😭 داشتم از همسرم #جدا میشدم که دوستم آیدی این کانال رو برام فرستاد و #معجزه را در زندگیم دیدم ❤️
🙏 گاهی خداوند از جایی که فکرشو نمیکنی مشکلت رو حل میکنه😍
😱 از #دوره ها و #مطالب نگم که محشره
یه کانال با مطالب تخصصی و کاربردی که توسط استاد دانشگاه و کارشناس خانواده تولید میشه
تا دیر نشده اینجا رو بزن عضو بشی 👇
https://eitaa.com/joinchat/1081803223Cc60a0cb30a
❣️بـــا آموزش اصولی، شـــوهــرتــو جـــذب کُـــن، و بهترین مادر برا فرزندانت باش🔥
🍃قَالَ علیه السلام الوِلَایَاتُ مَضَامِیرُ الرّجَالِ
🍃(حکومتها میدانهای آزمون مردانند.) مقصود از میدانها، جای شناخت، اسب تندرو است و آن جایی است که اسبها برای مسابقه در کنار هم قرار می گیرند. لفظ (مضامیر: میدانها) را برای حکومتها به اعتبار این که محل ظهور خوبی حاکم از بدی و پستی اوست، همانطوری که میدانها برای اسبها چنین اند، استعاره آورده است.
📙شرح#حکمت_441
حکمت های نهج البلاغه ( همراه با 25 ترجمه و شرح )/ ص445 شرح ابن میثم
🔶 @Nahj_Et
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🪐محبوبترين بندگان خدا
▫️عِبَادَ اللَّهِ إِنَّ مِنْ أَحَبِّ عِبَادِ اللَّهِ إِلَيْهِ عَبْداً أَعَانَهُ اللَّهُ عَلَى نَفْسِهِ فَاسْتَشْعَرَ الْحُزْنَ وَ تَجَلْبَبَ الْخَوْفَ
🟤اى بندگان خدا همانا بهترين و محبوب ترين بنده نزد خدا، بنده اى است كه خدا او را در پيكار با نفس يارى داده است، آن كس كه جامه زيرين او اندوه، و لباس رويين او ترس از خداست
✍اشاره به اين نکته دقيق است که پيمودن اين راه - جز به يارى خدا- براى هيچ کس ممکن نيست; چرا که خطرات و پرتگاهها، آنقدر زياد است که آدمى با نيروى محدود خويش، نمى تواند از اين راه به سلامت بگذرد; جز اينکه توکّل بر خدا کند و خود را به او بسپارد و از درياى بى کران لطف و قدرتش کمک بگيرد.ناگفته پيداست که هدايت ها و حمايت ها و اعانت هاى الهى بى حساب نيست; بايد سرتا پا تسليم شد و با قلبى مملوّ از عشقِ به پروردگار، به در خانه او رفت و قرار دادن حزن و اندوه، به منزله لباس زيرين، به اين معنا است که اين گونه افراد با ايمان، در درون خويش، از ايّام گذشته عمر که تلاش و کوشش کافى در اطاعت معبود نکرده اند، اندوهگين اند; اندوهى سازنده که آنها را به حرکتى جبران کننده در آينده وا مى دارد.
📘#خطبه_87
🔶 @Nahj_Et
🔹 پایگاه اطلاع رسانی اسراء: جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی این هفته نیز طبق روال پنجشنبه ها برگزار گردید. آیت الله العظمی جوادی آملی در این جلسه، به شرح #حکمت_115 نهج البلاغه پرداختند.
معظم له بیان داشتند: سید رضی(رضوان الله تعالی علیه) در حکمت 115 نهج البلاغه نقل میکند که «وَ قِیلَ لِأَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ ع كَیفَ نَجِدُكَ یا أَمِیرَ الْمُؤْمِنِینَ» از وجود مبارک حضرت سؤال شد ما چگونه شما را می یابیم؟ «قَالَ كَیفَ یكُونُ حَالُ مَنْ یفْنَى بِبَقَائِهِ وَ یسْقُمُ بِصِحَّتِهِ وَ یؤْتَى مِنْ مَأْمَنِه»؛ ظاهراً سائل عبدالله بن جعفر است که سؤال می کند ما چگونه شما را بیابیم تا از سنت و سیرت شما، خود و جامعه را اصلاح کنیم، وضع اخلاقی ما نسبت به خودمان و جامعه حل بشود؟ وجود حضرت امیر(سلام الله علیه) در جواب عبدالله بن جعفر فرمود: کسی که در حینی که باقی است و زندگی اش را ادامه می دهد، دارد از بین می رود و در حالی که صحیح است بیمار می شود و در حالی که احساس امنیت می کند آسیب می بیند، حالش چگونه باید باشد؟!
🔹 ایشان در توضیح این جملات بیان داشتند: بهشت عالمی ثابت و دار البقاء است، انسان در بهشت، ثابت است چون بهشت جای دگرگونی نیست اما این دنیا، جهان حرکت است، هم انسان در درون و بیرون متحرک است و یکسان نیست، هم جهان خارج مرتّباً در سیلان و حرکت است و هم پیوند این دو متحرّک، متحرّک است، این گونه نیست که رابطه انسان با جهان یا رابطه جهان با انسان همیشه یکسان باشد. چون خود جهان در تغییر است، یک؛ چون خود انسان در تغییر است، دو؛ این دو تا متغیر چون حرکت های اینها یکسان نیست الا و لابد برخورد اینها هم متغیر است، این سه.
🔹 معظم له ادامه دادند: ما با سه حرکت متغیر روبرو هستیم همان حرکتی که در درون انسان، انسان کودک را بالغ و رشید می کند، همان حرکت است که فرتوت و فرسوده می کند و به دیار مرگ می برد. همین دنیایی که بالنده است و بهاری دارد، پاییز و زمستانی هم دارد سرد و گرمی هم دارد. فرمود ما یک مثلثی داریم که هر سه ضلعش در دگرگونی است. بنابراین شما چه توقعی دارید که ما همیشه سالم باشیم؟ چون از همان راهی که سلامت پیدا می شود بیماری هم یافت می شود و از همان راهی که حیات پیدا می شود مرگ پیدا می شود. همان راهی که امنیت پیدا می شود ناامنی پیدا می شود!
🔹 آیت الله العظمی جوادی آملی اظهار داشتند: اینگونه از بیانات نورانی را گاهی حضرت در جواب سؤال افراد بیان داشته اند و گاهی خود حضرت امیر بدون اینکه کسی از او بپرسد دنیا را تعریف می کند می گوید شما اصلاً نمی دانید کجا می روید: «نَفَسُ الْمَرْءِ خُطَاهُ إِلَى أَجَلِه»، هر نفسی که می کشید یک قدم به قبر نزدیک می شوید. نه آینده را می دانید نه این قدمها را بررسی می کنید. اگر کسی اهل حساب باشد این فرورفتن و فرو آمدن نفس را های و هوی الهی میداند. از طرفی دیگر وضع دنیا را بخواهید حساب بکنید اینطور نیست که وضع دنیا یک وضع حکیمانه باشد، دنیا جای آزمون است.
🔹 ایشان اظهار داشتند: امیرالمومنین در کلمه دیگری بیان می دارند که وضع دنیا این است که «إِذَا أَقْبَلَتِ الدُّنْیا عَلَى أَحَدٍ أَعَارَتْهُ مَحَاسِنَ غَیرِهِ وَ إِذَا أَدْبَرَتْ عَنْهُ سَلَبَتْهُ مَحَاسِنَ نَفْسِه» وضع دنیا و مردم دنیا این است که اگر دنیا به کسی رو کرد خیلی از فضائل و برکاتی که مال دیگران است بنام او ثبت می کنند و اگر دنیا از کسی رو برگرداند فضائل او را هم به نام دیگران می نویسند با اینکه این فضیلت ها را ندارد.
🔹 ایشان سپس ادامه دادند: اگر دنیای طبیعی را بشناسی که حرکتهای گوناگونی دارد، این سه ضلع مثلث دائماً در تغییر است، دنیا یک ضلع، انسان در درون و بیرون یک ضلع دیگر، رابطه جهان و انسان ضلع سوم، هر سه ضلع در تغییر و دگرگونی است هیچ چاره نیست که انسان به یک واحدی تکیه کند. این است که
اگر کسی موحد بود هم پیوندش با خدا ثابت است هم عنایت الهی نسبت به او ثابت است
هم این دو تا پیوندها در ثبات برقرار دارد این ﴿فَرَوْحٌ وَ رَیحانٌ وَ جَنَّةُ نَعیمٍ﴾ دائماً راحت است. لذت زندگی را فقط مردان الهی چشیدند و می چشند، راحت اند، هیچ نگرانی که چه خواهد شد و چه می شود، چه کسی می آید و چه کسی می رود، ندارند.
🔹 معظم له بیان داشتند: عده ای از بزرگان طرزی زندگی کردند که در تمام مدت عمر ای کاش نگفتند، چون می دانستند که همه با نظم اداره می شود. #عبد_رحمان بودند اما دیگران با سه ضلع سیال روبرو هستند لذا همیشه در زحمت هستند و نگرانی های درونی دارند.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
#درس_اخلاق
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1402/06/30
🔶 @Nahj_Et
💠قَالَ علیه السلام لَیسَ بَلَدٌ بِأَحَقّ بِکَ مِن بَلَدٍ خَیرُ البِلَادِ مَا حَمَلَکَ
💠(هیچ شهری از شهر دیگر برای تو شایسته تر نیست بهترین شهرها آنجاست که تو را تحمل کند). ما حملک، یعنی: آنجا که آرامش حال و آرایش زندگی به دست آوری و اقامت در آنجا برایت میسر گردد، همانجا بهترین جاست. کلمه: حمل را به اعتبار بر خود داشتن هزینه زندگی انسان از نظر شباهت به شتر و نظیر آن، برای محل زندگی استعاره آورده است. و به چنین چیزی یا نزدیک به همین ابوالطیب اشاره کرده است: و شهرها هر کدام، جایگزین دیگری می شوند. همچنین علی بن مقرب بحرانی می گوید از شهرها آزار و خواری برای من فراوان است، میان آزادمرد و میان خانه نسبتی و رابطه ای وجود ندارد.
📙شرح#حکمت_442
حکمت های نهج البلاغه ( همراه با 25 ترجمه و شرح )/ ص446 شرح ابن میثم
🔶 @Nahj_Et
1_5262066538 (1).mp3
3.94M
هر کَس یه شبِ جمعه...
‹ بینُ الحرمین › باشه..!(:🙂💔
#امیر_برومند
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️💥 دو پیش بینی آخرالزمانی مرحوم حجت الاسلام محمد دشتی (مترجم نهج البلاغه)
ایشان این سخنرانی را ۱۳۸۰ ایراد کردند و اندکی بعد به رحمت خدا رفتند.
نکته جالب این است که این سخنرانی و پیش بینی ایشان زمانی بود ( ۱۳۸۰) که صدام همچنان حاکم عراق بود و هنوز آمریکا به عراق حمله نکرده بود!
🇵🇸 #طوفان_الاقصی
🇵🇸 #فلسطین
🔶 @Nahj_Et
8.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹رفتار امام علی (ع) در جنگ
🎙استادرائفی پور
🔶 @Nahj_Et