eitaa logo
ٖؒ﷽‌ کانال رسمے ختم نهج‌البلاغـہ ıllıllı
241 دنبال‌کننده
1.7هزار عکس
259 ویدیو
9 فایل
یار بی پرده از در ودیوار در تجلی است یا اولی الابصار ✨✨✨🌌🌌🌌 انتقادات و پیشنهادات @nehzati_14 کپی با ذکر منبع آزاد. ✅ تاسیس کانال ۱۳۹۹/۱۲/۲ در این کانال ختم دور چهارم نهج‌البلاغه شروع شد.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ٖؒ﷽‌ کانال رسمے ختم نهج‌البلاغـہ ıllıllı
🍃صوت درس جهل وهشتم🍃 #حجت الاسلام مهدوی ارفع http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
💠🌐💠 🌐💠 💠 ✨ *بسم الله الرحمن الرحیم*✨ *زندگی به سبک نهج البلاغه* 📝 *درس چهل و هشتم: امان از بی سوادی❗* ☑️ *دو چیز در عالَم فقط از عالِمان فاسد و باسوادهای گمراه ساخته است:* ▪️اول نابود کردن دین و حق، با پوشش دین و حق ▪️دوم طراحی راهبردها و راهکارها و تجهیزاتی که عامل کشتارجمعی مردم بشود. 🔰 *در مورد دومی چقدر نظیر و مثال داریم.* ⤵️⤵️ بمب اتم را یک بی‌سواد ساخت یا دانشمندان⁉️ ❌ ترور بیولوژیک، ساخت ویروس های مهلک در آزمایشگاه(مثل کرونا) و انتشار آن در جهان، ❌ سلاحهای فوق پیشرفته الکترونیکی، دخالت در خوراک انسان (تراریخته ها) و.... ⚠️هیچکدام کار بی سوادها نیست بلکه همگی حاصل سالها تحصیل و تحقیق و آزمایش نخبگان علمی است❗ 🔰 *اولی هم _که به مراتب خطرناک‌تر از دومی است* _کار اندیشه ورزان، فلاسفه، جامعه شناسان، روانشناسان و.... است. ⏪ اتفاقاتی مثل انداختن تقصیر عقب ماندگی و وحشی‌گری غربیان در قرون وسطی به گردن دین و خلق رنسانس بر پایه این دروغ بزرگ و تاریخی، ↩️ *مثل ترویج* اعتقاد به جبر در زمان معاویه برای مطیع کردن مردم به اسم دین در مقابل حاکمان ظالم و فاسد بنی امیه، ↩️ *مثل تحریف* شخصیت پیامبر در زمان حیات و پس از حیات ایشان توسط راوایان و جاعلان حدیث و صحابه منحرف و دنیا طلب و .... ــــــــــــــــــــــــــ🔻 حضرت مولی *در خطبه ۲۱۰ نهج االبلاغه* در جواب فردی که با تعجب از ایشان پرسید: آیا همه احادیثی که از پیامبر در جامعه نقل می شود، درست و راست است❓ می‌فرماید : 👈" *نه❗آنقدر در زمان حیات پیامبر به او دروغ نسبت داده شد تا اینکه حضرت ایستاد و خطبه خواند و فرمود هرکس از روی عمد به من دروغ نسبت بدهد، جایگاهش* *پر از🔥 آتش جهنم🔥 خواهد شد* " ⚠️ یکی از شگردهای عالمان دین فروش برای گمراه کردن مردم و ایجاد فتنه در جامعه، مخلوط کردن حق و باطل است؛ بگونه ای که مردم نتوانند حق را از باطل تشخیص بدهند. ❌ ▪️🍂▪️🍂▪️ لذا مولی الموحدین علیه السلام درباره راهبرد طراحان فتنه *در خطبه ۵۰* می فرمایند: 👈 *" همانا آغاز پدید آمدن فتنه ها دو چیز است:* 🔻🔻 1️⃣ *هواپرستی، 2️⃣ بدعت گذاری در احکام شریعت.* ⚠️ *نوآوری‌های باطلی که قرآن با آن مخالف است.* ༺ཌ༈❄️༈ད༻ " سپس در ادامه توضیح می دهند: 🔲 " *قسمتی از حق و قسمتی از باطل را می گیرند و با هم می آمیزند آنجاست که شیطان بر دوستان خود چیره می گردد و👌 تنها کسانی که مشمول رحمت و لطف خدایند،نجات می یابند.* " ▪️🍂▪️🍂▪️ بنابراین باید گفت:🔻 *امان از بی‌سوادی* ❗ *امان از بی‌سوادی* ❗ *امان از بی‌سوادی* که محمل و بستر راحتی رابرای دانشمندان فاسد درست می کند تا بتوانند به اسم دین، هم جامعه را بچاپند و چپاول کنند هم دین را از بین ببرند.❌ ❌ ( *خطبه ۵٠ نهج البلاغه*) 🔗ادامه دارد.... ✍️حجةالاسلام مهدوی ارفع 💠 🌐💠 💠🌐💠 http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
1_769296864.mp3
4.16M
🔈ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷سهم روز هجدهم : از حکمت ۱۴۸ تا حکمت ۱۵۵ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
ٖؒ﷽‌ کانال رسمے ختم نهج‌البلاغـہ ıllıllı
🔈ختم گویای #نهج_البلاغه‌ در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷سهم روز هجدهم : از حکمت
🌹سهم : از حکمت ۱۴۸ تا ۱۵۵ ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 : انسان زير زبان خود پنهان است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 : نابود شد كسی كه ارزش خود را ندانست. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 : (مردی از امام درخواست اندرز كرد) و درود خدا بر او فرمود: از كسانی مباش كه بدون عمل صالح به آخرت اميدوار است و توبه را با آرزوهای دراز به تاخير می اندازد، در دنيا چونان زاهدان سخن می گويد، اما در رفتار همانند دنياپرستان است، اگر نعمتها به او برسد سير نمی شود و در محروميت قناعت ندارد، از آنچه به او رسيد شكرگزار نيست و از آنچه مانده زياده طلب است، پرهيز می دهد اما خود پروا ندارد، به فرمانبرداری امر می كند اما خود فرمان نمی برد، نيكوكاران را دوست دارد، اما رفتارشان را ندارد، گناهكاران را دشمن دارد اما خود يكی از گناهكاران است و با گناهان فراوان مرگ را دوست نمی دارد، اما در آنچه كه مرگ را ناخوشايند ساخت پافشاری دارد، اگر بيمار شود پشيمان می شود و اگر تندرست باشد سرگرم خوشگذرانی هاست. در سلامت مغرور و در گرفتاری نا اميد است. اگر مصيبتی به او رسد به زاری خدا را می خواند اگر به گشايش دست يافت مغرورانه از خدا روی برمی گرداند، نفس به نيروی گمان ناروا بر او چيرگی دارد، و او با قدرت يقين بر نفس چيره نمی گردد، برای ديگران كه گناهی كمتر از او دارند نگران است و بيش از آنچه كه عمل كرده اميدوار است، اگر بی نياز گردد مست و مغرور شود و اگر تهيدست گردد، مايوس و سست شود. چون كار كند در آن كوتاهی ورزد و چون چيزی خواهد زياده روی نمايد، چون در برابر شهوت قرار گيرد گناه را برگزيده، توبه را به تاخير اندازد و چون رنجی به او رسد از راه ملت اسلام دوری گزيند. عبرت آموزی را طرح می كند اما خود عبرت نمی گيرد، در پند دادن مبالغه می كند اما خود پندپذير نمی باشد، سخن بسيار می گويد، اما كردار خوب او اندك است. برای دنيای زودگذر تلاش و رقابت دارد اما برای آخرت جاويدان آسان می گذرد، سود را زيان و زيان را سود می پندارد، از مرگ هراسناك است اما فرصت را از دست می دهد، گناه ديگری را بزرگ می شمارد، اما گناهان بزرگ خود را كوچك می پندارد، طاعت ديگران را كوچك و طاعت خود را بزرگ می داند، مردم را سرزنش می كند، اما خود را نكوهش نكرده با خود رياكارانه برخورد می كند، خوشگذرانی با سرمايه داران را بيشتر از ياد خدا با مستمندان دوست دارد، به نفع خود بر زيان ديگران حكم می كند اما هرگز به نفع ديگران، بر زيان خود حكم نخواهد كرد، ديگران را هدايت اما خود را گمراه می كند، ديگران از او اطاعت می كنند و او مخالفت می ورزد، حق خود را به تمام می گيرد اما حق ديگران را به كمال نمی دهد، از غير خدا می ترسد اما از پروردگار خود نمی ترسد. (اگر در نهج البلاغه نبود جز اين حكمت، برای اندرزدادن كافی بود. اين سخن حكمتی رسا، و عامل بينایی انسان آگاه و عبرت آموز صاحب انديشه است) ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 : هر كس را پايانی است تلخ يا شيرين. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 : آنچه روی می آورد، باز می گردد و چيزی كه باز گردد گویی هرگز نبوده است. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 : انسان شكيبا پيروزی را از دست نمی دهد هر چند روزگار آن طولانی شود. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 : آنکس كه از كار مردمی خشنود باشد، چونان كسی است كه همراه آنان بوده و هر كس كه به باطلی روی آورد، دو گناه بر عهده او باشد، گناه كردار باطل و گناه خشنودی به كار باطل. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ 💠 : عهد و پيمانها را پاس داريد به خصوص با وفاداران. ┄┄┅┅✿❀🍃🌼🍃❀✿┅┅┄┄ http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
گزارش موضوعات مهم حکمت ۱۴۸ تا ۱۵۵.mp3
2.58M
🔊 گزارش موضوعات مهم حکمت ۱۴۸ تا حکمت ۱۵۵ 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع 🌹 طرح «باعلی تا مهدی» علیهما السلام ┄┄┅┅✿❀🌿🌼🌿❀✿┅┅┄┄ http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
202030_716517487.mp3
4.85M
🌹سلسله جلسات درسهای نهج البلاغه ✅ شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه 📒 ⭕️ صبر 4⃣ 🔺ابعاد و ارکان صبر در نهج البلاغه (۳) 🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
🌹شرح 🔴 قسمت پنجم 🔷 6. ادب صبر(دوری ازجزع و فزع) : 🔻در مقابل صبر ،که ادب در فضای ایمان است بی ادبی شکل می گیرد تحت عنوان جزع و فزع. امام علی علیه السلام در نهج البلاغه به ما می‌فهماند که جزع باعث می شود که ثواب اعمال ما حبط شود و از بین برود. در حکمت ۱۴۴ می فرمایند: « تحمل کن! که هر مصیبتی به اندازه خودش صبر در مقابلش نازل می شود. کسی که از روی بی صبری در مصیبت ،بر روی ران خودش بکوبد (کنایه از اینکه جزع و فزع و بی تابی کند) عملش حبط و نابود می شود یعنی دیگر ثوابی از اعمالش ندارد». 🔻در حکمت ۱۸۹ امیرالمومنین می فرمایند: « کسی را که صبر نجات ندهد قطعاً جزع و فزع هلاک می کند» در حکمت ۲۹۱ خطاب به اشعث که پسرش را از دست داده است ، صبر را عامل اجر در مصیبت و جزع را عامل وبال شدن مصیبت می داند. در حکمت ۲۹۱ می فرمایند: «آقای اشعث! اگر بر فقدان و مصیبت مرگ فرزندت محزون باشی خوب به خاطر اینکه پاره تن تو بوده است مستحق این ناراحتی هستی، اما اگر در این مصیبت صبر کنی خدا در هر مصیبتی یک جایگزینی قرار داده است. آقای اشعث! در مصیبت مرگ فرزند چه صبر کنی چه صبر نکنی چه جزع کنی چه جزع نکنی قدر الهی دیگر بر تو جاری شده است و به حکمت الهی فرزند تو از دنیا رفته است و بچه تو دیگر زنده نمی شود اما فرقش این است که اگر در این مصیبت صبر کنی اجر میبری و اگر جزع و فزع کنی برای آخرت وبال و وزر تو میشود». 🔻در نتیجه ما در ماجرای صبر ادب جزع نکردن را از امیرالمومنین یاد میگیریم . نتیجه چنین صبری از نگاه مولا امیرالمومنین قطعاً پیروزی است حضرت در نهج البلاغه می فرمایند:« هرگز انسان صبور از پیروزی محروم نمی شود ولو اینکه زمان رسیدن آن به پیروزی طولانی بشود و دوران صبر او طولانی شود». نمونه برجسته این نکته در زندگی خود مولا علی علیه السلام در نهج البلاغه است. صبر مولا در مسئله حکومت و غصب خلافت چنان عظیم بود که بالاخره امت خودشان سرشان به سنگ خورد و برگشتند در خانه مولا علی علیه السلام. خود مولا در حکمت ۲۲ می فرمایند: «ما حقی داریم اگر به ما بدهند که هیچ و الا اگر حق ما را ندهند برپشت شتران می‌نشینیم ولو اینکه سیر ما در شب تاریک ظلم خلافت بعد از پیامبر طولانی شود» یعنی ما مقاومت را ادامه میدهیم و مطمئن هستیم به پیروزی و ظفر می‌رسیم و تاریخ گواهی داد که صبر مولا بعد از ۲۵ سال خون دل خوردن به پیروزی تبدیل شد. خود حضرت وقتی می خواهند اوضاع روز بیعت مردم با خودشان را توصیف کنند در چند جای نهج البلاغه عبارات شگفت‌انگیزی را بیان می‌کنند یکی در خطبه ۲۲۹ است که حضرت در وصف روز بیعت مردم با خودشان می فرمایند:« دست مرا برای بیعت می گشودید و من می بستم شما آن را به سوی خود می کشیدید و من آن را می گرفتم سپس مانند شتران تشنه که به طرف آبشخور هجوم می آورند بر من هجوم آوردید تا آنکه بند کفشم پاره شد، عبا از دوشم افتاد و افراد ناتوان پایمال گردیدند آنچنان مردم در بیعت با من خشنود بودند که خردسالان شادمان ، پیران برای بیعت کردن لرزان به راه افتادند، بیماران بر دوش خویشان خود سوار و دخترکان جوان بی نقاب به صحنه آمدند». 🎙 حجت الاسلام مهدوی ارفع http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴امام مهدی(عج) 🔸از فضائل تربت امام حسین(ع)آن است که اگر تسبیح در دست گرفته شود ثواب ذکر را دارد ، گرچه دعائی هم خوانده نشود... 📗بحارالانوار ج۵۳ ص۱۶۵ ✨سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان صلوات✨ ✨الّلهُمَّ صَلِّ عَلَے مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ✨ http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
🍃 معرفی قاتلان امام حسین علیه السلام و سرنوشت شوم آنها اخنس بن مرثد حضرمی از عناصر خبیث در لشکر عمر بن سعد در کربلا که عمامه امام حسین علیه السلام را ربود و جنایات دیگری نیز مرتکب شد. نامش را (احبش بن مرثد بن علقمه حضرمی، احبش بن یزید، اخنس بن مرید)، هم گفته اند. روز عاشورا سال 61 هـ.ق، بعد از شهادت حسین بن علی علیه السلام، لشگر کوفه به جهت غارت لباس های او، بر جسد مقدسش روی آوردند که «اخنس» ملعون عمامه آن حضرت را برداشت و به سرش بست. او بعدا به مرض «جذام» مبتلا شد اگرچه به روایتی، «جابربن یزید ازدی»، به این جنایت متهم است ولی اکثر مورخین، همین «اخنس» را سارق عمامه امام علیه السلام می دانند. دیگر از جنایات او این که: چون امام حسین علیه السلام شهید شد، عمربن سعد (لعنه الله علیه) در بین لشگریانش ندا داد که: کیست که داوطلب شود تا بر بدن حسین با اسب بتازد؟ آن ملعون با چند نفر دیگر حاضر بر اینکار شدند. اخنس آمد و با 9 نفر دیگر با اسب بر بدن آن حضرت تاختند و استخوان سینه و پشت و پهلوی مبارکش را شکستند. و بعدا نزد عبیدالله بن زیاد رفته و جایزه اندکی گرفتند. ابوعمرو زاهد می‌گوید: وقتی نسب آنها را دیدیم همگی حرامزاده بودند. سرانجام شوم زندگی او: به نقل از کتاب «نفس المهموم» و ناسخ التواریخ: مختار ثقفی در زمان قیام خودش به خونخواهی شهداء کربلا، نخست همین جماعت را آورد و دست ها و پاهایشان را با میخ های آهنین بر زمین بست و دستور داد تا با اسب‌های تازه نعل، آنقدر بر بدن پلیدشان تاختند تا گوشت و پوست و استخوانشان در هم کوبیده شده و هلاک گشتند. در تاریخ طبری روایتی است که اخنس بعد از این جنایاتش، در جنگی ایستاده بود که تیری ناشناس به او خورد و قلبش شکافت و مرد. (لعنة الله علیه) منابع: 1- نفس‌المهموم 2- تاریخ طبری 3- موسوعة الامام الحسین به نقل از: لهوف، الدمعة الساکبه، اعیان الشیعه، مناقب- ابن شهرآشوب 4- بحارالانوار ✨سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان صلوات✨ ✨الّلهُمَّ صَلِّ عَلَے مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ✨ http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
🍃 معرفی قاتلان امام حسین علیه السلام و سرنوشت شوم آنها 🔹اسحاق بن حیوه حضرمی اسحاق بن حیوه [حیاه] حضرمی از جنایتکاران لشگر عمر بن سعد در کربلا که لباس امام حسین علیه السلام را سرقت و جنایات دیگری هم مرتکب شد. نام پدرش را حریه، یحیی و حویه، نیز گفته اند. روز عاشورا، پس از شهادت حسین بن علی علیه السلام، لشگر عمربن سعد به جهت غارت لباس های او بر جسد مقدسش حمله کردند. اسحاق بن حیوه، پیراهن آن حضرت را ربود و به سرقت برد و پوشید، در حالی که در آن پیراهن بیشتر از 110 سوراخ از تیر و نیزه و شمشیر بود. اگرچه این عدد را به اختلاف ذکر کرده‌اند. اسحاق بعد از این قضیه به مرض پیسی مبتلا شد و موی سر و رویش ریخت. دیگر از جنایت این ملعون، آنکه وقتی امام حسین علیه السلام شهید شد، عمر بن سعد (لعنة الله علیه) در بین یارانش فریاد زد که: چه کسی داوطلب می‌شود که بر بدن حسین با اسب بتازد؟ او، (اسحاق حضرمی) با چند نفر دیگر حاضر بر اینکار شدند. آمد و با اسب خویش بر بدن امام علیه السلام تاخت، چندان که پشت و سینه آن حضرت درهم شکست؛ و بعد هم به اتفاق دیگر جانیان، نزد عبیدالله بن زیاد رفتند و جایزه اندکی از او گرفتند. ابوعمر زاهد می‌گوید: در نسب آنها دیدیم که همگی حرامزاده بودند. سرانجام شوم زندگی او: به نقل از «نفس المهموم»، مختار ثقفی در زمان خونخواهی شهداء کربلا، او و دوستانش را گرفت و دست و پایشان را به بندهای آهنین بست و دستور داد آنقدر اسب بر بدن آنها تاختند تا هلاک شدند. منابع: 1- نفس‌المهموم 2- تاریخ طبری 3- لهوف 4- الدمعه الساکبه (بهبهانی) 5- اعیان الشیعه 6- و به نقل بسیاری دیگر در موسوعه‌الامام الحسین (ع) 7- منتهی‌الامال 8- فرهنگ عاشورا ✨سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان صلوات✨ ✨الّلهُمَّ صَلِّ عَلَے مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ✨ http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 ۴ گناهی که عقوبتشان در دنیاست 🎙سخنران دکتر رفیعی ✨سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان صلوات✨ ✨الّلهُمَّ صَلِّ عَلَے مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ✨ http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
🌸🍃﷽🌸🍃 🔻ایمانِ سکّه‌ای، ایمانِ حبّه قندی🔻 ✍ اگر یک «سکّه» رو تو آبِ دریا بندازیم، توی آب حَل نمیشه، ولی اگر یه «حبّه قند» رو، حتّی توی یک استکان آب بندازیم، بلافاصله توی آب استکان حل میشه.. ☝️ ایمانِ انسانها هم همینطوره... ✅️ بعضی‌ها «ایمانِ سکّه‌ای» دارند. یعنی اگر توی بدترین محیطها هم قرار بگیرند، در اون محیط حل نمیشن😊 ❌ ولی بعضی‌ها «ایمانِ حبّه قندی» دارند. به محض اینکه در یک محیطِ بد و خراب قرار می‌گیرند، زود در اون محیط حل میشن.☹️ قرآن کریم، افرادی رو مثال میزنه که «ایمانِ سکّه‌ای» داشتند، و در بدترین محیطها هم ایمانِ خودشون رو حفظ کردند.😇 ☝️ یکی از این افرادِ نمونه، آسیه همسرِ فرعونه، که قرآن او رو بعنوانِ الگو برای تمام زنان و مردان مثال میزنه. زنی که در کاخِ فرعون بود، بانوی اوّل کشور بود👑 و تمامِ امکاناتِ مادّی براش مهیّا بود💰 امّا به همه‌ی اینها پشت کرد و ایمانِ خودش رو حفظ کرد:👇 🕋 ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا لِلَّذِینَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ، إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِی عِندَکَ بَیْتًا فِی الْجَنَّةِ، وَ نَجِّنِی مِن فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ، وَ نَجِّنِی مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِینَ (تحریم/11) 💢 خداوند برای تمامِ مؤمنان، آسیه همسرِ فرعون را مثل زده است. 💢 در آن هنگام که گفت: «پروردگارا! برای من در نزدِ خودت، خانه‌ای در بهشت بنا کن. و مرا از فرعون و کارهای ناشایستِ او نجات بده. و مرا از گروهِ ستمگران رهایی بخش!» ❌ پس محیط «جَبر آور» نیست، بهانه نتراشیم که محیط خراب بود ما خراب شدیم.😉 به قولِ شاعر: گر شود ایمانِ انسان، سکّه‌ای، محکم چو سنگ حل نگردد همچو قندی، در محیطِ بد ز ننگ ألـلَّـهُـمَــ عَـجِّـلْ لِـوَلـیِّـکْ ألْـفَـرَج ✨سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان صلوات✨ ✨الّلهُمَّ صَلِّ عَلَے مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ✨ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ختم نهج البلاغه در ۱۹۲ روز(44).mp3
1.75M
🔈ختم گویای در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷سهم روز نوزدهم : از حکمت ۱۵۶ تا حکمت ۱۶۶ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192
ٖؒ﷽‌ کانال رسمے ختم نهج‌البلاغـہ ıllıllı
🔈ختم گویای #نهج_البلاغه‌ در ۱۹۲ روز. 🌺 طرح باعلی تامهدی (علیهما السلام) 🔷سهم روز نوزدهم : از حکمت
🌹 سهم : از حکمت ۱۵۶ تا ۱۶۶ ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 : خدای را اطاعت كنيد كه در نشناختن پروردگار عذری نداريد. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 : اگر چشم بينا داشته باشيد حقيقت را نشانتان داده اند، اگر هدايت می طلبيد شما را هدايت كرده اند، اگر گوش شنوا داريد، حق را به گوشتان خوانده اند. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 : برادرت را با احسانی که در حق او می کنی سرزنش كن و شر او را با بخشش باز گردان. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 :كسی كه خود را در جايگاه تهمت قرار داد جز خود را نكوهش نكند. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 : هر كس قدرت به دست آورد، (قدرت منهای دین) زورگويی کند. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 : هر كس خودرای شد به هلاكت رسيد و هر كس با ديگران مشورت كرد، در عقلهای آنان شريك شد. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 : آن كس كه راز خود را پنهان دارد، اختيار آن در دست اوست. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 : فقر مرگ بزرگ است. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 : رعايت حق كسی كه او حق خویش را محترم نمی شمارد، نوعی بردگی اوست. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 : هيچ اطاعتی از مخلوق، در نافرمانی پروردگار روا نيست. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ 📒 : مرد را سرزنش نكنند كه حقش را با تاخير گيرد بلكه سرزنش در آنجاست كه آنچه حقش نيست بگيرد. ┄┄┅┅✿❀🌿🌹🌿❀✿┅┅┄┄ http://eitaa.com/nahgolbalaghe_192