاد اهل‌بیت را زنده نگه دارند هم مرکز و پایگاه تبیین حقایق باشند. 🔻دو جمله حیاتی و جاودانی قرآن یعنی تواصی به حق و تواصی به صبر برای همیشه و بخصوص برای امروز ما یک دستورالعمل اساسی است. 🔻هم خودتان راه حق را بروید هم تلاش کنید با منوّر کردن محیطهای گوناگون از جمله دانشگاه به رنگ خدا، دیگران نیز به این راه هدایت شوند.
AUD-20220918-WA0055.mp3
15.27M
🛑 سلام. لطفا کمی حوصله کنید و تا انتها با دقت بشنوید. تحلیل عالی دکتر مهدی امینی در مورد مرگ مهسا امینی
*عدم اکراه در دین و اجبار در حجاب/ پاسخی به بیات زنجانی!!* 🔴شبهه: بی بی سی فارسی: آیت‌الله اسدالله بیات زنجانی، از مراجع تقلید شیعه، برخورد با مهسا امینی را محکوم کرده و با ابراز تاسف از مرگ او، گشت ارشاد را «نامشروع» خوانده است. و آقای بیات زنجانی گفته: «"آیۂ کریمه لا إكراه في الدين" با اطلاقی که دارد به صراحت و شفافیت تمام مؤمنان را از توسعه قهری و ترویج ستم گرانه و ظالمانه ارزش هایی که آنها را دینی و اخلاقی می پندارند بازداشته است.»| او همچنین گفته که گشت ارشاد به جز غیرشرعی بودن، غیرقانونی و غیرعقلانی نیز هست!! http://pasokhgooyan.blogfa.com/post/1708 🔵پاسخ: 🔹متاسفانه افرادی چون بیات زنجانی به اولیات فقه اسلامی و احکام قرآنی اطلاع و آگاهی ندارد اما چون در مخالفت با نظام اسلامی سخن می گوید, اربابان انگلیسی و آمریکایی اش او را آیت‌الله می کنند و دیدگاهای باطلش را منتشر می کنند!. 🔹آیه شریفه مورد بحث چنین است: "لا إكراه في الدين قد تبين الرشد من الغي" "در قبول دین، اکراهی نیست. (زیرا) راه درست از راه انحرافی، روشن شده است." (بقره ٢۵۶) این آیه ناظر به حوزه عقیده و باور است یعنی اسلام مخالف است که به زور کسی را معتقد به دین اسلام کرد. چنان که روایاتی که در شان نزول آیه وارد شده است, به روشنی این سخن را اثبات می کند 🔹مفسر معروف اسلامی"طبرسی" در "مجمع البيان" در شان نزول آیه نقل می کند: مردی از اهل مدينه بنام "ابو حصین" دو پسر داشت برخی از بازرگانانی که به مدینه کالا وارد می کردند هنگام برخورد با این دو پسر آنان را به عقیده و آیین مسیح دعوت کردند، آنان هم سخت تحت تاثیر قرار گرفته و به این کیش وارد شدند و هنگام مراجعت نیز به اتفاق بازرگانان به شام رهسپار گردیدند. "ابو حصین" از این جریان سخت ناراحت شد و به پیامبر(صلی الله علیه وآله) اطلاع داد و از حضرت خواست که آنان را به مذهب خود برگرداند و سؤال کرد آیا می تواند آنان را با اجبار به مذهب خویش باز گرداند؟ آیه فوق نازل گردید و این حقیقت را بیان داشت که: "در گرایش به مذهب اجبار و اکراهی نیست". مجمع البيان ج ۲ ص ۱۳۱) 🔹در نقلی آمده است که امام رضا(علیه السلام) به نقل از پدران بزرگوار خود فرمود: مسلمانان به پیامبر خدا گفتند: ای پیامبر خدا! اگر کسانی را که بر آنان چیره گشتی، به پذیرش اسلام مجبور می ساختی، شمار ما افزون می گشت و در برابر دشمنان، نیرومند میشدیم. پیامبر خدا فرمود: "من حاضر نیستم خداوند عز و جل را با بدعتی که در باره آن به من دستوری نرسیده است، دیدار کنم «و من، از خودسران نیستم». در این هنگام، خداوند تبارك و تعالی نازل کرد: ای محمد! «اگر پروردگارت می خواست، بی گمان، همه کسانی که در زمین هستند، سراسر، ایمان می آوردند»؛ یعنی همه در دنیا، از سر اجبار و ناچاری ایمان می آوردند، همچنان که در آخرت، با دیدن و مشاهده عذاب، ایمان می آورند، و اگر من این کار را با آنان می کردم، دیگر سزاوار پاداش و ستایش از جانب من نمی بودند؛ بلکه می خواهم که با اختیار و آزادانه، ایمان بیاورند تا سزاوار تقرب به من) و کرامت و جاودانگی در بهشت جاویدان شوند. «پس آیا تو مردم را مجبور میکنی که مؤمن باشند؟». "أن المسلمين قالوا رسول الله صلى الله علیه و آله و أكره یا رسول الله من قدر عليه من الناس على الإسلام أكثر عدنا وقوينا على عدونا. فقال رسول الله صلى الله علیه و آله: ما كنت لألقى الله ع وجل ببدعة ا لم يحدث إلي فيها شيئأ «و ما أنا من المتكلفين» أنزل الله تبارك وتعالى: يا محمد «و لو شاء ربك لآمن من في الأرض كلهم جميعا على سبيل الإلجاء والاضطرار في الدنيا كما يؤمنون عند المعاينة ورؤية البأس في الآخرة ولو فعلت ذلك بهم لم يستحقوا بيتي توابة ولا مدحة التي اريد منهم أن يؤمنوا مختارين غير مضطرين ليستحقوا بيئي الولفی والكرامة ودوام الخلوي في جئة الخلير «أفأنت ثكرة الاس كی گووا مؤمنين».. عيون أخبار الرضا عليه السلام: ج 1 ص 136، تفسیر نور الثقلين: ج 2 ص 331) 🔹از آنجا که دین و مذهب با روح و فکر مردم سر و کار دارد و اساس و شالوده اش بر ایمان و یقین استوار است خواه و ناخواه راهی جز منطق و استدلال نمی تواند داشته باشد و جمله" لا إكراة في الدين" در واقع اشاره ای به همین است. بنابراین مضمون آیات فوق الذكر به این سخن بر می گردد که در قبول دین و اعتقاد به آن هیچ گونه اجباری در کار نیست و پیامبر هم تنها موظف به رساندن پیام الهی است و کسی را مجبور به پذیرش و اعتقاد به آیین اسلام نمی کند زیرا اصولا اسلام و هر مذهب حق از دو جهت نمی تواند جنبه تحمیلی داشته باشد: ۱_ بعد از آن همه دلائل روشن و استدلال منطقی و معجزات آشکار، نیازی به این موضوع نیست، آنهایی متوسل به زور و تحمیل می شوند که فاقد منطق باشند، نه اسلام با آن منطق روشن و استدلالهای نیرومند. ۲_اصولا دین که از يك سلسله اعتقادات قلبی ریشه و مایه می
گیرد ممکن نیست تحمیلی باشد زور و شمشیر و قدرت نظامی در اعمال و حركات جسمانی ما می تواند اثر بگذارد نه در افکار و اعتقادات ما.| تفسیر نمونه ج2 ص281 🔹اما باید توجه کرد که بین اجبار در حوزه عقیده و اجبار در حوزه عمل فرق است، در عقیده فرد آزاد است و می تواند هر راهی را که بخواهد برگزیند، اما در عمل چنین نیست، زیرا اعمال افراد بهم پیوند خورده است با زندگی اجتماعی آنها و در زندگی اجتماعی هم سرنوشت افراد به هم مربوط است و اعمال زشت خواه و ناخواه اثر طبیعش را بر اجتماع خواهد گذاشت. 🔹اسلام درعین حال که آزادی عقیدتی را برای همگان ثابت می داند، و معتقد است که در آن هیچ اجباری نیست، اما برای سامان یافتن اجتماع و افعال و عملکردهای افراد, قوانین لزومی وضع کرده است زیرا در اجتماع چیزی به عنوان ضرر فردی وجود ندارد و هر زیان فردی امکان این را دارد که به صورت یک "زیان اجتماعی" در آید و به همین دلیل منطق و عقل به افراد اجازه می دهد که در پاک نگه داشتن محیط زیست خود از هرگونه تلاش و کوششی خود داری نکنند. 🔹پیامبر گرامی فرمود: «یک فرد گنهکار در میان مردم همانند کسی است که با جمعی سوار کشتی شود و به هنگامی که در وسط دریا قرار گیرد تبری برداشته و به سوراخ کردن موضعی که در آن نشسته بپردازد و هرگاه به او اعتراض کنند در جواب بگوید من در سهم خود تصرف می کنم اگر دیگران او را از این عمل خطرناک باز ندارند طولی نمی کشد که آب دریا به داخل کشتی نفوذ کرده و یکباره همگی در دریا غرق می شوند» "مثل القائم في حدود الله و الواقع فيها كمثل قوم استهموا على سفينة فأصاب بعضهم أعلاها و بعضهم أسفلها فكان الذين في أسفلها إذا استقوا من الماء مروا على من فوقهم فقالوا لو أنا خرقنا في نصينا خرقا و لم نوذ من فوقنا فإن هم تركوهم و ما أرادوا هلكوا جميعا و إن أخذوا على أيديهم نجوا جميعا" (مسند احمد ج4 ص 268 نهج الفصاحه ص 836) 🔹بنابراین حق نظارت بر اجتماع یک حق طبیعی است و اسلام نیز با وضع احکام و قوانینی مانند حدود، امر به معروف، نهی از منکر، آن را به رسمیت شناخته است و این منافاتی هم با آزادی در عقیده ندارد. 🔹از جناب بیات زنجانی بیسواد سوال می کنیم که اگر طبق قرآن همگان را باید آزاد بگذاریم تا هر کار و غلطی که دلشان می خواهند انجام دهند و با این استدلال که در دین اکراهی نیست, پس چگونه است که خداوند مانع آزادی مطلق افراد در اجتماع می شود و دستور می دهد که با هنجار شکنان اجتماعی برخورد شود و در دینش برای افراد احكام اجباری وضع می کند؟!!! مثلا در آیه2 سوره «نور» می خوانیم: الرانية والزانی فاجلدوا كل واحد منهما يأة جلدة ولا تأخذكم بهما رأفة في دين الله ان کنثم تؤمنون بالله واليوم الآخر وليشذ عذابهما طاقة من المؤمنين هر يك از زنان و مرد زناکار را صد تازیانه بزنید، و نباید رأفت (و محبت کاذب) نسبت به آن دو شما را از اجرای حکم الهی مانع شود اگر به خدا و روز جزا ایمان دارید! و باید گروهی از مؤمنان مجازات آن دو را مشاهده کنند»! | یا در آیه 38 سوره «مائده» می خوانیم: والسارق والسارقة فاقطعوا ايديهما جزاء بما كسبا نكالا من الله و الله عزيز حكيم: «دست مرد دزد و زن دزد را، به کیفر عملی که انجام داده‌اند، به عنوان مجازات الهی قطع کنید؛ و خداوند توانا و حکیم است». یا در مورد مجازات کسانی که عمل منافی عفت را به افراد پاکدامن نسبت می دهند؛ در آیه 4 سوره «نور» | چنین می خوانیم: والذين يزمون المحصنات ثم لم يأثوا بازبقة شهداء فاجلدوهم ثمانين جلدة ولا تقبلوا لهم شهادة ابدأ و اولئك هم الفاسقون: «کسانی که زنان پاکدامن را (به زنا) متهم می کنند، سپس چهار شاهد (بر مدعای خود نمی آورند، آنها را هشتاد تازیانه بزنید، و شهادتشان را هرگز نپذیرد؛ و آنها همان فاسقان اند. 🔹یا در قرآن مجید در مورد اخلال گران به امنیت اجتماعی و آنها که حمله مسلحانه به جان و مال و ناموس مردم می کنند، مجازات بسیار شدیدی ذکر شده است؛ که میتواند افراد شرور را بر سر جای خود بنشاند. در آیه 33 سوره «مائده» چنین می خوانیم: "اما جزاء الذين يحاربون الله و رسوله و يشقون في الارض فسادا أن يقتلوا أو يصلبوا أو تقطع ايديهم و ارجلهم من خلاف أو ينفوا من الارض ذلك لهم خزي في الدنيا و لهم في الآخرة عذاب عظیم: «کیفر کسانی که با خدا و پیامبرش به جنگ بر می خیزند و اقدام به فساد در روی زمین می کنند و با تهدید اسلحه به جان و مال و ناموس مردم حمله می برند، فقط این است که اعدام گردند؛ یا به دار آویخته شوند؛ یا (چهار انگشت از دست (راست) را و پای (چپ) آنها به عکس یکدیگر بریده شود؛ و یا از سرزمین خود تبعید گردند، این رسوایی در دنیا است و در آخرت مجازات عظیمی دارند. 🔹همینطور در سنت پیامبر نیز چنین احکامی را در برخورد با هنجار شکنان اجتماعی مشاهده می کنیم. مثلا حد و مجازات مرتد قتل اعلام می شود( الفقيه ج 4 ص۱۰۶) یا مجازات شراب خواری هشتاد تاز
یانه اعلام می شود( الكافي ج ۷ ص۲۱۶) , یا مجازات لواط و همجنسبازی مردان اعدام معرفی می شود(التهذيب ج ۱۰ ص۵۳), یا مساحقه و همجنسبازی زنان صد ضربه شلاق یا در صورت احصان قتل اعلام می شود(وسائل الشیعه ج ۲۸ ص ۱۹۵ باب ۱), یا قیادت و واسطگی در میان زنان و مردانی که مرتکب اعمال منافی عفت می شوند، حد آن، 75 تازیانه یعنی سه چهارم حد زنا معرفی می شود( الكافي ج ۷ ص۲۹۱) یا حد ساحر قتل و کشتن او معرفی می شود( الكافي ج ۷ ص۲۹۰) 🔹اگر در دین اجبار و اکراهی نیست و مردم باید آزادانه هر کار ناشایسته ای می خواهند انجام دهند و پس چگونه چنین مجازاتی در دین برای افراد هنجار شکن در نظر گرفته شده است؟! و تاکید هم شده است که حتما این حدود و کیفرها را باید اجرایی کنید و چنان که امامان و پیامبر اسلام می فرمودند: "«حد يقام في الارض ازکی من مطير ازبعين ليلة و ایامها» «حدی که در زمین اجرا شود پر بارتر از چهل شبانه روز باران است!»" وسائل الشیعه ج ۲۸ ص ۱۲) یا امیر مومنان(علیه السلام) در مورد زن شوهر داری که زنا کرده است و حدش سنگسار بود فرمود: "بار الها چهار بار شهادت علیه این زن نزد تو ثابت شد و تو خود به فرستاده ات از جمله آنچه که به او از دینت وحی کردی فرمودی: ای محمد! هر کس حدی از حدود مرا تعطیل کند پس بی شک با من ستیز کرده و از فرمان من سر پیچیده و در برابر قدرت من ایستاده پروردگارا من نمی خواهم که حدود تو را تعطیل کنم و طالب مخالفت با تو نیستم و ستیزه کننده با تو و ضایع کننده احکامت نخواهم بود بلکه مطیع فرمان تو هستم و تابع سنت رسولت. "أن امرأة أث أمير المؤمنين ع۔ فأقرث عندة بالنا أربع مرات قال فرفع رأسه إلى الماء و قال اللهم إنه قد ثبت عليها أربع شهادات و إنك قد قلت ليك ص فيما أخبرته من دينك يا حق من عطل كدأ من ذوي فقد عاندني و طلب بذلك مضادتي... " الكافي ج ۷ ص ۱۸۷) 🔹بنابراین روشن می شود که مقصود از آیه شریفه "لا اكراه في الدين" اجبار در حوزه عقیده و باور است, اما در حوزه عمل در دین اجبار است و هرکسی آزاد نیست که هر غلط و فسادی که می خواهد در جامعه انجام دهد. در مورد بی حجابی علنی در جامعه نیز در دین اجبار است و اسلام اجازه نمی دهد که افراد لخت و برهنه و بی حجاب در جامعه حاضر شوند و در صورتی که افراد از این حکم حجاب تخطی کنند از باب تعزیر باید مجازات شوند, گشت ارشاد هم وظیفه قانونی و شرعی خود را انجام می دهد و سعی می کند که با برهنگان و هنجار شکنان اجتماعی برخورد کند. حال اگر فردی برهنه و بد حجابی از گشت ارشاد مثلا بترسد و سکته کند, دليل نمی شود که بگوییم گشت ارشاد خوب نیست و باید جمع شود! آیا اگر فردی از بیمارستان و پزشک و درمان بترسد و سکته کند, دليل بر بد بودن بیمارستان و پزشک است؟!! یا اگر راهنمایی و رانندگی ماشین فردی را به علت سرعت غیر مجاز متوقف کند و راننده ماشین بترسد و سکته کند, دليل بر بد بودن راهنمایی و رانندگی و لزوم جمع کردن این نهاد است؟!! خبرهایی می بینیم که تماشاگر فوتبال بر پایه استرس فوتبالی سکته می کند و می میرد! آیا در این هنگام باید بازی فوتبال از اساس تعطیل شود؟!! یا دانش‌آموز از استرس امتحان سکته می کند و می میرد! آیا باید آموزش و پرورش تعطیل شود؟!! 🔹مطابق تصاویری که ضبط شده است و بر خلاف دروغگویی های رسانه ای, نیروی انتظامی مطابق وظیفه قانونی خود به فرد فوت شده یعنی خانم مهسا امینی متذکر وظیفه حجاب وعدم برهنگی می شود, بدون آنکه آن فرد را مورد ضرب و شتمی قرار دهد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیا گشت ارشاد جواب داده ؟! پاسخ جالب استاد رحیم پور ازغدی👆 بله که جواب داده. اگر نبود، به شما میگفتم وضع چه میشد! 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜
202030_678437617.mp3
11.61M
🔖منبر کامل 🔖 ♦️موضوع: 💠اربعین اجتماع قلوب مومنین ارتباط اربعین و جامعه مهدوی ▪️شهریور ۱۴۰۱ 🕌 بیت رهبری 👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇 👌رسانه دینی 👇💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mediamenbar ╰┅─────────┅╯
202030_169339333.mp3
2.19M
🔖منبر کوتاه 🔖 💠سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مراسم اربعین حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام). ۱۴۰۱/۰۶/۲۶ 👇کانال سخنرانی تاثیرگذار👇👇 👌رسانه دینی 👇💯 ╭┅─────────┅╮ 🌺 @mediamenbar ╰┅─────────┅╯
AUD-20220920-WA0052.mp3
15.1M
این فایل صوتی بسیار خوب وعالی واز افق بالایی ماجرای اخیر را تحلیل کرده پیشنهاد می کنم حتما وقت بگذارید وبرای دوستان خودتان هم ارسال کنید ، با صبر وحوصله تا انتها گوش کنید.