eitaa logo
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
4.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
133 ویدیو
71 فایل
روزگار؛ روزگـار #نــهــج_الــبلاغــه است . تـــــاریــــخ #تــــکــــرار می شود... ارتباط با ما @infooPmeraj . .
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۳۰ امام على (ع) فرمود: هشدار ! هشدار ! به خدا سوگند ، خداوند چنان پرده پوشى كرده است كه پندارى تو را بخشيده است ! 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۳۰ قال امام علی عليه السلام : الْحَذَرَ الْحَذَرَ! فَوَاللهِ لَقَدْ سَتَرَ، حتَّى كَأَنَّهُ قَدْ غَفَرَ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 30 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: Fear! Fear! By Allah, He has hidden your sins, so much so that it is as though He has forgiven them! ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💢 تکریم و بزرگداشت: نوروز یا غدیر؟! فرضِ محال که محال نیست! فرض کنید تکریم و بزرگداشت آئین نوروز به همین شکل آمیخته با گناه و بی‌بندوباری و خرافاتی که اکنون در جامعه ما انجام می‌شود (و این مشکلات و ناهنجاری‌ها، لازمه و جزء لاینفک آداب و رسوم غیر الهی است)، به هیچ وجه معارض با آموزه‌های مکتب تشیّع نیست و اهل بیت علیهم السلام نیز آن را کاملاً تأیید و پای آن را هم امضاء می‌فرمایند!! ولی به وجدان پاکتان مراجعه نموده و پیش خود، منصفانه به این سوالات پاسخ دهید: ۱. چرا در کشور شیعه‌ی ایران (که به رغم تحرّکات و رشد فزاینده‌ی دیگر فِرَق و ادیان، هنوز اکثریّت جمعیت آن‌ شیعه هستند!)، باید جمع تعطیلات رسمی و غیر رسمی نوروز باستانی، چهارده روز باشد و تعطیلیِ عیدُ اللهِ الاکبر، غدیر خم، فقط یک روز؟! ۲. چرا نباید تعطیلات رسمی نوروز را به دو روز (روز آخر سال و اول فروردین) بسنده کنیم و در عوض، هفت روز را بخاطر بزرگداشت و تکریم عید غدیر، تعطیل رسمی داشته باشیم؟! ۳. چرا در مملکت امیرالمؤمنین علیه‌السلام در زمینه‌ی انتقال تعطیلات نوروز به غدیر و تکریم آن، حرکتی انجام نمی‌شود؟! مگر در همه جای دنیا اقلیّت تابع نظر اکثریّت نیستند؟! ۴. چرا به عنوان یک شیعه، لباس و کفش نوی خود و فرزندانمان را بجای نوروز، در غدیر تهیه نکنیم و این عمل شیرین را بخاطر ماندن حلاوت این عید الهی در کام فرزندانمان، به عید غدیر منتقل نسازیم؟! ۵. چرا دید و بازدید و صله‌ی رحم سالانه‌مان را بجای نوروز در عید غدیر برنامه‌ریزی نکنیم که این همه در فضیلت آن سفارش شده است؟! ۶. چرا خانه تکانی سالانه و رسیدگی به سر و وضع منزل و افراد خانواده را بجای نوروز در ایام عید غدیر انجام ندهیم؟! ۷. چرا عیدی دادنمان به افراد را بجای نوروز موهومی به غدیر امیرالمؤمنین علیه‌السلام موکول نکنیم که یک درهم آن معادل صد هزار درهم در دیگر زمانها ارزش دارد؟! (بحار الانوار، ج ۹۸، ص ۳۰۳) 🌍 اگر ما ایرانی هستیم و به تاریخ و تمدّن چندین هزار ساله‌ی خود افتخار می‌کنیم، باید بدانیم که در پیشگاه پروردگار متعال، ملیّت افراد اعتباری ندارد و تنها ایمان، تقوا و عمل صالح است که ملاک اعتبار ما نزد خداست. پس بیائیم دست از این حس ناسیونالیستی پوچ خود برداشته و اینقدر نوروز باستانی را بزرگ نکنیم و قبای گشادی که دشمنان تشیّع بر تن آن دوخته‌اند را درآورده و بجای آن، برای احیای غدیر مظلوم در جامعه‌ی قدمی برداریم! ♨️ و این را هم بدانیم که تا با نوروز و حواشی خرافی آن مقابله نکنیم، به عنوان عید اصلی و عمومی جامعه مطرح نخواهد شد و این ادعای خامی است که ما "هم نوروز را باشکوه برگزار می‌کنیم و هم در غدیر، سنگِ تمام می‌گذاریم!" چرا که تکرار اعمال و رسوم سالانه‌ای که ذکر شد و ملاک و مبیّن عید اصلی اجتماع هستند، با توجه به شمسی و قمری بودن این دو مناسبت و نزدیک شدن و گاهی انطباق زمانی آنها، توسط اغلب مردم امکان پذیر نیست. 🍃 پس اولین حرکت از خودمان و درون زندگی‌هایمان شروع می‌شود، و آن اینکه با بُتِ بزرگ مقابله نموده، اعمال و رسوم سالانه‌ای که ذکر شد را به عید غدیر منتقل کنیم و در آینده نزدیک، عنایات ذوات مقدّسه معصومین علیهم السلام را به زندگی و نسل خود لمس نمائیم. 🌿 «صلّی الله علیک یا امیرالمؤمنین و عجّل اللّهمّ لولیّک الغریب الفرج.» 📩 اعلام نظرات @infoenami @nahj_balaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۳۱ از امام علی علیه السلام در باره ايمان پرسيدند، فرمود: ایمان بر چهار پايه استوار است : صبر ، يقين ، عدل و جهاد امّا صبر بر چهار شاخه است: شوق و ترس و زهد و انتظار پس آن كه مشتاق بهشت باشد دامن از شهوات برمی چیند و هركس از آتش دوزخ بهراسد از گناهان بپرهيزد، و آن كس كه در دنيا زهد ورزد مصيبت ها را خوار می دارد و كسي كه در انتظار مرگ باشد در کارهای نیک شتاب می کند و یقین بر چهار شاخه است: بينش هوشمندانه، تفسیر حكیمانه، پند گرفتن از گذشت زمان معرفت و شناخت سنت پيشينيان پس آن که زیرکانه دید حکمت بر وی آشکار گردید، و آن را که حکمت آشکار گردید عبرت آموخت، و آن که عبرت آموخت گویی که در میان گذشتگان ایستاده است. و عدل بر چهار شاخه است به فهمی ژرف اندیش و دانشی عمیق و به حقیقت رسیده و نیکو داوری کردن و در بردباری استوار بودن هر کس که فهمید ژرفای علم را در می یابد و آنکه به ژرفای علم رسید از چشمه زلال شریعت نوشید و آن که بردبار باشد در امور خود زیاده روی نمی کند و در میان مردم ستوده زندگی می کند و جهاد نیز بر چهار شاخه است بر امر به معروف و نهی از منکر راستگویی در هر حال و دشمن داشتن فاسقان پس آن کس که امر به معروف می کند پشت مومنان را محکم می کند و آن که از منکر باز می دارد بینی کافران را در خاک می مالد و آن که در پیکار با دشمنان پایدار بود، حقی را که بر گردن دارد ادا نمود و آن که فاسقان را دشمن دارد و برای خدا به خشم آید، خدا به خاطر او خشم آورد و روز رستاخیز وی را خشنود نماید و کفر بر چهار ستون پایدار است: پی وهم رفتن و خصومت کردن و انحراف از حق و دشمنی ورزیدن پس آن که پی وهم گرفت به حق بازنگشت، و آن که از پی جهالت به زد و خورد با مردم برخاست نابینایش از دیدن حق استمرار می یابد و آن که از راه حق به دیگر منحرف گردید، نیکی در نزد او "بد" می شود و بدی در نزد او "نیک" می شود و مست گمراهی گردید، و آن که دشمنی ورزید راهها برایش دشوار شد و کارش بر او پیچیده می شود و کارش سخت و نجات از مشکلات دشوار است و شک بر چهار شاخه است در گفتار جدال نمودن و ترسیدن و دودل بودن، و تسلیم حادثه های روزگار گردیدن پس آن که جدال را عادت خود کرد، از تاریکی شبهات بیرون نخواهد آمد و آن کس که از هر چیزی ترسید پیوسته عقب نشینی می کند و آن که در تردید ماند زیر پای شیاطین کوبیده خواهد شد و آن که به تباهی دنیا و آخرت گردن نهاد هر دو جهانش نابود می شود. سید رضی می گوید : و پس از این سخن گفتاری بود که از بیم درازی و برون شدن از روش کاری که در این کتاب مقصود است نیاوردیم.) http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜الحکمة ۳۱ وَ سُئِلَ عليه السلام عَنِ الْإِيمَانِ فَقَالَ الْإِيمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى الصَّبْرِ وَ الْيَقِينِ وَ الْعَدْلِ وَ الْجِهَادِ وَ الصَّبْرُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى الشَّوْقِ وَ الشَّفَقِ وَ الزُّهْدِ وَ التَّرَقُّبِ فَمَنِ اشْتَاقَ إِلَى الْجَنَّةِ سَلَا عَنِ الشَّهَوَاتِ وَ مَنْ أَشْفَقَ مِنَ النَّارِ اجْتَنَبَ الْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ زَهِدَ فِى الدُّنْيَا اسْتَهَانَ بِالْمُصِيبَاتِ وَ مَنِ ارْتَقَبَ الْمَوْتَ سَارَعَ إِلَى الْخَيْرَاتِ وَ الْيَقِينُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى تَبْصِرَةِ الْفِطْنَةِ وَ تَأَوُّلِ الْحِكْمَةِ وَ مَوْعِظَةِ الْعِبْرَةِ وَ سُنَّةِ الْأَوَّلِينَ فَمَنْ تَبَصَّرَ فِى الْفِطْنَةِ تَبَيَّنَتْ لَهُ الْحِكْمَةُ وَ مَنْ تَبَيَّنَتْ لَهُ الْحِكْمَةُ عَرَفَ الْعِبْرَةَ وَ مَنْ عَرَفَ الْعِبْرَةَ فَكَأَنَّمَا كَانَ فِى الْأَوَّلِينَ وَ الْعَدْلُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى غَائِصِ الْفَهْمِ وَ غَوْرِ الْعِلْمِ وَ زُهْرَةِ الْحُكْمِ وَ رَسَاخَةِ الْحِلْمِ فَمَنْ فَهِمَ عَلِمَ غَوْرَ الْعِلْمِ وَ مَنْ عَلِمَ غَوْرَ الْعِلْمِ صَدَرَ عَنْ شَرَائِعِ الْحُكْمِ وَ مَنْ حَلُمَ لَمْ يُفَرِّطْ فِى أَمْرِهِ وَ عَاشَ فِى النَّاسِ حَمِيداً وَ الْجِهَادُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى الْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ النَّهْيِ عَنِ الْمُنْكَرِ وَ الصِّدْقِ فِى الْمَوَاطِنِ وَ شَنَآنِ الْفَاسِقِينَ فَمَنْ أَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ شَدَّ ظُهُورَ الْمُؤْمِنِينَ وَ مَنْ نَهَى عَنِ الْمُنْكَرِ أَرْغَمَ أُنُوفَ الْكَافِرِينَ وَ مَنْ صَدَقَ فِى الْمَوَاطِنِ قَضَى مَا عَلَيْهِ وَ مَنْ شَنِئَ الْفَاسِقِينَ وَ غَضِبَ لِلَّهِ غَضِبَ اللَّهُ لَهُ وَ أَرْضَاهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ وَ الْكُفْرُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى التَّعَمُّقِ وَ التَّنَازُعِ وَ الزَّيْغِ وَ الشِّقَاقِ فَمَنْ تَعَمَّقَ لَمْ يُنِبْ إِلَى الْحَقِّ وَ مَنْ كَثُرَ نِزَاعُهُ بِالْجَهْلِ دَامَ عَمَاهُ عَنِ الْحَقِّ وَ مَنْ زَاغَ سَاءَتْ عِنْدَهُ الْحَسَنَةُ وَ حَسُنَتْ عِنْدَهُ السَّيِّئَةُ وَ سَكِرَ سُكْرَ الضَّلَالَةِ وَ مَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ عَلَيْهِ طُرُقُهُ وَ أَعْضَلَ عَلَيْهِ أَمْرُهُ وَ ضَاقَ عَلَيْهِ مَخْرَجُهُ وَ الشَّكُّ عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى التَّمَارِى وَ الْهَوْلِ وَ التَّرَدُّدِ وَ الِاسْتِسْلَامِ فَمَنْ جَعَلَ الْمِرَاءَ دَيْدَناً لَمْ يُصْبِحْ لَيْلُهُ وَ مَنْ هَالَهُ مَا بَيْنَ يَدَيْهِ نَكَصَ عَلَى عَقِبَيْهِ وَ مَنْ تَرَدَّدَ فِى الرَّيْبِ وَطِئَتْهُ سَنَابِكُ الشَّيَاطِينِ وَ مَنِ اسْتَسْلَمَ لِهَلَكَةِ الدُّنْيَا وَ الْآخِرَةِ هَلَكَ فِيهِمَا. قال الرضى : وَ بَعْدَ هذا كَلام تَرَكْنا ذِكْرَهُ خَوفَ الاطالَة والْخُرُوجِ عَنِ الْغَرَضِ الْمَقْصُودِ فِي هذا الْكِتابِ. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜. ⚜saying 31 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH), was asked once about faith. He said the following: “Faith stands on four pillars: endurance, conviction, justice and jihad. Endurance, again, has four aspects: eagernes, fear, abstention (from the allurements of the world) and anticipation (of death). So, whoever is eager for Paradise will ignore his passions; whoever fears the Fire (of Hell) will refrain from committing prohibited deeds; whoever abstains from the world takes hardships lightly, and whoever anticipates death will hasten towards good deeds. Conviction, also, has four aspects: prudent perception, intelligence and understanding, drawing lessons from instructive things and following the precedents of past people. So, whoever perceives with prudence, wise knowledge will be manifest to him, and to whomsoever wise knowledge becomes manifest he appreciates instructive objectives, and whoever appreciates instructive objectives is just like past people Justice also has four aspects: keen understanding, deep knowledge, a good power of decision and firm forbearance. Therefore, whoever understands comes to acquire the depth of knowledge; whoever acquires the depth of knowledge drinks from the spring of judgement, and whoever exercises forbearance never commits evil actions in his affairs and leads a praiseworthy life among the people. Jihad, also, has four aspects: enjoining others to do good, keeping away others from doing evil, honesty on all occasions and detesting anyone who is vicious. So, whoever asks others to do good provides strength to the believers; whoever dissuades others from committing evil humiliates the unbelievers; whoever fights sincerely on all occasions carries out all his obligations and whoever detests the vicious and becomes angry for the sake of Allah, then Allah will be angry in favor of him and will keep him pleased on the Day of Judgement. Unbelief stands on four pillars: hankering after whims, quarreling with others, deviating from the truth and dissenting. So, whoever hankers after whims does not incline towards right; whoever quarrels much on account of ignorance remains permanently blinded from what is right; whoever deviates from the truth, for him good becomes evil and evil becomes good and he remains intoxicated with misguidance, and whoever makes a breach (with Allah and His Messenger), his path becomes difficult, his affairs become complicated and his way of escape becomes narrow. Doubt has also four aspects: disputing, fear, wavering and undue submission to everything. So, whoever adopts irrationality as his way of life for him there is no dawn after the night; whoever is afraid of what befalls him has to run on his heels; whoever wavers in doubt, the satans trample upon him with their feet, and whoever submits to the destruction of this and the next world succumbs to it. Sayyid ar-Radi says the following: “We have left out the remaining portion of this saying for fear of length and for being outside the purpose of this chapter.” ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۳۲ امام على (ع) فرمود: نیکوکار از کار نیک بهتر است و بد کردار از کار بد بدتر است. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۳۲ قال امام علی عليه السلام : فَاعِلُ الْخَيْرِ خَيْرٌ مِنْهُ، وَفَاعِلُ الشَّرِّ شَرٌّ مِنْهُ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 32 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: The doer of good is better than the good itself, and the doer of evil is worse than the evil itself ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 🔰 ⬅️بر اثر گسترش فساد و تباهی ها و از بین رفتن عاطفه پیش از ظهور، جهان در وضعیت بدی به سر خواهد برد، به طوری که آسمان نیز بر آنان رحم نمی کند و نزول باران که الهی است نیز برای آنان به تبدیل شده و ویرانگر می شود. 🔹 پیامبر گرامی (ع) می فرمایند: زمانی بر مردم فرا می رسد که خداوند باران را در فصل و موسمش می گرداند و باران نازل نمی شود و آن را در غیر موسمش فرو می فرستد. [5] 🔹امام صادق (ع) نیز می فرمایند:پیش از ظهور حضرت قائم (ع) سالی خواهد بود که باران های بسیاری می بارد و میوها را از بین می برد و خرماها را بر نخل ها فاسد می کند، پس در آن دوران دچار شک و شبهه نشوید. [6]   :(کشاوری در عصر ظهور) ⬅️در سال ظهور، باران های پیاپی زمین را آباد و سرسبز می کند و وضع مردم بهتر می شود. امامان (ع) در تبیین نشانه های ظهور و خبر دادن از رخدادهای آن روزگار، از این واقعه نیز یاد کرده اند. 🔹 امام صادق (ع) می فرماید: «در آستانه قیام مهدی (ع)، سالی پرباران خواهد بود که در اثر آن، خرما بر روی نخل می پوسد. پس در این تردیدی به خود راه ندهید.»[7] 🔹و نیز می فرماید: «و چون هنگام ظهور مهدی (ع) نزدیک شود، در تمام ماه جمادی الاخر و ده روز نخست ماه رجب، بارانی بر مردم ببارد که تا آنهنگام، مانند آن را ندیده باشند...»[8] 🔹این نشانه را بزرگانی مانند شیخ مفید، شیخ طوسی و طبرسی در ردیف نشانه های ظهور آورده اند،  [9] 🔹و اما درباره عصر ظهور حضرت مهدی (ع) آورده اند که: خداوند، برای مهدی (ع)، برکت را از آسمان فرو میفرستد.[10]آسمان، بارانی می بارد که زمین، محصول خود را آشکار می سازد و مردم در حکومت آن حضرت از نعمتی برخوردار می شوند که هرگز مانند آن را ندیده اند.[11]در دولت او، آب ها فراوان می شود و رودخانه ها بالا می آید،[12]چشمه ها می جوشد، و زمین چند برابر محصول می دهد.[13] 📚منابع 5.جامع الاخبار، ص 150؛ مستدرک، ج 11، ص 375 6.ارشاد مفید، ص 361؛ بحارالانوار، ج 52، ص 214 7.غیبه طوسی، ص 449 8.اعلام الوری، ص 290 و 432؛ بحارالانوار، ج 52، ص 337 9.برترین های فرهنگ مهدویت در مطبوعات، ص 250 10.ملاحم ابن طاووس، ص 71 و 141؛ عقدالدرر، ص 169 11.بحارالانوار، ج 52، ص 345؛ اثبات الهداه، ج 3، ص 524؛ احقاق الحق، ج 19، ص 655 12.عقدالدرر، ص 84 13.بحارالانوار، ج 52، ص 304؛ اختصاص مفید، ص 208 ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
تنها دلیل عذاب خلق: کتمـان فضـائل امیـرالمؤمنین توســط علما قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم: لا یعذب الله هذا الخلق الا بذنوب العلماء الذین یکتمون الحق من فضائل علی و عترته حضرت رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم فرمودند: خداوند این مردم را عذاب نمی کند مگر بخاطر گناه علمای آنان، آنانی که حق را کتمان کرده یعنی فضائل امیرالمؤمنین و عترت طاهرین او را بیان نمی کنند. القطره: ج۱ص۲۴۷؛ مشارق انوار الیقین: ۲۴۰؛ حلیه الابرار: ج۲، ص۱۲۷ @nahj_balaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜ حکمت ۳۳ امام على (ع) فرمود: بخشنده باش امّا زیاده‌روی نکن در زندگی حساب‌گر باش امّا سخت‌گیر مباش. 💠 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۳۳ قال امام علی عليه السلام : كُنْ سَمَحاً وَلاَ تَكُنْ مُبَذِّراً، وَكُنْ مُقَدِّراً وَلاَ تَكُنْ مُقَتِّراً. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 33 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: Be generous but not extravagant; be thrifty but not stingy. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👈 امام علی(ع) می‌فرمایند: اهل تقوا در دنیا همانند خوشگذران‌ها لذت می‌برند 👈خدا خوشحال می‌شود بنده‌اش از نعمت‌اش استفاده کند، لذّت ببرد بعد از او تشکر کند 🌹 استاد پناهیان: 🔸یکی از مقوله‌های مهم، حسن‌ظنّ(گمان خوب و خوش بینی) به خداست؛ خداوند بر اساس حسن‌ظنّ ما، نعمات و مقدّرات ما را تغییر می‌دهد. حالا چه کسی می‌تواند این حسن‌ظن را به خدا پیدا کند؟ کسی که تجربۀ شکر دارد. کسی که همیشه به‌خاطر نعمات، تشکّر می‌کند. رابطه انسان با خدا، مثل رابطه فرزند با مادر است؛ البته خیلی بالاتر از آن! 🔸اگر همیشه به نعمات نگاه کنیم، نعمات‌مان زیاد می‌شود و حال‌مان هم همیشه خوب خواهد بود. ولی آیا می‌شود آدم در این دنیا همه‌اش خوش بگذراند بعد هم به بهشت برود؟ بله؛ نکند فکر کردی خدا از ما توقّع دارد حتماً اذیت بشویم و بعد، ما را به بهشت ببرد؟ نه، این‌طور نیست! سؤال: پس جهاد فی‌سبیل‌الله، عبادات، طاعات، انفاق در راه خدا و این سختی‌کشیدن‌ها چه می‌شود؟ اگر این سختی‌ها را با عشق انجام بدهی، سختی‌اش را حس نمی‌کنی و فکر نمی‌کنی که به‌زحمت افتاده‌ای. 🔸 اگر یک مهمان بسیار عزیز به خانۀ شما بیاید که دوست داشته باشی خودت را برایش بکُشی، ده برابرِ حالت عادی کار می‌کنی و خسته هم نمی‌شوی؛ چون از سرِ عشق و محبت، داری زحمت می‌کشی. امیرالمؤمنین(ع) می‌فرماید: اهل تقوا در دنیا همانند خوشگذران‌ها لذت می‌برند (فَحَظُوا مِنَ الدُّنْیَا بِمَا حَظِیَ بِهِ الْمُتْرَفُونَ؛ نهج‌البلاغه/۲۷) خدا خوشحال می‌شود بنده‌اش از نعمت‌ها استفاده کند و لذّت ببرد و بعد، از او تشکر کند. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۳۴ امام على (ع) فرمود: شریفترین بی‌نیازی ترک آرزوهاست. 💠 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۳۴ قال امام علی عليه السلام : أَشْرَفُ الْغِنَى تَرْكُ الْمُنى . 💠 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 34 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: The best of riches is the abandonment of desire. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌧 و هنوز باران نباریده...🌧 💎امام امیرالمومنین علی(علیه‌السلام): از روزی که ولایت ما آل محمد(صلواةالله علیهم) غصب گشته خدا درهای آسمان را بسته و قطره‌ای باران به معنای واقعی نباریده اگر ما قیام کند آسمان بارانش را ببارد زمین گیاهانش را برویاند کینه از دل‌ها برخیزد درندگان و حیوانات صلح کنند و چنان امن و آرامش در جهان برقرار گردد که اگر زنی تنها از عراق به شام رود و بر روی سرش طبقی از جواهرات باشد هیچ کسی به او آسیب نرساند. 📚 نصایح صفحه 391 @nahj_balaq
🌳 دروازه بهشت... 🌸 صلی‌الله‌علیه‌وآله فرمود: همانا من خداوند هستم و تو ای (علیه‌السلام)، آن شهر هستی. ⛔️ دروغ پنداشته هر کسی گمان کند می‌تواند از راه دیگر به آن شهر وارد شود. 📚 تاریخ مدینه‌ی دمشق، ج۴۲، ص۳۷۸؛ با اختلاف اندکی مناقب بن مغازلی، ج۱، ص۱۴۳. @nahj_balaq
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۳۵ امام على (ع) فرمود: هر که بی محابا به مردمان آن گوید که خوش ندارند درباره‌اش آن گویند که ندانند. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۳۵ قال امام علی عليه السلام : مَنْ أَسْرَعَ إِلَى النَّاسِ بِمَا يَكْرَهُونَ، قَالُوا فِيهِ بـما لاَ يَعْلَمُونَ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 35 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: If someone is quick in saying about people what they dislike, they will speak about him that with which they have no knowledge. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۳۶ امام على (ع) فرمود: هر كه دامنه آرزوهايش گسترده شود،كردارش ناروا گردد. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۳۶ قال امام علی عليه السلام : مَنْ أَطَالَ الاَمَلَ أَسَاءَ الْعَمَلَ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 36 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: Whoever prolongs his desire ruins his actions. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
💠 أينَ الرَّجَبيوُن 📚 ماه رجب باطن بسیار گسترده و فراخ و پر نوری دارد. هر کاری که ما در ماه رجب انجام می‌دهیم، متناسب با ظرفیّت ملکوتی و باطنی این ماه توسعه پیدا می‌کند. این ویژگی فرصت‌های الهی است؛ یعنی اقدام ما در باطن این ماه ضرب می‌شود. از همین جهت اگر عمر یاری کند و انسان به ماه رجب برسد، خیلی باید به درگاه خدای متعال شاکر باشد و حالش باید مملو از بهجت و سرور و انبساط باشد. کمی‌ها و کاستی‌های ما در این ماه و ماههای پس از این جبران می‌شود. از این جهت باید واقعاً این فرصت را غنیمت بشماریم و دل بدهیم به این ماه. لذا انسان باید درهای قلبش را به روی این ماه عزیز و بزرگ و پر نور باز کند. این انفتاح با ذکر، توجّه، توبه و توسّل امکان‌پذیر است. ✍️ ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ بهترین لحظه های زندگیم, وقت هایی است که با تمام وجود احساس می کنم صدایم به خدا می رسد... سکوتی پر از نجوای وصل... سحرهای ماه رجب خواب نباشیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜ حکمت ۳۷ و چون دهقانان انبار هنگام رفتن امام به شام او را دیدند، برای وی از اسب هاشان پیاده شدند و پیشاپیش آن بزرگوار دویدند. فرمود: این چه کار بود که کردید؟ گفتند: عادتی است که داریم و بدان امیران خود را بزرگ می شماریم امام على (ع) فرمود: به خدا که امیران شما از این کار سودی نبردند، و شما در دنیایتان خود را بدان به رنج می افکنید و در آخرتتان بدبخت می گردید. و چه زیانبار است رنجی که کیفر در پی آن است، و چه سودمند است آسایشی که با آن از آتش امان است. 💠ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۳۷ وقال امام علی عليه السلام: وَ قَدْ لَقِيَهُ عِنْدَ مَسِيرِهِ إِلَى الشَّامِ دَهَاقِينُ الْاَنْبَارِ فَتَرَجَّلُوا لَهُ وَ اشْتَدُّوا بَيْنَ يَدَيْهِ، فقال: مَا هذَا الَّذِي صَنَعْتُمُوهُ؟ فقالوا: خُلُقٌ مِنَّا نُعَظِّمُ بِهِ أُمَرَاءَنَا. فقال عليه السلام : وَاللهِ مَا يَنْتَفِعُ بِهذَا أُمَرَاؤُكُمْ! وَ إِنَّكُمْ لَتَشُقُّونَبِهِ عَلَى أَنْفُسِكْمْ فِي دُنْيَاكُمْ، وَ تَشْقَوْنَبِهِ فِي آخِرَتِكُمْ، وَمَا أخْسرَ الْمَشَقَّةَ وَرَاءَهَا الْعِقَابُ، وَ أَرْبَحَ الدَّعَةَ مَعَهَا الاَمَانُ مِنَ النَّارِ! 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 37 Once Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) was proceeding towards Syria when the countrymen of al-Anbar met him. Seeing him, they began to walk on foot then ran in front of him. He inquired why you were doing so? They replied that this was the way we respected our chiefs. Then he said the following: “By Allah, this does not benefit your chiefs. You are belaboring yourself in this world and earning misery for the next by it. How harmful is the labour in whose wake there is punishment, and how profitable is the case with which there is deliverance from the Fire (of Hell)! ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا