eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
360 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
14 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
خانواده اسمانی 72.mp3
12.61M
▫️انسان، ذاتاً آزاد آفریده شده و آزادی را دوست دارد ! - گاهی ازدواج می‌کند، تا آزاد شود! - گاهی به طلاق روی می‌آورد، تا آزاد شود! - گاهی انواع بی‌قیدی‌ها را تجربه می‌کند، تا آزاد شود! - گاهی تمام اعتقاداتش را زیرپا می‌گذارد، تا آزاد شود! حال، یک سؤال؛ ❓انسان بعد از تمام این تجربه‌ها، طعم آزادگی، سَبُکی یا پرواز را چشیده است؟ ❓آیا از سطح افسردگی‌ها و ناآرامی‌های انسان، کاسته شده است؟ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃حدیث روز 🛑 هر كه به کارهای بی فایده مشغول شود، آرزوى مهم‌اش را از دست مى‌دهد مَنِ اشتَغَلَ بِالفُضولِ، فاتَهُ مِن مُهِمِّهِ المَأمولُ امام علی(ع) http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
4_5868251470503086805.mp3
12.7M
۷۳ 🔺اگــر دینداری؛ سبب رشد انسانیت در وجودِ آدمیزاد میشه؛ پس اینهمه اختلاس، فساد، بی‌اخلاقی و ... از سوی متدیّنین، چگونه توجیه می‌شود؟ 🔺اینهمه دین‌زدگی که امروز در جامعه رواج یافته، آیا نتیجه‌ی عملکرد غلط مذهبی‌ها نیست؟ این موضوع اصلاً قابل توجیه نیست ♨️! http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🍃 🍃 🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁 شهید ابراهیم هادی تقدیم به ساحت مقدس حضرت پدر امام 🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم 🌿 اساس دین 💢اَوَّلُ الدّینِ مَعْرِفَتُهُ وَ کَمالُ مَعْرِفَتِهِ التَّصْدیقُ بِهِ وَ کَمالُ التَّصْدیقِ بِهِ تَوْحیدُهُ وَ کَمالُ تَوْحیدِهِ الاِخْلاصُ لَهُ وَ کَمالُ الاِخْلاصِ لَهُ نَفْیُ الصِّفاتِ عَنْهُ 💢اساس دین شناخت خدا، و کمال شناخت، اعتراف به وجود اوست، و کمال اعتراف، درک یکتایی اوست، و کمال توحید خدا، پاک ساختن عمل برای اوست و کمال اخلاص در برابر او، این است که وی را از صفات ممکنات منزه دانی. (خطبه 1) http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
توحید ذات و صفات خداوند ♦️ این فراز در حقیقت یک دوره کامل خداشناسى است. ♦️امیرمؤمنان(علیه السلام) در این بخش، در عبارات بسیار کوتاه و فشرده و پرمعنا، به گونه اى خداوند را معرّفى فرموده که از آن بالاتر تصوّر نمى شود و اگر تمام درس هاى توحید و خداشناسى را جمع کنیم چیزى فراتر از آن نخواهد بود. ♦️در این فراز پنج مرحله براى معرفت و شناخت خداوند ذکر فرموده که مى توان آنها را این گونه خلاصه کرد: ۱. شناخت اجمالى و ناقص خداوند ۲ـ شناخت تفصیلى ۳ـ مقام توحید ذات و صفات ۴ـ مقام اخلاص ۵ـ مقام نفى تشبیه. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
4_5816641571516319250.mp3
7.61M
۱۹ ▫️طلاق ▫️بهم خوردن شراکت ▫️استعفا و تغییر محل کار ▫️تغییر محل زندگی و همسایه ها همیشه راه حلِ صحیح و کارآمد نیست! بسیاری ازمشکلات شما، فقط یک راه حل دارند؛ ❌ تغییر نظام تفکر تان ❌ 🎤 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
شرح کلی و ساختاری خطبه ۱۸۶.mp3
6.09M
خطبه های توحیدی ☘شرح کلی و ساختاری خطبه ۱۸۶ 🔷حجت الاسلام مهدوی ارفع •┈┈••••✾•🌿🌹🌿•✾•••┈┈• http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5821383241180906623.mp3
5.84M
۲۰ استخدامِ فکر، در بعضی از مکان ها و زمانهای خاص، رشد و قدرت سریعتری برایتان حاصل میکند. ▫️قبل و بعد از نمازها ▫️هنگام خلوت های سحر ▫️در حرم ها و هنگام زیارت معصومین ▫️در مساجد از رحم های زمانی و مکانی، برای پرورش تفکرتان استفاده کنید. 🎤 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🍃 🍃 🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁 مرحوم سید علی قاضی تقدیم به ساحت مقدس حضرت پدر امام 🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم بی همتایی خداوند 💢…وَاحِدٌ لاَ بِعَدَد، وَ دَائِمٌ لاَ بِأَمَد، وَ قَائِمٌ لاَ بِعَمَد. تَتَلَقَّاهُ الاَْذْهَانُ لاَ بَمُشَاعَرَة، وَ تَشْهَدُ لَهُ الْمَرَائِی لاَ بِمُحَاضَرَة. 💢(اوست خدایی که) یگانه است نه به شمارش، و جاودان و به خود پایدار است، برپاست نه با نگاهدارنده ای، ذهن ما او را می شناسند و به درک او نرسند و هر جا بر وجود او شهادت دهد، بدون آن که در آن باشد. (خطبه 185) http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
این گونه باید خدا را شناخت 🔷 امام(علیه السلام) در آغاز این خطبه بعد از ذکر حمد و ستایش پروردگار به بیان اوصاف او مى پردازد; اوصافى که نفى جسمیت و نفى حدوث و شبیه و مانند از او مى کند...
♦️سپس صفات ذاتی پروردگار را میشمرد ♦️منظور از واحد عددى، اشیایى است که شبیه و مانند و دوم و سوم براى آنها امکان دارد ولى یک فرد بیشتر از آن موجود نشده است; مانند خورشید در منظومه شمسى که یکى بیش نیست ولى دومى براى آن تصور مى شود. ♦️این معنا درباره خداوند متصور نیست، زیرا وجود او از هر جهت بى نهایت است و تعدد در آن امکان پذیر نیست، بنابراین وحدت ذات پاک او وحدت عددى نیست، بلکه به این معناست که شبیه و نظیر و مثل و مانند ندارد، همان چیزى که در سوره توحید آمده است: (وَلَمْ یَکُنْ لَّهُ کُفُواً أَحَدٌ) ♦️«دَائِمٌ لاَ بِأَمَد» اشاره به این مى کند که دوام وجود خداوند، دوام زمانى نیست زیرا ذات پاک او فوق زمان و مکان است بلکه دوام او همان دوام ذاتى است. «قَائِمٌ لاَ بِعَمَد» مفهومش آن است که قیام او نیز به ذات اوست; نه به کمک دیگرى و به بیان دیگر قائم بودن مفهومى مادى دارد و آن اینکه چیزى روى پاى خود بایستد یا به کمک ستونى برپا باشد، و مفهومى مافوق مادى دارد و آن اینکه وجودى مدیر و مدبر عالَم هستى باشد آن هم بدون اتکا بر چیز دیگرى و قائم بودن خداوند به همین معناست. به بیانى دیگر، همه موجودات وابسته به ذات پاک او هستند و او قائم به ذات پاک خویش. ♦️و آثار عظمت و قدرت و علم و حکمت او سراسر جهان را پرکرده و دلیل روشنى بر وجود اوست; وجودى که پشت پرده غیب و در ماوراى طبیعت قرار گرفته و همه جا را تجلیگاه علم و قدرت خود قرار داده است. ♦️و این آثار برای طالب معرفت قابل رؤیت است. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
ولادت اسوه صبر و تقوا عقیله بنی هاشم زینب کبری بر شما مبارک
4_5875430400964168418.mp3
5.44M
تغییر مسیر تاریخ : از یک انتخاب درست حضرت زینب سلام‌الله‌علیها، در دوراهی مدینه و کربلا، دقیقاً در مسیر بازگشت ایشان از شام، آغاز شد! ماجرایی که برای ما نیز، تکرار خواهد شد! http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌿 ! ◽️ای کاش اینجا هم کسی پیدا شود که چون یعقوب علیه‌السلام، به‌پسران خطاکارش بگوید: بروید به‌دنبال یوسف بگردید: يابَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وأَخِيهِ وَلاتَيْأَسُوا مِنْ رَوحِ الله إِنَّهُ لايَيْأَسُ مِنْ رَوحِ الله إِلاَّ القَوْمُ الكافِرُونَ /یوسف۸۷ ◽️وای کاش ما گنه‌کارانِ درمانده، فریاد می‌زدیم: ياأَيُّهَا العَزِيزُ مَسَّنا وَأَهْلَنَا الضُّرُّ وجِئْنا بِبِضاعَةٍ مُزْجاةٍ فَأَوْفِ لَنَا الكَيْلَ وتَصَدَّقْ عَلَيْنا إِنَّ الله يَجزِي المُتَصَدِّقِينَ /یوسف۸۸ ◽️ومی‌گریستیم واشک امان‌مان نمی‌داد ومی‌گفتیم: آیا تو یوسف زهرایی؟ وشما مارا درآغوش گرفته که آری من مهدی‌ام.. أَ إِنَّكَ لَأَنْتَ يُوسُفُ قالَ أَنَا يُوسُفُ /یوسف۹۰ ◽️ما شرمنده‌تر ازقبل می‌گفتیم: به‌خدا که شمایید آن برگزیده پروردگار وامام ورهبر مایید تَالله لَقَدْ آثَرَكَ الله عَلَيْنا وإِنْ كُنَّا لَخاطِئِينَ /یوسف۹۱ ◽️وما را با مهربانی می‌پذیرفتید، گویی هیچ گناه نکرده بودیم لا تَثْرِيبَ عَلَيكمُ اليَومَ يَغفِرُ الله لَكُمْ وهُوَ أرحَمُ الرَّاحِمِينَ /یوسف۹۲
📚خلاصه تفسیر سوره مبارکه حمد 📆 جلسه : ۳ 📌کار برای غیر خدا، و نابودشدنی است. 🔺کار بدون نام خدا، لوجه الله نیست و هالک است. همه چیز هالک است و این بدان معنیست که همین حالا هالک است نه در آینده. در مورد انسان هم خیلی کارهایش که لوجه الله نبوده به مقصد نرسیده اما الان نمی بیند و در آخرت میبیند که در همان زمان انجام کار نرسیده بوده است و تازه کشف شده است.(اعمالهم کسراب بقیعه...لم یجده شیئا) پس نفع موقتی هم ندارد که بعدا بخواهند از او بگیرند و تنها خیال می کند داشته لذت میبرده است مانند سراب است که در واقعیت چیزی نداشته و خواص آنرا میدیدند. 📌هر چیزی نشانه خداست وگرنه از عدم و است. هدف سوره حمد عبادت است و خدا به ما نشان داده باید با نام خدا شروع شود تا به هدف برسد و غیر از او همه هالک و سرابند. (کل شی هالک الا وجهه) هر چیزی که شی باشد وجه الله و نشانه وجود خدا هست و اگر وجه و آیت خدا از آن برداشته شود چیزی نمی ماند و لا شیء می شود. اگر کسی به چیزی نگاه کرد و به وجود خدا پی نبرد حقیقتا کور است نه اینکه این یک لعن و نفرین باشد. عقاب و مجازات اخروی هم بخاطر این است که آب را ول کرده و به سمت سراب و لاشیء رفته و عمرش را تلف کرده است. 📌 دو گونه است: رحمت مطلق(رحمان) و رحمت خاص (رحیم) 🔺الله به دو معنی گفته شده است: اله(عبادت) و واله (تحیر) پس الاه یا یعنی معبود، و یا اینکه به معنی تحیر و واله بودن افراد در برابر خداست. 🔸 صیغه مبالغه است. خدا دو رحمت دارد: مطلقه که مقابل ندارد (و رحمتی وسعت کل شیء) و خاصه که مقابلش غضب است. رحمن همان رحمت مطلقه است. پس خدا جهنم را هم جزو رحمت مطلقه خود دانسته است چون وجود جهنم هم نیاز است و اگر جهنم نبود خیلی ها از ترسش به بهشت میروند. آب و آتش و نور خورشید و غیره، رحمت مطلق هستند که به همه میرسد. اما صفت مشبهه است و رحمت خاصه است. رحمت خاص خدا مخصوص متقیان است (خدا توفیقش را به همه نمیدهد)