eitaa logo
در محضر نهج البلاغه
350 دنبال‌کننده
5هزار عکس
1.3هزار ویدیو
16 فایل
🔼 ترویج انس با نهج البلاغه,آرام آرام و ختم آن همراه با شرح مختصر از اینکه مطالب را با لینک کانال منتشر میکنید ممنونم 🔽لینک کانال ما در ایتا http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7 🔽 ارتباط با آدمین @piroozy
مشاهده در ایتا
دانلود
🍃بسم الله الرحمن الرحیم🍃 🍃 🍃 🍁به نیابت از عبدصالح خدا🍁 شهید روح الله عجمیان تقدیم به ساحت مقدس حضرت پدر امام 🍁لطفا با حضور در کانال سهم امروز را مطالعه بفرمایید.👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
۹ بهمن ۱۴۰۱
💞بسم الله الرحمن الرحیم 💢امامت 2⃣ شرايط امامت و رهبری 💢فِیهِمْ کَرَائِمُ الْقُرْآنِ، وَ هُمْ کُنُوزُ الرَّحْمنِ. إِنْ نَطَقُوا صَدَقُوا، وَ إِنْ صَمَتُوا لَمْ یُسْبَقُوا. فَلْیَصْدُقْ رَائِدٌ أَهْلَهُ، وَلْیُحْضِرْ عَقْلَهُ، وَلْیَکُنْ مِنْ أَبْنَاءِ الاْخِرَةِ، فَإِنَّهُ مِنْهَا قَدِمَ، وَ إِلَیْهَا یَنْقَلِبُ. 💢فَالنَّاظِرُ بِالْقَلْبِ، الْعَامِلُ بِالْبَصَرِ، یَکُونُ مُبْتَدَأُ عَمَلِهِ أَنْ یَعْلَمَ: أَعَمَلُهُ عَلَیْهِ أَمْ لَهُ؟! فَإِنْ کَانَ لَهُ مَضَى فِیهِ، وَ إِنْ کَانَ عَلَیْهِ وَقَفَ عَنْهُ. فَإِنَّ الْعَامِلَ بِغَیْرِ عِلْم کَالسَّائِرِ عَلَى غَیْرِ طَرِیق. فَلاَ یَزِیدُهُ بَعْدُهُ عَنِ الطَّرِیقِ الْوَاضِحِ إِلاَّ بُعْداً مِنْ حَاجَتِهِ. وَالْعَامِلُ بِالْعِلْمِ کَالسَّائِرِ عَلَى الطَّرِیقِ الْوَاضِحِ. فَلْیَنْظُرْ نَاظِرٌ: أَسَائِرٌ هُوَ أَمْ رَاجِعٌ؟! 💢آيات کريمه قرآن درباره آن ها (پيامبر و اهل بيتش)((عليهم السلام)) نازل شده، آن ها گنجينه هاى علوم خداى رحمانند. اگر سخن بگويند راست مى گويند و اگر سکوت کنند کسى بر آن ها پيشى نمى گيرد. ♦️پس بايد امام و راهنمای مردم به مردم راست بگويد، و راه خرد بپيمايد و از فرزندان آخرت باشد که از آنجا آمده و بدانجا خواهد رفت. پس آن که با چشم دل بنگرد، و با ديده درون کار کند، آغاز کارش آن است که بينديشد؛ آيا عمل او به سود او است يا زيان او؟ اگر به سود است ادامه دهد، و اگر زيانبار است توقّف کند، زيرا عمل کننده بدون آگاهی چون رونده ای است که بيراهه می رود، پس هر چه شتاب کند از هدفش دورتر می ماند، و عمل کننده از روی آگاهی، چون رونده ای بر راه راست است، پس بيننده بايد به درستی بنگرد، آيا رونده راه مستقيم است يا واپس گرا؟ 📜 ، http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
۹ بهمن ۱۴۰۱
💥إِنَّ اللهَ حَرَّمَ حَرَاماً غَيْرَ مَجْهُول، وَ أَحَلَّ حَلاَلا غَيْرَ مَدْخُول 🌐خداوند حرام هايى قرار داده که (فلسفه اش) بر کسى پوشيده نيست، و امورى را حلال کرده است که در آن عيبى وجود ندارد» 🖊اين تعبير اشاره لطيفى است به مصالح و مفاسد احکام شرع که خداوند حکيم آن ها را در واجبات و محرماتش رعايت فرموده است; به تعبيرى ديگر گرچه بايد فرمان خدا را در اجراى واجبات و ترک محرمات اطاعت کرد ولى اين اطاعت کورکورانه نيست چرا که همه واجبات، مصالح مهمى در بر دارد و همه محرمات، مفاسدى دارد که به خود آن ها باز مى گردد. 📘 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
۹ بهمن ۱۴۰۱
[WWW.FOTROS.IR]ma97122907.mp3
10.64M
مولودی «ای دل تـــا نجـــف بـــرو...» حاج محمود کریمی http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
۹ بهمن ۱۴۰۱
💠 تولّی و تبرّی 🔸 اسماعیل جُعفی به عرض کرد: شخصی محبت امیرالمؤمنین (علیه السلام) را در دل دارد، لیکن از دشمن او تبرّی نمی جوید و می گوید: علی (علیه السلام) نزد من محبوب تر است. امام باقر (علیه السلام) فرمود: چنین کسی و آشفته خاطر است و دشمن محسوب می شود، پشت سر او نماز نگذار، او کرامت و ارزشی ندارد، مگر این که از او بترسی و مجبور به تقیه باشی؛ قلتُ لأبى جعفر علیه السلام: رجلٌ یحبّ أمیرالمؤمنین علیه السلام و لا یتبرّأ من عدوّه و یقول: هو أحبّ إلىّ ممّن خالفه فقال علیه السلام: «هذا مخلّطٌ و هو عدوٌّ فلا تصلّ خلفه و لا کرامة إلا أن تتّقیه». کسی که به یکی از دو امر مهم، یعنی یا تمسّک می جوید و به دیگری بی اعتناست، همانند کسی است که اقرار به وجود خدا و یگانگی او داشته باشد اما به بت ها و آلهه های دروغین نیز بی میل نباشد یا همانند کسی است که به آیین بت پرستی کفر بورزد اما دل در گرو ایمان به خدا نداشته باشد. 🔸 ، همانند ایمان به خدا و کفر به طاغوت به سوی کمال و تعالی و ترقی است که هیچ یک به تنهایی کفایت از دیگری نمی کند و با یکی از آن دو نمی توان صعود کرد. همانند دو چشم است که برای پیمودن راه حق و رسیدن به سرچشمه نور باز بودن و به کار گرفتن هر دوی آن لازم است. شخصی به امیرمؤمنان (علیه السلام) گفت: من در کنار دوستی شما فلان کس را نام یکی از دشمنان آن حضرت را ذکر کرد نیز دوست دارم. آن حضرت در جواب گفت: اکنون تو اعور و یک چشم هستی که تنها فضایل ما را می نگری و به ما علاقه مندی. باید چشم دیگر تو باز باشد تا به وسیله آن رذایل دشمنان ما را نیز ببینی و به آنان بغض و کینه داشته باشی، لیکن این وضع دوام نمی یابد؛ زیرا حق و باطل و . در آینده یا هر دو چشم خویش را از دست می دهی و کور می گردی یا چشم دیگرت بینا می شود و بغض و کینه دشمنان ما را نیز به دل خواهی گرفت. 📚 ادب فنای مقربان، ج1، ص61. http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
۹ بهمن ۱۴۰۱
💠 فیّاض 🔸 «دادِ او را قابلیت شرط نیست»؛ اگر این سخن مولوی خوب بررسی شود، می ‌گوید كسی كه با خدا رابطه تنگاتنگ دارد نمی ‌شود گفت او لیاقت ندارد، خب لیاقت را چه كسی می‌دهد؟ بیان نورانی امام سجاد در طلیعه دعای این است که خدایا! آنها كه داشتند مگر چه كسی به آنها داد: «لاَ الَّذی‏ اَحْسَنَ اسْتَغْنی‏ عَنْ عَوْنِكَ وَرَحْمَتِكَ»؛ اگر بگویید آنها استعداد داشتند، خب چه كسی به آنها استعداد داد؟ دادِ او را قابلیت شرط نیست ٭٭٭ بلكه شرط قابلیت دادِ اوست آن یكی جودش گدا آرد پدید ٭٭٭ وان دگر بخشد گدایان را مزید 🔸 ، ماه درخواست ظرفیت است! درست است كه بعضی از كارهای بدی كه كردیم از ما ظرفیت را گرفته است; ولی ظرفیت‌ دِه همچنان بخشنده است! اولاً از او ظرفیت طلب كنیم، استحقاق طلب كنیم، لیاقت طلب كنیم و ثانیاً از حضرتش مسئلت كنیم كه به این ظرفیت، پاسخ مثبت بدهد و مظروف را عطا كند. دادِ او را قابلیت شرط نیست ٭٭٭ بلكه شرط قابلیت دادِ اوست خدا دو كار می‌كند: اول می ‌دهد بعد عطا می ‌كند. 📚 درس اخلاق تاریخ: 1393/02/11 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
۹ بهمن ۱۴۰۱
بند 9️⃣2️⃣ 🌹اَللَّهُمَّ وَ أَسْتَغْفِرُکَ لِکُلِّ ذَنْبٍ اسْتَقْلَلْتُهُ أَوِ (اسْتَکْثَرْتُهُ) اسْتَکْبِرْتُهُ أَوِ اسْتَعْظَمْتُهُ أَوِ اسْتَصْغَرْتُهُ أَوْ وَرَّطَنِی جَهْلِی فِیهِ فَصَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اغْفِرْهُ لِی یَا خَیْرَ الْغَافِرِینَ🌹 ترجمه🔽 🌸بارخدایا! از تو آمرزش می‌طلبم برای هر گناهی که آن را کم شمردم یا زیاد، زیاد شمردم یا کوچک، یا اینکه نادانیم مرا در ورطه آن فرو برد. پس بر محمد و آل محمد درود و رحمت فرست و این‌گونه گناهم را بیامرز ای بهترین آمرزندگان🌸 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
۱۰ بهمن ۱۴۰۱
بند0⃣3⃣ 🌹 اَللّهُمَّ اِنَّ اسْتِغْفارى اِيّاكَ مَعَ الاِصْرارِ لَوْمٌ، وَتَرْكِىَ الاِسْتِغْفارَ مَعَ مَعْرِفَتى بِسَعَةِ جُودِكَ وَرَحْمَتِكَ عَجْزٌ، فَكَمْ تَتَحَبَّبُ اِلَىَّ يا رَبِّ وَاَنْتَ الْغَنِىُّ عَنّى، وَكَمْ اَتَبَغَّضُ اِلَيْكَ وَاَنَا الْفَقيرُ اِلَيْكَ وَاِلى رَحْمَتِكَ، فَيامَنْ وَعَدَ فَوَفَي وَاَوْعَدَ فَعَفا، اِغْفِرْلى خَطاياىَ وَاعْفُ وَارْحَمْ وَاَنْتَ خَيْرُ الرّاحِمينَ.🌹  ترجمه🔽 🌸خداوندا طلب عفو و بخشش من از تو اصرار و پافشاری فرومایگی است. و ترک آمرزش خواهی من با معرفتم به گسترش جود و رحمت تو، عجز و ناتوانی است. ای پروردگارم، چه بسیاری اوقاتی که تو به من اظهار محبت کردی، در حالی که سر تو از من بی نیاز هستی، و چه بسیار که من با تو دشمنی کردم، در حالی که سر تا پا نیازمند به تو و رحمتت هستم ای کسی که وعده به ثواب می دهی و به وعده ات وفا می کنی، و از عقاب می ترسانی اما می بخشی، خطاها و لغزش های مرا ببخشای، مرا عفو کن و بر رحم فرما که تو بهترین رحم کنندگانی.🌸 http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
۱۰ بهمن ۱۴۰۱
EsteghfarAmirAlmomenin[30].mp3
2.59M
⬆️⬆️⬆️ ⃣3⃣ 📝بند 30استغفار امیرالمؤمنین (ع) (از استغفار 70 بندی امیرالمؤمنین "علیه السلام") 🎤 حاج میثم مطیعی http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
۱۰ بهمن ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۱۰ بهمن ۱۴۰۱
در محضر نهج البلاغه
#خطبه_متقین 📌قسمت دوم 🔰امیرالمومنین علیه‌السلام به بيان دو وصف ديگر پرهیزکاران پرداخته، مى فرمايد:
📌قسمت سوم 🔰امام عليه السلام به يکى ديگر از اوصاف پرهيزکاران که صفت رضا و تسليم است، پرداخته، مى فرمايد: ☀️نُزِّلَتْ أَنْفُسُهُمْ مِنْهُمْ فِي الْبَلاَءِ کَالَّتِي نُزِّلَتْ فِي الرَّخَاءِ 🔹«حال آنها در بلا همچون حالشان در آسايش و رفاه است» 🖊در حال نعمت مست و مغرور نمى شوند و در بلا و مشکلات بى تابى و جزع ندارند; در همه حال راضى به رضاى خدا و تسليم در برابر اراده او هستند. به يقين از تلاش و کوشش براى مبارزه با مشکلات و فراهم کردن اسباب نعمتها فروگذار نمى کنند; ولى آنجا که از تحت اراده آنها بيرون است، جز تسليم و رضا عکس العملى نشان نمى دهند; زيرا از يک سو مى دانند خداوند حکيم است و مهربان; از هر کس، حتى از مادر مهربان تر و جز آنچه که مصلحت بنده با ايمان اوست، مقدّر نمى فرمايد. 💢از سوى ديگر مى دانند بى تابى در برابر بلا و حوادث ناگوار نه تنها مشکلى را حل نمى کند، بلکه اجر و پاداش آنها را بر باد مى دهد و گاه بر مشکلات نيز مى افزايد و سبب يأس و نوميدى وانفعال در برابر هر حادثه اى مى شود. ↩️ادامه دارد... http://eitaa.com/joinchat/1114374154C3a90a19db7
۱۰ بهمن ۱۴۰۱