eitaa logo
علوم انسانی اسلامی
67 دنبال‌کننده
109 عکس
32 ویدیو
4 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🎬پخش زنده ⭕️موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی ره؛ پایگاه تربیت عالم دینی متخصص 🎙حجت الاسلام دکتر محمدرضا اسدی معاون آموزشی موسسه امام خمینی(ره) 🔸موضوع: نظام آموزشی موسسه ⏰ شنبه ۲۴ آذر | ساعت ۲۰ 🖇کانال دفتر ارتباطات فرهنگی 👇 ❁✧═┅┄┄┄ 🌐 @difqom
◻️پژوهش‌های فرهنگی آزاد از دین و تجربه! 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸برخی از مسؤولان فرهنگی را شنیدم که می‌گفتند پژوهش‌های «علم آزاد» می‌گوید دوران مواجهه سخت‌افزارانه با ناهنجاری‌های اجتماعی مثل بی‌حجابی و شراب‌خواری علنی و فسادهای اجتماعی، سپری شده است! اکنون زمان در پیش گرفتن سیاست‌های نرم و فرهنگی با این ناهنجاری‌هاست! ♦️در این خصوص عرض می‌کنم، بنده تاکنون چنین پژوهش‌هایی را نه دیده‌ام و نه شنیده‌ام و البته بعید می‌دانم و بلکه محال می‌دانم هیچ پژوهشگر و محقق راستینی چنین ادعای را کرده باشد! چون ✔️خلاف بدیهیات مطالعات فرهنگی و اخلاقی است. ✔️خلاف همه تجربیات زیسته بشری و همه تجربیات حکمرانی در تاریخ بشر است. ✔️خلاف سبک و سیره حکمرانی معصومان علیهم السلام است. ✔️خلاف صریح آموزه‌های دینی است. هیچ جامعه‌‌ای را سراغ نداریم تأکید می‌کنم هیچ جامعه‌ای را سراغ نداریم که به صِرف تبلیغ و تبیین و روشنگری و به اصطلاح فعالیت فرهنگی، توانسته باشد حتی یک ارزش اجتماعی را نهادینه کرده باشد! حتی در ارزشی مثل «نظم ترافیکی در شهرهای شلوغ»، که به نظر می‌رسد، فهم و رعایت آن از بدیهی‌ترین مسائل انسانی و اجتماعی است، اگر برخوردهای سخت‌افزارانه نباشد، و اگر هزینه‌های هنگفت برای نصب دوربین‌های نظارتی و حضور پلیس و تعیین و اخذ جرایم سنگین مالی و امثال آن نباشد، حتی در مترقی‌ترین کشورها و جوامع، برای یک ساعت هم نمی‌توان از آن حفاظت کرد! کافی است در شهری مثل نیویورک یا پاریس یا لندن فقط یک ساعت برق سراسری قطع شود یا دوربین‌های کنترلی از کار بیفتد آنگاه به تعبیر اصحاب فرهنگ در همان کشورهای غربی «شورش اجتماعی» و «غارت‌گری اجتماعی» رخ می‌دهد! 🔸حال، آن کدام پژوهشگر غیرسفارشی و کدام علم آزاد در ایران است که در مسائلی مثل بی‌عفتی اجتماعی، شراب‌خواری علنی، و آسیب‌های اجتماعی مدعی شود که می‌باید و حتی می‌توان با کار فرهنگی و مواجهه نرم‌افزارانه‌ی صِرف اقدام کرد؟! ♦️آری کسی که آزاد از دین، آزاد از حقیقت، آزاد از تجربه زیسته بشری و آزاد از عقلانیت باشد ممکن است چنین راه‌حل‌هایی را ارائه دهد. و ما البته مجاز نیستیم که عقل و خرد خود را به دست چنین افرادی دهیم که خود را از هفت دولت آزاد می‌دانند! @Ahmadhoseinsharifi 🌹
▫️ هم‌زمان با سال‌روز ولادت حضرت فاطمه زهرا ـ‌سلام‌الله‌عليها‌ـ کتاب صوتی «جامی از زلال کوثر» در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار حضرت‌آیت‌الله مصباح یزدی ـ‌رضوان‌الله علیه‌ـ بارگذاری شد. 💠 این کتاب، مجموعه‌اى است برگرفته از سخنان استاد درباره شخصیت ممتاز و پرفضیلت یگانه بانوى اسلام، حضرت فاطمه زهرا(علیها السلام). 💠 مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمينی‌ ـ‌رحمة‌الله‌عليه‌ـ پيش از اين علاوه بر انتشار کتاب‌های مرحوم علامه مصباح يزدی ـ‌رضوان‌الله‌‌عليه، امكان دسترسی علاقه‌مندان به انديشه و آثار آن حكيم فرزانه را در قالب پایگاه اطلاع‌رسانی، نرم‌افزار، و کتابخوان همراه فراهم كرده است. 💠 علاقه‌مندان می‌توانند اين كتاب صوتی‌ را از آدرس زیر در پایگاه اطلاع‌رسانی آثار مرحوم علامه مصباح يزدی ـ‌رضوان‌الله‌عليه‌ـ دريافت كنند. 🌐https://mesbahyazdi.ir/node/1960 •┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈• 🔴 ارتباط با دفتر پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی: @Pt_eslami ✍️ پژوهشکده تعلیم و تربیت اسلامی @p_tarbiateslami_cfu_ac
پیش از خطبه نماز جمعه.mp3
26.71M
سخنران پیش از خطبه: عباس گرایی 🔹روابط عمومی دفتر امام جمعه 🔹ستاد نمازجمعه شهرستان ملارد 🆔@setadmalard 🆔@malardadineh
دیدار دست‌اندرکاران کنگره قرآن و علوم انسانی https://farsi.khamenei.ir/video-content?id=38365
-2056118527_-395309061.mp3
15.19M
🌀 چرا صدای اقتصاد اسلامی به جایی نمی‌رسد؟ 🎙 محمد جواد توکلی ⁉️چرا آموزه‌های اقتصاد اسلامی در سیاستگذاری اقتصادی کشور مورد توجه نیست؟ ⁉️ چرا اقتصاد اسلامی در محافل علمی کشور با بی مهری روبرو است؟ 🔻 صوت مباحث ارائه شده در تالار اندیشه دانشگاه قم به مناسبت روز علوم انسانی اسلامی در تاریخ ۴-۱۰-۱۴۰۳ ✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
🌀چرا گفتمان اقتصاد اسلامی مهجور است؟ 🔻در فضای علمی و حکمرانی اقتصادی کشور،توجه چندانی به گفتمان اقتصاد اسلامی نمی‌شود، اما چرا این گونه است؟ بی مهری به گفتمان اقتصاد اسلامی در محافل علمی، عمومی، و فضای سیاست گذاری اقتصادی کشور، عمدتا ریشه در غلبه کلان گفتمان ناکارآمد اقتصاد بازار آزاد، خرده گفتمان های آن و مهم تر از همه شیوع گفتمان استعاری آن در فضای عمومی کشور است. 🔻گفتمان استعاری سطح روئین کوه یخ گفتمان اقتصاد بازار آزاد است که در قالب مفاهیمی همچون ناترازی، یارانه پنهان، فنر ارز، رانت قیمتی، کسری بودجه و فزونی نقدینگی به خورد جامعه داده می‌شود. 🔻این مفاهیم استعاری مبتنی بر کلان نظریه کارامدی دست نامرئی بازار آزاد و ایده دولت شر است که با خرده گفتمان هایی همچون نظریه بانکداری ربوی و بازار آزاد سرمایه و بازار شناور ارز پشتیبانی می‌شود. 🔻در پس این مفاهیم استعاری و کلان نظریه ها و خرده نظریه های اقماری، مبانی فلسفی معرفت‌شناختی هستی‌شناختی و ارزش شناختی همچون نظم طبیعی، فرمالیسم، فردگرایی روش شناختی، عقلانیت اقتصادی، نظم خودجوش بازار و آزادی به مثابه ارزش بنیادین قرار دارد. 🔻هنگامی که گفتمان عمومی، گفتمان سیاستی و گفتمان تخصصی بر اساس مکتب اقتصاد بازار شکل گرفت، دیگر جایی برای گفتمان مکتب اقتصادی اسلام وجود ندارد. در این فضا گفتمان الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، اقتصاد مقاومتی و نظایر آن مهجور می‌ماند و راهی به بازار علم و دنیای سیاستگذاری اقتصادی و حتی فضای عمومی کشور نمی‌یابد. 🔻در این زمینه صوت نشست علمی در دانشگاه‌ قم را بشنوید https://eitaa.com/eqmoq2/2927 ✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
📣 گروه اقتصاد اسلامی پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، به مناسبت روز علوم انسانی اسلامی برگزار می‌کند: 🔹 نقد و بررسی کتاب «فلسفه اقتصاد تطبیقی (جلد 1)» 🔹 نویسنده دکتر محمدجواد توکلی استاد مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی 🔸 ناقد دکتر علی نعمتی استادیار پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد 📆 زمان: دوشنبه 17 دی ماه 1403، ساعت 12:30 🏢 مکان: پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد، سالن شورا ⭕️ پخش مجازی از طریق: vroom.um.ac.ir/iish ✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
📍علم غیر الهی، معلوم سردخانه‌ای تحویل می دهد/ اگر معلوم اسلامی بود علم اسلامی می شود 🔻 آیت الله جوادی آملی در دیدار جمعی از دانشجویان و مدیران مراکز اسلامی آلمان مطرح کرد؛ ➖ما علم غیراسلامی نداریم، راز اسلامی بودن علوم هم به این است که حقیقت علم را معلوم معین می کند و اگر معلوم اسلامی بود، علم اسلامی می شود، و همچنین اگر معلوم زنده باشد، علم هم زنده است. ➖دانشمندانی که تنها به یک جنبه از حقیقت توجه دارند و از ارتباط علم با مبدأ هستی و هدف هستی غفلت می‌کنند، در واقع علومی سردخانه‌ای تولید می‌کنند، اینها علم را مثله کرده اند. این معلوم نه تنها زنده نیست که نتیجه این معلوم سردخانه ای فجایعی مانند جنگ‌های جهانی و بحران‌های انسانی در غزه و امثال آن است. 🌐 متن گزارش: https://ihkn.ir/?p=39766 ✍️توکلی eitaa.com/eqmoq2
18.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
تیزر تبلیغاتی سه شنبه های علوم انسانی اسلامی