فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
امام علی (ع) :
🟢 هیچ سختی و مشکلی شکل نگرفت ، مگر اینکه خداوند گشایش آن را نزدیک ساخت
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
لطفا مطالب را با لینک کانال انتقال دهید.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#قرب_به_اهل_بیت۳۸
🔺 شیطان از کم شروع میکند ولی به کم قانع نیست!
ابتدا سطح پرواز (دغدغهها و همتها) انسان را میآورد پایین و بعد تا اصابت با کوه و نابودی کامل سوق میدهد.
مراقب غصهها و شادیهای خود باشیم.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
قرب به اهل بیت ۳۸.mp3
9.39M
✘ از ویژگیهای مقام قرب به اهل بیت علیهمالسلام، این است که غصهای از جنس غصههای کمارزش انسان را درگیر نمیکند و یا زمین نمیزند!
آیا واقعاً میشود به اینجا رسید؟
مجموعه #قرب_به_اهل_بیت (علیهماالسلام) ۳۸
#استاد_شجاعی | #استاد_عالی
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
در محضر نهج البلاغه
🔷 #شرح_خطبه ١۸ بخش دوّم 🔹فایل صوتی، شرح استادمفسر دكتر محمدعلى انصارى برمتن زیر است: 🌸 افَامَرَهُمُ
تا اینجا پیش رفتیم🤗😬😬
اینک بقیه بحث👇👇
3-Khotbeh18.b3.mp3
3.83M
🔷 #شرح_خطبه ١۸ بخش سوّم
🔹شرح استاد دكتر محمدعلى انصارى برمتن زیر است:
🌸 أَمْ كانُوا شُرَكاءَ لَهُ فَلَهُمْ اَنْ يَقُولُوا، وَ عَلَيْهِ اَنْ يَرْضى؟ اَمْ اَنْزَلَ اللّهُ سُبْحانَهُ ديناً تامّاً فَقَصَّرَ الرَّسُولُ صَلَّى اللّهُ عَلَيهِ وَ آلِهِ عَنْ تَبْليغِهِ وَ اَدائِهِ؟ وَ اللّهُ سُبْحانَهُ يَقُولُ: «ما فَرَّطْنا فِى الْكِتابِ مِنْ شَىْء.» وَ قالَ: «فيهِ تِبْيانُ كُلِّ شَىْء.» وَ ذَكَرَ اَنَّ الْكِتابَ يُصَدِّقُ بَعْضُهُ بَعْضاً، وَ اَنَّهُ لاَ اخْتِلافَ فيهِ، فَقالَ سُبْحانَهُ: «وَلَوْ كانَ مِنْ عِنْدِ غَيْرِ اللّهِ لَوَجَدُوا فيهِ اخْتِلافاً كَثيراً.» وَ اِنَّ الْقُرْآنَ ظاهِرُهُ اَنيقٌ، وَ باطِنُهُ عَميقٌ، لاتَفْنى عَجائِبُهُ، وَ لا تَنْقَضى غَرائِبُهُ، وَلا تُكْشَفُ الظُّلُماتُ اِلاّ بِهِ.
♻️یا (آنان) شریکانی برای خداوند بودهاند، پس حق دارند که بگویند و بر خداست که رضایت دهد؟ یا خداوند سبحان، دینی کامل فرو فرستاده، اما پیامبر در رسانیدن و گزاردنش کوتاهی ورزیده؟ حال آنکه خداوند سبحان میفرماید: «ما هیچ چیزی را در کتاب فرو گذار نکردهایم.» و در آن روشنگری برای هر چیز است. و یاد آوری فرموده که همانا، قرآن، بخشی از آن، بخشی دیگر را تصدیق میکند و اینکه در آن اختلافی نیست. پس خداوند سبحان فرمودهاست: «و اگر از جانب غیر خدا بود، حتماً در آن اختلاف فراوانی مییافتند.» و به درستی که قرآن، ظاهرش، شگرف و باطنش، ژرف است. شگفتیهایش نیستی نپذیرد و نوادرش پایان نگیرد و تیرگیها جز بدان زدوده نگردد.
#شرح_خطبه
#شرح_خطبه18
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌱 یک هدیۀ شنیدنی!
در این روز عزیز، دعوتید به شنیدن مدح مولا مرتضیعلی علیه السلام 🌹
شعر از شاعر نامدار شیعه، شیخ حسن کاشی
حاج حسن خلج
عیدتان مبارک🌹
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدایا شکرت و ازت ممنونم
به خاطر اینکه همیشه با منی🌷
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 شهد آرزو
🔸 تمام #آرزوی_ما این است که امام زمان را ببینیم، این آرزوی همه ماست؛ اما از این بالاتر هم آرزویی هست یا نه؟!
آرزوی از این بالاتر این است که او ما را ببیند و این راه باز است.
🔻 ما باید بدانیم که دو آرزو داریم:
یک آرزو این است که خدمت حضرت برسیم که این آرزوی همه ماست؛
👈 امّا آرزوی برتر آن است که حضرت ما را ببیند!
🔸 این چهارده نفر «کُلُّهُم نورٌ واحدٌ»؛ اگر بیانی را وجود مبارک حضرت امیر فرمود، همان بیان را وجود مبارک حضرت حجت هم دارد.
اگر ما خواستیم ببینیم، منطق حضرت حجت (سلام الله علیه) چیست، اگر فرمایش حضرت امیر (سلام الله علیه) را داشته باشیم، می فهمیم که وجود مبارک #ولی_عصر هم چه چیزی می خواهد بفرماید.
وجود مبارک حضرت امیر فرمود مردانی تربیت میشوند که «أُولَئِكَ شِیعَتُنَا وَ أَحِبَّتُنَا وَ مِنَّا وَ مَعَنَا آهاً شَوْقاً إِلَیهِم».
🔸 این علی است؛ می گوید دلم می خواهد شیعیانم را ببینم! خب این حرف، حرف امام زمان هم است. حضرت آه می کشد، می گوید #ای_کاش_من_شیعیانم_را_می_دیدم، دوستانم را می دیدم! این ممکن است؛
نه بی راهه برویم نه راه کسی را ببندیم؛
این راه باز است!
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 تاریخ: 1395/11/07
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#یک_لحظه....
🔴 جنس آدمها
🔹هر وقت خواستی «پارچهای» بخری؛
آن را در دست «مچاله كن» و بعد رهايش كن،
اگر «چروک» برنداشت، «جنس خوبی» دارد.
🔸آدمها نیز همينطورند!
🔹آدمهايی كه بر اثر فشارها و مشكلات، اخلاق و رفتارشان عوض میشود
و «چروک» برمیدارند، اينها جنس خوبی ندارند
و برای رفاقت، معاشرت، مشارکت، ازدواج و اعطای مسئولیت به آنها، به هیچوجه «گزینهٔ مناسبی» نخواهند بود.
🔰 مراقب انتخاب آدمهای اطرافمان باشیم،
هرکسی لیاقت هر چیزی را ندارد.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#چهارمین_ختم_نهج_البلاغه
💥تقدیم به ساحت مقدس حضرت #فاطمه(سلام الله علیها)
#شروع:۶آبان 1402
طرح ختم دوساله نهج البلاغه
🌷🌷سهم #امروز🌷🌷
به نیابت از عباد صالح خدا:
" #شهید_رئیسی و همراهان "
👈 #نامه53
#قسمت_بیست_و_چهارم
🌹لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم
✴️با مردم باش
🅾وَأَمَّا بَعْدُ فَلاَ تُطَوِّلَنَّ احْتِجَابَکَ عَنْ رَعِیَّتِکَ، فَإِنَّ احْتِجَابَ الْوُلاَةِ عَنِ الرَّعِیَّةِ شُعْبَةٌ مِنَ الضِّیقِ، وَقِلَّةُ عِلْم بِالاُْمُورِ; وَالاِحْتِجَابُ مِنْهُمْ یَقْطَعُ عَنْهُمْ عِلْمَ مَا احْتَجَبُوا دُونَهُ فَیَصْغُرُ عِنْدَهُمُ الْکَبِیرُ، وَیَعْظُمُ الصَّغِیرُ، وَیَقْبُحُ الْحَسَنُ، وَیَحْسُنُ الْقَبِیحُ وَیُشَابُ الْحَقُّ بِالْبَاطِلِ.
🅾و اما بعد (از دستور نماز)
✅هيچ گاه خود را در زمانى طولانى از رعايا پنهان مدار،
✅زيرا پنهان ماندن زمامداران از چشم رعايا موجب نوعى کم اطلاعى نسبت به امور (مردم و کشور) مى شود
✅و آنها را از آنچه نسبت به آن پنهان مانده اند بى خبر مى سازد
👈 در نتيجه مسائل بزرگ نزد آنان کوچک و امور کوچک در نظر آنها بزرگ مى شود،
👈 کار خوب، زشت جلوه مى کند و کار زشت، خوب;
👈و حقّ و باطل با يکديگر آميخته مى شود.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#نامه53 #فراز_بیست_و_چهارم
#منشور_حکومتی
#با_مردم_بودن
✴️فرماندار از دوحال خارج نیست
💠وَإِنَّمَا الْوَالِی بَشَرٌ لاَ یَعْرِفُ مَا تَوَارَى عَنْهُ النَّاسُ بِهِ مِنَ الاُْمُورِ، وَلَیْسَتْ عَلَى الْحَقِّ سِمَاتٌ تُعْرَفُ بِهَا ضُرُوبُ الصِّدْقِ مِنَ الْکَذِبِ،
🅾 (و به يقين تدبير لازم براى امور کشور در چنين شرايطى امکان پذير نيست) زيرا والى فقط يک انسان است،
🌾 امورى را که مردم از او پنهان مى دارند نمى داند
🌾 و حق، هميشه علامتِ مشخصى ندارد
🌾و نمى توان هميشه «صدق» را در چهره هاى مختلف از «کذب» شناخت
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#نامه53_فراز_بیست_و_چهارم
#منشور_حکومتی
#دقت_در_برخورد_با_مردم
واعلم یا مالک:
💠 وَإِنَّمَا أَنْتَ أَحَدُ رَجُلَیْنِ: إِمَّا امْرُؤٌ سَخَتْ نَفْسُکَ بِالْبَذْلِ فِی الْحَقِّ، فَفِیمَ احْتِجَابُکَ مِنْ وَاجِبِ حَقّ تُعْطِیهِ، أَوْ فِعْل کَرِیم تُسْدِیهِ! أَوْ مُبْتَلًى بِالْمَنْعِ، فَمَا أَسْرَعَ کَفَّ النَّاسِ عَنْ مَسْأَلَتِکَ إِذَا أَیِسُوا مِنْ بَذْلِکَ! مَعَ أَنَّ أَکْثَرَ حَاجَاتِ النَّاسِ إِلَیْکَ مِمَّا لاَ مَئُونَةَ فِیهِ عَلَیْکَ، مِنْ شَکَاةِ مَظْلِمَة، أَوْ طَلَبِ إِنْصَاف فِی مُعَامَلَة.
🅾(وانگهى) تو از دو حال خارج نيستى:
✅يا مردى هستى که آمادگى براى سخاوت و بذل و بخشش در راه حق دارى،
👈 بنابراين دليلى ندارد که خود را پنهان دارى
👈و از عطا کردن حقِ واجب خوددارى کنى،
👈و فعل کريمانه اى را که بايد انجام دهى ترک نمايى،
✅ يا مردى بخيل و تنگ نظر هستى در اين صورت (هنگامى که مردم تو را ببينند و اين صفت را در تو بشناسند) از بذل و بخشش تو مأيوس مى شوند
👈 و دست از تو برمى دارند.
👈افزون بر اينها، بسيارى از حوايج مردم نزد تو، هزينه اى براى تو ندارد;
مانند شکايت از ستمى يا درخواست انصاف در داد و ستدى.
#نهج_البلاغه، #فرازبیست_و_چهارم
#منشور_حکومتی
#دقت_در_برخوردبامردم
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
در محضر نهج البلاغه
🔷 #شرح_خطبه ١۸ بخش سوّم 🔹شرح استاد دكتر محمدعلى انصارى برمتن زیر است: 🌸 أَمْ كانُوا شُرَكاءَ لَهُ ف
خدا رو شکر در شرح خطبه ها به اینجا رسیدیم👆👆
و اینک ادامه بحث👇👇😇
🌸 سلام و عرض ادب
در مقدمه ای که بر خطبه نوزدهم نوشتهاند، آمده که این خطبه، بخشی از کلام حضرت است که آن را به اشعث بنقیس فرمود. امام بر فراز منبر کوفه خطبه میگفت و در میان کلام خود به نکتهای اشاره فرمود. در این هنگام فردی به نام اشعث به آن اعتراض کرد و گفت: ایامیر المؤمنین علیهالسّلام، آنچه میگویی به سود تو نیست؛ بلکه به زیان توست. یعنی در مقام داوری و سنجش سخنان امیرالمؤمنین علیهالسّلام و به عنوان کسیکه در باب آن قضاوت میکند، لب به اعتراض گشود. به تعبیر دیگر، با ادعای فهم کلام امام، سخن ایشان را نقد کرد و آسیب مترتب بر آن را باز گفت.
امیر مؤمنان علیهالسّلام نگاه را به سوی او برگرداند؛ یعنی از فراز منبر نگاه را پایین آورد و متوجه گوینده این سخن، اشعث بنقیس کرد؛ سپس فرمود: «ما یدریک ما علی مما لی؟» تو چه می دانی چه چیز به زیان یا به سود من است؟ در واقع، امام میفرماید: تو قدرت تمیز سود و زیان مرا نداری. طبیعتاً حق داوری و سنجش کلام مرا هم نخواهی داشت؛ چون اصلاً مقصود مرا درک نکردهای که بخواهی در جایگاه نقادان بنشینی و کلام مرا سبک سنگین کنی.
از سخن امام، چنین فهمیده میشود که اشعث در نهایت ضعف فهم و بیآنکه توان درک مدعای حضرت را داشته باشد به خود حق میدهد که این سخن را به داوری بگذارد و با ذهن خُرد خویش در باب آن قضاوت کند. او اصلاً مراد گوینده را نفهمیده و مقصود خطیب را درک نکردهاست؛ با این حال به اظهار نظر میپردازد و میگوید: یا امیر المؤمنین علیهالسّلام، سخن تو اشتباه است؛ نباید چنین می گفتی و آنچه بر زبان تو آمد، به سود تو نبود! به همین دلیل، امام می فرماید: «ما یدریک؟» تو از کجا میدانی؟ تو چه علمی داری و بر کدام مبنا سخن مرا میسنجی؟ آیا سود و زیان مرا تو تشخیص میدهی؟ آیا توان تشخیص خوب و بد کار من در تو هست؟
شرح دكتر محمدعلى انصارى برخطبهی ١۹ در یک قسمت تقديم حضورتان مىگردد.
#خطبه19
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
4_5899717023683839297.mp3
7.67M
🔷 #شرح_خطبه ١۹
🔹فایل صوتی، شرح استادمفسر دكتر محمدعلى انصارى برمتن زیر است:
قاله لأشعث ابن قیس
🌸 ما يُدْريكَ ما عَلَىَّ مِمّا لى؟ عَلَيْكَ لَعْنَةُ اللّهِ وَلَعْنَةُ اللاّعِنينَ، حائِك ٌ ابْنُ حائِك مُنافِقٌ ابْنُ كافِر! وَ اللّهِ لَقَدْ اَسَرَكَ الْكُفْرُ مَرَّةً وَ الاِْسْلامُ اُخْرى، فَما فَداكَ مِنْ واحِدَة مِنْهُما مالُكَ وَلاحَسَبُكَ. وَ اِنَّ امْرَءاً دَلَّ عَلى قَوْمِهِ السَّيْفَ، وَ ساقَ اِلَيْهِمُ الْحَتْفَ لَحَرِىٌّ اَنْ يَمْقُتَهُ الاَْقْرَبُ، وَلايَأْمَنَهُ الاَْبْعَدُ.
لعنت خدا و لعنت لعنکنندگان بر تو باد. ایبافنده پسر بافنده! ایمنافق کافرزاده! به خدا سوگند، همانا یک بار کفر اسیرت کرد و بار دیگر اسلام. پس نه داراییات تو را از یکی از این دو رهانید و نه تبارت. و بیشک، کسیکه شمشیر را بر قوم خویش ره نمایاند و مرگ را به آنان براند، سزاوار است که نزدیکان، دشمنش بدارند و بیگانگان، امینش ندانند.
#شرح_خطبه
#شرح_خطبه19
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#از_همان_دعاهای_مادرانه 💫
❣ دعای مادر در روزهای #سه_شنبه؛
ـ خدایا ، وقتی همه از تو غافلند ، این غفلتشان را برایمان ، تلنگری برای یادآوری و تذکر قرار بده.
ـ و اگر به یادت بودند ، یادمان بینداز که برای این نعمتشان شکر کنیم!
➖ و هرآنچه زیبایی که از زبان ما صادر میشود ، در دلهای ما ریشه دار کن.
ـ خدایا ، گذشت تو ، خیلی بزرگتر از حجم سیاهیهای ماست!
و مهر تو ، بیش از آمار رفتارهای خوبمان ، امیدوارمان میکند.
✨بر محمّــد و آلش درود فرست،
و به انجام افکار و رفتار درست ، موفقمان کن.
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 رسالت جهانی
🔸 ایام #هفته_وحدت را که به مناسبت میلاد وجود مبارک پیغمبر (صلی الله علیه و آله و سلم) است ارج می نهیم! وجود مبارک پیغمبر _ طبق حدیثی که صدرالدین قونوی نقل کرده است _ با جامعه بشری که حرف می زد، با نیم رخ به کسی نگاه نمی کرد، وقتی با کسی حرف می زد، با تمام رخ حرف می زد. 🔸 بیگانه ها گفتند: ﴿إِنْ هذا إِلاَّ قَوْلُ الْبَشَرِ﴾؛ یعنی جبرئیلی نبود، وحی ای نبود، این هم پیغمبر نیست و ـ معاذالله ـ یک آدم عادی است؛ اما خدا فرمود: ﴿نَذیراً لِلْبَشَر﴾؛ ﴿ذِكْری لِلْبَشَرِ﴾؛ یعنی این کتاب برای هفت میلیارد بشر است. ما دو وظیفه داریم: ما موظفیم #جهانی_فکر_بکنیم و #جهانی_حرف_بزنیم، چون در چند مورد خدا در قرآن فرمود: ﴿ذِكْرَی لِلْبَشَرِ﴾؛ ﴿لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ﴾؛ ﴿ لِیُظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّهِ وَ كَفَی بِاللّهِ شَهِیداً﴾. 🔸 ما موظفیم جهانی حرف بزنیم و جهانی فکر بکنیم، چون در چند جای قرآن فرمود این کتاب، #کتاب_جهانی است. ﴿لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّهِ﴾ به ما مسئولیت می دهد که مکتب های جهانی را بررسی کنیم و در برابر این میزان الهی ارزیابی کنیم و این کتاب را قیم بر همه مکتب های جهانی بدانیم تا #رسالت خود را انجام دهیم. #هفته_وحدت #آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی 📚 دیدار جمعی از اساتید علوم دینی دانشگاههای ترکیه با حضرت استاد تاریخ: 1398/08/22 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
#سلام_امام_زمانم
🔵 پس از آمدن مرحوم آیه الله کشمیری به ایران، مرحوم علامه طباطبایی به دیدن ایشان رفت و این نکته را بهعنوان هدیه به ایشان بیان کرد: هر گاه به مشکلی برخوردید، به پشت بام رفته، دو رکعت نماز خوانده و به امام زمان علیهالسلام هدیه نمایید.
پس از نماز، رو به قبله، تلاش کنید خود را از افکار و پراکندگی و تشتت خالی کنید. در آن هنگام هر چه به ذهنتان رسید، اشاره و الهام و تلقینی است از حضرت ولیعصر علیهالسلام برای رفع مشکل.
📚 میناگر دل/مکتوب سوم
☑️ عارف واصل استاد سید علی اکبر صداقت ره
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
Kashani-13980903-83-Khotbe-210-Thaqalain_ir-1.mp3
32.39M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #درآمدی_بر_نهج_البلاغه
📌 جلسه_هشتاد_و_سوم
🔖 خطبه ۲۱۰ نهج البلاغه با موضوع "دلایل اختلاف در روایات"
تاریخ: آذرماه 1398
استاد حامد کاشانی
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7