eitaa logo
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
4.4هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
133 ویدیو
71 فایل
روزگار؛ روزگـار #نــهــج_الــبلاغــه است . تـــــاریــــخ #تــــکــــرار می شود... ارتباط با ما @infooPmeraj . .
مشاهده در ایتا
دانلود
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۱۴۹ على (ع) فرمود: آن كس كه قدر خود را نشناخت تباه شد. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۱۴۹ قال امام علی عليه السلام : هَلَكَ امْرُؤُ لَمْ يَعْرِفْ قَدْرَهُ. 💠ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 149 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: Whoever does not know his own worth is ruined ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 ربیع بن صبیع روایت کرده که افرادی خدمت امام حسن مجتبی علیه‌السلام آمدند؛ اولی از خشک سالی، دومی از فقر شکایت کرد، و سومی از امام خواست تا برای فرزنددار شدنش دعا کنند. امام به هر سه‌ی آن‌ها فرمود: استغفار کن. امام در جواب راوی که متعجب شده بود که چرا برای هر سه یک راه‌کار داده‌اند، فرمود: من این را از پیش خود نگفتم. بلکه سخن خدا را در نظر داشتم که از پیامبرش حضرت نوح علیه‌السلام نقل کرده که به قومش گفت: 💌 «از خدا آمرزش بخواهید که او بسیار آمرزنده است.» * 💌 تا باران‌های پی‌ در‌ پی برایتان بفرستد. 💌 و اموال و اولادتان را زیاد کند و باغ‌های سرسبز و نهرهای پرآب در اختیارتان بگذارد. (۱۰ تا ۱۲ نوح) #قرآن #استغفار #اثر_استغفار ----------------------------- * مجمع البیان، ج ۱۰، ص ۵۴۳ ڪانال #نــــهـــج_البلاغه @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۱۵۰ در پاسخ مردى كه از او خواسته بود اندرزش دهد، چنين فرمود: از كسانى مباش كه بدون عمل، اميد سعادت آخرت را دارند و توبه را باآرزوهاى دراز تاخير مى اندازند در دنیا سخن زاهدانه می‌گوید و عمل دل دادگان به دنیا را انجام می‌دهد اگر از دنيا بهره اش دهند، سير نگردد و اگر از دنیا بازش دارند، قناعت نكند در سپاس آنچه به او داده‌اند ناتوان است و از آنچه مانده است، افزون می‌طلبد ديگران را از كار بد نهى ميكند، اما خود نهى نمى پذيرد و بدانچه خود نمى كند فرمان مى‌دهد به شایستگان علاقه دارد ولی مانند آنان عمل نمی‌کند و با گنهكاران دشمنى مى ورزد و خود يكى از آنان است از مرگ نفرت مى‌دارد، چون گناهانش بسيار است ولى در انجام دادن كارهايى كه سبب بيزارى او از مرگ شده، پاى مى فشرد چون بيمار شود از كرده خود پشيمان می‌شود و اگر تندرستی یابد احساس امنيت مي‌كند و به لهو مى پردازد چون عافیت یابد مغرور می‌شود و چون بيمار گردد نوميد مى شود اگر بلائى به او رسد به زارى خدا را خواند و اگر آسایشی به او رسد در حال غرور از خدا روی بگرداند در آنچه درباره آن به گمان است، هواى نفس خويش را به فرمان است و درباره آنچه يقين دارد در چيرگى بر نفس ناتوان است بر ديگران به كمتر از گناه خود مي‌ترسد و براى خويش بيشتر از آنچه عمل كرده اميد دارد اگر بى نياز شود مغرور و سرمست مي‌گردد و اگر فقير شود نوميد و سست مي‌شود. چون کاری کند، در آن کوتاهی می‌کند و چون چیزی خواهد، اصرار می‌کند چون در برابر شهوت قرار گیرد گناه را بر می‌گزیند و توبه را عقب می‌اندازد و اگر محنتى به او برسد از شرایط امت(مسلمان) بودن بیرون می‌رود از عبرت‌ها می‌گوید و خود عبرت نمی‌گیرد در پند دادن مبالغه می‌کند اما خود پند نمي‌پذيرد که او در سخن راهنماست و در عمل از همه کمتر است برای دنیای زودگذر تلاش و رقابت دارد اما برای آخرت جاویدان آسان می‌گذرد سود را زیان، و زیان را سود می‌پندارد از مرگ مي‌ترسد ولى فرصت‌ها را از دست مي‌دهد گناه ديگران را بزرگ مى شمارد در حاليكه بزرگ‌تر از آن را از خود ناچيز به حساب مي‌آورد طاعت و عبادت خود را بزرگ مى شمارد که مانندش را از دیگران ناچیز به حساب می‌آورد بر مردم طعن مى زند و خويشتن را مى ستايد لهو و لعب با ثروتمندان نزد او از ذكر خدا با فقيران محبوب‌‌تر است به زيان ديگران و سود خود داورى كند ولى به سود ديگران و زيان خود داورى نمى كند دیگران را ارشاد و خود را گمراه می‌نماید مردم او را اطاعت می‌کنند و او خداوند را عصیان می‌کند حق خود را کامل می‌ستاند اما حق دیگران را به کمال نمی‌دهد در غیر خدا از مردم می‌ترسد و از خدا در باره مردم نمی‌ترسد. سید رضی می گوید : و اگر در اين كتاب جز اين گفتار نبود کافی بود براى اندرز بجا و حكمت رسا و بينايى بيننده و عبرت بینای اندیشه کننده. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۱۵۰ وقال عليه السلام لرجلٍ سأَله أَن يعظه: لاَ تَكُنْ مِمَّنْ يَرْجُو الاْخِرَةَ بِغَيْرِ الْعَمَلِ، وَيُرَجِّي التَّوْبَةَ بِطُولِ الاَمَلِ، يَقُولُ فِي الدُّنْيَا بِقَوْلِ الزَّاهِدِينَ، وَيَعْمَلُ فِيهَا بَعَمَلِ الرَّاغِبِينَ، إِنْ أُعْطِيَ مِنْهَا لَمْ يَشْبَعْ، وَإِنْ مُنِعَ مِنْهَا لَمْ يَقْنَعْ، يَعْجِزُ عَنْ شُكْرِ مَا أُوتِيَ، وَيَبْتَغِي الزِّيَادَةَ فِيَما بَقِيَ، يَنْهَى وَلاَ يَنْتَهِي، وَيَأْمُرُ بِمَا لاَ يَأْتِي، يُحِبُّ الصَّالِحِينَ وَلاَ يَعْمَلُ عَمَلَهُمْ، وَيُبْغِضُ الْمُذْنِبِينَ وَهُوَ أَحَدُهُمْ، يَكْرَهُ الْمَوْتَ لِكَثْرَةِ ذُنُوبِهِ، وَيُقِيمُ عَلَى مَا يَكْرَهُ الْمَوْتَ لَهُ، إِنْ سَقِمَ ظَلَّ نَادِماً، وَإِنْ صَحَّ أَمِنَ لاَهِياً، يُعْجَبُ بِنَفْسِهِ إِذَا عوفِيَ، وَيَقْنَطُ إِذَا ابْتُلِيَ، إِنْ أَصَابَهُ بَلاَءٌ دَعَا مُضْطَرّاً، وإِنْ نَالَهُ رَخَاءُ أَعْرَضَ مُغْتَرّاً، تَغْلِبُهُ نَفْسُهُ عَلَى مَا يَظُنُّ، وَلاَ يَغْلِبُهَا عَلَى مَا يَسْتَيْقِنُ يَخَافُ عَلَى غْيَرِهِ بِأَدْنىَ مِنْ ذَنْبِهِ، وَيَرْجُو لِنَفْسِهِ بِأَكْثَرَ مِنْ عَمَلِهِ، إِنْ اسْتَغْنَى بَطِرَوَفُتِنَ، وَإِنِ افْتقَرَ قَنِطَ وَ وَهَنَ يُقَصِّرُ إِذَا عَمِلَ، وَيُبَالِغُ إِذَا سَأَلَ إِنْ عَرَضَتْ لَهُ شَهْوَةٌ أَسْلَفَ الْمَعْصِيَةَ وَسَوَّفَ التَّوْبَةَ، وَإِنْ عَرَتْهُ مِحْنَةٌ انْفَرَجَ عَنْ شَرَائِطِ الْمِلَّةِ يَصِفُ الْعِبْرَةَ وَلاَ يَعْتَبرُ، وَيُبَالِغُ فِي الْمَوْعِظَةِ وَلاَ يَتَّعِظُ، فَهُوَ بِالْقَوْلِ مُدِلٌّ وَمِنَ الْعَمَلِ مُقِلٌّ، يُنَافِسُ فِيَما يَفْنَى، وَيُسَامِحُ فِيَما يَبْقَى، يَرَى الْغُنْمَ مغْرَماً، وَالْغُرْمَ مَغْنَماً، يخشَى الْمَوْتَ وَلاَ يُبَادِرُ الْفوْتَ يَسْتَعْظِمُ مِنْ مَعْصِيَةِ غَيْرِهِ مَا يَسْتَقِلُّ أَكْثَرَ مِنْهُ مِنْ نَفْسِهِ،
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ وَيَسْتَكْثِرُ مِنْ طَاعَتِهِ مَا يَحْقِرُهُ مِنْ طَاعَةِ غَيْرِهِ، فَهُوَ عَلَى النَّاسِ طَاعِنٌ، وَل ِنٌ،ِنَفْسِهِ مُدَاه اللَّهْوُ مَعَ الاَغْنِيَاءِ أَحَبُّ إِلَيْهِ مِنَ الذِّكْرِ مَعَ الْفُقَرَاءِ، يَحْكُمُ عَلَى غَيْرِهِ لِنَفْسِهِ وَلاَ يَحْكُمُ عَلَيْهَا لِغَيْرِهِ، يُرْشِدُ غَيْرَهُ يُغْوِي نَفْسَهُ، فَهُوَ يُطَاعُ وَيَعْصِي، وَيَسْتَوْفِي وَلا يُوفِي، وَيَخْشَى الْخَلْقَ فِي غَيْرِ رَبِّهِ، وَلاَ يَخْشَى رَبَّهُ فِي خَلْقِهِ. قال الرضى : وَ لَوْ لَمْ يَكُنْ في هذا الْكِتابِ إلا هذا الْكَلامُ لَكَفى بِهِ مَوْعِظَةً ناجِعَةً وَ حِكْمَةً بالِغَةً وَ بَصيرَةً لِمُبْصِرٍ وَ عِبْرَةً لِناظِرٍ مُفَكِّرٍ. 💠ـــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 150 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following to a man who had requested him to preach: Do not be like him who hopes for (bliss in) the next life without action and delays repentance by prolonging his desires, who utters words like ascetics in this world but whose deeds are like those who are eager for it. If he is granted something of it, he does not feel satisfied. If he is denied, he is not content. He is not grateful for what he gets and covets an increase in whatever remains with him. He curbs others (from wrongdoing) but not his own self. He commands others for what he himself does not do. He loves the virtuous but does not behave like them. He hates the vicious but he himself is one of them He dislikes death because of the excess of his sins but adheres to that because of which he is afraid of death. If he falls ill, he feels ashamed: if he is healthy, he feels secure When he recovers from illness, he feels vain about himself When he is afflicted, he loses hope If distress befalls him, he prays like a bewildered man. When he finds ease of life he falls into deceit and turns his face away. His heart overpowers him by means of imaginary things while he cannot control his heart by his conviction. For others, he is afraid of small sins, but for himself, he expects more rewards than his performance. If he becomes wealthy, he becomes self-conscious and falls into vice. If he is impoverished, he despairs and becomes weak. He is brief when he is doing a good thing but goes too far when he is begging. When passion overtakes him, he is quick in committing sin but delays repentance. If hardship befalls him, he goes beyond the canons of the (Islamic) community. He describes instructive events but does not take instruction himself. He preaches at length but does not accept any preaching for himself. He is tall on speech but short on action. He aspires for things that will perish and ignores things that will last for good. He regards profit as loss and loss as profit. He fears death but does nothing in its anticipation. He regards the sins of others as big but considers the same things for himself as small. If he does something in obedience to Allah, he considers it much, but if others do the same, he considers it small. He, therefore, rebukes others but flatters himself. Entertainment in the company of the wealthy is dearer to him than remembrance (of Allah) with the poor; he passes verdicts against others for his own interests and does not do so against himself for others’ interests. He guides others but misguides himself. He is obeyed by others but he himself disobeys (Allah). He seeks the fulfillment of obligations (to himself) but does not fulfil his own obligations (towards others). He fears the people (and deeds) for others besides his Lord (Allah) and does not fear his Lord in dealing with the public. Sayyid ar-Radi says the following: if this book had contained nothing save this short statement, it will have sufficed as a successful piece of preaching, a specimen of high philosophy, an objective of wisdom for the onlooker and a source of instruction for the meditative onlooker. ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃هــــــــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 برای درمان دردها و رهایی از تنهایی‌ها به هر دری می‌زنیم. امیرالمومنین علیه‌السلام: ... بر شما باد عمل کردن به قرآن، که ریسمان محکم الهی، و نور آشکار و درمانی سودمند است ... * امام سجاد علیه‌السلام: وقتی که قرآن با من باشد، اگر همه مردم عالم هم بمیرند، هرگز از تنهایی وحشت نمی‌کنم. يَا أَيُّهَا النَّاسُ قَدْ جَاءَتْكُمْ مَوْعِظَةٌ مِنْ رَبِّكُمْ وَشِفَاءٌ لِمَا فِي الصُّدُورِ وَهُدًى وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ (۵۷ یونس) 💌 مردم! از طرف صاحب اختیار و پروردگارتان پندی آمده است برایتان و درمانی برای دردهای روحی‌تان و راهنمایی و رحمتی ویژه برای مومنان. #قرآن #تنهایی #شفا --------------------------- 📚 * نهج‌البلاغه، خطبه ۱۵۶ ** کافی، ج ۲، ص ۶۰۲ ڪانال #نــــهـــج_البلاغه @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۱۵۱ على (ع) فرمود: هر انسانی عاقبتی دارد شیرین و یا تلخ است. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۱۵۱ قال امام علی عليه السلام : لِكُلِّ امْرِىءٍ عَاقِبَةٌ حُلْوَةٌ أَوْ مُرَّةٌ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 151 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: Every human being has to meet the end sweet or sour ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 امیرالمؤمنین علیه‌السلام: نسبت به چیزی که امیدی به آن نداری، امیدوارتر باش تا چیزی‌ که امید آن را داری، زيرا: ۱. موسی عليه‌السلام رفت تا برای خانواده‌اش آتش بياورد [و به فکر رسالت نبود] خدا با او سخن گفت و مقام پيامبری يافت و برگشت. ۲. ملکه‌ی سبأ [از کشورش در حالی که کافر بود] رفت و سپس همراه سلیمان علیه‌السلام مسلمان شد. ۳. جادوگران فرعون برای آن كه نزد او عزت يابند به مبارزه موسی عليه‌السلام رفتند؛ ولی مومن بازگشتند. * ----------------------------- 📚 * تُحَفُ العُقول، ج ۲، ص ۲۰۸ ڪانال @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 ⚜حکمت ۱۵۲ على (ع) فرمود: هر (نعمت و خوشی) روی‌کننده را برگشتنی است و آنچه برگشت، گویی که نبوده است. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۱۵۲ قال امام عليه السلام : لِكُلِّ مُقْبِلٍ إِدْبَارٌ، وَمَا أَدْبَرَ كَأَنْ لَمْ يَكُنْ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 152 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: Every comer has to return, and after returning it is as though he never existed ڪانال @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 در کتاب نوشته‌ها و خط‌هایی است، و در انسان هم نقش‌ها و حرف‌هایی. شاید شده باشد، مسائلی مثل ترس، خشم یا هوش را از چهره‌ی کسی بخوانید. بعضی از این حرف‌ها و خطوط حتی برای خودمان هم مبهم هستند. این‌ حرف‌های مبهم را باید رسولی که امین مردم شده و مدت‌ها به خودش رو آورده و از بیرون هجرت کرده و نشان و علامتی از خدا یافته باید برایشان بخواند، و با همان اسم و علامت او، رمز آن خطوط و حرف‌ها را باز کند. این قفل با کلید او باز می‌شود. * اقْرَأْ بِاسْمِ رَبِّكَ الَّذِي خَلَقَ (۱ علق) 💌 با اسم و نشان پروردگارت كه آفريد، بخوان. #قرآن #تفسیر_به_ترتیب_نزول ----------------------- 📚 * برگرفته از تفسیر سوره علق مرحوم صفایی و امام موسی صدر ڪانال #نــــهـــج_البلاغه @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
نهج البلاغه؏ــلےیامولـا علیہ السلام
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 ⚜حکمت ۱۵۲ على (ع)
✨توضیحی کوتاه از حكمت ۱۵۲ موضوع: لذت و تلخی دنیا قال الامام امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب علیهما السلام: لِكُلِّ مُقْبِلٍ إِدْبَارٌ وَ مَا أَدْبَرَ كَأَنْ لَمْ يَكُنْ برای هر رو آورنده ای پشت کردنی است و آنچه که پشت کرد گویا وجود نداشته است. توضیح کوتاه: همه می دانند تمام حوادث دنیا چه شیرین و چه تلخ، زود گذر و محدود اند. با تجربه، این موضوع برای همه ثابت شده است. وقتی حوادث، گذر کردند گویا اصلا وجودی نداشتند پس چرا انسان در مقابل سختیها صبور نباشد و در مقابل لذات زود گذر مقاومت نکند. برخلاف آخرت که همه چیز پایدار است. پس؛ لذات پایدار را به دنیای گذرا نفروشیم. @nahj_balaq
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜حکمت ۱۵۳ على (ع) فرمود: انسان شکیبا، پیروزی را از دست نمی‌دهد و اگر چه زمان طولانی بر او بگذرد. 💠 ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۱۵۳ قال امام علی عليه السلام : لاَ يَعْدَمُ الصَّبُورُ الظَّفَرَ وَإِنْ طَالَ بِهِ الزَّمَانُ. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 153 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: The one who endures does not miss success although it may take a long time ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯در لباس‌فروشی‌ها مجسمه‌ی زيبايی، مانکنی می‌گذارند و لباسی به تنش می‌کنند و به ديوار تکيه می‌دهند. منافقین این‌طوری هستند. غير از اين هيکل، لباس و قيافه ظاهری، چيزی ندارند. نه فایده‌ای دارند و نه در مسائل و حوادث انعطافی. * 💌 وقتی آن‌ها (منافقان) را می‌بینی، از قیافه‌هایشان خوشت می‌آید! ... ولی، در واقع، مثل چوب‌های بی‌مصرفی‌اند که به دیواری تکیه داده‌شده‌اند! ... آن‌ها دشمن واقعی اسلام‌اند. از آن‌ها حذر کن. خدا بکشدشان که چطور از مسیر حق به انحراف کشیده می‌شوند. (۴ منافقون) #قرآن #منافق ----------------------------- * برگرفته از جلسه ۴ منافقون، آیت‌الله جوادی ڪانال #نــــهـــج_البلاغه @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜ ⚜ حکمت ۱۵۴ على (ع) فرمود: خشنود ازاعمال مردمی، گويى خود در داخل كارهاى آنان بوده است و هر كه در باطلى پا نهاد، دو گناه بر گردن وى افتاد گناه آن كار كه مرتكب شده و يكى گناه خشنودى او به آن كار. 💠ــــــــــــــــــــــــــــــــــــعربی ⚜الحکمة ۱۵۴ قال عليه السلام : الرَّاضِي بِفِعْلِ قَوْمٍ كَالدَّاخِلِ فِيهِ مَعَهُمْ، وَعَلَى كُلِّ دَاخِلٍ فِي بَاطِلٍ إِثْمَانِ: إِثْمُ الْعَمَلِ بِهِ، وَإِثْمُ الرِّضَى بِهِ. 💠 ــــــــــــــــــــــــــــــانگلیسی ⚜saying 154 Imam Ali ibn Abu Talib (PBUH) said the following: Whoever agrees with the action of a group of persons is as though he joins them in that action. And everyone who joins in wrong commits two sins: one sin for committing the wrong and the other for agreeing with it ڪانال ؏ــلے یا مولـا علیہ السلام ➫ http://eitaa.com/joinchat/159055872C48cb7d8af1 ................🌹یا ؏ــلے🌹 ............... 💠⚜💠⚜💠⚜💠⚜💠
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍃هـــرروز یک آیـه یـک نکتـــــه 🍃 🕯ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ🕯 مسلمانان و مومنان همگی عضو یک واقعیت هستند. طوری که تک‌تک افراد جزئی از یک پیکرند. این‌جاست که بردن آبروی دیگری‌، کشتن کسی و پایمال کردن حقوق دیگران بی‌آبرو شدن، از بین رفتن و زیان کردن خودمان است. إِنَّ هَٰذِهِ أُمَّتُكُمْ أُمَّةً وَاحِدَةً ... يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَأْكُلُوا أَمْوَالَكُمْ بَيْنَكُمْ بِالْبَاطِلِ ... وَلَا تَقْتُلُوا أَنْفُسَكُمْ ... ...وَلَا تَلْمِزُوا أَنْفُسَكُمْ ... 💌 اين است امت شما كه امتى يگانه است. (۹۲ انبیا) 💌 اى مومنان! اموالتان را بین خودتان به ناحق نخوريد و خودتان را نكشيد. (۲۹ نساء) 💌 و با القاب زشت و ناپسند خودتان را یاد نکنید. (۱۱ حجرات) ڪانال @nahj_balaq ................🌹یا ؏ــلے🌹 ...............