💠 رکن استوار اسلام
🔹 حج بدون #ولایت و آهنگ کعبه بدون #امامت و حضور در عرفات بدون «معرفت امام» و قربانی بدون «فداکاری در راه امامت» و رمی جمره بدون «طرد شیطان استکبار درونی و بیرونی» و سعی بین صفا و مروه بدون «کوشش در شناخت و اطاعت امام»، بی حاصل بوده و سودی نخواهد داشت.
زیرا اگرچه یکی از مبانی اسلام «حج» است: «بُنیَ الإسلامُ عَلی خَمسٍ، عَلی الصلاةِ و الزّکوةِ و الصّومِ و الحجّ و الولایة»، لیکن هیچ یک از نماز و روزه و زکات و حج، همانند ولایت، رکن استوار اسلام نیستند.
📚 سرچشمه اندیشه: جلد 2 صفحه 278
#حج
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
6.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
3⃣2⃣ روز تا عید بزرگ هم عهدی غدیر
#روزشمار_غدیر
تا عیدالله الاکبر، هر روز چشم مان را به نور یکی از فضائل مولی الموحدین امیرالمومنین علیه السلام روشنایی بخشیم...
مَثَلُ عَلِيٍّ فِي هَذِهِ الْأُمَّةِ كَمَثَلِ الْكَعْبَةِ
النَّظَرُ إِلَيْهَا عِبَادَةٌ وَ الْحَجُّ إِلَيْهَا فَرِيضَةٌ.
🔸 علی (علیه السلام) در میان این امّت، مثل کعبه است.
نگاه کردن به او عبادت است و رفتن به سوی او واجب است.
📚الروضة لإبن شاذان، ج۱، ص۸۳.
✋نشر دهیم
#به_عشق_علی
#به_نیت_فرج ...
#غدیر_عهدی_با_مهدی
#امیرالمومنین_علیه_السلام
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
🍃#ختم_دسته_جمعی_نهج_البلاغه
🍃#سومین_ختم
#ختم_موضوعی_نهج_البلاغه
#اخلاق_در_نهج_البلاغه
🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁
شهید مهدی کبیرزاد
تقدیم به ساحت مقدس حضرت
پدر
امام #علی_علیه_السلام
🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💞بسم الله الرحمن الرحیم
☘به سوی مرگ
💢نَفَسُ الْمَرْءِ خُطَأهُ إِلَى أَجَلِهِ.
💢 انسان با هر نفسی كه می كشد، قدمی به سوی مرگ نزدیک می شود.
🅾 #حکمت74
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
4_5866159318918761938.mp3
11.37M
#انسان_شناسی ۸۵
#استاد_شجاعی
#شهید_مطهری
✖️ چرا نمیتونم برای نماز صبح بیدار بشم؟
✖️چرا سرِ نماز، اصلاً نمیتونم حواسمو جمع کنم؟
✖️چرا نیاز به تلاوت قرآن، در من احساس نمیشه؟
✖️چرا برای خدا دلتنگ نمیشم؟
✖️چرا عطش ارتباط با اهل بیت علیهمالسلام رو ندارم؟
و ....
اگر این سؤالات و سؤالاتی از این قبیل، مشکل شما هم هست، چند دقیقهای گوش و دل بسپارید!
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 جوشش معرفت
🔸 مطلب مهم این نیست كه ما درس بخوانیم، خب ما تا زنده ایم داریم درس می خوانیم! اما از این درس خواندن همین مقدار سوادی كه می بینید، همین پول خُرد گیرمان می آید ﴿ذلِكَ مَبْلَغُهُم مِنَ الْعِلْمِ﴾، اما كسی بخواهد علامه بحر العلوم بشود، علامه حلّی بشود یا امثال این بزرگان بشود اینها یك #راه_خاص دارد.
🔸 اینكه گفتند كسی چهل شبانه روز مواظب غذای حلال باشد، مواظب چشم و گوشش باشد، حرف بد نزند، نه حرف بد از دهان او و قلم او و گفتار او صادر بشود و نه حرف بد را بشنود، نه غذای مشكوك بخورد، نه حرف مشكوك بشنود همین است؛ یعنی اگر كسی چهل شبانه روز مواظب خود بود كه به اصطلاح چهله گرفت. #چهله_گرفتن هم این نیست كه انسان در خانه بنشید بلکه باید در متن زندگی باشد؛ فاصله گرفتن از مردم كمال نیست، فاصله گرفتن از دنیا #كمال است. آدم در متن دنیاست ولی نه كسی را بازی میدهد نه بازی كسی در او اثر دارد، نه راه كسی را می بندد نه به بیراهه می رود. خب اگر انسان چهل شبانه روز اینچنین بود «فَجَّرَ اللَّهُ ینَابِیعَ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِه» آن وقت #چشمه_های_حكمت می جوشد.
این چنین نیست كه همه علما حرف هایشان را از اساتید یاد بگیرند، اگر این حرف ها را از اساتید یاد می گرفتند كه دیگر علم پیشرفت نمی كرد، پیشرفت علم در این است كه خود اینها بشوند #چشمه_جوشان.
🔸 ما اگر بخواهیم از این كوزه ها آب بگیریم وضع ما همین است كه می بینید؛ همین مختصر درس و بحث است كه یاد می گیریم، اما بتوانیم جوششی داشته باشیم و نوآوری ای داشته باشیم نیست. آن راه #اربعین_گیری كه انسان حلال بخورد، حلال بگوید، حلال بپوشد، فكر آلوده نداشته باشد، غذای آلوده نخورد، حرف مشكوك نزند و حرف مشكوك نشنود، این می شود «فَجَّرَ اللَّهُ ینَابِیعَ الْحِكْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَى لِسَانِه»، این میشود بحر و راهش هم راه #علی_و_اولاد_علی است.
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
1390/08/23
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🔴حُسن ظن مردم را با عمل، تصديق كن
#نهج_البلاغه
◽️ مَنْ ظَنَّ بِکَ خَيْراً فَصَدِّقْ ظَنَّهُ.
🌎 كسىكه بهتو گمانخير دارد گمانش را (درعمل) تحقق بخش.
📘#حكمت_248
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
💠 فکر جهانی
🔹 در همان سوره مبارکه «مدّثر» بعد از اشاره به قرآن کریم دو بار کلمه بشر ذکر شده است که ﴿ذِكْری لِلْبَشَرِ﴾، ﴿نَذیراً لِلْبَشَر﴾؛ یعنی این #حقوق_بشر است، این مربوط به عرب و عجم نیست، مربوط به مسلمان و مسیحی و اینها نیست.
🔹 ما که ـ إن شاء الله ـ همیشه #منتظر و آماده ایم و به این امر موظفیم، اما وقتی حضرت ظهور کرد هم بخش ملی و محلی را زنده می کند هم بخش منطقه ای را زنده می کند هم بخش بین المللی را؛ حوزه های علمیه که شاگردان مستقیم حضرت اند حضرت به اینها دستور می دهد که شما به فلان کشور بروید فلان شهر بروید. این ﴿مَا هِی إِلاّ ذِكْرَی لِلْبَشَرِ﴾ را در آیات دیگر به این صورت بیان فرمود که فرمود: ﴿لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّهِ وَ لَوْ كَرِهَ الْمُشْرِكُونَ﴾، ﴿وَ كَفی بِاللَّهِ شَهیداً﴾. این ﴿لِیظْهِرَهُ عَلَی الدِّینِ كُلِّهِ﴾ همان بیان نورانی پیغمبراست که «الْإِسْلَامُ یعْلُو وَ لَا یعْلَی عَلَیه». این جمله خبریه ای است که به داعی انشاء القا شده است؛ اینکه فرمود: «الْإِسْلَامُ یعْلُو» خود این آیات قرآن خود به خود که بالا نمی آید، این باید به دست شما بالا بیاید.
🔹 فرمود: «الْإِسْلَامُ یعْلُو وَ لَا یعْلَی عَلَیه» یعنی «یجب علیکم» که #حرف_جهانی بزنید؛ کسی که #منتظر_ظهور حضرت است اگر حداکثر فکرش حرم تا جمکران باشد، این دیگر جهانی نیست! کسی که نمیداند دکارت چه گفته هایدگر چه گفته کانت چه گفته این چگونه میتواند شاگرد حضرت باشد؟! این کجا می خواهد برود، می خواهد بین حرم و جمکران برود یا میخواهد جهان را اصلاح کند؟ می خواهد حرف حضرت را به جهان برساند یا نمی خواهد؟ اینکه فرمود: «الْإِسْلَامُ یعْلُو وَ لَا یعْلَی عَلَیه» به دست چه کسی باید احیا بشود؟
🔹 کسی نداند در غرب چه خبر است کسی نداند در مکتب های غرب چه خبر است کسی نداند در ادیان غرب چه خبر است، او چگونه میتواند #شاگرد_حضرت باشد؟! این فقط جمکرانی فکر میکند نه جهانی!
#آیت_الله_العظمی_جوادی_آملی
📚 سوره مبارکه نبأ جلسه 1
تاریخ: 1398/08/18
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃
🍃#ختم_دسته_جمعی_نهج_البلاغه
🍃#سومین_ختم
#ختم_موضوعی_نهج_البلاغه
#فرشتگان_در_نهج_البلاغه
🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁
شهید حجت الله عراقی
تقدیم به ساحت مقدس حضرت
پدر
امام #علی_علیه_السلام
🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7