✨﷽ا✨
🔔#تلنگـــــــر___امروز
🌹شهـــید سید مرتضی آوینی:
«صراط مستقیم از متن جهنم می گذرد
جهنمی که با دست اغواشدگان شیاطین بر کره زمین برپا شده است
شیاطین می دانند که اگر به ما اجازه رشد بدهند
سیر آینده تاریخ جهان از کف اختیارشان خارج خواهد شد
و دیری نخواهد پایید که جهان از فریاد حق طلبانه
همه مستضعفین و محرومین، پر خواهد گشت
این تقدیر محتومی است که دیر یا زود
چه آنان بخواهند و چه نخواهند
روی خواهد نمود
هر کس به پیامبر اسلام گرویده
مأموریت استقامت دارد»
#فاطمیه
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#از_همان_دعاهای_مادرانه 💫
❣ دعای حضرت مادر "سلاماللهعلیها" در روز #چهارشنبه؛
ـ خدایا مراقبم باش ؛
با همان چشمانت ، که نمیخوابند!
با همان ستونِ قدرتت ، که دیده نمیشود!
🔅و با تمام اسمهای قشنگت که هرکدام عظمتی جداگانهاند!
💫 بر محـمّــد و آلش درود فرست؛
مراقبم باش ،
که اگر غیر از تو کسی مراقبم باشد ؛ تلف میشوم!
و عیبهایم را بپوشان ، که اگر غیر از تو ، بپوشاند ، فاش میشود!
و تحقق همهی آنچه از تو خواستهام را آسان کن،
💠 که تو ؛ هم نزدیکی و صدایم را خوب میشنوی ، و هم زود اجابتشان میکنی!
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
انسان شناسی ۱۵۶.mp3
12M
#انسان_شناسی ۱۵۶
#استاد_شجاعی
من هیچ وقت این آیه رو نفهمیدم :
اَلا بِذکرﷲ تَطمئن القُلوب 👇
یاد خدا قطعاً قلبت رو آروم میکنه .
من نماز که میخونم،
قرآن که میخونم،
روزه که میگیرم،
کار خیر که میکنم،
پس چرا اینهمه اضطراب، نگرانی، بدبینی، شک، زودرنجی، کینه و ....
یه جایِ کارم خرابه، نه؟
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
4_825047343362474863.mp3
12.66M
#تفسیر_تمثیلی
سوره بقره آیه ۲۸و29
کیف تکفرون بالله و کنتم امواتاً...
هو الّذی خلق لکم ما فی الأرض.....
استاد رنجبر
◾️ آیا میشود جایی بوی گل یاس بیاید وخودگل یاس نباشد ؟!
◾️ مرگ نوعی اتصال است...
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
⭕️ این انقلاب ادامه فریاد فاطمه(س) است
این روزها میان شهیدان چه همهمهست
این انقلاب ادامۀ فریاد فاطمهست
از تشنگی چه واهمه، از دشمنان چه باک
وقتی عَلم به دست علمدار علقمهست
تا گردن معاویه دَه ضربه بیش نیست
اطراف خیمهگاه علی از چه همهمهست
فرعون هم مقابل موسی کسی نبود
جادوی سامری که فقط یک مجسّمهست
حکم خدا مگر حکمیّت نیاز داشت
با اشعری بگو که زمان محاکمهست
فریاد فاطمهست که پیچیده در جهان
مقصود اگر علیست شهادت مقدمهست....
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
🍃#ختم_دسته_جمعی_نهج_البلاغه
🍃#سومین_ختم
#ختم_موضوعی_نهج_البلاغه
#بعثت_در_نهج_البلاغه
🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁
شهید روح الله عجمیان
تقدیم به ساحت مقدس حضرت
پدر
امام #علی_علیه_السلام
🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم
☘بعثت
💢وَلَمْ یُخْلِ اللهُ سُبْحانَهُ خَلْقَهُ مِنْ نَبیٍّ مُرْسَل اَوْ کِتاب مُنْزَل اَوْ حُجَّة لازِمَة اَوْ مَحَجَّة قائِمَة. رُسُل لا تُقَصِّرُ بِهِمْ قِلَّةُ عَدَدِهِمْ وَلا کَثْرَةُ الْمُکَذَّبینَ لَهُمْ. مِنْ سابِق سُمِّىَ لَهُ مَنْ بَعْدَهُ اَوْ غابِر عَرَّفَهُ مَنْ قَبْلَهُ. عَلى ذلِکَ نَسَلَتِ الْقُرُونُ وَ مَضَتِ الدُّهُورُ وَ سَلَفَتِ الآباءُ وَ خَلَفَتِ الاَبْناءُ.
💢و خداوند سبحان هيچ گاه جامعه بشرى را از پيمان مرسل، يا کتاب آسمانى، يا دليلى قاطع، يا راهى روشن خالى نگذارده است، پيامبرانى که کمى نفراتشان و فزونى دشمنان و تکذيب کنندگانشان، آنها را از انجام وظايف، باز نمى داشت، پيامبرانى که بعضى به ظهور پيامبرى آينده بشارت مى دادند و بعضى از طريق پيامبر پيشين شناخته شده بودند و به اين ترتيب قرنها گذشت و روزگاران، سپرى شد، پدران رفتند و فرزندان، جانشين آنان شدند.
#خطبه1
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
حکمت-4-زهد-1.mp3
1.27M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت4 6⃣
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹 شرح #حکمت4
🔴 قسمت ششم
🔰امیرالمؤمنین علی (علیه السلام) در بخش سوم از حکمت ۴ نهج البلاغه می فرمایند: « زهد نوعی ثروت است».
🔻 زهد چیست؟ آیا استفاده نکردن، بهره نبردن و لذت نبردن از نعمت های حلال دنیا زهد است؟ یا استفاده بردن ، بهره بردن و لذت بردن از نعمت های حلال دنیا به شرط اینکه میل دل به سمت دنیا نباشد و دل گرفتار دنیا طلبی نباشد این معنای زهد است؟
🔻 امیرالمؤمنین در خطبه ۸۱ می فرمایند: «ای مردم زهد یعنی کوتاه کردن آرزو و شکرگزاری در برابر نعمت ها و پرهیز در برابر محرمات است». در این خطبه زهد به معنای نداری یا عدم استفاده مشروع از حلال دنیا نیست. در حکمت ۴۳۹ هم حضرت میفرمایند: «زهد بین دو کلمه از قرآن است که خدای سبحان فرمود: بر آنچه از دست شما رفته حسرت نخورید و به آنچه از دنیا به شما رسیده سرمست نباشید و کسی که بر گذشته افسوس نخورد و به آینده شادمان نباشد همه جوانب زهد را رعایت کرده است». پس در اینجا هم زهد صفت قلب است نه نداشتن و بهره نبردن.
🔻وضع ظاهری زندگی زاهدان:
امیرالمؤمنین وضع زندگی ظاهری زاهدان را اینگونه معرفی می کند در بند ۲ نامه ۲۷ میفرمایند: «ای بندگان خدا! آگاه باشید که پرهیزکاران از دنیای زودگذر به سلامت گذشتند و آخرت جاودانه را گرفتند. با مردم دنیا در دنیایشان شریک گشتند ولی مردم دنیا در آخرت آنها شریک نشدهاند. پرهیزکاران در دنیا در بهترین خانه ها سکونت کردند و بهترین خوراک های دنیا را خوردند و همان لذّتهایی را چشیدند که دنیاداران چشیده بودند و از دنیا بهره گرفتند همان گونه که سرکشان و متکبران از دنیا بهره بردند».
🔻مولا علی (علیه السلام) در خطبه ۲۰۳ در مورد زاهدان می فرمایند: «زاهدان گروهی از مردم دنیا هستند که دنیا پرست نمی باشند پس در دنیا زندگی می کنند، ولی آلودگی دنیا پرستان را ندارند در دنیا با آگاهی و بصیرت عمل میکنند و در ترک زشتی ها از همه پیشی می گیرند».
🔻 با این نگاه مولا علی (علیه السلام) در خطبه ۱۰۹ نهج البلاغه در نقطه مقابل زهد که دل بستن به دنیا است عبارات فوق العاده ای دارند که از باب (( تعرف الاشیاء بِاضدادها )) یعنی برای شناختن هر مفهومی یا چیزی یکی از راههای آسان، این است که ضد آن را بشناسید، من این بند ۴ خطبه ۱۰۹ را برایتان می خوانم که درباره عشق و دلبستگی به دنیا است امیرالمؤمنین می فرمایند: «هر کس به چیزی عشق ورزد نابینایش می کند و قلبش را بیمار کرده و با چشمی بیمار می نگرد و با گوشی بیمار می شنود. خواهش های نفس پرده عقلش را دریده و دوستی دنیا دلش را میرانده است، شیفته بی اختیار دنیا و برده آن است و برده کسانی است که چیزی از دنیا در دست دارند. دنیا به هر طرف برگردد او نیز بر می گردد و هر چه هشدارش دهند از خدا نمی ترسد. از هیچ پند دهنده ای شنوایی ندارد با این که گرفتار آمدگان دنیا را می نگرد که راه پس و پیش ندارند و در چنگال مرگ اسیرند، میبیند که آنها بلاهایی را که انتظار آن را نداشتند بر سرشان فرود آمد و دنیایی را که جاویدان میپنداشتند از آنها جدا شده و به آنچه در آخرت وعده داده شده بودند خواهند رسید و آنچه بر آنها فرود آید وصف ناشدنی است».
↩️ ادامه دارد...
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7