فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤رائفی پور
📜 غدیر خم و دوزخی شدن اکثر صحابه طبق کتاب صحیح بخاری
📘کتاب صحیح بخاری کتابی است که اهل تسنن میگویند همه روایات و احادیث آن راست و درست است.. آدرس حدیث جهنّمی شدن همه صحابه پیغمبر بجز تعداد اندکی : عنوان الكتاب: صحیح البخاری (ط. دار ابن كثیر)، كتاب الرقاق » باب فی الحوض،ص۱۶۳۳، المؤلف: محمد بن إسماعیل البخاری أبو عبد الله، الناشر: دار ابن كثیر – دمشق بیروت،سنة النشر: ۱۴۲۳ – ۲۰۰۲، عدد المجلدات
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
انسان شناسی ۲۸۰.mp3
11.44M
#انسان_شناسی ۲۸۰
#استاد_شجاعی
#حجهالاسلام_حیدری_کاشانی
✘ من نمیخوام بیفتم توی جاده خاکی!
✘ من نمیخوام به خودم بیام ببینم خودمو ارزون فروختم و نفهمیدم!
✘ من نمیخوام تازه وقت مردن بفهمم، آماده نیستم!
✘ من نمیخوام از مسیر مستقیم کج بشم و نفهمم!
چجوری مراقب خودم باشم؟
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
Kashani-14010122-UniTeh-04-Hkashani_com.mp3
10.01M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
📋 چرا باید دائم به امیرالمومنین صلوات الله علیه بپردازیم؟ (جلسه چهارم) ـ 22 فروردین ماه 1401
🔸 مسجد دانشگاه تهران
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
AUD-20220724-WA0013.
3.64M
🔊 شرح نهج البلاغه با نهج البلاغه
🔸 شرح #حکمت14 1⃣
💢مَنْ ضَیَّعَهُ الاَْقْرَبُ أُتِیحَ لَهُ الاَْبْعَدُ.
💢كسي را كه نزديكانش واگذارند، بيگانه او را پذيرا باشد.
🌿🌸🌿🌸🌿🌸
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
🌹شرح #حکمت14
🔴 قسمت اول
🔹 درود خدا بر امیرالمؤمنین فرمود: «كسی را كه نزديكانش واگذارند بيگانه او را پذيرا باشد.»
🔻امیرالمؤمنین (علیه السلام) در حکمت چهاردهم می فرمایند: « مَنْ ضَيَّعَهُ الْأَقْرَبُ أُتِيحَ لَهُ الْأَبْعَدُ» اجمالاً مرحوم آقای دشتی اینگونه ترجمه کرده اند: "کسی را که نزدیکانش واگذارند، بیگانه او را پذیرا می گردد."
🔰 منتها ما در این نوع برداشت بزرگواران از این حکمت، نظر مخالفی داریم که به جهت اینکه علتش درست و علمی مشخص بشود و معنای دقیقتر به نظر ما معلوم شود، مقدماتی را باید بطور مختصر خدمت شما عرض کنم:
✅ سه واژه در این حکمت باید ترجمه بشود:
1⃣ یکی عبارت «ضَيَّعَهُ» ؛ یعنی تضییع کرد، ضایع کرد، پایمال کرد، از بین برد، حق کسی را نابود کردن.
2⃣ دوم « الْأَبْعَدُ» است. الْأَبْعَدُ در مقابل« الْأَقْرَبُ»، "أَقْرَب" از "اقربا" گرفته شده است؛ یعنی کسانی که با ما خویشاندی و پیوند نزدیکی دارند. پس "أبعد" یعنی کسی یا کسانی که نسبت فامیلی و خویشاوندی و نزدیکی با ما ندارند.
3⃣ ولی مهمترین واژه «أُتِيحَ لَهُ» است. « مَنْ ضَيَّعَهُ الْأَقْرَبُ أُتِيحَ لَهُ الْأَبْعَدُ»؛ "أُتِيحَ لَهُ" یعنی چه؟ "أُتِيحَ" فعل ماضی مجهول است از "تاح"؛ عرب وقتی می گوید: " تاح له الشّئ" یا "أُتیح له الشّئ" ؛ یعنی برای او چیزی آماده شد، فراهم شد، زمینه سازی شد. پس "أُتِيحَ لَهُ" یعنی زمینه سازی میشود برای او، فراهم میشود برای او. اما ببینیم معنای دقیق و مقصود اصلی امیرالمؤمنین از این حکمت چیست؟
🔻 برداشت اکثر شارحین و مترجمین محترم نهج البلاغه از این حکمت اینگونه است: «کسی را که نزدیکانش واگذارند، خداوند برای یاری او دیگران را برمی انگیزد» و به طور مفصّل توضیحاتی دادند که می توانید به آدرسهایی که عرض میکنم مراجعه بفرمایید.
📚 ترجمه مرحوم فیض الاسلام جلد۶ ص۱۰۹۴/ ترجمه مرحوم شهیدی ص۳۶۲/ شرح ابن میثم ج۵، ص۲۴۶/ ترجمه شرح ابن میثم ج۵ ص۴۱۸/ شرح مرحوم مغنیه تحت عنوان: « فی ضِلال نهج البلاغه» ج۴ ص ۲۲۵/ شرح شیخ عباس قمی تحت عنوان « شرح حِکم نهج البلاغه» ص۲۰۵ و۲۰۶/ شرح منهاج البرائه، آیت الله خویی ج۲۱ ص ۲۹ و ۳۰/ شرح لاهیجی ص۲۹۳/ شرح ابن ابی الحدید ج۱۸ ص ۱۱۸ و شرح نهج البلاغه منظوم ج۹ ص ۲۱.
🎙حجت الاسلام مهدوی ارفع
↩️ ادامه دارد...
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
به جرج جرداق گفتند:
شما یک مسیحی هستی و خیلی هم مذهبی نیستی، چه شد که در مورد حضرت علی (ع) کتاب نوشتی؟
به گریه افتاد و گفت مرحوم علامه امینی هنگامی که کتاب الغدیر را نوشت چند جلد از کتاب را برای من فرستاد.
یک نامه هم نوشت و گفت آقای جرد جرداق شما یک حقوقدان و وکیل دادگستری هستی، نه شیعه هستی و نه سنی که بگوییم طرفداری میکنی، کار تو دفاع از مظلوم است.
ما با اهل سنت بر سر علی (ع) دعوا داریم ما میگوییم حق با علی است آنها می گویند نه.
حالا این چند جلد کتاب الغدیر را به عنوان پرونده مطالعه کنید تمام مدارک هم از اهل سنت است.
من از شیعه چیزی در آن ننوشتهام.
شما هم در حد یک وکیل دادگستری قضاوت خود را برای من بنویسید.
جرداق می گوید:
من دیدم وقتی انسانی مرا به عنوان یک وکیل دادگستری مخاطب قرار داده و از من کمک خواسته بیانصافی است اگر کمک نکنم بنابراین پذیرفتم.
وقتی کتابها را دقیق خواندم دیدم در تاریخ از علی(ع) مظلومتر نمیشناسم و لذا تصمیم گرفتم به اقتضای شغلم که وکیل دادگستری است، از این مظلوم دفاع کنم و کتاب «الامام علی صوة العدالة الانسانیة» را نوشتم.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 کُلُّهُم نورٌ واحد
🔸 عبدالرحمن بن مسلم از امام کاظم (علیه السلام) پرسید و گفت: زیارت امیرالمؤمنین (علیه السلام) افضل است یا زیارت امام حسین (علیه السلام) یا زیارت فلان امام، فلان امام...؟ و یک یک امامان را نام برد. امام کاظم (علیه السلام) در جواب فرمود: ای عبدالرحمان! هر کس که اولین ما را زیارت کند، آخرین نفر ما را زیارت کرده است، چنان که اگر آخرین ما را زیارت کند، اولین نفر ما را زیارت کرده است. هرکس ولایت اولین نفر ما را بپذیرد، ولایت آخرین نفر ما را پذیرفته است، همان طور که اگر ولایت آخرین نفر ما را بپذیرد، ولایت اولین نفر ما را پذیرفته است. کسی که حاجت یکی از دوستان ما را برآورد، گویا حاجت همه ما را برآورده است...؛ عبدالرحمن بن مسلم قال: دخلتُ علی الکاظم علیه السلام فقلت له: أیّما أفضل الزیارة لأمیرالمؤمنین صلوات الله علیه أو لأبى عبدالله علیه السلام أو لفلان أو فلان؟ و سمیتُ الأئمّة واحداً واحداً فقال علیه السلام لى: «یا عبدالرحمن بن مسلم! من زار أوّلنا فقد زار آخرنا و من زار آخرنا فقد زار أوّلنا و من تولّی أوّلنا فقد تولّی آخرنا و من تولّی آخرنا فقد تولّی أولنا، و من قضی حاجةً لأحدٍ من أولیائنا فکأنّما قضاها لجمیعنا...». #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 ادب فنای مقربان، ج1، ص34. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7