eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
359 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
14 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠
   فدایی ولایت
🔸 بزرگانی در صدر اسلام بودند كه شهادت را استقبال كردند و ائمه (علیهم السلام) بر شهادت آنها صحّه گذاشتند و نسبت به آنها طلب مغفرت كردند، در حالی که آنها حاضر نشده بودند تقیه كنند؛ جریان از این قبیل بود، جریان از این قبیل بود. به آنها پیشنهاد دادند كه شما بد بگویید اما حاضر نشدند؛ به آنها پیشنهاد دادند كه یا اعلان انزجار كنید یا اعدام، گفتند اعدام! 🔸 امام صادق (سلام الله علیه) فرمود: «فَوَ اَللَّهِ لَقَدْ عَلِمَ أَنَّ هَذِهِ اَلْآیةَ نَزَلَتْ فِی عَمَّارٍ وَ أَصْحَابِهِ ﴿إِلَّا مَنْ أُكْرِهَ وَ قَلْبُهُ مُطْمَئِنٌّ بِالْإِیمَانِ﴾»؛ می ‌دانست كه این آیه سوره «نحل» درباره یاد شده است؛ اما تقیه نكرد. ادامه راه عمار واجب نیست، راه دیگری هم هست به نام راه میثم! 🔸 میثم می‌ گوید كه «دعانی امیرالمؤمنین علی ‌بن ابی‌طالب (علیه السلام)» و به من فرمود: «كیف أنت یا میثم إذا دعاك دعی بنی ‌امیه عبیدالله ‌بن زیاد الی البرائه منّی»؛ این ناپاك اموی اگر تو را خواند كه از من تبرّی بجویی، آن وقت در چه حال قرار می‌ گیری؟ «فقلت یا امیرالمؤمنین أنا والله لا أبرأ منك»؛ قسم به خدا از تو تبرّی نمی‌ جویم. حضرت فرمود: «إذاً والله یقتلك و یصلبك»؛ تو به وسیله او مصلوب می‌ شوی تو را به دار می ‌زنند مقتول می شوی، «قلت أصبر فذاك فی الله قلیل»؛ من صبر می ‌كنم، «فقال یا میثم إذاً تكون معی فی درجتی». 📚 سوره مبارکه آل عمران، جلسه 87 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
انسان شناسی ۲۸۳.mp3
12.16M
۲۸۳ من نمی‌خوام این آرامش، اقتدار و استحکامی که در اثر ارتباط صحیح با خداوند بدست آوردم رو از دست بدم! من نمی‌خوام حاکمیتِ وجودم بیفته دستِ رقیب‌های عشقیِ خدا! من نمی‌خوام آدم برعکس باشم! ✘ چکار باید کنم؟ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
👈 تاریخ دوباره تکرار خواهد شد و روزی که فرزند علی علیه‌السلام ظهور کند، بسیاری از دشمنان، با دیدن صورت و سیرت او تسلیم خواهند شد👌 و برخی از آن‌ها که ادّعای دوستی او را دارند در مقابلش خواهند ایستاد!! 🌹یک نفر عین علی می‌رسد از راه آخر.... | http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
روز مباهله را یک روز علمی تلقّی کنید / لزوم توجه مجامع علمی به بزرگداشت روز مباهله 🔸
 
جریان واقعه بسیار مهمی است که 24 ذیحجّه به وقوع پیوسته است و این روز را همه ما چه حوزوی و چه دانشگاهی باید گرامی بداریم چرا که این روز از برجسته ‌ترین روزهای سال است... . 🔸 جریان «مباهله» مستحضرید که یک است؛ یعنی امروز هم اگر کسی آن توفیق را بیابد و آن طهارت روح را تحصیل کند، می ‌تواند مباهله کند. 🔸 از غریب ترین ایام زندگی ما ایام مباهله است. خیلی از ما عالمانه حرف می ‌زنیم و عوامانه فکر می ‌کنیم در نتیجه آن را تقریباً از دست می ‌دهیم در حالی که آن اجزای غیر رکنی را خیلی محترم می‌ شمریم مانند اول ذیحجه که سالروز ازدواج وجود مبارک حضرت امیر با فاطمه زهرا(سلام الله علیهما) است اینها جزء واجبات غیر رکنی است. 🔸 فرمود: ﴿نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَ أَبْنَاءَکُمْ﴾؛ یعنی حسن و حسین(سلام الله علیهما) را ما آوردیم و شما هم فرزندانتان را بیاورید، ما دخترانمان شما دخترانتان، ما کسانی هم که ما هستند را می‌آوریم شما هم همچنین؛ این برای آن است که ریشه این خانواده‌ای که داعیه دروغ دارند قطع بشود ﴿ثُمَّ نَبْتَهِل فَنَجْعَلْ لَعْنَةَ اللّهِ عَلَی الْکَاذِبِینَ﴾. 🔸 در جریان حسین بن علی (سلام الله علیه) تعبیر «حُسَینٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَین» را همه ما شنیده ‌ایم. گاهی گفته می‌ شود: «حُسَینٌ مِنِّی»، چون نوه حضرت است؛ «أَنَا مِنْ حُسَینٍ»، چون دین حضرت به وسیله قیام حسینی روشن است خیال می‌ کردیم که «أَنَا مِنْ حُسَین» یعنی از این باب. معلوم می ‌شود این تعبیر چون درباره امام حسن(سلام الله علیه) هم آمده است که «حَسَنٌ‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْه‏» و همین تعبیر سالیان متمادی از قبل درباره علی بن ابیطلاب(سلام الله علیه) آمده است که «عَلِی‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِی‏». این «عَلِی‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِی‏» قبل از جریان «حُسَینٌ مِنِّی وَ أَنَا مِنْ حُسَین» بود. این به چه سندی وجود مبارک حضرت می‌گوید: «عَلِی‏ مِنِّی‏ وَ أَنَا مِنْ عَلِی‏»؟ برای اینکه خدا در قرآن دارد که ﴿وَ أَنْفُسَنَا وَ أَنْفُسَکُمْ﴾... . http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠
 شهد نیایش
🔸 ما یك سلسله واجبات ركنی ولایت و امامت داریم و یك سلسله اجزای غیرركنی؛ مثلاً فلان روز امام (سلام الله علیه) ازدواج كرده است، اینها جزء اجزای غیرركنی ولایت است؛ اما یك سلسله از امور، است مثل , عید «غدیر» كه با آن روز كه حضرت ازدواج كرده است یكسان نیست! هم از همین قبیل است. 🔸 این دعای نورانی «مباهله» شبیه دعای «سَحر» است که «اَللّهُمَّ اِنّی اَسْئَلُکَ مِنْ بَهاَّئِکَ بِاَبْهاهُ» الی آخر. دعای «مباهله» فضیلتی دارد كه دعای «سَحر» ندارد؛ این دعا، ترجیع ‌بند دل پذیری دارد كه دعای «سحر» آن ترجیع‌ بند را ندارد. شما در سوره مباركه «الرحمن» این ترجیع ‌بند را می ‌بینید که ﴿فَبِأَی آلاءِ رَبِّكُما تُكَذِّبانِ﴾، ترجیع ‌بند دعای «مباهله» این است كه هر فِقره ‌ای كه تمام شد، با خدا گفتگو می ‌كند عرض می کند خدایا تو گفتی بخوان، من هم خواندم، تو اجابت كن! این ترجیع ‌بند است؛ این با دست به یقه شدن است! خدایا تو گفتی بخوان من خواندم، پس اجابت كن. چقدر این دعای شیرین است! شیرینی دعای «مباهله» به مراتب بالاتر از شیرینی دعای «سَحر» است. 📚 سوره مبارکه حجرات جلسه 3 تاریخ: 1395/07/05 🌐 https://esra.ir 🆔 @a_javadiamoli_esra
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 مباهله جاويد 🔹 مباهله یک است؛ این مستقیماً مربوط به خود اهل بیت (علیهم السلام) است بعد کسانی که واقعاً شیعه خالص اند و اهل بیتی اند دعای اینها مستجاب می شود؛ اینها می شوند «خلیفة الله»! 🔹 ما در این می گوییم خدایا! تو که دین خود را حفظ می کنی، جامعه را حفظ می کنی، به دست ما حفظ کن؛ نه اینکه ما ناظربیگانه باشیم. دعا یک وقت است مستجاب است یک وقت است که به برکت شما مستجاب است؛ مباهله این است. 🔹 روز بیست و چهارم ذی حجه یا هر فرصتی که شد انسان می تواند ، خلیفه، شاگرد و دست پرورده اهل بیت باشد و مباهله کند؛ بعد از اینکه حق برای او روشن شد و خودش طیّب و طاهر بود و چند روز روزه گرفت و آماده شد، بیاید در میدان مباهله و کاری که کردند او بکند. 📚 سخنرانی در روز عید غدیر خم تاریخ جلسه: 1401/04/27 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🌸 رهمنودهای آیت الله بهجت (ره) برای حل مشکلات : 1⃣ قرآن کوچکی را همیشه همراه داشته باشید. 2⃣ معوذتین را بخوانید و تکرار نمایید. 3⃣ آیت الکرسی را بخوانید و در منزل نصب نمایید. 4⃣ چهار قل را بخوانید و تکرار کنید ، خصوصاً وقت خواب. 5⃣ در موقع اذان با صدای نسبتا بلند ، اذان بگویید. 6⃣ روزی 50 آیه از قرآن کریم با صدای نسبتا بلند بخوانید. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
4_5855149436543438766.mp3
6.27M
سرود( دل مالکی داری بیا....) سرود(‌ ای دُر شرف تو علی...) 🎥 مراسم جشن 🗓 جمعه ۱۶ تیر ۱۴۰۲ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🏞 اگر در عاشورا بودیم... 📚 | ص ۳۷ #️⃣ به مناسبت سالگرد رحلت استاد علی صفایی حائری و برادر عزیزم محمود پیروزفر(۲۲ تیر ١٣٧٨ ) http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 https://eitaa.com/quraanalkarim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞به بهشت قانع نشو! 🎙 عین‌صاد به مناسبت سالگرد رحلت استاد علی صفایی حائری و برادر عزیزم محمود پیروزفر (٢٢تیر) http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 https://eitaa.com/quraanalkarim
🪐وصف پیامبر اسلام و اهل بیت علیهم‌السلام ┄┄┅═✧❁🔸💎🔸❁✧═┅┄ 💎عِتْرَتُهُ خَيْرُ الْعِتَرِ وَ أُسْرَتُهُ خَيْرُ الْأُسَرِ وَ شَجَرَتُهُ خَيْرُ الشَّجَرِ، نَبَتَتْ فِي حَرَمٍ وَ بَسَقَتْ فِي كَرَمٍ، لَهَا فُرُوعٌ طِوَالٌ وَ ثَمَرٌ لَا يُنَالُ؛ 🟠شجره او كه بهترين شجره‏ هاست در حرم روييده و در بستان مجد و شرف باليده است. شاخه ‏هايش بلند و ثمرتش دور از دسترس ✍امام عليه السلام با اين تعبيرات بسيار زيبا، حقّ سخن را درباره پيامبر اکرم صلى الله عليه وآله و عترت او ادا فرموده و عظمت و برکت اين شجره طيّبه را روشن ساخته و با تشبيهات و تعبيراتى دلنشين، فضايل آنها را بيان فرموده است.جمله «نَبَتَتْ فِي حَرَم» بنا به عقيده جمعى از «شارحان نهج البلاغه» اشاره به «حرم مکّه» است، که شجره وجودى پيامبر اسلام صلى الله عليه وآله از آن روييد و در آن پرورش يافت.جمله «بَسَقَتْ فِي کَرَم» اشاره به اين است که نه تنها پيامبر در سرزمين و خانواده آبرومندى متولّد شد، بلکه پرورش و نموّ و رشد او نيز، در محيطى مملوّ از کرامت و بزرگوارى تحقّق يافت .جمله «ثَمَرٌ لاَيُنَالُ» به اين معنا نيست که هيچ کس دستش به ثمره اين درخت پربار نمى رسد; چرا که اين فضيلتى نيست! بلکه يا همان طور که در بالا گفتيم منظور اين است فرومايگان و افراد نالايق دستشان به ميوه هاى اين درخت فضيلت نمى رسد; يا آنکه منظور آن است که آنچنان ميوه هاى اين شجره مبارکه پر ارزش است که احدى نمى تواند، همانند آنها شود. 📘 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
تاکید بر پرهیز از افراط و تفریط / انسان باید همواره در هسته مرکزی عقل و عدل حرکت کند 🔹
 پایگاه اطلاع رسانی اسراء
: صبح امروز پنج شنبه 22 تیر 1402جلسه درس اخلاق هفتگی آیت الله العظمی جوادی آملی به صورت مجازی برگزار گردید. در این جلسه آیت الله العظمی جوادی آملی به ادامه مبحث شرح نهج البلاغه ـ حکمت 109 ـ پرداختند. ✅ در حکمت 109 نهج البلاغه به نقل از امیرالمومنین علی علیه السلام آمده است که فرمود: «نَحْنُ النُّمْرُقَةُ الْوُسْطَى بِهَا يَلْحَقُ التَّالِي وَ إِلَيْهَا يَرْجِعُ الْغَالِي» ما اهلبیت، تکیه گاه معتدلی هستیم که نه تندیم و نه کند، که ◀️ باید عقب افتادگان به ما ملحق شوند ◀️ و تندروان نیز باید توبه کنند و به سوی ما برگردند. 🔺قبل یا بعد از امام حرکت نکردن، فلسفه این جمله نورانی امیرالمومنین است و لذا همواره انسان باید در حرکت کند. ✅ آیت الله العظمی جوادی آملی با اشاره به سالروز و ، با بیان اینکه باید جریان مباهله را گرامی بداریم، اظهار داشتند: آنچه از آیه مباهله بر می آید این است که وجود مبارک امیرالمومنین، به منزله است و یک حقیقت هستند که یکی وحی و نبوت را دریافت می کند و یکی ولایت و امامت را دریافت می کند و این جانشین اوست. ✅ عظمت مولا امیرالمومنین در این آیه از بیان بلند ﴿وَ أَنْفُسَنَا وَ أَنْفُسَکمْ﴾ مشخص است ولی علاوه بر آن در آیه آمده است ﴿ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ﴾ یعنی «ما» قرار می دهیم «فَنَجْعَل»، اینجا دو تا مطلب هست: 1️⃣ اینکه دعا یک برکت و وسیله خوبی است که عبد دعا میکند و خدا اجابت می کند 2️⃣ و یک وقت مسئله قرب نوافل و قرب فرایض هست که عبد به جایی می رسد که می شود... . 📚 درس اخلاق تاریخ جلسه: 1402/04/22 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📩نامه اى از امیرالمؤمنین به اسود بن قطبه فرمانرواى حلوان ▫️وَابْتَذِلْ نَفْسَکَ فِيمَا افْتَرَضَ اللهُ عَلَيْکَ، رَاجِياً ثَوَابَهُ، وَمُتَخَوِّفاً عِقَابَهُ 🟤نفس خويش را در راه انجام آنچه خدا بر تو واجب کرده است به اميد ثوابش و ترس از کيفرش تسليم و خاضع کن» ✍اشاره به اينکه اگر مى خواهى از پاداش هاى الهى در دنيا و آخرت بهره مند شوى و از کيفرهايش در دو سرا در امان باشى، در انجام واجباتى که بر تو به عنوان يک والى است کاملا کوشا باش و غرور مقام، تو را از تسليم و تواضع باز ندارد. 📘 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟤 توبه‌ واقعی از نظر امیرالمؤمنین(ع) چگونه است؟ 💠امام عليه السلام به كسى كه در حضورش گفت استغفرالله، فرمود: مادرت به عزايت بنشيند! آيا مى دانى استغفار چيست؟ استغفار جايگاه والامقامان است و آن نامى است كه بر شش معنى نهاده شده است: اول: پشيمانى از (بدى هاى) گذشته. دوم: تصميم بر ترك بازگشت به آن (بدى ها) براى هميشه. سوم: اداى حقوق آفريدگان خدا. چهارم: توجه به هر واجبى كه تباه كردى و آن را ادا كنى. پنجم: آب كردن گوشت هايى كه از خشم پروردگار روييده تا آن جا كه پوست بر استخوان بپيوندد و ميان آن دو، گوشت تازه برويد.ششم: به تنت رنج بندگانى را بچشانى آن گونه كه شيرينى گناه را چشانده اى، پس در اين هنگام می گويى أستغفرالله. 📘 🌱🌴🌱🌴🌱 🎤شهید http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
انسان شناسی ۲۸۴.mp3
12.26M
۲۸۴ اینکه من سلطانِ وجودم باشم، اینکه از پس تصمیم‌های بزرگ و انسانی‌ام بربیام، کار خیلی سختیه ! ✘ خیلی وقتها میخوام، اما نمی‌تونم ! گیرِ کار من کجاست؟ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
اهم مطالب جلسه (18) از دین در کلام مولا امیرالمؤمنین 🔸دین‌داریِ‌ شاکرانه، نتیجۀ فهمیدن «عشق خدا به ما» است، نه «عشق ما به خدا»! 🔘قبل از اینکه دنبال عاشقیِ خدا باشیم، باید بدانیم که معشوق خدا هستیم 🔘راه برقراری رابطۀ عاطفی با خدا این است که درک کنیم خدا چقدر به ما محبت دارد 🔘وقتی بدانی که خدا دوستت دارد، آرامش و اعتماد به نفس پیدا می‌کنی 🔘بهترین دعایی که در آن معشوق بودنِ ما را توضیح می‌دهد، دعای عرفه است 📢صوت(20دقیقه): @panahian_mp3 🚩http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🔸دین‌داریِ‌ شاکرانه، نتیجۀ فهمیدن «عشق خدا به ما» است، نه «عشق ما به خدا»! 📌 از دین، در رسالت و کلمات امیرالمؤمنین(ع)-ج۱۸ 🔺یکی از تلقی‌های ناروا از دین، داشتن تلقیِ صرفاً عاشقانه از دین است، مثلاً اینکه می‌گوییم «ما خدا را دوست داریم و عاشق او هستیم» یا «ما ائمۀ هدی را دوست داریم» البته ما نمی‌خواهیم عاشقی و دین‌داری عاشقانه را نفی کنیم، بلکه می‌گوییم ما بیشتر از اینکه و قبل از اینکه دنبال عاشقی باشیم، باید دنبال پاسخ‌گویی به معشوق بودنِ خودمان باشیم. خیلی کار می‌برد ما عاشق خدا شویم درحالی‌که همین الان ما معشوق و محبوب خدا هستیم؛ الان لطف و محبت خدا شامل ما هست و اگر پاسخ‌دهنده به لطف و محبت پروردگار باشیم، زندگی معنوی ما متحول خواهد شد. 🔺درک عشق و محبت خدا به ما، راهی است که ما را هم عاشق خدا خواهد کرد. اگر فضای معشوق بودن در جامعه وجود می‌داشت، مجالس دعا و مناجات ما شاید هزاران برابر بود. 🔺خدا می‌پسندد که ما دوست داشته باشیم محبوب باشیم. در زیارت امین‌الله می‌خوانیم: «مَحْبُوبَةً فِي أَرْضِكَ وَ سَمَائِكَ» یعنی من را محبوب آسمان‌ها و زمین قرار بده. قرآن می‌فرماید: وقتی فرعون و لشکریانش مردند، آسمان‌ و زمین بر آنها گریه نکردند «فَمَا بَكَتْ عَلَيْهِمُ السَّمَاءُ وَ الْأَرْضُ» (دخان، 29) یعنی ما باید این‌قدر محبوب باشیم که وقتی از دنیا رفتیم، آسمان و زمین بر ما گریه کنند. 🔺ما محبوب اهل‌بیت(ع) هم هستیم. شما وقتی می‌خواهی به کربلا بروی، به جای اینکه بگویی «من علاقه دارم به کربلا بروم» بهتر است بگویی «امام حسین(ع) علاقه دارد من به کربلا بروم» اگر حالت دوم باشد، آن‌وقت می‌گویی «اصلاً وظیفۀ من است که بروم.» این خیلی زیباتر است. اگر کلّ مفاتیح الجنان را بگردید، می‌بینید اکثر دعاها بر اساس دین معشوقانه است نه عاشقانه! چون این معشوق است که استغفار می‌کند و می‌گوید «ببخشید، نتوانستم جواب محبت شما را بدهم» و اصل دعا هم استغفار است. 🔺بی‌تردید بهترین دعایی که این معشوق بودن را توضیح می‌دهد دعای عرفه است. در دعای عرفه، امام حسین(ع) از خدا خیلی تشکر و عذرخواهی می‌کند که «من نمی‌توانم محبت تو را پاسخ بدهم». اگر بتوانیم حال دعای عرفه امام حسین(ع) را داشته باشیم و با این حال درِ خانۀ خدا برویم خیلی خوب است؛ یعنی همان حس و حال شاکرانه! http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 💞🌹💞🌹💞
ادامه مطلب 🔺گاهی از اوقات ادعای عاشقی، حتی اگر محبتی هم در میان باشد، ممکن است ما را مغرور کند، اما درک معشوق بودن، هیچ‌وقت ما را مغرور نمی‌کند بلکه همیشه ما را بدهکار می‌کند. 🔺در علم کلام و مباحث اعتقادیِ ما «قاعدۀ لطف» یکی از مبانی برجسته است. ما اول ثابت می‌کنیم که خدا به ما لطف دارد، بعد بسیاری امور را بر این اساس ثابت می‌کنیم، مثلاً می‌گوییم: «چون خدا به ما لطف دارد، برای ما پیامبر می‌فرستد» یا «چون خدا به ما لطف دارد، به امام حسین(ع) اجازه داد خود را برای هدایت ما قربانی کند» همه‌اش از سرِ محبتی است که خدا به ما دارد. بحث بر سرِ دوست داشتنِ ما است. علامه طباطبایی می‌فرماید: با روش‌های رایج اخلاقی که از یونان یا ... رسیده، کسی درست نمی‌شود. روش اسلام این است که یک آگاهی به تو می‌دهد که اصلاً رذایل پیش نیاید که تو بخواهی آنها را از بین ببری! یک نمونه‌اش همین آگاهی است که بدانی «خدا دوستت دارد»، آن‌وقت آرام و صبور می‌شوی، حتی اگر دیگران دوستت نداشته باشند باز هم اعتماد به نفس خواهی داشت. 🔺کسی که بداند خدا عاشق اوست بدون اینکه مغرور شود، به تمسخر، توهین و دشمنی دیگران اهمیت نمی‌دهد. چرا حضرت زینب(س) از پا نمی‌افتد؟ چون از عشق خدا به خودش خبر دارد و غرق شکر و استغفار است. ما به این روحیه برای زندگی احتیاج داریم. کسی که این روحیه را با این معرفت پیدا نکند، اولاً از بهرۀ عقلانی بالایی برخوردار نیست و ثانیاً با روش‌های اخلاقی دیگر هم درست نخواهد شد. 🚩 از دین 📢صوت: @Panahian_mp3 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 خیمه‌ی عزا در حرم مطهر حضرت ابالفضل(ع) برافراشته شد 🔹این خیمه نخستین خیمه عزای محرم ۱۴۴۵ قمری به شمار می‌رود 🏴السلام علیک یا ساقی العطشان http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠
  کریمه ناب
🔸 وجود مبارک امیرالمؤمنین و فاطمه زهرا (سلام الله علیهما) کردند که اگر خدا این کودکان را شفا مرحمت کرد، روزه بگیرند. نذر کردن که خدا اگر شفا داد روزه بگیرند یک کار عادی است و خیلی مهم نیست؛ اما ﴿وَ یطْعِمُونَ الطَّعَامَ عَلَی حُبِّهِ مِسْكِیناً وَ یتِیماً وَ أَسِیراً﴾ حائز اهمیت است. 🔸 خود انسان روزه بگیرد در آن هوای گرم حجاز ـ حالا آن افطاری هم گفتند با قرض تهیه شده ـ و هنگام افطار مسکینی بیاید، یتیمی بیاید، اسیری بیاید و اینها سهمیه خودشان را بدهند و با آب خالص افطار کنند، این چیزی نیست که برای افراد عادی قابل هضم باشد. خود وجود مبارک حضرت امیر و فاطمه (سلام الله علیهما) بالغ بودند و گرسنه ماندند؛ اما این کودکان، واجب النفقه آنها بودند، غذای اینها را دادن و اینها را همین ‌طور گرسنه نگه داشتن، معلوم می شود که این جزء است که مربوط به خود است، چون اینها سهمیه حسنین را هم دادند. تاریخ: 1394/07/15 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7