eitaa logo
جشنواره فیلم عمارنهاوند( #إنا_علی_العهد✋)
302 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
1.6هزار ویدیو
9 فایل
محلی امن ومناسب برای دیدن فیلم، مستندهای مفید برای همه سنین با خانواده فیلم ببینید راه ارتباطی با ما: 👈 @Savior135 پیجِ‌اینستاگرام ما : https://www.instagram.com/ammarnahavnd?utm_source=qr&igsh=MTNucjh3N3 کانال جهادی عمار نهاوند: jahadiamarnahavand@
مشاهده در ایتا
دانلود
📣 باز هم آخر سال شد و دغدغه حقوق کارگران/ آن‌ها همچنان مظلوم‌اند و مقصر همه تورم‌ها! ⭕️ کارگران در همه جوامع باید از جایگاه ویژه‌ای برخوردار باشند چرا که می‌توان آن‌ها را بازوان قدرتمند و عامل اصلی حرکت جامعه به سوی رشد و پیشرفت دانست. 💢 ؛ روایت زحمات و تلاش‌ها، استقامت‌ها و موفقیت‌های کارگرانی است که نقش موثری نیز در تسریع روند سازندگی و توسعه کشورمان ایران داشته‌اند🔻</span> 🔸 مستند میتان 🔹 مستند هپکوتیزم 🔸 مستند زمستان یورت 🔹 مستند داد 🔸 مستند اوس اکبر 🔹 مستند سید احمد 🔸 مستند گوهر سنگ 🔹 مستند پیشگامان 🔸 مستند گم شاد 🔹 مستند خودکار 🔸 داستانی نان مردم را آجر نکنیم 🔹 داستانی ایرانی بخریم 🔸 داستانی قابلمه 🔹 داستانی یاشاسین ایران 🔸 داستانی بارکش نمونه عماریار، مرجع عرضه آثار جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی 🔰 https://eitaa.com/nahavand99
جشنواره فیلم عمارنهاوند( #إنا_علی_العهد✋)
*جزء 4 ⇨ http://j.mp/2b8SXi3* #نذر_ظهور_مهدی_فاطمه 🔰#اکران_مردمی_عمار_نهاوند https://eita
بسم الله الرحمن الرحیم (4) جزء چهارم قرآن کریم با شکایت خداوند از برخی اهل کتاب (یهودیان و مسیحیان) آغاز می‌شود. خشم خدا از آنها نه فقط به خاطر عمل نکردن به حق است، بلکه بدین خاطر است که آنها مانع سعادت دیگران می‌شوند. قُلْ يَأَهْلَ الْكِتَابِ لِمَ تَصُدُّونَ عَن سَبِيلِ اللَّهِ ... چرا مانع راه خدا می‌شوید؟! با مرور آیات قرآن متوجه این نکته می‌شویم که گروهی که خداوند از آنها به شدت خشمگین است و مرتب به آنها وعده عذاب سخت می‌دهد کسانی هستند که نه‌تنها حق را پایمال می‌کنند بلکه با حق می‌جنگند و مانع رسیدن حق به دیگران می‌شوند در حالی‌که به خوبی حق را شناخته‌اند. اما چگونه چنین چیزی ممکن است؟ آنچه انسان را به چنین جایگاه پستی می‌رساند تکبر است. تکبر یعنی توهم بزرگی. یعنی کسی که بزرگ نیست و عظمتی ندارد در اوهام خود برای خود عظمتی تصور کند تا آنجا که حتی خود را از خدا مستقل می‌داند نه بنده و وابسته به او. این بزرگترین خطری است که انسان را تهدید می‌کند. برای کسی که چنین عظمتی خیالی برای خود قائل است سخت است که در برابر عظمت خدا سر به سجده گذارد و به وابستگی خود به خدا اعتراف کند. این همان بلائی است که ابلیس را از درگاه خدا راند و موجب شد ابلیس، کینه حق را به دل گرفت و به جنگ خدا رفت. باید از مرض تکبر ترسید، چراکه چه بسیار عبادت‌کنندگانی را که به زمین زده است. تواضع در برابر تکبر است یعنی انسان بپذیرد که مال خداست و از خود هیچ ندارد. کسی که این را باور کرد از نماز خواندنش بر سر خدا منت نمی‌گذارد و هر آنچه دارد را از او می‌داند و هیچ استقلالی برای خود قائل نیست. خدای متعال از سر رحمت بی‌منتهایش، تا زمانی که پیام حق به بنده‌ای نرسیده باشد او را عذاب نمی‌کند «ماكُنَّا مُعَذِّبينَ حَتَّى نَبْعَثَ رَسُولا؛ ما هرگز مجازات نخواهيم كرد، مگر آنكه پيامبرى مبعوث كرده باشيم». ازاین‌رو، یکی از شرایط تکلیف، آگاهی نسبت به تکلیف است و جاهل قاصر (جاهلی که در جهل خود تقصیر ندارد) تکلیف ندارد. اما اگر کسی پیام حق را فهمید تکلیف متوجه او می‌شود. ولی باز هم اگر کسی که حق را شناخت، نه از سر تکبر، کوتاهی داشت خداوند از در رحمت با او وارد می‌شود و راه‌های فراوانی برای پاک شدن او قرار داده است. اما کسی که حق را فهمید و از سر تکبر، حق را پایمال کرد و با حق جنگید، از نگاه قرآن، مستکبر و کافر است و هیچ راه نجاتی برای او نیست. نکته مهم این است که عمده وعده‌های عذاب در قرآن، متوجه چنین کسانی است، نه هر گناه‌کاری! نباید با مبالغه‌های بی‌جا در عذاب إلهی، تصویری نامهربان از خدای رحمان در ذهن‌ها ایجاد کرد. داستان مستکبران از دیگران بسیار متفاوت است. در بخشی دیگر از آیات جزء چهارم خداوند به داستان جنگ بدر و احد و چگونگی یاری مومنان اشاره کرده، فرمول چگونگی یاری خویش به مومنان را شرح می‌دهد. خداوند وعده داده که اگر مومنان در برابر ظلم بایستند و در مبارزه با ظلم استقامت داشته باشند با پنج هزار فرشتة نشان‌دار آنها را یاری خواهد کرد. این وعده‌ای است که تحقق آن را در زمان خود در دفاع مقدس و در نیروهای مقاومت منطقه دیده‌ایم. دیده‌ایم که چگونه خداوند عده‌ای قلیل را بر مستکبرانی کثیر پیروز کرده است. از زیبایی‌های جزء چهارم آیات پایانی سوره آل‌عمران (191 تا 195) است که به مناجات خوبان عالم اشاره کرده که چگونه با ربنا گفتن با خدای خود با زیباترین معارف مناجات می‌کنند. در بخش آخر جزء چهارم به دو دسته از احکام مهم اسلام اشاره می‌کند؛ یکی آیات ارث، که با دقت حالات گوناگون این مسئله را بیان کرده و دیگری آیاتی است که محرم‌ها و نامحرم‌ها را به دقت مشخص کرده است. ✍️ع.گ https://eitaa.com/abbasgeraei 🔰 https://eitaa.com/nahavand99
7.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📣 مستند ؛ روایت متفاوت ثریا از مسلمانان روسیه؛ از مسکو تا کازان ⭕️ «محسن مقصودی» این‌بار تصویری جدیدی از فرهنگ و سبک زندگی مردم مسلمان روسیه و حتی ایرانی‌های مقیم این کشور روسیه سعی می‌کند نمایش می‌دهد. از طرح‌های تشویقی آنان برای فرزندآوری تا حضور چند ده هزار نفره‌شان برای عید فطر و برنامه‌های ویژه ماه مبارک رمضان! 🎥 تماشا در لینک زیر: 🌐 B2n.ir/efdm ✅ در با خانواده فیلم ببینید 🔰 https://eitaa.com/nahavand99
"خداوند زیباست و زیبائیها را دوست دارد " جناب آقای دکتر مجید یوسفی نوید شهردار جهادی و فعال فرهنگی جا دارد تا از اهتمام ،تلاش و خدمات ارزنده جنابعالی و سایر عزیزان شهرداری و شورای شهر نهاوند در راستای رفع برخی از مشکلات مسیر راه فعالیتهای فرهنگی شهرستان تشکر کنیم روز شهردار در تقویم کشور بهانه ایی هست تا از جنابعالی تقدیر نموده و برایتان آرزو کنیم تادر روند توسعه و سالم سازی شهرستان بیشتر از گذشته موفق باشید 🔰 https://eitaa.com/nahavand99
🔹 از مباحـــث استـــاد عظیمی 🔹با موضوع 👈 🔹تقدیم دلهای پاک شما 🔹باما همراه باشید☺️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
جشنواره فیلم عمارنهاوند( #إنا_علی_العهد✋)
*جزء 5 ⇨ http://j.mp/2b8RZm3* #نذر_ظهور_مهدی_فاطمه 🔰#اکران_مردمی_عمار_نهاوند https://ei
بسم الله الرحمن الرحیم (5) جزء پنجم قرآن کریم با بیان برخی از احکام خانواده و حقوق زنان آغاز می‌گردد و در پی آن به زیبایی می‌فرماید خداوند قصد دارد با برنامه‌ای منظم و کنترل شده، هم از لذات دنیا بهره‌مند شوید و هم از لذات بالاتر جانمانید. اما در مقابل، يُرِيدُ الَّذِينَ يَتَّبِعُونَ الشهَّوَاتِ أَن تمَِيلُواْ مَيْلاً عَظِيمًا؛ کسانی که تنها به دنبال شهوت‌رانی‌اند (و به‌قول خودشان بی‌ناموس‌اند)‌ می‌خواهند که شما را غرق در شهوات کنند و برای همیشه از لذات ابدی محروم نمایند. تفاوت مهم تمدن اسلامی با تمدن غرب در همین نکته است که آنها منطق لذت را رعایت نمی‌کنند و با افراط در لذات کم، خود را از لذات بالاتر محروم می‌کنند، مانند کسی که با خوردن اندکی شیرینی قبل از غذای لذیذ، اشتهای خود را خراب کرده، از لذت غذای لذیذ بازمی‌ماند. در ادامه در آیه 31 سوره نساء خداوند این بشارت را به اهل ایمان می‌دهد که اگر از گناهان کبیره پرهیز کنید سایر گناهانِ شما را پاک می‌کنم و شما را به جایگاهی نیکو وارد می‌سازم. در آيه 34 سوره نساء به یکی دیگر از قوانین خانواده اشاره کرده که از مسائل حقوقی اساسی اسلامی است. الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلىَ النِّسَاء! بسیاری که حکمت این برتری اعتباری را نمی‌دانند گمان می‌کنند خداوند از برتری ذاتی مرد بر زن خبر داده و از این جهت بر احکام اسلامی خرده می‌گیرند. هنگامی که این اشکال را مطرح می‌کنند به یاد خاطره‌ای از اوایل دوران طلبگی‌ام می‌افتم. یادم هست که در ایستگاه اتوبوس منتظر بودیم که جوانی سر صحبت را باز کرد و سوالاتی را مطرح کرد. در خلال سخنان خود گفت: من پیشنهاد می‌کنم که تا رشته اختصاصی انتخاب نکرده‌ای برو رشته حقوق و قاضی شو، حقوق خیلی خوبی دارد. گفتم هرگز! من دوست ندارم دربان جهنم شوم! با تعجب گفت چرا دربان جهنم؟ گفتم قاضی همیشه با دعوا سر و کار دارد که دست‌کم یک طرف خطاکار است و باید خطاکار را مشخص کند و به‌سزای کارش برساند و این دربانی جهنم است. من دوست دارم دربان بهشت شوم! گفت یعنی چه؟ گفتم من دوست دارم معلم شوم و با خوبان جامعه سرکار داشته باشم طلبه‌ای که سروکارش با مسجد و مدرسه است با کسانی سروکار دارد که هوای بزرگ شدن در سر دارند و کمک می‌کند که آنها به درجات عالی برسند و این یعنی دربانی بهشت! جامعه نیازمند تقسیم کار است و در این میان برخی تنها به درآمد نمی‌اندیشند و به کرامت و جایگاه شغل نظر دارند. عالی‌ترین جایگاه از آنِ شغل معلمی است که ادامه شغل پیامبران الهی است و عده‌ای باید کارهای اجرایی جامعه را انجام دهند تا زمینه برای کار معلم فراهم شود و معلم، کودکان را رشد دهد. اما اولین معلم جامعه، مادر است که کودک از ابتدای خلقت تا هنگامی‌که آماده ورود به مدارس رسمی می‌شود شبانه‌روز تحت تعلیم او ست. در تقسیم کار خلقت، خداوند جایگاه معلمی که دربانی بهشت است را به مادران سپرده و جایگاه کارهای اجرایی را به مردان. یکی از نکات برجسته‌ای که در این جزء به آن اشاره شده مسئله توسل به اولیای الهی است که از نگاه وهابیت شرک محسوب می‌شود در حالی‌که قرآن به آن تصریح نموده است. در آیه 64 می‌فرماید: وَ لَوْ أَنَّهُمْ إِذْ ظَلَمُوا أَنْفُسَهُمْ جاؤُكَ فَاسْتَغْفَرُوا اللَّهَ وَ اسْتَغْفَرَ لَهُمُ الرَّسُولُ لَوَجَدُوا اللَّهَ تَوَّاباً رَحيماً، اگر هنگامى كه آنان بر خود ستم كردند به تو رجوع مى‏كردند و از كردار خود به خدا توبه نموده و تو هم براى آنها استغفار مى‏كردى و از خدا آمرزش مى‏خواستى، در اين حال البته خدا را توبه‏پذير و مهربان مى‏يافتند. نص این آیه اشاره دارد که اگر گناهکارانی که در آیات قبل به آنها اشاره کرده رسول خدا را واسطه قرار می‌دادند که برای آنها استغفار کند خداوند توبه آنها را می‌پذیرفت. پس توسل به اولیای خدا دستور قرآن و عین توحید است. اما در آیه بعد که آیه‌ای بسیار عجیب است نشانه ایمان واقعی را معرفی کرده (فَلَا وَ رَبِّكَ لَا يُؤْمِنُونَ حَتى‏ ...) بر اساس این آیه مومن واقعی کسی است که اگر پیامبر خدا دستوری داد حتی اگر بر ضرر او بود حتی در دل هم ناراحت نشود و تسلیم باشد. امروز هم نشانه ایمان واقعی پذیرش امر ولی خدا و جانشین پیامبر است. نکات برجسته فراوانی در این جرء آمده که در این مجال نمی‌گنجد اما با تدبر، دست‌یافتنی است. ✍️ع.گ https://eitaa.com/abbasgeraei 🔰 https://eitaa.com/nahavand99
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 کشتی‌گیری که از دستور «احمد متوسلیان» تمرد کرد! ⭕️ کشتی‌گیری از تیم ملی کشتی خداحافظی می‌کند و به میدان جنگ می‌رود. او در عملیات بیت‌المقدس در جاده اهواز به خرمشهر، به همراه همرزمانش به شهادت می‌رسند اما این جاده را در زمان جنگ، حفظ می‌کنند. حتی زمانی که شخص «حاج احمد متوسلیان» از او درخواست می‌کند به عقب برگردد، عقب‌نشینی نمی‌کند و در آن موضع می‌ماند... 🎥 روایت زندگی و فعالیت‌های دوران جوانی این پهلوان تیم ملی، «حسین قجه‌ای» تا لحظه شهادت را در مستند ببینید🔻 🌐 B2n.ir/isdo ✅ در با خانواده فیلم ببینید 🔰 https://eitaa.com/nahavand99