eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
354 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.2هزار ویدیو
16 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
4_5992093820236333564.mp3
3.6M
🔷 جلسه ٣_ بخش سوّم 🔹 استاد دكتر محمدعلى انصارى: 🌸 فَهُمْ فِيهَا تَائِهُونَ حَائِرُونَ جَاهِلُونَ مَفْتُونُونَ فِي خَيْرِ دَارٍ وَ شَرِّ جِيرَانٍ نَوْمُهُمْ سُهُودٌ وَ كُحْلُهُمْ دُمُوعٌ پس آنان در آن (فتنه‌ها) سرگردان، حیران، نادان و گرفتار بلا و امتحان بودند؛ در بهترین خانه و میان بدترینِ همسایگان؛ خوابشان بی‌خوابی بود و سرمۀ چشمانشان اشک؛ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 هدایت های الهی 🔹 هدایت های قرآن كریم چند قسم است؛ یكی است كه ﴿هُدی لِلنّاسِ﴾است؛ فرمود: ﴿شَهْرُ رَمَضانَ الَّذی أُنْزِلَ فیهِ الْقُرْآنُ هُدی لِلنّاسِ﴾. خداوند جمیع مردم را هدایت كرده است؛ ﴿نَذیراً لِلْبَشَرِ﴾ همین است، ﴿ذِكْری لِلْبَشَرِ﴾ همین است، آیاتی كه به عنوان ﴿یا أَیهَا النَّاس﴾ نازل شده است همین است كه هدایت عمومی و جهانی است. این هدایت به معنای است که هدایت ابتدایی است. 🔹 یک سلسله است در سوره مباركه «نور» و مانند آن آمده است که فرمود: ﴿إِنْ تُطیعُوهُ تَهْتَدُوا﴾ یا ﴿مَنْ یؤْمِنْ بِاللّهِ یهْدِ قَلْبَهُ﴾؛ اینها هدایت های پاداشی است. فیض جدیدی می‌آید، لطف تازه‌ای می‌آید، گرایش پیدا می‌شود كه خیلی ها هستند این توفیق را در خودشان احساس می‌ كنند؛ اینها گرایش به فضیلت دارند، علاقه به نماز اول وقت دارند، علاقه به نماز شب دارند. این علاقه ‌ها به دست كسی است كه دل ها در اختیار اوست. 📚 سوره مبارکه زمر جلسه 24 تاریخ: 1393/08/26 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
تغذیه‌ی روحت را رها نکن! ۱• تغذیه‌ی بخش انسانی، روح انسان را قوی و وسیع میکند. ۲• روح وسیع، نیت‌های وسیع پیدا می‌کند. ۳• نیت‌های وسیع، در انسان دغدغه و نیرو برای حرکت بسمت مقصد تولید می‌کند. ۴• باور مقصد و دغدغه‌ی رسیدن، تولید کننده‌ی استقامت و خستگی‌ناپذیری در برابر موانع و مشکلات است. 🎞 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
انسان شناسی ۳۱۷.mp3
10.81M
۳۱۷ تا تصمیم‌های بزرگ می‌گیرم، یه ذره جلو میرم ... شُل میشم! فشل میشم! ناامید میشم! خسته میشم و بدنم دیگه نمی‌کشه! دائماً یکی باید به سمت هدفم هُل بده منو، وگرنه می‌بُرّم... ✘ من چرا اینجوری‌ام؟ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
▫️وَ إِنَّ مِنْ أَبْغَضِ الرِّجَالِ إِلَى اللهِ تَعَالَى لَعَبْداً وَ کَلَهُ اللهُ إِلَى نَفْسِهِ، جَائِراً عَنْ قَصْدِ السَّبِيلِ، سَائِراً بَغَيْرِ دَلِيل 🟠از مبغوض ترين افراد نزد خدا بنده اى است که خدا او را به خودش واگذاشته، از راه راست منحرف گشته، و بدون راهنما گام بر مى دارد!» ✍بديهى است تنها کسى از ميان انبوه موانع و خطرها و پرتگاه ها مى تواند بگذرد و به مقصد برسد که مشمول عنايت الهى و تحت رعايت او باشد و اگر کسى - به خاطر اعمالش - به خود رها شود، به يقين هلاک خواهد شد; از راه راست منحرف مى گردد و بدون راهنما در بيابان زندگى سرگردان مى شود! 📘 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
در محضر نهج البلاغه
#خطبه_متقین 📌قسمت سی و سوم 🔰امیر المومنین عليه السلام در ادامه‌ی بيان نه وصف از اوصاف برجسته پرهيز
📌قسمت سی و چهارم 🔰امیرالمؤمنین علیه السلام در ادامه اوصاف برجسته پرهيزگاران مى فرمايد : ▫️اَلْخَيْرُ مِنْهُ مَأْمُولٌ، وَ الشَّرُّ مِنْهُ مَأْمُونٌ، إِنْ کانَ فِي الْغَافِلِينَ کُتِبَ فِي الذَّاکِرِينَ، وَ إِنْ کانَ في الذَّاکِرِينَ لَمْ يُکْتَبْ مِنَ الْغَافِلِينَ 💠(مردم) به خير او اميدوار و از شرّش درامانند، اگر در ميان غافلان باشد جزو ذاکران محسوب مى شود و اگر در ميان ذاکران باشد در زمره غافلان نوشته نمى شود ✍در حديثى از پيامبر اکرم صلى الله عليه وآله مى خوانيم که فرمود: «ألا أُنَبِّئُکُم لِمَ سُمِّيَ الْمُؤْمِنُ مُؤْمِناً؟ لاِيمانِهِ النّاسُ عَلى أنْفُسِهِمْ وَ أمْوالِهِمْ، ألا أُنَبِّئُکُمْ مِنَ الْمُسْلِمِ؟ اَلْمُسْلِمُ مَنْ سَلِمَ النّاسُ مِنْ يَدِهِ وَ لِسانِهِ; آيا به شما خبر دهم چرا مؤمن مؤمن ناميده شده؟ به سبب اين که مردم را بر جان و مالشان امان بخشيده. آيا به شما خبر دهم چه کسى مسلمان است؟ کسى که مردم از دست و زبانش در سلامت باشند». 🔹هرگاه مؤمنان و مسلمانان عادى بايد چنين باشند، پرهيزگاران که نخبگان مؤمنان و مسلمانان اند به طور مسلم چنين خواهند بود; آنها منبع خيرات و برکات و همه مردم از شر آنان در امانند. 🔹واژه خير و شر مفهوم بسيار گسترده اى دارد که همه نيکيهاى مادّى و معنوى و همه شرور مادى و معنوى را شامل مى شود. ✔️جمله «إِنْ کَانَ فِي الْغَافِلِينَ...» اشاره به اين است که او در ميان افراد غافل و بى خبر، هم رنگ جماعت نمى شود و همچنان به ياد خدا و روز قيامت مشغول است و در ميان ذاکران از جمع آنها عقب نمى ماند و غفلت دامن او را نخواهد گرفت. 📝ادامه دارد... ┏━━━🍃🌹🍃━━━┓ http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 ┗━━━🍁━━
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
راه قلب غافلان، به سمت تولد سالم مسدود است! این گروه هر چند اهل فحشاهای ظاهری بزرگ نباشند، به هیچ وجه در قیامت، از توجه خداوند و معصومین بهره نمی‌برند. ※ چون در دنیا اهل توجه به دنیای درون، تغذیه‌ی درون و ارتباط با مأمن‌های آرامش آن نبودند. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
انسان شناسی ۳۱۸.mp3
11.28M
۳۱۸ | از جنایت قاتل / کم فروش / اهل فحشا / متقلب و خیانتکار و .... بالاتر هم جنایت هست! که ما بدون اینکه فکرش هم بکنیم، بهش مبتلائیم ! http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠
 آیت اللّه حاج آقا مصطفی خمینی (رضوان اللّه علیه)

🔹 بخش مهمّ تقوای امام راحل، در همین آزاد منشی و استقلال فکری او بود. هرگز از اقبال و ادبار افراد، نه لذت می برد و نه رنج. طلاب نیز که شیفته محضر ایشان بودند، گذشته از مقام علمی او، به سبب آزاد اندیشی، استقلال فکری، فولادمنشی و روح سرشار از لطافت و بزرگ منشی و دید و تفکر حکیمانه ایشان بود. 🔹 ایشان سالی چند بار در پایان سال تحصیلی به مناسبت فرا رسیدن ایّام پر برکت ماه رمضان یا محرّم و صفر یا تعطیلات تابستانی نصیحت می کرد. نصیحت ایشان نیز درس بود و ما این نصایح را نیز به عنوان یک درس اصلی ضبط می کردیم؛ هم پر محتوا و پر بار بود و هم از ، و نشأت می گرفت هم از حُسن فعلی برخوردار بود چون سخن مبرهن و مستدل بود و هم حُسن فاعلی داشت؛ چون گوینده آن حکیم و عارفی بود که خوب می فهمید و به آنچه می گفت معتقد بود. از این رو، گفتار او مؤثر بود. 🔹 امام خمینی (قدّس سرّه) فریب هیچ فریب کاری را نخورد. هرگز برای فرزندان خود بیش از اندازه لازم خدمت و ارج قائل نبود. مرحوم از دوستان صمیمی ما بود و مقام علمی او پیش فضلا مبرهن بود، ولی امام (رضوان اللّه علیه) برای ایشان نیز بیش از حدّ لازم حسابی باز نمی کرد و اجازه نمی داد که هیچ کس حتی آن بزرگوار (شهید حاج آقا مصطفی) در کار شخصی ایشان دخالت کند و این سیره آزاداندیشی، استقلال فکری و بزرگ منشی او طلاب را به خود جذب می کرد. 📚 مهر استاد، ص166 و 167. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7