eitaa logo
🇮🇷نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان🇮🇷
618 دنبال‌کننده
875 عکس
422 ویدیو
56 فایل
کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان
مشاهده در ایتا
دانلود
khotbe ghadir part11.mp3
2.07M
خوانش پیامبر اکرم 1️⃣1️⃣🔶بخش یازدهم (پایانی): بیعت گرفتن رسمی ┄┅═🔹☫کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان☫🔹═┅┄ 🆔@nahaduk
1_390500043.pdf
825.7K
🔸نسخه خطبه غدیر پیامبر اکرم(ص) ┄┅═🔹☫کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان☫🔹═┅┄ 🆔@nahaduk
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عیدتون مبارک 🎉🥳🎉🥳 ┄┅═🔹☫کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان☫🔹═┅┄ 🆔@nahaduk
📣 ✅ به مناسبت عید سعید غدیر، اطعام غدیر انجام شد. 📌 برای مشاهده خبر کلیک نمایید ┄┅═🔹☫کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان☫🔹═┅┄ 🆔@nahaduk
📣 ✅ویژه برنامه عید غدیر و ولادت با سعادت امام کاظم (علیه السلام) ⏰ زمان: یکشنبه ۱۸ تیرماه بعد از نماز ظهر و عصر 🕌 مکان: مسجد باقرالعلوم (علیه‌ السلام) دانشگاه ✅همراه با پذیرایی 📌 آدرس سایت : https://uk.nahad.ir ┄┅═🔹☫کانال نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه شهید باهنر کرمان☫🔹═┅┄ 🆔@nahaduk 🌱رسانه دانشجویی جهت 🆔@uk_jahat
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مقام معظم رهبری حفظه الله تعالی: ✅ استمرار خط جهاد در زندگی امام کاظم علیه السلام به شکل های گوناگون 🔸در زندگینامه‌ی آن امام عالی‌مقام [امام موسی‌بن‌جعفر (علیه السّلام) ] ، سخن از حوادث گوناگون و بی‌ارتباط با یکدیگر و تأکید بر مقام علمی و معنوی و قدسی آن سلاله‌ی پیامبر (صلّی‌اللَّه‌علیه واله‌وسلّم) و نقل قضایای خاندان و اصحاب و شاگردان و مباحثات علمی و کلامی و امثال آن، بدون توجه به خط جهاد مستمری که همه‌ی عمر سی‌وپنج ساله‌ی امامت آن بزرگوار را فراگرفته بوده است، ناقص و ناتمام می‌ماند. 🔸تشریح و تبیین این خط است که همه‌ی اجزای این زندگی پرفیض را به یکدیگر مرتبط می‌سازد و تصویری واضح و متکامل و جهت‌دار که در آن هر پدیده‌یی و هر حادثه‌یی و هر حرکتی، دارای معنایی است، ارایه می‌کند. چرا حضرت امام صادق(علیه‌السّلام) ... در وصیت‌نامه‌ی خود، نام فرزندش را به عنوان وصی پس از نام چهار تن دیگر می‌آورد که نخستین آنان «منصور عباسی» و سپس حاکم مدینه و سپس نام دو زن است؛چنان‌که پس از ارتحال آن حضرت، جمعی از بزرگان شیعه نمی‌دانند جانشین آن بزرگوار، همین جوان بیست ساله است ؟ چرا به «علی‌بن‌یقطین» که صاحب منصب بلندپایه‌ی دستگاه هارون و از شیفتگان امام است، عملی تقیه آمیز را فرمان می‌دهد؛ اما «صفوان جمّال» را بر خدمت همان دستگاه شماتت می‌کند و او را به قطع رابطه با خلیفه فرا می‌خواند؟ چگونه و با چه وسیله‌یی آن همه پیوند و رابطه در قلمرو گسترده‌ی اسلام، میان دوستان و یاران خود پدید می‌آورد و شبکه‌یی که تا چین گسترده است، می‌سازد؟ چرا «منصور» و «مهدی» و «هارون» و «هادی»، هر کدام در برهه‌یی از دوران خود، کمر به قتل و حبس و تبعید او می‌بندند؟ و چرا چنان که از برخی روایات دانسته می‌شود، آن حضرت در برهه‌یی از دوران سی‌وپنج ساله، در اختفا بسر برده و در قرای شام یا مناطقی از طبرستان حضور یافته و از سوی خلیفه‌ی وقت، مورد تعقیب قرار گرفته و به یاران خود سفارش کرده که اگر خلیفه درباره‌ی من از شما پرسید، بگویید او را نمی‌شناسیم و نمی‌دانیم کجاست؟ چرا هارون در سفر حجی، آن حضرت را در حدّ اعلی تجلیل می‌کند و در سفر دیگری دستور حبس و تبعید او را می‌دهد و چرا آن حضرت در اوایل خلافت هارون که وی روش ملایمت و گذشت در پیش گرفته و علویان را از حبسها آزاد کرده بود، تعریفی از فدک می‌کند که بر همه‌ی کشور وسیع اسلامی منطبق است؛ تا آن‌جا که خلیفه به آن حضرت به تعریض می‌گوید: پس برخیز و در جای من بنشین؟ و چرا رفتار همان خلیفه‌ی ملایم، پس از چند سال، چندان خشن می‌شود که آن حضرت را به زندانی سخت می‌افکند و پس از سالها حبس، حتّی تحمل وجود زندانی او را نیز بر خود دشوار می‌یابد و او را جنایتکارانه مسموم و شهید می‌کند؟ 🔸اینها و صدها حادثه‌ی توجه برانگیز و پرمعنی و در عین‌ حال ظاهراً بی‌ارتباط و گاه متناقض با یکدیگر در زندگی موسی‌بن‌جعفر(علیهم‌السّلام) هنگامی معنی می‌شود و ربط می‌یابد که ما آن رشته‌ی مستمری را که از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظه‌ی شهادتش ادامه داشته، مشاهده کنیم . این رشته، همان خط جهاد و مبارزه‌ی ائمه(علیهم‌السّلام) است که در تمام دوران دویست‌وپنجاه ساله و در شکلهای گوناگون استمرار داشته و هدف از آن، 🔸 اولاً تبیین اسلام ناب و تفسیر صحیح قرآن و ارایه‌ی تصویری روشن از معرفت اسلامی است و 🔸ثانیاً، تبیین مسأله‌ی امامت و حاکمیت سیاسی در جامعه‌ی اسلامی و 🔸 ثالثاً، تلاش و کوشش برای تشکیل آن جامعه و تحقق بخشیدن به هدف پیامبر معظّم اسلام(صلّی‌اللَّه‌علیه‌واله) و همه‌ی پیامبران؛ یعنی اقامه‌ی قسط و عدل و زدودن انداداللَّه از صحنه‌ی حکومت و سپردن زمام اداره‌ی زندگی به خلفاءاللَّه و بندگان صالح خداوند. ۱۳۶۸/۰۷/۲۶